Grundlärare F - 3, Skälbyskolan
Järfälla kommun
Grundskollärare

På Utbildningsförvaltningen i Järfälla kommun arbetar omkring 3 100 medarbetare i någon av våra 39 förskolor, 22 skolor, gymnasium, vuxenutbildning och central förvaltning. Vår verksamhet präglas av våra ledord: professionalitet, kollegialitet och utvecklingskraft. Med mod och kompetens driver vi verksamheten framåt, och vi värdesätter ömsesidig respekt och förståelse mellan kollegor. Tillsammans strävar vi efter att göra varandra bättre, för vi vet att när vi gemensamt utvecklas och ständigt förbättras, så tar vi Järfälla framåt. Skälbyskolan är en kommunal grundskola F-6 med sammanlagt ca 600 elever belägen i södra delen av Järfälla kommun. Skolan kännetecknas av en positiv och trygg miljö med engagerad personal samt med god måluppfyllelse bland våra elever. Vi arbetar aktivt för att ha en skola och fritidshem där både elever och pedagoger trivs och känner sig trygga. Vi hjälps alla åt att skapa goda förutsättningar för våra elevers lärande i en stimulerande arbetsmiljö. Vi kan erbjuda en väldigt trivsam arbetsplats med mycket goda utvecklingsmöjligheter och där vi månar och tar hand om varandra på bästa sätt. Viktigt för oss är att det råder en god balans mellan arbete och privatliv för alla medarbetare. Som anställd hos oss har du möjlighet till pedagogisk lunch samt ett årligt friskvårdsbidrag om 3000 kr. På enheten arbetar vi efter vår gemensamma 100 % - vision. Alla elever på Skälbyskolan: Kunskaper -Ges förutsättningar för att nå minst godtagbara kunskaper i varje ämne och årskurs -Förstår och tar ansvar över det egna lärandet och successivt utvecklar förmågan att se nästa steg i sitt lärande Trygghet och trivsel -Alla elever på Skälbyskolan upplever sig trygga i vår skolmiljö -Blir bemötta med respekt och omsorg -Ges förutsättningar att bli goda demokratiska medborgare ARBETSUPPGIFTER Arbete som undervisande lärare på skolans lågstadium inom årskurserna F - 3 med mentorsansvar för en klass. Ingår tillsammans med övriga pedagoger i ett gemensamt arbetslag. KVALIFIKATIONER Vi söker inför läsåret 2025-26 en behörig lärare för F - 3 med lärarexamen och lärarlegitimation samt gärna tidigare erfarenhet av pedagogiskt arbete. Ett krav är att du i din legitimation har behörighet att undervisa i ämnena Svenska, Matematik samt de Natur- och Samhällsorienterade ämnena. Som person är du kommunikativ och äger förmågan att entusiasmera elever samt har god förståelse för hur elever tar till sig kunskap utifrån deras olika förutsättningar. Du är mån om och förstår vikten av att skapa goda relationer med såväl elever som vårdnadshavare och kollegor. Din undervisning utgår från vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet samtidigt som du är väl förtrogen med styrdokumenten. Du är väl införstådd med ditt uppdrag och kan se till hela verksamhetens bästa i både agerande och beslut. Du är intresserad av och har goda kunskaper om likabehandlings- och värdegrundsarbete. Du vill och kan samarbeta med dina kollegor och är strukturerad i ditt arbete samt öppen och lyhörd för din omgivning. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs för arbete inom förskolor och skolor. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se https://www.jarfalla.se/bakgrundskontroller

7 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Boendestödjare timvikarie till Gjutarplans serviceboende
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Gjutarplans serviceboende i Kallhäll. Tjänsten är timvikariat deltidstjänst på ca 60-70% Om Gjutarplan Serviceboendet ligger mitt i Kallhälls centrum som är fullt av liv och rörelse med bland annat tåg- och busstation i närheten. Det är samtidigt nära till naturen och dess stillhet. Inpå knuten har vi skog, Järvafältet och Mälaren, och inte långt härifrån ligger Ängsjö friluftsområde. På verksamheten bor 5 personer med lindrig intellektuell funktionsnedsättning. Du kommer att arbeta med hyresgästerna i hemmet där du skall hjälpa och stödja hyresgästen att trivas och utvecklas genom att ge ett individuellt stöd och engagemang i deras dagliga liv. Du kommer att ingå i en personalgrupp. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig.   Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.   Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör.  Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.  Det här får du hos oss:  Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter  Kollektivavtal  Övrigt Anställningsform: Timvikariat  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Snarast Sista ansökningsdag:2025-06-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.   Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.   Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

