Lediga jobb i Kalix

Sök totalt 107 lediga jobb i Kalix

Vacant Sverige söker sjuksköterskor till sommaruppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under sommaren 2024? Vacant Vårdbemanning expanderar kraftigt i Sverige och söker fler flexibla och kompetenta sjuksköterskor för uppdrag hos våra kunder i hela landet. Vi söker erfarna sjuksköterskor till uppdrag på sjukhus, vårdcentral och/eller inom äldreomsorgen. Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Är du legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens? Välkommen med din ansökan, vi matchar din kompetens med uppdrag efter dina önskemål! Möjligheter att arbeta i hela Skandinavien finns. Kvalifikationer Vi söker dig som: - är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

30 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Sommaruppdrag 2024

Är du en legitimerad Sjuksköterska som vill ha en trygg anställning med bra villkor? Perfekt! Då har du kommit helt rätt. Just nu söker vi Magnifiqa Sjuksköterskor & Specialistsjuksköterskor till spännande uppdrag under Sommaren 2024! Vi har välbetalda och flexibla uppdrag som väntar på dig. Sommaruppdragen pågår från Juni till och med Augusti, med möjlighet till förlängning. Du som läser detta hoppas vi är legitimerad Sjuksköterska och har några års erfarenhet från yrket. Som person tror vi att du är glad, trivs med att träffa nya människor och vill axla rollen som ambassadör ute på uppdrag hos våra kunder. Magnifiq – det Familjära vårdbemanningsbolaget Magnifiq är ingen vårdjätte. Istället bygger vår framgång på nöjda medarbetare med trygga anställningar och tjänster av högsta kvalitet. Idag har vi avtal med Sveriges samtliga regioner samt ett stort antal kommuner och privata vårdgivare. Vår ambition har alltid varit att kunna erbjuda våra konsulter bästa tänkbara uppdrag, trygga villkor och höga ersättningar oavsett var i landet du önskar arbeta. - En personlig kontakt som alltid finns tillgänglig för dig - En konkurrenskraftig lön - Försäkringar, ITP tjänstepension och sjuklön - Reseersättning och boende utanför hemorten Vi tillhandahåller intern HLR-utbildning med våra egna instruktörer och samarbetar även med externa partners. Skicka in din intresseanmälan idag, så återkommer en av våra bemanningsansvariga med uppdrag som passar dig. Varmt Välkommen!

30 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Mellanstadiet lärare matematik/NO ref.nr. 39/24

Utbildningsförvaltningen ansvarar, på uppdrag av utbildningsnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för verksamheten inom förskola, grundskola, anpassade skolformer, gymnasium, kulturskola samt vuxenutbildning i kommunen. Utbildningsförvaltningens vision är ”landets bästa förskola och skola” där elever utbildas för att vara väl rustade för vidare studier och kommande arbetsliv. Fokus ligger på lärande i ett livslångt perspektiv och målet är en förskola och skola där varje barn och elev ges möjlighet att lyckas i en lugn och trygg miljö. Nu söker Innanbäckens skola matematik/NO lärare till mellanstadiet. Innanbäckens skola är belägen några kilometer från Kalix tätort, och har 132 elever innevarande läsår. Skolan är vackert belägen nära ett villaområde och har så väl en stor idrottshall, rastboda, hemkunskapssal, bildsal, NTA-sal samt generösa ytor att vistas på. Skolskogen är en central punkt där undervisning sker. Skolan är känd för hög måluppfyllelse, trygghet och studiero. Innanbäcken har mycket hög behörighet på lärare. Skolans restaurang är känd för sin goda mat och miljön på skolan är inbjudande och har stora möjligheter. Skolans elevhälsoteam finns tillgängliga över hela skoldagen och du deltar på elevhälsomöten tillsammans med den lärare i skolan du samarbetar med eller i ditt arbetslag på fritidshemmet. Arbetsuppgifter Du dokumenterar och utvärderar extra anpassningar så att eleverna ges goda förutsättningar att nå kunskapskriterierna och betygskriterier. Eleverna är delaktiga i planering, genomförande och utvärdering i ämnena. Du inspirerar eleverna till kunskap genom variation på dina lektioner. Du är mentor i en mellanstadieklass och du har god kontakt med elever och vårdnadshavare. Du har ett nära samarbete med dina kollegor på skolan. Du har goda kunskaper i de program som eleverna använder i undervisningen och deltar i de fortbildningar som huvudman och skola identifierat som områden att utveckla. Kompetenser Vi söker dig som är legitimerad lärare för mellanstadiet eller är lärare 1-7 och har behörighet att undervisa i matematik och NO. Helst ser vi att du har fler ämnen du har behörighet att undervisa i. Du har god kännedom om styrdokumenten och kunskap om elevens rätt till utbildning som du utgår från när du planerar och genomför din undervisning. Du bidrar med nya tankar, kunskaper och en bra arbetsmiljö tillsammans med dina kollegor, elevhälsan och rektor. Övrigt Tillsvidareanställning på heltid 100% med tillträdesdag 2024-08-11, eller enligt överenskommelse. Urval sker löpande.  Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-06-21 Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontaktpersoner Rekryterande chef, Susanne Palmkvist, tel. 070-5166350, mail. [email protected] Fackliga företrädare Sveriges lärare, Anna Josefsson, mail. [email protected] Sveriges lärare, Jessica Bucht, mail. [email protected] Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fritidspedagog ref.nr. 38/24

