Underhållstekniker Torup
Elis Textil Service AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Välj inte Elis om du inte gillar teamwork… …men om du vill vara del av ett företag som är ledande inom cirkulära tjänster och tror på såväl individuell som kollektiv framgång – välkommen till oss! Med vår hjälp har svenska företag och organisationer kunnat omge sig med hela och rena textilier sedan 1950. Sedan dag ett har vi hyrt ut, hämtat, tvättat och lagat – om och om igen med kundens behov i centrum. Hundratusentals arbetskläder, mattor, torktrasor, bädd-, bad- och bordstextilier cirkulerar dagligen mellan Elis tvätterier och kunder inom vård och omsorg, industri, handel, renrum, hotell och restaurang. Vi är ett av Sveriges 500 största bolag och har av Karriärföretaget blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024! Underhållsteknikertill vår anläggning i Torup Letar du nya utmaningar och vill vara del av ett framgångsrikt bolag? Då kan det vara dig vi söker! Vår anläggning i Torup är en anläggning som levererar textilier till vården inom stora delar av södra Sverige. Vår affärsmodell är att erbjuda "textil som tjänst" och vi är övertygade om att hyra, i stället för att äga, är vägen framåt. I Torup är vi ca 90 medarbetare inom kundservice, produktion, lager och underhåll. Vad innebär rollen som underhållstekniker? Arbetsuppgifterna innefattar att vara delaktig i underhållsarbetet för både det dagliga och förebyggande underhållet. Du kommer att ingå i ett underhållsteam bestående av totalt fem personer. Arbetet sker både i samarbete med övriga i underhållsteamet samt produktionspersonal, men även självständigt. Mer specifikt innebär rollen: Skötsel/drift av fastighet, ventilation, kemikaliehantering och panna/ånga. Arbete inom VVS, mekanik, pneumatik, hydraulik och elektronik. Förebyggande underhåll och reparationer av produktionsutrustning så som torktumlare, tvättmaskiner och kringutrustning. Utföra kontroller enligt "fortlöpande tillsyn". Planering och uppföljning av förebyggande underhåll. Varierande arbetstider enligt rullande schema. Du rapporterar till underhållschef Mico Milisavljevic. Vad har Mico Milisavljevic, underhållschef, att säga om tjänsten och företaget? På Elis anläggning i Torup bedriver vi textilservice till våra kunder inom vårdsektorn. Jag är stolt över företaget och mina kollegor, som alla jobbar hårt, är oerhört lojala, hjälpsamma och genuint fina människor. Det är därför väldigt viktigt att vi hittar personen som är rätt för oss, delar vår ambition och värderingar, men samtidigt är sig själv och kan bidra med sina unika styrkor " Vem är du? Som person är du serviceinriktad, driven och en strukturerad problemlösare. Du är en god lagspelare som är van vid att samarbeta, men tar också ett stort personligt ansvar över arbetsuppgifterna. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan se nyttan av dokumentation i vårt underhållssystem (TOM). Vad kan du? Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och ett genuint intresse för teknik. Troligtvis har du tidigare arbetat som mekaniker eller tekniker, kanske har du även arbetat med drift/underhåll i industriprocesser. Det är meriterande om du har erfarenhet av el och pneumatik. Utöver detta har du även datorvana och en administrativ förmåga samt behärskar svenska i både tal och skrift. Då vårt koncernspråk är engelska är det en merit om du behärskar det i tal och i skrift. Varför ska du välja Elis? Vi erbjuder dig en heltidstjänst i ett marknadsledande företag där miljö- och hållbarhetsfrågor står högt på dagordningen. Vi kan dessutom erbjuda dig en variationsrik och utmanande vardag. Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra, Att vara en förebild, Integritet och Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val. Ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mico Milisavljevic, underhållschef på 072-178 03 74. Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-05-04. Välkommen med din ansökan!

