Customer Service Representative till Essity
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Är du administrativt stark och trivs i en roll med stort kundfokus? Vill du bli en del av en global ledare inom hygienbranschen och bidra till ett effektivt arbetssätt och nöjda kunder? Essity söker nu dig som vill utvecklas tillsammans med ett av deras kundsupportteam. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar fram till 2025-08-31. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Essity. Om företaget Essity är ett ledande globalt hygien- och hälsobolag och hem för varumärken som Libero, TENA, Libresse, Tork, Sorbact och JOBST. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer ett brett sortiment av produkter inom personlig hygien, professionell hygien och medicinsk vård. Produkterna riktar sig både till konsumenter och företag och inkluderar bland annat mjukpapper, blöjor, bindor, inkontinensprodukter, vårdförnödenheter och olika typer av hygienlösningar för offentliga miljöer. Essitys försäljning sker i cirka 150 länder och de har omkring 46 000 medarbetare världen över. Tjänsten är placerad på Essitys kontor i centrala Mölndal. Arbetsuppgifter I rollen som Customer Service Representative på Essitys kontor i Mölndal blir du en del i ett kompetent och engagerat team om tio medarbetare. Ditt huvudsakliga ansvarsområde innefattar hantering av stora grossistbeställningar för kunder inom Professional Hygiene, där du blir den första kontaktpunkten och ger support kring orderstatus, produkter och andra förfrågningar. Du arbetar aktivt med att förstå kundernas behov, bygga förtroendefulla relationer och säkerställa en service av högsta kvalitet för både interna och externa kunder. Genom att samarbeta med nätverket av kundservicespecialister hittar du lösningar som möter kundernas behov på bästa sätt. Utöver detta ansvarar du också för att hantera specialbeställningar, såsom tryckta servetter och Tork Vision Cleaning (TVC). Du blir en del av vårt Regional Front Office-team och rapporterar till Regional Customer Service Manager. Rollen är placerad på kontoret i Mölndal och innebär hantering och optimering av kundserviceprocesser. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Har relevant utbildning och erfarenhet inom kundservice eller liknande arbetsområden Har goda kunskaper i Microsoft Office-verktyg Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift Erfarenhet av SAP/S4 Hana är meriterande För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självdriven, kommunikativ och har en positiv inställning. Du arbetar strukturerat och metodiskt samt har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Du trivs i en snabb arbetsmiljö där du proaktivt hittar lösningar för att säkerställa effektivitet och kvalitet i ditt arbete. Övrig information Start: OmgåendePlats: MölndalLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

168 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Junior System Analyst within Automotive
Nexer Tech Talent AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Did you recently graduated with a degree in software engineeringand want to work with testing? We are now looking for a junior Software Analyst with an interest in problem solving.By starting your career with a talent programyou will get the ultimate transition between studies and working life. Nexer Tech Talent future proof career! Working as junior Software Analyst For this position we are seeking for a software engineer who will workwith an Infotainment system based on Android Automotive. The team do the workclose collaboration with Google and other major technology providers. You will be a part of theInfotainment department and join some of the software teams,work with the Android platform, Android Automotive Apps, Audio, Connectivity, Driver Information, Entertainment, Personalization and Vehicle Functions (e.g. climate control). The team work with thelatest software development practices, and the development teams are supported with Continuous Integration (CI) frameworks and collaboration tools. The resulting software is released to other parts of the company and eventually to the factories and customers. Some of your daily taks will be: You will work with software development in combination with testing Your role will involve developing frameworks for running tests provided by Google,this includes executing the tests, presenting results, as well as processing and managing them Much of the work relates to supporting the vehicle projects and to act as an interface between the development organisation and the factories The work will be a mix of development and hands-on tasks, including manual testing We would like to see that you have some programming experience for this role as part of the job will be to develop and maintain our automatic release flows.Being a consultant at Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at the client, located in Gothenburg. You will be coached by a mentor at the clientand by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with the company. Desired qualifications: Are at the start of your career and hold a bachelor or master degree in software or electricalengineering or relevant field Have an interestto build networks with people and are comfortable taking feedback As a person you are a team player and communicative Good knowledge in Python and Linux Good knowledge in Android development Has good knowledge in English, both verba and written Have an interest in testing For this position you need a driving licence Application Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Johanna Norman at [email protected] We are looking forward to hearing from you! About Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.