8 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Nätverkstekniker till försvarssektorn
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Vår kund inom försvarssektorn söker engagerade och drivna personer med ett passionerat intresse för nätverk. Som en viktig del av deras team kommer du att trivas i rollen som problemlösare och vara dedikerad till att leverera högkvalitativa och effektiva lösningar. Din förmåga att hjälpa andra och din vilja att ständigt fördjupa dina kunskaper inom nätverk kommer att vara avgörande. Till denna roll söker vi personer som har arbetat som nätverkstekniker i 4–8 år, samt personer med över 9 års erfarenhet som nätverkstekniker. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter I rollen som nätverkstekniker kommer du att vara en nyckelperson i teamet och ansvara för daglig drift, support och administration av nätverksinfrastrukturen. Ditt arbete kommer även inkludera hantering och felsökning av inkommande incidenter och beställningar. Du kommer att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö där du kommer få möjlighet att växa och utvecklas. Du kommer att ha utmanande och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att ständigt utveckla dina färdigheter. Du kommer att vara en del av ett stöttande team och en företagskultur som värdesätter innovation och samarbete. Din profil och kvalifikationer Vi tror att du är en självgående och ansvarstagande individ som trivs i teamarbete. Du har en stark motivation att ständigt utvecklas och dela med dig av din kunskap till kollegor. Din förmåga att arbeta effektivt och leverera resultat av hög kvalitet kommer att vara nyckeln till framgång i denna roll. Krav:    - Relevant högskoleutbildning eller erfarenhet av liknande arbete. - Minst fyra års erfarenhet av att ha arbetat som nätverkstekniker.  - Erfarenhet av Network Security och Network Operation. - Erfarenhet av LAN baserat på Cisco, Dell, HPE Aruba - Erfarenhet av CISCO ISE. - Erfarenhet av Fortigate/Checkpoint. - Kunskap inom något/några av följande områden: Cisco, Checkpoint, Fortinet, Citrix. - Erfarenhet av scripting och automatisering.   Uppdraget omfattas av försvarssekretess vilket sätter kvar på arbete på plats fem dagar i veckan. Säkerhetsprövningssamtal och bakgrundskontroll kommer att genomföras. Svenskt medborgarskap är ett krav. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

8 dagar sedan
Sista ansökan:
18 september 2025
Servicemedarbetare inom hemstädning - Hemfrid Stockholm

