Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 09.00-17.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Vilka är vi? Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser. Vi söker dig som: - Kan flytande svenska i tal och skrift. - Har en positiv inställning. - Har höga ambitioner. - Älskar utmaningar. - Brinner för att jobba med människor - Har egen dator och headset Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål. Vi erbjuder: - Produkt- & säljutbildning (Via Skype) - Personlig coachning (Via Skype) - Start omgående - Tävlingar och roliga aktiviteter - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre - Hög ersättning
Anställning med start september 2025. Är du social, driven och motiverad av att se resultat? Som säljare hos oss kommer du att kontakta befintliga kunder och exempelvis erbjuda ett förmånligare alternativ till deras köp. Större delen av kundkontakten sker via telefon och därför lägger vi stor vikt på din personlighet och sociala förmåga i tal men även i skrift då viss del sker via mejl. Du kommer att vara en del av ett mindre säljteam och jobba nära dina kollegor. Vi har högt i tak och alla tankar och idéer välkomnas alltid för att få teamet att utvecklas och bli ännu bättre. Vi erbjuder dig utbildning internt kring produkterna vi säljer samt regelbundna samtal för coachning och utbildning både på lokal samt internationell nivå. Som säljare hos oss förväntas det att du: Du talar och skriver flytande svenska. Serviceinriktad. Punktlig. Målmedveten. Tävlingsinriktad. Det är meriterande om du har erfarenhet av sälj men absolut inget krav då vi lägger stor vikt på din personlighet. Om oss: 123ink AB började med sin e-handel 2015 och sedan dess har företagets kundbas ökat till över 400,000 kunder. Vi är ett växande företag som just nu ligger tvåa på marknaden i vår bransch men vår ambition är att bli nummer ett när det kommer till nätförsäljning av skrivarprodukter och tillbehör. Fördelarna med att jobba för 123ink AB är många. Ett par värda att nämna är bland annat att vi erbjuder samtliga anställda frukost, fruktkorgar samt friskvårdsbidrag, pension och exklusiva ränteerbjudanden via Handelsbanken när provanställningen övergår till en tillsvidareanställning. Inom personalstyrkan råder en mycket god stämning och sammanhållning, arbetssysslorna är varierande och utmanande men främst av allt finns det oerhört mycket rum för utveckling. Då företaget fortfarande är i ett relativt ungt stadie och utvecklas snabbt finns det även goda möjligheter till karriärutveckling. Företagets lager- och kontorslokaler ligger i Jordbro, Haninge, 2,5 mil söder om Stockholms city. Bifoga CV samt personligt brev i din ansökan. Fast lön på 24 000 + provision. Anställning med start september 2025.
Vill du jobba i en inspirerande miljö och vara en del av Marinverkstädernas utveckling och framtid? Som en del av Marinverkstäderna och Försvarsmakten utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa. Marinverkstaden söker nu en tekniker till Berga och som är intresserade av verkstadstjänster, dykeriverksamhet och dess olika system. Som dyktekniker får du möjlighet att utveckla, underhålla och stödja Försvarsmaktens dykeriverksamhet. Vi erbjuder ett omväxlande och varierande arbete med stora möjligheter att påverka din egen arbetsdag. Anställningen innefattar flexibel arbetstid och erbjuder möjligheter till friskvård på arbetstid. Om avdelningen Avdelningen är en del av MarinV:s marinmaterielavdelning som ansvarar för underhåll på förekommande pjäs-, dyk- och liv-säk.materiel inom marinen m.m. Avdelningen består idag av 36 stycken medarbetare med verksamheter i mellersta och södra Sverige. Avdelningen är en av fyra avdelningar inom Marinverkstäderna. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som tekniker utför du förebyggande- och avhjälpande underhåll på bl.a. Marinens dykmateriel. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och vi stödjer även framtagande, utveckling och anskaffning av dykmateriel. Du kommer att arbeta självständigt eller i arbetslag och vissa arbeten utförs även på andra orter så resor förekommer i tjänsten. KRAV Kvalifikationer • Godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer likvärdiga • God datorkunskap • God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska • Körkort lägst klass B, manuell Personliga egenskaper Som person är du självgående, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är flexibel. Du har lätt för att jobba i team och lyssna samt kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du är lugn i ditt sätt, tillmötesgående i ditt bemötande och serviceorienterad. Du är tekniskt lagd och har ett teknikintresse. Vidare är du omdömesgill och mån om att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om allas lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • Tidigare erfarenhet och kunskap om Försvarsmaktens dyksystem och dykmateriel • Tidigare arbetat som servicetekniker • Erfarenhet av dykning • Erfarenhet av att arbeta i SAP • Truckutbildning och militära förarbevis Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid, med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsort: Berga. Läkarundersökning med godkänt resultat med avseende på arbete med härdplaster. Tjänsteresor förekommer inom ramen för arbetsuppgifterna. Upplysningar om befattningen Torbjörn Gummesson, nås via FM växel 010-828 50 00. Information om rekryteringsprocessen HR-generalist Ida Bergström, nås via FM växel 010-828 50 00. Fackliga företrädare Officersförbundet: Johnas Mård Försvarsförbundet: Jimmy Svensson SACO: [email protected] SEKO: Andreas Emilsson Samtliga personer ovan nås via FM växel 010-828 50 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2025-08-08. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Är du en driven mekaniker/servicetekniker med intresse för tunga fordon och teknik? Vill du arbeta i en utvecklande miljö där hållbarhet och innovation står i fokus? Nu finns möjligheten att bli en del av en ledande aktör inom lastbilspåbyggnad! Information om företaget Företaget är en ledande nordisk aktör inom utveckling, produktion och försäljning av specialiserade fordonssystem, inklusive liftdumpers, lastväxlare och sopbilsaggregat. De är även exklusiv återförsäljare av lyftlösningar i Sverige och Finland. Med över 60 års erfarenhet har företaget etablerat sig som en stark och pålitlig aktör i branschen. Information om tjänsten Här får du chansen att arbeta med service, diagnostik och reparation av specialiserade fordonssystem – från lastväxlare och liftdumpers till kranar och sopbilar. I denna roll erbjuds du en varierande och tekniskt utvecklande tjänst där du arbetar med tunga fordon, modern utrustning och en utvecklande miljö. Majoriteten av arbetsuppgifterna utförs i verkstad, men vissa uppdrag kan innebära arbete ute i fält. Arbetstiderna är uppdelade i två-skift. Dagskiften är 7-16 måndag-fredag och kvällsskiften 14:30-23 måndag-torsdag. Arbetsuppgifter Vardagen för en mekaniker varierar med arbetsuppgifter så som: Service och reparation av lastbilspåbyggnader såsom lastväxlare, liftdumpers, kranar och sopbilar. Diagnostik och felsökning inom mekanik, hydraulik, styrsystem och fordonsel. Montering och justering av komponenter för att optimera fordonens funktion. Detta är en omväxlande tjänst där du får möjlighet att utvecklas tekniskt och arbeta med avancerad utrustning i en varierande miljö. Vi söker dig som har Erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter. Kunskap inom hydraulik och fordonsel. Vana vid felsökning och reparation. Bakgrund från verkstadsarbete. B-körkort. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen krävs en lösningsorienterad och nyfiken person som trivs med att arbeta både självständigt och i team. En naturlig vilja att utvecklas och lära sig nya saker är viktigt, liksom att vara driven och engagerad i sitt arbete. Noggrannhet, ansvarstagande och ett praktiskt handlag värderas högt. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Täby samt Jordbro URVAL: Sker löpande KONTAKT: Oskar Norberg Professionals Nord söker för vår kunds räkning en mekaniker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos vår kund, alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Hos Marinens Radio får du arbeta med skarp verksamhet och spännande arbetsuppgifter för att bidra till Sveriges försvar. Vi värdesätter våra kollegor och här finns goda möjligheter till kompetensutveckling. Anställningsorten är antingen Karlskrona eller Muskö men verksamheten innebär tjänstgöring både på Muskö och i Karlskrona. Arbetet kräver tidvis resor som en del i tjänsten. Som Sambandsledningsofficer kommer du arbeta som vakthavande som leder och fördelar arbetet. Är du positiv, noggrann och flexibel så kan du bli en av oss. Om enheten Marinstabens huvudsäte är etablerat på Musköbasen i Stockholms skärgård men finns även i Karlskrona, Göteborg och Visby. Förbandet genomför övningar och insatser nationellt och internationellt. Detta ställer krav på att vi kan uppträda och verka i olika typer av miljöer och situationer. Som officer vid Marinstaben är du en viktig pusselbit för att marinen ska kunna lösa sina uppgifter. Vi som arbetar här är i kategorierna officerare, specialistofficerare, civilanställda och GSS. Huvudsakliga arbetsuppgifter Marinens Radio har modernt utrustade sambandsledningscentraler i bergrum vars huvuduppgift är att säkerställa Försvarsmaktens samband med militära enheter, både på fasta system och över radio. Marinens Radio deltar i och stödjer nationella som internationella skarpa insatser, övningar, prov- och försöksverksamheter. Verksamheten bedrivs dygnet runt året om vilket innebär schemalagd skifttjänstgöring såväl vardag som helg. Under skifttjänstgöringen arbetar du relativt långa arbetspass. Möjlighet till övernattning finns. Normalt arbetar du ett sammanhängande arbetspass som antingen är förlagd på dagen eller natten med efterföljande ledighet. Vid övningar och andra förhållanden förändras schemat för att passa in i den rådande verksamheten. Nödvändig utbildning kommer att erhållas. KRAV Kvalifikationer • Genomfört SOU inriktning samband med godkänt resultat • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • God vana att arbeta med IT-baserade system, främst i Windowsmiljö Personliga egenskaper Tjänsten som sambandsledningsofficer ställer höga krav på social kompetens och samarbetsförmåga, förmåga att kunna växla mellan låg och hög arbetsbelastning samt god initiativförmåga och hög stresstålighet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Tjänstgör eller tidigare tjänstgjort främst ombord Marinens fartyg i sambands-/stridsledningstjänst eller i övriga Försvarsmakten inom området sambands-/ledningssystem • Radiocertifikat alternativt sambandskunskaper • Kunskaper om radiokommunikation och vågutbredning • Signalskyddsutbildning • Rakelutbildning • Körkort B (önskvärt manuell växellåda) För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Anställningsort: Muskö. Arbetsort: Muskö och Karlskrona. Tillträdesdatum: 2025-09-22. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Sandra Jokinen 010-823 1948 Fackliga företrädare Officersförbundet Fredrik Lambert Försvarsförbundet Björn Engren SACO Åsa Zackrisson SEKO Lenny Johansson Samtliga nås via FM växel 010-820 00 99 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-09-02. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. Välkommen att utmanas och utvecklas med oss! I vår anpassning inför framtidens socialtjänst har vi nu inrättat en andra linjens socialtjänst med verksamhetsspår barn. I verksamheten möter vi de barn som har behov av samordnade och omfattande insatser som föregås av ansökan och utredning – biståndsbeslut. I arbetet utgår vi från ett målgruppsfokus i vilket vi utreder och samordnar insatser utifrån evidens och kunskapsbaserade metoder och i samverkan med andra samhällsaktörer. Verksamheten består av grupper inom utredning, familjehemsvård/kontaktverksamhet, familjebehandling/föräldrastöd samt administrativa uppdrag och andra stödfunktioner. Varje grupp leds av en enhetschef och verksamheten som helhet av en områdeschef. Ditt uppdrag Vi söker dig som är en erfaren, social och serviceinriktad administratör. Genom att du avlastar enhetens socialsekreterare administrativa uppgifter så våra socialsekreterare kan fokusera på en trygg och rättssäker handläggning för de barn som är aktuella på andra linjens socialtjänst. Du kommer att ingå i en stimulerande arbetsgrupp