Lediga jobb i Högsby

Sök totalt 19 lediga jobb i Högsby

Marknadsanalytiker
REGION KALMAR LÄN
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du ha en viktig roll i framtagandet av analyser som ligger till grund för vägval och beslut som utvecklar kollektivtrafiken i Kalmar län? I rollen som marknadsanalytiker ansvarar du för insamling, bearbetning och analys av data med fokus på att identifiera kundbehov och öka lönsamheten. Du skapar datadrivna insikter och presenterar tydliga rapporter och visualiseringar. Dina insikter stödjer affärsutvecklingen och bidrar till vår vision om "Sveriges mest uppskattade kollektivtrafik". Du har nära samarbeten med flera delar av organisationen i syfte att samordna och integrera data. Som systemansvarig för vår analysplattform driver du även samarbeten med externa konsulter för att utveckla vår datahantering. Om dig Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom marknadsanalys och business intelligence samt en djup förståelse för Power BI och Excel. Du är analytisk, lösningsorienterad och självgående. Med din tekniska kompetens och ditt stora engagemang bidrar du till att förbättra kollektivtrafiken för länets invånare. För att lyckas i rollen behöver du ha en relevant eftergymnasial utbildning (till exempel på högskola eller yrkeshögskola) alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  Du ska också ha stor teknisk kompetens inom databashantering och Power BI samt mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint. Du har flera års erfarenhet av dataanalys och rapportering och behärskar både svenska och engelska flytande. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsanpassat analysarbete och metadata samt om du har arbetar i verktyg som QlickView och Crystal Reports. Som person är du självgående och uthållig, har en god samarbetsförmåga och är tydlig i din kommunikation. Du är kvalitetsmedveten, har specialistkunskap inom ditt område och bidrar med din analytiska förmåga. Din framtida arbetsplats Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete i en dynamisk och viktig bransch med möjlighet att påverka och förbättra kollektivtrafiken för våra resenärer. Du ingår i ett litet och sammansvetsat team på basenhet Affärsutveckling som bland annat jobbar med avtalsuppföljning, utbildning, marknadsföring och försäljning. Vi erbjuder placering på Kalmar länstrafiks huvudkontor i Högsby alternativt på filialen i Kalmar. Kalmar länstrafik är en del av Region Kalmar län och ansvarar för kollektivtrafiken i Kalmar län. Vi som arbetar på Kalmar länstrafik jobbar för att underlätta vardagen för Kalmar läns invånare och besökare. Vårt ansvar innefattar busstrafik, tågtrafik, sjukresor, färdtjänst, skolresor samt skärgårdstrafik. Trafiken bedrivs tillsammans med upphandlade företag som kör och underhåller fordonen som trafikerar kollektivtrafiken. Vi som jobbar på Kalmar länstrafik är därmed dem som bland annat trafikleder, planerar, och administrerar kollektivtrafiken. Huvudkontoret är placerat i Högsby och det finns kontor i Kalmar och Oskarshamn. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
26 februari 2025
Framtida beredare inom Ledningar Lokalnät till Beredarprogrammet
Vattenfall AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Företagsbeskrivning Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Vi är Vattenfall Services - YouTube Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices Om rollen Vill du designa morgondagens elnät? Vill du bli en viktig del av energiförsörjningen? Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på samhällets utveckling och fossilfrihet. Vi behöver fler energihjältar som tillsammans med oss vill göra skillnad, för hela samhället. I augusti 2025 startar vårt unikt framtagna utbildningsprogram för dig som vill utvecklas i rollen som Beredare. Under två terminer genomgår du en företagsanpassad utbildning, där arbete varvas med kurser, för att ge dig rätt förutsättningar i din nya roll inom Vattenfall Services. Vi erbjuder dig utbildning inom bland annat Lednings- och Mekanisk dimensionering, Miljöjuridik, Jordningsteknik, Jordkabelnät, Markvärdering och Markupplåtelse. Vad gör en Beredare hos oss? Som Beredare arbetar du med att designa elnätet när det är dags att ta projekteringen från skrivbord till verklighet. I rollen ansvarar du