Lediga jobb i Hylte
Sök totalt 19 lediga jobb i Hylte
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Arbetsmarknadsenheten i Hylte kommun har ett nära samarbete med Individ- och familjeomsorgen Vuxen, för att på ett än mer effektivt sätt stötta individer mot att bli självförsörjande. Arbetsmarknadsenheten och Individ- och familjeomsorgen Vuxen leds av en Arbetsmarknadschef och tillhör organisatoriskt Kultur- och Folkhälsoförvaltningen. Enheterna arbetar främst med att stötta individer med försörjningsstöd mot självförsörjning genom tydlig planering, förväntningar och nära coachning. Arbetsmarknadsenheten erbjuder anpassade insatser som stödjer individer att komma vidare och ut i sysselsättning, detta i samverkan med kommunens övriga verksamheter, Arbetsförmedlingen och fristående aktörer, Försäkringskassan samt lokalt näringsliv och civilsamhälle. I vår verksamhet är det viktigt att ha en positiv människosyn, vi vill se och stödja individens egna resurser. Du är strukturerad, flexibel och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i nära samverkan med andra, samt trivs med att arbeta målinriktat. Du är trygg i dig själv och har god social kompetens samt förmåga att etablera nya kontakter och entusiasmera personer du möter. Du tar egna initiativ i linje med övergripande planering, tar ansvar för att saker och ting blir gjorda och kommer med förbättringsförslag kopplade till dina uppdrag. Du som söker bör ha kunskap om och erfarenhet av att arbeta med människor med psykiska och/eller fysiska funktionsvariationer samt psykisk ohälsa. Det är meriterande om du har kunskap om matchning, rekrytering och marknadsföring. Arbetsmarknadsutredare till Arbetsmarknadsenheten Arbetsuppgifter Vi söker nu en arbetsmarknadsutredare som vill vara med och fortsätta utveckla arbetet som påbörjats. Är du den vi söker? Du kommer att vara en viktig del i kommunens satsning för ökad självförsörjning och möta individer som befinner sig utanför arbetsmarknaden. En röd tråd i ditt arbete är mötet - att se individen, att möta där den befinner sig och med flera insatser stötta individen i dess progression. Du tillsammans med dina kollegor ansvarar för att introducera, kartlägga, coacha och följa upp deltagare strukturerat, samt göra justeringar längs vägen utifrån individens behov. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom relevant område och har arbetslivserfarenhet inom arbetsmarknadsområdet till exempel från en kommunal Arbetsmarknadsenhet, Arbetsförmedlingen eller från arbete hos en privat aktör inom området. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan obehindrat använda dig av både svenska och engelska och gärna flera språk i aktiviteter med deltagare. Du har goda datakunskaper och ser digitala verktyg som möjliggörare. B körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? I Hylte Kompetenscentrum ingår gymnasieskolan och vuxenutbildningen. Inom ramen för vuxenutbildningens verksamhet bedrivs grundläggande vuxenutbildning, gymnasial vuxenutbildning, yrkesvux, SFI och uppdragsutbildningar. Vi arbetar för en sammanhållen och samverkande organisation mellan gymnasieutbildningar, vuxenutbildning, uppdragsutbildning och KAA (Kommunernas aktivitetsansvar för ungdomar). Vi söker nu: 1 vikarietjänst, Studie- och yrkesvägledare Vill du vara med och göra skillnad? Bli vår nya kollega! Studie/Yrkesvägledare till Hylte gymnasieskola och Vuxenutbildning Arbetsuppgifter Studievägledning på Hylte Gymnasieskola och Vuxenutbildning. Vi söker dig som alltid sätter eleven i centrum och ser till elevens bästa. Du är utbildad studie- och yrkesvägledare och har en förmåga att skapa goda relationer till eleverna. Du ser utbildningen med elevens ögon och strävar efter att ständigt förbättra verksamheten. Du är prestigelös och nyfiken och delar gärna med dig av dina kunskaper till dina arbetskamrater. Arbetet innebär ett nära samarbete med rektor, övriga medarbetare och kommunens Arbetsmarknadsenhet. Inom ramen för tjänsten administrerar du det kommunala aktivitetsansvaret tillsammans med en kollega på arbetsmarknadsenheten. Tillsammans arbetar ni i ett lokalt ungdomsteam med andra nyckelpersoner i kommunen som möter ungdomar. KAA i Hylte är under utveckling och nya insatser planeras. Hos arbetsmarknadsenheten är du en viktig medarbetare för att vidga deltagares perspektiv kring möjliga yrkesvägar. Du använder gruppvägledning och vägledningssamtal som metod och är behjälplig i Arbetsmarknadsenhetens gruppverksamheter. Arbetsmarknadsenheten använder det forskningsbaserade arbetssättet BIP/SKAPA. Tjänsten är bred men mycket flexibel. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Kvalifikationer Du är utbildad till Studie och yrkesvägledare. Vi ser gärna att du som person är lösningsfokuserad, har lätt för att ta egna initiativ och vill vara med och utveckla vår framtida organisation. Vi vill att du bidrar till verksamhetens utveckling och att du har lätt för att skapa goda relationer med både elever och personal. Du har förmågan att entusiasmera och engagera andra människor samtidigt som du kan vara tydlig. Erfarenhet av KAA är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Bifoga personligt brev och cv. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Dina arbetsuppgifter Vi söker nu dig som kan jobba som sommarvikarie i varierad tjänstgöringsgrad. Som personlig assistent är det ett varierande arbete beroende på vilken medlem du arbetar hos. Vi har medlemmar i alla åldrar med olika funktionsnedsättningar. Exempel på arbetsuppgifter är att du ska vara behjälplig i den personlig hygien, förflyttningar, fritidsaktiviteter, bilkörning, matlagning, städning, m.m. Du ska kunna jobba på oregelbundna tider; dag, kväll, natt, dygn och helg. Vi söker nu personliga assistenter till flera arbetsplatser på flera olika orter runt Kristianstad, Ängelholm, Hässleholm, Osby med flera orter. Om dig: Vi söker nu dig som kan jobba som sommarvikarie. Det är viktigt att du anger: - dina intressen -under vilka tider du kan arbeta - önskemål om arbetstider: dag, kväll, natt, dygnspass - om du är allergisk mot djur eller något annat väsentligt -om du har körkort -om du har tillgång till bil eller är beroende av kollektivtrafik - hur långt ifrån din hemort du kan tänka dig att arbeta -med vilka åldrar du kan tänka dig att arbeta -om du vill arbeta med en man eller kvinna Övrigt: Lön, ersättning och förmåner. Kollektivavtal finns mellan Fremia och kommunal. Om anställningsvillkoren Ansökan ska innehålla: -personligt brev -meritförteckning -referenser -eventuella lönekrav. Före erbjudande om anställning önskas att ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Skicka din ansökan till [email protected] och ange refnr: sommarvikarie 2025 Hyltebruk i din ansökan.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Arbetsmarknadsenheten i Hylte kommun har ett nära samarbete med Individ- och familjeomsorgen Vuxen, för att på ett än mer effektivt sätt stötta individer mot att bli självförsörjande. Arbetsmarknadsenheten och Individ- och familjeomsorgen Vuxen leds av en Arbetsmarknadschef och tillhör organisatoriskt Kultur- och Folkhälsoförvaltningen. Enheterna arbetar främst med att stötta individer med försörjningsstöd mot självförsörjning genom tydlig planering, förväntningar och nära coachning. Arbetsmarknadsenheten erbjuder anpassade insatser som stödjer individer att komma vidare och ut i sysselsättning, detta i samverkan med kommunens övriga verksamheter, Arbetsförmedlingen och fristående aktörer, Försäkringskassan samt lokalt näringsliv och civilsamhälle. I vår verksamhet är det viktigt att ha en positiv människosyn, vi vill se och stödja individens egna resurser. Du är strukturerad, flexibel och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i nära samverkan med andra, samt trivs med att arbeta målinriktat. Du är trygg i dig själv och har god social kompetens samt förmåga att etablera nya kontakter. Du tar egna initiativ i linje med övergripande planering, tar ansvar för att saker och ting blir gjorda och kommer med förbättringsförslag kopplade till enhetens uppdrag. Handledare till Arbetsmarknadsenheten Arbetsuppgifter Vi söker nu en handledare som vill vara med och fortsätta utveckla arbetet som påbörjats. Är du den vi söker? Du kommer att vara en viktig del i kommunens satsning för ökad självförsörjning och möta individer som befinner sig utanför arbetsmarknaden av olika skäl. En röd tråd i ditt arbete är mötet - att se individen, att mötas där den befinner sig och med flera parallella insatser handleda individen i dess progression. Du tillsammans med dina närmsta kollegor ansvarar för såväl gruppverksamhet som den praktiska arbetsträningen som sker genom serviceuppdrag från andra enheter inom kommunen och de stationer som finns i verksamhetens lokaler, verkstad, garage, butik, transport/logistik mfl. Det krävs därför att du är kreativ och händig och/eller inte rädd för att prova nya saker. I denna roll samarbetar du nära med arbetsmarknadsutredarna gällande deltagaren och dess väg mot självförsörjning. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kvalifikationer Du som söker bör ha kunskap om och erfarenhet av att arbeta med människor med psykiska och/eller fysiska funktionsvariationer, psykisk ohälsa och samsjuklighet. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan obehindrat använda dig av både svenska och engelska och gärna flera språk i aktiviteter med deltagare. Du har goda datakunskaper och ser digitala verktyg som möjliggörare och är van vid att använda dessa själv, och introducera och lära andra. Vi ser gärna att Du har vana av att leda grupper likväl som individer. Du får gärna specifikt ha erfarenhet av att arbeta med inlärning av svenska språket på olika sätt och god kunskap om arbetsmarknadsenheters uppdrag och arbete samt arbetsmarknadsområdet i stort. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. B körkort är ett krav. Eftergymnasiala studier, som arbetsgivaren bedömer lämpliga, är ett krav. Provanställning kan komma att tillämpas. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Arbetsmarknadsenheten i Hylte kommun har ett nära samarbete med Individ- och familjeomsorgen Vuxen, för att på ett än mer effektivt sätt stötta individer mot att bli självförsörjande. Arbetsmarknadsenheten och Individ- och familjeomsorgen Vuxen leds av en Arbetsmarknadschef och tillhör organisatoriskt Kultur- och Folkhälsoförvaltningen. Enheterna arbetar främst med att stötta individer med försörjningsstöd mot självförsörjning genom tydlig planering, förväntningar och nära coachning. Arbetsmarknadsenheten erbjuder anpassade insatser som stödjer individer att komma vidare och ut i sysselsättning, detta i samverkan med kommunens övriga verksamheter, Arbetsförmedlingen och fristående aktörer, Försäkringskassan samt lokalt näringsliv och civilsamhälle. I vår verksamhet är det viktigt att ha en positiv människosyn, vi vill se och stödja individens egna resurser. Du är strukturerad, flexibel och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som i nära samverkan med andra, samt trivs med att arbeta målinriktat. Du är trygg i dig själv och har god social kompetens samt förmåga att etablera nya kontakter. Du tar egna initiativ i linje med övergripande planering, tar ansvar för att saker och ting blir gjorda och kommer med förbättringsförslag kopplade till enhetens uppdrag. Handledare till Arbetsmarknadsenheten Arbetsuppgifter Vi söker nu en handledare som vill vara med och fortsätta utveckla arbetet som påbörjats. Är du den vi söker? Du kommer att vara en viktig del i kommunens satsning för ökad självförsörjning och möta individer som befinner sig utanför arbetsmarknaden av olika skäl. En röd tråd i ditt arbete är mötet - att se individen, att mötas där den befinner sig och med flera parallella insatser handleda individen i dess progression. Du tillsammans med dina närmsta kollegor ansvarar för såväl gruppverksamhet som den praktiska arbetsträningen som sker genom serviceuppdrag från andra enheter inom kommunen och de stationer som finns i verksamhetens lokaler, verkstad, garage, butik, transport/logistik mfl. Det krävs därför att du är kreativ och händig och/eller inte rädd för att prova nya saker. I denna roll samarbetar du nära med arbetsmarknadsutredarna gällande deltagaren och dess väg mot självförsörjning. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kvalifikationer Du som söker bör ha kunskap om och erfarenhet av att arbeta med människor med psykiska och/eller fysiska funktionsvariationer, psykisk ohälsa och samsjuklighet. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan obehindrat använda dig av både svenska och engelska och gärna flera språk i aktiviteter med deltagare. Du har goda datakunskaper och ser digitala verktyg som möjliggörare och är van vid att använda dessa själv, och introducera och lära andra. Vi ser gärna att Du har vana av att leda grupper likväl som individer. Du får gärna specifikt ha erfarenhet av att arbeta med inlärning av svenska språket på olika sätt och god kunskap om arbetsmarknadsenheters uppdrag och arbete samt arbetsmarknadsområdet i stort. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. B körkort är ett krav. Eftergymnasiala studier, som arbetsgivaren bedömer lämpliga, är ett krav. Provanställning kan komma att tillämpas. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i ett framåtsträvande företag där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla för framtiden. Våra värdeord inom Biometria är Pålitliga, Opartiska, Engagerade och Tillsammans. Biometria verkar för att skapa en attraktiv arbetsplats med öppenhet och ett tillåtande klimat. Vi välkomnar dig att bidra till verksamheten med din kompetens – Det är bra att vi är olika! Vid behov utbildar vi dig när du påbörjar din anställning som virkesmätare. Din utbildning sker i nära kontakt med din chef, kollegor och kvalitetsledare. Arbetsbeskrivning Du kommer arbeta vid Deromes sågverk i Kinnared, vilket även kommer bli stationeringsort för tjänsten. Arbetstiden är för närvarande tvåskift måndag till fredag med ett arbetstidsmått på 38 timmar per vecka. Dina arbetsuppgifter består av stockmätning samt andra förekommande arbetsuppgifter på mätstationen så som viss travmätning, städning och administration. Som utbildad virkesmätare kommer du ha ansvar för den dagliga driften på mätstationen samt ha löpande kontakt med både chaufförer och kunder. Arbetet skall utföras genom våra värdeord, det vill säga på ett pålitligt, opartiskt och engagerat vis. Självklart gör vi det tillsammans! Vem är du? Vi ser att du är en person som är noggrann, gillar ordning och reda samt gillar att jobba med siffror. Du är serviceinriktad, både mot kunder och kollegor, har lätt för samarbete och är en god lagspelare. Du är engagerad, professionell, förtroendeingivande och har lätt att se förbättringsmöjligheter för att göra ditt jobb bättre i vardagen. Vidare behöver du vara bekväm med att arbeta i praktisk handling och i digitala system samt kunna göra dig förstådd på svenska, både i tal och skrift. En förutsättning till tjänsten att du har B-körkort och tillgång till egen bil. Framför allt vill vi självklart att du ska ha viljan att jobba hos oss! Önskvärt/meriterande Skogliga kunskaper och erfarenhet av virkesmätning anses som meriterande liksom att du kan göra dig förstådd engelska, men det inget krav. Din ansökan Vänligen skicka in din ansökan genom länken, nedan. Din ansökan skall innehålla en presentation av dig själv och vad som lockar med tjänsten samt en meritförteckning/CV. Information om anställningen Löne- och anställningsvillkor: Enligt gällande kollektivavtal Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Anställningsform: Tills vidare. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. Anställningens omfattning: Heltid, 100 %, 38 timmar/vecka Upplysningar om anställningen lämnas av: Distriktschef Emma Modig Tel. 010-228 53 58 Fackliga representanter - GS - Lars Nyman, 010-228 53 01 - Unionen - Kjell Nordin, 010-228 51 87 Visst låter det intressant!? Urval till intervju sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via länken nedan! Välkommen att skicka in din ansökan senast den 2025-04-06 Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Genom din ansökan samtycker du till att Biometria får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbete kopplat till denna tjänst i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR. Vänligen läs mer på Integritetsskyddsmyndigheten. (https://biometria.varbi.com/center/tool/position/465806/edit/tab:1/imy.se) Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.