168 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Regional Account Manager till Culligan Storkök AB
Bravura Sverige AB
Företagssäljare

Har du erfarenhet från restaurang, storkök eller catering och är intresserad av att ta steget in i försäljning? Trivs du med att arbeta flexibelt och självständigt? Vi söker dig som har ett starkt driv och en passion för att bygga långsiktiga kundrelationer. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Culligan Storkök AB, en del av Culligan Nordic Group och Culligan International. Om företaget Culligan Storkök AB är en rikstäckande sälj- och servicepartner för storköksutrustning. De hjälper sina kunder från allt med planering och projektering till försäljning, installation och reparation. Deras kunder är allt ifrån privata företag till offentlig sektor och förvaltning. Culligan Storkök AB är en del av Culligan Nordic Group vilket är en internationell koncern med huvudkontor i Chicago, USA. Koncernen har 14 000 anställda med verksamhet i stora delar av världen och består av 35+ varumärken.Den nordiska marknaden består av Culligan-bolagen samt de svenska bolagen Escowa AB och Culligan Storkök AB. De nordiska företagen sysselsätter totalt cirka 370 personer och levererar olika dricksvattenlösningar samt kaffe- och storkökskoncept. I denna roll riktar du in dig på storkökskoncept ochutgår från Göteborgskontoret men säljer mot hela Västra Götaland. Arbetsuppgifter Som Regional Account Manager har du en central roll i att stärka marknadsnärvaron och bygga långsiktiga kundrelationer. Dina arbetsuppgifter innebär att aktivt bearbeta potentiella och befintliga kunder inom storköksbranschen, såsom restauranger, hotell och cateringföretag. Du presenterar och demonstrerar lösningar anpassade efter kundens specifika behov och fungerar som en pålitlig rådgivare. Vidare ansvarar du för att skapa och underhålla starka kundrelationer, förbereda och följa upp offerter samt förhandla fram fördelaktiga avtal.Kunderna är både privata företag och inom denoffentliga sektorn. Rollen innebär också att du håller dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrens för att optimera försäljningsstrategier. Du arbetar i nära samarbete med teknisk personal för att säkerställa att kunderna får högsta möjliga service och lösningar. Central roll i att stärka marknadsnärvaron och bygga långsiktiga kundrelationer i Göteborg och Västra Götaland Aktivt bearbeta potentiella och befintliga kunder inom storköksbranschen Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Bakgrund inom hotell, restaurang, storkök, catering eller caféverksamhet, där du har samlat på dig en bred förståelse för verksamheternas behov och utmaningar. Erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, även om det är meriterande God datorvana Flytande i svenska, både muntligt och skriftligt, samt att du är bekväm med att använda engelska i professionella sammanhang B-körkort För att trivas i rollen är du handlingskraftig och proaktiv, vilket innebär att du tar initiativ för lösa problem som uppstår. Du har en naturlig förmåga att bygga och vårda långsiktiga kundrelationer på ett professionellt sätt. Samarbete och kommunikation med olika funktioner inom företaget är också en viktig del av arbetet, och därför ser vi att du har en god förmåga att samarbeta med kollegor. Därtill är du noggrann och ansvarsfull i ditt arbete, med förmågan att självständigt hantera beställningar och inköp.Om du har ett driv, är självständig och har förmågan att prioritera ditt arbete och ta egna initiativ, kommer du att trivas i den här rollen. Övrig information Start: Enligt överenskommelsePlats: GöteborgLön: Fast lön enligt överenskommelse + rörlig Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-22.

