NaijBygg är en del av NaijFöretagen, en koncern med 5 bolag inom bygg- och entreprenad. Idag omsätter NaijBygg själva cirka 240 miljoner och är omkring 55 anställda. Vi finns för våra kunder från idé till färdigt projekt och vår styrka är att hjälpa kunderna med alla delar av byggprocessen. Läs mer om NaijBygg här https://www.naijbygg.se/ Utmaningen Som platschef hos NaijBygg blir du en nyckelperson i varje projekt du ansvarar för. Det är en roll med bredd – du leder inte bara det dagliga arbetet på byggarbetsplatsen, utan är också ansvarig för att projektet följer budget, tidplan och kvalitetskrav. Du planerar, prioriterar och samordnar så att alla inblandade – från snickare till underentreprenörer – vet vad som ska göras och när. Du samarbetar nära både projektledare och projektteamet samt fungerar som kontaktperson mot beställare och leverantörer. Det är viktigt att du har koll på detaljerna, men också att du kan se helheten och ta snabba beslut när förutsättningarna förändras. Som platschefen är man inte en passiv administratör – du är med ute i produktionen, har daglig dialog med teamet och bidrar till att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö. Du rapporterar till projektledare men driver självständigt det operativa arbetet på plats. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera, driva och följa upp byggprojekt Leda det dagliga arbetet på byggarbetsplatsen Säkerställa att projektet håller tidplan, kvalitet och budget Koordinera underentreprenörer och resurser Ansvara för arbetsmiljö, säkerhet och dokumentation Ha ett nära samarbete med projektledare, snickare och andra nyckelpersoner Vem är du? Du är en trygg och samarbetsvillig ledare som trivs i rollen som spindeln i nätet. Du är ödmjuk, prestigelös och gillar att jobba med människor. Samtidigt är du beslutsför och tydlig – du kan peka med hela handen när det behövs. Vi ser även att du har med dig följande kvalifikationer: Erfarenhet av att leda större byggprojekt God kunskap i svenska, både i tal och skrift BAS-U/BAS-P Struktur, ekonomisk förståelse och ett lösningsorienterat arbetssätt Meriterande om du har Byggingenjörsutbildning Erfarenhet av projekt där de fortfarande är en pågående verksamhet som tex skola, livsmedelsbutik. Tidigare snickarbakgrund Placeringsort: Jönköping med omnejd Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
HEMFRID SÖKER DIG SOM VILL ARBETA SOM AREA MANAGER En Area Manager är en spindel i nätet, en “doer” som med full närvaro dagligen arbetar på ett inkluderande sätt för att alla våra kugghjul ska snurra för såväl medarbetare som kunder. Vi söker helt enkelt dig med ett stort intresse för att fortsätta utveckla affären, kundupplevelsen och personalgruppen i Jönköping. Låter det som du? Läs mer nedan! Vad gör en Area Manager? Som Area Manager på Hemfrid ligger stort fokus på att säkerställa att dina medarbetare trivs och att ni levererar kundservice i världsklass. Du kommer arbeta för att skapa lönsam tillväxt tillsammans med dina medarbetare i området och du är grym på att inkludera alla i de gemensamma målen. För att medarbetarna ska må bra på lång sikt jobbar du alltid framåt och ser till att nästa dags schema alltid är 100% fungerande. Något som inte går att förutse är förstås frågor och incidenter under dagen från medarbetare/kunder och där är Area Manager flexibel, effektiv och lösningsorienterad. Dessutom är Area Manager duktig på att få in nya kunder i schemat, planera framåt och hålla intervjuer inför kommande rekryteringar. Du leder och fördelar arbetet för de medarbetare som finns i ditt team, och inom ditt ansvarsområde innefattar resursplanering, uppföljning och utveckling av dina medarbetare. Vem är vår nästa Area Manager? Vi lägger stort fokus på dina personliga egenskaper och drivkrafter. Vi söker dig som är relationsbyggande både mot kund och dina medarbetare. Utöver det ser vi gärna att du är affärsdriven och målorienterad för att fortsätta utveckla Hemfrid. Du sätter såväl medarbetare som kunder i fokus och är därefter lyhörd, flexibel och serviceinriktad. Du brinner för ett gott ledarskap, där du utvecklar, motiverar ditt team och ser till att alla mår bra. För dig finns inga problem, utan bara lösningar och du tar dig dit genom en positiv inställning! För att summera ser vi att du har: Tidigare erfarenhet av arbetsledning och ledarskap Tidigare erfarenhet från en bred roll med högt tempo och många olika arbetsmoment Tidigare erfarenhet av att arbeta med B2C och B2Bverksamhet B-körkort Som person: Brinner du för att ge god service Är du initiativtagande, självgående och lösningsorienterad och samtidigt har god förmåga att samarbeta. Drivs du av att jobba mot mål och trivs i en organisation med resultatuppföljningoch tillväxt Talar, förstår och skriver du på både god svenska och engelska Trivs du med att jobba i olika digitala system och har lätt att ta till dig nya systemkunskaper Så, är du vår nästa Area Manager på Hemfrid? Tjänsten är en visstidsanställning (varaktighet cirka 2 år) på heltid med start den 16:e juni 2025. Vi hanterar ansökningarna löpande och likaså intervjuer. Skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot din ansökan! Har du några frågor angående tjänsten eller vår rekryteringsprocess är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].
