Lediga jobb i Härryda

Sök totalt 90 lediga jobb i Härryda

Assistant Manager till Landvetter 40h/veckan
Espresso House Sweden AB
Restaurang- och kökschefer

Vi söker dig som vill bli Assistant Manager, och satsa på Espresso House! Brinner du för att ge den bästa servicen till världens bästa gäster? Drivs du av ett större ansvar i arbetet och gillar att utveckla dina kollegor? Då är det kanske dig vi söker!  Som Assistant Manager innebär ditt arbete att du, tillsammans med din Coffee Shop Manager, ska driva er Coffee Shop på ett så framgångsrikt sätt som möjligt. Du kommer att vara Coffee Shop Managerns högra hand när det kommer till försäljning, resultat och personalansvar. Du behöver kunna arbeta heltid och inte ha någon annan sysselsättning vid sidan om, så som studier eller annat arbete. Tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med medarbetarna och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel. Till denna roll söker vi en person som har som mål att växa inom företaget och gärna ser sig själv som Coffee Shop Manager inom ett år! För att läsa mer om rollen, klicka här Kom och jobba med oss! | Espresso House. Vi söker nu dig som: • Har tidigare erfarenhet inom café eller restaurangarbete och är redo för att ta nästa steg i karriären mot en ledande roll • Vill arbeta i drift tillsammans med teamet och leverera grym service till våra gäster • Drivs av att leverera resultat och samtidigt älskar att stötta och utveckla dina kollegor • Är trygg, lösningsorienterad och tar initiativ om problem uppstår • Värdesätter renlighet och rutiner högt i arbetet samt har ett öga för detaljer • Har erfarenhet från att jobba mot uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning • Älskar att arbeta med människor och värderar gemenskap och samarbete Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet. Utbildning är viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion och Baristautbildning. Utöver detta erbjuder vi även mer utbildning för dig som arbetar som Assistant Manager, så som inom ekonomi, ledarskap, arbetsrätt och arbetsmiljö. Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss. Du kan läsa mer om våra olika karriärmöjligheter på vår hemsida. Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025
Shift Leader till Landvetter 30h/veckan

Espresso House söker en Shift Leader som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Som Shift Leader på Espresso House utför du alla arbetsuppgifter som en Barista gör men rollen innebär också ansvar för och planering av daglig drift tillsammans med Coffee Shop Manager. För att kunna arbeta de arbetstider som vi har på Landvetter söker vi dig som har körkort och tillgång till bil. Parkering ingår.   Arbetstiden är förlagd i coffee shopen, där du arbetar direkt i kontakt med våra gäster, tillsammans med det team av Baristor som är dina kollegor. Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Att du är baristautbildad är en merit men inget krav, eftersom vi utbildar alla våra anställda i egen regi. Din målsättning som Shift Leader skall vara att utvecklas och växa inom Espresso House. Det är därför meriterande om du har arbetat inom café/restaurang eller har likvärdig erfarenhet sedan tidigare och har god kännedom om branschen och är van vid att arbeta oregelbundna tider.  Vad erbjuder du oss? • Du är en glad och positiv person som smittar av sig till kollegor och gäster • Du har förmågan att leda och fördela arbetsuppgifter till dina kollegor • Du är tävlingsinriktad och drivs av försäljning • Du är ansvarsfull och initiativrik och säkerställer att coffee shopen är i toppskick • Du är en effektiv person som trivs bäst i ett högt tempo Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida.   Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025
Barista till Landvetter mellan 5-20h/veckan

Vi söker passionerade Baristor som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst!  Som Barista på Espresso House får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där ni har kul bakom baren samtidigt som ni skapar lönsamhet. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Har du ingen Baristautbildning? Ingen fara! Vi utbildar alla våra nya medarbetare till baristor!  För att börja jobba som Barista måste du vara myndig, är du minderårig, kan du i stället söka tjänsten som HOST. Arbetstiderna varierar mellan dagar, kvällar och helger. Vi söker dig som: • Är en glad och härlig person med en energi som smittar av sig till både gäster och kollegor samt brinner för att ge superservice! • Har tillgång till körkort och egen bil • Är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av försäljning • Känner stolthet för det varumärke du arbetar för och ser en framtid inom servicebranschen • Gillar att arbeta i ett högt tempo och att effektivisera arbetet • Älskar att ha kul på jobbet! Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida.   Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Igår
Sista ansökan:
24 juli 2025
RK Natursten AB söker Stenhuggare
Jobcenter in Sweden AB
Stenhuggare m.fl.

