Lediga jobb i Kalix
Sök totalt 51 lediga jobb i Kalix
Nu söker vi en lärare inom årskurs 7-9 till Manhemsskolan. Är du en lugn och lyhörd person som vill arbeta och stötta elevernas utveckling? Har du god förståelse för hur indivder tar till sig kunskap och anpassar undervisning efter individuella förutsättningar? Vill du också vara med och göra Kalix Kommun bättre? Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Undervisning i engelska och svenska samt tillhörande arbetsuppgifter i samarbete med ämnes- och arbetslag. Eventuellt kan undervisning i annat ämne komma att ske utifrån verksamhetens behov. Vi söker Vi söker dig som är legitimerad lärare i engelska och svenska. Meriterande är om du har behörighet och/eller erfarenhet av undervisning i andra ämnen. Du som har relevant utbildning och goda ämneskunskaper är välkommen att skicka in din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är trygg och tydlig i din yrkesroll gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor. Du kan leda och organisera ditt pedagogiska arbete så en trygg och inkluderande lärmiljö skapas. Du ser det positiva i varje enskild elev och är övertygad om att alla har möjlighet att lära sig med rätt förutsättningar. Med utgångspunkt i elevernas resultat följer du upp undervisningens kvalitet, reflekterar och utvärderar i syfte att utveckla undervisningen. Du ger framåtsyftande återkoppling till eleverna med syfte till utveckling och stöttar varje elev optimalt i att nå sin fulla potential. Du har förmågan att uttrycka dig väl i det svenska språket, du har goda kunskaper och erfarenheter av digitala verktyg. Vi erbjuder Som medarbetare i Kalix Kommun har du många förmåner, såsom bl.a. : semesterväxling förmånscykel bidrag för att studera på fritiden läs mer om våra förmåner på www.kalix.se/forman Övrigt Läs om arbetsplatsen, via länkarna nedan: Utbildningsförvaltningen Manhemsskolan Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Vår kund är en man som bor i Kalix och har afasi som också påverkar hans verbala kommunikation. Som personlig assistent kommer du att stötta upp där funktionsnedsättningen begränsar kunden. I dina arbetsuppgifter kommer det bland annat ingå att vara behjälplig vid hushållsbestyr, matlagning och personlig omvårdnad. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön Tjänstgöringsgraden är på cirka 38% och arbetstiderna är varierande mellan dagtid, kvällar och nätter (aktiv tid). Arbetspassen kommer vara både under vardagar och helger på schema. Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående. Anställningsformen är "så länge assistansuppdraget varar". Vem är du? Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar. Som person bör du vara lyhörd och flexibel i ditt arbete. Kunden har ett intresse för matlagning, delar du detta intresse med kunden är det ett plus. För denna tjänst krävs det att du har: goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift god fysik rökfri Det är även meriterande om du har: erfarenhet av arbete som personlig assistent eller en liknande vårdarroll En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Välkommen med din ansökan via länken! Kontaktuppgifter vid frågor om tjänsten Elin Hjerén [email protected]
Är du hyrsjuksköterska och letar nytt jobb? Välkommen till Magnifiq! Vi erbjuder ett brett utbud av jobbmöjligheter för dig som konsultsjuksköterska, oavsett om du har lång erfarenhet eller är relativt ny inom branschen. Att jobba som hyrsjuksköterska med Magnifiq innebär en stor frihet och hög flexibilitet. Du kan ofta styra över dina arbetstider och väljer själv hur mycket du vill jobba - heltid, deltid eller enstaka timmar. Vilket ger dig stora valmöjligheter att forma ditt arbetsliv så som du önskar. Magnifiq - Sjuksköterska Du som läser detta hoppas vi är legitimerad Sjuksköterska och har några års erfarenhet från yrket. Som person tror vi att du är glad, trivs med att träffa nya människor och vill axla rollen som ambassadör ute på uppdrag hos våra kunder. Vi har välbetalda och flexibla uppdrag som väntar på dig. Anmäl ditt intresse idag, så återkommer en av våra bemanningsansvariga med uppdrag som passar dig. Välkommen till oss! Magnifiq – det Familjära vårdbemanningsbolaget Magnifiq är ingen vårdjätte. Istället bygger vår framgång på nöjda medarbetare med trygga anställningar och tjänster av högsta kvalitet. Idag har vi avtal med Sveriges samtliga Regioner samt ett stort antal Kommuner och Privata Vårdgivare. Vår ambition har alltid varit att kunna erbjuda våra konsulter bästa tänkbara uppdrag, trygga villkor och höga ersättningar oavsett var i landet du önskar arbeta. - En personlig kontakt som alltid finns tillgänglig för dig - En konkurrenskraftig lön - Försäkringar, ITP tjänstepension och sjuklön - Reseersättning och boende utanför hemorten Vi tillhandahåller intern HLR-utbildning med våra egna instruktörer och samarbetar även med externa partners.
