Projektadministratör inom vatten och avlopp

Om Vatten och Miljöresurs Vatten och miljöresurs ser till att du varje dag får friskt dricksvatten i din kran och en ren närmiljö. Vi arbetar för att din vardag ska fungera här och nu, och för att naturens resurser ska räcka. Vi finns till för att även framtida generation ska kunna njuta av fjällen, vattendragen, skogen och marken. Bolaget ägs av Bergs, Bräcke och Härjedalens kommuner. Vi ansvarar för driften av ägarkommunernas vatten- och avloppsförsörjning, att producera och distribuera dricksvatten samt ta om hand och rena avloppsvatten. Bolaget ansvarar även för kommunernas avfallshantering att samla in och hantera avfall och slam. Totalt är vi ca 90 medarbetare och med en omsättning på 250 miljoner kronor. Vi arbetar över ett stort geografiskt område och har kontor i Sveg, Hede, Funäsdalen, Svenstavik, Hackås, och Bräcke, vilket ger stora möjligheter att arbeta från olika orter.  Vill du vara med på vår resa i ett kommunalt bolag under utveckling och med stora projekt för framtiden? Brinner du för ordning och reda, är serviceinriktad och lösningsorienterad? Trivs du att arbeta både i team och självständigt, nära interna och externa kontakter, där vi tillsammans skapar förutsättningar för utvecklingen? Då är du projektadministratören vi söker.  Vatten och miljöresurs ansvarar för utbyggnaden av vatten- och avloppsförsörjningen i Härjedalens kommun och driver ett stort projekt kopplat till pågående bebyggelseutveckling. Ökade miljökrav från myndigheter i kombination med utvecklingen av fjällturism har lett fram till ett ökat kapacitetsbehov och ett samlat grepp för en hållbar vatten- och avloppsförsörjning. I projektet för utbyggnaden i Härjedalen, med en budget på drygt en miljard kronor och en tidplan till 2034, finns flera parallella delprojekt och processer på olika geografiska områden.  Som projektadministratör hos Vatten och miljöresurs kommer du att arbeta i projektet för utbyggnad av vatten och avlopp i Härjedalen (VA 2025). Du arbetar sida vid sida med projektledare, ingenjörer, utredare, arbetsledare, handläggare och konsulter. Du ingår i VA-avdelningens stabsfunktion med tekniska och driftkunniga kollegor för vatten och avlopp (VA).  Välkommen med din ansökan!  Arbetsuppgifter I rollen som projektadministratör har du en central funktion att skapa och upprätthålla ordning och struktur som stöttar och underlättar för projektmedlemmarna att driva arbetet framåt. I rollen arbetar du med informations- och dokumenthantering, diarieföring, arkivering, sekretessbedömningar samt administrerar lagring och behörigheter för projektets och bolagets system. Tillsammans med projektets medlemmar tar du fram och utvecklar rutiner och arbetssätt för att leva upp till gällande lagar och föreskrifter för offentlig verksamhet.    I rollen hanterar du löpande administrativa arbetsuppgifter som att föra protokoll, mötesadministration, projektmejl, posthantering, hantering av avtal, hantera fakturor samt även resurs- och semesterlistor. Arbetsuppgifterna är varierande och förändras över tid i projektets faser och avdelningens behov.    Kvalifikationer Vi ser att du har högskoleutbildning eller relevant eftergymnasial utbildning inom arkiv- och informationshantering. Du har praktisk erfarenhet av administration, dokumenthantering, diarieföring och arkivering, ta fram planer och säkerställa arbetsrutiner. Kunskaper inom juridik och sekretesshantering av känslig information enligt gällande lagar och föreskrifter, är meriterande.    För att trivas och lyckas i rollen ser vi att följande kvalifikationer krävs:  - God förståelse för dokumenthanteringens principer, metoder, klassificering och lagring av dokument.   - God vana att arbeta med, utveckla och implementera informations- och dokumentplaner, med tillhörande rutiner för arkivering och bevarande av dokument.  - God förståelse för sekretess och känslig information, samt erfarenhet att tillämpa bedömningar enligt lagar och föreskrifter, såsom GDPR och andra dataskyddslagar.   - God vana av att kommunicera på svenska samt mycket goda kunskaper i skrift då rollen innebär hantering av detaljerade kontraktsfrågor och en hel del administration.  - God relevant systemvana, som att arbeta med dokumenthanteringssystem.  - Goda kunskaper i Office-paketet.   - B-körkort är ett krav då vi arbetar inom ett stort geografiskt område.   Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, ansvarstagande, servicemedveten och tycker om när ditt arbete ställer krav på struktur och noggrannhet. Du har god samarbetsförmåga samt intresse och vilja att hjälpa, råda och lära andra. Ditt arbete genomsyras av ett analytiskt och pragmatiskt arbetssätt, med god kommunikativa förmåga och lyhördhet. Du är flexibel, prestigelös och lösningsfokuserad. Viktigt för oss är att du har ett intresse att arbeta i samverkan och bidra till resultat för helheten. Vi erbjuder Stor flexibilitet när det gäller fysisk arbetsort och goda möjligheter till distansarbete.  En modern digital arbetsmiljö med många funktioner och all internkommunikation samlad i Microsoft 365.  Kompetensutveckling – för att vi ska kunna ligga i framkant är det absolut nödvändigt att våra medarbetare kontinuerligt får ny kunskap. Därför är vi lyhörda för önskemål om utbildningar och här finns stor möjlighet att få utvecklas.  Föräldravänlig arbetsplats – genom en flexibel inställning vill vi göra det lättare för dig att kombinera arbetet med att vara förälder.  Friskvårdstimme och friskvårdspeng.  Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden. Tjänsten är heltid och innebär anställning tills vidare, med tillträde snarast.  Provanställning kan komma att tillämpas. Lön och övriga anställningsvillkor överenskommes i samband med anställning.  Varmt välkommen med din ansökan till oss på Vatten och miljöresurs!     Kontaktinformation Christian Ferm, VA chef, [email protected] Henrik Ingvarsson, Facklig representant Vision, [email protected] Lena Tusås, Projektkoordinator, [email protected] Arbetsplats Ringvägen 2 84280 Sveg

