Ekonomiassistenter och Administratörer sökes inför kommande behov

Gillar du siffror, har ett öga för detaljer och är noggrann samt strukturerad? Är du social och gillar att hjälpa och stötta andra? I så fall passar tjänsten som Ekonomiassistent/Administratör för dig. Vi söker just nu inför kommande behov för kunders räkning i Halmstad med omnejd. Dina arbetsuppgifter Allmäna kontorssysslor Löpande bokföring Leverantör- och kundreskontra Transaktioner Orderhanteringar Avstämningar Din profil Vi tror att du är strukturerad och metodisk i ditt arbete. Du är utbildad inom Ekonomi/Administration eller har samlat på dig kunskaper genom erfarenhet. Du är social och gillar att hjälpa och stötta andra. För att lyckas i den här tjänsten är det viktigt att vara noggrann och gillar att ha ordning och reda omkring dig. Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information Placeringsort: Halmstad Arbetstid: Vardagar 8.00-17.00 Omfattning: Visstid Lön: Individuell lönesättning Start: Efter överenskommelse Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Du kommer till en början arbeta som konsult via Maxkompetens på plats hos Kundföretaget med mycket goda möjligheter till fast anställning direkt hos Kundföretaget efter en tids inhyrning. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Sara Hollsten på telefon 0733-20 56 33 eller via mail [email protected] Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

1 mars 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Backendutvecklare

Företaget Lumit är ett av Hallands snabbast växande tech-startups. Med Lumit vill vi digitalisera hur restauranger tar emot och hanterar beställningar. Lumit är en tjänst som möjliggör för restaurangens kunder att beställa mat direkt från restaurangens egen hemsida. Vi tycker att digital beställning av mat ska ske med schyssta villkor för alla inblandade och ge en bra upplevelse för kunderna. Vår affärsidé bygger på långsiktiga relationer med restaurangerna där vi ökar lönsamheten för både de och oss. Samtidigt som konsumenten som beställer maten ska få den bästa upplevelsen på marknaden. Allt detta samtidigt som vi medarbetare trivs, har roligt och utvecklas tillsammans. 2020 etablerade vi Lumit på den halländska marknaden. 2021 blev vi den största aktören i Halland inom vårt segment och nu 2024 används tjänsten av restauranger runtom i hela Sverige. Bolaget växer kraftigt med en omsättning som dubblades från 25 miljoner 2022 till 50 miljoner 2023. Och nu vill vi hitta dig som vill vara med för att ta Lumit till nya höjder. Se mer om tjänsten och videoklipp från vårt kontor: https://lumit.app/se/backend-utvecklare/ Arbetsuppgifter Du blir en oerhört viktig kugge i vårt lilla och tajta utvecklingsteam. Där du är med och sköter vår backend-utveckling, samt driften i molnet av Lumit, framtidens beställningssystem för restauranger. Ditt huvudsakliga uppdrag kommer bestå av att utveckla nya funktioner, buggtesta och drifta de molnlösningar som Lumit består av. Arbetet kommer ske i nära samarbete med vår frontend-utvecklare. Du kommer arbetsledas vecka för vecka av vår VD som utvecklat stora delar av Lumits nuvarande kod, men det dagliga arbetet kommer ske med mycket frihet under eget ansvar. Tillsammans med VD kommer du även vara arkitekt över våra serverlösa lösningar hos AWS och ansvara för att driften av dessa sker stabilt och säkert. Som tack för din insats erbjuder vi en modern arbetsplats med olika förmåner likt hemarbete på fredagar, nyrenoverade lokaler, vidareutbildningar, fri frukt, tjänstepension och en av stans bästa utsikter från din arbetsplats. En gång varje halvår håller vi även Lumitdagen där vi presenterar stora nyheter internt, anordnar tävlingar och övriga aktiviteter. Din Profil Vi tror att du har flera års erfarenhet som programmerare och gillar tanken på att vara en av de ledande förmågorna på en tech-startup som växer snabbt. Du är en rutinerad och självgående backend-utvecklare som gillar att utmanas i att hitta nya kreativa lösningar och agera arkitekt i molnet. Vi tror att drivkraft och passion gör att man snabbt kan lära sig nya programmeringsspråk, frameworks och arbetsmetoder. Det viktiga är personen, inte språken man råkar kunna just nu. Men vi tror att du redan har erfarenhet av en eller flera av följande: Javascript || Typescript Node.js Utveckla molnbaserade tjänster Bygga API:er AWS MySQL || DynamoDB Pipelines || CDK HTML / CSS Vue React Native Android appar Git IT-säkerhet i molnet Inget av ovan är krav och vi kommer försöka forma rollen utifrån dina kunskaper och förmågor. Men vi förutsätter att du snabbt kan ta till dig nya teknologier och ramverk. Du pratar svenska eller engelska och kommenterar din kod obehindrat på engelska. Se bilder och videoklipp om oss, tjänsten Lumit och vårt kontor: https://lumit.app/se/backend-utvecklare Ansökan Heltid, tillsvidareanställning. Flexibelt startdatum. Löpande antagning under våren 2024. Arbetsplats: Vårt huvudkontor på Trade center i Halmstad. Du skickar din ansökan till [email protected] Märk ansökan med ”Backend”.