168 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Automotive Software Engineers
Comatec Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Do you want to be a part of a small business where everyone knows everyone? Where you are close to your manager but still have the opportunity to discover the world through our customers? Location: Sweden, Gothenburg Requirements: Swedish/EU citizenship or work permit in Sweden Automotive credentials: Educated towards or worked in the automotive industry Comatec Sweden AB is looking for talented engineers to join our team and contribute to cutting-edge automotive technologies. We have several exciting opportunities available in the automotive industry and are looking for: 𝗧𝗲𝘀𝘁 𝗗𝗲𝘃𝗲𝗹𝗼𝗽𝗲𝗿𝘀 / 𝗧𝗲𝘀𝘁 𝗔𝘂𝘁𝗼𝗺𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻 𝗘𝗻𝗴𝗶𝗻𝗲𝗲𝗿𝘀 𝗦𝘆𝘀𝘁𝗲𝗺𝘀 𝗘𝗻𝗴𝗶𝗻𝗲𝗲𝗿𝘀 (𝗡𝗼𝗱𝗲/𝗙𝘂𝗻𝗰𝘁𝗶𝗼𝗻 𝗢𝘄𝗻𝗲𝗿) 𝗘𝗺𝗯𝗲𝗱𝗱𝗲𝗱 𝗖 𝗗𝗲𝘃𝗲𝗹𝗼𝗽𝗲𝗿𝘀 𝗗𝗲𝘃𝗢𝗽𝘀 𝗘𝗻𝗴𝗶𝗻𝗲𝗲𝗿𝘀𝗞𝗲𝘆 𝗥𝗼𝗹𝗲𝘀:• Test Automation Engineers with expertise in Python, CAPL, Robot Framework, and automotive protocols like CAN, LIN, and Ethernet.• Systems Engineers working on automotive subsystems like ADAS, braking, steering, and infotainment.• Embedded C Developers focused on ECU development, using C/C++, RTOS, and automotive communication protocols.• DevOps Engineers with experience in CI/CD pipelines, Jenkins, AWS, Docker, and working in Linux environments.𝗣𝗿𝗲𝗳𝗲𝗿𝗿𝗲𝗱 𝗦𝗸𝗶𝗹𝗹𝘀:Experience in automotive standards like ISO 26262, AUTOSAR, and Vector tools (CANoe, CANalyzer) is highly valued. A driver’s license (B) and Swedish language are advantageous, but not mandatory. All assignments are on-site and require physical presence in Gothenburg area (reallocation from abroad is excluded).Comatec Sweden is a small but growing team. We have strong owners behind us who give us good resources to recruit and invest for the future. We work against all the major vehicle manufacturers in the Gothenburg region. If you want to become one of our consultants and make the journey with us, apply now!For more information, feel free to contact: Pontus Paulsson, [email protected] or phone. +46 763 13 82 29hashtag#WeAreHiring hashtag#EngineeringJobs hashtag#AutomotiveEngineering hashtag#TestAutomation hashtag#EmbeddedC hashtag#DevOpsJobs hashtag#CI_CD hashtag#AutomotiveSoftware hashtag#EmbeddedSystems hashtag#FunctionalSafety hashtag#ISO26262 hashtag#SystemsEngineering hashtag#AutomotiveTechnology hashtag#VectorTools hashtag#ADAS hashtag#Carweaver hashtag#SoftwareTesting hashtag#AutomotiveCareers hashtag#JobSearch hashtag#JoinOurTeam hashtag#Innovation hashtag#TechCareers