Utbildningsförvaltningen ansvarar, på uppdrag av utbildningsnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för verksamheten inom förskola, grundskola, anpassade skolformer, gymnasium, kulturskola samt vuxenutbildning i kommunen. Utbildningsförvaltningens vision är ”landets bästa förskola och skola” där elever utbildas för att vara väl rustade för vidare studier och kommande arbetsliv. Fokus ligger på lärande i ett livslångt perspektiv och målet är en förskola och skola där varje barn och elev ges möjlighet att lyckas i en lugn och trygg miljö. Nu söker Ytterbyns skola lärare i fritidshem, fritidspedagog. Ytterbyns skola är belägen åtta kilometer från Kalix tätort. Skolan är vackert belägen nära ett villaområde och har så väl en stor idrottshall, rastboda samt generösa ytor att vistas på. Skolskogen är en central punkt där undervisning sker. Skolan är känd för hög måluppfyllelse, trygghet och studiero. Ytterbyn har mycket hög behörighet på lärare. Ytterbyns fritidshem är beläget på skolans nedre plan och samarbete med förskoleavdelningen Ekan som ligger i samma korridor sker vid öppningar, stängningar och på loven med gemensamma aktiviteter. Fritidshemmet har cirka 35 elever inskrivna detta läsår. Det är två heltidstjänster på fritidshemmet varav en är vakant.  Skolans elevhälsoteam finns tillgängliga över hela skoldagen och du deltar på elevhälsomöten tillsammans med den lärare i skolan du samarbetar med eller i ditt arbetslag på fritidshemmet. Arbetsuppgifter Du kommer att undervisa i fritidsverksamheten efter läroplanen, Lgr-22 där fritidshemmets kapitel 4 är det du utgår ifrån då du undervisar. Fritidshemmet kompletterar förskoleklassen och skolan och har ett viktigt kompensatoriskt uppdrag. Lärandet i fritidshemmet ska vara situationsstyrt, upplevelsebaserat och utgå från elevernas behov, intressen och initiativ. I undervisningen ska eleverna ges möjlighet att utveckla sin kreativitet, nyfikenhet och tilltro till sin egen förmåga. Eleverna ska vara delaktiga i beslut som rör dem och det realiserar ni genom bland annat regelbundna fritidsråd. Du är delaktig i elevernas aktiviteter och tar ett stort ansvar för att se till att alla elever får vara med och känna sig sedda.  Du har också samverkan med lärarna i skolan där ni tillsammans planerar för att varva kursplanen med fritidshemmets pedagogik. Du samarbetar och planerar även med din kollega i fritidshemmet samt lärare i förskoleklass. Tjänsten kan innebära att undervisa i ett praktiskt ämne i skolan och ibland stötta enskilda elever under skoldagen. Du kommer att med din kollega och verksamhetsutvecklare fortsätta att utveckla lärmiljöer och aktiviteter utifrån de fyra områdena: språk och kommunikation skapande och estetiska uttrycksformer natur och samhälle lekar, fysiska aktiviteter och utevistelse Många roliga aktiviteter sker under hela läsåret och fritidshemmet har ett Instragramkonto tillsammans med skolan där det går att få inblick i verksamheten. Kompetenser Vi söker dig som: är legitimerad lärare för fritidshem, fritidspedagog. är en trygghetsskapande person som har ett relationellt perspektiv på eleverna. har lätt för att samarbeta med kollegor och tar alltid ett gemensamt ansvar för verksamheten. har modet att ta med dig din förändringsvilja och idéer till verksamheten. Du kommer in med nya ögon och inspiration för oss. Vi hoppas att du är rätt person som ser fritidshemmets verksamhet som mycket viktig och rolig att arbeta i. Du är varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att möta dig till hösten! Övrigt Tillsvidareanställning på heltid 100% med tillträdesdag 2024-08-05, eller enligt överenskommelse. Urval sker löpande.  Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-05-31 Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontaktpersoner Rekryterande chef, Susanne Palmkvist, tel. 070-5166350, mail. [email protected] Facklig företrädare Sveriges lärare, Jessica Bucht, mail. [email protected] Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
AnnSam söker 👩‍⚕️Sjuksköterskor👨🏼‍⚕️Uppdrag i Kalix!

