Lediga jobb i Hylte
Sök totalt 23 lediga jobb i Hylte
Derome är ett familjeföretag som utvecklas tillsammans med kunder och medarbetare. Våra kärnvärden långsiktighet, enkelhet, drivkraft och ansvarstagande genomsyrar vår verksamhet. Idag är vi cirka 2 500 medarbetare och beräknar omsätta runt 10 miljarder kronor. Inom Derome jobbar vi för att varje medarbetare ska trivas och vilja stanna länge. Vi gör det genom att värdesätta ett hälsosamt arbetsliv med ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat. Men också genom kompetensutveckling och ett nära, engagerande ledarskap. Vi vill helt enkelt att du som jobbar här ska ha det bra och känna stolthet att vara en del av företaget. Beskrivning Vi söker en erfaren och engagerad mekaniker som tillsammans med teamet vill ha ansvaret för att utföra förebyggande underhåll och säkerställa en hög och jämn produktion med minimal stopptid. Som mekaniker på Derome såg så får du jobba med ett gott gäng mekaniker! Vårt team består av både anställd personal och konsulter. Som mekaniker har vi ytterst stor frihet i vårat arbete då vi själva i stora delar är delaktiga i planeringen av jobben som ska utföras. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera felsökning vid produktionsstopp, förebyggande underhåll, avhjälpande och akut underhåll, registrering av arbetsordrar i AM-service vid fel eller brister, och säkerställa att reservdelar är tillgängliga i god tid inför planerade arbeten. Vi använder AM-service för att rapportera/administrera våra arbeten. Dessutom kommer du att delta i vårt arbete med Ständiga förbättringar och Ordning & reda, samt följa våra säkerhetsregler och lokala säkerhetsrutiner. Ditt engagemang i avdelningens systematiska arbetsmiljöarbete kommer också att vara viktigt. Kvalifikationer/Meriter Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet inom mekaniskt underhåll, gärna inom en produktionsmiljö. Du är självgående, noggrann och har en stark problemlösningsförmåga. Du är även en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till att uppnå gemensamma mål. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Kinnared Om du vill bli en del av vårt team och vara med och påverka vår produktion genom ditt tekniska kunnande och ditt engagemang för ständiga förbättringar och säkerhet, ser vi fram emot din ansökan. Övrig information Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vid nyanställning genomför vi referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll. Detta är vårt sätt att ta ansvar för att en hög kvalité hålls såväl i rekryteringsprocessen som vårt arbetsmiljöarbete. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi tillämpar löpande tillsättning så passar tjänsten ovan in på dig. Tveka då inte, ansök redan idag! Om oss Derome gör mer av skogen. Vi skördar träd i vårt närområde och förädlar det i våra egna sågverk. Cirka hälften av virket exporteras och resterande del säljer vi i våra egna byggvaruanläggningar, samt till våra branschkollegor. Inom vår organisation för Timber ingår du i ett team av trävaruspecialister som brinner för nära och långsiktiga kundrelationer.
Jobbet finns i Hyltebruk. Nu söker jag efter timvikarier, men som efter årsskiftet kan leda till fasta tjänster. Mina assistenter hjälper mig att sköta hushållssysslor, hygien, aktivering och allt annat som får vardagen att fungera. Jag tycker om att bada, lyssna på musik och vara ute i naturen. Jag har epilepsi, så erfarenhet av det är meriterande. Jag har dubbelbemanning större delen av dygnet, så det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina kollegor. Du bör vara flexibel med tider och kunna rycka in med kort varsel t ex vid sjukfrånvaro. Arbetstiderna är 24 timmars pass med jour, vardagar och helger. Lön, ersättning och förmåner: Individuell lönesättning. Fremias kollektivavtal för personliga assistenter. Friskvårdsbidrag utgår med 3000kronor/år. Bredvidgång och utbildning efter behov. Ansökan ska innehålla: personligt brev, CV, referenser och lönekrav. Vi önskar se utdrag ur polisens belastningsregister vid eventuell anställning. Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja med kort varsel.