80 dagar sedan
Sista ansökan:
24 september 2025
Ny medarbetare till äppelmusteriet
Kristersson, Robin
Övriga maskinoperatörer, livsmedelsindustri m.m.

Om Kalendebolet Kalendebolet är en verksam gård i en idyllisk miljö på landet, ca. 15 minuter norr om Halmstad. Äppelmusteriet på Kalendebolet skapades 2020 i enkla former och har expanderat med varje år där nya idéer och verksamhetsspår har etablerats med tiden. Grundbulten är fortfarande ett Musteri där privatpersonen under augusti - november ges möjligheten att tillhandahålla sina äpplen och få ett fint resultat tillbaka i form av äppelmust. Det som utvecklats med åren är företagsrelationerna där vi idag förser många Halländska caféer, restauranger och butiker med äppelmust på kontinuerlig basis. Nytt för 2025 är att vi öppnar ett camping/ställplats-område under sommarperioden där vi i skrivande stund bygger det hela inför öppning 15 maj. Jag som äger Musteriet heter Harald; brinner för hållbara lösningar, entreprenörskap & självklart - äppelmust! Idag är Ville också anställd inom företaget och jobbar med produktion och marknadsområdet. Vad innebär rollen? Kalendebolet söker nu en självständig person som vill vara en del av Musteriets högsäsong med möjlighet till förlängning. Arbetet i musteriet kommer primärt innebära att arbeta med produktionen, från ax till limpa, från äpple till fantastisk äppelmust - men även så mycket mer! Det handlar om att vårda kundrelationer, utkörningar till våra företagskunder, stå på marknader samt driva mindre event. Tjänsten kommer innebära att i samarbete med Ville, som idag arbetar med samtliga delar av verksamheten, driva produktionen men även självständigt driva egna processer. Våra värdeord är lokalt och hållbart. Det är således önskvärt om du har erfarenhet av att driva ett driva café, jobbat inom livsmedelsproduktion eller liknande samt har erfarenhet av att driva eget företag. Vem söker vi? Vi söker en självständig person som inte räds att ta sig an nya projekt. Vi söker ett eget driv och företagsamhet och inställningen bör vara att vilja lära sig samt att visa initiativ till det som behöver göras. Du behöver inte veta allt från början, men drivet att vilja ska finnas. Som person är du ordningsam, trygg och positiv samt har möjlighet att driva många parallella processer samtidigt. Det är också meriterande om du är en kreativ säljare då vi i grund och botten säljer vårt fantastiska hantverk och vill nå ut till ännu fler återförsäljare i Halland. Arbetet innebär primärt att ansvara för produktionen och ställer således krav på fysisk uthållighet. Gården erbjuder stora möjligheter till entreprenörskap där våra nuvarande och kommande verksamheter möjliggör för att framgent skapa och driva egna verksamheter efter egna kreativa lösningar. Har du en bra idé så lyssnar vi! Arbetet innebär lagarbete där kommunikation är nyckeln, men även ett arbete med att ansvara för egna processer och att trivas i en roll där det förekommer en del ensamarbete. Är du en naturlig talang inom marknadsföring och sociala medier är det meriterande. Säsongen Äppelsäsongen är mellan 15 augusti - 1 november. Då är tjänsten förlagd till ca. 50-75 %, eventuellt mer. Redan nu innan säsong finns möjlighet till arbetstimmar för att lära dig hantverket från grunden, leverans till våra kunder och dylikt. Det kommer även finnas möjlighet till ytterligare arbete under november och december då vi medverkar på en rad olika julmarknader där vi säljer våra produkter. Anställningsform Du kommer vara anställd i företaget där möjlighet till fortsatt arbete under lågsäsong resten av året är möjlig. Timlön. Vad Erbjuder Vi? Vi erbjuder möjligheten att vara verksam i en miljö av entreprenörer. Vidare innebär den här chansen att självständigt utveckla andra delar av verksamheten och samverka för att vidareutveckla gården som helhet. Gårdsmiljön erbjuder också möjligheten att få komma ut och bort från den urbana miljön till en plats med sinnesro. Djur, växtlighet och god företagsanda där alla möjligheter finns. Rekrytering sker löpande.