AnnSam  AB,  som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999,  söker  nu Allmän- och Specialistsjuksköterskor för olika uppdrag i Kalix!   Perioden:  Tidsperioden varierar beroende på uppdrag. Berätta för oss när du kan jobba! Arbetstid:  Enligt senare schema. Erfarenhet:  Specialistsjuksköterska eller  Allmänsjuksköterska och trygg i din yrkesroll. HLR utbildning genomförd under senaste året. Ev. övrigt:  Hör av dig så berättar vi mer. Ref.nr:  Olika inriktningar - urval sker löpande. Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

29 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Timvikarier sökes till härlig kille i Kalix!

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Vi söker nu personliga assistenter både till en fast rad. Som assistent har du tillsammans med oss inom Kompis tillfälle att ge den bästa assistansen och erbjuda guldkant på tillvaron. Vi ser gärna att du är noggrann, ansvarstagande och har ett stort hjärta och en stor portion av humor. Som min assistent hjälper du mig med alla moment i vardagen, allt från hygien, träning och matlagning till att hänga med på aktiviteter. Det är en fördel om du har jobbat som personlig assistent, elevassistent eller annat vårdyrke. Vi söker dig som: - Har erfarenhet av liknande arbete - Är tillitsfull och social - Har ambitioner med ditt yrkesval - Har engagemang för ditt arbete som kan arbeta självständigt - Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift är en förutsättning för att klara arbetet Krav - Är simkunnig - Har körkort och tillgång till bil Man behöver vara lugn som person och ha tålamod. Men du ska också tycka om att hitta på saker och gärna komma med egna initiativ och vara delaktig i planeringen på saker vi kan hitta på under min fritid men även strukturen i min vardag. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden med några års arbetslivserfarenhet Låter detta som ett jobb som skulle passa dig tveka inte utan sök tjänsten! Anställningsvillkor: Timvikarier vid behov Arbetstider: Varierad arbetstid Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

29 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Erfaren och engagerad personlig assistent sökes till härlig kille i Kalix!