168 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Junior mekanikkonstruktör till LUE Engineering
Bravura Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Vill du ha frihet under ansvar där du får möjlighet att forma din arbetsvardag? Värderar du samarbete och att få utvecklas kompetensmässigt tillsammans med kollegor? Som mekanikkonstruktör på LUE Engineering erbjuds du chansen att vara delaktig i ett familjärt företag och bidra till deras och kundernas utveckling framåt. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos LUE Engineering. Om företaget LUE Engineering består av ingenjörer som brinner för teknik. Det började som en konsultfirma inom konstruktion som under åren utvecklats till ett företag som idag erbjuder tekniska helhetslösningar med produktion i egna lokaler. Med skarp precision och hög kvalitet skräddarsyr LUE Engineering driftsäkra lösningar hela vägen från planering, koncept till konstruktion och driftsättning. De har en bred kundportfölj däribland Automotive- och Medtechbolag som är två starka kundgrupper. Företaget är familjärt där teknikintresse och nära sammanhållning präglar organisationen. Här startas veckan gemensamt över en kopp kaffe där ni tillsammans planerar och går igenom arbetsveckan. De består av åtta medarbetare som arbetar i rollerna konstruktörer, montörer och automationsingenjörer. Nu söker de efter deras nya kollega som vill vara en viktig pusselbit i en spännande tillväxtresa! Arbetsuppgifter I rollen som mekanikkonstruktör medverkar du i hela kedjan från uppstartsmöte med kund, konstruktion, materialinköp och förse montörer med dokumentation för montering av din konstruktion. Du arbetar in-house mot olika projekt därmed får du möjligheten att få en bred kunskap inom olika branscher. Beroende av storlek på den mekaniska konstruktionen ansvarar du för antingen delar av eller på sikt hela projektet. I dina arbetsuppgifter ingår viss kundkontakt, konstruktion av kundanpassade lösningar i Solidworks 3D samt att bidra till en god samverkan mellan kollegor för att nå slutgiltig leverans till kund. Du framställer mekanisk konstruktion där innovativa och kreativa idéer uppmuntras och utmynna i en ny eller uppdaterad produkt. Slutligen erbjuds en gedigen introduktion med löpande stöttning av erfarna kollegor genom din utveckling. Ta fram 3D-modeller till ditt projekt, efter dialog med kund och projektkollegor Hitta och förbättra tekniska koncept som i grova drag definierats i projektets inledande fas Du tar fram inköpsunderlag samt ta fram dokumentation för det som berör montörer i projektet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Högskole- eller civilingenjörsexamen med inriktning maskinteknik eller motsvarande Kunskap inom 3D-modellering, gärna inom SolidWorks Du har ett tekniskt intresse eller bakgrund inom ett tekniskt arbete Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Du har B-körkort I rollen som mekanikkonstruktör arbetar du tätt ihop med ditt team, därför det är viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra. Du motiveras av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Därtill strävar du efter att hjälpa dina kunder på ett lösningsorienterat sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. I ditt arbete är du grundlig och du tycker om att göra saker ordentligt. Övrig information Start: Enligt överenskommelsePlats: LindomeLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.Sista ansökningsdatum är 2025-01-31. Välkommen med din ansökan!

169 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Testingenjör till företag inom trafiksäkerhetstestning
Nexer Tech Talent AB
Systemtestare och testledare

Tog du nyligen examen inom elektroteknik, mekanik eller motsvarande och vill arbeta med test av fordon? Vi söker nu en nyexaminerad provningsingenjör med intresse för robotsystem i fordon. Rollen är kopplad till ett talangprogram som ger dig den ultimata övergången mellan studier och arbetsliv. Att jobba som Testingenjör Som testningsingenjör blir du en nyckelfigur i verksamheten, där du ansvarar för noggrant genomförda tester som stöd för både kunder och forskningsprojekt. Du kommer främst att arbeta med provning i fordonen ute på provbanan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta: • Ansvara för planering och genomförande av tester på både tunga och lätta fordon• Bidra aktivt till utvecklingen och optimeringen av testutrustning och testmetoder• Förbereda, samordna och utföra kundprovningar med hög precision och noggrannhet• Upprätthålla daglig kundkontakt, agera som företagets representant och säkerställa kundnöjdhet• Utveckla och implementera nya rutiner för genomförande av provning• Arbeta med insamling av data och dataanalys För att trivas i rollen ska du ha en god förståelse för reglertekniska system, vara service minded och tycka om att jobba hands-on. Tjänsten innebär varierande arbetstider då vi vid vissa tillfällen jobbar eftermiddagar och kvällar. Rollen är placerad i Hällered. Att vara konsult på Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är specialister på att ge unga techtalanger den ultimata starten på arbetslivet. För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos kund med start i februari. Du kommer även att få ta del av ett skräddarsytt utbildningsprogram där du får möjlighet att utveckla och fördjupa dina tekniska kunskaper i områden som AI, Cloud och cybersäkerhet, men även inom tex. ledarskap och personlig utveckling. Du kommer att coachas av en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds ofta in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av konsultuppdraget är intentionen att du erbjuds en anställning hos kund. Vi söker dig som: Är i början av din karriär och har en högskoleingenjörsexamen inom elektoteknik, mekanik, datateknik eller motsvarande Har ett genuint intresse för fordon och tycker om att köra bil Som person är service minded och tycker om att jobba praktiskt Du är kommunkativ och trivs att arbeta i grupp då provningsgenomförandet är ett lagarbetetillsammans med kollegor och kunder Har grundläggande kunskaper i körrobotsystem och reglertekniska system Innehar svenskt B-körkort Behärskar svenska i tal och skrift Ansökan Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Johanna Norman på [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är specialiserade på att ge nyutexaminerade techtalanger en ultimat start på karriären genom våra ettåriga talangprogram. Vi matchar talangers unika kompetens, personlighet och potential med ett uppdrag hos ett av Sveriges främsta bolag. Uppdraget varvas med en gedigen utbildning, mentorskap och sociala aktiviteter. Nexer Tech Talent ger techtalanger en ultimat övergång mellan studier och arbetsliv och en brant utvecklingskurva mot en lovande framtid. Vi är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 4500 medarbetare i 14 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt.

