Lediga jobb i Kalix

Sök totalt 96 lediga jobb i Kalix

Kommunikationsingenjör, El-Tele

Företagsbeskrivning Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats! Jobbeskrivning Har du arbetat som Servicetekniker inom el-tele eller kommunikation och vill utveckla dina tekniska kunskaper? Vi söker nu dig som är en ingenjör med teknikintresse inom el, styr och reglerteteknik eller med processkommunikation inom industrin. Hos oss på Teknik Nord får du jobba med varierande arbetsuppgifter inom elkraftskommunikation. Vi jobbar som entreprenörer ute på elanläggningar i norra Sverige med nyinstallationer, felsökning och reparationer. Vi utför också montagearbeten med konstruktion inom olika spänningsnivåer som utförs i kontrollrum, teknikbodar uppe på master eller ute på stolpar. I rollen som Kommunikationsingenjör kommer du att felsöka i styrskåp. Du kommer hantera utbyten av modem, reservlarm, switchar, installation och konfigurering av RTU:er, samt arbeta med förstudier med beredning. I rollen ingår dokumentation av befintliga installationer/reparationer som utförs på kundanläggningar. Vidare kommer du samarbeta med kunder och kollegor avseende både interna och externa projekt. Inkluderade ansvarsområden, men är inte begränsat till: Arbeta med förebyggande underhåll av kommunikationsutrustning. Vara med och ta fram konstruktion, inköp av material, implementation, installation och driftsättning. Felavhjälpning av kommunikationsutrustning. Om- och nybyggnation av kommunikationslösningar. Säkerställa genomförandet av nya, löpande kommunikationsprojekt. Hantera leverantörs- och entreprenörskontakter. Du kommer att ingå i ett affärsområde på Vattenfall Services Nordic som innefattar flera teknikavdelningarna i Sverige som sysselsätter ca 170 ingenjörer med specialistkompetens inom kommunikation, kontrollutrustning, På avdelning Teknik nord får du 21 kollegor med ett stort intresse för teknik och vi kommer erbjuda dig ett fritt och ansvarsfullt arbete. Är du rätt person finns här goda möjligheter till fortsatt personlig och teknisk utveckling. Utomhusarbete samt resor ingår som en naturlig del av arbetet, resor med övernattning förekommer. Kravspecifikation Vårt arbetssätt präglas av frihet under ansvar och som person drivs du därför av att ta dig an utmaningar, lösa problem och nå uppsatta mål. Eftersom du kommer ha kontakt med både interna och externa kontakter söker vi dig som är serviceorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Vidare är du flexibel, självgående, ansvarsfull och noggrann. Du har god erfarenhet av analytisk arbete samt att samarbeta med andra. Utöver dina personliga egenskaper ser vi gärna att du har: En ingenjörsutbildning inom elektroteknik, nätverk eller kommunikationsteknik alternativt motsvarande praktisk erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning inom elkraft, telekommunikation, processkommunikation eller datakommunikation är meriterande. Några års erfarenhet av arbete inom telekommunikation, opto eller elkraft, alternativt har specialistkompetens. Erfarenhet av att självständigt leda projekt eller egna arbeten inom branschen. Erfarenhet av tekniker såsom SDH opto, fiber, radio, IEC61850, IP-nätverk samt även erfarenhet inom fjärrkontroll- och kontrollutrustning, gärna med fjärrkontroller (RTU:er), är meriterande. Branscherfarenhet är meriterande Utöver ovanstående kompetenser har du har lätt för att uttrycka dig på både svenska och engelska i skrift och tal. Körkort B är ett krav. Ytterligare information Vi erbjuder Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur! Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv. Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här: Dina kollegor - Vattenfall SE  Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices Låter detta som en tjänst för dig? Ansök senast 1/9. På grund av sommar- och semestertider kan återkoppling dröja. Placeringsort Stationeringsorten för denna tjänsten är i Luleå, Kalix eller Jokkmokk. Beroende på din erfarenhet kan vi erbjuda flera stationeringsorter. ange önskad placeringsort i din ansökan! Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterande chef Malin Bertils, 070-611 92 56. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Peder Andersson via [email protected]. Fackliga representanter för denna tjänst är Magnus Tjergefors, Ledarna, Christel Karlsson, Unionen, Torbjörn Blom, Akademikerna, och Massimo Bresnik, SEKO. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Kontrollerna kommer att utföras av en tredje part, Validata. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

19 juli 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
AnnSam söker 👩‍⚕️Sjuksköterskor👨🏼‍⚕️Uppdrag i Kalix!

