Vi är Balder.Vi förvärvar, bygger och förvaltar fastigheter för människor att bo, arbeta och umgås i. För oss handlar det om att skapa en positiv och långsiktig utveckling för individer, städer och samhället i stort. Affärsmål och ekonomi går hand i hand varav Balders ekonomiavdelning består av kunniga medarbetare som tillsammans skapar ekonomiadministration med hög kvalitet och effektivt resursutnyttjande. Vill du arbeta i en spännande bransch på ett bolag fullt av möjligheter? Vi söker nu dig som controller till vårt huvudkontor i Göteborg! Om rollen. Som controller hos oss verkar du brett och i samarbete med samtliga avdelningar inom bolaget. Arbetsuppgifter innefattar uppföljning av en tilldelad region, ekonomiska analyser, kostnadsuppföljning samt uppgifter i bokslutsarbetet och rapportering. Vidare deltar du i arbetet för effektivisering av verksamheten och med att underhålla och hantera ekonomisystemet, Unit4 ERP. Om dig.Vi ser att du har en utbildning inom ekonomi från högskola eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning samt minst två års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, gärna som controller som medfört goda kunskaper inom redovisning och controlling. Det är meriterande med god systemvana. För att trivas hos oss och i rollen ser vi att du är prestigelös, förtroendeingivande och relationsbyggande då tjänsten innebär ett nära och brett samarbete med dina kollegor runt om i bolaget. Ett gott företagsklimat värdesätter du högt. Vidare besitter du en hög affärsmässighet med en förmåga att anpassa dig utifrån din omgivning. Hos oss får du verka i en snabbfotad och dynamisk miljö! Låter detta som en tjänst för dig?Kul! Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Göteborg, arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på[email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter! #LI-MK1
CANEA är ett av Sveriges ledande och mest erfarna managementkonsultföretag inom verksamhetsutveckling. Vi söker nu en managementkonsult med fokus på ledningssystem, med inriktning mot kvalitet och miljö. Ledningssystem är ett av CANEAs kärnområden. Rollen innebär att du på ledningsnivå, strategiskt samt "hands on" tillsammans med uppdragsgivaren skapar en effektivare verksamhet genom att utveckla uppdragsgivarens sätt att arbeta med att bygga, utveckla och etablera ledningssystem. Våra kunder består av en mix av stora och medelstora företag inom både privat och offentlig sektor där du även kan få arbeta som kundens projektledare i olika förändringsarbeten. Våra managementkonsulter är dessutom kursledare på våra utbildningar, vilket vi tror förbättrar dig som föreläsare och talare. Vi erbjuder dig En arbetsplats som erbjuder professionella och personliga utvecklingsmöjligheter genom bl.a. egen kompetensutveckling. Exempelvis har du tillgång till CANEAs kursutbud. Vi ger dig även flexibilitet, frihet och stora möjligheter att påverka i ett positivt och öppet arbetsklimat med engagerade, ambitiösa medarbetare och nöjda kunder. Genom att arbeta med olika intressanta uppdrag, företag och branscher får du ständigt nya kunskaper och insikter. Att arbeta på CANEA innebär att du kommer till ett stabilt tillväxtföretag med kompetenta och trevliga kollegor, samt en unik tjänste- och produktportfölj. Vårt arbetsklimat präglas av ödmjukhet inför varandras förmågor, prestigelös inställning, hjälpsam attityd, platt organisation, högt i tak samt en stark drivkraft att uppnå resultat. Kort sagt vi har kul på jobbet och möter dagen med ett leende! Vi tror att du som är rätt för den här rollen gillar att arbeta tillsammans med andra, är driven, trygg i dig själv och har en stark analytisk förmåga. Du ser dig själv utföra och projektleda uppdrag hos våra kunder och tillsammans med våra konsulter sälja in konsultuppdrag. Du har intresse för kompetensöverföring och trivs i att hålla utbildningar som en del av ditt arbete. Vi ser även att du har: - Akademisk examen inom relevant område, exempelvis civilingenjör eller civilekonom. - Minst 4 års arbetslivserfaranhet av arbete med ledningssystem. - Kunskap om ISO 9001 och ISO 14001. - Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande - Erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsutveckling, processutveckling och/eller informationssäkerhet. - Relevanta certifieringar som IRCA lead auditor, PMP, Prosci, Six Sigma Black Belt eller motsvarande. - Kunskap om och erfarenhet av ISO 13485, ISO 27001, IATF 16949, ISO 45001, ISO 50001 eller ISO 22000. - Erfarenhet av att ha arbetat som konsult. CANEA levererar varaktiga resultat genom att kombinera konsulttjänster, IT-lösningar och utbildningar. Vi lever i en snabbt föränderlig värld där det ständigt ställs nya krav på en organisation. Vår filosofi är att ge företag och verksamheter de strategier, system, arbetssätt och den kompetens som skapar förutsättningar för framgång och säkerställer bästa resultat. Vi jobbar tillsammans för fortsatt utveckling – av våra kunder, företaget och dig som medarbetare. För om du är väl rustad och trivs i din roll, skapar du också de bästa förutsättningarna för oss och våra kunder. Med utveckling i fokus arbetar vi för att möjliggöra en kreativ miljö för innovation oavsett om det gäller arbetssätt, våra produkter eller tjänster. Vi är prestigelösa och du uppmuntras att komma med idéer och driva dem fram till att de blir förverkligade.