29 februari 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024
Studenter sökes till extraarbete i Halmstad med omnejd

Är du student och vill arbeta extra på dagar, kvällar eller helger? Vi söker nu studenter för kommande behov under våren till våra befintliga kunder i Halmstad med omnejd. Dina arbetsuppgifter Lagerarbetare Truckförare Montörsarbetare Mm Din profil Vi söker dig som är driven och har lätt för att komma in i nya arbetsuppgifter. Vi ser att du som söker är samarbetsvillig och trivs bra med att både arbeta i grupp och individuellt. Du tar ett stort ansvar för det arbete du gör och är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt utförande. Du bör vara flexibel då det ibland kan bli kort varsel innan arbetet. Vi ser gärna att du har körkort och tillgång till bil då vissa av våra kunder ligger utanför Halmstad och arbetstiderna kan vara varierande. Det är meriterande med truckkort. Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information Placeringsort: Halmstad med omnejd Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: Visstid Arbetstid: Dagtid/Kvällstid/2-skift Lön: Individuell lönesättning Till denna tjänst vänder vi oss till dig som är student, alternativt dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning och vill jobba extra. Som student räknas du som är antagen och inskriven på universitet, högskola eller Komvux. Registreringsintyg är ett krav för eventuell anställning. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos vår kund i Halmstad med omnejd. Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag! Vid frågor kontakta ansvarig konsultchef från Maxkompetens, Sara Hollsten på telefon 0733-20 56 33 eller via mail [email protected] Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

29 februari 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Kontorstädare visstidsanställning- Halmstad

Serviceföretaget PIMA AB levererar auktoriserad- och ISO-certifierad lokalvård och mjuka FM-tjänster till verksamheter i Sverige. Bland företagets kunder finns många välkända och marknadsledande varumärken, offentlig verksamhet samt lokala företag. Verksamheten präglas av hög kompetens och innovationskraft med hållbarhet i fokus. Bolaget med dotterbolag sysselsätter idag kring 400 medarbetare. Beskrivning Bor du i Halmstad eller kan tänka dig att arbeta där? Har du tidigare erfarenhet av lokalvård och är självständig? Skulle dina bekanta beskriva dig som en lojal person? Vill du arbeta på deltid ett par veckor nu i sommar? Då kan du vara den vi söker! Vi på Pima söker en person som vill arbeta med oss och stärka upp hos vår kund i centrala Halmstad då deras personal går på sommarledighet under v. 29-31. För att arbeta hos oss är det viktigt att du har sinne för detaljer, är självgående och brinner för kvalitet. Vi värderar positiv attityd och god service! Arbetsuppgifter Arbetet innefattar kontorsstädning hos vår kund där vi sköter lokalvården på kontoret samt allmänna ytor. Arbetsuppgifterna innebär bland annat städning av allmänna utrymmen, moppa/damma golv, städning av toaletter etcetera. Kvalifikationer Vi ser gärna att du: * Talar svenska för att kunna kommunicera med kunden samt läsa instruktioner * Har dator/telefonvana för att kunna läsa digitala scheman och instruktioner * Tidigare erfarenhet av kontorsstädning eller lokalvård * Kan arbeta självständigt * Är lojal Meriterande * B-körkort samt tillgång till bil Stämmer detta in på dig? Inkom med din ansökan snarast då intervjuer och rekrytering sker löpande! Villkor * Visstidsanställning vecka 29-31, deltid på 75% * Arbetstid vardagar klockan 06:30-12:30 alternativt klockan 07:00-13:00 * Vid anställning får du tillgång till vår egna utbildningsportal * Avtalsenliga löner

