Utanför Helsingborg ligger familjefavoriten First Camp Råå Vallar-Helsingborg. Med perfekt läge vid vattnet och utsikt över Ven hittar du en arbetsplats där gemenskap och glädje sprider sig bland både campinggäster och kollegorna i receptionen, butiken och städet. Lokalvårdare till First Camp Vill du skapa en välkomnande och skinande ren miljö för våra gäster – och samtidigt få en sommar full av glädje? Vi söker Lokalvårdare som älskar att hålla ordning och skapa en trivsam atmosfär för våra gäster. Som städhjälte hos oss får du en viktig roll i att ge våra besökare ett förstklassigt första intryck och en välkomnande miljö att återvända till. Vilka är First Camp? Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja. För att nå dit är lokalvårdare som du avgörande. Din skicklighet och fingertoppskänsla för detaljer skapar den omsorgsfulla atmosfär som definierar First Camp och ditt bidrag är oerhört viktigt för gästens upplevelse. Vad innebär rollen? Som Lokalvårdare på First Camp ser du till att stugor, servicehus och övriga utrymmen alltid håller högsta standard när det gäller renlighet och trivsel. Din noggrannhet och omsorg gör våra gästers upplevelse ännu bättre, och du är nyckeln till att våra destinationer förblir platser som gästerna gärna kommer tillbaka till. I grunden innebär din roll att utföra städning och underhåll, men du förväntas också kunna stötta andra områden vid behov. Hos oss är alla på destinationen redo att hjälpa till där det behövs, och vi arbetar tillsammans för att skapa en härlig upplevelse för våra gäster. Vem söker vi? Vi söker dig som är noggrann och strukturerad, med ett öga för detaljer och en vilja att leverera hög kvalitet i varje moment. Erfarenhet av lokalvård är meriterande, men vi välkomnar alla med rätt inställning och en positiv attityd. Som person är du flexibel och har lätt för att se lösningar där andra ser hinder, och du trivs i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik. Vi tror också att du uppskattar att bjuda på dig själv och bidra till en god stämning i teamet. För oss är det viktigare att du är en engagerad lagspelare än att du har en viss erfarenhet. Kan du dessutom kommunicera på svenska eller engelska ser vi det som en fördel, men det är inget krav. Vad Erbjuder Vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker medarbetare till sommarsäsongen 2025 med varierande omfattning (20-40 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag OMGÅENDE START Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.
Gör skillnad. Varje dag. Är du sjuksköterska som funderat på att ta steget och bli operationssjuksköterska? Vill du ingå i ett unikt traineeprogram där du ingår i arbetet på en operationsavdelning samtidigt som du får utbildning, handledning och erfarenhet inom operationssjukvård? Då är detta tjänsten för dig! I januari 2026 startar vi ett åtta månader långt utbildningsprogram för att stärka upp framtida behov av kompetens och därför söker vi dig som är sjuksköterska med ambitionen att bli operationssjuksköterska. Målet är att du ska söka specialistsjuksköterskeutbildningen inom operationssjukvård efter att programmet avslutas. Vår målsättning är att traineeprogrammet ska göra dig väl förberedd för dina kommande studier till operationssjuksköterska. Helsingborgs lasarett är ett av Region Skånes fyra akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar. Lasarettet är den största hälso- och sjukvårdsproducerande enheten i nordvästra Skåne och erbjuder invånarna vård inom de flesta specialiteter. Avdelningen har dygnet runt verksamhet där cirka 30 procent av verksamheten är akut och består av 3 sektioner; ortopedi, kirurgi (inklusive kärlkirurgi) och en sektion innehållande öron, gynekologi/obstetrik, urologi samt käk och tand patienter. Vi är drygt 130 medarbetare fördelade på anestesisjuksköterskor, operationssjuksköterskor, undersköterskor, anestesiologer och operationstekniker. På operationsavdelningen i Ängelholm opereras främst planerad dagkirurgi. Vi utför specialiserad planerad vård inom ortopedi, kirurgi, gynekologi, urologi, tand och öron-näs-hals. Vi tar emot både vuxna och barn under dagtid, måndag till fredag. Operationsenheten består av operations-, anestesi-, steril-, dagkirurgisk- och uppvakningsverksamhet. Vi är idag cirka 90 medarbetare och arbetsgruppen består