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Personlig assistent till flicka sommar i Sveg

Vi söker en assistent till vår kund i Sveg för timvikariat. Flicka 4år med CP, Epilepsi, syn och hörselnedsättning. Hon är i behov av hjälp med allt i sin vardag. Vi söker dig som är lättsam, positiv och kan ta egna initiativ samt att du gärna har erfarenhet av barn. Arbetet innebär vård och övervakning av andning och kramper. Du kommer också sköta hygien, matning samt träning. Därav krävs god fysik. Du kommer ha en nära kontakt med familjen. Det är av stor vikt att du är en social, trygg, flexibel och lyhörd person samt att du klarar av samspelet som det innebär med att arbeta i en familj. Behovet är dygnet runt med vakna nätter. Just nu söker vi dig som under våren kan arbeta som timvikarie men till sommaren finns det goda chanser att få ett sommarvikariat Det är önskvärt av dig som söker att du kan tänka dig att arbeta både dagtid och vakna nätter. Intervjuer kommer att ske löpande men tillträde till tjänsten är så snart som möjligt. Om assistansyrket Varje dag gör våra personliga assistenter hjälteinsatser för att hjälpa andra utsatta människor – personer som inte klarar allt i vardagen på egen hand. De flesta assistenterna trivs och är stolta över sitt arbete. Den tacksamhet som kommer från kunderna och deras anhöriga betyder mycket. Vi på Omtanken vill gå längre för att höja statusen på assistansyrket genom att … … verkligen se och uppmärksamma varje assistents egna inspel om verksamheten. … erbjuda utbildning som utvecklar deras yrkeskompetens inom ramen för Omtanken Akademi. Nu kan du bli en av oss. Om Omtanken Assistans Omtanken Assistans ett utarbetat koncept för personlig assistans som bygger på familjekänsla, trygghet och glädje. Ett koncept som fungerat bra sedan LSS-reformen kom 1994 och då Omtanken bildades. Här är nyckelfaktorer för Omtankens koncept: * Omtanke med familjekänsla * Trygghet * Skratt och glädje * Lyssna, fika och samtala

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Jobb (lift, café, restaurang, shop/hyra) vintersäsongen 2024/2025

