Personlig assistent 92% + jour

Assistansbyrån Vilja ordnar personlig assistans med Delaktighet, Glädje och Engagemang som ledord. Vi arbetar tillsammans för att ge assistans med allra bästa kvalitet! Vill ha ha ett utvecklande och aktivt arbete som personlig assistent? Nu söker vi en assistent till medelålders kvinna med utvecklingsstörning och synskada. Hon går själv och har goda fysiska resurser men har mycket stort behov av motiveringsinsatser och struktur. Bor i lägenhet i centrala Hudiksvall. Schemat består av ett rullande 4-veckors schema med DYGNSPASS.

9 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Ma/No/tekniklärare

Bromangymnasiets Introduktionsprogram söker en legitimerad Ma/No/Teknik-lärare med start i Augusti. Arbetsuppgifter Vi söker en engagerad legitimerad och behörig Ma/No/Teknik-lärare lägst årskurs 7-9  till vårt Introduktionsprogram (IM), där yrkesintroduktion, språkintroduktion, IMV och en mindre verksamhet för elever med problematisk skolfrånvaro ingår. Du ska kunna undervisa i alla grupper, både på grupp och individnivå.  Tillsammans med dina kollegor stimulerar du våra elevers utveckling och lärande samt skapar en stödjande miljö för måluppfyllelse.  Vi söker dig med starkt engagemang för ungdomar och som tycker om att arbeta med elevers lärande och olika behov av stöd i undervisningen. Du är öppen för nya arbetssätt och har en positiv människosyn. Du är ansvarstagande och resultatmedveten och antar gärna nya utmaningar. Vi håller just nu på att utveckla vårat arbetssätt genom Samsyn svenska med Stockholms Universitet och Skolverket, som en del i det kollegiala lärandet utifrån språkutvecklande arbetssätt. Din profil Flexibilitet och god samarbetsförmåga värdesätter vi. Att du har kunskaper inom specialpedagogik och kompetens med att arbeta med elever inom NPF är meriterande. Lyhördhet och ett inkluderande förhållningssätt är andra viktiga kvalifikationer. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. På Introduktionsprogrammen arbetar vi individanpassat i mindre grupper och med extra anpassningar för att ge eleverna goda förutsättningar att nå sina mål. Vår verksamhet bygger på kontinuerlig samverkan och utveckling, vilket innebär att det är viktigt att du även har en god samarbetsförmåga i förhållande till elever, lärare, vårdnadshavare och elevhälsa  Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: https://www.hudiksvall.se/Sidor/Kommun-och-politik/Jobb-och-uppdrag/Flyttbidrag-for-forskollarare-och-larare.html Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobb som maskinförare!

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Nu söker vi 2st maskinförare för sommarjobb i Hudiksvall perioden v.23 - 32. Har du erfarenhet av att köra hjullastare är det meriterande men inget krav. Dina arbetsuppgifter Avfallshantering av metall, papper, wellpapp, elektronik och plast. Arbetet sker till största delen med gafflar, skopa och grip på hjullastare. Dokumentation sker genom ipad i maskinerna. Din profil Vi ser att du har ett maskinintresse och kan arbeta på ett metodiskt och säkert sätt. Du förstår att säkerheten är högsta prio när man arbetar med eller utanför maskinerna. Då kommunikation sker genom headset mellan maskinerna på körplanen är det viktigt att du kan kommunicera och behärska svenska obehindrat. Ansökan Låter det intressant? Sök redan idag då urval sker löpande. Kontakta konsultchef Robert Embretsen vid eventuella frågor. [email protected] eller 073-3512798 Du söker tjänsten via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb

8 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Account Executive / Account Manager till Hailey HR