Om jobbet Är du passionerad för försäljning och brinner för det personliga mötet med andra människor? Vill du vara med och göra skillnad för en ljusare morgondag? Om ja, kan du vara vår nästa säljare på Solsystem Sverige AB. Vi söker just nu säljare till Jönköpings län Som säljare på Solsystem driver du ditt eget företag och representerar vårt varumärke på din lokala marknad. Du får möjligheten att göra skillnad i en växande bransch med ständig utveckling och nya innovativa lösningar. I rollen arbetar du mycket självständigt med full support och vägledning från vår organisation och andra säljare där vi tillsammans växer under vårt starka varumärke. Vi söker dig som: Är lösningsorienterad och har ett stort engagemang till att ständigt vilja utvecklas som säljare. Har erfarenhet av försäljning eller liknande roll Duktig på att bygga nya och utveckla befintliga relationer genom aktiv försäljning. Intresse för hållbarhet och tekniska lösningar Redan driver ett eget företag eller beredd att starta ett B-Körkort och tillgång till egen bil Obehindrad talar svenska i både tal och skrift Har god datavana Redo att arbeta med 100% provisionsbaserad lön ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi, batteri, laddboxar, fönster och dörrar. Oavsett om det handlar om villor, sommarstugor, lantbruk eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. För att skapa långsiktiga relationer och kundanpassade lösningar gör du som säljare alltid ett personligt kundbesök innan offertpresentation. Vid en order tar sedan Solsystem centralt över hela processen där du som säljare endast förväntas finnas tillgänglig för kunden genom processen. Försäljning kräver engagemang där din uppgift är att söka nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar för att leda affären i mål. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt. Du har möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi.
Arbetsbeskrivning Nu söker vi på Randstad en engagerad och noggrann industriarbetare till vår kund i Ödeshög. Har du tidigare erfarenhet av produktion och montering? Trivs du i en dynamisk arbetsmiljö där kvalitet och precision är i fokus? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Som industriarbetare kommer du att arbeta som maskinoperatör och/eller montör i en modern produktionsmiljö. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Montering och sammansättning av komponenter enligt ritningar och tekniska instruktioner Övervakning och hantering av maskiner i produktionen Kvalitetskontroller och uppföljning för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven Samarbete med teamet för att optimera arbetsflödet och produktionen Tjänsten är på heltid hos vår kund i Ödeshög med skiftarbetstider under dag och kväll. Urval kommer att ske löpande och kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Vid frågor eller funderingar, kontakta konsultchef Johan Wallin på [email protected] OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. Randstad är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Ansvarsområden Montering och sammansättning av komponenter enligt ritningar och tekniska instruktioner Övervakning och hantering av maskiner i produktionen. Kvalitetskontroller och uppföljning för att säkerställa att produkterna uppfyller kraven Samarbete med teamet för att optimera arbetsflödet och produktionen Kvalifikationer Har tidigare erfarenhet av produktion, montering eller liknande industriellt arbete Är noggrann, arbetsam och har en god problemlösningsförmåga Trivs både med självständigt arbete och i team Har teknisk förståelse och kan läsa ritningar och instruktioner Har möjlighet att arbeta skift (dag- och kvällsskift) Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Join Our Team VIPAS AB as a Mechanical Engineer Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our next star. About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight. Job Description: We are looking for a Mechanical engineer within 2-stroke engine development: Cylinder & piston design - Rotating system design. Key Responsibilities: You will be spending a lot of time in 3D and 2D technical discussions, mostly via Teams. Part Design Creation of 3D and Drawing. Understanding simulation results and use as feedback on design. Tolerance investigations. Product maintenance including product and cost improvements. Requirements: Master or Bachelor of Science in Mechanical Engineering. Good experience with Catia, Smartteam, PLM teamcenter. Technical knowledge about engines. Deeper understanding of components in steel, aluminum or experience with diecasting, forging, machining, sintering. Someone who is meticulous, communicative, and enjoys collaborating with others. Someone who is open, inspiring, and motivates your colleagues - enjoys taking on and solving problems. You are proactive, curious, driven, and have a strong interest in technical details. You have a high ability to communicate and can make decisions easily. Additionally, you have integrity and work towards an inclusive work environment Why Join Us? Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family. You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you! Apply Now & Please feel free to reach me at [email protected]. Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit. How to Apply: Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB! Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately.