AnnSam  AB,  som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999,  söker  nu Allmän- och Specialistsjuksköterskor för olika uppdrag i Kalix!   Perioden:  Tidsperioden varierar beroende på uppdrag. Berätta för oss när du kan jobba! Arbetstid:  Enligt senare schema. Erfarenhet:  Specialistsjuksköterska eller  Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. HLR utbildning genomförd under senaste året. Ev. övrigt:  Hör av dig så berättar vi mer. Ref.nr:  Olika inriktningar - urval sker löpande. Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

19 juli 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Enhetschef ref. nr. 61/24

Nu söker vi en driven och engagerad enhetschef till äldreomsorgen som vill vara med och forma framtidens omsorg i Kalix. I rollen som enhetschef får du möjlighet att vara del av en dynamisk ledningsgrupp där idéer välkomnas och nytänkande uppmuntras. Med ett starkt brukarfokus och en vilja att göra skillnad, är Du den vi söker för att leda vår enhet mot nya höjder. Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt. Varför enhetschef hos oss? Brukarfokus: Hos oss är brukarna i fokus i allt vi gör. Vi strävar efter att erbjuda omsorg av högsta kvalitet som är anpassad efter individuella behov och önskemål.   Trygghet: Vi värdesätter trygghet och stabilitet både för våra brukare och våra medarbetare.   Tillitsbaserat coachande ledarskap: Vi tror på att ge våra medarbetare förtroende och stöd för att växa och utvecklas. Som enhetschef kommer du få möjlighet att utöva ett coachande ledarskap och skapa en miljö där dina medarbetare trivs och utvecklas. Du kommer att vara en förebild för ditt team och främja en kultur av öppenhet, tillit och samarbete.   Nytänkande organisation: Vi är en organisation som ständigt strävar efter att förbättra och utveckla vår verksamhet. Som enhetschef kommer du få möjlighet att vara med och driva förändringar och nytänkande initiativ för att förbättra vår äldreomsorg.   Kollegialt stöd och lärande: Du kommer ingå i ledningsgruppen för enhetschefer där du får möjlighet att samarbeta och utbyta erfarenheter med andra ledare. Arbetsuppgifter Rollen som enhetschef innebär: Övergripande ledarskap: Du kommer att ha det övergripande ansvaret för enhetens verksamhet, inklusive personal, ekonomi och brukarrelationer. Strategisk utveckling: Tillsammans med ditt team kommer du att utveckla och implementera strategier för att säkerställa hög kvalitet och kontinuerlig förbättring av alla våra insatser. Bygga starka relationer: Genom att skapa och upprätthålla goda relationer med både brukare, anhöriga och andra intressenter kommer du vara en nyckelperson i att säkerställa en positiv och stödjande miljö för alla. Ambassadör: Som enhetschef är din egen glädje för jobbet avgörande. Du kommer att arbeta för att skapa en arbetsplats där medarbetarna känner stolthet över sitt arbete och har glädje i det de gör. Kompetenser Vi söker dig med högskoleutbildning med inriktning mot vård- och omsorg, beteendevetenskap eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av ledarskap, budgetansvar och hemtjänst/äldreomsorg är meriterande. Du behärskar svenska väl i tal och skrift och har B-körkort. Tidigare erfarenhet av verksamhetssystem ex. TimeCare, Pulsen Combine, DF Respons och Visma är meriterande. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling. För att trivas i denna roll så är det viktigt att du är: Flexibel: Du är anpassningsbar och kan hantera förändringar med lätthet. Professionell: Du agerar med integritet och respekt gentemot både medarbetare och brukare. Engagerad: Du brinner för att göra skillnad och har ett genuint intresse för människor. Lösningsinriktad: Du ser möjligheter istället för hinder och tar initiativ till förbättringar. God kommunikativ förmåga: Du är skicklig på att lyssna, uttrycka dig och samarbeta med olika intressenter. Förebild: Du agerar som en positiv förebild för ditt team och är en god ambassadör för Socialförvaltningen   Övrigt Tillsvidareanställning på heltid 100% med tillträdesdag enligt överenskommelse, provanställning tillämpas. Urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Följdtjänster kan bli aktuella.   Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-08-01 I Kalix har vi den lilla kommunens fördel med närhet till kollegor, chefer samt samarbetspartners. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas och söker dig som vill blir en del av den resan. Vi erbjuder en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter. Här har du möjlighet till kompetensutveckling, stöd och inspiration allt för att du ska ha de bästa förutsättningarna i ditt arbete och möjlighet att utvecklas inom ditt område. Vi arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap och erbjuder dig att bli en del av vårt team. Kommunen tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder friskvård till alla anställda samt möjlighet att växla semesterlönetillägg mot extra lediga dagar. Vi ser vikten av att kunna kombinera arbete med familj och fritid och erbjuder därav flexibel arbetstid samt möjlighet att arbeta hemifrån då verksamheten tillåter. Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontaktpersoner Rekryterande chef Veronica Sundberg, Områdeschef, tel. 0923-654 75 eller 076-147 35 63 Malin Drugge, Områdeschef, tel. 0923-659 62 eller 073-038 08 32 Fackliga företrädare Kristina Henriksson, Vision, tel. 076-104 88 09 Charlotte Snäll, Akademikerförbundet SSR, tel. 0923-650 00 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

