Lediga jobb i Grums
Sök totalt 19 lediga jobb i Grums
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Vill du bli en del av ett litet men drivande team i en samhällsviktig och komplex IT-miljö? Nu söker vi en engagerad IT-supporttekniker till ett vikariat på heltid – med möjlighet till förlängning. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som IT-supporttekniker kommer du att: • Bemanna supporten för Grums kommuns användare via helpdesk, telefon, e-post och fysiska besök. • Övervaka och kontrollera centrala IT-system. • Ta emot, dokumentera och följa upp inkommande IT-ärenden. • Felsöka tekniska problem, både på plats och via fjärruppkoppling. • Utföra enklare systemkontroller och driftåtgärder. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en grundläggande IT-utbildning på minst gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet. Du har ett genuint intresse för IT, är nyfiken och vill utvecklas inom ny teknik. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad och van att hantera problem på ett strukturerat sätt. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift och har B-körkort. Självklart delar du vår värdegrund professionalism, ett välkomnande bemötande, engagemang och delaktighet. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Du som söker är social, kreativ och kan tänka utanför boxen, samt har ett genuint intresse för att arbeta med människor. Kunden är en social och intellektuellt aktiv person med stort intresse för rollspel (D&D), tv-spel, fiktionellt författande och olika samhällsfrågor. Tjänsten innebär bland annat att vara socialt aktiv med kunden, till exempel vid samtal, biobesök, restaurangbesök och liknande. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos man i 25-års åldern bosatt i Slottsbron har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift har B-körkort tål pälsdjur, hund finns i hemmet är rökfri Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "timvikariat". Arbetstiderna är förlagda under dagtid och kvällstid samt natt och helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Omgående eller enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta uppdragschef: Camilla Hanska Ahnell [email protected]
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Nu söker vi dig som vill axla rollen som områdeschef för våra service- och gruppbostäder, då vår nuvarande chef går vidare till nya utmaningar som verksamhetschef i en större kommun. Inom området finns tre gruppbostäder (Åshammar, Floravägen och Backvägen) samt två servicebostäder på Åsgatan 5 och 7. Boendestöd är en del av verksamheten. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Som områdeschef ansvarar du för den dagliga driften, kvalitetsutveckling, personal, arbetsmiljö och ekonomi. På området finns arbetsledare. Just nu genomgår kommunens verksamheter inom funktionsstöd en översyn med syfte att skapa ett hållbart arbetsliv. Det innebär att du kommer in i ett spännande skede där vi fokuserar på hållbar arbetstidsförläggning, goda arbetsvillkor för våra medarbetare och en ekonomi i balans alltid med våra brukare i centrum. Du rapporterar till socialchefen och ingår i ledningsgruppen för individ- och familjeomsorg, LSS samt arbete och stöd. Här samverkar du med kollegor från hela socialtjänsten, exempelvis daglig verksamhet, personlig assistans, korttidsvistelse, kommunrehabiliteringen och kommunsjuksköterskor. Du får även stöd av funktionerna MAS, SAS, HR, ekonomi och systemförvaltning. Som ny chef får du tillgång till mentorskap vid introduktion. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har flerårig chefserfarenhet och som är tydlig och strukturerad i ditt ledarskap. Du har en god förmåga att skapa delaktighet och engagemang i organisationen, samtidigt som du har ett starkt fokus på kund och samverkan kring vår målgrupp. Du har erfarenhet av att leda verksamhet med schemalagd personal dygnet runt, och besitter en god ekonomisk förståelse samt vana vid att utveckla verksamheten. Du har en akademisk examen inom exempelvis social omsorg, socionomprogrammet eller sjuksköterskeutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. B-körkort är ett krav. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 24-årig kvinna bosatt i Grums har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift är rökfri under arbetstid tål pälsdjur har B-körkort och tillgång till bil, om du är bosatt utanför Grums Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av sond har erfarenhet av epilepsi Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänstgöringsgraden är ca. 50 %. Arbetstiderna är förlagda under dagtid, kvällstid och nattetid. I tjänsten ingår arbete varannan helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mathilda Zakrisson [email protected]