Vi söker en stenhuggare som gillar precision, hantverk och variation Arbetsgivare: RK Natursten AB Placering: Mölnlycke, Härryda kommun Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidare Har du erfarenhet som stenhuggare och vill jobba med riktigt vackra material  från klassisk granit till exklusiv marmor? Då kanske du är den vi söker till vårt team på RK Natursten i Mölnlycke. Hos oss får du arbeta både med händerna och med maskiner. Du får följa produkterna från första kap till färdig montering ute hos kund. Vi gör allt från specialanpassade inredningsdetaljer till stora fasader  och vi är stolta över att kombinera traditionellt hantverk med modern teknik. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: Bearbeta och forma natursten och kvartskomposit i vår verkstad Tillverka inredningsdetaljer som bänkskivor och trappor Ta mått, läsa ritningar och förbereda montage Montera färdiga produkter hos kund Arbeta med både handverktyg och CNC-maskiner Vi letar efter dig som: Har dokumenterad erfarenhet som stenhuggare Har B-körkort och gärna truckkort Har god känsla för material, mått och detaljer Trivs med både självständigt arbete och nära samarbete Är lösningsorienterad, ansvarstagande och gillar att se resultatet av ditt arbete Meriterande: Svenska och engelska, CAD kunskaper, vana vid ritningsläsning Varför jobba hos oss? Vi är ett sammansvetsat team som brinner för vårt yrke. Här blir du inte en i mängden du blir en viktig del i ett hantverk som håller i generationer. Vi jobbar nära våra kunder och projekten varierar, vilket gör jobbet både utmanande och utvecklande. Rekryteringen hanteras av Jobcenter Recruitment, och vi tar därför inte emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten tillsätts så snart vi har rätt kandidat så vänta inte med att skicka in din ansökan!Har du frågor om tjänsten eller företaget? Tveka inte att kontakta Jobcenter de hjälper dig gärna vidare. Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
4 juli 2025
Vi söker en sim och babysimansvarig
Strength In Motion Sweden AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Brinner du för att skapa trygga och roliga vattenupplevelser för de allra minsta? Vi söker en sim- och babysimansvarig som vill leda och utveckla vår verksamhet för barn från 0 år och uppåt. Om rollen Som simansvarig har du en nyckelroll i att planera, leda och utveckla våra kurser för bebisar och småbarn. Du ansvarar för att skapa en trygg och pedagogisk miljö där barn och föräldrar känner sig välkomna och får en positiv relation till vatten. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, kvällar och helger. Vi söker dig som: •⁠ ⁠Är pedagogisk och har lätt för att samarbeta med både barn och vuxna •⁠ ⁠Har utbildning inom baby-/småbarnssim eller är villig att utbilda dig – är du rätt person står vi för utbildningen •⁠ ⁠Har en positiv och inspirerande inställning •⁠ ⁠Är ansvarstagande och kan planera verksamheten effektivt •⁠ ⁠Har HLR-utbildning för barn eller är beredd att genomgå den Vi erbjuder: •⁠ ⁠En rolig och meningsfull tjänst där du gör verklig skillnad •⁠ ⁠Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten •⁠ ⁠Ett härligt team med engagerade kollegor •⁠ ⁠Utbildning och fortbildning vid behov Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och en kort presentation av dig själv!