Om tjänsten Vi söker nu en jordnära och engagerad reparatör till vår verkstadsverksamhet inom Mobila enheter. Rollen som reparatör innebär att du utför felsökningar, reparationer samt service och underhåll på entreprenadmaskiner, krossar, transportband och övrig produktionsutrustning som finns i våra täkter. Tillsammans med dina kollegor planerar ni kommande reparationer för att optimera produktionen. Vi söker dig som är positiv, driven, trivs med frihet under ansvar och är engagerad. Som person har du lätt för att samarbeta i en mindre grupp samtidigt som du är självständig och van att ta egna initiativ. Tjänsten utgår från verkstad Torup, men innebär även arbete inom ett arbetsområde som omfattar våra övriga täkter i Skåne och Halland. Kravprofil Vi vill att du har en verkstadsutbildning samt gedigen kunskap och erfarenhet av svetsning och underhåll av tyngre maskiner. Vi ser gärna att du har förarbevis för hjullastare då viss maskinkörning kan förekomma. B-körkort är ett krav. Meriterande är kunskaper runt produktionssystem, 5S, TPU eller liknande, och att styra rutinmässigt underhåll enligt schema. Vi arbetar framöver med ordning och reda samt att förbättra våra system för schemalagt underhåll och driftsoptimering. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Kontakt Vid eventuella frågor är du välkommen att ta kontakt med platschef Niklas Angel på telefon 0703-78 15 91. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Swerock är en av Sveriges största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. I erbjudandet ingår ballast, betong, transport- och maskintjänster samt miljötjänster som återvinning, marksanering och vattenrening. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro skapar vi helhetslösningar som gör ditt projekt mer hållbart.
Välkommen till oss i Hylte! Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Här har du chansen att bidra till samhällsviktiga uppdrag i nära gemenskap tillsammans med dina kollegor. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar med fokus på dem vi är till för. Vi tror på en arbetsplats där friskfaktorer och en styrkebaserad kultur står i fokus, där vi fokuserar på människors och organisationens styrkor. Det är också vad vi övar på att kommunicera och ge återkoppling på. Det ökar vårt kollegiala lärande, främjar ett hållbart arbetsliv och förbättrar vår service. I kommunen vägleds vi av utvecklingskraft, stolthet och medmänsklighet och det förväntar vi oss att du också gör. Kom och skapa framtidstro med oss– tillsammans utvecklar vi samhällsservice som gör skillnad varje dag. Är du en erfaren ledare med en passion för barns och ungdomars utveckling? Vi söker nu en engagerad förvaltningschef för Barn och ungdom som vill ta sig an ett spännande och utmanande uppdrag. Som förvaltningschef får du en central roll i att forma och leda verksamheten, där du ansvarar för att säkerställa att våra barn och unga får den bästa möjliga utbildningen och omsorgen. Du är en del av kommunens ledningsgrupp och rapporterar till kommunchefen samt till nämndens presidium. Du leder en välrenommerad förvaltning med drygt 350 medarbetare fördelat på 12 enheter. Som en del av kommunledningen är du med i ett lag som arbetar för kommunens samlade utveckling, välmående och framgång! Vi söker dig som har en relevant pedagogisk högskoleutbildning, gärna kompletterad med rektorsutbildning, och gedigen erfarenhet av ledarskap inom kommunal förskola eller grundskola. Du har god kännedom om hur en politiskt styrd organisation fungerar och har tidigare arbetat med att leda och utveckla verksamhet i linje med gällande lagstiftning och regelverk. Du har god ekonomisk kompetens som gör att du kan hantera budget, uppföljning och styrning på ett effektivt sätt. Erfarenhet av att arbeta med ekonomiska anpassningar, förändringsledning och kulturfrågor är viktigt för rollen. Vi ser gärna att du har lett andra chefer och ledningsgrupper samt har vana av att representera en verksamhet i kontakt med media. Du har vana att samverka med fackliga