för att den tekniska lösningen är genomförbar i verkligheten och delar din tid mellan kontoret och fält. Det är en varierande roll med många kontaktytor som bland annat markägare, kunder och myndigheter. Du kommer att arbeta med både nybyggnations- och underhållsprojekt på friledningsnät, jordkabelnät samt i nätstationer. Vattenfall Services äger själva inget elnät utan alla projekt sker på uppdrag av kund och på våra kunders anläggningar. Våra kunder finns inom energibolag, nätbolag, industrier, infrastrukturbolag, fastighetsbolag och entreprenadbolag. Du arbetar i huvudsak med följande: Tekniska lösningar Markägarkontakter Nätberäkningar Materialbeställningar Ekonomiska kalkyler Kontakter med kunder, myndigheter och andra externa aktörer Ta fram underlag för offerter och anbud Dokumentation och uppföljning Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss, lär känna Nusret som gått Beredarprogrammet här Kravspecifikation Vi söker dig som idag arbetar som tekniker inom elkraft och har en el-teknisk utbildning eller dig som är i början av din karriär efter yrkeshögskole-, högskole- eller universitetsstudier och vill utvecklas vidare i en roll som Beredare. För att trivas som Beredare krävs det att du är en driftig och öppen person som har lätt för att bygga nya relationer och samarbeta. Du motiveras av problemlösning och ser möjligheter i de utmaningar du ställs inför. Vi vet att du kommer utvecklas tillsammans med oss. Men vi ser gärna att du redan har: En avklarad yrkeshögskole-, högskole- eller universitetsutbildning inom el/elkraft eller annan relevant utbildning till programstart i augusti 2025, alternativt arbetar idag som tekniker inom el/elkraft Projektörskunskap, CAD-vana, erfarenhet av linjedistributions- och kabelarbete samt kännedom om EBR är meriterande God datorvana och kan hantera de vanligaste programvarorna Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Ytterligare information Vad kan vi erbjuda dig? Som en av energisektorns största arbetsgivare erbjuder vi dig möjligheten att få påverka både nationellt men även lokalt nära invånarna. Variation och teknisk utveckling är nödvändigt för att vi och du ska växa. Därför kommer du hos oss finna en trygg anställning med goda arbetsvillkor och stora möjligheter till personlig utveckling. För våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vi erbjuder dig ett innehållsrikt arbete med varierade arbetsuppgifter som innebär utveckling för dig. Genom ett unikt och företagsanpassat program får du; Utbildning 2–5 dagar/månaden, både på distans samt fysiska träffar med övriga deltagare Praktik och arbete i verksamheten tillsammans med handledare Stöttning och handledning av erfarna och hjälpsamma kollegor En tillsvidareanställning med provanställning hos Vattenfall Services och fullt betalt under hela programtiden Placeringsort Flera orter är aktuella t.ex. Stenungsund, Tanumshede, Borås, Skövde, Jönköping, Nässjö eller Högsby. Ange önskad placeringsort i din ansökan! Kontakt Vill du veta mer om utbildningen och tjänsten, kontakta affärsområdeschef Magnus Strömblad, 072 577 42 19. Fackliga representanter för denna Alma Svensson Unionen, Johan Larsson (Hallsberg) SEKO, Torbjörn Blom Akademikerna och Magnus Tjergefors Ledarna. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Mays Al-Musfi, 070 267 94 57. Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 2 mars 2025! Du söker jobbet snabbt och enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vi kan inte ta emot din ansökan via mejl, på LinkedIn eller annan kanal utanför vårt rekryteringssystem och vi önskar inte ett personligt brev. Urvalstest sker löpande och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
2 mars 2025
Kvalitetssamordnare
REGION KALMAR LÄN
Lednings- och organisationsutvecklare

