Sjuksköterska och Specialistsjuksköterska

För bästa ekonomiska villkor och support! Bli Bemanningssköterska hos Omsorg & Behandling Vi erbjuder: Bästa möjliga ekonomiska villkor (Högre inkomst) Regionuppdrag nationella avtalet med uppdrag i hela Sverige (Valfrihet) Kommunuppdrag avtal med över 100 kommuner i hela Sverige (Valfrihet) Personligt engagerat team med hög vårdkunskap (Trygghet) Arbeta via eget företag eller som anställd (Flexibilitet) Hög rekryteringsbonus som ska gynna samtliga parter Kollektivavtal (Justa villkor) Balans i Livet: Vi värdesätter din hälsa och balans mellan arbete och privatliv och erbjuder flexibla arbetstider. Vi finns där för dig och tillsammans säkerställer vi att Sverige har en vård i världsklass Om oss: Omsorg & Behandling vårdbemanning är ett av Sveriges ledande bemanningsföretag inom vård och omsorg. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och har kollektivavtal (justa villkor). Vår vision och målsättning är att alltid skapa en god arbetsmiljö och de bästa förutsättningar för vår personal. Tredjepartscertifierade: Kvalitécertifiering ISO 9001:2015 Miljöcertifiering ISO 14001:2015 Arbetsmiljöcertifiering ISO 45001:2018 Bra vård börjar med dig! Vänligen kontakta oss för mer information och ett personligt möte. E-post: [email protected] Hemsida: www.omsorgbehandling.se