18 juli 2024
Sista ansökan:
1 augusti 2024
Personliga assistenter sökes som timvikarier hos 5-årig tjej i Kalix!

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vår kund är en 5-årig tjej som bor i Kalix med sin familj och bor varannan vecka hos mamma och pappa. Kunden går på förskola, men som assistent är du bara med henne i hemmet och arbetspassen påbörjas och avslutas där.  I rollen som personlig assistent så är du med henne i vardagen och du kommer bland annat vara behjälplig med personlig omvårdnad och det förekommer även förflyttningar i arbetet.  Kunden har sondmatning med knapp på magen och stomi samt en sömnstörning som gör att hon har svårt att sova om nätterna och vaknar tidigt. Hon har inte förmåga att ta in och förmedla intryck till sin omgivning och har inget verbalt tal. Kunden har inget eget konsekvenstänk och kan till exemplet inte själv förstå att en kniv är vass eller att hon kan bränna sig om något är varmt. Därför behöver du som assistent vara proaktiv och ligga steget före i alla moment.  Som person är hon aktiv och har väldigt mycket spring i benen, därför är det viktigt att du som assistent har god fysik och kan följa med i hennes tempo. Hon tycker om att vara ute och springa och hon gillar när man har en fingervirkning som hon sen kan få sitta och lirka upp.  Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker två timvikarier som kan arbeta extra vid behov, men som är intresserad av en fast schemarad längre fram. Arbetspassen är varierande vardagar och helger. Du arbetar enbart aktiv tid och tiderna kan variera något, men kan till exemplet vara: kl. 04:00-07:00 kl. 15:00-21:00 kl. 04:00-21:00 Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.  Vem är du? Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är en aktiv person som har bra tålamod och som är trygg i sitt arbete. Vi ser gärna kvinnliga sökande, men personlig lämplighet är viktigast.  För denna tjänst krävs det att du har: - goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift - ej är allergisk eller rädd för hundar - god fysik - uppvisat ett godkänt belastningsregister från polisen, se länk nedan och beställ gärna brevet redan vid ansökan Det är även meriterande om du har: - erfarenhet av en liknande roll - erfarenhet av sond eller stomi En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

18 juli 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Personlig assistent, Inre Kraft

Vi på Inre Kraft söker en personlig assistent till en manlig kund i centrala Kalix.Vi söker vi timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen. Hos denna kunden välkomnar vi både kvinnliga och manliga sökanden. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv som vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bl a vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.Du bör vara empatisk, handlingskraftig, strukturerad och lyhörd inför kundens behov. Att du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron. Meriterande: Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent. Körkort & tillgång till bil. Krav: Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Arbetstid/varaktighet: Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider, dessa kan vara förlagda under dagtid/kvällstid/natt beroende på kundens behov. Både vardagar samt helger. Tillträde: introduktion påbörjas enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Lön: Fast timlön enlig överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökan: För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha Bank-ID och godkänna att använda ditt Bank-ID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis eller eventuella dokument som styrker rätten till arbete iSverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret.Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera.Du beställer enkelt med Bank-ID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av dessa jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Obs! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

18 juli 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Sjuksköterska ref.nr. 82/24

Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt. Socialförvaltningen är arbetsplats för cirka 800 medarbetare. Inom socialförvaltningen arbetar vi för ett aktivt medarbetarskap. Vi ska skapa förutsättningar för alla medarbetare att göra så bra jobb som möjligt. Som medarbetare inom socialförvaltningen arbetar vi efter Socialnämndens fastställda mål, riktlinjer och värdegrund. Vi erbjuder friskvård samt regelbunden kompetensutveckling. Alla nyanställda sjuksköterskor/distriktssköterskor erbjuds en mentor, som ger nyanställda stöd och handledning. Hälso- och sjukvårdsenheten ansvarar för omvårdnad och medicinska insatser samt rehabilitering och hjälpmedel för personer i kommunens särskilda boenden, inom ordinärt boende samt vid korttidsvistelse och inom dagliga verksamheter. Bli en i vårat team! Nu söker vi en omvårdnadsansvarig sjuksköterska på heltid under en tidsbegränsad anställningsperiod.  Arbetsuppgifter I Kalix Kommuns särskilda boenden är du som sjuksköterska den äldre personens ambassadör där du leder och planerar omvårdnadsarbetet utifrån ett helhetsperspektiv. Arbetsuppgifterna varierar och innefattar bla. att ge god vård i livets slut, omvårdnadsmässiga och medicinska bedömningar och uppföljningar. Du planerar och lägger till stor del upp ditt arbete själv. Som sjuksköterska ansvarar du i första hand för de äldre personernas omvårdnad och medicinska insatser men du är även en del i teamet som bla innefattas av den äldre personen, anhöriga, vårdpersonal och övrig legitimerad personal. I omvårdnaden av personer med demens har vi ett nära samarbete med vår demenssjuksköterska, där BPSD är ett av våra verktyg. Arbetet hos oss är meningsfullt i den bemärkelse att faktiskt få vara delaktig i att främja den äldre personens livskvalitet och hälsa och där små insatser kan göra stor skillnad. Vissa tider under kvällar och helger omfattar tjänstgöringen även hemsjukvårdens verksamhetsområde. Då symtom hos äldre personer kan vara diffusa behöver du vara lyhörd för små förändringar. Du arbetar tillsammans med erfarna kollegor där våra olika kunskaper tas tillvara. Schemaläggningen görs i Time Care, vilket ger dig god möjlighet att kunna påverka din egen arbetstid. Kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är även en fördel om du har kunskaper i det finska språket då det kan komma till nytta i arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara ansvarstagande, tydlig, flexibel och självgående då du strukturerar ditt arbete och arbetar självständigt. Vi ser även att du är bra på att skapa relationer och har en god samarbetsförmåga då du värderar och ser nyttan av att arbeta i team tillsammans med andra. Du är bärare av ett positivt arbetsklimat samt engagerad och lyhörd med ett gott och professionellt bemötande mot din omgivning. Du har ett intresse och förmåga att initiera framtida utveckling inom hälso- och sjukvård. Övrigt Tidsbegränsad anställning på heltid 100% fr.o.m. 2024-11-01 t.o.m. 2025-10-31, tillträdesdag 2024-11-01 eller enligt överrenskommelse.  Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-08-18 Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontaktpersoner Rekryterande chef Tiina Patokoski, tel 0923-65668 Facklig företrädare Teija Huhtaniska, Vårdförbundet, tel. 0923-65000 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

18 juli 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Sjuksköterska natt ref.nr. 81/24

Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt. Socialförvaltningen är arbetsplats för cirka 800 medarbetare. Inom socialförvaltningen arbetar vi för ett aktivt medarbetarskap. Vi ska skapa förutsättningar för alla medarbetare att göra så bra jobb som möjligt. Som medarbetare inom socialförvaltningen arbetar vi efter Socialnämndens fastställda mål, riktlinjer och värdegrund. Vi erbjuder friskvård samt regelbunden kompetensutveckling. Alla nyanställda sjuksköterskor/distriktssköterskor erbjuds en mentor, som ger nyanställda stöd och handledning. Hälso- och sjukvårdsenheten ansvarar för omvårdnad och medicinska insatser samt rehabilitering och hjälpmedel för personer i kommunens särskilda boenden, inom ordinärt boende samt vid korttidsvistelse och inom dagliga verksamheter. Arbetsuppgifter Bli en i vårat team! I Kalix Kommuns särskilda boenden är du som sjuksköterska den äldre personens ambassadör där du leder och planerar omvårdnadsarbetet utifrån ett helhetsperspektiv. Arbetsuppgifterna varierar och innefattar bla. att ge god vård i livets slut, omvårdnadsmässiga och medicinska bedömningar och uppföljningar. Du planerar och lägger till stor del upp ditt arbete själv. Som sjuksköterska ansvarar du i första hand för de äldre personernas omvårdnad och medicinska insatser men du är även en del i teamet som bla innefattas av den äldre personen, anhöriga, vårdpersonal och övrig legitimerad personal. I omvårdnaden av personer med demens har vi ett nära samarbete med vår demenssjuksköterska, där BPSD är ett av våra verktyg. Arbetet hos oss är meningsfullt i den bemärkelse att faktiskt få vara delaktig i att främja den äldre personens livskvalitet och hälsa och där små insatser kan göra stor skillnad. Vissa tider under kvällar och helger omfattar tjänstgöringen även hemsjukvårdens verksamhetsområde. Då symtom hos äldre personer kan vara diffusa behöver du vara lyhörd för små förändringar. Du arbetar tillsammans med erfarna kollegor där våra olika kunskaper tas tillvara. Schemaläggningen görs i Time Care, vilket ger dig god möjlighet att kunna påverka din egen arbetstid. Kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är även en fördel om du har kunskaper i det finska språket då det kan komma till nytta i arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara ansvarstagande, tydlig, flexibel och självgående då du strukturerar ditt arbete och arbetar självständigt. Vi ser även att du är bra på att skapa relationer och har en god samarbetsförmåga då du värderar och ser nyttan av att arbeta i team tillsammans med andra. Du är bärare av ett positivt arbetsklimat samt engagerad och lyhörd med ett gott och professionellt bemötande mot din omgivning. Du har ett intresse och förmåga att initiera framtida utveckling inom hälso- och sjukvård. Övrigt Tillsvidareanställning på deltid 69% med möjlighet till ökad sysselsättningsgrad, tilltillträdesdag enligt överenskommelse. Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-08-18 Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontaktpersoner Rekryterande chef Tiina Patokoski, tel. 0923-65668 Facklig företrädare Teija Huhtaniska, Vårdförbundet, tel. 0923-65000 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

18 juli 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Sjuksköterska inom särskilt boende ref.nr. 80/24

Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt. Socialförvaltningen är arbetsplats för cirka 800 medarbetare. Inom socialförvaltningen arbetar vi för ett aktivt medarbetarskap. Vi ska skapa förutsättningar för alla medarbetare att göra så bra jobb som möjligt. Som medarbetare inom socialförvaltningen arbetar vi efter Socialnämndens fastställda mål, riktlinjer och värdegrund. Vi erbjuder friskvård samt regelbunden kompetensutveckling. Alla nyanställda sjuksköterskor/distriktssköterskor erbjuds en mentor, som ger nyanställda stöd och handledning. Hälso- och sjukvårdsenheten ansvarar för omvårdnad och medicinska insatser samt rehabilitering och hjälpmedel för personer i kommunens särskilda boenden, inom ordinärt boende samt vid korttidsvistelse och inom dagliga verksamheter. Arbetsuppgifter Bli en i vårat team! I Kalix Kommuns särskilda boenden är du som sjuksköterska den äldre personens ambassadör där du leder och planerar omvårdnadsarbetet utifrån ett helhetsperspektiv. Arbetsuppgifterna varierar och innefattar bla. att ge god vård i livets slut, omvårdnadsmässiga och medicinska bedömningar och uppföljningar. Du planerar och lägger till stor del upp ditt arbete själv. Som sjuksköterska ansvarar du i första hand för de äldre personernas omvårdnad och medicinska insatser men du är även en del i teamet som bla innefattas av den äldre personen, anhöriga, vårdpersonal och övrig legitimerad personal. I omvårdnaden av personer med demens har vi ett nära samarbete med vår demenssjuksköterska, där BPSD är ett av våra verktyg. Arbetet hos oss är meningsfullt i den bemärkelse att faktiskt få vara delaktig i att främja den äldre personens livskvalitet och hälsa och där små insatser kan göra stor skillnad. Vissa tider under kvällar och helger omfattar tjänstgöringen även hemsjukvårdens verksamhetsområde. Då symtom hos äldre personer kan vara diffusa behöver du vara lyhörd för små förändringar. Du arbetar tillsammans med erfarna kollegor där våra olika kunskaper tas tillvara. Schemaläggningen görs i Time Care, vilket ger dig god möjlighet att kunna påverka din egen arbetstid. Kompetenser Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är även en fördel om du har kunskaper i det finska språket då det kan komma till nytta i arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara ansvarstagande, tydlig, flexibel och självgående då du strukturerar ditt arbete och arbetar självständigt. Vi ser även att du är bra på att skapa relationer och har en god samarbetsförmåga då du värderar och ser nyttan av att arbeta i team tillsammans med andra.  Du är bärare av ett positivt arbetsklimat samt engagerad och lyhörd med ett gott och professionellt bemötande mot din omgivning. Du har ett intresse och förmåga att initiera framtida utveckling inom hälso- och sjukvård.  Övrigt Tillsvidareanställning på heltid 100% med tillträdesdag 2024-12-01. Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-08-18 Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontaktpersoner Rekryterande chef Tiina Patokoski, tel. 0923-65668 Facklig företrädare Teija Huhtaniska, Vårdförbundet, tel. 0923-65000 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