Vi söker nu en driven och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.
Som bemanningssjuksköterska på VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer. Hos oss är du inte bara en ersättare för någon annan, du är en viktig del av vårt team, och vi ser och lyssnar på dig. Din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje är viktiga för oss. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt: Hos oss är du mer än en resurs. Vi lyssnar på dina önskemål och ser till att du får uppdrag som passar just dig, både när det gäller arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet: Vi erbjuder en rad olika uppdrag inom sjukvården som kan anpassas efter dina behov. Du väljer när och var du vill arbeta. Respekt och värde: Vi uppskattar den viktiga roll du spelar för patienterna och för oss. Din kompetens och engagemang är något vi verkligen värdesätter och vill belöna på bästa möjliga sätt. Starta eget? Vi hjälper dig – Om du är intresserad av att starta eget bolag kan vi guida dig genom processen och ge dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt nätverk får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan och berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vad är viktigt för dig när det gäller arbetsuppdrag? Vad har du för förutsättningar? Vi ringer upp dig inom 48 timmar för att prata vidare. Vi vill förstå dina behov, önskemål och hur vi bäst kan matcha dig med uppdrag som passar dig perfekt. När vi hittat den bästa matchningen för dig, ser vi till att du får de bästa förutsättningarna för att trivas i ditt arbete och kunna göra skillnad för dina patienter. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som verkligen bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna göra det du älskar, samtidigt som du har balans i livet. För oss handlar det om att bygga långsiktiga relationer med våra sjuksköterskor, där både du och patienterna får det bästa. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du verkligen blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
WeStaff Sweden är ett växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi söker nu en Distributionschaufför med CE-behörighet till vår kunds Hämtnings- och distributionsverksamhet i Jönköping. Vår kunds verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom inrikes gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Detta är fasta platser på heltid med god chans till anställning hos vår kund. Kom och jobba med oss! Ditt nya jobb WeStaff Sweden söker nu CE-chaufför till Sveriges ledande åkerier. Är du en distributionschaufför med hög service-känsla, ordningssinne, noggrannhet och har en glad inställning på jobbet? Då är detta jobbet för dig! I dina dagliga arbetsuppgifter ingår: Distributionskörning Lastning & lossning Ge god service till våra kunder Hantering av handdator Vi söker både heltids chaufförer. Platserna kommer tillsättas och schemaläggas snarast, så sänd in din ansökan redan idag. Uppdraget är attraktivt med god ersättning. Information Placeringsorten är Jönköping Fasta uppdrag på heltid Anställning enligt kollektivavtal Arbetspassen är 10 timmar långa, måndag-fredag dagtid Uppdragen startar omgående Företagen har kollektivavtal. Kravprofil Svenskt körkort med CE-behörighet Svenskt YKB Truckkort Digitalt förarkort ADR 1.3 Svenska i tal & skrift Tillgänglig att starta omgående Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett växande konsult- och rekryteringsföretag inom transport. Vi är auktoriserade inom bemanning & rekrytering. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss!