representanter. Som person är du utvecklings- och förändringsorienterad med en god samarbetsförmåga. Du har en strategisk förmåga och kan arbeta långsiktigt med att se helheten samtidigt som du är nytänkande. Din kommunikativa förmåga gör att du kan förmedla tydliga målbilder och visa vägen framåt för organisationen. Vi söker dig som kan se synergier i arbetssätt och samarbeten och som har ett starkt omvärldsfokus och ett intresse för pedagogisk utveckling och skolfrågor. Du är trygg i ditt ledarskap och har en coachande, inkluderande och tillitsfull stil, du har också förmågan att utmana och ställa krav när det behövs. Du leder med utvecklingskraft, stolthet och medmänsklighet. Vi ser gärna att du är intresserad av ny teknik och digitalisering och att du är resultatorienterad med en drivkraft att leda verksamheten mot uppsatta mål. Vill du vara med och påverka framtiden för våra barn och unga? Välkommen att söka tjänsten som förvaltningschef för Barn och ungdom! Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig! I den här rekryteringen samarbetar Hylte kommun med Maquire. Du är välkommen att ta en konfidentiell kontakt med Per Synnes på 070-299 15 30 alt [email protected] om du har frågor. Det går bra att ringa även utanför ordinarie kontorstid. Sista dag för att lämna din intresseanmälan är den 24 november och löpande urval kan komma att ske.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Då vi har en kommande föräldraledighet behöver vi förstärka vår mottagnings- och utredningsgrupp. Om du är rätt person för oss, så erbjuder vi en arbetsgrupp med god sammanhållning och nära arbetsledning. Vi prioriterar och värnar om vår arbetsmiljö och är noga med att alla ska ha en rimlig arbetsbelastning. IFO Barn och Unga IFO Barn och Unga är en del av Hylte kommuns socialtjänst. Vi har idag en uppdelning med mottagning, utredning och öppenvård samt ensamkommande, familjerätt, familjehem och administration. Vi behöver nu en positiv och engagerad socialsekreterare till utredningsgruppen. Från och med år 2020 ingår vi i Yrkesresan, en kompetenssatsning för personal i socialtjänstens myndighetsutövning för barn och unga. Alla medarbetare får extern handledning. Vi tycker att det är viktigt att varje medarbetare får möjlighet till utveckling. Vi värnar om medarbetarnas arbetsmiljö. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla. Du får ett varierande arbete med frihet under ansvar och möjlighet att påverka. Som nyanställd får du en introduktion för att känna dig trygg i din nya roll. Socialsekreterare till IFO barn och unga Arbetsuppgifter Dina främsta arbetsuppgifter som socialsekreterare kommer att vara att utreda barnens behov och se till att de får det stöd och den hjälp de behöver. Upprätta vård- och genomförandeplaner, samverka med skola, BUP, personal i stödboende och HVB-hem samt övriga socialtjänsten. Du handlägger och dokumenterar utifrån SoL och annan gällande lagstiftning inom barn- och ungdomsområdet. Du har ett nära samarbete med fyra andra socialsekreterare, familjebehandlare och behandlingsteamet. I arbetsgruppen finns en 1:e socialsekreterare som ansvarar för vardagsnära arbetsledning och stöd. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom. Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom barn- och ungdomsområdet är meriterande. Du är tydlig, empatisk och har förmågan att se frågor i ett större sammanhang. För att lyckas och trivas i rollen krävs det att du kan arbeta självständigt och att du prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du samverkar på ett respektfullt sätt och är bekväm med att dokumentera. Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Välkommen med din ansökan! Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Omsorgsförvaltningen - Omsorg i hemmet Vi som jobbar inom omsorgskontoret arbetar för att du ska känna trygghet och självständighet även när du inte längre klarar dig på egen hand. Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg om människor med funktionshinder i behov av stöd och hjälp. Insatser ges i form av särskilt boende, omsorg i hemmet, stöd och service i hemmet och bostad med särskild service enligt LSS, anhörigstöd och kommunal hemsjukvård. Vi möter våra vårdtagare, brukare, anhöriga och kollegor med öppenhet, engagemang och respekt och tillsammans arbetar vi för att skapa en god arbetsplats för alla. Inom enheterna för Omsorg i hemmet är vi totalt ca 65 anställda och gemensamt bedriver vi regelbundna insatser för ca 400 omsorgstagare i hela Hylte kommun. Vi söker dig som vill arbeta som undersköterska med omsorg i hemmet och HSL-insatser i våra verksamheter i Hyltebruk, Unnaryd och Torup. Undersköterskor till Omsorg i hemmet Arbetsuppgifter Rollen som undersköterska innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att göra vardagen meningsfull för våra omsorgstagare. Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete där du får möjlighet att möta andra människor och bidra till en högre livskvalitet. Hos oss erbjuds du ett varierande arbete där du skapar en god vardag för den enskilde genom vård och omsorg utifrån individuella behov och önskemål. Det kan handla om att hjälpa till med av- och påklädning, förflyttningar, personlig omvårdnad och HSL-insatser. Som undersköterska i hemtjänsten arbetar du självständigt men också tillsammans med andra i det gemensamma vård- och omsorgsarbetet. Att arbeta inom omsorg i ordinärt boende (hemtjänst) är ett engagerande arbete med frihet under ansvar. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som har erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. I vårt dagliga arbete möter vi Hylte kommuns invånare som har mycket varierande behov och här krävs det alltid ett gott bemötande, stor flexibilitet och god förmåga att arbeta självständigt. Du har ett omvårdnads- och serviceperspektiv och för att lyckas i tjänsten behöver du även ha en god samarbetsförmåga. För tjänsten krävs också att du har grundläggande datorkunskaper och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i olika IT-system då all social dokumentation sker digitalt. Arbetet innebär mycket resor mellan omsorgstagares hem varför B-körkort är ett krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv i din ansökan och att du uppger vilken ort föredrar att utgå ifrån. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Omsorgsförvaltningen - Omsorg i hemmet Vi som jobbar inom omsorgskontoret arbetar för att du ska känna trygghet och självständighet även när du inte längre klarar dig på egen hand. Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorg om människor med funktionshinder i behov av stöd och hjälp. Insatser ges i form av särskilt boende, omsorg i hemmet, stöd och service i hemmet och bostad med särskild service enligt LSS, anhörigstöd och kommunal hemsjukvård. Vi möter våra vårdtagare, brukare, anhöriga och kollegor med öppenhet, engagemang och respekt och tillsammans arbetar vi för att skapa en god arbetsplats för alla. Inom enheterna för Omsorg i hemmet är vi totalt ca 65 anställda och gemensamt bedriver vi regelbundna insatser för ca 400 omsorgstagare i hela Hylte kommun. Vi söker dig som vill arbeta som undersköterska med omsorg i hemmet och HSL-insatser i våra verksamheter i Hyltebruk, Unnaryd och Torup. Undersköterskor till Omsorg i hemmet Arbetsuppgifter Rollen som undersköterska innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att göra vardagen meningsfull för våra omsorgstagare. Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete där du får möjlighet att möta andra människor och bidra till en högre livskvalitet. Hos oss erbjuds du ett varierande arbete där du skapar en god vardag för den enskilde genom vård och omsorg utifrån individuella behov och önskemål. Det kan handla om att hjälpa till med av- och påklädning, förflyttningar, personlig omvårdnad och HSL-insatser. Som undersköterska i hemtjänsten arbetar du självständigt men också tillsammans med andra i det gemensamma vård- och omsorgsarbetet. Att arbeta inom omsorg i ordinärt boende (hemtjänst) är ett engagerande arbete med frihet under ansvar. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som har erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. I vårt dagliga arbete möter vi Hylte kommuns invånare som har mycket varierande behov och här krävs det alltid ett gott bemötande, stor flexibilitet och god förmåga att arbeta självständigt. Du har ett omvårdnads- och serviceperspektiv och för att lyckas i tjänsten behöver du även ha en god samarbetsförmåga. För tjänsten krävs också att du har grundläggande datorkunskaper och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i olika IT-system då all social dokumentation sker digitalt. Arbetet innebär mycket resor mellan omsorgstagares hem varför B-körkort är ett krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv i din ansökan och att du uppger vilken ort föredrar att utgå ifrån. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision. Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Undersköterska till Malmagården i Hylte kommun Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete där du får möjlighet att möta andra människor och deras behov. Hos oss erbjuds du ett flexibelt arbete där du skapar en god vardag för den enskilde genom vård, omsorg och service. Är du en person som kan bidra till att driva verksamhet och utveckling framåt? Är du en person som vill dela med dig av erfarenheter och kunskap? Kan du också ha ett högt arbetstempo samtidigt som du utför ett arbete med hög kvalité? Då ska du inte tveka utan skicka in en ansökan omedelbart Som undersköterska i Hylte kommun sätter du alltid de boendes önskemål och behov i centrum. I din roll kommer du att ha ett nära samarbete med andra yrkesgrupper, där ni i team kontinuerlig jobbar för att skapa den bästa boendemiljön för de äldre. Du kommer att ha meningsfulla arbetsuppgifter där din insats ger andra människor en högre livskvalitet och mervärde i livets slutskede. Att arbeta inom omsorg på särskilt boende är ett engagerande arbete med frihet under ansvar. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Tjänsten tillsätts under förutsättning att nödvändiga beslut fattas och att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Kvalifikationer Du ska vara utbildad undersköterska. Som person har du ett omvårdnads- och serviceperspektiv och kan anpassa ditt arbete efter olika omsorgstagares behov och förutsättningar i olika situationer. God datorvana är också något som arbetsgivaren ser som ett krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Jag är en busig kille på 14 år och jag bor med min familj i Ellös på Orust. Jag behöver en ny assistent och jag skulle gärna vilja ha någon som har barnasinnet kvar, som är påhittig, positiv och kan hjälpa mig med allt som uppkommer i min vardag. Med mig är det oftast full fart och jag älskar att leka med mina syskon, kittlas, hoppa studsmatta, bada, titta på Starwars, åka på utflykter och åka i min rullstol på promenad med våra hundar. På sommaren är det roligaste som finns att bada, både i vår pool hemma och att vara på stranden som ligger bara 10 min gångavstånd från där jag bor. Jag har en kognitiv funktionsnedsättning, autism och ADHD, ep med tysta anfall. Jag pratar inte med ord eller går helt själv. Jag behöver också hjälp med att äta, jag får både mat via peg och äter vanliga måltider med din hjälp. Utöver det behöver jag din hjälp med att gå på toaletten, ta min medicin, klä på mig och hålla ordning på mitt rum. För mig spelar det inte så stor roll hur gammal du är, men du behöver vara en stabil och mentalt stark person med hög arbetsmoral. Du är en trygg ansvarstagande vuxen, samtidigt som du är min roliga lekkamrat. Om du har jobbat med barn med autism och andra funktionsvarianter tidigare är det ett plus, men det äringet krav. Om du dessutom har jobbat som personlig assistent hos barn tidigare är det ett ännu större plus för då vet du redan hur det är att jobba i en familj med allt vad det innebär. Du får inte vara allergisk eller rädd mot hundar och vi blir extra glada om du gillar djur eftersom våra hundar och katter är en stor del av vår familj. För att kunna ta dig till arbetsplatsen behöver du som söker ha körkort och bil då kollektivtrafiken hem till kunden är mycket begränsad. Arbetstid/Varaktighet: Vi söker varannan helg kl. 8 till kl. 20, samt något pass mitt i veckan. Passen är kl. 14-20 eller kl. 15-20. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal Vi gör bakgrundskontroll, samt behöver utdrag ur belastningsregistret. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan! Vilka är vi som arbetsgivare - Livsanda Care AB? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