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Kaminsäljare - Hudiksvall

Utveckla din karriär med oss - Låt naturens stora tillgång på energi värma upp hemmet och bli en del av dengröna framtiden hos Nya Energihem! Är du redo för en spännande utmaning och vill bidra till att vår planet blir en bättre plats?Som kaminsäljare har du möjligheten att inte bara skapa en mysig atmosfär utan också bidra till en mer miljövänlig och hållbar vardag. Ta steget in i en bransch där varje eld kan vara en symbol för både komfort och ansvar gentemot vår planet! Go back to basics - låt naturens stora tillgång på energi värma upp ditt hem. Hos Nya Energihemvälkomnar vi alla, från erfarna säljare till de som är nyfikna på en karriär inom försäljning. Vi erbjuder en unik möjlighet att sälja energibesparande lösningar för privata hushåll, såsom vedkaminer, fönsterbyten, solenergisystem, batterilagringssystem och luftvärmepumpar.Låter det intressant?Varför ska duvälja oss? Utbildningspaket - Genom vår säljutbildning får du tillgång till ett brettkursutbud varvat med undervisning ochindividuell coaching som skaparförutsättningar för att bli nästa toppsäljare,oavsett din tidigare erfarenhet Miljövänliga produkter: Varje försäljning bidrar till en grönare planet Flexibla arbetstider: Vi värderar din frihet och erbjuder flexibla arbetstider Generös provision: Vår provisionsstruktur är utformad för att generöst belöna ditt engagemang och framgång Personlig utveckling - Kontinuerlig kompetensutveckling viavår säljakademi och storamöjligheter att påverka och göra karriär i ett snabbväxande tillväxtföretag Om uppdragetÄr du en driven och engagerad relationsskapare som motiveras av att bidra till en mer hållbar och miljövänlig vardag?Delar du visionen om att ha branschens nöjdaste kunder?Bra, då har du hamnat rätt! Tillsammans med dina kollegorkommer du att få chansen attarbeta i en bransch med stor tillväxt och representera hög kvalitativa produkter.Samtidigt som du får möjligheten att hjälpa våra kunder att välja en kostnadseffektiv, trygg och hållbar uppvärmningskälla på den osäkra elmarknaden. Som kaminsäljare kommer du genom personliga besök atterbjuda skräddarsydda montagelösningar utifrån kundens behov för att minska energiförbrukningen och sparaenergi. Tillsammans med kunden planerar du installationen, placering av kaminen samt dragning av skorstensrör.Samtidigt beräknar du besparingarna kunden gör i förhållande till investeringen.Du kommer att jobba med hela säljprocessen, från marknadsföring och försäljning till att skriva avtal. Därefter tar kollegorna på montage över. Att jobba som kaminsäljare erbjuder en unik möjlighet att vara en del av något mer än bara försäljning. Genom att sälja kaminer ger du människor möjligheten att skapa en mysig och hemtrevlig miljö samtidigt som du kan fokusera på att erbjuda lösningar som är mer energieffektiva, hållbara och miljövänliga. Är du vår nya kollega?För att lyckas i rollen ser vi att du har följande: B-körkort Minst 2 års arbetslivserfarenhet Vana av att arbeta med digitala verktyg och system God förmåga att kommunicera på svenska i tal då rollen innebär mycket kundkontakter Om du tidigare arbetat inom försäljning, praktiska hantverksyrken, service eller i en bransch där du arbetat med människor ser vi det som meriterande. Som person är du driven och ser möjligheter istället för hinder. Du tycker om att bygga relationer och har lätt för att ta kontakt med nya människor. Vidare har du även en god samarbetsförmågasamtidigt som du är självgående. För oss är din arbetslivserfarenhet inte det viktigaste, utan vi kommer att lägga stor vikt vid din vilja att utvecklas. Ditt Framgångsschema Starta med utbildning: Du kommer att få tillgång till vår säljakademi somger dig en djupgående förståelse för våra produkter och försäljningstekniker. Säljutbildningen pågår under ditt första år och är indelad i olika teman och steg. Fältarbete: Använd dina nya kunskaper i praktiken och möt kunder Kontinuerlig utveckling: För att du ska fortsätta att växa som säljare får du regelbundet stöd genom vidareutbildningar ochpersonlig coaching FörmånerVill du vara med och göra skillnad? Då är du varmt välkommen till oss! På Nya Energihem tar vi hand om varandra och våra kunder för vi vet att vår vikigaste resurs är medarbetarna. Hos oss får du: Tjänstebil Generös provisionsstruktur utan tak Friskvårdsbidrag Tjänstepension Kontinuerlig kompetensutveckling ochutbildning Goda karriärmöjligheter Vi tycker om att ses och flera gånger om året samlas vi för våra gemensamma gruppveckor där vi utvecklar både varandra och bolaget.Kan vi vara din nästa arbetsplats? AnsökanSkicka gärna in din ansökan redan idag då urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen 2024-05-19. Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta Jens Brismo på070-960 50 15 eller [email protected]. Om ossNya Energihem Norden AB är ett tillväxtföretag med lång erfarenhet från branschen. Vi är specialisterpå hållbara energilösningar så som solceller, kaminer, fönster och dörrar. Med fokus på miljövänlighet, ekonomi och kvalitet erbjuder vi helhetslösningarfrån förstudie till färdig installation, för att skapa trygga och pålitliga lösningar för våra kunder. Idag är vi en av Sveriges främsta leverantörer av energibesparande helhetslösningar och vår målsättning är att ta första platsen tillsammans med Sveriges bästa säljkår och branschens nöjdaste kunder.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Hotellstäd till Strandpiren