Vill du vara med och bidra till en hållbar, effektiv och kundfokuserad kollektivtrafik i Kalmar län? Då är rollen som kvalitetssamordnare perfekt för dig. Genom en nära dialog med upphandlade trafikföretag säkerställer du kvalitet genom att bland annat följa upp att avtalskrav efterlevs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att systematiskt följa upp de krav som Kalmar länstrafik ställer på upphandlade trafikföretag som utför kollektivtrafiken i Kalmar län. Du har en central roll i den löpande dialogen internt och externt i syfte att säkerställa högsta möjliga kvalitet i enlighet med tecknade avtal. Du granskar och analyserar statistik, avvikelser och data i syfte att identifiera och driva kvalitetsrelaterade förbättringsarbeten. Under de närmaste åren sker övergång till nya avtal med delvis nya trafikföretag, vilket innebär ett intensivt och spännande skede där du får möjlighet att sätta din prägel på metoder och arbetssätt. Om dig Vi söker dig med högskoleexamen inom kvalitetssystem, affärsutveckling, miljö, hållbarhet eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Körkort B är också ett krav. Om du har erfarenhet från kollektivtrafikbranschen och/eller med kvalitetsarbete, förbättringsarbete eller avtalsuppföljning ses det som meriterande. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och stor social kompetens eftersom arbetet i stor utsträckning innebär samarbete med upphandlade trafikföretag. Din framtida arbetsplats Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete i en dynamisk och viktig bransch med möjlighet att påverka och förbättra kollektivtrafiken för våra resenärer. Du ingår i ett litet och sammansvetsat team på basenhet Affärsutveckling som bland annat jobbar med avtalsuppföljning, utbildning, marknadsföring och försäljning. Du ges möjlighet att jobba självständigt samtidigt som din vardag präglas av samarbete med såväl kollegor inom Kalmar länstrafik som upphandlade trafikföretag. Tjänsten är placerad på Kalmar länstrafiks huvudkontor i Högsby. Kalmar länstrafik är en del av Region Kalmar län och ansvarar för kollektivtrafiken i Kalmar län. Vi som arbetar på Kalmar länstrafik jobbar för att underlätta vardagen för Kalmar läns invånare och besökare. Vårt ansvar innefattar busstrafik, tågtrafik, sjukresor, färdtjänst, skolresor samt skärgårdstrafik. Trafiken bedrivs tillsammans med upphandlade företag som kör och underhåller fordonen som trafikerar kollektivtrafiken. Vi som jobbar på Kalmar länstrafik är därmed dem som bland annat trafikleder, planerar, och administrerar kollektivtrafiken. Huvudkontoret är placerat i Högsby och det finns kontor i Kalmar och Oskarshamn. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
26 februari 2025
Enhetssamordnare till Individ- och Familjeomsorgens öppenvård
Högsby kommun
Socialsekreterare

Högsby kommun Vill du arbeta i en mindre kommun med korta beslutsvägar och god samverkan mellan verksamheterna? Då är du välkommen att söka jobb hos oss i Högsby kommun. Vi vill göra Högsby kommun ännu bättre. Det gör vi tillsammans med våra invånare, ett starkt förenings- och näringsliv, och såklart med dig som anställd. Vi hoppas att du delar samma inställning som oss, och att du blir vår nya medarbetare! Vi söker dig som vill vara vår nye medarbetare inom Individ-och familjeomsorgen och arbeta som enhetssamordnare för vår öppenvårdsenhet. Idag finns det åtta medarbetare på enheten som arbetar med barnfamiljer, ungdomar, vuxna med skadligt bruk och beroende och våld samt med boendestöd. Som anställd på Individ- och familjeomsorgen hos oss får du - trevliga kollegor - en god introduktion - flera personalförmåner, bland annat ett generöst friskvårdsbidrag, flexavtal, möjlighet till semester- och pensionsväxling och möjlighet att arbeta på distans. - kompetensutveckling och kontinuerlig handledning. ARBETSUPPGIFTER Enhetssamordnare har ett ansvar över arbetsfördelningen på sin enhet och har hand om gruppernas kontinuerliga veckomöten. Du stöttar i ärendehandledning och säkerställer att behandlingsprocessen sker i enlighet med vårdplaner och genomförandeplaner. Du leder ärendediskussioner och ger feedback på behandlarnas arbete. Du har kunskaper i olika föräldrastödsmetoder. En av dina viktigaste uppgifter är att vara tillgänglig och finnas som ett stöd och vägledning i det dagliga där du prestigelöst agerar operativt när behovet finns. På öppenvården barn och vuxna samt boendestöd innebär arbetet att: • Verkställa beslut utifrån uppdrag av socialsekreterare. • Arbeta med behandling utifrån evidensbaserade metoder. • Delta och bidra till verksamhetsförändringar i enlighet med politiska beslut. • Ansvara för rättssäkerhet genom att bland annat upprätta genomförandeplaner och kontinuerlig journalföring. Du samarbetar med övriga enhetssamordnare, medarbetare samt chefer. Du ingår i ledningsgrupp på IFO och