FRAUENTHAL GNOTEC SWEDEN är ett högautomatiserat företag specialiserat på̊ avancerad pressning i kombination med automatiserad motstånds- och smältsvetsning. FRAUENTHAL GNOTEC SWEDEN levererar i huvudsak till den globala fordonsindustrin. Företaget har ca 300 anställda och omsättningen uppgår till ca 1000 MSEK. Koncernen FRAUENTHAL GNOTEC GROUP har totalt ca 1300 anställda i sina verksamheter i Sverige, Tjeckien, Tyskland, Slovakien, USA och Kina. För mer information om verksamheten se: www.gnotec.com Nu söker vi en Produktionschef Letar du efter nästa utmaning inom en innovativ och framåtsträvande organisation? I rollen som produktionschef har du det övergripande ansvaret för att planera, leda och utveckla våra produktionsprocesser. Produktionschefen ingår i ledningsgruppen och rapporterar till General Manager. Din organisation består av cirka 175 medarbetare och produktionen sker på två platser, Kinnared och Hyltebruk. Du kommer att leda ett team med sju direktrapporterande medarbetare. Ditt ansvar omfattar fem produktionsavdelningar, en verktygsspecialist och avdelningen för verktygsunderhåll. Tillsammans strävar ni mot att nå kundernas högt ställda förväntningar, nå interna mål och att ständigt förbättras. Produktionschefen har ett tätt samarbete med övriga i organisationen, men också en nära relation med kunderna. I de huvudsakliga arbetsuppgifterna ingår: Utveckla och effektivisera våra produktionsprocesser Bygga ett starkt, kompetent och effektivt team Driva interna förbättringsprojekt och ständiga förbättringar inom kompetens och arbetssätt Samarbeta med kollegor, kunder och leverantörer för att uppnå kostnadseffektivitet, säker och hållbar produktion Tillsammans med logistikfunktionen optimera balansen mellan produktivitet, leveransförmåga och bundet kapital Vi tror du har utmärkta kunskaper inom modern produktionsledning och arbetsorganisation. Förmodligen ingår LEAN och Sex Sigma i din verktygslåda. Viktigt är även din förståelse för de företagsekonomiska delarna av verksamheten och ett datadrivet förhållningssätt. Kunskaper inom material- och produktionsstyrning är en förutsättning. För att bli framgångsrik tror vi det krävs erfarenhet från en liknande verksamhet inom tillverkningsindustrin. Erfarenhet av stora produktionsvolymer och höga kvalitetskrav är en nödvändighet, gärna från Automotive. Vi tror du har ett starkt intresse för teknik och ledarskap samt en relevant utbildningsbakgrund. Du är en van systemanvändare och har goda kunskaper i engelska. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen tror vi att du har en naturlig och hög drivkraft samt besitter en god analytisk förmåga. Ditt arbetssätt präglas av struktur och förmågan att omprioritera utan att tappa målfokus. Du kommer ha många kontaktytor, är kommunikativ och social samt trivs i en internationell miljö. Som ledare är du närvarande, beslutsmässig och tar initiativ till förändring. Har du erfarenhet av produktionsledning, drivs av förbättringsarbete och vill vara en del av en världsledande aktör som tror på tillit, tänka smart och tillsammans? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! I denna rekrytering samarbetar Frauenthal Gnotec Sweden AB med Nilsson & Mossberger. Har du frågor tveka inte att kontakta Andreas Nilsson 0701–460 391 och Carin Mossberger 0701–460 390. Vi ser fram emot din ansökan snarast. Tjänsten är placerad i Kinnared och Hyltebruk. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 23 jobb