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en 24-årig kvinna bosatt i Grums har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift är rökfri under arbetstid tål pälsdjur har B-körkort och tillgång till bil, om du är bosatt utanför Grums Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete har erfarenhet av sond har erfarenhet av epilepsi Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänstgöringsgraden är ca. 50 %. Arbetstiderna är förlagda under dagtid, kvällstid och nattetid. I tjänsten ingår arbete varannan helg. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Mathilda Zakrisson [email protected]
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje. Arbetsmarknadsenheten är organiserad under området Arbete och stöd som även omfattar Hotellgatans öppenvårdsmottagning. På arbetsmarknadsenheten jobbar åtta personer med olika befattningar - arbetsmarknadskonsulenter, projektledare och handledare. I verksamheten möter vi personer som saknar egen försörjning och behöver stöd ut i arbete eller studier. Hos oss gör du skillnad! ARBETSUPPGIFTER Grums kommun har beviljats projektmedel från Samordningsförbundet Samspelet och söker nu en engagerad projektledare till en spännande och samhällsviktig satsning. Projektet pågår från september 2025 till årsskiftet 2026/2027 och syftar till att utforska och implementera metoden Individual Placement and Support (IPS) för att stärka stödet till medborgare med aktivitetsersättning. Som projektledare kommer du att ha en central roll i att driva arbetet framåt. En stor del av tjänsten innebär ett aktivt och uppsökande arbetssätt där du samverkar nära arbetsgivare, myndigheter och andra aktörer. Du kommer att ha en viktig funktion i att främja samarbete och koordinera insatser mellan olika parter. Projektet har även en explorativ inriktning du kommer att undersöka hur nya former av samverkan kan utvecklas och på sikt integreras i kommunens ordinarie verksamhet. Eftersom projektet är i ett tidigt skede och ännu inte fullt utformat finns stora möjligheter för dig att påverka både innehåll och arbetssätt, i nära dialog med projektägare och områdeschef. KVALIFIKATIONER Du är en driven och strukturerad person med minst några års erfarenhet av att arbeta med psykosocialt arbete. Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka. Det är en självklarhet för dig att ta stort ansvar för ditt arbete, och du har vana av att arbeta både självständigt och i team. Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, exempelvis inom socialt arbete, beteendevetenskap, arbetsterapi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med individer som står långt från arbetsmarknaden och har god kännedom om arbetsmarknadsfrågor samt insatser för personer med aktivitetsersättning. Du har även erfarenhet av samverkan med olika aktörer, såsom arbetsgivare, myndigheter och kommunala verksamheter. För tjänsten krävs B-körkort för manuell växellåda. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, gärna inom offentlig sektor. Det är också en fördel om du har kunskap om eller erfarenhet av att arbeta enligt IPS-metoden. Erfarenhet av dokumentation, uppföljning och rapportering i projektform, samt erfarenhet av myndighetsutövning, ses också som meriterande. Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig! Observera att urval påbörjas under vecka 32. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl. I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Motiveras du av att leverera det perfekta kundmötet? Skulle du dessutom beskriva dig själv som en någorlunda händig person som gillar försäljning och att tävla? Då har du rätt bakgrund för rollen som Larminstallatör hos oss. Hur ser din nya roll som Säljande Larminstallatör ut? Du påbörjar din arbetsdag från ditt hem. Med din fullt utrustade servicebil tar du dig ut till redan inbokade kunder. Du kommer att utgå från Grums, Karlstad eller Kil. Som larminstallatör: Erbjuder du våra kunder en skräddarsydd larmlösning utefter deras behov. Gör du en grundlig behovsanalys, arbetar med rådgivning och merförsäljning. Skriver du kontrakt med kunden, installerar/läser in larmet och lär kunderna hur enkla våra larm är att använda. Ger du service och uppdaterar befintliga larm. Gillar du ordning och reda; Du har ansvar för underhåll av servicebilen och har koll på lagersaldot i bilen genom inventering. Vi erbjuder frihet under ansvar där du själv har möjlighet att påverka din lön – riktigt bra betalt för den som bemästrar jobbet och är redo att tackla nya utmaningar dagligen. Du börjar med introduktion och utbildning för att du ska känna dig väl förberedd inför kommande arbetsuppgifter. Introduktionsutbildningen sträcker sig över tid, men redan de tre första veckorna