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Hailey HR. Om företaget: Under våren 2020 grundades Hailey HR. Hailey HR är en SaaS HR-tech startup som vill digitalisera, förenkla och modernisera HR-branschen med ett HR-system! Läs mer om Hailey och deras resa här: https://careers.haileyhr.com/ Hailey har huvudkontor i Stockholm och ett säljkontor i Hudiksvall där du får utvecklas bland de bästa inom respektive område. Arbetsuppgifter: Som Account Executive hos Hailey HR erbjuds du en roll som nyckelspelare i bolagets försäljningsteam som idag består av 6 personer. Du tillsammans med övriga teamet arbetar aktivt för att öka bolagets kundbas. Fokus är B2B-försäljning där du ansvarar för hela försäljningskedjan, från prospektering till avslut. Det innefattar att bearbeta nya kunder, boka kundmöten och hålla demos där du presentera Haileys system. Efter godkänd offert lämnas kundansvaret över till Customer Success-teamet som i sin tur hanterar on-boardingen av nya kunder. Då du arbetar med kunder från olika branscher med fokus på både stora och små bolag, är det viktigt att du är intresserad och motiverad av att arbeta med komplex försäljning som involverar flera kontaktytor, konsultation och lyhördhet gentemot kund. Du ges i rollen stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din och Haileys utveckling. Tillsammans med din chef ansvarar du för att nå dina uppsatta mål samt budget. • Öka Hailey HRs kundbas • Ansvar för hela försäljningsprocessen • Arbeta mot uppsatta mål och budget Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Arbetslivserfarenhet inom B2B-försäljning • Erfarenhet HR/rekrytering, ledarskap eller service är meriterande • Mycket goda kunskaper i tal och skrift, svenska och engelska • Eftergymnasial utbildning är mycket meriterande Hailey HR söker dig som drivs av att alltid bli bättre, ständigt vill utmanas, utvecklas och lära sig nya saker. Vi tror även att du är en nyfiken person som motiveras av att nå mål och som älskar att arbeta nära affären och kunder. I rollen kommer du att arbeta med HR-chefer, VD:s och ledningsgrupper som främsta beslutsfattare, varav det kommer viktigt med en skarp och kvalificerad kunddialog. Därav tror vi att det är viktigt att du har lätt för att skapa förtroende genom din sociala förmåga samt din kunskap om Haileys system. Du har även en företagsam sida där du på egen hand driver ditt arbete framåt och får saker gjorda, med stöttning av din närmsta chef. För att kunna arbeta effektivt krävs också en god förmåga att enkelt skapa struktur och ordning i ditt arbete. Slutligen så går du igång på du utmaningen i att arbeta på ett snabbväxande och innovativ scale-up företag! Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Hudiksvall Lön: Grundlön + Provision Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Personliga assistenter till glad och charmig kvinna i sommar

Till denna glada och sociala kvinna söker vi nu sommarvikarier som kan arbeta när ordinarie personal är frånvarande. Kvinnan du kommer att fungera som personlig assistent åt tycker om att delta i evenemang och aktiviteter. Hon lever upp i mötet med andra människor, vill vara där det är liv och rörelse och tycker mycket om musik och dans. Hon besitter även en stor portion humor. Vem är du som vi söker? Tidigare erfarenhet är inget krav. Vi kommer lägga större vikt vid dina personliga egenskaper och din inställning till jobbet. Vi tror att du är en tjej/kvinna som ser det som inspirerande att förgylla kvinnans tillvaro och möta hennes behov av att ta sig till sociala aktiviteter och sammanhang. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du också samarbetar bra i grupp. Då kvinnan har vissa svårigheter att förstå och uttrycka sig själv är det viktigt att du talar flytande svenska. Personlig assistans är ett serviceyrke som har som mål att göra det möjligt för huvudpersonen att leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sin ålder. Dina praktiska arbetsuppgifter består bland annat av att hjälpa kvinnan med hennes grundläggande behov. Där det behövs finns det liftar till hjälp för att utföra förflyttningar. Du arbetar såväl självständigt som tillsammans med annan assistent. Tjänstgöringstiderna är förlagda under dygnets alla timmar och under årets alla dagar. Vi vill att du kan arbeta som sommarvikarie under samtliga veckor juli. Övrig tid finns goda möjligheter att fungera som timanställd. Vi erbjuder introduktion och utbildning för samtliga nyanställda, för att du ska känna dig trygg i din arbetsroll som personlig assistent. Du kommer även att få gå de utbildningar som A-Assistans rekommenderar. Sök jobbet: Du söker jobbet snabbt och enkelt genom att skapa ett konto via länken nedan och fylla i din profil. I din profil kan du sedan ladda upp ditt CV och personliga brev. När profilen är klar klickar du på ’’lediga tjänster’’ och söker denna tjänst. Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan! Om A-Assistans: A-Assistans Leimir AB är ett privat företag som anordnar personlig assistans till assistansberättigade i hela landet. Vi har drygt 600 personliga assistenter anställda. Kontor har vi i Hudiksvall, Göteborg, Karlstad, Östersund och Umeå. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi har kollektivavtal: Kommunal och Fremia för personliga assistenter. Semester -, OB- ersättning och andra lönetillägg tillkommer enligt avtal. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag och fika på arbetet.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Resande servicetekniker till Voith Turbo Safeset