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Vi söker nu personliga assistenter både till en fast rad. Som assistent har du tillsammans med oss inom Kompis tillfälle att ge den bästa assistansen och erbjuda guldkant på tillvaron. Vi ser gärna att du är noggrann, ansvarstagande och har ett stort hjärta och en stor portion av humor. Som min assistent hjälper du mig med alla moment i vardagen, allt från hygien, träning och matlagning till att hänga med på aktiviteter. Det är en fördel om du har jobbat som personlig assistent, elevassistent eller annat vårdyrke. Vi söker dig som: - Har erfarenhet av liknande arbete - Är tillitsfull och social - Har ambitioner med ditt yrkesval - Har engagemang för ditt arbete som kan arbeta självständigt - Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift är en förutsättning för att klara arbetet Krav - Är simkunnig - Har körkort och tillgång till bil Man behöver vara lugn som person och ha tålamod. Men du ska också tycka om att hitta på saker och gärna komma med egna initiativ och vara delaktig i planeringen på saker vi kan hitta på under min fritid men även strukturen i min vardag. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden med några års arbetslivserfarenhet Låter detta som ett jobb som skulle passa dig tveka inte utan sök tjänsten! Anställningsvillkor: Tjänst på 80-100% Arbetstider: Mån-fre (enstaka helger kan förekomma) Tillträde: Snarast enligt överenskommelse, dock senast 1 september Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Socialsekreterare ref.nr. 52/24

Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt. Socialförvaltningen är arbetsplats för cirka 800 medarbetare. Individ och familjeomsorgen (IFO) ansvarar för barn och unga, familjerätt/familjehem, ekonomiskt bistånd, ärenden missbruk och beroende, öppenvård, biståndsärenden (SoL o LSS) samt integration och arbetsmarknad. All myndighetsutövning inom socialförvaltningen är samlad inom IFO. Inom IFO arbetar 47 medarbetare. Individ och familjeomsorgen utvecklar arbetet med att ha ett barnperspektiv i hela organisationen. Kommunens storlek innebär att du som anställd får en god inblick i hur de olika enheterna inom IFO arbetar samt möjlighet till goda kontakter med andra myndigheter och verksamheter. IFO är inne i ett intensivt förändrings- och utvecklingsarbete. Vi satsar offensivt för en bra kvalitet på arbetet och på att erbjuda en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter. Vi arbetar med ett nära ledarskap och satsar på att skapa ett stabilt team, vi erbjuder dig ett viktigt arbete där du är en viktig nyckelperson i vårt lagbygge. Vi är ett glatt, vänligt och hjälpsamt gäng som trivs på vår arbetsplats och vi garanterar att du kommer att trivas tillsammans med oss! Kommunen tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder friskvård till alla anställda. Arbetsuppgifter I din roll som socialsekreterare arbetar du som handläggare inom vuxengruppen. Uppdraget innefattar att vägleda, ta emot ansökningar och arbeta med utredningar för personer med problematik såsom missbruk eller annat beroende. Målgruppen vi arbetar med är personer från 18 år och uppåt. Vi har en tät samverkan med varandra inom individ- och familjeomsorgen och med externa parter. Du ska kunna bedöma ärenden och arbeta aktivt tillsammans med klienterna och se till att de får rätt insatser exempelvis genom stöd av vår öppenvård. Inom arbetsgruppen hanterar vi också ärenden inom våld i nära relation vilket kan bli aktuellt för denna tjänst. I arbetsgruppen finns en förste socialsekreterare som stöttar i ärendehanteringen och leder det dagliga arbetet.  Kompetenser Vi söker dig som har en examen som socionom eller annan relevant akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning och arbete som socialsekreterare bedöms meriterande. Det är också meriterande om du tidigare arbetat med ärenden inom våld i nära relation. Vi förväntar oss att du har Socialförvaltningens mål i fokus, är kreativ och lösningsfokuserad samt ser alternativa lösningar på problem. Du är bra på att lyssna och kommunicera. Du förväntas ha ett professionellt förhållningssätt och bemötande samt en positiv inställning till förändringar och samarbete både internt och externt. Som person är du noggrann och strukturerad samt har en god samarbetsförmåga. Du har goda kunskaper om aktuell lagstiftning och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Som socialsekreterare har du stöd av enhetschef och kollegor samt regelbunden handledning. Du erbjuds ett positivt arbetsklimat som präglas av lyhördhet, öppenhet och hjälpsamhet. I din roll arbetar du i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och övriga styrdokument för verksamheten. Är du en nytänkande socialsekreterare som tar egna initiativ? Vill du arbeta för att finna den bästa möjliga lösningen för personer att komma ur sitt missbruk? Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Då kan du vara den vi söker.  Vi ser vikten av att kunna kombinera jobb med familj och fritid därav erbjuder vi möjlighet till flexibel arbetstid och möjlighet till att arbeta hemma utifrån om verksamheten tillåter det. Om du tycker detta låter spännande och utmanande kan du vara rätt person för oss. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Övrigt Tillsvidareanställning på heltid 100%, med tillträdesdag enligt överenskommelse. Urval sker löpande.  Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-05-19 Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontaktpersoner Rekryterande chef Frida Fallström, Enhetschef, Tel. 0923-654 09, mail. [email protected] Fackliga företrädare Kristina Henriksson, Vision, tel. 0923-650 00 Charlotte Snäll, Akademikerförbundet SSR, tel. 0923-650 00 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Verkstadschef