80 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Souschef som driver produkten framåt
M Dryck & Konsult AB
Köksmästare och souschefer

Är du souschef och letar efter en ny utmaning? Gillar du matlagning, högt tryck och bra puls. Samtidigt som du är närvarande, kan leda andra människor framåt. Det på ett tydligt och inspirerande sätt. Du besitter en kunskap matlagningsmässigt på hög gastronomisk nivå. Du kommer att vara en viktig del hos en av våra samarbetspartner när det kommer till att utveckla verksamheten framåt, samtidigt som du skapar stamgäster på vägen. Är det du? Då ska du läsa vidare ROLLEN Som souschef leder du den dagliga driften, är närvarande och tar dina beslut kopplade till företagets värderingar och framtidsvisioner. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Som lagkapten är du strukturerad, kvalitetssäkrar processer och ser till att högsta kvalitet hålls i alla led. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver företagets utvecklingen. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ Laga mat Driva utveckling Driva team God råvarukännedom Inspirationskälla Kreativ Konceptuella färdigheter Ekonomiskt lagd. Med det menas inte att billigast är bäst Duktig på kommunikation Datorkunskap i form av kostnadskalkyler, beställningslistor DET HÄR FÅR DU - Rätt förutsättningar för att göra ett grymt jobb - Trygghet i din anställning - Friskvårdsbidrag - Ett hållbart schema - Härliga relationer med samarbetspartners, leverantörer och gäster - Pension osv. DET HÄR FÅR VI - Är duktig på att driva andra människor - Noggrann - Gedigen kunskap - Coachande Ledarskap - Hungrig på nya utmaningar VID FRÅGOR Magnus Olsson 0708-402940 [email protected] OM PROGRESSIO Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra partners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom besöksnäringen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras, behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess former. People, Planet and Profit. Vissa ser oss som ett rekryteringsföretag, vi se ser oss som Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa

83 dagar sedan
Sista ansökan:
21 september 2025
Distributör Halmstad | Behovsanställning
Västsvensk Tidningsdistribution AB
Reklamutdelare och tidningsdistributörer

Vi söker dig som vill bidra till att hushåll på västkusten får sina paket, tidningar och post i tid, året runt. Är du intresserad av att arbeta som distributör på vår filial i Halmstad och vara en del av en dynamisk verksamhet? Läs vidare! Om jobbet som distributör Som distributör på VTD behöver du vara anpassningsbar, där ditt fokus kan behöva skifta snabbt mellan olika produkter, olika leveransalternativ. Det är ett jobb som kräver både problemlösningsförmåga, lokalsinne och en god fysik då det är ett högt tempo med mycket spring i trappor. Arbetet är utomhus vilket innebär att vädret är en betydande del av din arbetsmiljö. Som distributör börjar du ditt arbetspass på en filial eller avhämtningsplats. På filialen räknar och packar du dina produkter innan du ger dig iväg på en tilldelad runda. Under natten levererar du paket, tidningar och post till kunderna fram till tidig morgon. Våra produkter distribueras via bil, eldriven fyrhjuling, elmoped eller elcykel. Alla fordon tillhandahålls av VTD. Detta är våra skallkrav för tjänsten som distributör Ett giltigt arbetstillstånd. Ditt arbetstillstånd måste vara beviljat, det vill säga ej pågående hos Migrationsverket. Du måste vara minst 18 år för att arbeta hos oss Du kan läsa, förstå och skriva längre texter på svenska eller engelska. Vi ser det även som meriterande om du har B-körkort eller tidigare erfarenhet av att jobba som distributör. Arbetstid och schema Tjänsten startar enligt överenskommelse och är en behovsanställning. Arbetet sker under natten med start runt midnatt. Denna annons avser att man utgår från vår filial i Halmstad. Observera att du har arbetsplikt till 07:30 om det skulle bli förseningar. Vår rekryteringsprocess och Alva Labs Vi vill att du ska känna dig trygg med att du bedöms rättvist och objektivt. Därför använder vi utvärderingar via Alva Labs. Om du uppfyller skallkraven kommer du få genomföra en logiskt utvärdering och en utvärdering av personlighet. Utvärderingarna bygger på vetenskaplig forskning och ger oss möjlighet att objektivt bedöma dina styrkor och eventuella utmaningar i relation till rollen. Du kommer själv få ta del av resultatet. Om du inte slutför Alva Labs-utvärderingarna så går vi inte vidare med din ansökan. Lön Lönen är eftersläpande vilket innebär att den betalas ut månaden efter. Lönen är förhandlad enligt kollektivavtalet med Transportarbetareförbundet och motsvarar 157,17 kr/h och OB mellan 10-32 kr/h. En genomsnittlig tjänst hos oss är ca 70%, det innebär en lön på ca 19 000 kr exklusive OB-tillägg. Email: [email protected] Sociala medier: @vtd.se Karriärsidan: https://jobb.vtd.se/

