Lärare till lågstadiet, Jordbro rektorsområde, Höglundaskolan
Haninge kommun
Grundskollärare

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.    Välkommen att utvecklas hos oss! Höglundaskolan är en F-6 skola som har drygt 500 glada och kunskapstörstiga elever och cirka 60 engagerade och kompetenta medarbetare som alla tillsammans arbetar utifrån vår vision "Kunskapsglädje och framtidstro. Vi kan, vi vill, vi vågar" Våra elever och/eller deras vårdnadshavare kommer från världens alla delar. Därför är det viktigt att du är kulturmedveten och intresserad av att aktivt arbeta för elevernas språkutveckling.  Vår skola som byggdes för drygt 10 år sedan är vackert utformad och de ljusa moderna lokalerna bjuder in till lärande och möten mellan människor. I ett socioekonomiskt tufft område som vårt är det viktigt att skolan andas kunskap och trygghet som grund för att våga och vilja utvecklas. Detta kräver också ett medvetet, målinriktat och tidvis hårt arbete, men den dagliga belöningen från elevernas framgångar och stolthet när de lyckas, gör att vi väljer att jobba på Höglundaskolan. Under kommande läsår kommer stor vikt att läggas vid utveckling av språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt i alla ämnen på hela skolan. Detta i samarbete med Skolverket och övriga skolor i kommunen. Arbetsuppgifter Ditt uppdrag är att axla rollen som en av våra lärare på lågstadiet. Det innebär att du planerar, genomför och följer upp undervisningen. Du är också mentor för den klass du undervisar och har därmed det totala ansvaret för elevernas utveckling, uppföljning av elevernas kunskapsutveckling, utvecklingssamtal, dokumentation och kontakt med vårdnadshavare. Som lärare undervisar du i samtliga teoretiska ämnen men du kommer också ha ansvaret . Du förväntas ha kunskap och erfarenhet av att lära barn läsa, skriva och räkna. Du kommer att arbeta i ett arbetslag där förväntan finns på samarbete och kollegialt lärande. Du kommer också att undervisa en klass i åk. 4 i bild. Det krävs rätt person för att kunna ge eleverna en välplanerad och individuellt anpassad undervisning. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad och legitimerad lärare för lågstadiet, där utbildning i svenska som andraspråk är nödvändig. Du är en tydlig och trygg ledare som med glädje och kreativitet ser till elevernas lärande. Meriterande är att du har en bred kompetens och erfarenhet. Du ser på relationsskapande som en självklar framgångsfaktor för varje elevs optimala utveckling utifrån dennes förutsättningar. Meriterande är också om du är utbildad i "PAX i skolan". Du är en lagspelare som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ditt engagemang på skolan samt bidrar till en tillåtande miljö, i vilken man vågar misslyckas och be om hjälp. Du är inte främmande för att prova nya vägar i din roll. Inför den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp från utomstående aktörer.   Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Parkourtränare/parkouransvarig
Vendelsö Gymnastikförening
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att vara parkourtränare och gärna med minsta utbildning Parkour A. Tjänsten innebär att vara huvudansvarig för våra sex parkourgrupper, tränare för dessa samt att kunna fortsatt utveckla parkourverksamheten hos oss i Vendelsö Gymnastikförening. I rollen innebär även att du har ett ansvar för eventuella hjälptränare och har kunskap om att leda och utveckla även de i sina roller för att stärka ledarstaben i grupperna. För övrigt är du ansvarsfull, glad och insatt i barnrättsperspektivet samt de riktlinjer som finns från Riksidrottsförbundet vad gäller träning och tävling för barn- och unga. Arbetstiden är förlagd på kvällar och helger och du kommer att arbeta enligt verksamhetens schema ca.12-16 timmar per vecka.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Ambitiös förskollärare som gillar att leda, med sinne för problemlösning.