169 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Ekonomiansvarig Interim för omgående tillsättning
WRKFRC Bemanning & Rekrytering AB
Ekonomi- och finanschefer

För kunds räkning söker vi nu en ekonomiansvarig för en interimroll i cirka 1 år på heltid. Vi söker dig som: Älskar att arbeta med människor och passar in i vårt team. Har erfarenhet av löpande bokföring och resultatredovisning. Besitter kunskap och erfarenhet inom HR-relaterade frågor, inklusive avtal och lönehantering. Har bred erfarenhet av affärssystemet M3 är ett krav Tidigare erfarenhet från ekonomiroll i fabrik, gärna controlling Har du dessutom jobbat nära eller med HR-frågor ser vi detta som ett stort plus Huvudsakliga arbetsuppgifter: Sköta all bokföring och redovisning i enlighet med gällande lagar och förordningar. Löpande rapportera resultat till ledningen för att säkerställa god insyn i företagets ekonomiska situation. Hantera alla personalfrågor med ett människo-centrerat tillvägagångssätt, samtidigt som du ser till att allt sköts enligt gällande avtal och regelverk. Tillsättning omgående

169 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Fordonsadministratör till DFDS Professionals
DFDS Professionals AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Om tjänstenI den här rollen kommer du att hantera administrativt arbete kopplat till fordon och bidra till effektiv hantering och uppföljning av underhåll, besiktigningar och säkerställaandra relaterade dokument. Arbetet sker till stor del i excelså det är till fördel om du är van vid att använda det i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder ett konsultuppdrag via DFDS Professionals ochsöker någon som kan börja omgående. För rätt person kan det i framtiden finnas möjlighet till anställning direkt hos kundföretaget. Arbetstider: måndag - fredag kl. 8-17 Om dig Du är självgående och har förmågan att ta egna initiativ Du har ett öga för detaljer och arbetar noggrant Du är strukturerad och kan hantera flera uppgifter samtidigt Krav för tjänsten Tidigare erfarenhet av en administrativ tjänst Har erfarenhet av att arbeta i Excel och andra administrativa system Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik |

169 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Konsultchef till DFDS Professionals!
DFDS Professionals AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med på en spännande resa, i ett dedikerat team på ett företag där vi erbjuder de bästa bemannings- och rekryteringslösningarna inom branschen? Då har du kommit rätt! DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter. Vi erbjuder även skräddarsydda bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Om tjänsten Du kommer att ansvara för hela samarbetet med kunder inom området transport, från att förstå kundens behov, bygga förtroende och leverera mot höga förväntningar. För att kunna utveckla och öka försäljningen kommer nätverkande och att bygga starka och hållbara professionella relationer vara en viktig del av din roll. Lika viktigt är ditt personalansvar där du leder, coachar, inspirerar och utvecklar våra medarbetare som arbetar som konsulter. Ditt personalansvar löper genom hela medarbetarresan. Allt från att rekrytera, anställa, introducera till att utveckla och behålla. Du kommer att äga hela rekryteringsprocessen och ansvara för att matcha rätt kandidat mot kundens behov. Det viktigaste är att du skapar engagemang och bygger ett starkt team som vill leverera. I denna roll kommer ingen dag att vara den andra lik och du kommer att behöva agera och fatta beslut dagligen samtidigt som du behöver har förmågan att arbeta proaktivt. Gillar du att blanda operativa arbetsuppgifter med affärsutveckling är du helt rätt för jobbet! Du kommer utgå ifrån DFDS Professionals kontor i Arendal, och kommer ha kollegor i Göteborg, Jönköping och Borås. Vem är du? För att lyckas och trivas i rollen behöver du ha ett starkt inre driv, uppskatta samarbete och nätverkande samt vara bekväm med att fatta beslut. Du är van vid att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Rollens komplexitet och dess innehåll kräver förmågan att prioritera och hitta kreativa lösningar. Du motiveras av försäljning och att nå goda resultat samtidigt som du ger förstklassig service till kunderna. Du har ett proaktivt förhållningssätt och ser alltid till att lyssna på kunders, medarbetares och potentiella kandidaters behov. Viktigast av allt är att du är en inspirerande och kommunikativ ledare med ett lösningsorienterat och coachande mindset. Krav Erfarenhet av schemaläggning av chaufförer Kunskap om regler kring chaufförers kör- och vilotider Körkort och tillgång till egen bil God kommunikationsförmåga på svenska och engelska Meriterande för tjänsten Akademisk bakgrund inom Personalvetenskap eller liknande Tidigare erfarenhet från en liknande roll Kan använda fler språk än Svenska och Engelska Vad erbjuder vi? Du erbjuds ett jobb fullt av variation och möjligheter att utvecklas, både professionellt och som person. Du kommer att få tydliga mål om vad du förväntas åstadkomma, ett oberoende mandat och de resurser som behövs för att lyckas. Du kommer att ingå i ett ambitiöst team som har roligt på jobbet. På DFDS möter du en organisation med stor passion och mycket hjärta med fantastiska möjligheter för rätt person att växa. Kontaktuppgifter Låter jobbet intressant? Vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringsarbetet sker löpande. Alla ansökningar kommer att behandlas konfidentiellt. För eventuella frågor angående tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Antonia Wahlstedt på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan DFDS Group DFDS Group har 14 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 3,7 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Bemanning| Konsultchef| Lastbilschaufför

169 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Skeppsmäklare med fokus på Operations till Gothenburg Chartering // Göte...
Oddwork Sweden AB
Transportledare och transportsamordnare

Redo att ta nästa steg inom shipping och spela en nyckelroll på vår tillväxtresa? Nu söker vi en skeppsmäklare som vill utveckla och förbättra våra processer, informationsflöden och affärsområden.Intresserad? Sätt kurs mot Gothenburg Chartering – Sveriges ledande internationella skeppsmäkleri. Om rollen: Som Skeppsmäklare med fokus på Operations blir du en del av vårt team på åtta medarbetare som är experter på logistikflöden till havs. Här spelar du en central roll i att koppla samman kunder och rederier på ett effektivt sätt med fokus på att optimera våra logistikflöden och bygga strukturer för vår virkesavdelning. Du arbetar operativt med att hantera godsflöden och koordinera fartygsanlöp, samtidigt som du tar fram strategiska digitaliseringslösningar för att förbättra våra arbetsmetoder och system. Rollen innebär ett nära samarbete med kollegor, kunder och hamnagenter, både nationellt och internationellt. Resor i tjänsten förekommer. Vi söker dig som... Har en relevant högskoleutbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom shipping eller sjölogistik. En förståelse för operations, processutveckling och arbetsmetoder. Ett stort intresse för digitalisering och förbättringsarbete. Är kommunikativ, strukturerad och analytisk. Har en flexibel, tålmodig approach och ett nyfiket sinne. Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Andas god service och trivs i en lösningsorienterad roll. Erfarenhet av skeppsmäkleri, agentur, rederi, spedition eller logistik hos skogsbolag är meriterande. Om oss på Gothenburg Chartering Välkommen till ett bolag som ägs av de anställda och en vardag där initiativ uppmuntras! Vi grundades 1986 och har sedan dess hjälpt våra kunder att skapa långsiktiga transportlösningar för skogsprodukter och andra bulklaster från Norden till Nordafrika, USA och resten av världen. Kombinationen av gedigen erfarenhet från branschen och en nyfikenhet på framtid och utveckling driver oss framåt – alltid med goda relationer i fokus. Är du redo att utmana branschen med oss? Välkommen till ett inkluderande team där samarbete och kunskapsdelning är en självklarhet. Skicka in din ansökan idag – vi ser fram emot att göra resan tillsammans med dig! START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg, Klippan OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk,[email protected](för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom attklicka häreller hitta fler karriärmöjligheterhär.

169 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025