Kyrkogårdsjobb

Hagfors pastorat söker kyrkogårdsarbetare under sommar månaderna maj - juli med möjlig förlängning i aug. De största arbetsuppgifter är gräsklippning med stor, liten maskin , gräsputs med trimmer , planteringar och skötsel av blommor, ogräsrensning av häckar och buskar. Arbetsuppgifter kan förekomma på alla våra kyrkogårdar i pastoratet.

15 april 2024
Sista ansökan:
26 april 2024
Karusellsvarvare sökes till Ekshärad

Om företaget Ekshärads Mekaniska verkstad tillverkar kompletta kundanpassade produkter enligt kundens specifikation. Bolaget ingår i Hermano Group, som består av traditionella verkstadsföretag med rötterna i den värmländska tillverkningsindustrin. Företaget har enheter i både Molkom och Ekshärad, den här tjänsten finns i Ekshärad. Frågor tjänsten besvaras av Industrisupport (se nedan). Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta självständigt med att programmera, rigga och köra en karusellsvarv och därmed ingå i ett mindre bearbetningsteam. Det innebär att du jobbar med hela processen, från ax till limpa, d.v.s. läsa ritningar, programmera och CAM-bereda, problemlösa och rigga, kontrollmätning och gradning. Din profil Vi söker dig med verkstadsutbildning och erfarenhet inom skärande bearbetning. Om du är positiv, framåt och intresserad av ditt arbete kommer du passa in i den här gruppen. Du tycker om att lära dig nytt och sätter kvalitet och säkerhet i fokus. Om du saknar erfarenhet av karusellsvarv, men är långsiktigt intresserad av att arbeta i Ekshärad, finns det möjlighet att ta emot även dig med tunnare CV! Vi hoppas att du är noggrann och duktig och att du ställer krav på din framtida arbetsplats. Ekshärads mekaniska har utvecklats genom engagerade medarbetare – du kan bli en av oss om du: • har verkstadsvana och är positiv och ser fram mot utmaningar • är van att läsa ritningar och programmera • är noggrann, kvalitetsmedveten och riskanalytisk • kan ta anvisningar och följa instruktioner • har bil och körkort • har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift Om Industrisupport Industrisupport är sedan 1999 ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag med kunder och kontor på flera orter. Vi rekryterar och bemannar inom olika yrkesområden och jobbar med långa kontrakt på både kollektiv- och tjänstemannasidan. Det här uppdraget är en hyrrekrytering och om allt fungerar som det ska är uppdraget tänkt att leda till en tillsvidareanställning hos kundföretaget. Vi har kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård och friskvårdsbidrag och vi ser till att människor får sin personliga utveckling i arbetslivet. Vi jobbar med löpande urval i rekryteringsprocessen så passa på att söka tjänsten redan idag. När du nu söker jobb hos oss är det viktigt att du i din CV bara tar med de referenser som du pratat med och som vet om att de finns med i din ansökan. Om du har frågor får du gärna ställa dem till ansvarig rekryterare på Industrisupport (se kontaktuppgifter nedan). Urvals- och drogtester kan förekomma i rekryteringens slutskede. Alla är välkomna att söka, men undvik information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuella läggning i din ansökan. Varmt välkommen till oss på Industrisupport!