Förskolan Flygande mattan Förskolan Flygande mattan är en fristående organisation med stor mångkulturell representation och interkulturellt arbete. Du ska därför ha lätt för att aktivt jobba och frodas med kollegor, föräldrar och barn från andra kulturer och religioner. Flygande mattan jobbar som alla förskolor med Läroplanen och kommunens riktlinjer för förskoleverksamhet, samt vår egna verksamhetsplan som grund. Vi har en islamisk värdegrund, interkulturell, språk och hållbar utvecklingsprofil. Vi eftersträvar en hög kvalité i vår pedagogiska verksamhet och vi har höga och unika framtidsambitioner för våra förskolor, där din roll är viktig. Vi har tre förskolor, två i Haninge, i Brandbergen och i Jordbro och en förskola i Skogås, Huddinge. Vi söker förskollärare till våra förskolor i Haninge och Huddinge kommun. Arbetsbeskrivning Med oss har du unik möjlighet och betydelsefulla möjligheter att påverka barnens utveckling och förskoleverksamheten i stort. Som förskollärare medverkar du till en positiv och utvecklande miljö, med en god balans av omsorg och lärande. Som förskollärare leder och utvecklar du det pedagogiska arbetet i samverkan med övriga kollegor. Du är en engagerad och positiv ledare som är villig att bidra till hela verksamhetens framtidsvisioner. Du är inte rädd för att måla “utanför ramarna” och vill gärna bidra med innovativa idéer till verksamheten. Vår pedagogiska idé bygger på ett utforskande arbetssätt med och för barnen. Med hjälp av verktyg som observation, dokumentation och reflektion synliggör vi barns lärandeprocesser och tar ut riktning för nästa steg i det pedagogiska arbetet. Vi ser också den pedagogiska dokumentationen som en självklar del i vårt systematiska kvalitetsarbete och vår verksamhetsutveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetet med barn med särskilda behov och kunskap om lågaffektivt bemötande. Rollen som förskollärare innebär att du ansvarar för undervisningen på förskolan samt säkerställer att utbildningen håller en hög kvalitet. Du har god samarbetsförmåga och backar inte för förändringsarbete eller kvalitetsutveckling som individ eller med ditt arbetslag. Varje vecka avsätts tid för planering och utvärdering. Vi söker dig som: har förskollärarutbildning samt en förskollärarlegitimation. har minst tre - fem års erfarenhet som förskollärare. är engagerad, professionell och initiativtagande. har hög motivation för utveckling, innovation och problemlösning. är villig att bidra positivt till organisationens framtidsvisioner. har hög social förmåga och motivation för att utveckla gott samarbete med kollegor och ledning. kan omsätta förskolans läroplan i det vardagliga arbetet. är ansvarstagande och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. har kunskap om hur du synliggör och vidareutvecklar barns lärprocesser med hjälp av pedagogisk dokumentation. har en stark drivkraft att hålla utvecklingen av den pedagogiska miljön levande är empatiskt ledare och kommunikatör. har erfarenhet av arbete med barn i behov av särskilt stöd. har stor respekt och nyfikenhet för mångkultur, språk och religioner. har drivkraft för att skapa en bra samverkan mellan förskola och hem. har god digital kompetens och är van att använda digitala verktyg både i undervisningen och för administration, dokumentation och samarbete. uttrycker dig väl i tal och skrift, kan kommunicera förskolans arbete internt och externt väl förtrogen med att leda samtal, aktiviteter och planering har en helhetssyn över verksamheten och kan ta dig uppgifter som “samordnare” i framtiden. Vi erbjuder våra anställda på förmåner som bland annat pedagogisk lunch, friskvårdsbidrag och arbetskläder. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna, arbetserfarenhet är ett krav. Vi söker dig som vill arbeta 80 eller 100 % i vår verksamhet. Vi söker dig som kan börja jobba i augusti 2025. Heltid/deltid. Månadslön. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Inom förskolan måste du enligt lag visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Beställningsblanketten kan hämtas på www.polisen.se. Vid mejl ansökan använd "förskollärare" som referens/ämnesraden.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Erfaren barnskötare