Join our team – We're looking for new service workers in Stockholms län!  Are you looking for a job where you make a real difference in people’s everyday lives? Do you enjoy working independently, delivering excellent service, and leaving a home sparkling clean? Then we’d love to meet you! Your profile At Hemfrid, we’re passionate about making everyday life easier for our customers – and we’re looking for someone who shares that passion. You are: Independent and responsible Detail-oriented and thourough Punctual, positive and service-minded A people person who enjoys helping others About the role As a service worker at Hemfrid, you are responsible for creating a clean and welcoming home environment for our customers. You work independently and take full responsibility for customer satisfaction. Your tasks include: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. We're looking for someone who: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. What we offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. We offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid We are Sweden’s leading provider of household services. Our mission is to simplify life for our customers – through cleaning, laundry, moving services, gardening, and more. At Hemfrid, we work as a team to offer top-quality services that truly improve quality of life. What happens next?  Please note that a background check is part of the process. Curious about where we’re hiring? Discover all our locations here! Welcome to Hemfrid! Bli en del av vårt team – vi söker efter nya servicemedarbetare i Stockholms län! Vill du ha ett jobb där du gör skillnad i människors vardag? Tycker du om att arbeta självständigt, ge god service och lämna ett hem skinande rent? Då vill vi gärna träffa dig! Din profil Hos Hemfrid brinner vi för att förenkla vardagen för våra kunder – och vi söker dig som delar den passionen. Du är: Självständig och ansvarsfull Noggrann med ett öga för detaljer Punktlig, positiv oh serviceinriktad En person som gillar att arbeta med människor Om jobbet Som servicemedarbetare hos oss ansvarar du för att skapa trivsel i våra kunders hem genom noggrant utfört städarbete och hög servicenivå. Du arbetar självständigt och har ett eget ansvar för att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter inkluderar Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Vi ser gärna att du: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Talar och förstår grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Det här får du hos oss Vi vill vara branschens bästa arbetsgivare – därför satsar vi stort på våra medarbetare. Hos oss får du trygghet, utveckling och en härlig gemenskap. Vi erbjuder dig bland annat: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Vi är Sveriges ledande företag inom tjänster i hemmet. Vårt uppdrag är att göra vardagen enklare för våra kunder – genom allt från städning och tvätt till flytt, trädgårdsarbete och enklare hantverk. Hos oss jobbar människor som brinner för service och som tillsammans skapar livskvalitet. Så här går det till Vi genomför en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.  Nyfiken på var vi söker personal? Upptäck alla områden här! Välkommen till Hemfrid!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Material- och Produktionsplanerare till kund i Järfälla
AxÖ Consulting AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Att få ett flöde att fungera är mer än att bara trycka på start. Det kräver överblick, struktur – och inte minst en känsla för detaljer. I den här rollen som material- och produktionsplanerare får du en nyckelroll i att se till att allt från komponenter till färdiga produkter rör sig som de ska genom hela kedjan. Från inköp till färdig leverans. Uppdraget är ett konsultuppdrag via AxÖ Consulting och sträcker sig över 17 månader – perfekt för dig som trivs i ett uppdrag där du får ta ansvar, både i planeringen och i den fysiska hanteringen av material. Det här kommer du att göra Din vardag kretsar kring att hålla koll, ligga steget före och se till att flödet fungerar – både på kort och lång sikt. Du planerar och startar produktionsorder, frisläpper inköpsrekvisitioner och säkerställer att rätt material finns på plats när det behövs. Det handlar också om att hantera inlägg i förråd, spårbarhet, transporter, returer och inventeringar. Det är en praktisk och hands-on roll där du inte bara jobbar i affärssystemet – utan också är en viktig del i det fysiska flödet. Samtidigt finns ett ständigt fokus på förbättring: du bidrar till att utveckla och effektivisera arbetssätt, både inom teamet och i det större logistiska flödet. Här uppskattas personer som ser vad som kan bli bättre – och som vågar ta tag i det. Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan! Vem är du? Vi tror att du har erfarenhet av material- eller produktionsplanering, gärna också operativt inköp. Du är van att arbeta i affärssystem – IFS är ett plus – och har ett strukturerat arbetssätt där du gärna tar egna initiativ. Du gillar att se helheten, men glömmer inte detaljerna. Framför allt är du en person som gillar att få saker att hända. Du trivs i samarbetet med andra, men är också självgående och trygg i att ta ansvar för din del i flödet. Har du dessutom ett öga för förbättringar och tycker det är kul att utveckla arbetssätt – då kommer du att trivas extra bra här. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Christian Martinsson: [email protected]   Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan!   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Positiva och engagerade assistenter sökes till musikälskande kund i Spånga
Move & Walk Sverige AB
Personliga assistenter

Nu söker vi dig som vill göra skillnad – och samtidigt ha ett meningsfullt, aktivt och varierande arbete tillsammans med en fantastisk person!   Om kunden Hej! Jag är en 26-årig musikälskare som bor i Spånga, Stockholm, tillsammans med mina föräldrar. På grund av en funktionsnedsättning behöver jag stöd i många delar av min vardag – och här kommer du in i bilden! Jag är kreativ, social och lever ett aktivt liv. Musik är en stor del av min vardag – jag både lyssnar på och skapar musik, så om du också har ett intresse för musik är det ett stort plus!  Vem är du? Jag söker dig som är:     •    Positiv, engagerad och energisk     •    Ungdomlig men ansvarsfull     •    Bra på att motivera till aktivitet och delaktighet     •    Flytande i svenska i både tal och skrift (då jag kommunicerar med alternativa metoder) Det är viktigt att vi trivs ihop, så personkemin väger tyngre än din exakta bakgrund. Du bör vara okej med att sitta nära mig under arbetspassen – det är en viktig del av mitt stödbehov.  Om tjänsten     •    Arbetspass: Vardagar kl. 15–22 (helgpass förekommer)     •    Anställning: Både fasta tjänster och timvikariat finns     •    Perfekt att kombinera med studier! Låter det här som något för dig? Då ser jag fram emot att läsa din ansökan och kanske välkomna just dig som en del av mitt team!   Företagsinformation Move & Walk Assistans

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Säljare 15 tim/v vikariat - DinSko Jakobsbergs centrum, Järfälla
Nilson Group AB
Butikssäljare, fackhandel

NilsonGroup AB är en av Skandinaviens ledande skokoncerner med E-handel och butiker i Sverige och Norge. Genom våra butikskoncept DinSko och Skopunkten kan vi erbjuda något som passar för alla. Ett oslagbart utbud med låga priser för hela familjen. Vill du jobba med mode och skor är NilsonGroup det självklara valet - vi gör det enkelt, kul och inspirerande att handla skor! Arbetsbeskrivning Vi söker säljare med ett stort intresse för skor, mode och trender. Vi erbjuder dig ett varierande, kundinriktat och utmanande arbete. Du kommer att jobba i vår butik med försäljning av skor, exponering och lagerhantering. Vi har en modern och trevlig butiksmiljö. Arbetet innebär att du både gillar att jobba i team med dina kollegor såväl som självständigt. Med en vilja att lära sig och utvecklas kan vi erbjuda ett spännande och innehållsrikt arbete där varje dag inte är den andra lik. Din primära arbetsuppgift är framför allt att alltid ha kunden i fokus. Du kommer även att arbeta aktivt med merförsäljning, hålla dig uppdaterad om aktuella försäljningskampanjer och uppföljning av dessa, underhåll av butiksmiljö samt verka för och sträva mot 100% kundnöjdhet. Vem söker vi? Du har en pågående eller en genomförd gymnasieutbildning. Du har tidigare erfarenhet av försäljning i butik med hög servicegrad, du drivs av och trivs med att sälja och jobba efter uppsatta nyckeltal och mål. Du sätter alltid kunden i fokus och jobbar på ett serviceinriktat sätt. Vi söker dig som är positiv, lyhörd och stresstålig. Att vara engagerad, driven och ha vana av att ta egna initiativ är andra viktiga egenskaper som vi eftersöker hos dig. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och din roll som säljare. Du är social, öppen och arbetar både kundorienterat och försäljningsinriktat. Vi söker dig som har kassavana har erfarenhet av att ha arbetat i butik tidigare har pågående eller en genomförd gymnasieutbildning har fyllt 18 år när du tillträder tjänsten har god samarbetsförmåga Vi ser det som meriterande om du har exponeringskunskaper från tidigare arbete erfarenhet av att ha jobbat med mode/detaljhandel tidigare gått säljutbildning Information om tjänsten Befattning: Vi söker nu en säljare till Din Sko, Jakobsbergs Centrum, Järfälla Omfattning: 15 timmar/vecka, vikariat t.o.m. 2025-12-31, med chans till förlängning. Tillträde: Augusti Sista ansökningsdag är 2025-07-20. Rekrytering sker löpande under ansökningstiden. Därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att vi endast tar emot ansökningar via länk till vårt rekryteringssystem, ej via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

8 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Bli vår kvalitetssamordnare och strateg!
Järfälla kommun
Planerare och utredare m.fl.

Skapa framtidens äldreomsorg tillsammans med oss! Är du en strukturerad och passionerad person som trivs med variation i arbetet och önskar göra en verklig skillnad inom äldreomsorgen? Vi söker nu en engagerad Kvalitetssamordnare som vill bli en central aktör i vår verksamhet och bidra till att höja livskvaliteten för våra brukare.  Stöd i ordinärt boende är kommunens egen utförare av hemtjänst och en del av avdelningen för Äldre och Funktionsnedsättning. Vi består av åtta hemtjänstgrupper, en larm- och nattpatrull samt ett demensteam. Tillsammans utgör vi cirka 430 dedikerade medarbetare, inklusive tio enhetschefer, som varje dag arbetar för att ge våra brukare den bästa möjliga omsorgen. Nu söker vi en kvalitetssamordnare och strateg – en person som är redo att arbeta tillsammans med oss med mod, engagemang och flexibilitet. ARBETSUPPGIFTER I rollen som kvalitetssamordnare får du en dynamisk och mångfacetterad arbetsroll där du aktivt bidrar till utvecklingen av framtidens äldreomsorg. Dina arbetsuppgifter omfattar såväl administrativa uppgifter som utvecklings- och förändringsarbete, vilket du utför på uppdrag av områdeschefen. Du blir en nyckelperson i vårt kvalitetsarbete och en betydelsefull medlem av ledningsgruppen för Stöd i ordinärt boende. Ditt arbete sker i nära samarbete med förvaltningens kvalitet- och utvecklingsmedarbetare.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Leda och samordna utvecklingsprojekt inom verksamheten  - Stötta chefer i det systematiska kvalitetsarbetet - Planera och utföra utbildningar och workshops - Arbeta med statistik, uppföljning och omvärldsbevakning - Fungera som en länk mellan olika enheter och andra aktörer  - Representera området i olika nätverk och sammanhang - Stötta områdeschefen i arbetet med att uppnå uppsatta mål  Vi erbjuder dig: - En arbetsmiljö som präglas av tillitsbaserat ledarskap, öppenhet och samarbete  - Möjlighet att påverka och utveckla äldreomsorgen. - Nära samarbete med engagerade kollegor i ledningsgruppen och andra medarbetare KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en stark drivkraft att utveckla äldreomsorgen och som trivs i en roll där strategiskt tänkande förenas med verksamhetsnära arbete. För att lyckas i denna tjänst ser vi att du har:  - Högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis socionom, beteendevetare eller en annan likvärdig utbildning  - Erfarenhet av verksamhetsutveckling, kvalitetsarbete och att driva förbättringsprojekt inom offentlig sektor - God kännedom om lagstiftning och regelverk inom socialtjänst och äldreomsorg - Förmåga att leda workshops, utbildningar och förändringsprocesser på ett inkluderande och inspirerande sätt - Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både muntligt och skriftligt, samt en förmåga att skapa goda samarbeten - En strukturerad och lösningsorienterad metod, med förmåga att prioritera och hantera flera processer parallellt Om detta låter som en spännande möjlighet för dig, tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig, och intervjuer kan komma att inledas innan ansökningstiden går ut. ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på länken nedan! Järfälla kommun arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess för en fördomsfri rekrytering. Vi på Socialförvaltningen arbetar tillsammans oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Olikheter berikar och möjliggör utveckling för alla framåt! Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. I denna rekrytering utför vi bakgrundskontroll på alla som går vidare i processen. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. Vi insamlar muntligt och skriftligt samtycke. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller För denna tjänst kan tester komma att genomföras. Löpande intervjuer och tillsättning av tjänst innan ansökningstiden gått ut kan komma att ske. Vi jobbar utifrån verksamheternas behov och tillsätter därefter. Vi har både digitala och fysiska intervjuer och kontaktar kandidater via angiven mail /mobil. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Aktiv och busig Personlig Assistent sökes till pojke i barkabystaden - tima
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vill du ha ett roligt jobb och även hjälpa mig med min livssituation? Är du redo att samarbeta med mig i mina äventyr och i processen hjälpa till så jag kan lära mig nya saker och utforska livet? Tjänst: Deltid, timvikarie enligt överenskommelse. arbetstider: vissa veckodagar 15:00-21:00. kan även diskuteras.                    vissa helger: 07:00-13:00. kan även diskuteras, enligt övrenskommelse. Dina egenskaper och kvalitéer: Du är en ungdomlig tjej/kvinna Du är en lugn och trygg person Du är snäll Du är aktiv och busig Du är kreativ, lekfull och glad Du är tydlig i kommunikation och pratglad Du är samarbetsvillig Du har en stabil livssituation Du ska kunna läsa högt på svenska ordentligt. Aktiv hjälp krävs under utbildning och kommunikationsaktiviteter.  Du bör vara ansvarsfull och engagerad. Plats:  Järfälla kommun, Barkabystaden. Busshållplats Sveatorget (300m). Behov: Du hjälper mig med mina dagliga rutiner hemma, i skolan och andra dagar leker och har kul. Hur du ansöker: Ladda gärna upp en bild och berätta även varför du skulle vilja jobba med mig. Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här:  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

8 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Aktiv och busig Personlig Assistent sökes till pojke i barkabystaden- Inge
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

. God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se Vill du ha ett roligt jobb och även hjälpa mig med min livssituation? Är du redo att samarbeta med mig i mina äventyr och i processen hjälpa till så jag kan lära mig nya saker och utforska livet? Tjänst: Heltid. Dina egenskaper och kvalitéer: Du är en ungdomlig tjej/kvinna Du är en lugn och trygg person Du är snäll Du är aktiv och busig Du är kreativ, lekfull och glad Du är tydlig i kommunikation och pratglad Du är samarbetsvillig Du har en stabil livssituation Du ska kunna läsa på svenska ordentligt. Aktiv hjälp krävs under utbildning och kommunikationsaktiviteter. Du bör vara ansvarsfull och engagerad. Plats: Järfälla kommun, Barkabystaden. Busshållplats Sveatorget (300m)   Behov: Du hjälper mig med mina dagliga rutiner hemma, i skolan och andra dagar leker och har kul. Hur du ansöker: Ladda gärna upp en bild och berätta även varför du skulle vilja jobba med mig. Enligt lagen om registerkontroll ska den som arbetar med minderåriga uppvisa ett utdrag ur polisens brotts- och misstankeregister innan anställning. Du beställer själv registerutdraget (enligt God Assistans policy kräver vi belastningsutdraget för arbete på HVB-hem då den visar mer information än LSS) från polisens hemsida, blankett finner du här:  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

8 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025