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du redo för ett oförglömligt vinteräventyr? Vill du uppleva vinterns magi och arbeta i hjärtat av de svenska fjällen? Vi på Tänndalens fjällanläggning söker säsongspersonal som precis som vi brinner för att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. Inför vintern 2024/2025 söker vi medarbetare till lift, café, restaurang, och skidshop/uthyrning. Säsongen sträcker sig från mitten av december till slutet av april. Vi erbjuder dig: En rolig och omväxlande arbetsmiljö i en omtänksam och utvecklingsinriktad kultur. Möjlighet att utvecklas inom och utanför yrkesrollen genom personliga utvecklingsplaner, internutbildningar etc. Gratis skipass och andra grymma rabatter i exempelvis vår sportshop. En chans att arbeta med ett passionerat team som älskar skidor, snö och fjäll. Vi söker dig som: Älskar att jobba med gäster och service och gärna har tidigare erfarenheter från detta. Har en social fingertoppskänsla som gör att du kan bemöta och hjälpa gästerna på allra bästa sätt. Är lösningsorienterad och vill vara med och utveckla Tänndalens verksamhet. Trivs som bäst i miljöer där det händer massor och där du får ta ansvar. Talar svenska och gärna engelska (fler språk är en bonus!) Älskar skidåkning eller är pepp på att lära dig åka. Urval sker löpande. Första steget i processen är en telefonintervju. Går du vidare därefter bjuds du in till vår rekryteringshelg i Tänndalen 28-30 juni. Varmt välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Personlig assistent sökes

Nu söker vi personliga assistenter till en kund i Sveg. Du är ansvarsfull och mån om att personens vardag ska bli så bra som möjligt. Kunna arbeta självständigt och hitta på saker som kunden kan uppskatta att göra. Du bör ha körkort och tillgång till egen bil. Arbetstiderna är varierade, arbetspassen är mellan 18 och 24 timmar långa. Sovande jour ingår i tjänsten. Lön Timlön efter överenskommelse. Kollektivavtal finns enl. Fremias och Kommunals avtal för personlig assistans. Som anställd hos oss omfattas du av pensionsförsäkring, trygghetsförsäkring vid arbetsskada, grupplivförsäkring, gruppsjukförsäkring och även föräldrapenningtillägg. Om oss Storsjöbygdens Personliga Assistans AB är en privat assistansförmedling som grundades 2001. Vi grundar assistansverksamhetens policy på personlighet, erfarenhet, kunskap och tillgänglighet. Vårt mål är att ge bästa möjliga service och vi har kompetent personal med mångårig erfarenhet från assistansbranschen.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Semestervikarier till Funäsdalen med sommarbonus

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Vi söker vikarier inom vård och omsorg samt kök och service. De som jobbar minst 300 timmar under juni, juli och augusti får en sommarbonus på 6 000 kronor. Bifoga ditt CV och ett kort personligt brev där du anger vilken verksamhet du är intresserad av. För att kvalitetssäkra rekryteringen ber vi dig skicka in ansökan digitalt. Vi rekryterar löpande och kontaktar dig när vi matchat din ansökan med en verksamhet. Vi använder systemet TimeCare Pool där du genom att styra din egen tillgänglighet bestämmer när och hur mycket du vill jobba. Arbetsuppgifter Att arbeta som timvikarie hos oss kan innebära arbete inom äldreomsorg, LSS samt kök och service. Vård och omsorg Omvårdnad handlar om att hjälpa brukaren med saker som de inte längre klarar av att göra själv. Det kan vara att klä på sig, tvätta sig eller äta. Det kan även handla om att stödja brukaren vid promenad eller i annat intresse som denne har. Arbetstiderna är oregelbundna och varierar mellan dag, kväll och helg. I vissa verksamheter ingår natt och sovande jour i schemat. Kök och service Att vara behjälplig i kök vid tillagning av mat samt diska och städa olika utrymmen beroende på arbetsplats. Arbetstiderna varierar mellan dag- och helgarbete beroende på arbetsplats och behov.  Kvalifikationer - Vi söker i första hand dig som är utbildad eller har erfarenhet av arbetet.  - God förmåga i det svenska språket i både tal och skrift är ett krav. - Körkort är en merit men inte alltid ett krav.  Personliga egenskaper - Du är genuint intresserad av människor och kan se och bekräfta människan du möter. - Du är lätt att samarbeta med, bidrar till ett trivsamt arbetsklimat och en effektiv arbetsgrupp. - Du är serviceinriktad, har en positiv attityd, är flexibel och känner dig trygg med att arbeta både självständigt och i team. - Du är ansvarstagande och har förmåga att ta egna beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder - Vi erbjuder utbildning och introduktion efter dina och verksamhetens behov. - Att arbeta som timvikarie är ett utvecklande och flexibelt arbete där du själv kan styra när och hur mycket du vill arbeta. Kontaktinformation Rikard Mattsson, Enhetschef Resurscenter, 0680-163 02 Rekryterare, Bemanning-och rekryteringsplanerare, 0680-163 59, [email protected] Arbetsplats 846 72 Funäsdalen