Vi är en fristående förskola belägen i Haninge och Huddinge kommun. Vi söker medarbetare till vår enhet i Huddinge och Haninge. Vi arbetar med Läroplanen och kommunens riktlinjer för förskoleverksamhet samt utifrån islamiska värdegrund (i vårt bemötande) interkulturalitet, språkutvecklande arbete och hållbar utvecklingsprofil. Vi erbjuder även en språkavdelning (engelska) på två av våra enheter. Vi söker en engagerad och erfaren barnskötare med särskild kompetens inom pedagogisk miljöutveckling anpassat för de yngre åldrarna. Tjänsten innebär att aktivt bidra till att skapa inspirerande, utvecklande och trygga lärmiljöer för barnen, i linje med förskolans pedagogiska riktlinjer. Det är en fördel om du värdesätter utomhusverksamhet högt, eftersom vi är dagligen ute, i ur och skur och jobbar med den inställningen att lärande sker lika mycket inne som utomhus. Vi värderar personalens utveckling lika högt som barnens, arbetar med både pedagogernas arbetsprocess samt barnens läroprocess samt uppmuntrar och stödjer pedagoger i sin egna utvecklar, söker inspiration och innovation. Anställningsform ca 75%, beroende på befattning och tjänst med en månadslön. Vi söker också dig som är utbildad barnskötare med minst 3 års arbetserfarenhet. Tillsammans med dina kollegor skall du ta ansvar för att planera, genomföra, utvärdera och utveckla barnens utbildning utifrån Lpfö18 på förskolan. Du har goda kunskaper i att implementera läroplanen, arbeta med systematisk kvalitetsarbete och andra styrdokument i verksamheten. Vi söker dig som tycker om att samarbeta med andra, inte rädd för att leda och ta ansvar samt ser kommunikation och bemötande som en viktig del i arbetet med att nå ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen. Du har en god skrivkunskaper och social kompetens och ett professionellt bemötande av barn, vårdnadshavare och kollegor. Du är aktiv och närvarande pedagog med barnen. Du som söker är driven, initiativtagare, ansvarsfull med ledaregenskaper, lekfull och samarbetsvillig. Du inspireras av barnens frågor, nyfikenhet och kreativitet. Du ser leken, den pedagogiska miljön och lärandet som en viktig del i utbildningen och undervisningen. Eftersom du arbetar tätt ihop med kollegorna på enheten är det viktigt att du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Vi söker barnskötare till vår förskoleenhet i Huddinge och Haninge, med start i augusti 2025. Anställningen är för ett längre vikariat samt en deltidstjänst. Låter detta som en intressant utmaning? Maila din ansökan till oss snarast. Skriv "barnskötare" i ämnesraden. Rekrytering pågår löpande och omgående anställning.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Vikarierande Enhetschef till Stockholms Stadsmissions E-handel Second hand
STOCKHOLMS STADSMISSION
Chefer inom handel

Nu söker vi en driven och engagerad enhetschef till vår E-handel i Västerhaninge! Våran E-handel drivs som socialt företag och verksamheten gör en stor samhälls- och klimatinsats genom att skapa arbetstillfällen och minskar nyproduktion. Hos oss får människor möjlighet att närma sig, eller komma tillbaka till, arbetslivet genom praktik och arbetsträning. Samtidigt bidrar vi till minskad nyproduktion och därmed minskad påverkan av miljöresurser. E-handelns försäljning sker online genom egen Webshop och Tradera. Utbudet består av gåvor som är skänkta av privatpersoner och företag i form av kläder, accessoarer, möbler, husgeråd, böcker med mera. Våra webbshoppar hanterar all form av produkt/- lagerhantering, fotografering, skapande av digitala annonserna, försäljning över nätet, utleverans till kunder, kundkontakt och helpdesk. I rollen som enhetschef har du ett mångfacetterat arbete där ingen dag är den andra lik. Du har ansvar för det sociala företaget med personal- och budgetansvar samt utvecklar och effektiviserar verksamheten för att nå våra försäljningsmål. Du leder och fördelar det dagliga arbetet, bemannar, planerar och utvecklar verksamhetens rutiner och arbetsuppgifter. Värdegrunden är ett viktigt redskap i arbetet och tillsammans med dina medarbetare förmedlar du vår värdegrund till deltagare i arbetsträning, kunder, gåvogivare, volontärer och kollegor. Vi söker dig som - Har minst tre års erfarenhet av en ledande roll inom detalj- och e-handel alternativt inom annan relevant bransch som av arbetsgivaren bedömer likvärdig - Är resultatinriktad, affärsmässig, självgående, strukturerad och ekonomiskt medveten - Är en god ledare som motiveras av att utveckla och arbeta med människor - Är lyhörd med ett stort engagemang för människors olika egenskaper och erfarenheter - Identifierar dig med Stockholms Stadsmissions värdegrund - Goda kunskaper om fotografering - God datorkunskap Meriterande - Erfarenhet av en ledande roll som chef där du har arbetat med personal- och budgetfrågor inom detalj- och/eller e-handel alternativt inom annan relevant bransch som av arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av att arbeta med start-up och/eller expansion av verksamhet - Utbildning inom eCommerce ÖvrigtTjänsten är ett vikariat på heltid i 6 månader med möjligheter till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan I denna rekrytering har Stockholms Stadsmission valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan för att få veta mer om din motivation/intresse samt hur väl du uppfyller tjänstens krav profil. Välkommen med din ansökan! Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Lastbilsmekaniker - Jordbro