84 dagar sedan
Sista ansökan:
20 september 2025
Renhållningsförare Laholm - med C-kort och YKB
Jovi Konsult AB
Lastbilsförare m.fl.

Om jobbet Sommaren närmar sig och vi söker miljöarbetare med C-körkort åt vår kund i Laholm, gärna med erfarenhet som chaufför, till våra renhållnings entreprenader runt om i Sverige, i din ansökan kommer du få möjlighet att ange önskad arbetsort. Dina arbetsuppgifter består främst av att samla in hushållsavfall enligt planerade turlistor. Vi använder oss av olika typer av lastbilar, tex baktömmande och sidlastare, och det varierar mellan olika turer och orter. Du kommer att vara kundens ansikte utåt och kommer att möta kunder varje dag, därför är det viktigt att du är positiv och tillmötesgående med en stark vilja att leverera bra service. Vi söker dig som: Har C-körkort. Har giltigt YKB. Har grundläggande IT-kunskaper. Erfarenhet av chaufförs yrket är meriterande. Erfarenhet av renhållnings branschen är meriterande. För att vara lämplig för tjänsten tror vi att du: Är en duktig lastbilschaufför. Har förmåga att självständigt kunna lösa problem och prioritera dina arbetsuppgifter. Är serviceinriktad och samarbetar bra med andra. Hos oss får du: Ett varierande arbete med mycket kundkontakt. Vara en del av en härlig gemenskap som bidrar till en hållbar miljö varje dag. Kollektivavtal Tjänsten är ett sommarvikariat med möjlighet till förlängning hos kund vid väl utfört arbete. Du ska kunna vara tillgänglig under hela sommarperioden. Arbetet är förlagd dagtid. Placeringsort: Laholm Urval Vi använder oss av löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan. Skicka därför in din ansökan redan idag!