får du både teoretisk utbildning samt medåkning tillsammans med någon av våra mest erfarna Larminstallatörer. Vem söker vi efter? Du är en nyfiken person som gillar att tävla och att finna lösningar! Du motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, du vågar utmana dig själv och du är förbättringsvillig. Du sätter kunden i fokus och månar om det perfekta kundmötet varje gång. I rollen som Larminstallatör får du också möjlighet att använda din praktiska ådra. Med det sagt, det är bra om du inte har tummen mitt i handen men viktigast är att du har rätt inställning och villig att lära dig. För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla dessa grundkrav: B-körkort (manuell växellåda), behärska svenska språket flytande i både tal och skrift samt vara tillgänglig för tjänsteresor, cirka en gång i månaden, i en vecka i sträck. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. För att jobba på Sector Alarm krävs därför även ett tillfredsställande utdrag ur polisens belastningsregister. Du behöver också bo i Grums, Karlstad eller Kil, med omnejd, för att vara aktuell för tjänsten. Det gör skillnad att arbeta på Sector Alarm – både för våra kunder och din utveckling Sector Alarm är en trygg och säker arbetsplats där vi sätter en ära i att jobba nära våra medarbetare. När du arbetar för oss lovar vi att arbeta för dig. Vi kommer att skapa förutsättningar för att du ska lära dig nya saker och utveckla det som du redan är bra på. Du kommer att få utmaningar som testar dina gränser och som får dig att växa. Vi har blivit utsedda till Årets Karriärföretag för tionde (!) året i rad och därmed har du goda möjligheter till att ta vidare steg i karriären. Vi arbetar för en inkluderande arbetskultur och tar hand om samt stöttar varandra. Vi är öppna, ärliga och firar framgångar gemensamt – stora som små. Vi lyckas tillsammans. Det vi gör, det är på riktigt – vi skapar säkrare hem och tryggare liv över hela Europa. Vill du ta chansen att utvecklas och skapa tryggare liv? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan idag (om du hinner!). I din ansökan vill vi att du bifogar ditt CV, svarar på urvalsfrågorna samt skriver en motivering till varför du är intresserad av tjänsten och att arbeta hos oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail (ursäkta om det låter tråkigt men det har med GDPR och andra praktiska saker att göra). Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och placering i Grums, Karlstad eller Kil. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Karin Hällås på 0733 703256 alternativt [email protected] Vi ser fram emot att lära känna dig! Vi undanbeder oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdragsgivare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Läs mer om oss på www.nobina.se. Trafikområde Värmlandbestår av ca 550 medarbetare och vi kör varje dag ca 250 bussar. Tillsammans med vår uppdragsgivare Värmlandstrafik ansvarar vi för att driva och utveckla busstrafiken inom Värmland. Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Vill du bli vår kollega? Sök jobbet som bussförare hos oss! Personliga egenskaper och kvalifikationer Som bussförare är du utåtriktad, flexibel och tycker om både service och kundkontakter. Du möter stressiga situationer och miljöer på ett lugnt och tryggt sätt. Du har ett säkert körsätt och kör miljövänligt. Vidare ser vi att du: Har D-körkort och giltigt YKB. Har goda svenska kunskaper i tal och skrift. Kan arbeta oregelbunda tider Som ny medarbetare på Nobina får du en gedigen introduktion och möjlighet till fortsatt kompetensutveckling. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation. Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar alla! Om tjänsten Vi erbjuder anställningsform heltid - helgarbete kan förekomma. Även tim anställning finns. Lön enligt kollektivavtal. Du som tidigare har arbetat som bussförare får tillgodoräkna dig år(inom EU) för inplacering i lönestegen. Som en del i rekryteringsprocessen genomförs digitala tester. Testerna skickas till dig per e-post. För att gå vidare i processen så måste du få ett godkänt resultat, så gör därför ditt bästa. Observera att vi inte alltid har möjlighet att ge återkoppling på testerna om du inte går vidare till intervju. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig [email protected] Ansökan Vi vill ha din ansökan senast: [Project.ApplicationDue] . Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Har du inte de kvalifikationer som vi skriver här ovanför men vill arbeta som bussförare? Nobina anordnar bussförarutbildningar på utvalda orter. Klicka här för att se om det finns någon sökbar utbildning just nu eller prenumerera på våra utbildningar genom att klicka här. Varmt välkommen med din ansökan!