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Voith har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Voith en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida. ELLER Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Voith. Om företaget: Voith Group är ett globalt teknikföretag. Med sin breda portfölj av system, produkter, tjänster och digitala applikationer sätter Voith standarder på marknaderna för energi, papper, råvaror och transport & fordon. Företaget grundades 1867 och har idag platser över hela världen och är därmed ett av de större familjeägda företagen i Europa. Voith Turbo Safeset tillverkar och utvecklar avancerade momentbegränsare, processförbättrare och fasta förbandskopplingar, som används för att förbättra produktionsprocessen och skydda drivlinor i roterande utrustning. Deras kundanpassade lösningar optimerar prestanda för drivlinor i kompressorer, stålverk, turbiner, fartyg, gruvmaskiner, höghastighetståg och återvinningsanläggningar över hela världen. Lokalt i Hudiksvall sker utveckling, konstruktion, tillverkning, marknadsföring och försäljning under ett och samma tak, medan koncernnätverket sträcker sig över hela världen. Produktions- och servicecentret i Hudiksvall tillhandahåller också service och underhåll för kopplingar, expertutbildning av drivlinans personal och avancerad analys av drivlinans dynamik. De utför regelbundet planerad service, underhåll och reparationer för att minska livscykelkostnaderna och garantera kontinuerlig driftprestanda. Servicecentret i Hudiksvall bidrar till att hjälpa sina kunder med förståelse och kunskap om produkternas hållbarhet och underhåll. Arbetsuppgifter: I rollen som servicetekniker ansvarar du för att planera och driva försäljning av olika tjänster samt genomföra installationer och reparationer hos kunder. Du är en viktig kontaktperson och är involverad i hela processen från offert, order och hantering av ärenden samt kommunicerar aktivt med kunder för att tillhandahålla information. I dina arbetsuppgifter inkluderas även övergripande ansvar för samordning och hantering av garantifrågor samt att fungera som en resurs för dina kollegor genom att erbjuda stöd och expertis inom extern service. En naturlig del i ditt arbete är att utveckla och uppdatera intern dokumentation för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetet. I samband med montage, service eller underhåll är du ute på fält hos kund. Inför dessa arbeten är det du som har kommunikation med kund och samordnar för bästa förutsättningar på plats då arbetet ska genomföras. Din roll ger dig stor frihet att agera inom ditt ansvarsområde och arbete. Du går under övertidsavtalet där ca 30% av din arbetstid kommer att vara ute på fält. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Gymnasial utbildning inom relevant område • Goda kunskaper och erfarenhet inom mekanik, gärna som mekaniker eller tekniker • Erfarenhet av kundkommunikation och service • Kunskaper inom hydraulik är meriterande • Goda kunskaper i Office • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska I rollen som servicetekniker har du ett stort tekniskt intresse och ett flexibelt arbetssätt där du uppskattar kundkontakt. Tillsammans med andra arbetar du effektivt för att hitta lösningar på kundernas utmaningar och är bra på att analysera och utföra underlag till tekniska lösningar. Kunderna finns i hela världen där du behöver vara en bra kommunikatör, även på engelska. Rollen innebär att du ansvarar för uppföljning samt dokumentation där behöver du vara noggrann och ha en god känsla för kvalitet i ditt arbete. Det tar lång tid att lära sig produkter och maskiner, därför är det viktigt att du har tålamod samt ett driv för att ta dig framåt i din personliga utveckling. Initialt första året får du ordentligt med stöttning av erfarna kollegor för att på sikt bli självständig i rollen som servicetekniker. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Hudiksvall, tjänsten innebär resor Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Sommarjobb på Kappahl Hudiksvall

Är du en social och utåtriktad person med stor passion för mode? Drivs du av att dela den passionen med andra och guida dem för att känna sig som bäst? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som säljare i Kappahl Hudiksvall! På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som säljare i en av våra butiker ser du till att ett besök hos oss känns välkomnande, tryggt och inspirerande. En plats dit man gärna kommer tillbaka igen. Med ett varmt bemötande och god initiativförmåga guidar du kunden till långlivade köp och erbjuder en unik kundupplevelse. Målet är att lyssna, känna in och hjälpa dem hitta det där nya favoritplagget som kan användas om och om igen. Kanske har du tidigare jobbat inom service, eller har ett stort intresse av mode och kläder. Du trivs med att jobba i team med härliga kollegor och att stötta andra för att tillsammans nå uppsatta försäljningsmål. Tjänsten är visstid på 20 h/veckan och på 3 månader med start enligt överenskommelse. Mycket har hänt sedan vi började sälja kappor i en källare för snart 70 år sedan. I dag har vi närmare 360 butiker och är en av Nordens ledande modekedjor. Men en sak är sig lik - vårt brinnande intresse för våra kunder. För att kunna kunna följa med på vår utvecklingsresa söker vi dig som är flexibel, lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! Vem är du? - Social, utåtriktad och älskar mötet med människor. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen. - Älskar att jobba i team och samarbeta med andra för att nå mål. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl finns till för att hylla mångfald i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att omfatta många olika sätt att leva livet - ge människor möjlighet att vara sanna mot sig själva vid varje given tidpunkt. Sedan Kappahl grundades 1953 i Göteborg har vi vuxit till en av Nordens ledande modekedjor med cirka 360 Kappahl- och Newbie-butiker i sex länder och online på mer än 20 marknader i Europa. Kappahls affärsidé är att erbjuda prisvärt och ansvarsfullt mode på ett enkelt och inspirerande sätt. Kappahls team består av cirka 4 000 medarbetare på 400 arbetsplatser i nio länder med den gemensamma motivationen att erbjuda mode som passar livet till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för människor och för världen vi lever i. Idag är 80% av våra produkter tillverkade av mer hållbara material. Målet är att 100% ska bestå av mer hållbara material år 2025. Mer information på www.kappahl.com.

8 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Förskollärare

Hasselbacken är en nybyggd förskola som ligger 7 km väster om Hudiksvall i centrala Sörforsa med en stor gård med intilliggande skog och natur. 2018 brann två av Hasselbackens fyra avdelningar ner och de två avdelningarna som stod kvar renoverades och öppnade i augusti 2019, sedan fortsatte bygget och februari 2022 invigde vi hela vår nya fina sex avdelnings förskola. Avdelningarna är indelade i yngre och äldrebarnsavdelningar och har en fin matsal mitt i huset där vi äter lunch tillsammans. Barnens bästa är alltid vår utgångspunkt, där allas trygghet och lika värde är en grundsten i utbildningen.  Vi har ett öppet klimat och arbetar för att skapa samsyn och delaktighet i ett nära samarbete mellan avdelningarna. Förskolan undervisar utifrån en gemensam årsplanering i olika projekt som utgår ifrån barnens intressen. Vi arbetar i vår undervisning med att synliggöra och utveckla språk, matematik, naturvetenskap och teknik konkret i ett meningsfullt sammanhang i barnens vardag. Till vårt stöd för utveckling av undervisning och utbildning använder vi bl a pedagogisk dokumentation, reflektion och digitala verktyg.  Barnen ska ges förutsättningar för bildning, tänkande och kunskapsutveckling utifrån olika aspekter såsom intellektuella, språkliga, etiska, praktiska, sinnliga och estetiska. Detta förutsätter att alla i arbetslaget deltar i en aktiv diskussion om barnens lärande och om vad som är viktig kunskap i dag och i framtiden. Förskolan jobbar systematiskt och målmedvetet för att skapa samsyn kring vårt uppdrag enligt läroplan och skollag. Vi jobbar i dokumentationsverktyget Unikum där vi ger vårdnadshavarna möjlighet till delaktighet och inflytande. Här har du möjlighet att utvecklas och växa som förskollärare. Vi erbjuder mentorsstöd för nyexaminerade förskollärare och arbetar utifrån en karriärtrappa för att erbjuda karriärmöjligheter som förskollärare. Arbetsuppgifter Du som förskollärare ansvarar för att varje barns utveckling och lärande samt förändrade kunnande kontinuerligt och systematiskt dokumenteras, följs upp och analyseras för att det ska vara möjligt att utvärdera hur förskolan tillgodoser barnens möjligheter att utvecklas och lära i enligt med läroplanens mål och intentioner. Det i syfte att säkerställa att verksamhetens innehåll och genomförande riktas mot målen i läroplanen. Undervisningen i förskolan ska ske under ledning av dig som förskollärare och syftar till barns utveckling och lärande genom inhämtande och utvecklande av kunskaper och värden. Du som förskollärare leder de målstyrda processerna och i undervisningen ansvara för att omsorg, utveckling och lärande bildar en helhet. Du och dina kollegor har gemensamt ansvar för planering, genomförande, uppföljning och utvärdering av den pedagogiska verksamheten. Ni följer och analyserar varje barns förändrade kunnande genom dokumentation och reflektion. Det ger vårdnadshavare möjlighet till inflytande. Även barnens möjlighet till inflytande är viktig för oss och du kommer i ditt arbete ta tillvara på barnens behov, intressen, uppfattningar och åsikter. Din profil Vi söker dig som är legitimerad förskollärare. Du är: -Trygg och stabil - Lyhörd, tillmötesgående och har god samarbetsförmåga - Kommunikativ och hanterar konflikter på ett konstruktivt sätt - Strukturerad och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: https://hudiksvall.varbi.com/center/tool/position/697984/edit/tab:2/hudiksvall.se/flyttbidrag Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