av operationssjuksköterskor, anestesisjuksköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, steriltekniker och läkare. Att arbeta på en operationsavdelning är spännande, högteknologiskt och specialiserat. Arbetet präglas av samarbete i interprofessionella team, fokus på en patient i taget och personcentrerad vård. Hos oss värdesätter vi nytänkande, men framför allt så bryr vi oss om varandra och låter var och en bli sedd och hörd. Här finns en god kamratanda och vi har roligt på jobbet! ARBETSUPPGIFTER Nu har du som är sjuksköterska med arbetslivserfarenhet chansen att söka en traineetjänst inom operationsvård, verksamhetsområde anestesi/operation/IVA i Helsingborg eller Ängelholm. Genom traineeprogrammet vill vi erbjuda dig möjlighet till professionell och personlig utveckling inom ett spännande, högteknologiskt verksamhetsområde. Under programmets gång kommer du att få en inblick i operationssjuksköterskans arbetsuppgifter och ansvarsområde som består av omvårdnad av patienter före, under och efter operation. Strukturerad handledning och mentorskap löper genom hela programmet. Som trainee förväntas du att arbeta självständigt i teamet runt patienten med identifierade arbetsuppgifter som du är behörig att utföra. Under traineetjänstgöringen får du kontinuerlig utbildning och gedigen förkunskap inför kommande studier till operationssjuksköterska. Denna kunskap kommer att underlätta studierna och föra dig närmare steget till färdig operationssjuksköterska. Vi lägger tillsammans upp en individuell utbildningsplaning som pågår i cirka åtta månader där självständigt arbete varvas med teoretiska och praktiska utbildningstillfällen, reflektioner och studiebesök inom vår verksamhet. Du förväntas under tiden söka till specialistutbildningen. Vi erbjuder dig studielön, vilket motsvarar bibehållen grundlön under utbildningen till operationssjuksköterska. Efter avslutad utbildning har du en anställning inom verksamhetsområdet på operationsavdelningen i Helsingborg eller Ängelholm. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vi söker dig med ett stort intresse för avancerad sjukvård och som är motiverad av att utbilda dig vidare. Som person har du lätt för att kommunicera och du kan snabbt ställa om i olika situationer. Du har förmåga att själv planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Vidare har du en god självkännedom och är prestigelös samt flexibel. För att trivas hos oss tror vi att du som söker ska vilja ha ett arbete som präglas av spänning och variation. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team samt har ett intresse av att utveckla verksamheten. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en organisation med hög kompetens och stor utvecklingsmöjlighet. Att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt hoppas vi är lika självklart för dig som det är för oss. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer planeras till vecka 35. Vi tillämpar löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att lära känna dig. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Måltidsfabriken erbjuder transporttjänster till offentlig sektor och privata aktörer i 18 orter runt om i Sverige. Vi är inne i en stark expansionsfas med fokus på kvalitet, pålitlighet och samhällsnytta. Vårt största uppdrag är måltidstransporter för kommuner – ett arbete som kräver ansvarstagande och självständighet i en miljö präglad av tillit och struktur. Beskrivning Vi söker nu en transportledare som vill ta ansvar för att leda och optimera vår dagliga transportverksamhet. I den här rollen är du navet i vårt logistikflöde – du planerar rutter, stöttar våra chaufförer och säkerställer att våra leveranser sker smidigt, punktligt och enligt våra kunders krav. Erfarenhet av transporter & logistik är meriterande, men inte ett krav – det viktigaste är att du har ett strukturerat arbetssätt, är lösningsorienterad och trivs med att ha många kontaktytor. Huvudsakliga ansvarsområden: Som transportledare får du en central roll i vår dagliga verksamhet. Du ansvarar för att planera, leda och optimera våra transporter så att de sker effektivt, tryggt och i enlighet med kundens krav. Du är spindeln i nätet mellan chaufförer, kund och driftledning — med stort utrymme att påverka och förbättra arbetssätt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Planering