förväntas leda mot beslutade mål tillsammans med IFO-chef I rollen ingår även att hålla utbildningar, upprätta och uppdatera rutiner samt säkerställa att medarbetaren har rätt kompetens för sitt uppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen alternativt en kandidatexamen med kurser inom socialt arbete och socialrätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är önskvärt att du har erfarenhet gällande BBIC och dokumentation samt tidigare erfarenhet av myndighetsutövning. Erfarenhet av en nära arbetsledande funktion, exempelvis, 1:e socialsekreterare eller enhetssamordnare, är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning på utförarsidan, men även erfarenhet av myndighetsutövning är ett stort plus, då enhetssamordnare går in för varandra under semesterperioder. Arbetet innefattar många kontaktytor både internt och externt samt mycket dokumentation, därav är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Då resor i tjänsten kan förekomma behöver du även ha B-körkort. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Då rollen innebär arbetsledning är det en förutsättning att du har en god förmåga att självständigt och flexibelt kunna prioritera och genomföra arbetet. Denna förmåga gör att du även kan ge stöd till medarbetarna att upprätthålla en god struktur. I stressade eller pressade situationer är du lugn, stabil och kontrollerad samt behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker. Du har en god förmåga att lyssna in olika perspektiv och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt samt arbetar bra med andra. Du är en viktig förebild och ska bidra till ett positivt förhållningssätt. Slutkandidat för tjänsten ska uppvisa giltigt svenskt medborgarskap/arbetstillstånd innan tillsättning av tjänsten. ÖVRIGT Högsby kommun samarbetar med rekryteringsverktyget OffentlígaJobb. Vi ber dig därför att söka tjänsten via "sök jobbet här"-funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
24 februari 2025
Sommarjobb och Helgjobb som Cafébiträde
Vimmerby Adventure AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi på Aboda Klint Café söker nu flera nya kollegor till vårt härliga team för både sommar- och helgarbete. Caféet är öppet helger från april till december, och under högsäsong (juni, juli och augusti) har vi öppet alla dagar. Arbetsuppgifter: Kök och servering: Förbereda, ta emot beställningar och servera våra specialiteter, som exempelvis belgiska våfflor, till våra gäster med ett vänligt och professionellt bemötande. Disk: Ansvar för disken och hålla köket i ordning. Städning: Hålla caféet rent och fräscht, inklusive toaletter och terrassen. Glass: Skopa och servera glass till våra gäster. Kassaarbete: Hantera beställningar, kassasystem och betalningar. Övriga arbetsuppgifter: Bidra till att upprätthålla ordning och hjälpa till där det behövs i caféet. Vi söker dig som: Är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Är serviceinriktad, glad och tycker om att arbeta med människor. Har en god känsla för ordning och renlighet och är inte rädd för att ta ansvar för alla typer av arbetsuppgifter. Är en lagspelare och tycker om att samarbeta med andra. Har erfarenhet från café eller restaurang (det är meriterande men inget krav – vi tror att alla kan lära sig). Vi erbjuder: Ett roligt och omväxlande jobb i en social och trivsam arbetsmiljö. Säsongsarbete under juni, juli och augusti samt helgarbete från april till och med december. En arbetsplats där vi värdesätter teamwork och en god stämning. Personalrabatter på våra produkter. Arbetstid: Sommarjobb: Alla dagar under juni, juli och augusti. Helgarbete: Från april till och med december (lördagar och söndagar). Öppettider: Caféet är öppet kl. 11:00–16:00/17:00, men arbetstider kan variera mellan kl. 10:00 och kl. 19:00 beroende på behov. Låter det här som något för dig? Skicka ditt personliga brev och CV till [email protected]

6 dagar sedan
Sista ansökan:
31 mars 2025
Administratör inom socialförvaltningen
