Är du en person som tycker om att arbeta i högt tempo och brinner för att leverera bra service med ett leende på läpparna? Då kanske det är dig vi söker! Tillsammans med leklandschefen har du en nyckelroll i att leda och driva leklandet. Du kommer även ansvara för leklandet när leklandschefen inte är på plats. Utöver det kommer du eventuellt bli ansvarig för ett eller flera områden som till exempel kalas eller kök. Arbetsuppgifter - Driva verksamheten efter Leo's 4S- Säkerhet, Städ, Service och Sälj - Arbeta efter företagets koncept och grunder - Ansvara för att leklandet alltid är i toppskick - Inköp - Anordna barnkalas - Tillaga och servera enklare maträtter Arbetet är operativt där du är en del av ditt team. Kvalifikationer Du ska ha tidigare arbetserfarenheter och det är meriterande att ha arbetat inom service- eller restaurangbranschen samt gärna inom kök. Du är självgående, flexibel och strukturerad i ditt arbete. Du ska trivas med att jobba i högt tempo och inte ha några problem att hantera stress. Eftersom jobbet tidvis är fysiskt krävande ser vi gärna att du delar vår syn på en sund livsstil och håller dig i form och tar ansvar för din hälsa. Vi söker dig som är en positiv person som tillsammans med teamet ska arbeta för att nå uppsatta mål. Sist men inte minst älskar du kontakten med gäster och strävar alltid efter att överträffa gästens förväntningar! Utöver ovan sätter vi alltid Leo's värdeord i fokus när vi söker nya medarbetare: Lojalitet: Vi visar lojalitet mot företaget och kollegor genom att agera enligt våra budord. Engagemang: Vi bryr oss om hur det går för företaget och vill själva bidra till Leo's framgång. Omtanke: Vi bryr oss om och finns alltid tillhands för våra gäster och varandra. Samarbete: Vi arbetar tillsammans mot företagets mål. Leo's framgång är resultatet av allas insatser. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80% med start omgående. Möjligheten till mer jobb finns eventuellt. Arbetstiderna varierar men ett krav är att du ska jobba minst varannan helg. Vi är anslutna till kollektivavtal. Intervjuer sker löpande - så sök tjänsten redan idag!
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som produktionsmedarbetare hos en av våra kunder i Länna. Som produktionsmedarbetare arbetar du självständigt med att plocka och packa produkter på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagerarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara för inleveranser av gods och material Scanna in produkter i affärssystem Samordna produkter utifrån en plocklista Lastning av kurirbilar Om dig: Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Vi ser gärna erfarenhet av liknande arbete inom produktion. Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten. Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Meriterande: Körkort Truckkort A+B Arbetstider: mån-fre 06-15 & 14:15-23:15 Start: Så fort som möjligt med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: 40h/vecka Plats: Länna Lön: Enligt ök Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Flickan behöver assistans och aktiv tillsyn dygnet runt då hennes syresättning kan förändras snabbt. Att vara uppmärksam och läsa av flickans tillstånd är mycket viktigt och en del av arbetsuppgifterna. Arbetet innebär också att kunna aktivera flickan på ett lekfullt sätt och vara behjälplig med sysslor som krävs i hennes vardag som tex. ge mat, byta kläder och gå till parken. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: Vill arbeta hos en 4-årig flicka bosatt i Skogås Har goda kunskaper i det spanska språket Har tidigare erfarenhet av personlig assistans Det är även meriterande om du: Är utbildad undersköterska Har tidigare erfarenhet av andningsmaskin eller syrgas Är omhändertagande och trygg i dig själv Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänstgöringsgraden är cirka 40 %. Arbetet är förlagt till lördagar och söndagar mellan kl. 10.00 och 18.00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Ellionor Koll | [email protected]