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Meeting & Event Host - Deltid
ESS Hotel Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Hjortviken Country Club Den splitter nya destinationen Hjortviken är en del av Essfamiljen. Här är vårt gemensamma mål tydligt - vi skapar stamgäster! Destinationer man vill komma tillbaka till, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över. Vi lever våra värdeord i allt vi gör. När du jobbar hos oss är du en del av alla passionerade, professionella, lekfulla och personliga kollegor som skapar upplevelser i världsklass. -Unplug, explore & let’s have a drink!- Hos oss njuter gästen av puls och stillhet i en härlig mix – tillsammans med kollegorna eller med älskade vänner och familj. Här kompletteras en helt unik destination med riktigt god mat, aktiviteter både inne och ute, möten i alla former, gott surr och kalla drinkar i Pool Cluben. Pool Cluben ja, den blir något alldeles extra! Vår vision är att skapa magiska stunder och bestående minnen för våra gäster. Det vill du vara med på – eller hur? Därför söker vi nu dig som vill bli en del av ett fantastiskt och nytt resmål där det sociala, jordnära och genuina spelar huvudrollen. Låter detta som du? Välkommen till clubben och läs vidare! Hjortviken Country ClubHjortviken Country Club erbjuder ett brett spektra av upplevelser med två restauranger, 150 rum, sex barer, en Pool Club, samt inte minst vår ambitiösa mötes- och eventavdelning. Vår vision är att skapa magiska stunder och bestående minnen för våra gäster, genom att erbjuda upplevelser som överträffar förväntningarna. Här sker allt från det mindre men superviktiga ledningsgruppsmötet, den stora kick-offen för företaget, födelsedagsfesten eller den stora jubileumsmiddagen. Om tjänstenSom Meeting & Event Host (Konferensvärd/värdinna) hos oss kommer du att vara ansiktet utåt för våra konferensgäster och ansvarig för att säkerställa att allt fungerar smidigt så att våra gäster får en fantastisk upplevelse. Du kommer att arbeta nära både vårt konferens-koordinering- och receptions-team, och rapportera till M&E shiftleader. Arbetsuppgifter Välkomna och ta hand om våra konferensgäster vid ankomst Säkerställa att konferenslokaler är förberedda och utrustade enligt gästens önskemål Fikaservering, påfyllnad av bufféer och kaffestationer Diskhantering och organisation av förråd.  Bistå med teknisk support under konferenser och evenemang Kommunicera med gästerna under deras vistelse för att säkerställa att alla deras behov tillgodoses Samarbeta med andra avdelningar för att leverera en sömlös gästupplevelse Hantering av bokningar och uppföljning av kundfeedback Du hjälper även till i hotellreception vid in- och utcheck och ibland hela skift.  Vem är du? För att trivas och lyckas som Meeting & Event Host (Konferensvärd/värdinna) hos oss tror vi att du har tidigare erfarenhet från servicebranschen. Du är vänlig, professionell och gillar att arbeta i en dynamisk miljö där du får möta olika människor. Vidare är du noggrann, självgående och trivs med att axla ansvar. Du assisterar även receptionen i perioder där vi inte har konferenser på plats. Kvalifikationer Erfarenhet av arbete inom hotell, restaurang eller konferens Goda kunskaper i svenska och engelska; fler språk är meriterande Grundläggande tekniska färdigheter för att hantera konferensutrustning och hotell- och bokningssystem Stark servicekänsla och förmåga att lösa problem snabbt Vi erbjuder dig Som Konferensvärd/värdinna hos oss får du en dynamisk och spännande roll i ett företag som ständigt växer och utvecklas. Du kommer att vara en del av ett engagerat team och vi erbjuder goda möjligheter till internutbildningar och personlig utveckling. Du får även rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden samt delta i festliga tillställningar och andra roliga aktiviteter. Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 13 juli.  Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillsvidaresanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde augusti. Tjänsten är en deltidstjänst på minimum 50%. Uppfyller du inte exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom Hjortviken liksom inom ESS Groups alla destinationer. Vi arbetar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ordnar dessutom festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025
Jobba extra hemifrån (kväll och helg)
Samtele AB
Telefonförsäljare m.fl.

Vilka är vi?  Samtele Ab är en växande mobiloperatör på den svenska telekommarknaden och vi växer i rasande fart. Därav söker vi nu fler drivna och tävlingsinriktade medarbetare till vårt team. Allt arbete sker hemifrån och digitalt! Våra tjänster och produkter är av högsta kvalitet och riktar sig både mot privatpersoner såväl som företag. Med telefonen som verktyg kommer du att ta kontakt med både nya och befintliga kunder och sälja in våra telefonabonnemang till konkurrenskraftiga priser.      Vi söker dig som:  - Kan flytande svenska i tal och skrift.  - Har en positiv inställning.  - Har höga ambitioner.  - Älskar utmaningar.  - Brinner för att jobba med människor  - Har egen dator och headset     Hos oss får du vara med och skapa en inspirerande miljö där vi motiverar och pushar varandra till att uppnå goda resultat. Är du driven och hungrig? Vill du arbeta för ett dedikerat och professionellt företag med goda förutsättningar? Vi ger dig utveckling både på ett personligt plan och ute i arbetslivet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av försäljning men det är absolut inget krav. Oavsett så ger vi dig de verktygen som krävs för att du skall utvecklas som säljare samt uppnå dina personliga mål.      Vi erbjuder:      - Produkt- & säljutbildning (Via Skype)  - Personlig coachning (Via Skype)  - Start omgående  - Tävlingar och roliga aktiviteter  - Arbetstider 17.00-21.00 Mån-Fre   - Hög ersättning

2 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Löneadministratör sökes till Härryda kommun
Härryda kommun
Löne- och personaladministratörer