Strömbergs Bil söker en lyhörd ledare till sin verkstadsavdelning!   Strömbergs Bil i Kalix är familjeägt och idag ett av Norrbottens äldsta bilföretag som grundades 1947. De säljer och servar Volkswagen personbilar transportbilar, Skoda samt Isuzu. De finns i Kalix med drygt 30 anställda och sätter stort värde i en bra arbetsmiljö och ett gott kundbemötande. Verkstadsavdelningen är deras största avdelning och har idag 15 medarbetare varav 10 mekaniker. Deras kompetenta och erfarna medarbetare tar emot personbilar och lätta lastbilar för reparationer, felsökningar och installationer.   Om tjänsten Som verkstadschef har du många ansvarsområden och du ska kunna hantera allt från personalfrågor och kundkontakt till administration och resultatuppföljning. I samverkan med andra avdelningar och genom deltagande i ledningsgruppen blir du också en viktig del i företagets fortsatta utveckling och kvalitetssäkring. En verkstadschef behöver kunna vara både i nuet och framtiden på samma gång. I rollen förväntas du leda och bidra till den dagliga driften, samtidigt som du ska kunna förutse och planera in kompetenshöjande insatser och agera affärsmässigt.   Din profil Vi söker dig som har god ledarskapsförmåga där du visar tillit till och förvaltar medarbetarnas kompetenser på ett lyhört och ödmjukt sätt. Genom engagemang, trovärdighet och kommunikation visar du vägen och skapar förståelse och motivation i arbetslaget. Då det händer mycket varje dag på verkstaden behöver du vara bra på att prioritera och agera även under stress likväl som du bör vara trygg i att ta svåra och ibland snabba beslut. För Strömbergs Bil är även kundnöjdheten otroligt viktig och vi ser därför att du har fallenhet för att möta människor på ett bra sätt och leverera en hög kvalitet.   För att vara aktuell för tjänsten måste du Ha god datavana och lätt för att lära dig nya system. Allmän fordonskompetens och/eller intresse inom området. Tala och skriva svenska obehindrat. Ha ett affärsmässigt tänk. B-körkort.   Det är meriterande om du har Kunskaper inom ekonomi och personaladministration. Ledarerfarenheter från privat- och/eller yrkeslivet.   Övrig information Anställningen kommer inledas med, för tjänsten relevanta, utbildningsinsatser inom bl.a. verkstadsledning. Sista ansökningsdag är 29 maj 2024. I denna rekrytering samarbetar Strömbergs Bil med OnePartnerGroup och personlighetstester och bakgrundskontroller är en del av vår rekryteringsprocess. Vi gör löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. För frågor rörande tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Peter Nilsson Sandlund, 070-549 94 82 / [email protected] eller Lena Jansson, 072-225 65 86 / [email protected] Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Stödpedagog ref.nr. 51/24