med kompetenta, erfarna kollegor och chef. I ditt arbete kommer du tex att registrera beslut i verksamhetssystemet, ta registerutdrag, administrera och kommunicera beslut till utskott och nämnder. Introducera nyanställda i Life Care, kommunicera brev, kallelser och andra dokument. Övriga servicetjänster som tillkommer kan vara: - Viss dokumentation - Föra mötesanteckningar - Rekvirera journaler efter beslut från delegat - Kopiera handlingar - Boka lokaler, rum och resor Det här söker vi hos dig - Gymnasieutbildning med inriktning administration, ekonomi eller motsvarande. - Goda kunskaper i Officepaketet och IT vana. Kunskap i verksamhetssystemet Life Care är meriterande - Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom myndighet i offentlig sektor - Du ska ha erfarenhet av att arbeta i, samt lätt för att sätta dig in i, verksamhetssystem som tex Lifecare och Personec P. Som administratör här hos oss är det självklart att du gillar samarbete med andra, men du kan även arbeta självständigt. Du har lätt för att skapa goda relationer, är lyhörd och tydlig i din kommunikation. Då du ska avlasta socialsekreterarna behöver du vara serviceinriktad och ha en hög stresstolerans. Arbetet kräver att du snabbt kan sätta dig in i de arbetsuppgifter du får och att du har förmågan att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. För oss som myndighet är det viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det här kan vi erbjuda dig En arbetsplats som engagerar och utmanar och en arbetsgrupp som ser fram emot att du ska börja. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i huset, friskvårdsbidrag, årsarbetstid, lediga klämdagar och möjlighet till semesterväxling. Vi ser fram emot din ansökan med personligt brev och CV I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Vill du jobba i en inspirerande miljö och vara en del av Marinverkstädernas utveckling och framtid? Som en del av Marinverkstäderna och Försvarsmakten utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Allt detta hos en arbetsgivare som uppmuntrar till balans i livet och god hälsa. Marinverkstäderna söker nu en systemingenjör inom dyksystem till Berga och som är intresserade av verkstadstjänster, dykeriverksamhet och dess olika system. Som systemingenjör får du möjlighet att utveckla, underhålla och stödja Försvarsmaktens dykeriverksamhet. Vi erbjuder ett omväxlande och varierande arbete med stora möjligheter att påverka din egen arbetsdag. Anställningen innefattar flexibel arbetstid och erbjuder möjligheter till friskvård på arbetstid. Om avdelningen Avdelningen är en del av MarinV:s marinmaterielavdelning som ansvarar för underhåll på förekommande pjäs-, dyk- och liv-säk.materiel inom Marinen m.m. Avdelningen består idag av 36 stycken medarbetare med verksamhet i mellersta och södra Sverige. Avdelningen är en av fyra avdelningar inom Marinverkstäderna. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Systemingenjör utför du förebyggande- och avhjälpande underhåll på bl.a. Marinens dykmateriel. Du har fördjupade systemkunskaper inom dykeri och bidrar aktivt till utveckling och produktionsförbättringar. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och vi stödjer även framtagande och anskaffning av framtidens dykmateriel. Du ansvarar för teknisk dokumentation, protokoll och medverkar på uppföljnings- och planeringsmöten inom aktuella dyksystem. Du kommer att arbeta självständigt eller i arbetslag och vissa arbeten utförs även på andra orter så resor förekommer i tjänsten. KRAV Kvalifikationer • Lägst godkänd gymnasieutbildning • Flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten • Fördjupade kunskaper inom Försvarsmaktens dyksystem • God datorkunskap • God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska • Körkort lägst klass B (manuell) Personliga egenskaper Som person är du självgående, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är flexibel. Du har lätt för att jobba i team och lyssna samt kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Du är lugn i ditt sätt, tillmötesgående i ditt bemötande och serviceorienterad. Du är tekniskt lagd och har ett teknikintresse. Vidare är