18 juli 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Vi söker en Försäljningskoordinator på heltid!

Vi söker en Försäljningskoordinator på heltid! Är du en driven och samarbetsvillig lagspelare? Vill du jobba på en arbetsplats med stora ambitioner, utmanande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter? Sök då till tjänsten som Försäljningskoordinator på Guldhaven Pelagiska! Om Guldhaven Pelagiska Guldhaven Pelagiska är ett fiskeföretag i Norrland som fokuserar på lokalt och hållbart fiske. Vi arbetar med produkter som Kalix Löjrom, Braxen och Svensk Regnbågslax, och strävar efter att skapa värde genom hela vår verksamhet. Vi samarbetar nära med forskning, myndigheter, grossister och dagligvaruhandeln för att leda utvecklingen av sjömat med fokus på kvalitet, hållbarhet och innovation. Om rollen Som Försäljningskoordinator på Guldhaven Pelagiska ingår du i försäljningsteamet. Du ansvarar du för att hantera kundorder, boka frakter och leverera utmärkt kundservice. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ta emot och registrera kundorder: Säkerställa korrekt registrering och följa upp eventuella avvikelser. Boka och följa upp frakter: Kontakt med våra olika lager och fraktbolag samt boka frakter. Logistiklösningar! Lageravstämning: Se till att externa lager är korrekt vid dagens slut och ordrar är registerat på rätt sett. Digital lagerhantering. Svara på kundförfrågningar: Hantera frågor om ordrar, leveranstider och produktinformation via telefon, mejl och andra kanaler. Hantera avvikelser: Lösa problem och hantera kunder professionellt. Delta i sälj- och marknadsmöten: Bidra med insikter från kunddialoger för att förbättra våra tjänster och produkter. Adminstrativa uppgifter: En del adminstrativa uppgifter kan tillkomma. Vem vi tror passar för tjänsten Vi värdesätter din personlighet och tror att du är en lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du har modet att driva förändring och vill bidra till både din och företagets utveckling. Kvalifikationer Erfarenhet av kundservice och orderhantering Lösningsorienterad God kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt, på svenska och engelska Stark samarbetsförmåga Förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och arbeta i högt tempo Strukturerat arbetssätt och noggrannhet i detaljhantering Minst gymnasiekompetens och gärna erfarenhet från livsmedelsbranschen Vi erbjuder Guldhaven Pelagiska erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig utveckling och karriär. Tjänsten är en projekt anställning på 1 år men med stor potential till en tillsvidare anställning. Tillträde snarast möjligt och vi tillämpar provanställning. Arbetsplatsen är på vårt kontor på Energivägen 3 i Kalix. Våra kontorstider är 7-16 men vi erbjuder möjlighet till flexibelt arbete när det passar teamet. Ansökan Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev till [email protected] och ange Försäljningskoordinator i ämnesraden. Vid frågor, kontakta Mattias Mukka på samma e-post eller ring 072 248 9134. Sista ansökningsdagen är 10 augusti 2024, men vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

17 juli 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Almia söker läkare till hälsocentral Kalix

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Allmänspecialist med erfarenhet från Hälsocentral. Finner du tjänsten som Allmänspecialist till Kalix intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

16 juli 2024
Sista ansökan:
24 juli 2024