Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Funäsdalens förskola är belägen nära skog, fjäll och skidspår. Vi arbetar ständigt med utveckling och kvalitetssäkring av förskolan. Förskolan har 5 avdelningar. Härjedalens kommun är ett samiskt förvaltningsområde; förskolan arbetar därför med samisk integrering. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter som barnskötare är att arbeta i enlighet med förskolan läroplan LpFö2018. Du kommer att vara delaktig i planering, uppföljning och dokumentation av verksamheten samt tillsammans med arbetslaget genomföra den pedagogiska verksamheten för barn i åldrarna 1-5 år. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad barnskötare alternativt har god erfarenhet inom yrket. Du ska vara van att ta eget ansvar, vara lyhörd för barns viljeyttringar, vara en närvarande pedagog som har lätt att samarbeta med olika människor och alltid ha fokus på ditt uppdrag tillsammans med barnen. Goda språkkunskaper i samiska är meriterande. I uppdraget ligger också att vara en god förebild för barn och kollegor och att ha en god förståelse för alla människors lika värde - det vi kallar ett tillitsfullt förhållningsätt. På denna tjänst är uppvisande av utdrag ur polisens brottsregister en förutsättning för anställning. Personliga egenskaper Du ges möjlighet att ta ett eget stort ansvar för att förverkliga målen i läroplanen. Vi har ett stort fokus på det systematiska kvalitetsarbete i våra förskolor, då strävan är att hela tiden höja kvalitén och utveckla undervisningen för våra barn. Som personliga egenskaper så värdesätter vi att du är lyhörd, empatisk och har en god samarbetsförmåga. Att samverka respektfullt med vårdnadshavare och kollegor är av största vikt. Kontaktinformation Kommunal Margareta Thomsson, Rektor, +46 0684-16763 0680-16100 Arbetsplats Vallarvägen 16 840 95 Funäsdalen
Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Är du en person som brinner för utveckling, är flexibel, gillar att få vara med och påverka samt hitta nya spännande arbetssätt till förmån för våra patienter? Då är du den vi söker! Pooltjänsten i Östra omfattar Sveg med kringliggande mindre byar, Lillhärdal, Ytterhogdal och Lofsdalen. Arbetstiden är i huvudsak dagtid, måndag till fredag, men även kvällar och helger kan förekomma. Du har ett grundschema med en fast utgångspunkt men är redo att förflytta dig med hjälp av kommunens pool-bil dit behovet är störst. I verksamheterna ingår särskilt boende, NÄVA, korttidsavdelning, hemsjukvård samt samarbete med Region Jämtland Härjedalen. Intervjuer sker löpande. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska i Härjedalens kommun har du: - omvårdnadsansvar för enskilda vårdtagare. - ansvar för planering, utförande och utvärdering tillsammans med vårdtagare, teammedlemmar, anhöriga samt andra stödjande aktörer. Vissa arbetsuppgifter utförs i samverkan med, eller enligt avtal för primärvårdens räkning. Kvalifikationer Krav: - legitimerad sjuksköterska. - B-körkort. - god vana av medicinteknisk utrustning. Meriterande: - kunskap och erfarenhet gällande vård av äldre, demensvård och palliativ vård med avancerad sjukvård i hemmet. - distriktsköterskeutbildning eller annan vidareutbildning. - goda datakunskaper i Officepaketet och med fördel erfarenhet av verksamhetssystemen Cambio Viva, Cosmic och Link. Personliga egenskaper - Du sätter vårdtagaren i fokus, är trygg och säker i din yrkesroll och kan arbeta såväl självständigt som teambaserat. - Du är flexibel och din förmåga att ta eget ansvar är lika viktig som din sociala kompetens. - Du är intresserad av det preventiva arbetet och väl insatt i de kvalitetssystem som är aktuella. - Du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett fungerande och effektivt sätt. - Du är noggrann och lösningsfokuserad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi erbjuder - Friskvårdsbidrag. - Friskvård på arbetstid. - Möjlighet att utföra dokumentation och planering på distans. Vi erbjuder dig en plats i ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt. Vi trivs på arbetet och tillsammans jobbar vi för Härjedalingarnas bästa! Kontaktinformation Ylva Lindström, Enhetschef, 0680 - 177 35, [email protected] Stephanie Koch, Fackligt ombud Vårdförbundet, 0680 - 164 42, [email protected] Arbetsplats Sveg
