Distriktsläkare till Vårdcentralen Skoghall
REGION VÄRMLAND
Specialistläkare

Vill du arbeta i ett engagerat team med starkt fokus på utveckling, utbildning och arbetsglädje – bara ett stenkast från Vänerns strand? Då är Vårdcentralen Skoghall rätt plats för dig. Din arbetsplats Vårdcentralen Skoghall är Värmlands tredje största vårdcentral med cirka 17 000 listade patienter och ett 50-tal engagerade medarbetare. Vi ligger naturskönt i skärgårdskommunen Hammarö – med Vänern och Lillängshamnen bara några minuter bort. Hos oss möts du av ett välfungerande team med bred kompetens: distriktsläkare, ST-, AT- och BT-läkare, sjuksköterskor med specialistkompetens, psykologer, kuratorer, farmaceuter, undersköterskor och vårdadministratörer. Vi arbetar nära tillsammans i team och har ett starkt samarbete med Hammarö kommun, särskilt kring våra mest sköra äldre. Vi är stolta över vår läkargrupp med 7 distriktsläkare och 5 ST-läkare. Som akademisk vårdcentral tar vi emot studenter från flera yrkeskategorier och erbjuder goda möjligheter till forskning – just nu forskar tre av våra läkare på deltid. Efter vår senaste SPUR-granskning fick vi mycket goda omdömen för vår ST-utbildning. Vi värnar om kontinuerlig fortbildning och har regelbundna läkarforum där vi delar kunskap och utvecklas tillsammans. Dina arbetsuppgifter Som distriktsläkare hos oss arbetar du med både planerad och akut mottagning, samt viss jour- och beredskapstjänstgöring. Arbetet inkluderar även BVC, MVC, hemsjukvård och särskilt boende. Vi har en gemensam dagjour där vi hjälps åt för att skapa en hållbar arbetsmiljö och hög patientsäkerhet. Du blir en del av ett engagerat team där vi tillsammans prioriterar och planerar patientarbetet. Handledning av ST-, AT- och BT-läkare ingår som en viktig del av ditt uppdrag. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin eller har en annan relevant specialistkompetens och erfarenhet av primärvård. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har ett gott bemötande, uppskattar kontinuitet och värdesätter samarbete. Du är flexibel, tydlig och strukturerad i ditt arbetssätt, och har en god förmåga att både arbeta självständigt och i team. Du drivs av att bidra till utveckling och förbättringsarbete och har ett engagemang för att skapa kvalitet i mötet med patienten. Genom ett begränsat patientansvar får du dessutom förutsättningar att hitta en hållbar balans mellan arbete och privatliv. Välkommen att bli en del av vårt team där vi tar hand om varandra, utvecklas tillsammans och har nära till både natur och stadsliv. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Kvalitetssamordnare med visst chefsansvar i hemtjänsten
Hammarö kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom socialförvaltningen arbetar du dagligen med att ge trygghet, kvalité eller stöd till våra invånare. Vi som arbetar här värdesätter det personliga mötet mer än något annat. I takt med att vi växer utvecklar vi naturligt våra verksamheter, förnyar våra lokaler och har en utvecklingsvilja. Vi finns till för att ge Hammaröborna en bättre vardag och att få varje människa att med egen kraft skapa ett bra liv. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och göra verklig skillnad i vardagen för både medarbetare och brukare? Vi söker en engagerad kvalitetssamordnare som vill vara med och stärka kvaliteten i vår hemtjänstverksamhet. I denna roll får du möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt med utveckling, uppföljning och kvalitetssäkring. Kvalitetssamordnaren har ett dubbelt uppdrag: att driva och samordna kvalitetsarbetet inom hemtjänsten och samtidigt vara första linjens chef för en mindre grupp medarbetare. Syftet är att säkerställa hög kvalitet i omsorgen samtidigt som rollen avlastar enhetscheferna i deras ledningsuppdrag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Utveckla, implementera och följa upp kvalitetsrutiner och arbetssätt inom hemtjänsten • Stödja medarbetare i kvalitets- och utvecklingsfrågor • Utföra interna kontroller, egenkontroller, kvalitetsgranskningar samt analysera nyckeltal • Säkerställa efterlevnad av gällande lagstiftning såsom SoL, HSL • Leda en mindre arbetsgrupp och driva utvecklingsinsatser KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning inom exempelvis vård och omsorg, samhällsvetenskap eller socionomprogrammet • Flerårig erfarenhet från äldreomsorg och/eller hemtjänst • Erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete • Goda kunskaper om lagar och riktlinjer inom området (SoL, HSL, dokumentation) • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • God datorvana samt erfarenhet av dokumentationssystem Det är meriterande om du också har: • Vidareutbildning inom kvalitetsutveckling, förbättringsmetodik eller ledningssystem. • Erfarenhet av IBIC, social dokumentation och olika verksamhetssystem. • Arbetat med projektledning, processkartläggning • Chefserfarenhet från äldreomsorg Vi tror att du är analytisk och strukturerad, med förmåga att se både helhet och detaljer. Du arbetar självständigt, tar initiativ och har lätt för att samarbeta. Din pedagogiska förmåga gör att du kan förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt och inspirera andra till utveckling. Du trivs i en roll där du får växla mellan strategi och praktik, och där du får driva processer framåt med fokus på förbättring och resultat. Projektanställning: september 2025 - december 2026. Vill du vara med och bidra till en trygg, säker och utvecklande hemtjänst? Då ser vi fram emot din ansökan! Urvalsarbetet påbörjas under vecka 29. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