Rättspsykiatri Vård Stockholm bedriver rättspsykiatrisk vård för patienter från hela i Stockholms län och har cirka 550 medarbetare fördelade på två sektioner. Kliniken har 15 vårdavdelningar och 2 öppenvårdsmottagningar. Verksamheten är utspridd på tre anläggningar och är lokaliserad till Helix, Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge och Löwenströmska sjukhuset i Upplands Väsby. Nu söker vi en sjuksköterska, till avdelning H5-H6 som är en vårdenhet i säkerhetsklass 2. Enheten består av två avdelningar som är lokaliserade till Helix. Till våra avdelningar kommer främst patienter som är överlämnade till vård enligt Lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV). Många av de patienter som vårdas hos oss har långvariga och allvarliga psykiska störningar. Det finns ofta även en beroendeproblematik med i bilden. Målsättningen med den rättspsykiatriska vården är att habilitera och rehabilitera patienterna till ett liv i samhället med ökad psykosocial funktion och minskad risk för återfall i brott. Arbetsuppgifter Som sjuksköterska på natten har du en tydlig arbetsledande funktion på avdelningen med huvudansvar för omvårdnadsplaneringen och ansvarar för ett vårdlag tillsammans skötare/undersköterskor. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Specialistutbildning inom psykiatri är meriterande. Tidigare erfarenhet av arbete inom psykiatri, beroendevård och/eller kriminalvård är meriterande. I mötet med patienten är du alltid professionell, lyhörd och fördomsfri. Du är hjälpsam, men kan också stå för tydlighet och sätta gränser då det krävs. Du har mycket god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt samt arbetsleda andra. Övrigt Som medarbetare hos oss får du möjligheter att utvecklas i din roll som sjuksköterska samtidigt som du får tillgång till förmåner såsom friskvårdsbidrag upp till 5000 kr/år, fri hälso- sjukvård och flexibel arbetstid. Denna tjänst är främst en tillsvidareanställning men vi är också intresserade av att höra från dig som vill jobba extra på timmar, både på dagtid och/eller natt. Hälso- och sjukvården bygger på respekt för människovärdet. Alla människor har lika värde och samma rätt oberoende av personliga egenskaper och funktioner i samhället. Vi förutsätter att du som medarbetare hos oss delar dessa värden. Vi tillämpar drogtestning och registerkontroll i samband med anställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Om hotellet: Best Western Plus Hotel Kungens Kurva är ett 4-stjärnigt hotell med en hög kvalitetsnivå och en stark karaktär. Hotellet är helt nybyggt och öppnade i slutet av 2023. Utöver våra 91 mysiga hotellrum i varierande storlek så finns det även att finnas en italiensk restaurang, ett mindre gym och en relax Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna ingår vanliga uppgifter under frukostbuffén som att fylla på frukostfat, tillaga enklare varmrätter, diskning och självklart så är även gästbemötandet en stor del av arbetet. I arbetsuppgifterna ingår även att hjälpa kollegorna i köket. På hotellet arbetar vi alla ihop och vi samarbetar alltid mellan avdelningarna. Vem vi söker: Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster. Du ska vara flexibel, trivas med att arbeta i team samtidigt som du är stresstålig och klarar av att vara självständig. Du ska tycka om att hålla rent och snyggt omkring dig. Vad vi söker: Vi söker frukostpersonal till både vardagar och helger, tjänsten är på 85%
Är du en kock med passion för italiensk mat? Då passar du nog perfekt till vårt 4-stjärniga hotell i Kungens Kurva! Vi söker nu kockar/köksassistenter till Restaurang Veroni Om tjänsten: Best Western Plus Hotel Kungens Kurva är ett 4-stjärnigt hotell med en hög kvalitetsnivå och en stark karaktär. Hotellet är nybyggt och öppnade i november 2023. Utöver våra 91 mysiga hotellrum i varierande storlek så finns det en italiensk restaurang vid namn Veroni. Här serveras både lunch och middag till boende gäster, förbipasserande eller bokade grupper. Arbetsuppgifter: Laga fantastisk italiensk mat. Förberedelse, tillagning och disk/städning Servera både lunch och middag till våra gäster Se till att köket alltid är rent och säkert. Värdskap då du alltid arbetar framför gästen i ett öppet kök. Vem vi söker: Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba i kök, helst med italiensk mat. Som är kreativ, snabb och älskar matlagning. Som även kan prata svenska och engelska. Pluspoäng om du kan italienska. Meriterande med erfarenhet inom kallkök, varmkök, frukost, a la carte. Om arbetet: Arbetsplatsen har kollektivavtal Visita-Unionen, Visita-HRF. Arbetet utförs vardagar och helger, vi söker både heltid, deltid och vid behov.