84 dagar sedan
Sista ansökan:
20 september 2025
Är du vår nästa företagssäljare? Bli en del av vårt växande team i Halms...
FB Supportteam AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vi söker innesäljare som vill anta nya spännande utmaningar och som är nyfikna på säljbranschen. Vi söker nu en driven och resultatinriktad företagssäljare som vill vara med och bygga upp vår nya företagsavdelning i Halmstad. Du kommer att vara en del av ett framgångsrikt team där vi idag är etablerade i Sverige och jobbar med marknadsledande tjänster inom B2B. Som del av vårt team får du möjlighet att växa tillsammans med oss i en spännande och dynamisk miljö! Om företaget Vendo är ett innovativt sälj- och servicebolag med ett framgångstänk som präglas av härliga individer som alla vill utvecklas. För oss är det viktigt att du ska trivas och verkligen vilja gå till jobbet varje morgon. Vår arbetskultur och klimatet vi har på kontoret är därför något vi prioriterar för att bidra till en positiv energi och stämning. Våra uppdragsgivare är främst verksamma inom säkerhetsbranschen. Vårt arbete innebär bland annat att vi bidrar till nollvisionen inom bostadsbränder och att helt kunna förebygga att bolags- och identitetskapningar förekommer i Sverige. Idag är vi över 70 medarbetare som jobbar med Vendo antingen internt eller externt med att öka vardagssäkerheten hos våra uppdragsgivares kunder i Sverige. Vi är en växande start-up med ambitionen att kunna bidra till en bättre och tryggare vardag för allmänheten, med hjälp av moderna tjänster av högsta kvalité. Om teamet i Halmstad Vi är ett passionerat gäng på 10 personer som idag arbetar med B2C-försäljning och nu tar steget att öppna upp för en företagsavdelning, precis som vi har på våra andra kontor. Vi är redan etablerade på flera marknader i Sverige och ser fram emot att expandera även här i Halmstad. Här finns stora möjligheter att påverka både din egen och företagets framgång! Vi söker dig som Är tävlingsinriktad och målmedveten. Är stresstålig och kan jobba med högt tempo. Behärskar svenska både i tal och skrift. Har rätt inställning och höga ambitioner. Älskar utmaningar. Du har erfarenhet av B2B-försäljning eller en stark vilja att lära dig och utvecklas i en försäljningsroll Vi erbjuder dig Produkt- & säljutbildning. Samt exklusiva utbildningar via Framgångsakademin. Ett resultatbaserat lönesystem med stora provisioner – din lön är direkt kopplad till din insats Personlig daglig coachning så att du utvecklas på bästa möjliga sätt. Möjligheter att jobba långsiktigt och klättra inom bolaget. Säljtävlingar med fina priser månadsvis. Heltidstjänster (Arbetstid 8.15-17.15). En härlig gemenskap och regelbundna AWs med olika teman. Intervjuer sker löpande, så ansök nu så bokar vi in en arbetsintervju tidigast möjligt! Jobbtyp: Heltid Lär känna oss ännu bättre via våra sociala medier: Instagram Facebook Vendosales

84 dagar sedan
Sista ansökan:
20 september 2025
Yrkeslärare VVS-montör Movant Halmstad
Movant AB
Lärare i yrkesämnen

Vill du vara med och guida elever från jobbdröm till drömjobb? Movant AB är experter på yrkesutbildningar som leder direkt till jobb. Genom nära samarbete med branscher och näringsliv skapar vi utbildningar som matchar arbetsmarknadens behov. Med skolor från Malmö till Umeå och som en del av AcadeMedia - norra Europas största utbildningsföretag - bidrar vi till en bättre framtid genom kvalitet, resultat och innovation. Det här blir du en del av Vi är av VVS yrkesnämnd godkänd förstklassig VVS-skola för vuxna i Halmstad. Vi har förutom VVS även utbildningar inom bygg och måleri, fordon, el och fastighet. Vi har som mål att vara det självklara valet för de som väljer att utbilda sig inom ett hantverksyrke. Ett gott och återkommande samarbete med företag inom branschen är en självklarhet och vi är ett bra team som samarbetar för att våra elever ska stå redo att börja sitt yrkesliv inom dessa inriktningar. Halmstad kommun är huvudman för våra utbildningar och vi levererar vuxenutbildningar inom karaktärsämnena för yrket vilket leder till yrkesexamen. Det här erbjuder vi dig Befattningen innebär att lära ut dina yrkeskunskaper till nästa generation VVS-montörer. Vi erbjuder dig en pedagogisk struktur för det praktiska och teoretiska upplägget. Det här söker vi Vi söker dig som har lång erfarenhet som VVS-montör med yrkesbevis. Du behöver ha svetskunskaper för VVS och en del el-kunskaper. Har du pedagogiska egenskaper, är intresserad av att lära ut ditt yrke samt är bra på att dela med dig av yrkesstoltheten, har du rätt inställning till jobbet. Det är meriterande med lärarbehörighet. Då vi besöker våra elever under deras arbetsplatsförlagda utbildningsmoment kräver jobbet att du har körkort. Övrig information Alla som har en hel- eller deltidsanställning hos oss på Movant får tillgång till vår förmånswebb. Där kan du bla få oberoende pensionsrådgivning och friskvårdsbidrag. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Placeringsort: Halmstad Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning sex månader Sista ansökningsdag: 2025-06-30 Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Kontaktperson: Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Viktoria Hassel tfn 076-134 12 59 alt. [email protected] eller med Thomas Aldén tfn 072-819 82 72 alt. [email protected] Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut. Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se.