7 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Privatrådgivare till Länsförsäkringar i Hudiksvall

Om företaget På Länsförsäkringar i Gävleborg jobbar vi medvetet med att finnas nära dig som kund - både i plats och tanke. Vi har 6 lokala kontor vilket betyder att när du ringer eller besöker oss möts du av människor som känner till dina trakter och som arbetar och lever nära dig. Hos oss hittar du inte bara försäkringar för livets alla lägen, vi är också en uppskattad bank och en heltäckande fastighetsförmedling. Vårt samhällsengagemang är viktigt för oss och vi tror på att fortsätta investera för barn och ungas bästa runtom i Gävleborg. Just därför jobbar vi aktivt med vårt samhällsengagemang, inte minst genom vår Samhällsfond. Vill du arbeta på ett företag där kundupplevelsen ligger i fokus? Är du serviceinriktad som person och gillar det personliga mötet med kunden? Då kan den här rollen passa dig! Vi söker nu privatrådgivare till vårt kontor i Hudiksvall. Dina arbetsuppgifter Som privatrådgivare hos oss kommer du att på ett affärsmässigt och personligt sätt ge rådgivning till nya och befintliga kunder inom bank, pension och försäkring. Du kommer att planera dina arbetsdagar självständigt och genomföra möten med dina kunder för att förstå deras behov och ge den bästa servicen. Utöver det kommer du tillsammans med dina kollegor ta emot spontana besök i kundhallen och hjälpa till med olika frågor inom våra tjänsteområden. Du ingår i ett mindre team på privatsidan som består av kompetenta och serviceinriktade kollegor som hjälper och stöttar varandra för att ni tillsammans ska utvecklas och bli ett framgångsrikt kontor. För att trivas i rollen ser vi att du har förmåga att leda dig själv och coacha dina kollegor. Vi på Länsförsäkringar tror på medarbetarna och det lokala kontoret då vi har ett gemensamt ansvar för vår arbetsplats, och du ser utveckling och förändring som en naturlig del i vardagen. Du ser, bekräftar och stöttar dina kollegor. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett självständigt arbete med snabba beslutsvägar och stor frihet att själv kunna planera dina egna arbetsdagar. Vi jobbar enligt våga, prova, lär… Hos oss får du frihet att utmana dig själv för din, dina kollegors och för bolagets skull. Vi brukar säga att uppdraget är större än rollen- att tillsammans hjälps vi åt- oavsett var i organisationen vi befinner oss. Din profil För att passa i rollen tror vi att du har en bakgrund inom kundservice eller tidigare arbetat i en rådgivande roll inom bank och försäkring eller kundtjänst. Du har avslutad gymnasieutbildning och det är meriterande om du har eftergymnasiala studier inom ekonomi eller har Swedsec Licens. Hos oss på Länsförsäkringar är det viktigt att du är serviceinriktad och professionell i ditt bemötande och trivs med att skapa goda och långsiktiga relationer med våra kunder. Du är kommunikativ och har lätt för att förstå kundens behov samt är lyhörd inför kunder såväl som dina kollegor. Som person är du strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt. Du har goda systemkunskaper och kan snabbt sätta dig in i nya system. Ansökan Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt, sista ansökningsdag är den 23 april 2023. Skicka in din ansökan via www.clockworkpeople.se. I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linnéa Hedenberg på telefonnummer: 073 351 27 84 eller maila [email protected]

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024