Job Overview: We are seeking a highly motivated and experienced Senior Regulatory Affairs Specialist to join our team. This role is crucial in providing regulatory support throughout the lifecycle of Cochlear products. The Senior Regulatory Affairs Specialist will work closely with R&D cross-functional project teams, sustaining engineering, and manufacturing groups to ensure compliance with regulatory requirements. Key Responsibilities: * Regulatory Strategy and Planning: Support project teams with regulatory and standards compliance advice through product development. Define documentation needs and ensure they are delivered to quality and timeline requirements. Develop regulatory strategies in collaboration with regional regulatory teams, to support business plans for products or projects. Participate in strategic regulatory and continuous improvement projects as required. * Regulatory Submissions and Related Activities: Prepare and manage the submission process to gain new or modified product approvals and maintain product licenses. Adapt or create technical dossiers for regional market submissions and coordinate support for regional subsidiaries, offices, and distributors. Ensure timely regulatory assessments of sustaining changes, including submissions or the necessary documentation of them (e.g. Letter to File). * Cross-Functional Regulatory Direction: Evaluate labeling and manufacturing changes and promotional material for regulatory impact. Provide regulatory direction to the business and inform the organization about new or changing national regulations/trends and propose implementation plans. Drive the implementation of better regulatory practices and processes. Qualifications: * Proven experience in regulatory affairs, including management, compilation, submission, and maintenance of regulatory filings. * Strong skills in influencing in a matrix team environment and managing stakeholders at all levels within the business. * Ability to make judgments and provide advice that balances business interests and regulatory risk. * Excellent review, report writing and documentation skills. * Knowledge of global regulatory requirements and regulations for medical devices, with an emphasis on MDR. Certifications: * Regulatory Affairs Certification (RAC) is highly desirable. Education: * Minimum Bachelor's degree in engineering, legal, scientific, or healthcare; or 3+ years' experience in software or product development, quality, and/or regulatory affairs. Languages: * English - Advanced/Fluent. Work Experience: * 3+ years' experience in regulatory affairs, including a track record of management, compilation, submission, and maintenance of regulatory filings. * 3+ years' experience in medical devices product or software development (SaMD). * Ideally worked in a global matrix organization including manufacturing and logistics.
Vi söker undersköterska, pensionerad undersköterska eller pensionerad sjuksköterska för ett uppdrag som omfattar fyra timmars pass 2 eller tre gånger i veckan. Erfarenhet av psykiatri är ett krav.Uppdraget innebär att assistera en person som behöver hjälp med diverse saker.Hör gärna av dig för mer info Undersköterska eller sjuksöterska med erfarenhet av psykiatri Nurse & Doctor House är ett tryggt och säkert bemanningsföretag för vårdpersonal och vårdenheter, där ingår också Nurse House Consulting. Vi har lång erfarenhet av att tillsätta rätt person på rätt plats. Vi hjälper er gärna med era personalbehov. Vi är baserade i Stockholm men arbetar med personal och arbetsgivare över hela landet.
Vi söker massörer! Massage salong i centrala Göteborg med stor kundkrets. Hör gärna av dig och berätta om dina kunskaper! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Are you a seasoned professional in Regulatory Affairs looking to make a significant impact on a global scale? Cochlear Limited, a leader in implant, sound processor, and acoustics products, is seeking a dynamic Director of Regulatory Affairs. In this pivotal role, you will lead our CBAS Regulatory team based in Gothenburg, ensuring compliance and timely approvals for acoustics products in regulated markets worldwide. Your leadership will drive cross-functional partnerships and alignments, contributing to our mission of transforming lives. Key Responsibilities: Strategic Leadership: * Shape and execute global regulatory strategies. * Mentor and guide your team to provide critical regulatory insights for Cochlear's Product Innovation Process (PIP). * Present strategic recommendations to CBAS leaders and Regional Regulatory teams. * Oversee multiple high-priority projects, ensuring successful outcomes. * Forge strong relationships and negotiate with external regulatory bodies. * Communicate effectively with all stakeholders to foster teamwork and alignment. * Deliver impactful business and technical briefings to key stakeholders. Operational Excellence: * Develop and optimize systems for tracking regulatory submissions and commitments. * Lead the team in managing change controls and submission requirements. Regulatory Compliance: * Serve as the appointed "Person Responsible for Regulatory Compliance" (PRRC). * Review and approve labelling materials. * Address European regulatory requirements for recalls and adverse event filings. * Participate in regulatory audits and inspections. * Maintain QMS procedures related to Regulatory Affairs. Team Development: * Attract, develop, and retain top talent to achieve Cochlear's business objectives. * Provide regular feedback and coaching to foster growth and success. * Champion workplace health and safety initiatives. Key Requirements: Minimum: * Bachelor's degree in a related field with extensive experience in Regulatory Affairs. * Knowledge of at least two medical device jurisdictions (e.g., FDA, TGA, EU MDR). * Proven experience in healthcare, regulatory affairs, and medical devices. * Expertise in financial mechanisms and budget management. * Demonstrated ability to lead teams and collaborate with People and Culture. * Exceptional attention to detail and proficiency in English. * Ability to thrive in a fast-paced, dynamic environment. Ideal: * Master's degree in a related field. * Strong negotiation and influencing skills for optimal commercial outcomes. * RAPs certification.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 4501 till 4506 av 4506 jobb