Har du ett genuint intresse för motorer och vill vara med och utveckla nästa generations drivsystem? Vill du kombinera praktiskt arbete med teknisk utveckling? Då kan det här vara rätt utmaning för dig. Vi söker en Motorprovningsingenjör till ett uppdrag där motorutveckling och testning står i fokus. Här får du arbeta i en miljö där teknik, hållbarhet och samarbete står i centrum, och där din passion för motorer verkligen kommer till sin rätt. I rollen ansvarar du för utveckling, optimering och provning av motorer, främst förbränningsmotorer men även motorer för batteriprodukter. Fokus ligger på att förbättra motorprestanda, minska emissioner och höja verkningsgraden. Du kommer arbeta både praktiskt med test och kalibrering, samt tekniskt med analys och dokumentation. Dina arbetsuppgifter Kalibrering av hård- och mjukvara i motorstyrsystem. Testning och verifiering av motorfunktion och emissioner. Analys av kördata, emissionsvärden och funktionsprestanda. Anpassning av motorer och testsystem enligt krav och standarder Utveckling av delsystem såsom bränsletillförsel, förbränning, kylning och avgassystem. Din tekniska bakgrund Kandidatexamen inom maskinteknik eller närliggande område. Några års arbetserfarenhet av motorer eller mekanisk verksamhet Vana av arbete i labbmiljö och med provutrustning God kommunikationsförmåga, flytande i svenska och engelska. Meriterande är erfarenhet av mappningsverktyg för motorkalibrering. Dina personliga egenskaper Att vara konsult kräver en flexibel och nyfiken grundinställning, ett självständigt arbetssätt och förmågan att bygga starka relationer med kunder och kollegor. Du är intresserad av de senaste teknikerna inom ditt området och är motiverad att utvecklas tillsammans med oss. Together Tech för hållbar produktutveckling Vi ger möjligheter till att kunna utvecklas genom en variation av uppdrag inom olika branscher och områden, i uppdrag hos kund eller i något av våra spännande in-houseprojekt. Hos oss på Together Tech arbetar du tillsammans med andra ingenjörer som brinner för miljö och hållbarhet, alla med en vilja att skapa bestående lösningar med hjälp av teknik – eller som vi säger: Better World Tech! Din utveckling & vårt stöd Din utveckling och ditt välmående är viktigt för oss varpå vi erbjuder förmåner som stöttar dig och din karriär på bästa sätt. Vi värdesätter vikten av trygg anställning och fast lön, och är kollektivanslutna. För att främja din hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och även hälsoundersökning, bidrag till aktiviteter och friskvårdsrabatter. Vi gillar att umgås med varandra i olika sociala aktiviteter, som passar alla! Alltifrån afterworks, sportaktiviteter och 5-kamp till företagskonferenser. Vi strävar efter att ge dig förutsättningar att växa genom olika uppdrag och projekt samt individuella utvecklingsplaner. Vi erbjuder även kurser inom hållbarhet och andra områden inom ramen för din roll och dina mål. Vi är stolta över att vara utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2024 och 2025 av Karriärföretagen! Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida www.togethertech.com För frågor kring den aktuella tjänsten, kontakta rekryterande ledare Håkan Rolin +46 709 72 71 60 eller Claes +46700 889 729.
Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Förvaltare MO Skaraborg Jönköping Riksbyggen söker en förvaltare till vår verksamhet i Marknadsområde Skaraborg-Jönköping. Marknadsområdet bedriver fastighetsförvaltning och har idag ca. 170 anställda inom Ekonomisk- och Teknisk förvaltning samt Fastighetsservice. Hos oss gör du skillnad Som förvaltare har du en central roll i vår kundorienterade organisation. Du har ansvar för den löpande dialogen med våra kunder, som i huvudsak är bostadsrättsföreningar belägna i Jönköping. Som teknisk förvaltare hos oss ansvarar du för löpande förvaltning och drift av våra kunders fastigheter. Du ansvarar för kontakter gentemot myndigheter och leverantörer. Andra ansvarsområden är tillsyn i fastigheter och underhållsbesiktningar, revidering av underhållsplaner, handlägga försäkringsärenden och störningsärenden samt hantera myndighetskontroller. Rollen kan även innebära att du planerar, upphandlar och genomför underhålls- och investeringsprojekt. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Du har akademisk utbildning från universitet/högskola med inriktning mot fastighetsförvaltning, byggnads- och/eller fastighetsteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Vi söker dig som är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov – du vill vara med och utveckla samt skapa bra relationer och boendemiljöer. Du ger god service och agerar alltid professionellt. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog där proaktivitet och återkoppling till kunden är mycket viktig. Du har stor problemlösningsförmåga och vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Du gillar att arbeta mot mål och att hitta nya sätt att utveckla dig själv och verksamheten omkring dig. Du har arbetat administrativt och har goda datakunskaper samt god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift. Vi ser positivt på ifall du har byggnadsteknisk utbildning och erfarenhet av projektledning. Det är meriterande om du har erfarenhet av styrelsearbete. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till egen bil. Tjänsten är ett vikariat med start v. 32 och pågår fram till årsskiftet. Placeringsort är Jönköping, men du kan även komma att arbeta på andra orter inom marknadsområdet. Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Din ansökan skickar du till oss via https://www.riksbyggen.se/om-riksbyggen/jobb-och-karriar/lediga-tjanster/ , senast 2025-07-15. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. Kontakt Vid frågor kontakta gruppchef Daniel Komayesh på e-post: [email protected] Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.
Välj ett jobb för att visa detaljer