2 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Lärare i musik till Sonfjällsskolan Hede

Härjedalens kommun är till ytan en av Sveriges största kommuner. Vi servar invånare och besökare från tre kontor; Hede och Funäsdalen med huvudkontoret i Sveg. Vi erbjuder medarbetare friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Härjedalens kommun är ett förvaltningsområde för det samiska språket.   Härjedalens kommuns värdegrund: Jag är här för dem som bor i, verkar i eller besöker Härjedalen. Jag har ett professionellt förhållningssätt och möter alla med respekt. Jag ser möjligheter och vill förbättra vår verksamhet. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-Strateg via växel 0680-16100, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Härjedalens kommun, Bildningsförvaltningen Sonfjällsskolan är en F-9 skola som ligger mitt i Härjedalen invid Sonfjället. I dagsläget har vi ca 125 elever. Vi har nära till naturen och skidbackar vilket i hög grad påverkar vår verksamhet. Vi har en spännande tid framför oss där vi precis har avslutat ett utvecklingsarbete tillsammans med Skolverket och Mittuniversitetet ”Samverkan för bästa skola”. Vi påbörjar nu ett samarbete med SPSM om pedagogiska lärmiljöer som vi tar med oss in i den nyrenoverade skolan. Vi ser fram emot att under hösten 2024 få flytta in i fräscha och ändamålsenliga lokaler. Tillträde: Snarast Arbetsuppgifter Tjänsten som musiklärare innebär att du har klassundervisning i åk 1–9. Det innebär också att du, tillsammans med kollegor, planerar, genomför och utvärderar verksamheten. Du ser kollegialt lärande som en viktig del i arbetet och är van att arbeta tätt tillsammans i team, mot gemensamt uppsatta mål och med fokus på elever. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i musik. På denna tjänst är uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning. Personliga egenskaper Du som söker är social, flexibel, initiativtagande och trivs med att arbeta ihop med andra. Du har erfarenhet och kunskap om hur man på bästa sätt kan bidra till elevers ökade förståelse utifrån ett individualiserat arbetssätt. Vi värderar kunskaper som förmåga att samarbeta, kommunicera och lösa problem. Vi erbjuder Tillsvidareanställning 50%- 100% med ev. provanställning. Går att kombinera med andra ämnen eller eventuellt kulturskolan. Kontaktinformation Irja Carlsson, Rektor, 0684-16840 Ann-Charlotte Zetterström, Ombud Lärarförbundet, 0680-16100 Karin Kers, Ombud, 0680-16233 0680-16100 Arbetsplats Skolgatan 13 840 93 Hede

2 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
undersköterska sökes för sommar uppdrag i Härjedalen !