Din arbetsplats På löneenheten arbetar sju löneadministratörer, en systemförvaltare, två löne-/systemadministratörer, och en pensionshandläggare.  Enheten har bred kompetens inom lön och arbetar tillsammans för att lösa arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt, med fokus på bästa service och fortsatt utveckling. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega!  Våra medarbetare beskriver oss så här: ”Härryda kommun är en väldigt bra arbetsgivare som är mån som sin personal. Blir du vår nya kollega kommer du till en enhet med positiv arbetsmiljö, goda möjligheter till utveckling och fantastiska kollegor. Vi delar kontor med personalspecialisterna, den närheten är guld värd!” Ditt uppdrag Som löneadministratör hos oss arbetar du serviceinriktat med löneadministrativa uppgifter, där det är viktigt med en helhetssyn och konsekvensförståelse. Vi arbetar aktivt med kontinuerlig utveckling och förbättring av vår löneprocess och lönesupport. För att trivas hos oss ser vi att du är en person som har förmåga att se möjligheter i stället för hinder.  I uppdraget ingår det att vara ett konsultativt stöd för chefer, administratörer och medarbetare vid registrering i personalsystemet och grundläggande kollektivavtalstolkning. Du ansvarar för registrering av anställningar, schemahantering, rättningar samt utfärdar olika typer av intyg. Du utför och bidrar till att löpande utveckla våra kvalitetskontroller för att säkerställa korrekt lön till alla anställda.   Löneenheten  arbetar  i två olika team utifrån verksamhetsområde. Detta innebär att du arbetar brett med olika typer av löner, i ett nära samarbete med dina kollegor.   Utöver de vanliga Office-programmen arbetar vi i PA-systemet Personec P, TimeCare, Winlas och Qliksense.   Det här krävs för tjänsten För rollen som löneadministratör söker vi dig som har eftergymnasial utbildning inom löneområdet och/eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönehantering för ferieanställda, lönesystemet Personec P och tid- och närvarosystemet TimeCare. Du behärskar svenska väl i tal och skrift. För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss Som person är du kommunikativ och ger ett positivt bemötande. Du har förmågan att lyssna, identifiera problem och ge tydliga och pedagogiska svar. Du har lätt för att arbeta i olika system och kan se ditt arbete i ett större perspektiv genom din förmåga till helhetssyn, utan att ge avkall på noggrannhet med detaljer.    Du kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra för att genomföra uppdrag och uppsatta mål. Genom ditt förhållningssätt bidrar du till att skapa ett gott arbetsklimat.   Du reflekterar och tar vara på möjligheter att tänka nytt och prövar dina idéer med teamet och vid beslut om förändring bidrar du aktivt till det praktiska genomförandet. Vi ser även att du har god vana av att arbeta mot olika deadlines och kan behålla lugnet i stressade situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.    Vad vi erbjuder dig Som anställd på löneenheten erbjuder vi dig:  - Varierande arbetsuppgifter - För rätt person finns möjlighet till specialisering inom fokusområden - Tillgänglig arbetsplats med goda kommunikationer, 15 min med buss från Korsvägen - Viss möjlighet till distansarbete - Flex/årsarbetstid - Generöst friskvårdsbidrag  Läs mer på vår hemsida om vad vi erbjuder dig. (https://www.harryda.se/arbete/arbetaiharrydakommun/detharerbjudervidig.4.4bd770a51817ff14fcd13400.html) Om rekryteringsprocessen I och med semestertider har vi lite längre rekryteringsförfarande än normalt. Sista ansökningsdag är 2025-07-15. Kortintervjuer kommer hållas 28 juli- 1 augusti och långintervjuer och personlighetstestning fr o m 25 augusti.  Om Härryda kommun Härryda är en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3 000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Övrig information Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun, Personalfunktionen, Sofia Götberg, 435 80 Mölnlycke. Din ansökan kommer att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker.I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Vik Stödassistent till Arbetskraftens dagliga verksamhet - Härryda kommun
Härryda kommun
Vårdare, boendestödjare