20 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Service Leads IT, Stora Enso Skog
Stora Enso Skog AB
Drifttekniker, IT

Är du en trygg och självgående IT-specialist som gillar att arbeta både med detaljer i det dagliga och med större strategiska frågor? Hos oss går IT och hållbarhet hand i hand – vi förenar teknik med skoglig kompetens för att förvalta och utveckla digitala lösningar som bidrar till ett mer hållbart skogsbruk. Nu söker vi flera Service Leads som vill vara med och driva den utvecklingen tillsammans med oss. Om det här låter som en spännande möjlighet för dig, ser vi gärna din ansökan! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Som Service Lead ansvarar du för systemförvaltning och drift av våra IT-lösningar för skoglig verksamhet – exempelvis system för virkesredovisning, planering och fältstöd. Du är en viktig länk mellan teknik, verksamhet och leverantörer och ser till att våra applikationer fungerar effektivt, är användarvänliga och utvecklas i takt med våra affärsmål. Rollen är både operativ och strategisk: du hanterar akuta frågor och problem samtidigt som du driver förbättringar och utveckling på lång sikt. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ansvara för en grupp applikationers funktion, utveckling och livscykel Planera, prioritera och genomföra förvaltningsinsatser och aktivitetsplaner, samt driva utveckling av förbättringar, tekniska uppdateringar och långsiktig driftsäkerhet Utveckla processer, arbetssätt och dokumentation Övervaka systemens drift, tillgänglighet och prestanda Säkerställa efterlevnad av säkerhetskrav och regelverk Fånga upp och analysera verksamhetens behov och omsätta dem till hållbara tekniska lösningar Fungera som expert och rådgivare inom dina specifika ansvarsområden Du blir en del av vårt IT-team med placering på något av våra kontor i Falun, alternativt Skoghall/Udden, och du rapporterar till Service Manager IT. Vem söker vi Vi söker dig som har erfarenhet av systemförvaltning och som har förmågan att se teknikens möjligheter och verksamhetens behov. Du är strukturerad, serviceinriktad och har en naturlig förmåga att skapa goda samarbeten. Du känner dig trygg i att hantera olika delar av applikationers livscykel och har ett starkt engagemang för att säkerställa att dessa fungerar optimalt och stödjer verksamheten på bästa sätt. Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Relevant utbildning inom IT, och/eller flerårig erfarenhet av systemförvaltning eller IT- tjänsteleverans God förståelse för systemarkitektur, integrationer och applikationers livscykel Vana vid verktyg som Azure DevOps, testhantering och dokumentation Skoglig kompetens eller intresse för branschen ser vi som en fördel Du är analytisk och lösningsorienterad med förmåga att snabbt identifiera och hantera problem Utmärkt kommunikativ förmåga i både svenska och engelska i tal och i skrift Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. På grund av sommar och semester har vi en längre ansökningstid som sträcker sig till och med den 17 augusti. Vi kan komma att gå igenom ansökningar löpande men det är inte garanterat – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta IT Director Robin Collins på tel. 070 – 697 99 30 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Skogen är hjärtat i Stora Enso och vår övertygelse är att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag, kan tillverkas av ett träd i morgon. Vi är den ledande leverantören av förnybara produkter inom förpackningar, biomaterial och träkonstruktion, och en av de största privata skogsägarna i världen. Stora Enso har cirka 19 000 medarbetare och 2024 uppgick omsättningen till 9 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. #LI-SEFOREST

22 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Farmaceut till Kronans Apotek Skoghall

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i SkoghallVi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt fina apotek i Skoghalls centrum. Skoghall är beläget ca 10 km söder om Karlstad och i närområdet finns det bl.a. Ica, Vårdcentral och gym. Den typiska kunden hos oss är äldre & barnfamiljer. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter samt 2 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09-18 på vardagar, stängt på lördagar och söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på hel eller deltid med inledande provanställning. Du välkomnas till apotekschef Erikas team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Erika på tel. 072-6016764 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

28 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Farmaceut till Kronans Apotek Skoghall

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i SkoghallVi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt fina apotek i Skoghalls centrum. Skoghall är beläget ca 10 km söder om Karlstad och i närområdet finns det bl.a. Ica, Vårdcentral och gym. Den typiska kunden hos oss är äldre & barnfamiljer. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter samt 2 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09-18 på vardagar, stängt på lördagar och söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på hel eller deltid med inledande provanställning. Du välkomnas till apotekschef Erikas team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Erika på tel. 072-6016764 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

34 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Farmaceut till Kronans Apotek Skoghall

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut för Kronans Apotek i SkoghallVi söker en driven och engagerad farmaceut till vårt fina apotek i Skoghalls centrum. Skoghall är beläget ca 10 km söder om Karlstad och i närområdet finns det bl.a. Ica, Vårdcentral och gym. Den typiska kunden hos oss är äldre & barnfamiljer. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av 2 farmaceuter samt 2 apotekstekniker som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga kundrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. Apoteket är öppet 09-18 på vardagar, stängt på lördagar och söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på hel eller deltid med inledande provanställning. Du välkomnas till apotekschef Erikas team. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Vi tror också att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Till vår hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta Apotekschef Erika på tel. 072-6016764 Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