Berglund Transport är ett företag som satsar på hög service, nöjda kunder och lojala anställda. Företaget grundades 1991 och är ett etablerat åkeri med Stor-Stockholm, Roslagen och Uppland som arbetsfält. Företaget har idag ca 180 fordon och 200 medarbetare. Vi har en stor bredd av verksamhet, därav består vår fordonspark av paketbilar, distributionsbilar, kranbilar och schakttrailers. Vi har olika arbetsställen och söker nu dig som kommer att utgå från Skogås-Länna. Arbetet genomförs delvis självständigt och i samarbete med andra så det är av yttersta vikt att du är både självgående och har lätt att samarbeta. Under arbetspasset träffar du ständigt leveransmottagare och därför är det ett krav att du håller ett vårdat yttre och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal o skrift. Du skall vara stresstålig, Visa stort intresse av att vilja lära samt ha viss datakunskap då vi använder oss av handdator som är en mycket viktig del i det dagliga arbetet. En stor merit är om du har god lokalkännedom i södra Stockholm samt om du har tidigare erfarenhet av att köra distribution. Utdrag ur polisens belastningsregister tas vid anställning. Vi söker nu dig med CE-kort som ska köra Partigods. Vi ser helst att du har full ADR då detta är ett krav från kunden. Arbetet genomförs delvis självständigt och i samarbete med andra så det är av yttersta vikt att du är både självgående och har lätt att samarbeta.
Kooperativet Hand i Hand är en medlemsstyrd organisation som bildades 1995 för personer med rätt till assistans. Våra medlemmar finns i Skåne, Halland, södra Småland, Västra Götaland, Stockholm samt Jämtland. Vi har kontor i Halmstad, Hässleholm och Malmö. Vi stöttar våra medlemmar med allt ifrån att ansöka om timmar hos Försäkringskassan/kommunen till personalfrågor rörande de personliga assistenterna. Vi anser att arbetet som personlig assistent är ett av de viktigaste arbeten som finns då man är en möjlighet för en annan människa, en möjlighet som innebär att han eller hon kan få leva sitt liv som alla andra. Söker du världens bästa jobb? Jag är en glad och bestämd tjej på 8 år, som nu söker en ny assistent till mitt team. Jag går i andra klass just nu men ska byta skola och börja i tredje klass efter sommarlovet. Jag gillar att hitta på bus, leka rollekar, leka med barbie, spela roblox, skapa egna slime, göra youtube videos (läggs ej ut), sminka mig, sjunga och dansa. En annan grej jag älskar att göra på somrarna är att bada, i kallt som varmt vatten, jag är ingen badkruka som min pappa. Jag föddes med spinal muskelatrofi, en åkomma som innebär att jag är svag i musklerna och har lite sämre motorik i hela kroppen, och det är därför jag kör runt i min elrullstol utomhus men också en manuell rullstol inomhus. Jag fick även min epilepsidiagnos förra året men den märker jag inte av så mycket. Jag behöver någon som kan vara mina armar och ben ibland, men i övrigt är jag som vilken sprallig 8 åring som helst. Jag för helst min egen talan, om jag inte blir allt för blyg. Den jag söker ska vara en glad filur som kan matcha min sprallighet men som också tar sitt arbete på allvar. Som min assistent finns du i min ständiga närhet för att rycka in när jag behöver hjälp/stöd men det är även viktigt att du har förmågan att vara ”osynlig” när jag exempelvis pratar med mina kompisar. Jag vill inte att du ska vara min extra förälder eller lärare, jag vill att du ska vara min vapendragare som står på min sida i alla väder. För mig är det viktigt att du pratar flytande svenska så vi kan förstå varandra. Då lyft förekommer ser jag gärna att du är stark och orkar förflytta mig korta sträckor. Du behöver vara rökfri då jag inte gillar lukten och har jättebra luktsinne. Det är meriterande om du har körkort och vågar köra, men är inte ett krav. Ibland åker jag och min familj till landet och då vore det roligt om du har möjlighet att följa med mig, antingen sova kvar eller så går det rätt snabbt att åka med tåget över dagen. Hos mig försöker vi hjälpas åt, så om en assistent är sjuk så försöker vi täcka upp för varandra så jag kan komma i väg till skolan eller göra något annat som är planerat. Ingen tidigare erfarenhet krävs utan bara sunt förnuft, att du förstår arbetet som personlig assistent. Gillar du att leka med mig och lever dig in i leken, så kommer vi nog komma bra överens. Tjänsten: 75% varierade tider, dagtid, eftermiddagar och varannan helg. När du arbetar dagtid kommer du vara med mig i skolan och under eftermiddagen/helger är du med mig hemma eller följer med på mina olika bestyr. Glöm inte att beställa utdrag ur belastningsregistret för det behövs om man ska jobba hos mig. Vi har endast möjlighet att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum: vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har ni några frågor eller funderingar kring tjänsten så är ni välkomna att höra av er till Matilda Borvén på 010-25 25 258