Hej i vårsolen! ☀ 🌻 Nu är det hög tid att säkra ditt sommaruppdrag! Lexicare söker omgående USKOR (undersköterska) till Härjedalens kommun omgående t.o.m 31 augusti (vecka 19-35) Två (2) st undersköterskor till SÄBO Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter för undersköterska inom SÄBO. Arbetstid: Heltid 100%, Dag, kväll, varannan helg enligt schema. Krav: Skyddad yrkestitel eller motsvarande diplom/bevis på utbildning. Minst två (2) års yrkeserfarenhet. Goda kunskaper i Svenska i tal och skrift. God datorvana. B-körkort. Du ska också ha god erfarenhet av arbete inom äldreomsorg, samt ha arbetat med delegerade HSL uppgifter För att ansöka om ett eller båda uppdrag behöver du ha en komplett profil. Skicka in: Uppdaterat CV Bevis om skyddad Yrkestitel eller diplom på utbildning 2 referenser (1 chef och 1 kollega) Förmåner: Lexicare står självklart för boende och resor för dig som inte är bosatt uppdragskommunen, under hela uppdragsperioden. Du är försäkrad under hela uppdragsperioden (även till/från arbetsplatsen), innehar semesterersättning och pension. Skicka in ditt CV Är du intresserad av att bli presenterad? Skicka din ansökan till: [email protected] Har du frågor? Du når oss på telefon: 010 204 44 94 Varmt välkommen med din ansökan redan nu! Vill du veta mer om oss samt hur det är att vara konsult hos oss? Gå gärna in på: www.lexicare.se TILLSAMMANS BYGGER VI EN TRYGGARE OCH SÄKRARE VÅRD Vi finns här för dig under hela processen och ser till att lösa allt det praktiska för dig. Du får en personlig kontaktperson som tar hand om allt du kan tänkas behöva inför, under och efter uppdraget. Din kontaktperson följer också kontinuerligt upp att du trivs på din arbetsplats och att allt är som det ska. Att vara konsult är att vara fri. Vi på Lexicare bemannar med omtanke och matchar uppdrag efter dina egna önskemål om var du vill jobba och vilka arbetsuppgifter som intresserar dig. För oss är det är viktigt att du som fysioterapeut får en marknadsmässig lön och vi tillämpar därför individuell lönesättning utifrån dina tidigare erfarenheter och vilken typ av uppdrag det är OM OSS: TILLSAMMANS GÖR VI DEN SVENSKA VÅRDEN TRYGGARE OCH SÄKRARE. Vi på Lexicare bemannar med omtanke hos regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vår vision är att tillsammans skapa en tryggare och säkrare vård. Våra värderingar ligger i kvalitet, trygghet, omtanke och service. VARFÖR LEXICARE? Vårt mantra är att du som konsult ska kunna leva ett gott och hälsosamt liv på ditt hantverk samt minska arbetsbelastningen hos våra vårdgivare. Vi jobbar tillsammans mot att den svenska vårdpersonalen slutar i förtid på grund av faktorer som hög arbetsbelastning och minskad patienttid. Vi på Lexicare finns där som ett tryggt och säkert komplement i den svenska vården samt arbetar tillsammans mot att skapa en mer jämlik vård med ökad patientsäkerhet inom våra 21 regioner och 290 kommuner, både hos offentliga och privata vårdgivare. Som konsult får du alltid: En fast kontaktperson som finns där för dig före, under och efter uppdraget. Din kontaktperson att allt det administrativa flyter på och följer kontinuerligt upp hur allt fungerar som det ska på din arbetsplats Din kontaktperson hjälper till och ansvarar för dina boende och resor vid behov. Vi på Lexicare tillämpar en hög marknadsmässig ersättning som matchar din kompetens och vilken typ av uppdrag det är. Du är alltid fullt försäkrad på alla dina uppdrag (även till/från uppdragsplatsen) och har även möjlighet till löneväxling för tjänstepension, så du kan känna dig trygg och säker hos oss.

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Butiksmedarbetare - Extrajobb!