29 februari 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Sommarvikarier i Halmstad, personliga assistenter.

Vilka är vi som arbetsgivare - Livsanda Care AB? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi söker nu vikarier inför sommaren 2024 i Halmstad. Du kommer att arbeta som personlig assistent och din arbetsplats är där kunden befinner sig. Arbetet varierar i arbetsuppgifter utifrån kundens behov, beroende på vem du arbetar hos. Det kan vara allt från vardagssysslor till att åka på utflykter, resor eller olika aktiviteter. Allt är möjligt med dina hjälpande händer! Omfattning på tjänsterna varier och pass är förlagda till dag, kväll, natt och helg. Hos flera av från kunder finns möjlighet till att vara timvikarie redan nu. Tidigare år har flertalet av våra semestervikarier som varit intresserade blivit erbjudna tjänster även efter sommaren. Som personlig assistent gör du en skillnad i en annan människas liv, det är stort! Meriterande kunskaper och erfarenheter: - Pågående eller avslutad utbildning inom omvårdnad, barn- och fritid, eller som sjuksköterska. - Erfarenhet av att jobba inom vård och omsorg. - Specifika erfarenheter av arbete med barn, personer inom autismspektrat eller personer med förvärvade hjärnskador, stroke, ALS eller demens. Intresserad? Urval sker löpande och utvalda kandidater kommer kallas till intervju. Välkommen med din ansökan redan idag!

28 februari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Extrajobb inom industri, lager & produktion

Vad vi erbjuder Som uthyrd konsult via oss på Today Consulting får du en marknadsmässig lön och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi kommer att ställa höga krav på dig som konsult och förväntar oss att du också ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Det är en självklarhet för oss att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Är du en positiv person med vana från lager, logistik, verkstad, industri eller hantverk? Då har vi på Today Consulting uppdraget för dig. Vi söker nu flera medarbetare till våra kunder i Falkenberg & Halmstad, där arbetsplatserna präglas av stark gemenskap och god stämning. Har du vana som maskinoperatör, truckförare, metallarbete, hantverk eller liknande? Hör av dig! För att passa in i rollen som konsult är du en person som bidrar med en positiv energi, är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. Du är både effektiv och kvalitetsmedveten. Arbetsplats, arbetstid, och uppdragens placering kan komma att variera. Du bör kunna jobba 2-3 vardagar/vecka och ha god fysik. Vi vill att du: - Talar och förstår det svenska språket obehindrat. - Har en annan sysselsättning på minst 50% (motsvarande 20 timmar/vecka). Det kan vara att du exempelvis studerar, har ett annat deltidsjobb, driver eget eller är pensionerad. Vi ser gärna att du bifogar intyget redan vid ansökan. Om oss Ta chansen att arbeta som konsult för Today Consulting AB - med lång erfarenhet inom rekryterings- och bemanningsbranschen vet vi hur viktigt det är att ha rätt person på rätt plats, vid rätt tillfälle. Vi är snabba. Vi är effektiva. Och vi jobbar med hjärtat. Så du kan vara lugn, och lita på att vi förbereder din morgondag på bästa möjliga sätt. Redan idag. Today Consulting Syd AB är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag samt ISO-Certifierat Vårt team förstärks av lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med en stark lokal förankring. Vi ställer höga krav på oss som er kompetensförsörjare och grunderna är att ni ska känna att våra samarbeten byggs av förtroende, långsiktighet och engagemang! -Det ska kännas enkelt och tryggt att jobba med oss! Om du vill veta mer? Du får gärna kontakta mig om du har frågor om tjänsten eller har frågor om hur processen ser ut i sin helhet. Vid frågor, kontakta Dennis Berg på 073 860 91 92 eller [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Familjehem/jourhem sökes

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.  Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn.   Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling.  Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden.  Familjehem  Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet.   Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen.   En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem  Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet.   För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register.  Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid.   Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet.   För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen.  Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Sommarvikarier till Vardaga Villa Soldalen

Nu söker vi på Vardaga Villa Soldalen sommarvikarier till sommaren 2024. Du får introduktionsutbildning med värdefull kunskap om omvårdnad och service. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Nu söker vi dig som vill ha ett varierande och utvecklande sommarjobb, som rustar dig för framtiden - oavsett var den är. Självklart får du en introduktion som spänner över alla områden - från värdegrund, vår omsorgsfilosofi Den goda dagen, introduktion för hjälpmedel och förflyttning - till måltid, hygien och dokumentationsrutiner. Här är några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Introduktionsutbildning Ledarskapsutbildade chefer och små arbetsgrupper Karriär- och utvecklingsmöjligheter Arbetskläder Kollektivavtal Om rollen Din uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver. Tack vare dig kan den som bor hos oss behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Samtidigt utvecklar du värdefull kunskap om omvårdnad, service och åldrande. Som undersköterska/vårdbiträde spelar du en nyckelroll i ett team med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut som arbetar tätt ihop. Om Villa Soldalen Villa Soldalen är ett äldreboende med 40 platser somatisk vård och 20 platser demensvård. På Villa Soldalen lagar vi mat på varje enhet. Vi bakar tillsammans med de boende som vill. Verksamheten har planerade aktiviteter varje dag. Vi behöver dej som brinner för att arbeta inom vården och som vill tillföra det bästa för de som bor hos oss. Gruppchefer: Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg men även en talang för att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska/vårdbiträde eller har motsvarande erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2024-03-25 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning. Har du frågor? Kontakta gärna: Eva Rehn 0760032549 Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Restaurangchef 🏆

Vägen till att hitta drömjobbet, få återkoppling och lägga ned minimalt med tid och faktiskt komma ihåg vilket jobb du sökt finns här. Genom att connecta med oss sätter vi dig i förarsätet för nästa drömjobb. Visste du att om du bytt arbete under 2023 hade din löneförhöjning blivit högre än ditt nuvarande jobb med +4%. Det är fortfarande 8% procentenheter mindre enligt en undersökning av Randstad precis släppt, jämfört med om du bytt till ett liknande arbete. Vi är övertygade om att lön är en faktor i det hela. Däremot är förmånspaketet som ligger med vid sidan oftast viktigare ör nuet och framtiden. Att trivas, ha kul och utvecklas på sin arbetsplats är andra faktorer som spelar in. ROLLEN Som Restaurangchef leder du den dagliga driften, är närvarande och tar dina beslut kopplade till företagets värderingar och framtidsvisioner. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetare. Som lagkapten är du strukturerad, kvalitetssäkrar processer och ser till att högsta kvalitet hålls. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver företagets utvecklingen och på så sikt lönsamheten. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ Grunder inom restaurang Driva utveckling Har god råvarukännedom ‍♀️ Inspirationskälla Kreativ ådra Konceptuella färdigheter Ekonomiskt lagd. Med det menas inte att billigast är bäst ️ Duktig på kommunikation Datorkunskap i form av kostnadskalkyler, beställningslistor, schemaläggning DET HÄR FÅR DU 💜 - Rätt förutsättningar för att göra ett grymt jobb - Trygghet i din anställning - Friskvårdsbidrag - Ett hållbart schema - Härliga relationer med samarbetspartners, leverantörer och gäster - Pension osv. DET HÄR FÅR VI ✅ - Är duktig på att inspirera och coacha andra människor - Noggrann i ditt arbete - Coachande och inspirerande i ditt ledarskap - Agil i ditt tänkande OM PROGRESSIO ❤️ Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra partners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom besöksnäringen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras, behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess former. People, Planet and Profit. Vi är ett personligt och engagerat rekryteringsföretag som värdesätter dig som person. Transparent dialog och öppenhet. Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa 👊🏼