och schemaläggning: Skapa effektiva körscheman för att säkerställa punktliga leveranser. Koordinering: Leda, koordinera, Instruera, stötta och följa upp chaufförers arbetsdag. Övervakning och uppföljning: Kontinuerligt övervaka transportverksamheten för att identifiera och lösa eventuella problem som kan påverka leveranskvaliteten eller effektiviteten. Följa upp och rapportera transportresultat och KPI Kundkontakt: Vara kontaktpunkt för kunder angående transportrelaterade frågor. Säkerställa att kundernas specifika krav och önskemål uppfylls på ett professionellt sätt. Kvalitet och säkerhet: Säkerställa att alla transportaktiviteter genomförs enligt företagets kvalitets- och säkerhetsstandarder. Genomföra regelbundna kontroller av fordon och utrustning för att upprätthålla hög säkerhetsnivå. Rapportering: Upprätta och underhålla rapporteringssystem för att dokumentera transportverksamheten, inklusive avvikelser och förbättringsområden. Rapportera till överordnade chefer om status och problem. Utveckling av personal: Ansvara för rekrytering, utbildning och utveckling av transportpersonal. Genomföra medarbetarsamtal och prestationsbedömningar för att stödja personalens utveckling och motivation. Processförbättring: Identifiera och implementera förbättringar i transportprocesser och rutiner för att optimera effektivitet och kostnadskontroll. Delta i utveckling och uppdatering av transportpolicyer och procedurer. Kvalifikationer och krav: Färdigheter: Goda ledaregenskaper och förmåga att motivera och leda ett team. Stark organisatorisk och analytisk förmåga. Kommunikationsförmåga: Utmärkta kommunikations- och förhandlingsegenskaper, både på svenska och engelska. Problemlösning: Förmåga att identifiera och lösa problem effektivt och snabbt. Personliga egenskaper: Ansvarstagande och självgående Hög stresstålighet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt Noggrann och detaljorienterad Engagerad i att förbättra och effektivisera processer Serviceorienterad med ett kundfokuserat arbetssätt Företaget erbjuder: En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö Konkurrenskraftig lön och förmåner Möjlighet till professionell utveckling och karriärvägar En stödjande och samarbetsinriktad arbetskultur Ansökan Låter detta som en roll för dig? Skicka din ansökan senast 2025-07-30. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte – vi ser fram emot att höra från dig! Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected]
”-I min roll som finance-konsult måste jag förstå kundens verksamhetsprocesser för att i affärssystemet designa finanslösningen på bästa möjliga sätt. Det är en utmanande och rolig roll där du förväntas ta eget ansvar och tillsammans med kollegor både inom och utanför finansområdet, driver projekt i mål. Vi lyssnar på varandras erfarenheter, kunskaper och idéer för att tillsammans göra ett bra jobb. Oavsett sammanhang så upplever man sig aldrig som ensam i sin roll, utan det finns alltid kollegor runtomkring som stöttar. Fellowmind har en öppen och vänlig kultur som bidrar till en stark teamkänsla och i det viljan att göra det bästa både för kollegor och kunder.” Så beskriver Sara varför hon stormtrivs i rollen som finance-konsult hos oss på Fellowmind. Om tjänsten Fellowmind fortsätter att växa och nu söker vi fler applikationskonsulter till vårt affärsområde Enterprise. Vi jobbar framförallt med ERP-systemet Microsoft Dynamics 365 for Finance and Supply Chain Management (F&SCM) men rör oss i hela Microsofts plattform. Som finance-konsult kommer du hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra sina finansiella affärsprocesser, både genom nyimplementationer och i projekt hos befintlig kund. Arbetsuppgifterna är varierande och inom ett brett spektrum med allt från förstudie och driva workshops till testning, parametersättning, migrering av data och coacha kunderna vidare i sina verksamhetsprocesser. Allt i syfte att hjälpa kunderna att få ut det bästa ut sitt ERP. Vi är över 100 medarbetare i affärsområdet Enterprise, varav 20+ framför allt jobbar inom finansströmmarna. Vi jobbar tillsammans i och över våra team vilket gör att du får massor av trevliga kollegor som du kommer jobba mer eller mindre nära med över tid. Det viktigaste är att du aldrig är ensam och alla våra leveranser står vi