Vi söker nu en självgående och rutinerad butiksmedarbetare för extrajobb i Sveg! KORT OM FÖRETAGET... Vi på Dryckeskonsult har i över 15 års tid hjälpt butiker att öka sin försäljning och lönsamhet. Vi tillhandahåller alla de personalintensiva tjänster som krävs för att effektivisera driften och maximera försäljningen. Vi har också, som vårt namn antyder, en branschunik kompetens inom just dryckeskategorin. DINA HUVUDSAKLIGA ARBETUPPGIFTER INNEBÄR... - Varuplock - Påfyllning, bygga exponeringar VI SÖKER DIG SOM... - Är självgående, problemlösare och serviceinriktad - Har butikserfarenhet inom dagligvaruhandeln - Har god fysik då arbetet innebär en del tyngre lyft - Har körkort och tillgång till bil - Tillgång till en smartphone då det används för rapportering till arbetsgivaren INFORMATION OM TJÄNSTEN... Tjänsten är en timanställning på 2/h i veckan mellan vecka 29-31 under fredagar och extra vid behov framöver. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas förbund och tjänsten går med fördel att kombinera med annat arbete eller studier. ANSÖKAN... Du som tror detta är ett jobb som passar dig är välkommen att kontakta oss via mejl på [email protected] där du berättar kort om dig själv och din arbetsbakgrund. Rubricera din ansökan med "Extrajobb Sveg". Orubricerade ansökningar hanteras ej.

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Poppens Mat & Vin

Poppens är en liten nyöppnad restaurang i Vemdalen med 26 sittplatser som haft öppet sedan Maj 2023. Vi lagar mexikanskinspirerad mat från grunden och dryckesmässigt är naturvin i fokus. I Sommar har vi öppet 4 dagar i veckan. Gästen kommer in och beställer i baren. Vi försöker ha mat och dryck i fokus, ändra mycket i menyer och testa nya idéer både i köket och i baren. Vi söker en mat- och dryckesintresserad person med vinintresse. I tjänsten ingår även att lägga tallrikar tillsammans med kökspersonal. Planerade öppettider är 4 kvällar i veckan från kl 16. Att trivas på arbetsplatsen är för oss det viktigaste. Vi är flexibla för att alla ska trivas, gällande exempelvis arbetstider och arbetsuppgifter.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Poolsjuksköterska till Sveg

Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.  Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00. Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.  Är du en person som brinner för utveckling, är flexibel, gillar att få vara med och påverka samt hitta nya spännande arbetssätt till förmån för våra patienter? Då är du den vi söker! Pooltjänsten i Östra omfattar Sveg med kringliggande mindre byar, Lillhärdal, Ytterhogdal och Lofsdalen.  Arbetstiden är i huvudsak dagtid, måndag till fredag, men även kvällar och helger kan förekomma. Du har ett grundschema med en fast utgångspunkt men är redo att förflytta dig med hjälp av kommunens pool-bil dit behovet är störst. I verksamheterna ingår särskilt boende, NÄVA, korttidsavdelning, hemsjukvård samt samarbete med Region Jämtland Härjedalen. Intervjuer sker löpande. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska i Härjedalens kommun har du: - omvårdnadsansvar för enskilda vårdtagare. - ansvar för planering, utförande och utvärdering tillsammans med vårdtagare, teammedlemmar, anhöriga samt andra stödjande aktörer. Vissa arbetsuppgifter utförs i samverkan med, eller enligt avtal för primärvårdens räkning. Kvalifikationer Krav: - legitimerad sjuksköterska - B-körkort. - god vana av medicinteknisk utrustning.   Meriterande: - kunskap och erfarenhet gällande vård av äldre, demensvård och palliativ vård med avancerad sjukvård i hemmet. - distriktsköterskeutbildning eller annan vidareutbildning. - goda datakunskaper i Officepaketet och med fördel erfarenhet av verksamhetssystemen Treserva, Cosmic och Link. Personliga egenskaper - Du sätter vårdtagaren i fokus. - Du är trygg och säker i din yrkesroll och kan arbeta såväl självständigt som teambaserat. - Du är flexibel och din förmåga att ta eget ansvar är lika viktig som din sociala kompetens. - Du är intresserad av det preventiva arbetet och väl insatt i de kvalitetssystem som är aktuella. - Du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett fungerande och effektivt sätt.  - Du är noggrann och lösningsfokuserad. - Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.   Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.     Vi erbjuder - friskvårdsbidrag - friskvård på arbetstid - möjlighet att utföra dokumentation och planering på distans.   Vi erbjuder dig en plats i ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt. Vi trivs på arbetet och tillsammans jobbar vi för Härjedalingarnas bästa! Kontaktinformation Ylva Lindström, Enhetschef, 076-103 61 32, [email protected] Stephanie Koch, Fackligt ombud Vårdförbundet, 076-102 81 75, [email protected] Arbetsplats  Sveg

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024