85 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Kontorsansvarig brandingenjör Halmstad
Brandkonsultbyrån Sverige AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

Är du en driven och erfaren brandingenjör redo för nästa steg i karriären? Vill du kombinera din tekniska expertis med ledarskap och verksamhetsutveckling? Då har vi en unik möjlighet för dig! Om rollen: Som kontorsansvarig i Halmstad får du arbeta självständigt med brandskyddsprojektering, utredningar och riskanalyser samtidigt som du bygger upp och leder vårt kontors arbete. Du kommer också: Vara kundansvarig och säkerställa hög kvalitet i våra leveranser. Delta i strategisk planering och bidra till företagets tillväxt. Samverka med andra konsulter inom ventilation, styr och el. Vi söker dig som: Är högskoleutbildad brandingenjör med minst 5 års erfarenhet av brandkonsultarbetet. Är självgående, strukturerad och har naturlig ledarskapsförmåga. Har lätt för att bygga relationer och trivs med kundansvar. Har kunskap om fläkt i drift (meriterande). Vad vi erbjuder: En familjär arbetsmiljö med högt engagemang och hög medarbetarnöjdhet. Möjlighet att påverka och utveckla både din roll och verksamheten. Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och stor frihet under ansvar. Placeringsort är Halmstad och anställningsform är 100 %. Skicka ditt CV och personliga brev till [email protected]. Rekrytering sker löpande – sök redan idag! Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Klas Lilja på 0763-92 83 28. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

86 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig skadetekniker till Rejmes Halland // Halmstad
Oddwork Sweden AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Är du en fordon-och teknikintresserad person som kan lyfta både bilar och humör? Vi på Rejmes gör oss redo att växla upp och söker nu inte bara en – utan två skadetekniker till vår moderna, nyrenoverade verkstad i Halmstad. Intresserad? Gasa på och skicka in din ansökan nu med detsamma! Om rollen Vi på Rejmes Halland är inte som alla andra. I vår verkstad får du nämligen själv sätta dig bakom ratten och ta fullt ägandeskap för hela affären och kundresan. Från mottagande, arbetsplanering och reparation till återlämning av bilen. Med moderna och miljömedvetna metoder ser du till att våra kunder slipper stå parkerade och återställer deras skadade bilar till perfekt skick. Vanliga arbetsuppgifter består bland annat av att skadebesikta och reparera alla typer av skador på de bilar som vi representerar – till exempel utföra reparationer på krockskadade personbilar, byte av karossdetaljer, utförande av svets, riktning och limarbeten i plåt, plast och glas. Du jobbar alltid i par med en kollega på en och samma bil. Intresserad av tjänsten men bor långt ifrån Halmstad? Ingen fara! För rätt person står vi för flyttlasset och hjälper dig att hitta en ny lägenhet. Vad söker vi? Till denna roll söker vi en sann lagspelare som har: En utbildning till plåtskadetekniker eller motsvarande kunskaper inom yrket Kunskap och erfarenhet av att arbeta efter reparationsanvisningar Ett stort intresse för vår bransch och en vilja att ständigt utvecklas En serviceinställning och social förmåga som går i 110 En stark initiativförmåga och drivkraft att leverera kvalitet, kundtillfredsställelse och resultat B-körkort Meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba i en Volvoverkstad Vad erbjuder vi? Friheten att styra över och planera dina dagar tillsammans med teamet En icke-hierarkisk miljö där vi alla samarbetar Ett modernt och nyrenoverat verkstadsgolv där vi aldrig sladdar med kvalitén Marknadens bästa verktyg och maskiner Möjligheter till kompetensutveckling och att påverka framtiden för vår verkstad Gemensamma aktiviteter, AW:s och årliga jul-och sommarfester Kort om oss: Redan 1949 lade Gunnar Rejme grunden till det som idag är Rejmes – en miljöcertifierad och auktoriserad återförsäljare av Volvo. Vår vision är att göra våra kunders bilburna vardag enklare. Därför erbjuder vi ett helhetskoncept för ett ekonomiskt, ekologiskt och socialt hållbart bilägande med försäljning av både nya och begagnade personbilar. En personlig relation till våra kunder är en viktig del av allt vi gör på Rejmes och vi har vunnit många framgångar med våra unika arbetssätt. Vill du bli en i teamet? Skicka in din ansökan innan Mariah Carey börja gå på repeat på radion! START: Enligt överenskommelse PLATS: Halmstad OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