Högsby kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Högsby kommun Vill du arbeta i en mindre kommun med korta beslutsvägar och god samverkan mellan verksamheterna? Då är du välkommen att söka jobb hos oss i Högsby kommun. Vi vill göra Högsby kommun ännu bättre. Det gör vi tillsammans med våra invånare, ett starkt förenings- och näringsliv, och såklart med dig som anställd. Vi hoppas att du delar samma inställning som oss, och att du blir vår nya medarbetare! Är du vår nya engagerade och drivna administratör? Högsby kommun är den lilla kommunen där alla har möjlighet att utvecklas och på grund av korta beslutsvägar är det lätt att vara innovativ och få sin röst hörd. Vi söker nu en administratör till socialförvaltningen. Tjänsten är en viktig övergripande stödfunktion och innebär ett nära samarbete med enhetschefer och medarbetare inom vård- och omsorg. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för vård och omsorg där din roll som administratör är avgörande för att det dagliga arbetet ska fungera för så väl chefer som medarbetare. Målet med arbetsuppgifterna är att de administrativa processerna ska fungerar smidigt och effektivt. Du kommer att hantera många olika system och arbetsuppgifterna kan ändras under anställningens gång beroende på verksamhetens behov. Vi arbetar utifrån många olika lagstiftningar men främst Socialtjänstlagen och Lagen om stöd och service. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsnära administratör ska du på ett aktivt sätt söka lösningar på problem som kan uppstå och leverera dessa till berörda på ett positivt sätt. I din roll ingår det bland annat att ge support och stöd till chefer och medarbetare samt bistå med relevant administration och service. Uppdraget innefattar bland annat arbetsuppgifter som personaladministration, rapportering till Försäkringskassan, ekonomiadministration, planera och administrera utbildningar och viss schemaläggning. Men det allra viktigaste är att man är lösningsfokuserad och flexibel och tar sig an de arbetsuppgifterna som behövs för stunden. KVALIFIKATIONER Personen som vi letar efter ska ha färdigheter som lösningsfokuserad, flexibel, lyhörd, tillmötesgående och serviceorienterad samt ta stort ansvar för egna arbetsuppgifter. Det är viktigt att vara strukturerad och noggrann i arbetet. Du tycker om att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Som person är du engagerad och trygg i dig själv. I din roll har du många kontaktytor och vi lägger stor vikt vid att du är serviceinriktad mot din omgivning och visar intresse för att hjälpa till samt hitta lösningar på problem som uppstår. Du ser självständigt till att ditt arbete går framåt och att du avslutar påbörjade arbetsuppgifter i tid. Du ska ha goda IT-kunskaper och är inte främmande för digitala lösningar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och andra parter i tal och skrift, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. B-körkort är ett krav då du behöver kunna besöka olika arbetsplatser. Slutkandidat för tjänsten ska uppvisa giltigt svenskt medborgarskap/arbetstillstånd innan tillsättning av tjänsten. ÖVRIGT Högsby kommun samarbetar med rekryteringsverktyget OffentlígaJobb. Vi ber dig därför att söka tjänsten via "sök jobbet här"-funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
20 februari 2025
Fordonskontrollant
REGION KALMAR LÄN
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vill du vara med och bidra till förbättrad kvalitet och ökad kundnöjdhet inom kollektivtrafiken i Kalmar län? I rollen som fordonskontrollant är du en nyckelperson som genom noggranna kontroller av de drygt 500 fordon som utför allmän kollektivtrafik samt färdtjänst och sjukresor säkerställer god kvalitet för våra resenärer. Rollen som fordonskontrollant innebär att man reser runt inom Kalmar läns geografi för att träffa förare och fordon i trafik och på fordonsdepåer. Under de närmaste åren sker övergång till nya avtal med delvis nya trafikföretag, vilket innebär att nya arbetssätt behöver utvecklas. På sikt kommer arbetet med avtalsuppföljning att utvecklas så att kvalitetskontroller till viss del även sker med hjälp av systemstöd och i samspel med trafikföretagens egenkontroller. Om dig Vi söker dig med minst gymnasieutbildning samt erfarenhet inom kollektivtrafikbranschen som förare eller arbete med fordonsfrågor. Det ses som meriterande om du har erfarenhet från kvalitetsarbete, säkerhetsarbete och miljöfrågor inom branschen. Körkort B är ett krav för tjänsten medan körkort D ses som meriterande. För tjänsten krävs en god datorvana och att du behärskar Officepaketet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom samspelet med förare och företrädare för de upphandlade trafikföretagen är a och o. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och stor social kompetens.  Din framtida arbetsplats Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande arbete i en dynamisk och viktig bransch med möjlighet att påverka och förbättra kollektivtrafiken för våra resenärer. Du ingår i ett litet och sammansvetsat team på basenhet Affärsutveckling som bland annat jobbar med avtalsuppföljning, utbildning, marknadsföring och försäljning. Du ges möjlighet att jobba självständigt samtidigt som din vardag präglas av samarbete med såväl kollegor inom Kalmar länstrafik som upphandlade trafikföretag. I tjänsten reser du runt i Kalmar läns geografi och du utgår från Kalmar länstrafiks huvudkontor i Högsby. Arbete utförs i huvudsak dagtid vardagar men eftersom trafik utförs dygnet runt kan även andra tider förekomma. Kalmar länstrafik är en del av Region Kalmar län och ansvarar för kollektivtrafiken i Kalmar län. Vi som arbetar på Kalmar länstrafik jobbar för att underlätta vardagen för Kalmar läns invånare och besökare. Vårt ansvar innefattar busstrafik, tågtrafik, sjukresor, färdtjänst, skolresor samt skärgårdstrafik. Trafiken bedrivs tillsammans med upphandlade företag som kör och underhåller fordonen som trafikerar kollektivtrafiken. Vi som jobbar på Kalmar länstrafik är därmed dem som bland annat trafikleder, planerar, och administrerar kollektivtrafiken. Huvudkontoret är placerat i Högsby och det finns kontor i Kalmar och Oskarshamn. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

9 dagar sedan
Sista ansökan:
19 februari 2025
Systemadministratör
Högsby kommun
Systemadministratörer

Högsby kommun Vill du arbeta i en mindre kommun med korta beslutsvägar och god samverkan mellan verksamheterna? Då är du välkommen att söka jobb hos oss i Högsby kommun. Vi vill göra Högsby kommun ännu bättre. Det gör vi tillsammans med våra invånare, ett starkt förenings- och näringsliv, och såklart med dig som anställd. Vi hoppas att du delar samma inställning som oss, och att du blir vår nya medarbetare! I ett team bestående av åtta personer arbetar du på uppdrag av miljö- och byggnämnden, där varje medarbetare är en viktig del av helheten. Förvaltningen arbetar brett inom miljö- och byggområdet där du kommer att arbeta med inriktning mot förvaltningens IT-system. Stor möjlighet finns att anpassa arbetsuppgifterna efter din kunskap och kompetens där det bara är du själv som sätter gränserna. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta som systemadministratör där du kommer att administrera och ge stöd till kommunens användare i ArcGIS Geosecma men även Prosona Castor. Du kommer arbeta en del med teknisk systemuppbyggnad och funktionalitet, samt vara systemleverantörens första kontakt tillsammans med de statliga myndigheterna när det gäller krav på elektronisk rapportering av datauppgifter. I uppdraget ingår också att arbeta med utvecklings- och digitaliseringsfrågor inom för tjänsten relevanta delar. Beroende på ditt kunskapsområde och intresse kan även enklare presentationer inför kommunens lednings- eller digitaliseringsgrupp ingå som en del av ditt arbetsuppdrag. Placeringen är på miljö- och byggkontoret i Högsby och du kommer i ditt arbetsuppdrag rapportera direkt till förvaltningschefen. KVALIFIKATIONER • B-körkort • Relevant utbildning på högskolenivå eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Slutkandidat för tjänsten ska uppvisa giltigt svenskt medborgarskap/arbetstillstånd innan tillsättning av tjänsten. Personliga egenskaper Du är van att ta ansvar och driva dina ärenden framåt samt har en god administrativ förmåga att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kommunikativ, pedagogisk och lösningsfokuserad samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du trivs bra med att arbeta i team och har ett lyhört förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Högsby kommun samarbetar med rekryteringsverktyget Offentliga Jobb. Vi ber dig därför att söka tjänsten via "sök jobbet här"-funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Kommunen tillämpar riktlinje för flexibel arbetsplats, vilket innebär att arbetet till viss del kan utföras på distans.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
28 februari 2025
GIS-ingenjör