Välbetalda uppdrag med trygga villkor - från norr till söder Att arbeta som hyrläkare hos Magnifiq innebär att du får tillgång till en rad förmåner som gör ditt arbete både givande och bekvämt. Vi erbjuder trygga villkor med sjuklön, tjänstepension och kollektivavtalsenliga försäkringar. Som hyrläkare hos oss har du också friheten att bestämma hur mycket du vill jobba, oavsett om du föredrar heltid, deltid, dagar eller nätter. Våra uppdrag finns över hela landet, från norr till söder. Magnifiq - Specialistläkare Du som läser detta hoppas vi är legitimerad Specialistläkare inom Allmänmedicin och har några års erfarenhet från yrket. Som person tror vi att du är glad, trivs med att träffa nya människor och vill axla rollen som ambassadör ute på uppdrag hos våra kunder. Välkommen till oss! Magnifiq – det Familjära vårdbemanningsbolaget Magnifiq är ingen vårdjätte. Istället bygger vår framgång på nöjda medarbetare med trygga anställningar och tjänster av högsta kvalitet. Idag har vi avtal med samtliga av Sveriges regioner samt ett stort antal kommuner och privata vårdgivare. Vår ambition har alltid varit att kunna erbjuda våra konsulter bästa tänkbara uppdrag, trygga villkor och höga ersättningar oavsett var i landet du önskar arbeta. - En personlig kontakt som alltid finns tillgänglig för dig - En konkurrenskraftig lön - Försäkringar, ITP tjänstepension och sjuklön - Reseersättning och boende utanför hemorten Vi tillhandahåller intern HLR-utbildning med våra egna instruktörer och samarbetar även med externa partners.
Nu söker vi en rektor till Furuhedsskolan. Vill du ingå i ett engagerat rektorsteam och har du ett stort intresse för skolutveckling? Vill du ha ett spännande uppdrag där du får leda duktiga pedagoger och möjliggöra en god samverkan med omgivande samhälle och ett engagerat näringsliv? Vill du också vara med och göra Kalix Kommun bättre? Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Systematiskt kvalitetsarbete och kvalitets- och branschcertifiering är viktiga inslag i dina arbetsuppgifter. I rollen som rektor har du det övergripande ansvaret för att din enhet uppnår målen. Du kommer ha ett övergripande ansvar för elever, personal, ekonomi och arbetsmiljö inom ramen för följande program: Estetprogrammet, Samhällsprogrammet, Byggprogrammet, Ekonomiprogrammet och Naturbruksprogrammet. Du kommer även ha ansvar för vägledarnätverket. Du ingår i skolans ledningsgrupp tillsammans med en annan rektor och en biträdande rektor, och du är direkt underställd Skolchefen. Vi söker Du har lärarlegitimation och en relevant akademisk utbildning inom pedagogik alternativt vad arbetsgivaren bedömer likvärdigt, det är meriterande med rektorsutbildning. Det är av vikt att du arbetar för att utveckla programmens attraktionskraft, stärker elevunderlaget och ökar andelen elever som uppnår examen och grundläggande högskolebehörighet. Det innebär att du förstärker eller förändrar arbets- och förhållningssätt bland dina medarbetare för att skapa ännu bättre resultat. För att lyckas i rollen som rektor ser vi att du har: erfarenhet som rektor eller annan ledande funktion inom gymnasieskolan pedagogisk erfarenhet från arbetslivet erfarenhet av samverkan med näringsliv och branschorganisationer Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet som skolledare eller erfarenhet av att leda andra i pedagogiska utvecklingsprocesser. Vi erbjuder Som medarbetare i Kalix Kommun har du många förmåner, såsom bl.a. : semesterväxling förmånscykel bidrag för att studera på fritiden läs mer om våra förmåner på www.kalix.se/forman Övrigt Läs om arbetsplatsen, via länkarna nedan: Utbildningsförvaltningen Furuhedsskolan Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Nu söker vi en lärare till fritidshem till Ytterbyns skola. Är du en trygg och stabil person som tycker om att arbeta nära naturen och ha en nära relation med kollegor? Har du god förståelse för hur barn tar till sig kunskap och anpassar undervisning efter individuella förutsättningar? Vill du också vara med och göra Kalix Kommun bättre? Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter Du kommer att undervisa efter läroplanens kapitel 1,2 och 4 och är väl bekant med styrdokument och ditt uppdrag. Du kommer också vara ett stöd för elev med specifika behov under del av skoldagen och har ett nära samarbete med mentor och specialpedagog, detta gäller under vårterminen. Arbetsuppgifterna kan variera under tid. Fritidshemmet har även skolsamverkan under skoldagen. Vi söker Vi söker dig som är legitimerad lärare för fritidshemmet. Stor vikt kommer att ställas på personlig lämplighet och vi ser att du: har ett intresse att tillsammans med dina kollegor utveckla tillgängliga lärmiljöer och en meningsfull vistelse för våra elever i fritidshemmet. värdesätter vår fina utomhusmiljö och planerar aktiviteter där med dina kollegor. har lätt för att samarbeta med dina kollegor och du ser laget som viktigt för goda resultat. har lätt att ta kontakt och kommunicera med elever, vårdnadshavare och kollegor. Erfarenhet av arbete med elever i behov av stöd är meriterande. Vi erbjuder Som medarbetare i Kalix Kommun har du många förmåner, såsom bl.a. : semesterväxling förmånscykel bidrag för att studera på fritiden läs mer om våra förmåner på www.kalix.se/forman Övrigt Läs om arbetsplatsen, via länkarna nedan: Utbildningsförvaltningen Ytterbyns skola Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Boost Redovisning AB är en modern arbetsplats centralt belägen i Kalix där vi sätter kunden och medarbetaren i fokus. Vi söker nu en redovisningskonsult som tycker om att arbeta med redovisningens alla delar i kombination med nära kundrelationer. På Boost Redovisning AB arbetar du i ett sammansvetsat team tillsammans med kompetenta och erfarna kollegor. Vi är idag åtta kollegor på kontoret i Kalix och tillsammans med OS Revision AB arbetar vi som en kombibyrå där vi hanterar allt ifrån löpande redovisning och löneadministration till revision och rådgivning. Vi är starka på den lokala marknaden och växer stadigt, så för dig som vill utvecklas vidare finns goda möjligheter till detta. Satsning på kompetensutveckling och trivsel hos våra medarbetare är viktigt. Vår verksamhet är modern och digitaliserad vilket innebär att vi kan erbjuda smidiga lösningar till våra kunder. Om tjänsten Som redovisningskonsult på Boost Redovisning AB kommer du att hantera en rad olika uppgifter, alltifrån löpande redovisning till löneadministration, skattedeklarationer, årsbokslut, inkomstdeklarationer, kundrådgivning mm. Du får i den här rollen möjlighet att bygga på din kompetens då ingen dag är den andra lik och där variationen i uppgifter är mycket stor. Du arbetar kundnära och agerar ofta rådgivande för att skapa mervärde för kundens verksamhet. Din profil God samarbetsförmåga liksom en prestigelös personlighet är egenskaper som vi efterfrågar hos dig som söker. Du är van att hjälpa till där det behövs och är en lagspelare som gärna delar med dig av din kunskap och dina erfarenheter. Du bibehåller en positiv attityd även i tuffa situationer och du klarar även av att arbeta konstruktivt när arbetsbördan är högre än vanligt. En god förmåga att lyssna och sätta sig in i kundens behov samt förmåga att förmedla information på ett enkelt och tydligt sätt, är ytterligare personliga egenskaper som vi värdesätter liksom nyfikenhet och driv att lära nytt och ständigt utvecklas i rollen. Din bakgrund För att lyckas i rollen behöver du ha studerat ekonomi som lägst på gymnasienivå. Du behöver kunna tala och skriva svenska flytande. Det är meriterande om du har högre utbildning inom ekonomi och/eller relevant arbetslivserfarenhet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av moderna affärssystem. Sista ansökningsdag: torsdag 21 november. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Urvalstest kan förekomma. För information: I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup. Notera att du från start blir anställd av Boost Redovisning AB. OnePartnerGroup hjälper endast till med rekryteringsprocessen. Vill du veta mer om rollen eller om själva rekryteringsprocessen? Kontakta gärna rekryteringskonsult Karin Enberg ([email protected], 073-066 53 88)
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Leg. Sjuksköterska med erfarenhet från Avdelning. Finner du tjänsten som Leg. Sjuksköterska till Kalix intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Vill du arbeta på en kreativ arbetsplats där du får utvecklas, ta ansvar och få variation i din arbetsdag? Vill du påverka och bidra till Sveriges säkerhet på Nordkalotten? Om enheten Lapplandsjägargruppen (LJG) är en utbildningsgrupp med främsta uppgift att utbilda och stödja Sveriges två nordligaste hemvärnsbataljoner. LJG har även uppgiften att stödja frivilligverksamheten i övre och östra Norrbotten. Vid LJG arbetar idag ca 20 anställda fördelade mellan Kiruna och Kalix. Lapplandsjägargruppens organisation består av en utbildningssektion, en planeringssektion och en logistiksektion. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda och samordna HR och rekryteringsverksamheten vid Lapplandsjägargruppen • Leda den långsiktiga planeringen avseende utbildning av hemvärnsbataljonerna • Bidra till utveckling av arbetssätt, processer, riktlinjer och verktyg inom LJG • Administration och planering av verksamhet och övningar • Utbildning av hemvärnsförband, soldater och befäl • Du ska även vara behjälplig med andra förekommande uppgifter inom utbildningsgruppen KRAV Kvalifikationer • OR 8/OF 3 • B-körkort (manuell) • Grundläggande kunskaper i MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) Personliga egenskaper Du är en god representant för Försvarsmakten och ett föredöme både som person och ledare. Du bygger ditt ledarskap på Försvarsmaktens värdegrund. Du har god fysisk förmåga samt god situationsanpassningsförmåga både vad avser eget ledarskap och medarbetarskap, god stresstålighet och uthållighet samt god förmåga till improvisation. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du arbetar ofta tillsammans med andra i ett team, men även på egen hand. Därför krävs att du självständigt klarar av att genomföra egna projekt. Du är noggrann samt har ett strukturerat arbetssätt och förmågan att växla tempo när så krävs. Meriterande • Kunskaper om Hemvärnets utbildningssystem • Tidigare arbetsledande befattningar • Arbetserfarenhet från HR, rekrytering och personaltjänst • Avancerade kunskaper i MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Kalix eller Kiruna. Militär befattning. Vid övningar kan arbetstiden förskjutas till kvällar och helger. Arbetet kan medföra krav på viss kortare tjänstgöring på annan ort. Tjänsteresor inom riket förekommer. Tillträdesdatum: 2024-02-01 eller enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Martin Myhrberg Andersson eller Amanda Thureson, vilka nås via Försvarsmaktens växel 0921-34 80 00. Intervjuer planeras att genomföras under v. 448-449. Fackliga företrädare OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke Seko/F: Susanne Thunberg OFR/S Försvarsförbundet: Annelie Forshage SACO: Sture Sundqvist Nås via Försvarsmaktens växel 0921-34 80 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-11-20. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du vara med och utbilda Sveriges två nordligaste hemvärnsbataljoner och bidra till försvaret av Nordkalotten? Då är detta något för dig. MR N, Lapplandsjägargruppen Lapplandsjägargruppen (LJG) är en utbildningsgrupp med främsta uppgift att utbilda och stödja Sveriges två nordligaste hemvärnsbataljoner. LJG har även uppgiften att stödja frivilligverksamheten i övre och östra Norrbotten. Vid LJG arbetar idag ca 20 anställda fördelade mellan Kiruna och Kalix. Lapplandsjägargruppens organisation består av en utbildningssektion, en planeringssektion och en logistiksektion. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Planering, genomförande och uppföljning avseende utbildning av hemvärnsbataljonerna • Stöd till lokala frivilliga försvarsorganisationer • Administration av verksamhet och övningar • Stöd till utbildningsgruppen med andra förekommande uppgifter, ex upprättande av understödsområden samt genomförande av värdlandsstöd KRAV Kvalifikationer • OR 7/OF 2 • B-körkort (manuell) • Grundläggande IT-kunskaper i MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook) Personliga egenskaper Du som ser till service i första hand, känner stort personligt ansvar och vill arbeta självgående och prestigelöst kommer att hitta rätt hos oss. Om du vidare har hög förmåga att hantera flera olika uppgifter samtidigt, kan vid behov improvisera för att lösa uppgifter, samarbetar gärna med andra och bygger ditt agerande till Försvarsmaktens värdegrund, så tror vi att du kommer att trivas. Meriterande • Kunskaper om Hemvärnets utbildningssystem • Ledarskapsutbildningar • Specialist inom markstrid • Instruktör understödsvapen Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Kalix eller Kiruna. Militär befattning. Vid övningar kan arbetstiden förskjutas till kvällar och helger. Arbetet kan medföra krav på viss kortare tjänstgöring på annan ort. Tjänsteresor inom riket förekommer. Tillträdesdatum: 2024-02-01 eller enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Martin Myhrberg Andersson eller Jan Ejeklint, vilka nås via Försvarsmaktens växel 0921-34 80 00. Intervjuer planeras att genomföras under v. 448-449. Fackliga företrädare OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke Seko/F: Susanne Thunberg OFR/S Försvarsförbundet: Annelie Forshage SACO: Sture Sundqvist Nås via Försvarsmaktens växel 0921-34 80 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-11-20. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 51 jobb