Hotell Strandpiren är ett familjeägt hotell beläget i Hudiksvall, vid havet. Hotellet har 28 rum i två plan. Allt ifrån mysiga dubbelrum till våra fantastiska sviter. Nu söker vi personal för anställning från April månad. I tjänsten ingår städning av hotellrum, hotellets allmänna utrymmen. Du och dina kollegor bidrar till den allmänna ordningen i hotellets lokaler, hanterar tvätt och fyller på våra förråd. Du ansvarar att rummen är välstädade och håller en hög standard när gästen checkar in. Du behandlar hotellet med kärlek, tar eget ansvar och lägger en stor vikt vid ett varmt och välkomnande gästbemötande. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom hotellstäd. Du behöver vara noggrann, ha ett öga för detaljer samt dela vår vision om att skapa den perfekta hotellupplevelsen. Det är viktigt att du är flexibel och har en god samarbetsförmåga då vi är ett litet team där kommunikation och samarbete är nyckeln i vår verksamhet. Du behöver ha god fysik då det är ofta ett högt arbetstempo. Du är över 18 år och kan jobba flexibelt över veckans alla dagar. Tjänsten är en säsongsanställning under april-september månad. Vi söker dig som: - Har minst några månaders erfarenhet av rumsstäd på hotell - Är handlingskraftig, flexibel och stresstålig - Älskar människor och att få hjälpa till - Behärskar det svenska och engelska språket -Bor i Hudiksvall med omnejd

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Barpersonal till Sommarsäsong

Strandpiren är Hudiksvalls nya hotell med 28 rum, lobbybar, konferens, gästhamn, restaurang och stans största uteservering. Här är det fullfart på sommaren med båtgäster, matgäster samt bargäster. Sommartid har vi stans största uteservering vid vattnet Vi ligger på bästa läge precis vid havet längs strandpromenaden i Hudiksvalls hamn. Du som söker ska ha ett brinnande intresse för branschen. Då det kan vara högt tryck i baren söker vi en stresstålig , socialperson som kan jobba effektivt. Vi har ett brett utbud i våra barer och du får gärna vara med och komponera drinklistor m.m Vi söker en glad och positiv person som vet hur man lägger i en extra växel , hugger i där det behövs , ställer upp för gäster och arbetskamrater och gör det med glimten i ögat. Du som söker måste vara över 18år. Tjänsten innebär: Kassahantering Bararbete dag och kväll Dryckeshantering Dryckesbeställning Försäljning både vid bardisk samt vid bord, inne och ute Plocka och hålla snyggt på borden Samt vara van att arbeta vid högt tempo. Våra barpersonal ska vara självgående och kunna jobba i team. Erfarenhet är ett måste för dessa tjänster. Referenser krävs.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Kockar till Strandpiren i Hudiksvall

Nu behöver vi på Strandpiren förstärka vårt team inför sommaren. Vi ligger på bästa läge precis vid havet längs strandpromenaden i Hudiksvalls hamn och har öppet från morgon till kväll 7 dagar i veckan. Här erbjuds en a la carte meny med fokus på fisk och skaldjur. Vi är stolta över att vara med i White Guide. Hotellet är öppet alla dagar året runt och vi har 28 hotellrum, 2 konferensrum, 30 gästhamnsplatser och restaurang med stor uteservering. Hos oss kommer du få jobba i ett erfaret team, på ett fantastiskt ställe vid havet, i ett nytt modernt kök. Vi tror du som söker tjänsten är en kock som kan jobba självständigt och gillar att arbeta i team. Är du den vi söker? Vi ser framemot just din ansökan idag! Möjlighet till längre anställning finns.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Receptionist till Sommarsäsong

Hudiksvalls nya hotell med 28 rum, lobbybar, konferens, gästhamn, restaurang och uteservering. Vi ligger på bästa läge precis vid havet längs strandpromenaden i Hudiksvalls hamn. Du som söker ska ha ett brinnande intresse för branschen. Referenser är ett krav Du som söker måste vara över 18år. Vi söker en glad och positiv person som vet hur man lägger i en extra växel , hugger i där det behövs , ställer upp för gäster och arbetskamrater och gör det med glimten i ögat. Strandpiren är stans nya hotell vid vattnet längs strandpromenaden. Vi har 28 hotellrum, 30 gästhamnsplatser, 2 konferensrum, matsal med 100 sittplatser samt stor uteservering. Hotellet är öppet alla dagar året runt. Tjänsten innebär: Kassahantering Ta emot bokningar Administrativt arbete Genomgång av bokningslistor Konferenshantering Arbete med merförsäljning Kunskaper om hotellets rutiner Du som ska arbeta i vår reception bör gärna ha erfarenhet av liknande arbeten. Du ska vara van att arbeta i olika bokningsprogram samt ha hantera både Svenska och engelska i både tal och skrift. Du ska vara flexibel och även kunna sköta våra konferenslokaler. Kunskaper inom alkoholservering är en fördel då vi har en bar i receptionen. Du ska hantera administrativt arbete som fakturering, förskottsbetalning, genomgång av listor m.m Arbetstiderna innefattar dagtid samt kväll och vissa helger. Referenser krävs.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Servitör/servitris till Strandpiren