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!  Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun blev utsedd till årets superkommun i klassen storstadskommun i Dagens Samhälles årliga ranking 2022. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!  Arbetskraftens dagliga verksamhet är placerad i Mölnlycke. Arbetsuppgifter På Arbetskraften erbjuds daglig verksamhet som alternativ till arbete och studier för personer med funktionsnedsättning i arbetsför ålder.  På Arbetskraften arbetar vi med att:  - att stärka den enskildes fysiska, psykiska och sociala förmåga  - att uthållighet, tålamod och samarbetsförmågan stärks  - att få uppleva skaparglädje och kreativitet  - att få en bredare erfarenhet, ökat självförtroende  - att få meningsfull sysselsättning.   Syftet med verksamheten på Arbetskraften är att tydligt eftersträva att vara så arbetslikt som möjligt.  I uppdraget ingår det att ge en trygg och god omsorg i det dagliga livet anpassat utifrån individens förutsättningar. Vi arbetar lågaffektivt och strukturerat för att den enskilde ska få ett så självständigt liv som möjligt. Insatserna är anpassade utifrån individen förutsättningar och behov.   Arbetstid är måndag-fredag 08-16. Kvalifikationer Kompetenskrav • Har omvårdnadsutbildning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  • Har minst 1 års erfarenhet av Daglig verksamhet eller annat arbete med personer med psykisk-, neuropsykiatrisk- eller intellektuell funktionsnedsättning. • B-körkort.  • Goda kunskaper i svenska språket, muntligt och skriftligt.  Meriterande:   • Kan arbeta självständigt och även har en god samarbetsförmåga och vill arbeta utifrån den enskildes behov och egna resurser.   Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och bemötande.   För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister som heter "kontroll av egna uppgifter" uppvisas. I den här rekryteringen tar vi inte emot personliga brev. Du kommer istället få svara på ett antal frågor i samband med din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urvalet tillsammans med ditt CV. Ditt CV och svaren på frågorna ska vara formulerade på svenska.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Stödassistent till Hindås - Härryda kommun
Härryda kommun
Vårdare, boendestödjare

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar! Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de fyra senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun. Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer! Älmhults gruppboende är placerat i centrala Hindås. ARBETSUPPGIFTER Som stödassistent bidrar du med din kunskap och erfarenhet för att ge brukarna en trygg och meningsfull tillvaro.  Vi arbetar utifrån metoderna lågaffektivt bemötande, AKK samt skapar god struktur för att den enskilde ska få ett så självständigt liv som möjligt. Insatserna är anpassade utifrån individens förutsättningar och behov, med målsättning att uppnå goda levnadsvillkor. Arbetet kan ibland vara både utmanande och fysiskt krävande vilket kräver att du är trygg i dig själv. Gruppbostad är ett alternativ för vuxna som har ett stort behov av tillsyn och omvårdnad. På Älmhults gruppboende finns det personal dygnet runt. Deltagarna har en lägenhet med hyreskontrakt, i lägenheten finns eget kök och badrum. Gruppbostaden består av ett antal lägenheter som ligger i direkt anslutning till gemensamma utrymmen för gemenskap och aktiviteter. Vi arbetar med samplanering inom Funktionsstöd. För denna enhet innebär det ett samarbete med annan verksamhet. Tjänsten är tillsvidare med heltidsmått på 37 timmar/vecka och förlagd till dag-, kväll- och varannan helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är ansvarstagande, trivs med att vara en del av ett arbetslag. För att trivas och lyckas i din roll behöver du vara relationsskapande, lyhörd men också drivande, ha en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas.  Kompetenskrav  • Du har gått omvårdnadsprogrammet, är undersköterska/ skötare/ stödassistent eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Du har erfarenhet av att jobba med, personer med psykisk-, neuropsykiatrisk- eller intellektuell funktionsvariation. • Goda kunskaper i svenska språket, muntligt och skriftligt.  Meriterande  • Du har erfarenhet av arbetsmetoderna lågaffektivt bemötande, AKK och tydliggörande pedagogik. • B-körkort • Goda datorkunskaper.  • Du känner till ESL, Vård och stödsamordning samt MI.  • Har erfarenhet av TimeCareMultiAccess och Treserva.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och bemötande För att erhålla anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister "Kontroll av egna uppgifter" uppvisas. I den här rekryteringen tar vi inte emot personliga brev. Du kommer istället få svara på ett antal frågor i samband med din ansökan. Svaren på frågorna används som del i urvalet tillsammans med ditt CV. Ditt CV och svaren på frågorna ska vara formulerade på svenska. ÖVRIGT Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Om du som sökande har skyddade personuppgifter så skickar du din ansökan i pappersform till: Härryda kommun, Personalfunktionen, Sofia Götberg, 435 80 Mölnlycke. Din ansökan kommer du att hanteras enligt kommunens rutin för hantering av skyddade personuppgifter vid rekrytering och anställning. Ange annonsens referensnummer i din ansökan så vi vet vilken tjänst du söker. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025