Högsby kommun
GIS- och kartingenjörer

Högsby kommun Vill du arbeta i en mindre kommun med korta beslutsvägar och god samverkan mellan verksamheterna? Då är du välkommen att söka jobb hos oss i Högsby kommun. Vi vill göra Högsby kommun ännu bättre. Det gör vi tillsammans med våra invånare, ett starkt förenings- och näringsliv, och såklart med dig som anställd. Vi hoppas att du delar samma inställning som oss, och att du blir vår nya medarbetare! I ett team bestående av åtta personer arbetar du på uppdrag av miljö- och byggnämnden, där varje medarbetare är en viktig del av helheten. Förvaltningen arbetar brett inom miljö- och byggområdet där du kommer att arbeta med inriktning mot förvaltningens kart- och lantmäteridelar samt arkiv. Stor möjlighet finns att anpassa arbetsuppgifterna efter din kunskap och kompetens där det bara är du själv som sätter gränserna. ARBETSUPPGIFTER Du kommer arbeta med mark- och GIS-processen, där du handlägger ärenden när det gäller kommunens kart- och lantmäteritjänster inklusive kommunens nyttjanderätts-, arrende- och upplåtelseavtal. Du förväntas även vara systemförvaltare för kommunens kartsystem och göra en del inmätningar i samband med nybyggnadskartor och mätuppdrag för andra förvaltningar. Även projektuppdrag kan förekomma från både kommunstyrelsen och miljö- och byggnämnden i arbetsuppdraget. I det du ska arbeta med ingår också utvecklings- och digitaliseringsfrågor inom tjänstens ansvarsområden. Beroende på ditt kunskapsområde och intresse kan även enklare presentationer och GIS-analyser komma att ingå. I rollen ingår även att tillsammans med förvaltningens nämndsekreterare ha ansvar för förvaltningens miljö- och byggarkiv. Placeringen är på miljö- och byggkontoret i Högsby och du kommer i ditt arbetsuppdrag rapportera direkt till förvaltningschefen. KVALIFIKATIONER • B-körkort • Du har relevant utbildning på högskolenivå eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, samt kunskaper inom PBL, PBF och BBR Slutkandidat för tjänsten ska uppvisa giltigt svenskt medborgarskap/arbetstillstånd innan tillsättning av tjänsten. Personliga egenskaper Du är van att själv ta ansvar och driva dina ärenden framåt samt har en god administrativ förmåga att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kommunikativ, pedagogisk och lösningsfokuserad samt har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du trivs bra med att arbeta i team och har ett lyhört förhållningssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Högsby kommun samarbetar med rekryteringsverktyget Offentliga Jobb. Vi ber dig därför att söka tjänsten via "sök jobbet här"-funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Kommunen tillämpar riktlinje för flexibel arbetsplats, vilket innebär att arbetet till viss del kan utföras på distans.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
28 februari 2025
Coop Högsby söker butikssäljare

Coop Högsby söker en butikssäljare som är positiv och inspireras av matglädje. Drivs du av försäljning och att leverera branschens bästa kundmöte? Då kan du vara den vi söker till Coop Högsby. Vi söker dig som är social, kreativ och noggrann och kommer gärna med förslag och idéer samt har lätt för att arbeta i team. Du drivs av utmaningar, ser möjligheter och har en vilja att hela tiden utveckla och effektivisera såväl verksamheten som dig själv. Du har ett brinnande intresse för mat och service i världsklass. Som butikssäljare hos oss är det viktigt att du gillar att arbeta i ett högt tempo och kan hantera stressiga situationer. Vi värdesätter att du liksom vi är flexibel och serviceinriktad med stort engagemang i arbetet. Din roll som butikssäljare är en viktig del i butikens drift och därför söker vi dig som känner dig manad att se till att kunderna får branschens bästa kundbemötande och att butiken håller högsta kvalité ända fram till stängning. Det är viktigt att du är duktig på att prioritera, ta initiativ och har en bra problemlösningsförmåga. Som butikssäljare arbetar du med alla vanliga förekommande arbetsuppgifter i butiken, som t ex, kassaarbete, beställningar och varuplock. I tjänsten ingår såväl dagtid, kvälls- som helgarbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Sysselsättningsgraden är 25 tim/vecka. Intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
9 februari 2025