Innesäljare/Lagerarbetare Länna Lundagrossisten grundades år 1977 och bedriver B2B-försäljning av artiklar inom värme, vatten och sanitet. Vi är idag en av Sveriges ledande VVS-grossister med en årlig omsättning på över 1,6 miljarder kronor och fler än 200 medarbetare. Våra kunder är uteslutande professionella rörinstallatörer med ett stort och kontinuerligt materialbehov. Vi finns representerade från Malmö i söder till Gävle i norr, genom våra 20 fullstorterade hämtlager med över 16 000 lagerlagda artiklar. Vi är just nu inne i en expansiv fas och har därför ett stort rekryteringsbehov. Ett omväxlande jobb hos en trygg och långsiktig arbetsgivare! På Lundagrossisten lär du dig en bransch, ett företag och ett yrke från grunden, där praktiskt arbete varvas med interna utbildningar inom bland annat VVS, försäljning och vårt affärssystem. Som Innesäljare/Lagerarbetare förväntas du ge kompetent och trevlig service till våra besökande kunder och administrera deras order, men arbetar även med samtligt förekommande lagersysslor såsom orderplock, inleveranser samt utkörningar av material med B-lastbil. Tjänsten är en heltidstjänst och innebär goda utvecklingsmöjligheter, då Lundagrossistens policy är att internrekrytera till befattningar inom inköp, marknad, IT, utesälj och platschefsansvar. Vi eftersträvar långsiktiga arbetsrelationer och är stolta över att kunna säga att vi sedan starten 1977 aldrig har varslat eller permitterat någon medarbetare! Relevanta egenskaper och förkunskaper VVS-kunskaper är initialt inte ett krav, men du ska däremot vara motiverad att tillgodogöra dig dessa kunskaper i arbetet och via våra interna utbildningar. Som medarbetare på Lundagrossisten krävs det att du har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att jobba i ett effektivt tempo och med många kontakter. Egenskaper som är relevanta är engagemang, flexibilitet, prestigelöshet samt en god känsla för service och försäljning. Vi ser gärna att du har ett intresse av teknik, bygg eller mekanik. Omfattning Heltid Anställningsform Tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning Ingångslönen baseras på tidigare, relevant erfarenhet. Vår målsättning är att samtliga nya medarbetare ska ha uppnått kunskapsnivån och kompetensen som teknisk säljare efter ett års arbete och därmed erhålla en månadslön om 36 000 kronor. Därefter sker en individbaserad löneutveckling, som baseras på din ansvarskänsla och prestation i arbetet. B-körkort är inte ett krav vid ansökningstillfället, men skall innehas inom 6 månader från anställning. Sista ansökningsdag är 2025-07-31, men urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum.
Jag är en kille på 31 år som bor med min familj i Huddinge. Jag tycker om att lyssna på musik, gå på stan och så badar jag mycket. Jag söker nu en assistent, gärna runt 23 års ålder och uppåt, om du också har erfarenhet av autism och beteendeproblematik så är det ett stort plus. Du behöver vara skicklig i sociala sammanhang och kunna anpassa dig till mig och min omgivning då du assisterar mig. Du måste även vara i god fysisk form. Det är viktigt för mig att du är lugn och stabil och kan ta ansvar. Att du behärskar det svenska språket fullt ut är en förutsättning. Mina assistenter är anställda av Aberia, vilket säkrar att du får en bra introduktion. Arbetstid/Varaktighet , deltid ca 50h i månaden och du ska också kunna vikariera för mina andra assistenter när dom blir sjuka eller går på semester. För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människors lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God självkännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper. Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har kontor i Stockholm, Skene, Kalmar och Linköping. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster.
Välj ett jobb för att visa detaljer