Simplex Bemanning AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Plats: Jordbro Omfattning: Heltidsjobb Start: Så fort som möjligt Är du en erfaren lastbilsmekaniker som söker en trygg anställning i en mindre verkstad med god sammanhållning och omväxlande arbetsdagar? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten Vi söker en lastbilsmekaniker till vår verkstad i Jordbro. Här arbetar vi med allt från service och reparation av lastbilar, skåpbilar med bakgavellyft och påbyggnationer – ibland även personbilar. Det mesta av arbetet sker på plats i verkstaden, men vissa utryckningar i fält kan förekomma. Vi erbjuder - Heltidsanställning, måndag till fredag 06:00–15:00 - Provanställning i 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning - Arbete i ett sammansvetsat och kompetent team - Omväxlande arbetsuppgifter med både moderna och äldre fordon - Konkurrenskraftig lön Vi söker dig som har: - Utbildning som lastbilsmekaniker - Minst ett par års erfarenhet inom yrket - B-körkort - Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Meriterande: - C-körkort - Erfarenhet av hydraulik, pneumatik och fordonselektronik - Kunskaper i engelska Vem är du? Vi söker dig som är självgående, ansvarsfull och lösningsorienterad. Du trivs i ett mindre team där du både ger och får stöd, och du har en stark yrkesstolthet. Du är noggrann, lättlärd och har ett praktiskt sinne. Vi intervjuar löpande – vänta inte med att skicka in din ansökan!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Har du en passion för att hjälpa och utveckla barn med stort behov av stöd? – Då kan, en glad och busig 8-åring, bli din viktigaste arbetsdag.  Om tjänsten: En glad, lekfull 8-årig pojke söker en trygg assistent som vill vara med och bygga en meningsfull och utvecklande vardag. Han är nyfiken, full av energi och kommunicerar med ljud, kroppsspråk och melodier. Som assistent är du hans stöd genom dagen – du skapar struktur, hjälper honom att förstå sin omvärld och möter honom med värme, lek och tålamod. Du behöver ha ständig närvaro, kunna avleda i tid och möta situationer med lugn – aldrig med motstånd. Vi söker dig som inte "bara" vill vara en assistent, utan som verkligen brinner för att bygga en trygg, utvecklande och glädjefylld vardag tillsammans. Har du erfarenhet av liknade arbete sedan innan är det ett plus, men viljan att lära är viktigast. Eftersom pojken är minderårig krävs ett utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. För att göra processen smidigare rekommenderar vi att du beställer det när du skickar in din ansökan Beställ ett här! Vem söker vi till tjänsten? Vi letar efter dig som har rätt hjärta och vilja – resten kan vi lära tillsammans! Du är: Engagerad i hans utveckling – Du vill hjälpa honom att växa, kommunicera och ta plats i sin värld, och ser de små framstegen som stora vinster. Nyfiken och lärande – Erfarenhet är bra, men viktigast är att du vill utvecklas tillsammans med honom. Tålmodig och stabil – Du möter tuffa dagar med lugn, utan att tappa fotfästet. Trygg men lekfull – Din energi smittar, ditt lugn smittar – du kan både busa och ge trygghet. Lyhörd och flexibel – Du hänger med när behoven förändras. Fysiskt stark – Du orkar med ett aktivt jobb och klarar av att möta hans tempo och känslostormar. Talar flytande svenska – Du uttrycker dig tydligt i både tal och skrift. Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av autism/intellektuell funktionsnedsättning.  Kunskap i TAKK, PECS eller alternativ kommunikation.  Lågaffektivt bemötande.  Van att avleda fysiskt starka personer – inte möta med motstånd. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse.  Sysselsättningsgrad: 50-100%.  Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Helger (morgon/kväll), ibland vardagar (eftermiddag/kväll).  Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team

9 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
10 vana Hemstädare sökes till region Stockholm
Drott Auktioner AB
Städledare och husfruar