36 dagar sedan
Sista ansökan:
28 augusti 2025
Rektor Mörmoskolan 7-9, Hammarö kommun
Hammarö kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom Bildningsförvaltningen arbetar du varje dag med att skapa förutsättningar för att våra barn och elever ska växa och utvecklas. Tack vare bra verksamhet i Hammarös förskolor och skolor ligger vi i topp bland Sveriges bästa skolkommuner. Hos oss står alltid barnen och eleverna i centrum genom att vi ser till deras behov. Vi förbereder barnen för framtiden. Mörmoskolan 7-9 flyttade till läsåret 24/25 in i helt nybyggda lokaler. Vi har i nuläget omkring 290 elever fördelade på 12 klasser och är en skola där elever och lärare gemensamt formar framtiden. På Mörmoskolan tror vi på att tillitsfulla relationer är grunden för lärande. Du är duktig på att skapa sådana relationer med både elever, kollegor och vårdnadshavare. Du tillvaratar elevernas intresse som ett sätt att delaktiggöra, utmana och lära. Mörmoskolan söker nu en ny rektor som vill vara med och forma framtidens skola! ARBETSUPPGIFTER Brinner du för skolutveckling och att leda genom andra? Söker du ett meningsfullt och utvecklande uppdrag där du får vara med och forma framtidens skola? Då kan det här vara rätt tjänst för dig. Vi söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad rektor till bildningsförvaltningen i Hammarö kommun, med ett eget ansvarsområde inom våra skolenheter. Tjänsten är för närvarande placerad på Mörmoskolan 79, där du kommer att ingå i ett rektorsteam tillsammans med ytterligare en rektor. I detta uppdrag innebär också att till viss del vara Utifrån den demografiska utveckling vi står inför kommer vår verksamhet att behöva genomgå omorganisationer. Det är därför viktigt att du är flexibel i fråga om var din arbetsplats kan komma att vara i framtiden. Som rektor har du en central roll i att skapa bästa möjliga förutsättningar för både elevers lärande och personalens arbetsmiljö. Ditt fokus ligger på det pedagogiska ledarskapet, och du arbetar nära elever och medarbetare för att driva verksamheten framåt med eleven i centrum. I uppdraget som rektor ingår bland annat: - Helhetsansvar för verksamhet, personal och ekonomi - Löpande systematiskt kvalitetsarbete - Ett verksamhetsnära och pedagogiskt ledarskap i nära dialog med personal och elever - Samarbete med elevhälsan, andra rektorer, förvaltningschef och chefer inom andra områden - Deltagande i kommunens ledningsgrupp för rektorer inom skola och förskola Som rektor i Hammarö kommun har du flertalet stödfunktioner som hjälper dig att lyckas i din roll. Du får tillgång till stöd från kommunens stödfunktioner inom allt ifrån administration och ekonomi till HR och juridik. Tillsammans är vi bättre! KVALIFIKATIONER Vi söker en engagerad och trygg ledare med erfarenhet av skolans uppdrag. Du har en pedagogisk högskoleutbildning och har genomgått den statliga rektorsutbildningen. Du har erfarenhet av arbete inom skola samt erfarenhet av att ha arbetat som rektor eller biträdande rektor. Som ledare är du tydlig, närvarande och har tillit till dina medarbetare. Du är bra på att kommunicera, skapa goda relationer, arbetar självständigt och motiverar andra. Du driver arbetet framåt och sätter alltid eleven i centrum. Du kan sätta upp mål, förmedla visioner och skapa delaktighet. Du förstår att skolans uppdrag är komplext och har ett helhetstänk kring elevernas lärande och utveckling. Vi söker dig som: - är lösningsfokuserad och trygg i att fatta beslut, - är flexibel och anpassningsbar, - kan kombinera ett pedagogiskt ledarskap med ansvar för både personal och ekonomi, - har ett coachande förhållningssätt och tror på andras förmåga. Det är inte bara din erfarenhet som är viktig, vi vill också att du brinner för barns och ungas utveckling här i Hammarö kommun. Du är en person som ser helheten och har ett genuint engagemang för skolan och alla som arbetar där. Du leder med värme, tydlighet och struktur och du har förmågan att både stötta och inspirera dina medarbetare. Hos oss får du leda en verksamhet där samarbete, utveckling och engagemang står i centrum. Vi tror att du är en trygg, prestigelös och stödjande ledare med hjärtat på rätt plats. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi vill att du ska kunna njuta av din sommar och det vill vi också. Därför kommer vi att börja gå igenom ansökningarna och kalla till intervjuer först efter sommarledigheterna, med start vecka 32. Vill du veta mer om tjänsten eller hur det är att arbeta som rektor i Hammarö kommun? Tveka då inte att höra av dig - vi berättar gärna mer! ÖVRIGT Rekryteringsprocessen består av två intervjuer samt ett personlighetstest och ett logiktest. Den första intervjun hålls digitalt. Kandidater som går vidare till nästa steg kommer att få genomföra personlighetstest och logiktest inför den andra intervjun, som sker fysiskt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

48 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget  Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv.   Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar  Trygga barn Vivant

61 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Sommarvikariat hos VIAB – lätt lastbil och truck

LBC Frakt i Värmland är företaget med hållbarhet i fokus. Vi vill erbjuda en hållbar karriär och omställningen till miljövänliga transporter är en hjärtefråga för oss. Företaget ägs av ett fyrtiotal åkerier och tillsammans med dem samt våra dotterbolag är vi drygt 400 medarbetare. Om Värmlands Industritransporter (VIAB)VIAB är ett åkeri med fokus på industrilogistik. Vi är ett litet och glatt gäng på fem anställda som jobbar vid de stora pappersbruken i Värmland. Om tjänstenTjänsten är ett semestervikariat på Skoghalls bruk, under 6 – 8 veckor med start vecka 24. Arbetsuppgifterna inkluderar: Truckkörning Sortering av post Transport av paket, pallar och post med lätt lastbil Kvalifikationer Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och trivs med ett fysiskt aktivt jobb. Du kan jobba varierat och självständigt samt är positiv, noggrann och flexibel. Krav: B-körkort Truckkort God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Grundläggande datakunskaper då vi använder handdatorer i arbetet Meriterande: Tidigare erfarenhet av att köra truck och lätt lastbil Mer om tjänsten Anställning: Semestervikariat Lön: Enligt avtal Placeringsort: Skoghall Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-04-30 Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi gör urval och intervjuer löpande. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Ansökan sker via vårt rekryteringsverktyg och tas ej emot via e-post. KontaktEventuella frågor om tjänsterna besvaras av Sara Agin på [email protected]. Vi undanber oss vänligt men bestämt all extern hjälp med rekrytering och annonsering.

91 dagar sedan
Sista ansökan:
26 september 2025
Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

134 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025