du omdömesgill och mån om att göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om allas lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se ). Meriterande • Dokumenterad erfarenhet av arbete inom serviceteknik • Erfarenhet som dykare inom Försvarsmakten • Erfarenhet av att arbeta i SAP • Truckutbildning och militära förarbevis Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning, heltid, med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Befattningen är civil. Arbetsort: Berga. Läkarundersökning med godkänt resultat med avseende på arbete med härdplaster. Tjänsteresor förekommer inom ramen för arbetsuppgifterna. Upplysningar om befattningen Torbjörn Gummesson via FM växel 010-828 50 00. Information om rekryteringsprocessen Ida Bergström via FM växel 010-828 50 00. Fackliga företrädare Försvarsförbundet: Jimmy Svensson SACO: [email protected] Officersförbundet: Johnas Mård SEKO: Andreas Emilsson Samtliga personer ovan nås via Försvarsmaktens växel 010-828 50 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2025-07-18. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. Välkommen att utvecklas med oss Fredrika Bremergymnasiet söker efter en drivande behörig lärare inom spanska. Ditt uppdrag Vi söker dig som vill att elever lyckas och ständigt försöker utvecklas i din undervisning. Du har goda ämneskunskaper och är duktig på att knyta relationer till såväl elever som kollegor. Du är en tydlig ledare i klassrummet och tycker att det är viktigt att samarbeta med såväl arbetslag som elevhälsa. För oss är det en självklarhet att du arbetar digitalt i din undervisning. Du förbereder eleverna med din kunskap och erfarenhet inom ditt ämne. Du gillar att arbeta med människor, är en god relationsbyggare som gärna skapar god laganda. Våra lärare är organiserade i programarbetslag med utgångspunkt i gemensamma elevgrupper och varje lärare är mentor för en klass. Mentorskap ingår i den aktuella tjänsten. Det här söker vi hos dig Du som söker tjänsten är engagerad och intresserad av ungdomar, du brinner för att utbilda och arbeta med ungdomar och du har varje elevs bästa i fokus, samt har kunnighet och erfarenhet av yrket. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi har fokus på hög kvalitet i undervisningen och vi arbetar aktivt med pedagogiskt utvecklingsarbete: formativ undervisning, gemensamma lektionsstrukturer, likvärdig bedömning och undervisning. Det är viktigt att du kan planera och strukturera upp ditt arbete självständigt. Du är engagerad och kunnig i dina ämnen och är en skicklig pedagog som gillar utmaningar, tycker om att samarbeta med kollegor, uppnår goda studieresultat i dina undervisningsgrupper och har god kommunikation med elever, vårdnadshavare och bransch. Du vill arbeta i ett arbetslag med engagerade och professionella lärare. Det är viktigt att du har lätt för att kommunicera och bygga relationer med elever såväl som andra vuxna. Du ska vara samarbetsvillig, lyhörd, driven och strukturerad. Du ska tala svenska flytande både skriftligt och muntligt. Omfattningen på tjänsten är 50%. . Kvalifikationer och meriter Vi söker dig som är legitimerad lärare på gymnasienivå med ämnesbehörighet spanska. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Vi söker billackerare/lackförberedare till vårt team i Jordbro. Vi letar efter dig som har erfarenhet av lackering, underarbete (inför lackering) eller bilplåtarbete. Är du en självgående lackerare som kan jobbet hela vägen? Då kan vi erbjuda riktigt schyssta villkor. Vår verkstad ligger endast 10 minuters promenad från Jordbro station. Om oss: Vi har varit verksamma i branschen sedan 2010. Vi samarbetar med alla svenska försäkringsbolag och våra kunder inkluderar Porsche Haninge, Volkswagen Hammarby, Audi Smista, Toyota Center, Avis, Mabi, Berras Bil, Autoropa, Premium Cars och flera andra välkända företag. Krav: Erfarenhet inom minst ett av dessa områden är ett måste Ansvarstagande, punktlig och arbetsvillig Vänligen skriv endast om du har relevant erfarenhet och är intresserad av tjänsten. Vi ser fram emot att höra från dig! Vänligen kontakta oss via e-post: [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer