Sourcing Specialist till Kitron
Kitron AB
Inköpare och upphandlare

Om Kitron Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Indien, Kina, Malaysia och USA. Kitron har cirka 2500 anställda. Våra värderingarLocation: Jönköping Är du en proaktiv och analytisk inköpare med bakgrund från tillverkningsindustrin? Vill du vara en del av ett marknadsledande företag som bidrar till att utveckla framtidens elektroniklösningar inom flera olika branscher? Kitron söker nu en Sourcing Specialist till sitt team! Dina arbetsuppgifter: Som Sourcing Specialist på Kitron kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa effektiva inköpsprocesser och utveckla relationer med både leverantörer och kunder. Du blir en del av ett team med flera kollegor som jobbar med inköp och planering. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Inköpsansvar inom specifika kundprogram – både operativt och strategiskt. Förhandlingar och avtal – skapa förfrågningar, utvärdera, förhandla och utveckla långsiktiga relationer med leverantörer. Leveransuppföljning – beställa och följa upp leveranser. Underhåll och utveckling av ERP-system och inköpsdata. Representera inköp i kundteam – både internt och externt. Kontinuerligt arbeta med kostnadsreduktion och effektivisering. Säkerställa att inköpsprocesser implementeras, drivs och slutförs inom givna tidsramar, samt optimera lagervärden i linje med affärsplaner. Vem är du, vår nya kollega? Som person är du proaktiv, engagerad och strukturerad samt gillar utmaningar och innovativt lagarbete. I denna roll får du blanda det operativa med det strategiska där din kommunikations-, analys-, och förhandlingsförmåga kommer till användning. Att kommunicera kommer naturligt för dig, och du har ett tydligt och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du är lyhörd i ditt arbete och har en känsla för vad som skapar värde för organisationen. Du innehar svenskt medborgarskap. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet från inköp och mekanik inom tillverkningsföretag. Kompetens inom mekanik/elektromekanik och förståelse av olika tillverkningsprocesser Goda kunskaper i ERP-system och allmänt goda datorkunskaper. Stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska. I dennar rekrytering samarbetar vi med One partner Group, en del i rekryteringen är att genomföra bakgrundskontroll om du går vidare i processen.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025
Customer Planner
Kitron AB
Planerare och utredare m.fl.

Om Kitron Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina och USA. Kitron har cirka 2500 anställda. Location: Jönköping Deadline: 2025-08-31, vi har löpande urval. Jobbeskrivning:Som Customer Planner har du ansvar för ett antal kunder på Kitron och du arbetar i en modern tillverkningsindustri med komplexa produkter. Du kommer att vara en nyckelperson för kunden där du planerar och leder arbetet internt med fokus på leveransprecision och kundnöjdhet. Bakgrund: Representera Kitron i dagligt operativt samarbete med kunder Hantera, analysera och följa upp prognoser samt kundorder Planera och frisläppa tillverkningsorder till produktion Kundansvar med fokus på leveransprecision och affärsmannaskap Initiera och driva förbättringsarbete, internt och tillsammans med kund För att lyckas i rollen behöver du ha relevant högskoleutbildning inom Logistik eller motsvarande Stor fördel med erfarenhet från motsvarande roll Du har en analytisk förmåga och är en god kommunikatör med en förmåga att arbeta effektivt i en internationell miljö Vi ser gärna att du har erfarenhet från tillverkande industri där samarbete med kollegor samt övriga funktioner är en självklarhet Som person är du positiv, strukturerad, driven och har lätt för att skapa relationer och inge förtroende Anställning: Tjänsten omfattar ett vikariat på ca 12 månader med önskad start i september.  Vi erbjuder: Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade och duktiga medarbetare; Vi arbetar inom flera olika affärsområden med spännande och utmanande projekt i en internationell miljö; Trevlig arbetsmiljö och god hälsa bland våra medarbetare är viktigt för oss, därför får du tillgång till friskvårdsbidrag samt andra förmåner.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Utställningsproducent, kulturhistoriskt fokus

Nu söker vi en utställningsproducent med kulturhistoriskt fokus, som vill fortsätta arbetet med att producera, förmedla och tillgängliggöra länsmuseets rika samlingar – en skatt som speglar människors liv i länet genom historien. Som utställningsproducent ingår du i teamet för den publika verksamheten.  Tillsammans arbetar vi med att välkomna och möta besökare i alla åldrar, med olika bakgrund och behov, för att skapa kulturupplevelser som berör och berikar. Länsmuseet ska vara en arena för upplevelser, bildning, samtal och diskussioner där aktuella samhällsfrågor, åsikter och värderingar möts. Under det närmaste året kommer vi lägga stort fokus på att förnya, förhöja och fördjupa upplevelser kring John Bauer. Bland annat genom en ny interaktiv utställning, med fokus på barn och unga. Visst vill du vara med? Arbetsuppgifter Som utställningsproducent kommer du att projektleda produktioner av basutställningar och tillfälliga utställningar, med fokus på kulturhistoria och samhällsaktuella frågor, företrädesvis utifrån länsmuseets samlingar inom föremål och arkiv.  Din roll är att samordna utställningsproduktionen och säkerställa att innehåll och form skapar ett helhetskoncept som blir relevant och tillgänglig för målgruppen. I uppgifterna ingår allt från idéskiss, planering av budget, resurser och innehåll, till genomförande, uppföljning och utvärdering. Även underhåll, drift och utveckling av utställningarna, ingår i uppdraget. Du arbetar i nära samarbete med kollegor inom den publika verksamheten, liksom med kollegor inom övriga verksamheten, samt i samverkan med civilsamhället, samarbetspartners, användare och besökare. Kvalifikationer För rollen behöver du god kunskap och förståelse för museala processer inom utställningsverksamhet. Du behöver mycket god förmåga att leda arbetsgrupper i kreativa processer, därav är din förmåga att planera, samarbeta, kommunicera och fördela arbetsuppgifter inom projekten, avgörande för hur väl du lyckas i rollen. Vidare krävs god besluts- och problemlösningsförmåga, med fokus på utställningsprojektens mål och resultat. Du behöver även ha: - Högskoleexamen inom för tjänsten relevanta områden. - Flerårig dokumenterad erfarenhet av musealt arbete som curator/utställningsproducent och projektledare. - Kulturhistoriska kunskaper samt intresse för hur dessa kan integreras och göras relevanta och tillgängliga för målgruppen. - God vana vid att prata inför publik, på svenska och engelska samt vid att producera utställningstexter och andra texter relaterade till utställningar, på svenska. - God digital kompetens, med förmåga att hantera de vanligaste programmen i Microsoft 365. - God beställarkompetens, för inköp av tjänster och produkter till utställningsproduktion. - B-körkort Därutöver är det meriterande om du har: - Curator-, och/eller projektledarutbildning. - Erfarenhet av digital utställningsproduktion. Vi lägger stor vikt vid din personliga kompetens och förmåga att genomför arbetsuppgifterna. Anställningen - Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med provanställning i sex månader. - Arbetstiderna är normalt dagtid på vardagar, men kvälls- och helgarbete förekommer. - Tillträdesdag enligt överenskommelse. Anställningen Länsmuseet erbjuder dig inspirerande arbetsuppgifter i en händelserik miljö, god kompetensutveckling, aktivt arbetsmiljöarbete, härliga kollegor och bra arbetsvillkor.  Självklart har du stora möjligheter att bidra till kulturlivet i Jönköpings län! Vi hoppas att du kommer trivas och växa med oss! Ansökan Sista ansökningsdag är den 30 september, och vi gör löpande urval och intervjuer. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.  I ansökan bifogar du personligt brev och CV, där det tydligt framgår hur du uppfyller de kvalifikationer som efterfrågas. I ansökan ber vi dig ta fram ett fiktivt konceptförslag och projektplan för en mindre tillfällig utställning (ca 50 m²) på temat ”Tidens spår”. Planen ska innehålla kort konceptbeskrivning,  målgruppsanalys, idé för gestaltning, tidsplan samt poster för budget och personella resurser (max 2 A4). För en snabbare rekryteringsprocess, ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg. Varmt välkommen med din ansökan! Kontakt Vid frågor är du självklart välkommen att kontakta oss:  - Museichef Johan Gärskog, tel. 036-301810 - Facklig representant Akademikerföreningen, Jonas Nilsson, tel. 036-301830 (semester till och med 24 juli) Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför erbjudanden om annonsering eller rekryteringsstöd.  Jönköpings läns museum är ett konst- och kulturhistoriskt museum som bedriver kunskapsuppbyggnad samt genom delaktighet tillgängliggör, bevarar och utvecklar kulturarv i länet. Jönköpings läns museum verkar för det demokratiska samhällets utveckling genom att bidra till forskning och fri åsiktsbildning samt kulturupplevelser på allas lika villkor. Mitt i Jönköping möter våra besökare länken mellan historia, samtid och framtid. En bredd av utställningar i vackra salar med ljus och rymd. Ett stort utbud av program – från modigt till kreativt och faktafyllt. Vi är ungefär 50 medarbetare som arbetar i hela länet med allt från föremålsvård till utställningar, samtidsdokumentation, arkeologi, byggnadsvård och konservering.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Programproducent, vikariat

Är du en kunnig, modig och nyfiken programproducent? Då finns en fantastisk möjlighet, för dig som vill förmedla och tillgängliggöra kulturupplevelser på allas lika villkor hos Jönköpings läns museum. Tjänsten Tjänsten som programproducent är ett vikariat från 3 november 2025 till 6 december 2026.   Du har en viktig roll i att tillsammans med kunniga kollegor utveckla länsmuseet som arena för upplevelser, bildning och samtal där aktuella samhällsfrågor, åsikter och värderingar möts. Du ansvarar för verksamhetens programutbud, som omfattar allt från föredrag och debatter till stadsvandringar, visningar samt andra fysiska och digitala evenemang - både på länsmuseet och inne i länet.    Planering, budgetering, praktiskt genomförande, dokumentation och uppföljning av programverksamheten, är en stor del av uppgiften. Arbetet genomförs i nära samverkan med kollegor, externa nätverk och civilsamhälle.  Arbetstiderna är normalt vardagar på dagtid, men arbete på kvällar och helger är vanligt förekommande. Kvalifikationer Vi söker dig med stark känsla för kunskapsförmedling och samhällsaktuella ämnen. Du har god förmåga att utifrån en bred verksamhet sätta samman angelägna program för olika målgrupper. Du har även: - Relevant högskoleexamen, t.ex inom kulturledning, kulturarv, konst, kulturhistoria, journalistik eller pedagogik. - Dokumenterad arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom museibranschen eller annan kultur-, besöks-, eller turismnäring. - God erfarenhet av projektledning, budgetering, dokumentation och uppföljning. - God erfarenhet av arbete i projektform samt av att samverka med kollegor, externa samarbetspartners och besökare. - God förmåga att arbeta målfokuserat, hålla tidsplaner och gå från idé till verkställande, både själv och tillsammans med andra. - Lösningsfokus, strukturerat arbetssätt, förmåga att planera och prioritera. - Viss teknisk kunskap för att kunna förmedla via livesändningar och sociala medier. - Kunskap att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska Det är meriterande om du har utbildning inom projektledning. B-körkort krävs. Vi lägger stor vikt vid din personliga kompetens och förmåga att genomföra arbetsuppgifterna. Arbetsplatsen Länsmuseet erbjuder dig en arbetsplats som gör samhällsnytta i en föränderlig tid. Självklart utlovar vi också engagerande arbetsuppgifter i en händelserik miljö, med god kompetensutveckling, aktivt arbetsmiljöarbete, härliga kollegor och bra arbetsvillkor. Ansökan Du skickar in personligt brev och CV via vårt rekryteringssystem, senast den 24 augusti 2025. I ansökningsförfarandet ber vi dig även att skicka med ett arbetsprov på max 2 A-4 sidor, där du beskriver en idé eller koncept kring en programserie, på temat ”Museet är en aktör och arena i samhällsaktuella frågor och fri åsiktsbildning”. I underlaget ska du t.ex beskriva syfte, mål, målgrupp, innehåll, format, resurser och tidsplan för genomförande, eventuella samarbeten samt hur utvärdering av programserien kan ske. För en snabbare rekryteringsprocess, ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg. Varmt välkommen med din ansökan! Kontakt Vid frågor är du välkommen att kontakta länsmuseichef Johan Gärskog, tel. 036-301810 eller facklig företrädare för Akademikerföreningen, Veronica Olofsson, tel. 036-301825 (semester 7 juli - 1 augusti).  Övrigt Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 36 - 37, på plats i Jönköping.  Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför erbjudanden om annonsering eller rekryteringsstöd.  Jönköpings läns museum är ett konst- och kulturhistoriskt museum som bedriver kunskapsuppbyggnad samt genom delaktighet tillgängliggör, bevarar och utvecklar kulturarv i länet. Jönköpings läns museum verkar för det demokratiska samhällets utveckling genom att bidra till forskning och fri åsiktsbildning samt kulturupplevelser på allas lika villkor. Mitt i Jönköping möter våra besökare länken mellan historia, samtid och framtid. En bredd av utställningar i vackra salar med ljus och rymd. Ett stort utbud av program – från modigt till kreativt och faktafyllt. Vi är ungefär 50 medarbetare som arbetar i hela länet med allt från föremålsvård till utställningar, samtidsdokumentation, arkeologi, byggnadsvård och konservering.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Underhållstekniker
Arla Foods AB
Grovarbetare inom bygg och anläggning

Är du passionerad och strukturerad tekniker med mycket energi och drivkraft? Kombinerat med ett strategiskt tankesätt? Vi på Arla söker nu en driven person med placering i Jönköping som vill arbeta för förebyggande och förbättrande underhåll på vår tekniska utrustning främst inom vårt kyllager. Visste du att vi har ett av Europas modernaste Kyllager? För att kunna göra det ställer det höga krav på flöden, teknik och smarta lösningar. Här har vi varm arbetsglädje ibland kylda produkter, välkommen till vårt Kyllager säger Jonas Granerås, vår Kyllagerchef. Visste du att vi är ca 500 medarbetare som arbetar på samma plats? Vi skapar tillsammans varje dag en dynamisk och härlig arbetsplats. Hur du kommer påverka Som tekniker kommer du att arbeta i och rapportera till Underhållsorganisationen. Du kommer vara en del av det team som jobbar med utrustningen inom kyllageravdelningen samt ha huvudansvaret för tekniskt ansvaret för befintlig och nytillkommande utrustning. Ditt arbete och fokusområde kommer att vara flexibelt utefter verksamhetens behov samtidigt som det finns några grundläggande ansvarsområden som du kommer att ansvara för fullt ut; Säkra förebyggande underhåll på befintlig och ny utrustning Jobba med förbättrande underhåll mot topp stopporsaker Säkra teknisk utbildning av övriga i teamet för att supportera driften I ditt dagliga arbete så kommer du att kombinera ett strategiskt tankesätt med ett operativt fokus på genomförande och viljan att öka operatörsavhjälpt underhåll. Därför är ditt höga intresse att dela med dig och gemensamt komma fram till bra lösningar en styrka. Vad kommer göra dig framgångsrik Du har ett starkt intresse för teknik och produktionsflöden. Som underhållstekniker ställs det krav på att man besitter god samarbetsförmåga, är ansvarstagande och är lösningsorienterad. Vi vet att du är en mycket ansvarsfull person med hög grad av noggrannhet och ett brinnande intresse för teknik och service. Kombinationen av att både kunna arbeta självständigt och i team gör dig till en vinnare hos oss. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift på en hög nivå. Erfarenhet av teknisk utrustning inom industrisektorn Besitter kunskaper inom automation och PLC El-schemaläsning och elinstallation är meriterande God datorvana, erfarenhet av arbete i SAP är meriterande Vad erbjuder vi? På vår underhållsavdelning är yrkesstoltheten tydlig, det finns en extra dimension i vårt företag där våra kunder väntar på våra produkter. Du har själv kanske varit med om att en produkt saknas i hyllan i affären? Hos oss tar alla ansvar och vi löser problemen tillsammans innan det saknas i hyllan. Att vi skall lyckas med vår uppgift är grundläggande för en högkvalitativ leverans. Du kommer till en välorganiserad och gemytlig arbetsplats där vi alltid är måna om säkerhet, kvalitet och människorna. Att säga hej till dem man möter är grundläggande för hur vi kommunicerar här, vi skapar glada medarbetare runt oss - det är hållbarhet i sin enklaste form. Arla är inte bara ett företag, vi är ett bondekooperativ där passion och samhörighet blomstrar. Med rötterna djupt förankrade på bondgårdar runt om i världen. Som marknadsledare är det vårt gemensamma mål och strävan efter excellens som definierar oss. Hos Arla tror vi på kraften i mångfald och växande ambitioner. Tillsammans skapar vi innovation, hållbarhet och en äkta känsla av gemenskap som sträcker sig bortom affärstransaktioner. Är redo att vara en del av något större än bara ett företag? Är du redo att omsätta passion till verklighet och vara en del av en global familj som sätter kvalitet och hållbarhet främst? Då är Arla rätt plats för dig. Välkommen till Arla – där våra rötter är djupa och våra möjligheter oändliga. Utöver vår ambitiösa och omhändertagande kultur erbjuder Arla som arbetsgivare ett konkurrenskraftigt förmånspaket. Arla Foods har kollektivavtal, och vi ser alltid till att erbjuda bra och konkurrenskraftiga arbetsförhållanden. Utöver det har säkerhet och arbetsmiljö högsta prioritet hos oss, varför vi bland annat tillämpar slumpmässiga drog- och alkoholtester. Arla Foods söker dig som ständigt vill fortsätta utvecklas och därför har vi ett gediget utbildningspaket för att alltid hålla våra anläggningar i bästa drift. Vill du bli en del av oss på Arla? Är du den vi söker? Ansök redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-08-31. Vänligen ansök så snart som möjligt då vi kommer att behandla ansökningar löpande och avsluta rekryteringen när rätt kandidat har hittats. Har du några frågor om tjänsten, vänligen kontakta M&E Team Leader Victor Wisborg Carlstedt på 0701-489775 eller [email protected]. Vänligen observera att ansökningar eller CV som skickas via e-post eller direktmeddelanden inte kommer att accepteras eller beaktas.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kommunikatör
Stiftelsen Jönköpings Läns Museum
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Nu finns en fantastisk möjlighet på Jönköpings läns museum, då vi söker en kommunikatör som skapar relevanta, målgruppsanpassade och engagerande budskap! Som kommunikatör ingår du i länsmuseets kansli, och rapporterar till museichef och kommunikationsansvarig. Du arbetar i nära samarbete med verksamhetens chefer, projektledare och medarbetare för att bearbeta underlag och tillsammans formulera budskap med rätt ton och uttryck anpassat till målgruppen samt välja relevanta kanaler för verksamhetens olika aktiviteter.  Arbetet innebär operativt kommunikationsarbete. Detta inkluderar att planera, koordinera, producera, publicera samt att följa upp och utvärdera kommunikativa insatser och innehåll för olika plattformar. Du kommer att arbeta med sociala medier,  hemsida, pressmeddelanden, nyhetsbrev, bloggar, trycksaker och annat material. Länsmuseet är en arena för upplevelser, bildning, samtal och diskussioner där aktuella samhällsfrågor, åsikter och värderingar möts. Tillsammans arbetar vi med att välkomna och möta besökare i alla åldrar, med olika bakgrund och behov, för att skapa kulturupplevelser som berör och berikar. Visst vill du vara med? Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning kommunikation/media samt minst 2 års arbetslivserfarenhet av huvudsakliga arbetsuppgifter. För uppgifterna behöver du främst ha god kunskap att: - Arbeta med sociala medier, Meta Business Suite och Ads manager. - Producera, granska och redigera texter samt uttrycka dig väl på svenska och engelska, i tal och skrift. - Producera, redigera och publicera foto och film. - Ge stöd och vara bollplank till chefer, projektledare och medarbetare. - Prioritera och kunna arbeta med flera projekt/uppgifter parallellt, leverera och hålla tidsplaner. - Arbeta självständigt och målmedvetet samt anpassa dig efter skiftande förutsättningar. - Arbeta i Adobe CC, främst Indesign, Photoshop och Acrobat PRO, Microsoft 365, Wordpress eller annat CMS-system samt WCAG 2.0. B-körkort krävs. Vi lägger stor vikt vid din personliga kompetens och förmåga att genomföra arbetsuppgifterna. Anställningen - Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med provanställning i sex månader. - Tillträdesdag enligt överenskommelse. Ansökan I ansökan bifogar du personligt brev och CV, där det tydligt framgår hur du uppfyller de kvalifikationer som efterfrågas. I ansökan ber vi dig bifoga arbetsprov som innehåller: 1 egenproducerad film om max 1 minut samt 3 bilder på temat "Historien finns runt hörnet" - exempelvis skulle utgångspunkten för arbetsprovet kunna bestå av spår av lokalhistoria i vardagsmiljö – t ex byggnader, föremål, gatunamn, fornlämningar, monument eller berättelser från människor. Materialet ska vara anpassat för publicering i sociala medier. Vi vill också att du presenterar din idé kring materialet på max en halv A4.  För en snabbare rekryteringsprocess, ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 24 augusti 2025. Arbetsplatsen Länsmuseet erbjuder dig inspirerande arbetsuppgifter i en händelserik miljö, god kompetensutveckling, aktivt arbetsmiljöarbete, härliga kollegor och bra arbetsvillkor.  Självklart har du stora möjligheter att bidra till kulturlivet i Jönköpings län! Vi hoppas att du kommer trivas och växa med oss! Kontakt Vid frågor är du självklart välkommen att kontakta oss: - Museichef Johan Gärskog, tel. 036-301810 - Facklig representant Akademikerföreningen, Veronica Olofsson, tel. 036-301825 (semester 7 juli - 1 augusti).  Övrigt Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 36 - 37, på plats i Jönköping. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss därför erbjudanden om annonsering eller rekryteringsstöd. Jönköpings läns museum är ett konst- och kulturhistoriskt museum som bedriver kunskapsuppbyggnad samt genom delaktighet tillgängliggör, bevarar och utvecklar kulturarv i länet. Jönköpings läns museum verkar för det demokratiska samhällets utveckling genom att bidra till forskning och fri åsiktsbildning samt kulturupplevelser på allas lika villkor. Mitt i Jönköping möter våra besökare länken mellan historia, samtid och framtid. En bredd av utställningar i vackra salar med ljus och rymd. Ett stort utbud av program – från modigt till kreativt och faktafyllt. Vi är ungefär 50 medarbetare som arbetar i hela länet med allt från föremålsvård till utställningar, samtidsdokumentation, arkeologi, byggnadsvård och konservering.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Lärare i matematik
Prolympia AB
Grundskollärare

Prolympia är Sveriges ledande idrottsskola på grundskolenivå. Skolan är fristående och fokuserar på kunskap, trygghet, idrott och hälsa – nu söker vi en ny kollega som kan bidra till vår verksamhet. Skolan ligger centralt med närhet till idrottsarenor, Vätterstranden och Rosenlundsområdet. Här går 500 elever från årskurs 2-9, och vi har ca: 70 anställda. Välkommen till oss På Prolympia har vi högt uppställda mål och visioner. Därför består vårt medarbetarteam av personer som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för att eleverna ska kunna kombinera skola och idrott. Ditt viktigaste uppdrag som lärare är att erbjuda eleverna en lärmiljö och undervisning som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och