Rasta Grums är en anläggning som ingår i den välkända Rasta kedjan med 30 mötesplatser runt om i Sverige där vi driver Restaurang, butik & hotellverksamhet. Här på Rasta har vi en restaurang med fokus på svensk husmanskost, ett hotell samt en välsorterad trafik butik som drivs under varumärket OKQ8. ArbetsbeskrivningSom Arbetsledare på Rasta är du en viktig del av teamet och ser till att våra gäster får en trevlig upplevelse. Du arbetar i en varierad och serviceinriktad miljö där du möter gäster, hanterar mat och dryck samt bidrar till en ren och trivsam restaurang. Tempot kan vara högt, men med rätt inställning och ett gott samarbete skapar vi tillsammans en välkomnande atmosfär där både gäster och kollegor trivs. Arbetsuppgifter• Rollen som Arbetsledare innebär att du till största delen kommer att jobba i driften med tillredning av smörgåsar och salladsberedning, servering av dagens rätt, lättare tillagning av vår á la carte samt kassatjänst i kombination med att du leder och fördelar arbetet i restaurangen. Du ska fungera som en hjälpande hand till restaurangchefen och se till att vi jobbar efter givna ekonomiska ramar och hjälpa till med bemanning vid sjukdom mm. Du ska även stötta och motivera övriga arbetskamrater i arbetet. • Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en restaurang såsom städning och disk m.m. Kvalifikationer och Erfarenhet • Fyllda 20 år – För att kunna vara serveringsansvarig krävs det att du har fyllt 20 år. • Serviceinriktad inställning – Förmåga att bemöta gäster på ett trevligt och professionellt sätt. • Stresstålighet & flexibilitet – Restaurangmiljön kan vara hektisk, särskilt under rusningstid. • Grundläggande kassavana – Erfarenhet av kassasystem och betalhantering är en fördel. • Tidigare restaurangerfarenhet – Erfarenhet inom restaurang och snabbmat är en stor fördel. • Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Arbetstid och Förmåner Anställningsform: Vikariat Sysselsättningsgrad: 100% Arbetstid: Varierande timmar, inklusive helger och kvällar. Lön: Enligt kollektivavtal. Tillträde: 1/7 eller enligt överenskommelse. Förmåner: Möjligheter till personlig utveckling och att bli en del av ett passionerat team. Ansökningsprocess Sök tjänsten redan idag! Vi behandlar ansökningar fortlöpande och ser fram emot att höra från dig.
Rasta Grums är en anläggning som ingår i den välkända Rasta kedjan med 30 mötesplatser runt om i Sverige där vi driver Restaurang, butik & hotellverksamhet. Här på Rasta har vi en restaurang med fokus på svensk husmanskost, ett hotell samt en välsorterad trafik butik som drivs under varumärket OKQ8. ArbetsbeskrivningSom Arbetsledare på Rasta är du en viktig del av teamet och ser till att våra gäster får en trevlig upplevelse. Du arbetar i en varierad och serviceinriktad miljö där du möter gäster, hanterar mat och dryck samt bidrar till en ren och trivsam restaurang. Tempot kan vara högt, men med rätt inställning och ett gott samarbete skapar vi tillsammans en välkomnande atmosfär där både gäster och kollegor trivs. Arbetsuppgifter• Rollen som Arbetsledare innebär att du till största delen kommer att jobba i driften med tillredning av smörgåsar och salladsberedning, servering av dagens rätt, lättare tillagning av vår á la carte samt kassatjänst i kombination med att du leder och fördelar arbetet i restaurangen. Du ska fungera som en hjälpande hand till restaurangchefen och se till att vi jobbar efter givna ekonomiska ramar och hjälpa till med bemanning vid sjukdom mm. Du ska även stötta och motivera övriga arbetskamrater i arbetet. • Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en restaurang såsom städning och disk m.m. Kvalifikationer och Erfarenhet • Fyllda 20 år – För att kunna vara serveringsansvarig krävs det att du har fyllt 20 år. • Serviceinriktad inställning – Förmåga att bemöta gäster på ett trevligt och professionellt sätt. • Stresstålighet & flexibilitet – Restaurangmiljön kan vara hektisk, särskilt under rusningstid. • Grundläggande kassavana – Erfarenhet av kassasystem och betalhantering är en fördel. • Tidigare restaurangerfarenhet – Erfarenhet inom restaurang och snabbmat är en stor fördel. • Tidigare erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Arbetstid och Förmåner Anställningsform: Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas Sysselsättningsgrad: 100% Arbetstid: Varierande timmar, inklusive helger och kvällar. Lön: Enligt kollektivavtal. Tillträde: 1/6 eller enligt överenskommelse. Förmåner: Möjligheter till personlig utveckling och att bli en del av ett passionerat team. Ansökningsprocess Sök tjänsten redan idag! Vi behandlar ansökningar fortlöpande och ser fram emot att höra från dig.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 19 jobb