Strandpiren är Hudiksvalls nya hotell vid vattnet med 28 rum, lobbybar, konferens, gästhamn, restaurang och stor uteservering. Vi ligger på bästa läge precis vid havet längs strandpromenaden i Hudiksvalls hamn. Vi serverar frukost, lunch samt kvälls a la carte alla dagar i veckan. Restaurangen är prisad i White Guide Vi söker en glad och positiv person som vet hur man lägger i en extra växel , hugger i där det behövs , ställer upp för gäster och arbetskamrater och gör det med glimten i ögat. Arbetsuppgifterna innebär vanligt förekommande restaurangarbete: A la carte och lunchservering Kassahantering Ta emot bokningar Dryckesförsäljning Tallriks servering dag och kväll Disk och städ Tidigare erfarenhet är ett krav. Du som söker måste vara över 18år. Referenser är ett krav Barkunskap är ett plus

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Skadereglerare byggskador till Dina Försäkringar i Sundsvall

Nu söker vi en byggskadereglerare till Dina Försäkringar Nord i Sundsvall. Har du försäkringskunskap och erfarenhet från byggbranschen eller från en liknande roll inom byggskador? Lockas du av att arbeta i ett bolag med tillväxt, stark lokal närvaro och med kunden i fokus? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök därför redan idag! Om Dina Försäkringar Dina består av sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. De har kontor från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkrings­givare med ledorden nytänkande, nära och engagerade. Dina Försäkringar Nord är ett av dessa sex nationella bolag i Dina-gruppen och bolaget har kunder i de fyra nordligaste länen samt kontor i Sollefteå och Sundsvall. Bolaget befinner sig på en tillväxtresa med höga mål och ambitionen att växa ytterligare. Om rollen Som byggskadereglerare arbetar du främst i en kundnära backoffice-roll och hanterar sakskador inom bygg från såväl privat- som företagskunder. Skadeanmälningarna kommer in via telefon, webb eller epost varvid du kopplas in och driver hela processen kring skadeärendet framåt. Du registrerar, förhandlar och reglerar skadan och åker ca en dag per vecka ut i fält och besiktar skador i ett geografiskt område som innefattar Västernorrland, Jämtland och som nordligast Umeå/Piteå. Du hanterar flera skador av olika omfattning parallellt och sköter beställningar med underentreprenörer, andra byggare samt har mycket kontakt med kunder och kollegor. Stor del av arbetet sker i kalkylprogrammet Meps, där du till exempel gör besiktningsrapporter, kostnadsbedömningar, samt skapar en överskådlig kalkyl av byggskadan. På kontoret i Sundsvall sitter du i hemtrevliga lokaler på Esplanaden och tillhör en grupp av två andra skadereglerare samt en skadechef. Här finns även medarbetare från inne- och utesälj. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av försäkringsarbete med inriktning mot skador samt ett övergripande tekniskt kunnande från några års erfarenhet inom byggbranschen. Du har förståelse för byggkonstruktioner, ritningar och andra tekniska delar. Kanske har du haft en liknande roll inom skadereglering hos annat försäkringsbolag och tidigare arbetat som snickare, sanerare eller projektledare inom bygg. För att lyckas i rollen som skadereglerare trivs du med att vara en drivande part som på ett tryggt sätt kan argumentera för din sak och vara tydlig i dialogen med andra. Du är social och serviceinriktad, hyser stor empati för kunden samt kan ta människor i olika lägen. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt och är flexibel och lösningsorienterad för att effektivt komma framåt i dina ärenden. Detta är en roll med mycket eget ansvar och planering samtidigt som du är en lagspelare som gillar att samarbeta med dina kollegor. Krav för tjänsten Försäkringskunskap Körkort B Goda datorkunskaper Fullgjord gymnasieexamen Flytande i svenska i tal och skrift Meriterande för tjänsten Försäkringserfarenhet med inriktning bygg Kunskap i Meps Byggteknisk utbildning från gymnasium, YH eller högskola Övrigt Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd av Dina Försäkringar Nord Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Ort: Sundsvall. Du arbetar på kontoret i Sundsvall. Tjänstebil ingår i tjänsten för resor till skadeplats. Enstaka övernattningar kan förekomma. Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. Läs mer om varför vi använder tester i våra rekryteringar här. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lina Södergren via 076-020 25 14 och [email protected]. Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra, här kan du läsa om hur rekryteringsprocessen hos Stegra går till.