87 dagar sedan
Sista ansökan:
6 september 2025
IT-tekniker med koll på drift och nätverk? Vi har jobbet för dig!
Studieinst Sverige AB
Drifttekniker, IT

Vill du använda dina IT-kunskaper i uppdrag som faktiskt gör skillnad – där du både får utvecklas och jobba med teknik på riktigt? Hos oss får du arbeta som IT-tekniker i den offentliga sektorn, där du blir en nyckelperson i organisationens dagliga IT-drift. Det här är en perfekt möjlighet för dig som arbetat några år inom IT och nu vill ta nästa steg. Du kommer in i en miljö där dina kunskaper tas på allvar, där du får ta ansvar – men också stöd i uppdragets alla delar. Vi ser till att du får en bra introduktion, smidig onboarding och stöd längs hela uppdraget. Ofta finns vi också nära till hands om du behöver praktisk hjälp eller har frågor under uppdragets gång. Om rollen I denna tjänst kan följande arbetsuppgifter förekomma, – ansvara för att den dagliga driften fungerar – arbete med felsökning och bedömningar hur fel bäst ska åtgärdas – utgöra en lokal IT-tekniker som främst arbetar med drift och utveckling av myndighetens lokala nätverksmiljö och kommunikationen mellan datorer i samma byggnad – ge stöd och support till användarna – sköta datakommunikation, drift och datasäkerhet i större nätverksmiljöer – ibland även globalt – testa nya produkter och informera användarna om nyheter – installera och anpassa datorer som sköter kommunikationen i nätverket, till exempel routrar, servrar och arbetsplatser – arbeta med att göra IT-driften säker (till exempel installera brandväggar) – installera program och anpassa dem till nätverket – ansvara tekniskt för IT-utrustning i konferensutrymmen, exempelvis videomötessystem – backuphantering – administrera standardsystem såsom mail och kalender – administrera backup-, storage- och applikationsservrar För att kunna bli aktuell för rollen krävs att du uppfyller något av nedanstående, – gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning samt fyra (4) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete, eller – högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Utöver det krävs även, – mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet – grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt – kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow) – kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder – Konsultuppdrag inom offentlig sektor – där samhällsnytta möter teknik – Stabilitet och ordnade arbetsförhållanden – Smidig onboarding inför varje uppdrag – Praktiskt stöd under uppdragets gång – både med uppföljning och kommunikation med uppdragsgivaren Urval sker löpande. När du skickar in din ansökan, ange gärna vilken ort du bor på. Välkommen att växa tillsammans med oss!

89 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025