för tillsammans. Redan innan första arbetsdagen blir du tilldelad en mentor som kommer att stötta dig både i arbetsuppgifterna och i Fellowminds värderingar, detta även om du är senior då vi är övertygade om att denna delen av din onboarding är avgörande för att du ska få den där härliga starten på ditt nya jobb. Däröver kommer du och din närmsta ledare att sätta en utvecklingsplan för dig som stäms av månadsvis. Vi söker dig som: Har ett stort intresse för affärssystem och finansprocesser Idag arbetar som finanskonsult inom Dynamics 365 F&SCM och gjort det i minst 3 år, men gärna längre än så Har ett affärsmässigt förhållningssätt samt motiveras av tydliga mål och resultat Har en god samarbetsförmåga och är en teamplayer ut i fingerspetsarna Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det praktiska Start: Gärna omgående, men vi har givetvis förståelse för att du har en uppsägningstid som vi behöver ta hänsyn till. Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter. Placering: På något av våra kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm, Halmstad, Helsingborg, Växjö eller Jönköping. (Och förresten om du råkar sitta på annan ort är vi öppna för det också, men då kan vi inte erbjuda något av våra trevliga kontor, utan snarare hemmakontor) Rekryteringsprocessen kommer att bestå av telefonintervju, djupintervju, tester/case och referenstagning.
”Projektledare – en mångfacetterad roll i ett föränderligt landskap”. Så beskriver Johan sin roll som projektledare på Fellowmind. Projektledarollen är under ständig förändring/förädling i samarbete med kund, kollegor och leverantörer. Tillsammans skapar vi, med hjälp av verktyg & metodik, förutsättningarna för att leva upp till och överträffa våra egna ambitioner att hjälpa våra kunder på deras digitaliseringsresa. Projektledarrollen är ständigt i rörelse vilket är en del av det som gör den så spännande och som vi hoppas sporrar dig till att bli vår nästa projektledare. Om tjänsten I rollen som projektledare arbetar du tätt med hela projektorganisationen, både med det egna teamet och kundens. Det gäller att från start bygga upp ett förtroende hos kunden, vilket görs genom bra framdrift, god ordning och tydlig kommunikation. Projektledaren har det övergripande ansvaret för projektet avseende framdrift, uppföljning och resultat. Därtill får projektledaren stöd med planering och uppföljning av det vi kallar strömledare samt lösningsarkitekter inom projektet. ”Idag använder jag mer mycket mer av min tid till att säkerställa att teamet har rätt förutsättningar på plats för att kunna utföra sin områdesexpertis och gemensamt styra oss mot målet. Det gäller att kunna vara inlyssnande och coachande, må det vara kring resursbrister, nya delprojekt, förändringar av scope eller tidplan. Utmaningarna behöver hanteras och det på tid, budget och med kvalitet. ” - menar Johan. I den här rollen kommer till en början att ligga på implementationsprojekt men där du kommer fortsätta att jobba långsiktigt med kunderna och driva förändringsprojekt och det kontinuerliga förbättringsarbetet. Vilka är då Fellowmind och vad arbetar vi med? Jo, vi på Fellowmind hjälper till att göra den digitala transformationen snabbare för våra kunder genom att använda Microsoft-molnlösningar, uppmuntrar smidig utveckling, implementera integrerade plattformar och hjälper slutanvändarna att lära och anpassa sig. Vi får människor att trivas med att arbeta med teknologi och får teknologin att fungera för dem. En vital del av det är affärssystem och inom just Microsoft Dynamics 365 F&SCM är vi Sveriges största partner med över 100 konsulter. Vi söker dig som: Idag arbetar i en projektledarroll inom ERP, antingen i en konsultorganisation eller det vi kallar kundsidan, och gjort det i minst 3 år. Har en coachande ledarstil och är bra på att lyfta andras prestationer. Är strukturerad och har ett tydligt processtänk med ett stort intresse för verksamhet, affärsprocesser och flöden. Är en fena på det kommunikativa och har lätt för att skapa förtroende och anpassa dig efter mottagaren. Då du kommer jobba både internationellt och nationellt är det en förutsättning att du kommunicerar obehindrat på både engelska och svenska. Vi har en agil projektmetodik som du både kommer att arbeta enligt, och utveckla tillsammans med dina projektledarkollegor. Givetvis är det även en fördel om du har en bakgrund inom Dynamics 365 F&SCM eller F&O och AX som det hette i tidigare versioner, men du kan likväl komma från annat ERP (till exempel NAV/Business Central, Jeeves, M3, Visma, IFS, SAP) alternativt någon ISV/3:e parts-lösning. Det praktiska Start: Gärna så snart som möjligt, men vi har förståelse för att du har uppsägningstid att ta hänsyn till. Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är givetvis flexibla och utgår från att det ska fungera för alla parter. Placering: På något av våra centrala kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm, Halmstad, Jönköping, Växjö eller Helsingborg. Resor är en naturlig del av rollen. Rekryteringsprocessen kommer bestå av telefonintervju, djupintervjuer, test och referenstagning. Vi tillämpar löpande urval och läser alla ansökningar löpande.
Vill du vara med och bygga framtidens hållbara samhällen? Delar du vår passion för innovativa, smarta och hållbara lösningar? Vi söker nu dig som vill bidra med din kompetens inom broprojektering, utvecklas i en stimulerande roll och samarbeta med engagerade, erfarna kollegor i en positiv och inspirerande arbetsmiljö! Som broprojektör hos oss på SYSTRA får du vara med i alla delar av projektet, från de första idéerna och utredningarna till färdiga bygghandlingar, bärighetsberäkningar och förstärkning av befintliga broar. Våra uppdrag är varierande- ibland arbetar du med snabba, lokala lösningar och ibland med de riktigt stora infrastrukturprojekten på nationell nivå. I din roll får du arbeta med modellering och skapa smarta tekniska lösningar i både 2D och 3D. Du tar fram ritningar och tekniska underlag som blir grunden för våra projekt, och skriver utredningar och rapporter som hjälper våra kunder att fatta rätt beslut. Du bidrar också med analyser, planering och upprättar AMA- beskrivningar, och är med och håller hög kvalitet i hela leveransen. Här får du möjlighet att utvecklas, dela med dig av din kunskap och samarbeta med kunniga kollegor både nationellt och internationellt. Om dig Vi söker dig som tar initiativ och är självgående i ditt arbete, med förmåga att ta ansvar för hela processen från start till leverans. Du är strukturerad och organiserad, sätter realistiska deadlines och säkerställer att arbetet levereras med hög kvalitet. Din samarbets- och kommunikationsförmåga gör att du skapar goda relationer som bidrar till problemlösning, en positiv arbetsmiljö och effektiva leveranser. Kvalifikationer Godkänd ingenjörsexamen (master- eller kandidatnivå), exempelvis: Högskoleingenjör inom byggteknik. Väg- och vattenbyggnad eller motsvarande. Minst två års erfarenhet av bro- och anläggningsprojekt, antingen som beställare, konsult eller entreprenör. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Goda kunskaper i AutoCAD. Meriterande Inriktning mot konstruktionskurser i din examen. Entreprenaderfarenhet. Erfarenhet av Tekla Structures. Vad kan vi erbjuda dig? SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen. Placeringsort och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Du kommer ha din bas på något av våra kontor i Malmö eller Helsingborg. Kontaktuppgifter Gruppchef Bro, Civil Design, Niklas Le Veau [email protected] LinkedIn Niklas Le Veau Rekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande, men på grund av semestertider kommer vi att börja behandla kvalificerade ansökningar från och med vecka 34. Observera att du endast kan bifoga ett dokument (ditt CV) när du ansöker till tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan! Om SYSTRA Group Med 11’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. SYSTRA- confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Vill du vara med och bygga framtidens hållbara samhällen? Delar du vår passion för innovativa, smarta och hållbara lösningar? Vi söker nu dig som vill ta nästa steg i din karriär i rollen som erfaren broprojektör och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor i en positiv och inspirerande arbetsmiljö! Som broprojektör hos oss kommer du arbeta med alla projektfaser- från tidiga utredningar av möjliga broåtgärder till framtagning av bygghandlingar, bärighetsberäkningar samt förstärkningsprojektering av befintliga broar. Våra uppdrag varierar från småskaliga lokala lösningar till omfattande nationella infrastrukturprojekt. Här får du möjlighet att utvecklas, dela med dig av din kunskap och samarbeta med kunniga kollegor både nationellt och internationellt. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att: Leda och samordna broprojekt i olika faser. Ansvara för modellering och ritningsframställning, inklusive att skapa tekniska lösningar i både 2D och 3D samt ta fram måttritningar, armeringsritningar och andra tekniska underlag. Vara tekniskt ansvarig och kvalitetssäkra leveranser. Samverka tätt med kunder, partners och myndigheter. Handleda och stötta kollegor samt bidra till kompetensöverföring. Om dig Vi söker dig som tar initiativ och är självgående i ditt arbete, med förmåga att ta ansvar för hela processen från start till leverans. Du är strukturerad och organiserad, sätter realistiska deadlines och säkerställer att arbetet levereras med hög kvalitet. Din samarbets- och kommunikationsförmåga gör att du skapar goda relationer som bidrar till problemlösning, en positiv arbetsmiljö och effektiva leveranser. Med din affärsförståelse ser du det större perspektivet och kan bidra till både långsiktig hållbarhet och lönsamhet i våra uppdrag. Kvalifikationer Godkänd ingenjörsexamen (master- eller kandidatnivå), exempelvis: Högskoleingenjör inom byggteknik. Väg- och vattenbyggnad eller motsvarande. Minst fem års erfarenhet av bro- och anläggningsprojekt, antingen som beställare, konsult eller entreprenör. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Goda kunskaper i AutoCAD. Goda kunskaper i Trafikverkets regelverk gällande bro och broliknande konstruktioner. Meriterande Entreprenaderfarenhet. Erfarenhet av Tekla Structures. Vad kan vi erbjuda dig? SYSTRA utvecklar innovativa lösningar för ett hållbart resande. Du blir en del av en organisation som tar vi ansvar för miljön, projekten och medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom transport, samhällsbyggnad och infrastruktur. SYSTRA är en växande organisation med drygt 700 medarbetare i Sverige. Vårt arbetsklimat präglas av framåtanda, kompetens och samarbete. Hos oss arbetar både erfarna och juniora medarbetare och vi månar om en hög grad av kunskaps- och erfarenhetsutbyte såväl inom som mellan teknikområdena. Vi strävar efter att vara en arbetsplats där alla medarbetare trivs och mår bra – där du kan hålla en bra balans mellan jobb och fritid. Läs gärna mer om oss på vår webbsida, som finns länkad i annonsen. Placeringsort och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Du kommer ha din bas på något av våra kontor i Malmö eller Helsingborg. Kontaktuppgifter Gruppchef Bro, Civil Design, Niklas Le Veau [email protected] Rekryteringspartner SYSTRA, Johanna Ekman [email protected] Ansökan Urval kan komma att ske löpande, men på grund av semestertider kommer vi att börja behandla kvalificerade ansökningar från och med vecka 34. Observera att du endast kan bifoga ett dokument (ditt CV) när du ansöker till tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan! Om SYSTRA Group Med 11’000 medarbetare globalt är SYSTRA en av världens ledande aktörer inom infrastrukturlösningar. Hos oss arbetar engagerade ingenjörer och miljövetare inom till exempel väg & vatten, järnväg, höghastighetsjärnväg, tunnelbana, spårväg och bro. SYSTRA har bland annat designat cirka hälften av världens byggda och planerade höghastighetsjärnvägar och automatiserade tunnelbanor. SYSTRA- confidence moves the world Inför rekryteringsarbetet har SYSTRA noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Murare – Puts & Tegelfogning Plats: Helsingborg med omnejd Typ av anställning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Vill du arbeta i ett stabilt byggföretag med fokus på kvalitet och yrkesstolthet? Vi söker nu murare med kompetens inom putsning och fogning av tegel till våra ROT-projekt i Helsingborg med omnejd. Du kommer att arbeta med: Traditionellt putsarbete på fasader (grundning, spritputs, ytputs) Fogning och omfogning av tegel Lagningsarbeten i befintliga fasader Delaktighet i renoverings- och underhållsprojekt Du ingår i ett engagerat team med erfarna kollegor, ofta i projekt som kräver noggrannhet, materialkännedom och hantverksskicklighet. Har god vana vid puts, tegel och fogning Är självgående men fungerar bra i team Har B-körkort (meriterande men ej krav) Talar svenska eller god engelska Vi erbjuder: Kollektivavtal och schyssta villkor Goda möjligheter till vidareutveckling Ett stabilt och familjärt företag med högt yrkeskunnande Variation i projekten och stolthet i arbetet
Lobomatic AB: Vi är en tillverkare och grossist av handverktyg sedan 1982 med specialinriktning på bits och hylsor. Vi säljer endast till återförsäljare inom järn- och bygghandeln. Vi fokuserar på hög kvalité både vad gäller våra varor och vår service. Vi arbetar med leverantörer inom bygg och järnbranschen vid försäljning av våra produkter. Genom ett tätt samarbeta med våra leverantörer når vi snabbt ut till våra kunder runt om i Norden och övriga Europa. Vi har även en egen verkstad för tillverkning av olika specialverktyg och kan på så sätt tillgodose kunderna snabb och effektivt med unika lösningar. Vi utökar nu och söker därför ytterligare en medarbetare till vårt lager i Helsingborg. Vad innebär tjänsten? - Manuellt lagerarbete. I arbetet ingår att manuellt plocka varor efter order med hjälp av en plocklista därefter paketera och ställa i ordning för utleverans. Även uppackning och uppmärkning av inkommande gods samt att fylla på lagret. I arbetet ingår även att tillsammans med befintlig lagerarbetare sätta strukturer och rutiner för ett effektivt lagerarbete. Arbetet innebär till viss del tyngre lyft. - Ordermottagning/kundservice. Då man kommit in i arbetet på lagret och lärt sig produkterna så ingår även ordermottagning och kundtjänst. Detta arbete sker på telefon och mail. Vem söker vi: -Vi söker dig som är stresstålig, strukturerad och effektiv samtidigt som du arbetar på ett smart sätt. -Du har en stark vilja att göra ett bra jobb och lära dig nya saker. Du har ett flexibelt tankesätt, bidrar gärna med nya idéer och tar egna initiativ. -Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har en positiv inställning. -Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Erfarenhet av lagerarbete och körkort är meriterande men inget krav. -Har du även erfarenhet eller ett intresse av metallbearbetning så är detta ett plus. Med hög arbetsmoral och viljan att lära, kommer du långt hos oss. Vad får du när du arbetar hos oss: -Du får arbeta i ett familjärt företag med korta beslutsvägar där alla gör sitt bästa för att kunder och arbetskamrater ska trivas. -Hos oss är alla lika viktiga oavsett om du arbetar på lagret eller på kontoret och vi är måna om att alla ska trivas. -Anställningen är en heltidstjänst med en inledande provanställning. Du kan läsa mer om oss på www.lobomatic.com Har du frågor kring tjänsten maila oss på [email protected] eller 042-21 81 11. Din ansökan skickar du till [email protected], urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Apotekschef till Apotek Hjärtat Lasarettet Helsingborg Då vår nuvarande Apotekschef bestämt sig för att gå i pension söker vi nu en ny engagerad och drivande Apotekschef till Lasarettet i Helsingborg. Det här är ett självgående apotek med mycket olika typer av kundmöten. Då det är ett lasarettets apotek kommer du få stor användning av dina farmaceutiska kunskapar samtidigt som du får förmånen att leda detta sammansvetsade team framåt. Du kommer även att Ingå region 18:s AC team som består av engagerade apotekschefer som finns där för varandra och har kul tillsammans. Är du intresserad av rollen som Apotekschef och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utveckla ditt ledarskap? Välkommen till Apotek Hjärtat! Din roll som apotekschef på Hjärtat Som Apotekschef på Hjärtat ansvarar du för resultat-, drift-, personal- och farmaceutiska frågor på ditt apotek. Du leder ditt team mot att uppnå ditt apoteks ekonomiska mål. För att nå dit coachar och motiverar du personalen i deras dagliga arbete och utveckling. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär och vill utveckla dina ledaregenskaper eller så är du en erfaren ledare. Du känner igen dig i beskrivningen: Som ledare är du drivkraftig med ett affärsmässigt tänkande Du är effektiv, initiativrik, mål- och resultatorienterad och ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv Du har förmågan att motivera, stödja och utveckla andra Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-08-03 Kontaktperson: Ann Lundström 0702-283671 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Välj ett jobb för att visa detaljer