måluppfyllelse. Vi arbetar kontinuerligt för att erbjuda en arbetsplats där du som anställd: - Blir lyssnad på och har möjlighet att vara med och påverka / utveckla verksamheten. - Är en del av ett team med lagkänsla. - Erbjuds marknadsmässiga och bra anställningsvillkor. Vad vi söker Vi ser att du som söker är en driven person med ett positivt förhållningssätt. Du delar våra värderingar och vår grundsyn på att idrott som verktyg skapar förutsättningar för god hälsa och bra kunskapsresultat. Du har en god kommunikativ förmåga, du är tydlig i ditt ledarskap och du har lätt för att samarbeta. I ditt vardagliga arbete har du också förmågan att skapa tillitsfulla relationer med såväl elever som med vårdnadshavare och kollegor.  Arbetsuppgifter I ditt uppdrag som lärare kommer du att undervisa i matematik på högstadiet. I det dagliga arbetet planerar du undervisningen, förbereder lektionerna och dokumenterar elevernas utveckling. Du arbetar aktivt för att stimulera alla elever att utveckla sina kunskaper och har förmågan att anpassa undervisningen för att främja lärande och goda kunskapsresultat. Du ingår i ett arbetslag där du dagligen har möjlighet att utbyta erfarenheter, tankar och idéer som kan förbättra din undervisning och bidra till skolutveckling. Utöver undervisning ingår att vara mentor för en klass.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en examen från lärarutbildning med lärarlegitimation och behörighet för undervisning i matematik för årskurs 7-9.  För anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret som avser arbete i skola och förskola.   Välkommen till Prolympia!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
C-chaufförer till PreZero i Jönköping | Heltid
Manpower AB
Lastbilsförare m.fl.

Är du en stjärna bakom ratten? Vi på Manpower söker nu C-chaufförer till PreZero i Jönköping. Om du älskar att köra, har ett gott humör och är redo för nya äventyr på vägarna, då är detta jobb för dig. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med härliga kollegor och spännande utmaningar. Låter detta som något för dig? Skicka då in din ansökan redan idag! Den här tjänsten är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund PreZero. Du kommer att bli anställd av oss på Manpower men arbetar på plats hos kunden. Vad innebär arbetet? Vi söker en ansvarstagande chaufför för körning av baktömmare inom vår dagliga verksamhet. Arbetet innebär insamling och transport av avfall eller slam enligt planerade rutter. Du ansvarar för att köra fordonet säkert, utföra tömningar, följa gällande säkerhetsrutiner samt hålla fordonet i gott skick. Arbetet kräver att du är serviceinriktad, har god kommunikation med kunder och använder digitala verktyg för att registrera uppdrag. Övrig information: Placeringsort: Jönköping Arbetstider: Dagtid Anställningsform: Heltid Krav för tjänsten: * Flytande svenska i tal och skrift * C-kort Det anses meriterande om du sedan innan arbetat med liknande jobb. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Manpower men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Hausmanis via e-post: [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Serviceledare inom säkerhet till Assemblin
Bravura Sverige AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Vill du ha en roll där du både leder medarbetare och arbetar nära kunder? I rollen som serviceledare driver du arbetet inom service och eftermarknad där du har en nyckelroll i denna typ av frågor! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin El. Om företaget Assemblin El är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Inom säkerhet hos Assemblin El finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Assemblin El söker nu en serviceledare med bakgrund inom säkerhetsbranschen till ett av sina kontor i Jönköping, Ljungby eller Värnamo! Arbetsuppgifter I rollen som serviceledare har du en nyckelroll i att driva serviceorganisation framåt där du är den som tar vid när projektet är klart – och ser till att allt från löpande service till akuta fel hanteras snabbt, rätt och med hög kvalitet. Du är också den som har koll på serviceavtal, fördelar arbete för tekniker, driver merförsäljning och är länken mellan kund, teknik, projekt och ledning. Du har ansvar för ett team på cirka tio tekniker och även om det formella personalansvaret ligger hos servicechefen, är det du som leder det dagliga arbetet. Du arbetar både från kontor och ute hos kunder – i praktiken delar du tiden ungefär 50/50 mellan kontor och fält. Ditt område sträcker sig över stora delar av Småland, med kontor i Jönköping, Värnamo och Ljungby. Här är det inte statiskt – du prioriterar ärenden, styr om vid behov och använder både avtalen och din erfarenhet som kompass. Du har stor handlingsfrihet i dina ärenden, både tekniskt och ekonomiskt. Tillsammans med teknikteamet, projektledare och konstruktörer driver du eftermarknaden framåt. Driva serviceorganisationen framåt och tar vid när projekten är klara Hanterar löpande service till akuta fel utifrån serviceavtal Fördelar arbetat för tekniker, driver merförsäljning och är länken mellan kund, teknik, projekt och ledning Ansvar för team på tio tekniker vilka du leder i det dagliga arbetet Arbete både från kontor och ute hos kunder i ett område som sträcker sig över stora delar av Småland Prioritera ärenden, styr om vid behov och använder avtal som utgångspunkt Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från säkerhetsbranschen Det är meriterande med erfarenhet av en ledande roll, såsom ansvarig tekniker, ledande montör eller projektledare B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen ser vi att du är en person med ett starkt entreprenörskap och drivs av att nå dina och företagets uppsatta mål. Vi ser även att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team och därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar systematiskt. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse  Plats: Kontoret i Jönköping, Ljungby eller Värnamo Lön: Enligt överenskommelse  Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin El och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin El som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

7 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025
Farmaceut till Kronans Apotek i Råslätt, Jönköping

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Farmaceut till vårt fina apotek på Råslätt – häng med oss!Är du farmaceut och längtar efter en arbetsplats där du får vara en viktig del av ett sammansvetsat och engagerat team? Där dagarna är varierade och kunderna uppskattar det du gör? Då kanske vi är rätt för varandra! Vårt apotek ligger mitt i Råslätts centrum, omringat av liv och rörelse. Här finns caféer, matbutiker och vårdcentralen bara ett stenkast bort. Vi har en trogen kundkrets med både stamkunder, hemtjänstpersonal och nya ansikten varje dag. Det gör jobbet både meningsfullt och omväxlande. Vad du kan förvänta dig hos ossHos oss är ingen dag den andra lik. Du kommer jobba med allt från rådgivning och läkemedelsexpedition till kampanjer, lagerhållning och utvecklingsarbete. Framförallt kommer du vara med och skapa riktigt fina kundmöten, såna som gör att människor kommer tillbaka, gång på gång ⭐ Du kommer att jobba tillsammans med ett härligt gäng, tre farmaceuter och apotekstekniker som har nära till skratt, gillar att hjälpas åt och är stolta över det vi gör tillsammans. Din närmsta ledare är jag, Irem, och som ledare tycker jag att det är viktigt att vi har roligt på jobbet, känner en gemenskap och sträva mot samma mål tillsammans. Jag älskar mitt jobb och tycker det är lika viktigt att se varandra som att se kunderna. Apoteket är öppet 09.00-18.00 på vardagar, stängt på lördagar och stängt på söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning] på heltid/deltid. Start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. För att trivas i rollen tror vi att du brinner för att hjälpa våra kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀

7 dagar sedan
Sista ansökan:
28 december 2025