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Sjuksköterska sökes för uppdrag på vårdavdelningar!

Vi söker nu efter sjuksköterskor för uppdrag på olika vårdavdelningar! Uppdragen är pågående och sträcker sig över sommaren och några till årsskiftet. Varierande schema och tjänstgöringsgrad. Det är vårdavdelningar inom kirurgi, medicin, ortopedi, hjärtsjukvård, geriatrik, akutmottagningar med flera. Vi specificerar gärna uppdragen för dig om du är intresserad av att veta mer! Uppdragen innebär sedvanligt arbete med ansvar att identifiera, bedöma, åtgärda, planera genomförande och alltid utvärdera den enskildes omvårdnad. Omvårdnadsinsatser genomförs i teamsamverkan med övrig vård-och omsorgspersonal. StellaCura AB är bemanningsföretaget med en familjär känsla och som satsar helhjärtat på vad vi gör bäst, nämligen att hitta de bästa konsulterna som kan hyras ut för uppdrag inom sjukvården. Företaget har lång erfarenhet från bemanningsbranschen och vi arbetar med uppdrag för sjuksköterskor hos kunder inom Sveriges regioner, kommuner samt privata vårdgivare. Vi kan erbjuda uppdrag både på lång- och kort sikt samt allt ifrån enstaka pass till långa uppdragsperioder. Som konsult har du möjlighet att bredda din erfarenhet och kontaktnät genom att du får ta del av olika vårdgivare i Sverige. Du kan välja att arbeta som anställd av oss på StellaCura eller som underleverantör via ditt egna bolag. Kvalité genomsyrar vårt arbetssätt så att både uppdragsgivarna och konsulterna upplever ett gott samarbete med hög grad av service och personlig kontakt. Läs mer om StellaCura på www.stellacura.se eller våra företagssidor på Facebook och LinkedIn. Rekryteringsarbetet sker löpande så tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

25 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Sommarvikarier lokalvård - ISS Iggesund

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker två engagerade och positiva lokalvårdare som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som vikarie på ISS! Om rollen Tjänsten är förlagd till vardagar, heltid, dagtid, till en början under semesterperioden maj - augusti med möjlighet till förlängning. Din nya arbetsplats blir på Holmen / Iggesunds bruk. Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning kundens lokaler, samt även andra arbetsuppgifter som kan förekomma såsom konferensservice, påfyllning av vatten/kaffemaskiner och skötsel av växter. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. • Det är viktigt att du behärskar svenska språket felfritt i tal och skrift. • Gymnasieutbildning är meriterande men ej krav. • Körkort för personbil är meriterande men ej krav. Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 240523. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV samt ett personligt brev där du berättar lite om dig själv. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta driftchef Mathias Mohlin på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024