Vi söker Sjuksköterskor till Härjedalen. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Avdelningen IBÖA i Härjedalen är en avdelning för Individ och familjeomsorg, arbetsmarknadsenheten och öppenvård. Öppenvårdsenheten omfattar föräldrastöd, anhörigstöd och beroendebehandling. Enheten bedriver stöd till personer i hemmet, grupper, familjesamtal, enskilda samtal samt kan vara behjälpliga när myndighetsutövare ska göra bedömningar inför t ex LVM/LVU. I takt med att vi utvecklar vårt förebyggande arbete utökas en av våra tjänster med skolsocial inriktning. Det innebär att du utifrån din kompetens och dina idéer får vara med att skapa formerna för en fördjupad samverkan med skolan. Enheten är under utveckling för att nå fler personer i behov av stöd i ett tidigt skede och för att vidareutveckla det förebyggande arbetet och samarbetet med andra interna och externa aktörer. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär att du arbetar som behandlare i en personalgrupp med sex behandlare och en enhetschef. Du kommer tillsammans med teamet att ha huvudsakliga arbetsuppgifter med fokus på behandling mot barn, ungdomar och föräldrar. Behandlingen omfattar individuellt anpassade samtal både enskilt och i grupp. Kvalifikationer Krav: - Socionom/ beteendevetare, pedagogisk utbildning alt. utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. - Erfarenhet av arbete med målgruppen samt av att hålla i gruppsamtal och enskilda samtal. - B-körkort. - Kunskap om ett systemorienterat arbetssätt och anknytningsteori. Önskvärt: - Utbildning för Samarbetssamtal, Fjärilen, Signs of Safety, Trappan eller likvärdigt. - Familjeterapiutbildning och arbetslivserfarenhet inom området. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Personliga egenskaper - Du är bra på att samarbeta med både familjer, kollegor samt externa samverkanspartners. - Du är tydlig, prestigelös och intresserad av att utveckla dig själv och verksamheten. - Du har förmåga att motivera till förändring och skapa goda relationer, är lyhörd och har förståelse för andra människors situation. Vi erbjuder - Ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter. - Flextid. - Friskvård på arbetstid. - Regelbunden handledning. - Delaktighet i utvecklingen av verksamheten. Kontaktinformation Carina Hansson, Enhetschef, 073 - 056 75 96, [email protected] Anneli Stenberg, Ombud Vision, 0680 - 162 77, [email protected] Angela Myhr, Ombud SSR, 0680 - 168 38, [email protected] Arbetsplats Ringvägen 842 99 Sveg
Tänndalens skidanläggning söker nu Pistmaskinister för säsongen 2025-26 Som pistmaskinsförare ansvarar du för pistningen i skidområdet. Arbetsuppgifterna är allt från att ta hand om pistmaskinen till att bygga park och pista backar. Du är glad och utåtriktad, hjälper gärna till och tycker om att möta nya människor. Vi erbjuder många nya kompisar och kollegor men också oförglömliga minnen och roliga stunder! Du bör ha ett pistmaskins körkort eller vana att köra stora fordon. Du kan arbeta lika bra självständigt som i ett lag. Vi söker dig som har B-körkort Förarbevis för snöskoter Rekrytering sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tänndalen är en genuin fjäll- och skidanläggning i västra Härjedalen. Men Tänndalen är så mycket mer än bara en plats. Här finns en speciell anda, en känsla som är svår att sätta ord på. Vi som jobbar här delar kärleken för fjäll, natur och äventyr, men lika viktig är den sociala biten – att göra roliga saker tillsammans och att dela upplevelserna. Oavsett om du kommer till oss för att jobba på lång sikt eller för en säsong blir du en del av en stark gemenskap där alla känner alla och alla hjälper alla. Varje vinter singlar fyra-fem meter natursnö ner över skidområdet, som sträcker sig genom hela dalgången från Hamra i väster till Svansjön i öster. Det alpina skidsystemet i Tänndalen serverar hela 54 omväxlande nedfarter, både ovan och nedanför trädgränsen. Alltid mjukt böljande och välpistade. I Tänndalen finns skiduthyrning och sportbutik, tre barnområden, två snowparks och åtta restauranger/caféer. Gemensamt för alla restauranger är hög kvalitet och inspiration från fjällets smaktradition. Tänndalens vackra fjällmiljö erbjuder oändliga möjligheter till längdskidåkning, både på kalfjället och i dalgången. Här finns 300 kilometer preparerade längdspår vilket ger en svårslagen variation. Här finns möjligheten att välja tur efter väder och välja dalgång eller fjäll. Det finns gott om kuperad terräng med långa, sega uppförsbackar för den träningssugne och lugna turer på fjället för livsnjutaren. Tänndalen är en del av Velit Activities som även bedriver verksamhet i Orsa Grönklitt. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Tänndalens Fjällanläggning AB söker nu en ny kollega till vår lift och pist avdelning. Här söker vi en som har erfarenhet av både lift och skidpatrulls yrket. Någon som ena dagen kommer att jobba som lifttekniker och nästa dag kommer att jobba som skidpatrull. Din profil Vi söker nu dig som är driftig, kunnig och praktiskt lagd med en passion för service, jobbet innebär arbete på höghöjd, drift och underhåll av vår släpliftar och stolbanor, snöläggning samt annat tekniskt underhåll och daglig driftledare i anläggningen. Du har också erfarenhet från skidpatrullsyrket och den förebyggande säkerheten i skidområdet. Du ser vikten av att hitta lösningar och det ligger naturligt för dig att säga JA och driva ditt arbete framåt. För att passa i rollen ser vi gärna att du har gymnasiekompetens och erfarenhet av arbete inom lift. Det är viktigt för oss att du trivs i en mindre organisation och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du trygg inom ditt ansvarsområde och van vid att samarbeta och prioritera arbetsuppgifter. Du är strukturerad, driven och flexibel, och kan anpassa dig efter de behov som uppstår. Dina arbetsuppgifter Som lifttekniker och skidpatrull hos oss ansvarar du för förebyggande säkerhet, liftparken i hela skidanläggningen, snökanonernas underhåll och drift samt pistmaskinerna och skoter underhåll. I din roll bidrar du till att våra liftar underhålls genom att ta hand om både inre och yttre skötsel. Vi är en tight organisation där vi hjälper och stöttar varandra samt har roligt tillsammans. Glädjen smittar av sig till våra gäster! Man hjälper till där det behövs och löser de problem som uppkommer. Känns det här som du? Välkommen in med din ansökan. Tänndalen är en genuin fjäll- och skidanläggning i västra Härjedalen. Men Tänndalen är så mycket mer än bara en plats. Här finns en speciell anda, en känsla som är svår att sätta ord på. Vi som jobbar här delar kärleken för fjäll, natur och äventyr, men lika viktig är den sociala biten – att göra roliga saker tillsammans och att dela upplevelserna. Oavsett om du kommer till oss för att jobba på lång sikt eller för en säsong blir du en del av en stark gemenskap där alla känner alla och alla hjälper alla. Varje vinter singlar fyra-fem meter natursnö ner över skidområdet, som sträcker sig genom hela dalgången från Hamra i väster till Svansjön i öster. Det alpina skidsystemet i Tänndalen serverar hela 54 omväxlande nedfarter, både ovan och nedanför trädgränsen. Alltid mjukt böljande och välpistade. I Tänndalen finns skiduthyrning och sportbutik, tre barnområden, två snowparks och åtta restauranger/caféer. Gemensamt för alla restauranger är hög kvalitet och inspiration från fjällets smaktradition. Tänndalens vackra fjällmiljö erbjuder oändliga möjligheter till längdskidåkning, både på kalfjället och i dalgången. Här finns 300 kilometer preparerade längdspår vilket ger en svårslagen variation. Här finns möjligheten att välja tur efter väder och välja dalgång eller fjäll. Det finns gott om kuperad terräng med långa, sega uppförsbackar för den träningssugne och lugna turer på fjället för livsnjutaren. Tänndalen är en del av Velit Activities som även bedriver verksamhet i Orsa Grönklitt. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Vi söker dig som pratar flytande danska – och vill bli en del av ett engagerat kundtjänstteam! Vill du ha ett jobb där du varje dag gör skillnad för kunder? Trivs du i en roll där service och försäljning går hand i hand? Då kan du vara den vi letar efter! Vi på BGA Group växer och söker nu en dansk kundtjänstmedarbetare till vårt team. Hos oss får du arbeta med ett engagerat gäng, moderna verktyg och kunder i hela Norden. Vårt mål är att alltid leverera snabb, personlig och professionell service – med ett leende! Om rollen • Du hanterar kundärenden främst på danska, men ibland även på engelska eller svenska. • Dina huvudsakliga kanaler är mail och chatt, men även telefonkontakt förekommer. • Du hjälper kunder med allt från produktval och beställningar till reklamationer och leveransfrågor. • Du arbetar nära kollegor i ett team med hög energi, där vi hjälps åt och lär av varandra. Vi söker dig som • Pratar och skriver flytande danska. • Är lösningsorienterad, positiv och gillar att hjälpa människor. • Är noggrann och effektiv – utan att tappa det personliga. • Har en känsla för försäljning och vill hitta smarta lösningar som gynnar både kunden och företaget. • Har tidigare erfarenhet av kundservice (meriterande men inte ett krav). Tjänsten är placerad på vårt kontor i Vemdalen. BGA är ett snabbväxande e-handelsföretag som idag är aktiva på 24 marknader i Europa. Med huvudkontor och lager i Gävle erbjuder vi skandinavisk design inom heminredning – där tavelramar och speglar är våra specialiteter. I vårt sortiment finns över 20 000 unika produkter, både online och i våra butiker.
Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen eller ett företag där det går snabbt att växa? Då har du kommit rätt! Vilka är Brödernas? Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr och till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränsen. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Vi har idag över 55 öppnade enheter i Sverige. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Restaurangchef hos oss? I tjänsten ingår huvudansvar för driften och personalen på restaurangen, vanligtvis ca 15 anställda. Du jobbar med att utveckla dina medarbetare, ger dem vägledning så att dem kan växa genom delegering av arbetsuppgifter. Du har även huvudansvaret för lönsamheten och resultatet för enheten. Bland annat ingår följande ansvar i tjänsten: Service Inköp Leveranser Attestera fakturor Schemaläggning Prognos och personalkostnad Lokal marknadsföring och rekrytering Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av en ledande roll inom restaurangbranschen sedan tidigare. Du ska vara serviceinriktad, lösningsorienterat och klara av att behålla helhetsgreppet i ett högt arbetstempo. Du är stresstålig, driftig och bra på att leda och utveckla din personal. Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you hungry for new challenges, a career in the restaurant industry or a company where you can grow fast? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north and to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's border. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 55 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as Restaurant Manager with us mean? The service includes the main responsibility for the operation and staff of the restaurant, usually about 15 employees. You work to develop your employees, give them guidance so that they can grow by delegating tasks. You also have the main responsibility for the profitability and the result for the unit. Among other things, the following responsibilities are included in the service: Service Purchase Deliveries Certify invoices Scheduling Forecast and personnel costs Local marketing and recruitment Who are you? We are looking for you who have previous experience of a leading role in the restaurant industry. You must be service-oriented, solution-oriented and able to maintain the overall grip at a high work pace. You are stress-resistant, enterprising and good at leading and developing your staff. What do we offer? A leading role in Sweden's fastest growing restaurant chain. We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities for development with the company. Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!
Om tjänsten Som platschef kommer du att ha en central roll i verksamheten. Det är en tjänst med möjlighet till distansarbete vid behov. Rollen erbjuder stor variation och du kommer att hantera allt från kundkontakter och planering, städning och kvalitetskontroll av våra objekt. Vi söker dig som... Har goda organisatoriska färdigheter och trivs i en roll där du får vara flexibel och lösningsorienterad. Är positiv och arbetsvillig. Har B-körkort och egen bil. Vad vi erbjuder En flexibel tjänst där vissa arbetsuppgifter kan utföras på distans men också varienande arbetstider beronde på säsong. Möjlighet att påverka och förbättra våra tjänster i en växande bransch. En roll med mycket eget ansvar där du kan göra skillnad varje dag. Låter det som något för dig? Hör av dig!
Nu söker vi på Restaurang Mysoxen i Sveg en servitris eller servitör. Vi är en lunch och a la carte restaurang som har öppet måndag-lördag. Tjänsten omfattar ca 75% med provanställning. De flesta pass kommer vara fördelade på kvällstid men vissa pass även på dagtid. Vi ser gärna att man har erfarenhet av yrket sedan tidigare, men finns intresset för att lära sig något nytt så är vi öppen för det också. Vi kommer lägga stor viktig på personlig lämplighet. Utbildning inom restaurang/kök är meriterande men inget krav. Man bör behärska det svenska och engelska språket väl. Låter detta intressant? Tveka inte att höra av dig till oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer