Du kan vara den som gör någons dag bättre! Nu söker vi dig som vill jobba inom omsorgen om personer med funktionsnedsättning under sommaren 2025. Vi söker dig som kan rycka in där du behövs som bäst, när det behövs som mest. Du som jobbar minst 80% i 8 veckor under perioden 16 juni till 24 augusti får en extra bonus om 8.000 kr utöver din grundlön. Jobbar du minst 90% är bonusen 9.000 kr och vid heltidsarbete 10.000 kr. Inom personlig assistans är sommarbonusen 12.000-15.000 kr beroende på sysselsättningsgrad. För att har rätt till sommarbonus ska du vara schemalagd under ditt sommarvikariat och du får inte vara frånvarande mer än 2 tillfällen om max 4 dagar. (VAB räknas inte) Bonusen gäller såväl timavlönade som månadsanställda sommarvikarier. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Vi söker sommarvikarier till flera olika verksamheter: Grupp- och servicebostad I din roll utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållnings- och arbetssätt. Du stödjer de boende och vägleder med bland annat fritidsaktiviteter, personlig omvårdnad, måltider, hantering av medicin, städning och samhällskontakter. Administrativa uppgifter som att föra social dokumentation i enlighet med gällande lagstiftning och föreskrifter ingår i arbetsuppgifterna Boendestöd Inom Boendestöd arbetar du med individer med psykiska eller intellektuella funktionsnedsättningar som bor i egen bostad. Du arbetar utifrån ett motiverande och coachande förhållningssätt med fokus på individens egna resurser och önskemål utifrån boendestödsbeslut så individen kan leva ett mer självständigt liv. I arbetet ingår att samverka med andra instanser vid behov. Korttidsvistelse och fritidsverksamhet för barn Barnverksamhet LSS. Vi har fyra korttidsboenden med olika inriktningar och en fritidsverksamhet för barn och unga som fyllt 13 år. Till oss kommer barn och unga med funktionsvariation några dygn i månaden för att föräldrarna ska få vila samtidigt som barnen få miljöombyte. Arbetsuppgifter som förekommer är att hjälpa barnen med vardagsrutiner som personlig omvårdnad, matsituationer, lek, aktiviteter och kommunikation. Vissa barn behöver praktisk hjälp medan andra behöver coachande och motiverande stöd. I arbete ingår administrativa uppgifter som social dokumentation. Korttidsvistelse för vuxna Hit kommer vuxna personer med till exempel intellektuell funktionsnedsättning, autism och andra fysiska funktionshinder för boende några dygn i månaden. Arbetsuppgifter som förekommer är att hjälpa personerna med vardagsrutiner som personlig omvårdnad, matsituationer, medicinering, inköp, städ och tvätt av kläder. Tidigare erfarenhet av arbete med stora omvårdnadsbehov är önskvärt. Arbetstiden är förlagt dygnet runt. I arbetet ingår också administrativa uppgifter som social dokumentation Personlig assistans När du jobbar som personlig assistent arbetar du med personer i olika åldrar som har någon form av funktionsnedsättning. Din arbetsplats är i brukarens hem och i det dagliga arbetet stödjer du brukaren med pedagogiskt motivationsarbete, hantering av medicin, stöd med hygien, att laga mat, städa och en del administrativa uppgifter. Brukarens intressen och vardag formar din arbetsdag och beroende på vem du jobbar med så kommer arbetet att ställa varierande krav på dig. Din profil För arbete inom ovanstående verksamheter är det önskvärt att du har genomgått någon av följande utbildningar: • Undersköterska • Behandlingspedagog • Barnskötare med social inriktning Annan motsvarande utbildning och/eller erfarenhet är meriterande. För att passa och trivas i rollen behöver du vara intresserad, stabil och ha en kommunikativ förmåga. Du har ett positivt förhållningssätt, lätt för att samarbeta och anpassar dig utifrån individernas behov och situationer som kan uppstå. Ditt bemötande präglas av engagemang, förtroende och tillit. För att kunna kommunicera med våra kunder och för att kunna dokumentera är god förmåga i det svenska språket i både tal och skrift ett krav. För att vara aktuell för anställning behöver du ha godkänt betyg i grundläggande svenska. Du behöver ha god teknikvana då våra arbetsverktyg är digitaliserade. Körkort och körvana för manuellt växlad bil är ett krav på vissa arbetsplatser. Inom funktionsnedsättningsomsorgen är arbetet förlagt till alla dagar och hela dygnet. Vi förväntar oss att du kan jobba såväl vardagar som kvällar och helger. Nattarbete förekommer inom flera verksamheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att arbeta i verksamhet för barn med funktionsnedsättning är det ett krav att uppvisa ett godkänt utdrag ur polisens belastningsregister. Rekryteringen sker löpande med möjlighet att arbeta timmar vid behov omgående fram till ditt schema börjar. Bokning av intervjuer sker via e-post, därför är det viktigt att du uppger en giltig mailadress och att du läser dina mail regelbundet. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Sommarjobb inom hemtjänst och korttidsvård Du kan vara den som gör någons dag bättre! Nu söker vi dig som vill jobba inom hemtjänst och korttidsvård under sommaren 2025. Vi söker dig som kan rycka in där du behövs som bäst, när det behövs som mest. Du som jobbar minst 80% i 8 veckor under perioden 16 juni till 24 augusti får en extra bonus om 8.000 kr utöver din grundlön. Jobbar du minst 90% är bonusen 9.000 kr och vid heltidsarbete 10.000 kr. För att har rätt till sommarbonus ska du vara schemalagd under ditt sommarvikariat och du får inte vara sjukfrånvarande vid mer än 2 tillfällen om max 4 dagar. Inom vissa svårrekryterade områden (se under rubriken uppdrag för mer erfarna undersköterskor) som kräver utbildning och erfarenhet är sommarbonusen 12.000-15.000 kr beroende på sysselsättningsgrad. Bonusen gäller såväl timavlönade som månadsanställda sommarvikarier. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Vi söker sommarvikarier till flera olika verksamheter och arbetsplatser: Hemtjänst Inom hemtjänsten jobbar du oftast ensam med att hjälpa personer i hemmet så att de kan klara sin vardag. När du jobbar inom hemtjänsten får du ett schema där det står vem du ska hjälpa, vilken tid och vad du ska göra. Oftast kör du bil, men det förekommer också att du går eller cyklar hem till brukaren du ska hjälpa. Dokumentation ingår i arbetsuppgifterna. Uppdrag för erfarna undersköterskor Korttidsvården verkställs på två avdelningar på Fredens kulle i Hudiksvall. Att arbeta som undersköterska inom korttidsvården är omväxlande och innebär att du hjälper brukaren i vardagen och främjar den funktionella förmågan. Arbetet innebär nära samarbete med sjuksköterska och rehab. På avdelningarna verkställs även växelvård och palliativ vård. Din profil För arbete inom ovanstående verksamheter är det önskvärt att du har genomgått någon av följande utbildningar: • Undersköterska • Vårdbiträde Annan motsvarande utbildning och/eller erfarenhet är meriterande. För att passa och trivas i rollen behöver du vara intresserad, stabil och ha en kommunikativ förmåga. Du har ett positivt förhållningssätt, lätt för att samarbeta och anpassar dig utifrån brukarens behov och situationer som kan uppstå. Ditt bemötande präglas av engagemang, tillit och förtroende. För att kunna kommunicera med vår brukare och för att kunna dokumentera är god förmåga i det svenska språket i både tal och skrift ett krav. För att vara aktuell för anställning behöver du ha godkända betyg i grundläggande svenska. Du behöver ha god teknikvana då våra arbetsverktyg är digitaliserade. Körkort och körvana för manuellt växlad bil är ett krav på vissa arbetsplatser. Inom äldreomsorgen är arbetet förlagt till alla dagar och hela dygnet. Vi förväntar oss att du kan jobba såväl vardagar som kvällar och helger. Vi ser gärna att du även kan jobba natt, men det är inget krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekryteringen sker löpande med möjlighet att arbeta timmar vid behov omgående fram till ditt schema börjar. Bokning av intervjuer sker via e-post, därför är det viktigt att du uppger en giltig mailadress och att du läser dina mail regelbundet. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Hej! Jag är en man som söker personliga assistenter till mitt team i Hudiksvall Jag har MS och behöver hjälp med i stort sett allt i min vardag, som t.ex. hygienvård, träning, kommunikation och aktivering. Arbetsplatsen är där jag befinner mig, som t.ex, i hemmet eller ute i stugan. Ett av mina stora intressen är bilar, och delar du det så är det ett stort plus. Tidigare arbete som personlig assistent och erfarenhet av arbete med funktionshindrade är meriterande, men jag lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att personkemin stämmer. God fysik är önskvärd då arbetet innebär förflyttningar. Arbetstiden är schemalagd och är hela dygn. Jag ser gärna manliga sökande till tjänsten. Urvalet av sökande sker löpande vilket innebär att platserna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Körkort och bil är ett krav för att du ska kunna ta dig till arbetsplatsen. Arbetstider: Dag, kväll, natt och helg. Anställningsvillkor: Timvikarie vid behov, med möjlighet till en fast tjänst. Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Äventyrsgruppen har sin hemvist vid hamnen i centrala Hudiksvall. En del av gruppen har till största delen uppdrag kring Äventyrshuset medan andra är mest ute på olika strapatser, vandringar och uppdrag. Gruppen ingår i området 1 daglig verksamhet med 10 olika arbetsplatser som alla samarbetar i hög grad mycket nära varandra. Vi har som uppdrag att rensa invasiva växter, våra deltagare är värdar vid utflykter som vi anordnar för andra dagliga verksamheter och för årsrika. Vi städar bla upp kring hamnen och vid grillplatser runt om i kommunen ute i naturen efter leder mm. Friskvård och träning är en del av vår vardag. En mycket fysiskt aktiv grupp. Du kommer att vara delaktig i alla delar. Arbetsuppgifter Du kommer att vara en av tre medarbetare som verkställer Daglig verksamhets beslut så att deltagarna får en/ motiveras till en meningsfull sysselsättning. Du som stödpedagog har det övergripande pedagog ansvaret i gruppen. Som stöd i detta har du de andra stödpedagogerna i området. Du tar initiativ till och förändrar verksamhetens innehåll efter deltagarnas behov. Du tillsammans med dina kollegor planerar och ser till att deltagarna på bästa sätt kan genomföra sina sysselsättningar. Du stöder deltagarna genom dagen med allt från ADL, matlagning, snickeri, förflyttning till kommunikation. Du stödjer deltagare med fysiska och psykiska funktions variationer. Du samarbetar med andra dagliga verksamheter och arbetar även i andra grupper om behov uppstår. Dokumentation, kontakter med företrädare, boende mfl blir en del av din vardag. Du har ansvar för dokumentation och att upprätta genomförandeplaner. Du kör deltagare och gäster till och från aktiviteter i minibuss. Vi arbetar utomhus till allra största delen både vinter och sommartid. Din profil Krav: Stödpedagog utbildning. Yrkeshögskolenivå. Körkort dvs manuellt körkort. Kan köra manuell minibuss, (med släpvagn.) Flerårig erfarenhet av funktionshinderområdet/olika diagnoser nivåer, autism, intellektuell funktions variation, psykisk funktions variation mfl. Mkt god erkänd samarbets- initiativ- och pedagogisk förmåga. Mkt god förmåga att driva utveckling och att skapa struktur för deltagare. Inga svårigheter att arbeta lågaffektivt med utåtagerande. Lugn, kan vänta in. Fördel: Om du kan AKK. Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
OP Assistans söker 4 personliga assistenter, för ordinarie tjänst, till en kvinna i 40-årsåldern i Hudiksvall. Detta är ett nystartat uppdrag, där arbetstiden och den exakta tjänstgöringsgraden ännu inte är helt fastställda. Vi har ordinarie tjänster att erbjuda, men söker även timvikarier som vill hoppa in vid behov. Mer information om detta kommer löpande. Anställning sker omgående efter träff med kund, med introduktion som start. Om kunden Kunden är en kvinna i 40-årsåldern som har MS. Hon bor med sin familj bestående av partner och barn. Pälsdjur finns i hemmet. I dina arbetsuppgifter ingår assistans vid allt som hör livet till. Exempelvis förflyttningar, måltider och personlig omvårdnad. Arbetet sker där kunden är. Vilket kan vara såväl i som utanför hemmet. Vem är du? Kunden söker kvinnliga assistenter. Du behöver tåla pälsdjur. Erfarenhet av personlig assistans eller annat vårdyrke är meriterande, men inget krav. Det viktigaste är att personkemin mellan dig och kunden fungerar bra. Arbetstid och tjänstgöringsgrad Tjänsternas arbetstider är i dagsläget inte helt fastställt. Men det är meriterande om du kan jobba varierande tider under hela dygnet. Vi söker 4 personer för ordinarie tjänst. Vi är även intresserad av att höra från dig som vill jobba som timvikarie vid behov. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda. Både ordinarie personal och timvikarier Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar __________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se __________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
Tillsvidare Konsultuppdrag. Heltid/deltid (Varannan vecka). Start i juli eller enligt överenskommelse. Är du flexible farmaceut? Intresserad av tillsvidare konsultuppdrag heltid/ deltid?varannan vecka Vi står för boende, restid och reseersättning. Morano BemanningsExperten är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad farmaceut och erbjuder ett växlande arbete i både apotek / e-apotek Vi erbjuder tillsvidare konsultuppdrag i både heltid och varannan vecka. Vi står för boende, bra lön, reseersättning och milersättning. Nu har vi en möjlighet för dig som engagerad farmaceut att bli en del av vårt team. Vi söker efter dig som har förmågan att se till varje individs behov och som med service och omtanke har ambitionen att bygga långsiktiga relationer med våra kunder. Om rollen Som farmaceut kommer du att spela en central roll i att tillgodose våra kunders behov av rådgivning och produkter inom läkemedel och hälsa. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Dina kompetenser: _För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. _Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med läkemedelsfrågor. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Du har erfarenhet av att arbeta med läkemedel och omtänksam av läkemedelshantering ur ett serviceperspektiv. - Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.
Lärandeförvaltningen söker en administratör/ receptionist till Centrum för utveckling och lärande – CUL. På vuxenutbildningen på CUL finns många möjligheter till utbildning – man kan plugga vidare efter gymnasiet, skaffa sig en yrkesutbildning, läsa upp behörighet för högre studier eller lära sig svenska. Här finns också studie- och yrkesvägledning. På Cul möter vi elever som läser inom komvux och sfi samt anpassad vuxenutbildning. Här finns även ca 300 studerande från olika lärosäten på Högskolan eller Yrkeshögskolan. Vi har även flertalet projekt inom verksamheten där utbildningar inom projekten tillhandahålls och erbjuds på Cul. Totalt under ett år rör sig ca 1800 personer varje år som studerar inom någon av våra utbildningar. CUL tillhör lärandeförvaltningen, som omfattar Hudiksvalls kommuns utbildningsverksamhet inom förskola, grund- och grundsärskola, gymnasie- och gymnasiesärskola och vuxenutbildning. Vi har Sveriges viktigaste jobb och det tar vi på stort allvar. Vi vill göra skillnad och skapa möjligheter, för nutid och framtid. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna jag kan, jag vill, jag vågar! Arbetsuppgifter Administrativa arbetsuppgifter. Bokningar och hantering av salar och studierum och tentamen. Bemanna av reception och Culs telefonväxel. Tentamensvakt för skrivande från högskolor/ yrkeshögskolor vilket kan innebära viss obekväm arbetstid. Motta nya studiegrupper och välkomna dessa med en introduktion. Samverkan med arbetsgrupper, regionalt och nationellt. Samarbeta med studie- och yrkesvägledare och elevmottagning. Du kommer ingå i ett arbetslag på 5 personer. Din profil Vi söker dig som är driven och nyfiken och tycker om att ha varierande arbetsuppgifter. Du är en naturlig lagbyggare som kan ta initiativ och fatta beslut tillsammans med de övriga. Som person är du öppen och redo att lära dig verksamheten. Du är en problemlösare och kan arbeta självständigt. Du behöver ha god datorvana och behärska svenska språket mycket väl i tal och skrift. Du ser till helheten och har förmåga att se samband som stärker och utvecklar verksamheten. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Du har lätt för att skapa dig en överblick över ditt arbete, är kvalitetsmedveten, flexibel och har god samarbetsförmåga. Du ska minst ha en avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande om du har kunskaper om vuxenutbildningens skolformer och myndighetsutövning. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Vi söker nu en till medarbetare till vårat team med start omgående. Tjänsten är en heltids tjänst med tider både helger och vardagar. Du ska kunna vara flexibel, hjälpsam och veta hur man arbetar i ett team. Du ska kunna arbeta bekväma som obekväma tider. Krav är att du ska kunna prata,skriva och förstå svenska. För att söka tjänsten ring Lokman 0730366524
Tänk dig en skola som är öppen för alla. En skola som står för nyfikenhet, nytänkande och närhet. Där varje elev får vara den hen vill vara. Där vi tillsammans kan utveckla idéer och odla drömmar. Vi har Sveriges viktigaste jobb och det tar vi på stort allvar. Lärandeförvaltningen söker nu en utvecklingsledare till fritidshemmet på Ede skola. Ede skola är en F-9 skola med ca 500 elever där verksamheten är organiserad i två arbetslag: F-6-och 7-9. I nära anslutning till skolan finns bibliotek, elljusspår, idrottshall och simhall med utomhusbad. Vi vill göra skillnad och skapa möjligheter. För nutid och framtid. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna jag kan, jag vill, jag vågar! Vi fortsätter att utveckla en skola för alla - vill du vara med? Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som utvecklingsledare har du ett mångfacetterat uppdrag där du verkligen kan göra skillnad för de viktigaste vi har, våra barn och ungdomar. I ditt uppdrag ingår att bistå rektorn i att leda och planera det systematiska kvalitetsarbetet med fokus på att utveckla verksamheten för fritidshemmet och skapa en god arbetsmiljö. Du arbetar utifrån de styrdokument som rör verksamheten, samt stödjer rektorn i att följa upp och utvärdera verksamheten på fritidshemmet och vidta förbättringsåtgärder utifrån fattade beslut. Kollegialt samarbete är viktigt i hela vår organisation, och som utvecklingsledare främjar du det i syfte att öka skolans måluppfyllelse. Din profil Du är flexibel, strukturerad och tydlig i relationen till eleverna. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas och passa i rollen som utvecklingsledare är du kreativ, lyhörd och flexibel och du har en god organisatorisk förmåga. Du kan både följa och visa vägen samtidigt som du skapar engagemang och delaktighet hos dina medarbetare. Du ser till helheten och har förmåga att se samband som stärker och utvecklar verksamheten. Du arbetar med relativt stor handlingsfrihet utifrån rektors delegation samt utifrån statliga och kommunalt fastställda mål och inom givna ekonomiska ramar, och du har stort ansvar utifrån verksamhetens styrdokument. Det är viktigt att du är trygg, stabil och har självinsikt samt har förmåga och mod att se möjligheter. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du arbetar aktivt tillsammans med dina medarbetare för att skapa förtroendefulla relationer. För den här tjänsten är det ett krav att du har: - Relevant högskoleutbildning Det är också önskvärt att du har: - Tidigare erfarenhet av arbete inom skolverksamhet gärna mot fritidshemmet - Ledarerfarenhet Intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Före erbjuden anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: http://hudiksvall.se/flyttbidrag Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Lunds skola ligger i Sörforsa i Hudiksvalls kommun och är en F-6 skola med drygt 200 elever och 30 personal. Skolans skolgård uppmanar till rörelse och lek. Arbetsuppgifter På grund av kommande pensionsavgång söker vi en ny kollega till mellanstadiet på Lunds skola. Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad - varje dag! På Lunds skola arbetar vi tillsammans för att skapa en trygg, inkluderande och utvecklande lärmiljö för alla våra elever. Nu söker vi en engagerad och legitimerad lärare i matematik, NO och teknik för årskurs 4-6. Utöver undervisning i matematik och NO kommer du att samarbeta med kollegor i arbetslag, ämnesgrupper och elevhälsoteam. I samråd med övriga lärare kommer du att ansvara för elevernas kunskapsinlärning samt leda och utveckla det pedagogiska arbetet mot de uppsatta målen. Du ska handleda, utmana och stödja eleverna i deras individuella utveckling och lärande. I arbetsuppgifterna ingår självklart också mentorskap, föräldrakontakter samt aktivt deltagande i andra delar av skolans verksamhet. Du har hög grad av ansvarskänsla och arbetar i enlighet med styrdokumenten och planerar din undervisning utifrån dem. Din profil Du är legitimerad lärare i matematik och NO. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter tar även ansvar för det gemensamma resultatet. Du har väl planerade och genomförda lektioner samt visar respekt för lektionstiden. Du har tydliga förväntningar på vad varje elev ska kunna och följer upp elevernas kunskapsmässiga utveckling. I arbetslaget kommer du med förslag på lösningar samt är lojal mot fattade beslut. Du håller uppsatta tidsramar. Du är duktig på att identifiera och utveckla relationer. Du delar med dig av din kunskap, stöttar även andras idéer samt arbetar kollegialt. För oss är relationer viktiga. Du arbetar bra tillsammans med andra, lyssnar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap går fram. Du behöver kunna uttrycka dig i svenska på ett bra och tydligt sätt, både i tal och skrift. Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: https://www.hudiksvall.se/Sidor/Kommun-och-politik/Jobb-och-uppdrag/Flyttbidrag-for-forskollarare-och-larare.html Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden. I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
Välj ett jobb för att visa detaljer