Drott & Co Hemservice en del av Drott Auktioner AB grundades ursprungligen 1988, som en av Stockholms/Smålands snabbt växande leverantörer av hushållsnära tjänster med focus på regelbunden hemstädning och barnpassning i Stockholm Nu är vi inne i en expansionsfas i region Stockholm och söker därför 10 st hemstädare till Stor-Stockholm. Vi erbjuder dig ett ansvarsfullt och självständigt arbete i ett dynamiskt och växande företag, tillsammans med entusiastiska och glada kollegor. Som hemstädare i Drott Hemservice i Stockholm ansvarar du för ett gott samarbete med nya kunder och Du är inledningsvis Drott Hemservice i Stockholms ansikte utåt. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: •Regelbunden hemstädning i Stockholm •Storstädning, flyttstädning, visningsstädning, fönsterputsning, • Etablering av nya hemstäd områden till befintliga och nya kunder i varje geografiskt indelat område. Vi ser gärna att du har erfarenhet av hemservice, hemstädning, flyttstädning, storstädning, från ett serviceinriktat företag. Som person bör du vara lösningsorienterad, service- och resultatinriktad, lyhörd och ha en god förmåga att planera. God svenska är en förutsättning, men vi ser gärna att du talar ytterligare ett språk. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande. Tillträde inom 1-2 månader. Din ansökan vill vi ha skickad per e-post. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Körkort B körkort och egen bil är ett inget krav. Arbetstid/Varaktighet Tillsvidareanställning, deltid 25% - 75%, med 6 månaders provanställning Lön Drott & Co Hemservice tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt kollektivavtal. FORA Kontaktpersoner Sebastian Lundén & Owe Frödin Ansökan Vi tar emot ansökan endast via epost: [email protected] Arbetsgivare Drott & Co Hemservice / Drott Auktioner AB Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Praktisk Lager- och produktionsadministratör med truckkort till MarkisCity
Markis City Service AB
Ordersamordnare m.fl.

Är du en person som ser hur saker borde fungera – och har drivet att göra det bättre? Då kan du vara den vi söker! MarkisCity är ett rikstäckande serviceföretag som administrerar våra kunders kylskåp, frysar, tobaksskåp och barer. Vi erbjuder helhetslösningar inom transport, rekonditionering, renovering, lagerhållning, profilering och event – med fokus på återbruk och effektivitet. 🔧 Om rollen Har du koll på grejerna? Gillar du att ha ordning i hyllorna, veta att rätt saker finns på rätt plats – och märker du när något saknas innan någon annan gör det? Vi söker dig som gillar att hugga i, ta ansvar och fixa det som behövs - från inköp och lagerstruktur, till att se till att våra containrar alltid töms i tid. Du behöver inte ha en titel från ett multinationellt bolag. Det viktiga är att du är praktiskt lagd, lösningsorienterad och har ett hjärta för struktur. Du kommer ha en central roll hos oss. När dina kollegor ska rekonda en kyl, trycka en ny logga eller köra ut ett TopBox-kit – då är det du som sett till att allt material finns på rätt plats i rätt tid. Dina arbetsuppgifter: Köpa in det vi behöver (reservdelar, förbrukningsmaterial, kontorsmaterial, skyddsutrustning, verktyg m.m.) Tar kontakt med leverantörer, jämför priser och avropar när det behövs Ser till att våra hyllor är uppmärkta, lagersaldon stämmer och rätt saker finns på rätt plats – både fysiskt och digitalt! Godsmottagning och inleverans av reservdelar Plocka och packa delar för leverans Bygga artikelregister med artikelnummer, benämningar, priser Truckkörning Stöttar med att få igång bättre processer, flöden och rutiner för allt “runt omkring” – det som ofta glöms bort men är avgörande för att verksamheten ska rulla ✅ Vi söker dig som: Har truckkort och är van att arbeta praktiskt Har erfarenhet av lagerarbete och gärna av reservdelshantering Har god datorvana och gärna erfarenhet av WMS- eller affärssystem (gärna Monitor ERP) Gillar när saker är i ordning, men du är också beredd att kavla upp ärmarna och skapa ordningen själv Förstår hur viktigt det är med struktur i både fysiskt lager och i datorn/systemet Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift 🌟 Vi erbjuder: Hos oss blir du en central nyckelspelare i en fas där det händer mycket. Du får stort mandat, nära till beslut och möjligheten att bygga något som verkligen gör skillnad. Vi jobbar mot tre tydliga mål: Lönsamhet Tydliga, fungerande processer En stabil organisation där människor trivs Vi vet att vi inte är färdiga – men vi är på väg. Och vi söker dig som gillar just det: att vara mitt i transformationen och bidra till något som växer på riktigt. 📩 Ansökan Skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev till [email protected]. Märk din ansökan med ”Lager- och produktionsadministratör”. Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 17 augusti. Observera att urval sker under semestertider, vilket kan påverka svarstiden

9 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Operativ flödesoptimerare med systemvana till MarkisCity Jordbro
Markis City Service AB
Ordersamordnare m.fl.