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Patent Paralegal - RightHub

At RightHub, we want to create the best and most modern platform in the world for connecting stakeholders in the global IP market. We are currently 80 employees in the group with offices in Sweden, Denmark, England, and the USA. Do you want to be part of our continued journey? Our clients are companies as well as technology and law firms that work with innovation and brand creation. In addition to our service team that helps our customers with their ongoing cases, we have a large group of IT developers who continuously develop our IT platform. Our goal is to become the industry's best workplace with the most satisfied customers, and we hope that you want to contribute to this goal. We are now looking for a trademark paralegal to strengthen our team. About the role As a patent paralegal at RightHub, you get to join our journey to become the world's best in outsourcing qualified IP services. The demand for our services is greater than ever, which creates opportunities for development and to be involved in shaping your role with us. In this position, you will have contact with customers from various industries and will support them with qualified IP administration. It can be about everything from docketing and general deadline management, to advanced paralegal work where you are responsible for all the various action points connected to IP matters. You will also take an active role in the development of our services and how they are connected to our different software platforms. This role is within RightHub Services with a base in Hagfors, Sweden. We are positive about you residing in any location and offer the opportunity to work from home to a large extent. About you In the role as a patent paralegal, we see that you are structured, ensure customer satisfaction and contribute to creating the best workplace. You are expected to nurture customer relations by, among other things, communicating with customers and authorities both in Sweden and abroad. We also value that you are driven and have the desire to develop yourself as well as the company. We see that you have an education or experience in qualified IP administration and that you express yourself well in English in speech and writing. If you have knowledge in other languages it is an advantage. What do we offer? We offer you a job in a growing company with big ambitions. With us, you get to work in an innovative company that want to make a real difference in the IP industry. We strive to have the most satisfied employees and the most satisfied customers. You get the opportunity to shape an employment that works for you. Other information Selection and interviews are ongoing Deadline for applications: April 30 Location: Flexible Scope: Full-time Start: According to agreement Selection is ongoing, you are more than welcome to submit your application. If you have any questions about the position, please contact Emma Carlsten on +46 70 209 70 06 or [email protected]

12 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Trademark Paralegal - RightHub

At RightHub, we want to create the best and most modern platform in the world for connecting stakeholders in the global IP market. We are currently 80 employees in the group with offices in Sweden, Denmark, England, and the USA. Do you want to be part of our continued journey? Our clients are companies as well as technology and law firms that work with innovation and brand creation. In addition to our service team that helps our customers with their ongoing cases, we have a large group of IT developers who continuously develop our IT platform. Our goal is to become the industry's best workplace with the most satisfied customers, and we hope that you want to contribute to this goal. We are now looking for a trademark paralegal to strengthen our team. About the role As a trademark paralegal at RightHub, you get to join our journey to become the world's best in outsourcing qualified IP services. The demand for our services is greater than ever, which creates opportunities for development and to be involved in shaping your role with us. In this position, you will have contact with customers from various industries and will support them with qualified IP administration. It can be about everything from docketing and general deadline management, to advanced paralegal work where you are responsible for all the various action points connected to IP matters. You will also take an active role in the development of our services and how they are connected to our different software platforms. This role is within RightHub Services with a base in Hagfors, Sweden. We are positive about you residing in any location and offer the opportunity to work from home to a large extent. About you In the role as a trademark paralegal, we see that you are structured, ensure customer satisfaction and contribute to creating the best workplace. You are expected to nurture customer relations by, among other things, communicating with customers and authorities both in Sweden and abroad. We also value that you are driven and have the desire to develop yourself as well as the company. We see that you have an education or experience in qualified IP administration and that you express yourself well in English in speech and writing. If you have knowledge in other languages it is an advantage. What do we offer? We offer you a job in a growing company with big ambitions. With us, you get to work in an innovative company that want to make a real difference in the IP industry. We strive to have the most satisfied employees and the most satisfied customers. You get the opportunity to shape an employment that works for you. Other information Selection and interviews are ongoing Deadline for applications: April 30 Location: Flexible Scope: Full-time Start: According to agreement Selection is ongoing, you are more than welcome to submit your application. If you have any questions about the position, please contact Emma Carlsten on +46 70 209 70 06 or [email protected]

12 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
New administrative stars wanted

At RightHub, we want to create the best and most modern platform in the world for connecting stakeholders in the global IP market. We are currently 80 employees in the group with offices in Sweden, Denmark, England, and the USA. Do you want to be part of our continued journey? Our clients are companies as well as technology and law firms that work with innovation and brand creation. In addition to our service team that helps our customers with their ongoing cases, we have a large group of IT developers who continuously develop our IT platform. Our goal is to become the industry's best workplace with the most satisfied customers, and we hope that you want to contribute to this goal. About the position This position is based in our office in Hagfors, and we would like you to live in the area. As an employee at RightHub, you are offered A role in a company that truly wants both the most satisfied employees and the most satisfied customers. Work in a company with both stability and innovation. Opportunities to shape an employment that works for you. Responsibilities As part of our service team, you work both independently and in a team. You work both in our own platform, but also in customers' systems. You keep track of deadlines. You handle incoming and outgoing correspondence from clients, foreign agents and national patent and trademark offices. You manage relationships and communicate with customers and authorities both in Sweden and abroad. About you All levels of experience are interesting to us. The most important thing is that you want to contribute to RightHub's journey forward. We offer you great opportunities to influence the business such as services, workplace, and your own development. Your qualifications High IT maturity Service oriented Structured Flexible Good administrative skills Accurate Able to work against deadlines Ability to work both independently and in teams Good knowledge of English, both oral and written. Additional language skills are an advantage At least upper secondary education. Post-secondary education is an advantage but not a requirement. We attach great importance to personal qualities. Other information Selection and interviews are ongoing Deadline for applications: April 30 Location: Hagfors Scope: Full-time, Permanent with six months probationary period. Start: According to agreement If you have any questions about the position, please contact Emma Carlsten on: Phone +46 70 209 70 06 or E-mail: [email protected]

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Bibliotekarie / Bibliotekspedagog

ARBETSPLATS HAGFORS BIBLIOTEK Barn och bildning Hagfors kommun har ett integrerat folk- och skolbibliotek som består av ett huvudbibliotek i ljusa trevliga lokaler i Hagfors och en lite mindre filial i Ekshärad. Verksamheten är en del av Bibliotek Värmland med bl a gemensam katalog och hemsida. Låntagaren får del av utbudet i hela länet genom ett lånekort. Folk- och skolbibliotek i Hagfors ingår i Barn och bildningsverksamheten  med kulturskolan och kulturen i Hagfors kommun. Här finns också verksamheterna förskola, förskoleklass, fritidshem, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, kommunal vuxenutbildning, lärcentrum samt fritidsgård. Den aktuella tjänsten är placerad inom folk- och skolbibliotek. Som medarbetare i Hagfors kommun är du en del av Hagfors-strategin 2017–2027. Den förenar alla som bor, lever och verkar i kommunen samt leder oss i vårt arbete med att tillsammans skapa ett gôtt liv, framåtanda och handlingskraft. Hagforsstrategin är en långsiktig plan för kommunens hållbara utveckling, med syfte att Hagfors kommun ska bli en bättre plats att bo, leva och verka på. Hållbar utveckling handlar om att vi ska kunna tillfredsställa våra dagliga behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov. Helt enkelt garantera att människor, djur och natur kan leva gott - både nu och i framtiden. Läs gärna mer om Hagfors-strategin på vår hemsida. http://www.hagfors.se/download/18.63997c4316260facc41c9493/1522910849347/hagforsstrategin2017-2027_sv.pdf ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en biblioteksexamen eller en pedagogisk examen från universitet eller högskola, gärna med inriktning mot äldre barn och unga, eller annan utbildning som bedöms adekvat för uppdraget. Du brinner för läsfrämjande och har ett stort engagemang för källkritik och digital kompetens. Tillsammans med ytterligare en skolbibliotekspedagog vidareutvecklar du vårt arbetet med barn i skolan och på deras fritid, från noll till tjugo år. Din kreativitet och idérikedom får stort utrymme när du jobbar med läsfrämjande, digital kompetens och programverksamhet för barn och unga. En stor del av ditt arbete sker i samverkan med skolans äldre årskurser. Projekt med lovverksamhet och läsinspiration genomförs kontinuerligt. Här finns möjligheten att pröva nytt, också i samarbete med andra utanför biblioteken. Du kommer att ha din bas i Hagfors och arbetsuppdrag i hela kommunen. Viss tjänstgöring i informations- och lånedisk förekommer. Du har lätt för att kommunicera och har ett stort intresse av att möta människor med olika bakgrund och förutsättningar. Du har stor förmåga att skapa goda relationer till medarbetare, barn/elever och andra besökare. Som person kännetecknas du av en positiv inställning och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du tycker om att arbeta i team och har förmåga att ta egna beslut. Du har goda digitala kunskaper, är kommunikativ och kan på ett tydligt och korrekt sätt uttrycka dig i både tal och skrift. Letar du efter en kreativ arbetsplats med närhet till beslut, präglad av lust och nyfikenhet med bred kulturverksamhet och digital inriktning, då är du varmt välkommen med din ansökan! B-körkort är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och social kompetens. Enligt skollagen (2010:800) krävs ett registerutdrag från Rikspolisstyrelsen belastningsregister för att arbeta inom förskoleverksamhet, skola eller barnomsorg. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats. LÖN • Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk FACKLIGA FÖRETRÄDARE Når du genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00. ÖVRIGT Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

11 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
LÄRARE FÖR UNDERVISNING I SO

ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarexamen och som har behörighet att undervisa i SO i grundskolans åk 7-9. Mentorskap ingår i tjänsten och tjänsten kan komma att kombineras med annat ämne. Vi söker dig som är intresserad av utvecklingsarbete, samplanering och ämnesövergripande arbetssätt. Du är en naturlig ledare i klassrummet och har lätt för att kommunicera och har ett stort intresse av att möta olika människor med olika bakgrund och förutsättningar. Du har en god förmåga att skapa goda relationer till elever, vårdnadshavare och kollegor. Som person kännetecknas du av en positiv inställning och ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du har goda IT-kunskaper, är kommunikativ och kan på ett tydligt och korrekt sätt uttrycka dig i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. LÖN Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk FACKLIGA FÖRETRÄDARE Nås genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00 ÖVRIGT Enligt skollagen (2010:800) krävs ett registerutdrag från Rikspolisstyrelsen belastningsregister för att arbeta inom förskoleverksamhet, skola eller barnomsorg. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. ARBETSPLATS Hagfors skolområde består av verksamheterna förskola, förskoleklass, fritidshem, grundskola, grundsärskola, gymnasieskola, gymnasiesärskola, kommunal vuxenutbildning, särskild utbildning för vuxna, fritidsgård, skol- och folkbibliotek, kulturskola samt ett särskilt ansvar för kulturen i Hagfors kommun. Grundskolorna finns på Älvstranden bildningscentrum i Hagfors, på Kyrkhedens skola i Ekshärad samt i Sunnemo och Råda. Gymnasiet och vuxenutbildningen finns vid Älvstranden bildningscentrum i Hagfors. Den aktuella tjänsten är placerad på Älvstranden bildningscentrum åk 7-9 i Hagfors. Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i Hagforsstrategin. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

11 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personliga assistenter till sommaren 2024

ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker 15 personliga assistenter till sommaren 2024. Som personlig assistent är du den enskildes förlängda arm i hemmet och i vardagslivet, du är lyhörd inför den enskildes behov och önskemål. Du är bekväm i att arbeta självständigt och att gemensamt med den enskilde planera vardagen och fritidsaktiviteter. Som personlig assistent finns det flera olika former av arbetstider, det förekommer bl. a. dygnsarbete, vaken natt, sovande natt med jour vilket kan skapa större möjligheter till fler lediga dagar. Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Tidigare erfarenhet och/eller utbildning från vård och omsorg är meriterande. Ditt uppdrag är att ge omvårdnad till enskilda utifrån deras egna behov och förutsättningar. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel; ● Hjälp vid förflyttningar och personlig hygien ● Olika serviceinsatser ● Medicinska arbetsuppgifter ● Dokumentation ● Aktiviteter för att främja hälsa och en god social samvaro Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. EXTRA ERSÄTTNING- UPP TILL 10 000:- I BONUS Tackar du ja till ett färdigt schema som är anpassat efter våra verksamheters behov, utan särskilda ledighetsönskemål och genomför arbetet under minst 6 veckor under veckorna 24 till 33 finns en extra ersättning du kan vara berättigad. 7200 kr för 6 veckor, 8400 kr för 7 veckor eller 10 000 kr för 8 veckor. Beloppet är baserat på att man arbetar 100 % och reduceras utifrån arbetad tjänstgöringsgrad. Dvs arbetar man 85 % i 8 veckor utgår en extra ersättning på 8500 kr. Ersättningen betalas ut i september månad efter uppföljning av arbetad tid. Vid sjukdom eller annan frånvaro utges inte den extra ersättningen. Mer information ges i kontakt med aktuell enhetschef. LÖN ● Lön enligt avtal FACKLIGA FÖRETRÄDARE Nås genom Hagfors kommuns växel, 0563-185 00. ÖVRIGT Anställningen kommer att föregås av intervjuer och intervjuer sker löpande. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i Hagforsstrategin. Vid anställning kan utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

10 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Säsongsarbetare till Sjögränds plantskola, Stora Enso Skog

Tror du, precis som vi, på att skapa förutsättningar för en hållbar framtid? Är du en driven och framåt person som trivs och motiveras av att jobba med en stor bredd av arbetsuppgifter så kan det här vara tjänsten för dig. Vi hoppas vi att du vill bli en del av oss och bidra till vår vision att ”producera Sveriges bästa skogsplantor”. Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker nu säsongsarbetare till vår plantskola i Sjögränd. Som plantskolearbetare spelar du en viktig roll vad gäller skötsel och produktion av våra skogsplantor, och vi erbjuder ett spännande jobb med stor variation av arbetsuppgifter. Här är några av de ansvarsområden och arbetsuppgifter som du kommer att hantera: Truck körning i form av plantflyttar och mottag av ankommande gods Ogräsrensning/sortering Förbättringsarbete i våra olika processer Operatör i sådd- linjen Ditt team består av alla på plantskolan, ett 20-tal personer där du arbetar självständigt mot uppsatta mål men är samtidigt en del av ett sammansvetsat gäng. Placering för tjänsten är på Sjögränds plantskola och du rapporterar till plantskolechefen. Tjänsten är en säsongsanställning som sträcker sig mellan 3 juni t om 9 augusti 2024. Vem söker vi? För att trivas och lyckas i den här rollen behöver du kunna ta egna initiativ och trivas med att vara en del i ett lag där bra samarbete är A och O. Din kompetens grundar sig på en teknisk/processteknisk utbildning eller motsvarande, alternativt om du har praktisk yrkeserfarenhet inom industri, plantskoleverksamhet eller motsvarande. Arbetet kräver ett gott självledarskap med driv och engagemang. Du har en god kommunikativ förmåga och är positiv, strukturerad och kan arbeta metodiskt. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Du tycker om att arbeta tillsammans i lag och har god förmåga att kommunicera Du är driven och kan ta initiativ Du tycker att ett hållbart skogsbruk är framtiden och vill arbeta för ett företag som sätter värderingar högt på agendan, oavsett om det gäller hälsa och säkerhet, eller hållbarhet och affärsnytta Har du erfarenhet av truckkörning är det meriterande B körkort är krav Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Då vi går igenom ansökningar löpande hoppas vi höra ifrån dig så snart som möjligt, men senast 24 april. Tjänsten kan komma att tillsättas innan avslutad ansökningsperiod. Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Plantskolechef Carolina André på mejl: [email protected] Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. Se vår film: https://www.youtube.com/watch?v=rUElPYaxgqs&t

10 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/ Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme. Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration! Personliga egenskaper • Målinriktad • Strukturerad • Kommunikativ • Driven Bakgrund Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser. Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Välkommen med din ansökan! Du ansöker genom att bifoga ditt uppdaterade CV och andra nödvändiga dokument samt besvara urvalsfrågorna. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024