Personliga assistenter till barnkund i Hedemora/Gustafs

Beskrivning av tjänsten som personlig assistent. Denna kund har behov av hjälp och stöd i sin vardag. Det innebär att i dina arbetsuppgifter ingår personlig omvårdnad som ex personlig hygien, andningshjälpmedel och sondmatning. Kunden vill att du som söker ska vara tjej/kvinna, samt viktigt att du ej röker. Dina arbetsuppgifter och kundens behov finns beskrivna i en arbetsbeskrivning som du jobbar efter under din arbetsdag. Du har även ansvar över att föra medicinsk och social dokumentation om vad som sker under dagen som är av betydelse för dennes fysiska och psykiska välbefinnande. Du kommer att arbeta i kundens hem och arbetstiderna är dag/eftermiddagstid, kväll/natt inkluderat helger. Exempel på förekommande arbetsuppgifter - Andningshjälp - Personlig hygien - Sondmatning - Aktiviteter Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper - Erfarenhet av personlig assistans - Lugn och pedagogisk - Ansvarstagande Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information - Anställningsform: Visstid, så länge uppdraget varar. - Omfattning: Heltid/deltid/behovsanställning - Arbetstid: Dag, kväll, helg, natt. - Tillträde: Enligt överenskommelse, rekrytering sker löpande. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 23.11.30 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Pernilla Wikner - [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

2 januari 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Biträdande verksamhetschef

Klappar ditt hjärta för verksamhetsutveckling utifrån ett kvalitativt perspektiv? Är du en driven och samarbetsorienterad person, som motiveras av att driva förändring, då är detta rollen för dig! Vi inleder under hösten en spännande resa, där vi etablerar en ny roll för att stärka upp och kvalitetssäkra arbetet i vår verksamhet. Nu söker vi en biträdande verksamhetschef inom Team Olivia till vårt marknadsområde Individ & Familj, som vill bli en del av vårt fantastiska team på Sävik behandlingshem i Säter. Om Sävik Behandlingshem Sävik är ett etablerat HVB-hem som erbjuder en komplett vårdkedja med behandling och utredning med 37 behandlingsplatser. Verksamheten vänder sig till målgruppen män från 18 år med beroendetillstånd i kombination med psykisk ohälsa och kriminalitet. För att optimera vården så långt som möjligt har vi även integrerat specialistpsykiatri, och behandlingen är utifrån KBT och sker i grupp och individuellt. Tillsammans skapar våra medarbetare på bästa sätt ett stöd i klientens egen förändringsprocess. Om rollen Som biträdande verksamhetschef är du verksamhetschefens högra hand. Du stöttar i den dagliga driften och verksamhetsplaneringen, för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en god vård- och omsorg med kvalitet. Arbetet bedrivs i nära samarbete med Team Olivias stödteam samt stödfunktioner inom koncernen såsom HR, ekonomi och kvalitet. Du ingår i den lokala verksamhetsledningen och rapporterar till verksamhetschef. Tillsammans med verksamhetschefen ansvarar du för: Rekrytering, resursoptimering och schemaläggning Att bedriva löpande kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att regelverk, avtal och uppdrag efterföljs i verksamheterna Hantera extern kontakt med handläggare, godemän och bedriva ett gott samarbete med både klient, beställare och anhöriga Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med säljfunktionen Vem är du? Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet samt missbruk/beroendevård. Du är en trygg ledare med förmåga att arbeta verksamhetsutvecklande och målinriktat, där du ser helheten i verksamheten. Du är driven, kommunikativ, ansvarstagande, coachande och vågar ta ett stort ansvar. Med en god förmåga att arbeta både självständigt och i team skapar du ett gott samarbete med både medarbetare, närstående och klienter. Utifrån ett affärsorienterat förhållningssätt bidrar du som ett stöd i uppföljning och analys av verksamhetens budget och resultat. Vidare har du ett flexibelt förhållningssätt, och kan hantera flera uppgifter parallellt och anpassa dig till förändringar. Kvalifikationskrav Utbildning: Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) Utbildning i socialrätt Dina erfarenheter: Erfarenhet av arbete med målgruppen vuxna med psykiska funktionsnedsättningar och/eller samsjuklighet Väl förtrogen med lagar, förordning och föreskrifter inom området (HVB & SoL) 711 Meriterande om du därtill har: Tidigare erfarenhet av arbete inom HVB och arbete inom missbruk/beroendevård Tidigare erfarenhet som ledare alternativt utbildning inom ledarskap Erfarenhet av försäljningsarbete Erfarenhet från budgetarbete, ekonomisk analys Erfarenhet av HR-arbete (grundläggande kunskaper i arbetsrätt och arbetsmiljö) Erfarenhet av att ha arbetat i privat sektor och i personalintensiv verksamhet Övriga krav: Flytande kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift Goda datorkunskaper B-körkort Vad vi kan erbjuda Vi erbjuder dig en arbetsplats som är på väg framåt och där du har stora möjligheter till personlig utveckling. Som medarbetare omfattas du givetvis av kollektivavtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, tjänstepension och flertalet försäkringar för dig som anställd. Placering Du kommer att vara placerad på verksamheten lokaliserad i Säter. Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag är 1 januari. Intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi genomför en bakgrundskontroll i vår rekryteringsprocess. Om anställningen Tillträde till tjänsten är omgående, enligt överenskommelse Anställningen är på heltid, tillsvidare Vi tillämpar provanställning 6 mån Vid frågor om tjänsten kontakta: Regionchef Lena Book, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I koncernen ingår drygt 35 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg samt hemomsorg. Bolaget sysselsätter idag drygt 12 000 medarbetare och blev år 2023 utsedd till ett av årets Karriärföretag. Vi erbjuder dig som medarbetare, en familjär och stimulerande arbetsmiljö, personlig utveckling samt stora karriär- och utvecklingsmöjligheter. Med stolthet skapar vi ett rikare liv för de allra mest utsatta i samhället. Med den lilla verksamhetens närhet och gemensam trygghet gör vi skillnad för fler. Varje dag. www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se)

21 december 2023
Sista ansökan:
8 juni 2024