Som kyrkogårdsarbetare kommer du bidra till skötsel av pastoratets 6 kyrkogårdar med omkringliggande miljöer samt enklare städning och underhåll av våra 7 kyrkor, 5 församlingshem och övriga byggnader. Här får du möjligheten att kombinera praktiskt arbete med naturskön arbetsplats fylld av historia och tradition. Vi är under säsong 9 st i arbetslaget och utgår från Färgaryds kyrka. Du ska ha lätt för att arbeta både i lag och självständigt. Anställningen är tidsbegränsad 2025-03-24 tom 2025-11-07 Arbetsuppgifter: Allmän skötsel i och runt om våra kyrkogårdar Gräsklippning och trimning Plantering och skötsel av säsongsblommor Häckklippning och ogräsrensning Andra arbetsuppgifter kan förekomma så som städning och underhåll av pastoratets fastigheter samt bistå vid begravningar. Önskvärt: Trädgårdsutbildning, tillhörig Svenska Kyrkan. Urval till tjänsten sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Omsorgsförvaltningen - Omsorg i hemmet Vi som jobbar inom omsorgskontoret arbetar för att du ska känna trygghet och självständighet även när du inte längre klarar dig på egen hand. Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg om människor med funktionshinder i behov av stöd och hjälp. Insatser ges i form av särskilt boende, omsorg i hemmet, stöd och service i hemmet och bostad med särskild service enligt LSS, anhörigstöd och kommunal hemsjukvård. Vi möter våra vårdtagare, brukare, anhöriga och kollegor med öppenhet, engagemang och respekt och tillsammans arbetar vi för att skapa en god arbetsplats för alla. Inom enheterna för Omsorg i hemmet är vi totalt ca 65 anställda och gemensamt bedriver vi regelbundna insatser för ca 400 omsorgstagare i hela Hylte kommun. Vi söker dig som vill arbeta som undersköterska med omsorg i hemmet och HSL-insatser i våra verksamheter i Hyltebruk, Unnaryd och Torup. Vikarierande undersköterskor till Omsorg i hemmet Arbetsuppgifter Rollen som undersköterska innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att göra vardagen meningsfull för våra omsorgstagare. Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete där du får möjlighet att möta andra människor och bidra till en högre livskvalitet. Hos oss erbjuds du ett varierande arbete där du skapar en god vardag för den enskilde genom vård och omsorg utifrån individuella behov och önskemål. Det kan handla om att hjälpa till med av- och påklädning, förflyttningar, personlig omvårdnad och HSL-insatser. Som undersköterska i hemtjänsten arbetar du självständigt men också tillsammans med andra i det gemensamma vård- och omsorgsarbetet. Att arbeta inom omsorg i ordinärt boende (hemtjänst) är ett engagerande arbete med frihet under ansvar. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som har erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. I vårt dagliga arbete möter vi Hylte kommuns invånare som har mycket varierande behov och här krävs det alltid ett gott bemötande, stor flexibilitet och god förmåga att arbeta självständigt. Du har ett omvårdnads- och serviceperspektiv och för att lyckas i tjänsten behöver du även ha en god samarbetsförmåga. För tjänsten krävs också att du har grundläggande datorkunskaper och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i olika IT-system då all social dokumentation sker digitalt. Arbetet innebär mycket resor mellan omsorgstagares hem varför B-körkort är ett krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv i din ansökan och att du uppger vilken ort föredrar att utgå ifrån. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Omsorgsförvaltningen - Omsorg i hemmet Vi som jobbar inom omsorgskontoret arbetar för att du ska känna trygghet och självständighet även när du inte längre klarar dig på egen hand. Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg om människor med funktionshinder i behov av stöd och hjälp. Insatser ges i form av särskilt boende, omsorg i hemmet, stöd och service i hemmet och bostad med särskild service enligt LSS, anhörigstöd och kommunal hemsjukvård. Vi möter våra vårdtagare, brukare, anhöriga och kollegor med öppenhet, engagemang och respekt och tillsammans arbetar vi för att skapa en god arbetsplats för alla. Inom enheterna för Omsorg i hemmet är vi totalt ca 65 anställda och gemensamt bedriver vi regelbundna insatser för ca 400 omsorgstagare i hela Hylte kommun. Vi söker dig som vill arbeta som undersköterska med omsorg i hemmet och HSL-insatser i våra verksamheter i Hyltebruk, Unnaryd och Torup. Undersköterskor till Omsorg i hemmet Arbetsuppgifter Rollen som undersköterska innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att göra vardagen meningsfull för våra omsorgstagare. Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete där du får möjlighet att möta andra människor och bidra till en högre livskvalitet. Hos oss erbjuds du ett varierande arbete där du skapar en god vardag för den enskilde genom vård och omsorg utifrån individuella behov och önskemål. Det kan handla om att hjälpa till med av- och påklädning, förflyttningar, personlig omvårdnad och HSL-insatser. Som undersköterska i hemtjänsten arbetar du självständigt men också tillsammans med andra i det gemensamma vård- och omsorgsarbetet. Att arbeta inom omsorg i ordinärt boende (hemtjänst) är ett engagerande arbete med frihet under ansvar. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som har erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. I vårt dagliga arbete möter vi Hylte kommuns invånare som har mycket varierande behov och här krävs det alltid ett gott bemötande, stor flexibilitet och god förmåga att arbeta självständigt. Du har ett omvårdnads- och serviceperspektiv och för att lyckas i tjänsten behöver du även ha en god samarbetsförmåga. För tjänsten krävs också att du har grundläggande datorkunskaper och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i olika IT-system då all social dokumentation sker digitalt. Arbetet innebär mycket resor mellan omsorgstagares hem varför B-körkort är ett krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv i din ansökan och att du uppger vilken ort föredrar att utgå ifrån. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter att svetsa ihop olika metallkonstruktioner och säkerställa att arbetet uppfyller höga kvalitetskrav. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och noggrant för att leverera slutprodukter av högsta standard. Dessutom kan det förekomma andra arbetsuppgifter relaterade till svetsning och metallbearbetning vid behov. Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av svetsning och är van vid att arbeta med MIG/MAG-teknik. Du bör ha god kunskap om olika material och svetsmetoder samt vara van vid att arbeta efter ritningar och tekniska specifikationer. Vidare bör du ha en god truckvana. Din profil Du är en erfaren svetsare med gedigen erfarenhet av MIG/MAG-svetsning. Du har en god förståelse för olika material och svetsmetoder samt kan läsa och tolka ritningar. Du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete och har förmågan att arbeta självständigt såväl som i team. Du är van vid att arbeta i en produktionsmiljö och trivs med att ha ett högt tempo i arbetet. Du är flexibel och har inga problem med att rotera i arbetet. Du är en pålitlig och ansvarsfull person som har hög arbetsmoral och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du är van vid att följa arbetsinstruktioner och säkerhetsföreskrifter på arbetsplatsen. Erfarenhet av svetsning inom tillverkningsindustrin är meriterande för denna roll. Om oss Vid frågor eller funderingar gällande tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Ivana på [email protected] GV Stars Bemanning är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som startades Augusti år 2021. Vi erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering & bemannings tjänster. På GV Stars bemanning är våra medarbetare vår viktigaste tillgång som vi leds av. Tack vare vårt engagemang och flexibilitet har vi på så kort tid lyckats införa samarbeten med över 80 nöjda kunder. Vi har inriktat oss mot Industri, Lager, Logistik & Entreprenad. Vad GV stars erbjuder Vad GV stars erbjuder Ett utmanande arbete där du medverkar att planera dina arbetsrutiner i ett bra arbetsklimat. Ett arbete där du utvecklas inom en modern entreprenörsverksamhet. Ett arbete där kvalitet, säkerhet och miljö står i högsta prioritet. Ett härligt arbetsteam där alla hjälper varandra i produktion. Vidare erbjuder vi: • Kollektivavtal • Personlig Utveckling • Tjänstepension • Försäkringar • Marknadsmässig lön Om företaget Tjänsten som Svetsare är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader, därefter övertar kund anställning. Löpande intervjuer sker kontinuerligt för snabbast möjliga anställning.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 19 jobb