Socialförvaltningen ansvarar, på uppdrag från socialnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för socialtjänsten i kommunen. Förvaltningens ansvarsområden omfattar Individ- och familjeomsorg, Hälso- och sjukvård samt Omsorg om äldre- och funktionshindrade. Att arbeta inom Socialförvaltningen innebär att arbeta för en god vård i utveckling och goda hållbara relationer. Kalix kommun är bland annat i framkant med nya arbetsmetoder, modern välfärdsteknik och e-hälsa för att höja kvalité, stärka den enskildes delaktighet, trygghet, säkerhet och självständighet. Inom socialförvaltningen är arbetsmiljö en viktig fråga och vår ambition är att ge alla medarbetare förutsättningar för att göra ett så bra jobb som möjligt. Vi söker nu en engagerad och kompetent individ för rollen som Specialistundersköterska/Stödpedagog. Om du brinner för pedagogik, mentorskap, omvårdnadsarbete och vill vara med och skapa meningsfulla relationer samt få chansen att vara med och utveckla något nytt, då är det här din möjlighet att göra skillnad.  Arbetsuppgifter Hos oss kommer du ge stöd, service och omvårdnad till personer med psykiska, intellektuella och/eller neuropsykiska funktionsnedsättningar. Du kommer finnas där och stötta personen i vardagen, inom alla livsområden. Vi arbetar personcentrerat, det vill säga utifrån brukarens specifika resurser och behov. Arbetet erbjuder stor variation då varje individ är unik och likaså den hjälp som ges till den enskilde. Arbetsuppgifterna styrs utifrån brukarens genomförandeplan med målsättningen att göra dem delaktiga i sin vardag och för en meningsfull fritid och/eller sysselsättning. I det dagliga arbetet ingår samarbete med kollegor inom enheten och med andra viktiga kontakter, samt delegerade hälso- och sjukvårdsinsatser. Rollen som specialistundersköterska/stödpedagog är ny hos oss vilket innebär att du kommer få stor möjlighet att vara med och utveckla arbetet. Du kommer ansvara för att utveckla och driva den pedagogiska utvecklingen i verksamheten tillsammans med kollegor och enhetschef. I ansvaret ingår att söka, inhämta och sprida ny kunskap om pedagogiska metoder i verksamheten. Specialistundersköterska/stödpedagog initierar tillsammans med kollegor behov av kompetensutveckling. Du en förebild i det pedagogiska arbetet med att tillgodose brukarens behov och arbeta för en bra livskvalité. Där ingår även ansvar för att metodhandleda kollegor och säkerställa kvaliteten på den sociala dokumentationen. Kompetenser Vi söker dig som är utbildad specialistundersköterska eller stödpedagog. Du behärskar det svenska språket både i tal och skrift samt har god datavana. Annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren kan finna lämplig är: socialpedagog, arbetsterapeut, fysioterapeut eller beteendevetare. Meriterande: Tidigare erfarenhet av att arbeta med personer som har psykiska-, neuropsykiatriska- och/eller intellektuella funktionsnedsättningar. Utbildning inom och tidigare erfarenhet av LAB (lågeffektivt bemötande), motiverande samtal (MI), ESL (Ett självständigt liv) eller AKK (alternativ kompletterande kommunikation) För att trivas hos oss behöver du vara flexibel, tycka om att arbeta med människor och får energi av att bidra till andras lärande samt att du med pedagogik kan skapa förutsättningar för att det ska ske. Du har god samarbetsförmåga och ser dialog, delaktighet och engagemang som självklara delar i ditt arbete. Du använder tiden effektivt, ser till att arbetet slutförs och följer upp resultat. Du bemöter både brukare och kollegor med respekt, hänsyn och omtanke. Du är bekväm med att vara i centrum och tala inför grupper i handledande- och utbildande syfte. Du är en relationsskapande person och självklart bemöter du alla i din omgivning med respekt och värme. För att lyckas i rollen som specialistundersköterska/stödpedagog behöver du även vara strukturerad och kunna driva ditt arbete framåt på egen hand samt vara flexibel nog att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du ska kunna tillämpa teoretiska kunskaper och pedagogiska metoder i det praktiska arbetet och handleda kollegor. Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling. Personlig lämplighet kommer vara avgörande vid anställning. Övrigt Projektanställning ett år på heltid 100%, med goda möjligheter till tillsvidareanställning. Varierande arbetstider: dag, kväll, helg samt natt.  Tillträdesdatum enligt överenskommelse.  Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-05-16 Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontaktpersoner Rekryterande chef Ann-Charlotte Engren Enhetschef, mail. [email protected], tel. 0923-656 45 Facklig företrädare Kommunal Norrbotten, tel. 0923-658 28, eller 010-442 99 14 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

29 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024