Vill du vara navet i ett lager där logistik, teknik och hållbarhet möts? MarkisCity söker en strukturerad och lösningsorienterad operativ flödesoptimerare som vill vara med och utveckla vår verksamhet! Om oss MarkisCity är ett rikstäckande bolag som servar flera av Sveriges största varumärken inom dryck och snus. Vi erbjuder helhetslösningar inom transport, rekonditionering, renovering, lagerhållning, profilering och event – allt med fokus på återbruk och effektivitet. Vi har även ett växande erbjudande inom TopBox och tryck. 🧩 Om rollen Just nu befinner vi oss i en uppbyggnadsfas där vi nyligen vänt en förlust till vinst, men har en lång resa kvar mot en robust, välmående och processdriven organisation. Vi söker dig som tycker att ordning, tydlighet och struktur är grunden för en fungerande verksamhet. Du får en central roll i att bygga upp och ansvara för alla de delar som får det dagliga arbetet att flyta – från inköp av reservdelar och förbrukningsmaterial till smart lagerstruktur, artikelregister och rutiner för materialflöden. Du kommer att arbeta med både operativa inköp och långsiktig strukturuppbyggnad. Vårt mål är att rätt material alltid ska finnas på rätt plats – utan stress, misstag eller onödiga kostnader. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Bygga upp och underhålla vårt reservdelslager Administrera inköp och lagerhållning av material Koordinera profilering och tryckbeställningar Säkerställa att mottagning, inrapportering och lagerssaldon fungerar - fysiskt och digitalt Skapa artikelregister med artikelnummer, benämningar, prismodeller och tydliga flöden Leda och driva förbättringsprojekt kopplade till inköp och materialflöde – med särskilt fokus under första året Identifiera flaskhalsar, föreslå lösningar och säkra implementering i vardagen Du ansvarar även för leveransprocessen av våra sålda TopBox-enheter. Det innebär att du: Tar emot leveransen i Jordbro – mottagsbesiktning Samordnar eventuell ombyggnation eller profilering enligt kundens önskemål Du håller ihop hela kedjan – från beställning till leverans – och säkerställer att allt sker i tid, enligt specifikation och med hög kvalitet. ✅ Vi söker dig som: Har erfarenhet av lageradministration och/eller operativt flödesansvar Har god datorvana och erfarenhet av WMS- eller affärssystem (gärna Monitor ERP) Är strukturerad, självgående och gillar att skapa ordning – även där det saknas! Har ett praktiskt handlag och trivs i en fysisk arbetsmiljö Har förmåga att ta initiativ, driva egna projekt och samtidigt jobba nära andra. Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Meriterande om du har truckkort 🌟 Vi erbjuder: Hos oss blir du en central nyckelspelare i en fas där det händer mycket. Du får stort mandat, nära till beslut och möjligheten att bygga något som verkligen gör skillnad. Vi jobbar mot tre tydliga mål: Lönsamhet Tydliga, fungerande processer En stabil organisation där människor trivs Vi vet att vi inte är färdiga – men vi är på väg. Och vi söker dig som gillar just det: att vara mitt i transformationen och bidra till något som växer på riktigt. 📩 Ansökan Skicka in din ansökan inklusive CV och personligt brev till [email protected]. Märk din ansökan med ”Lager- och leveransadministratör”. Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 17 augusti. Observera att urval sker under semestertider, vilket kan påverka svarstiden.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025