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Sommarjobba som distributör i Halmstad

Upplev en sommar full av äventyr och meningsfulla möten med VTD! Om du letar efter ett jobb som ger dig frihet, utmaningar och möjligheten att vara en viktig del av samhället, har du kommit rätt. Vi strävar efter att göra distributörsarbetet inte bara attraktivt utan även meningsfullt. Är du redo att vara en del av ett team som levererar inte bara paket och tidningar, utan även glädje och demokratisk information? Om svaret är ja, fortsätt läsa och upptäck vad som väntar dig i sommar med VTD! Varför välja oss? På VTD hjälper du oss att sprida glädje och samhällsviktig information till människor över hela regionen. Vi kan inte lova att du blir ett världsgeografiproffs, men du kommer att bli en mästare på att hitta rätt adresser samtidigt som du får: - Möjlighet att vara utomhus: Njut av sommaren, soluppgångar och sightseeing när du levererar. - Äventyr: Upptäck spännande platser och se staden på ett nytt sätt! - Samhörighet: Bli en del av teamet och skapa minnen för livet. - Personlig utveckling: Lär dig att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du behöver vara - Minst 18 år gammal med tidigare arbetslivserfarenhet. - Nattmänniska: Var alert och pigg under natten. - Självständig: Kunna arbeta självständigt och ta eget ansvar. - Fysiskt aktiv: Klara av att springa i trappor, cykla eller köra moped samt klä dig efter vädret. - Bra på att orientera dig: Ha ett bra lokalsinne. - Miljömedveten: Använda gas- och bromspedalen på ett miljövänligt sätt om du har körkort. - Kommunikativ: Kunna prata och förstå svenska eller engelska. Arbetstid och Schema Schemat varierar beroende på tjänst. Du jobbar deltid, oftast sex nätter i veckan, med tjänster mellan 45-90%. Kortaste arbetstiden i en tjänst hos oss är 2,5h/natt och den längsta är 8,5h/natt. Vi har tre olika veckoscheman; - måndag-lördag: 6 nätter/veckan. - natten mellan lördag och söndag: 1 natt/veckan. Ett exempel på schema är att jobba måndag-lördag (sex nätter i veckan). Du startar vid midnatt och slutar mellan 04:45-06:30 beroende på veckodag. Observera att du har arbetsplikt till 07:30 om det skulle bli förseningar. Semesterperioder - 5 veckor: 8 juni - 14 juli - 4 veckor: 15 juni - 14 juli - 5 veckor: 15 juli - 18 augusti - 4 veckor: 22 juli - 18 augusti Övriga krav Ditt arbetstillstånd måste vara beviljat, det vill säga ej pågående hos Migrationsverket. Körkort B. Svenskt eller Europeiskt för bil (internationellt körkort är inte giltigt). AM-körkort för fyrhjuling eller *Moped. För moped är det okej att inte ha AM-körkort om du är född senast 1 oktober 1994. Övrig information och Löneinformation Vi läser ansökningarna löpande. Vi återkommer till dig via telefon eller mejl om du går vidare i urvalet. Steg två i rekryteringsprocessen är en digital intervju och arbetsplatsbesök. Se hela vår process längst ner på karriärsidan: https://jobb.vtd.se/ Lönen är eftersläpande vilket innebär att den betalas ut månaden efter. Lönen är förhandlad enligt kollektivavtalet med Transportarbetareförbundet och 152,15 kr/h och OB mellan 10-30 kr/h. En genomsnittlig tjänst hos oss är ca 70%, det innebär en lön på ca 18000 kr exklusive OB-tillägg. Email: [email protected] Sociala medier: @vtd.se (https://www.instagram.com/vtd.se/)

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024