Fältekniker till solcellsbolag

Soolar Solenergi söker resande fälttekniker som har ett intresse av solenergi och att arbeta kundnära. Tjänsten utgår från vårt Kalixkontor och innebär resande i övre Norrland. Främsta uppgift är att utföra platsbesök hos kund inför solcellsinstallation där du utför en installationsanvisning. Som fälttekniker har du direktkontakt med våra kunder och den främsta delen av arbetsdagen spenderas ute hos våra kunder. Arbetsuppgifter Platsbesök inför solcellsinstallation Serviceärenden på redan installerade solcellsanläggningar Inbokning och koordinering av platsbesök Som fälttekniker behöver du ha god kommunikativ förmåga, vara lösningsorienterad och händig. Meriterande om du tidigare arbetat inom solcellsbranschen. Krav Kommunicera på svenska B-körkort Soolar är ett snabbt växande solcellsbolag. Vårt fokus är att vara en trygg och kompetent helhetsleverantör av solcellslösningar i en expansiv och föränderlig bransch. Vi erbjuder dig en fri och trivsam arbetsmiljö, med möjlighet att växa med bolaget. Såklart utför vi kontinuerliga medarbetarsamtal och utbildning i syfte att utveckla dig som anställd. Tjänsten utgår från vårt kontor i Kalix med övre Norrland som arbetsområde och är efter provanställning en tillsvidareanställning på heltid. Ansökan Ansök senast 2024-05-05. Löpande urval tillämpas, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sommarjobba som agent!

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in påResponda Groupoch läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder ett serviceinriktat sommarjobb! För rätt person finns det goda möjligheter att förlänga vistelsen hos oss efter sommaren! Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen svarsservice,som är en del av Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 3 vecka.Start:Enligt överenskommelse.Omfattning: Deltid sommarvikariat.Öppettider: 07:00 - 22:00. Alla dagar. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

19 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
Semestervikariat operativ ledare SiS Johannisberg Kalix

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Arbetsbeskrivning SiS ungdomshem Johannisberg i Kalix söker operativa ledare för semestervikariat. Vår målgrupp är pojkar 16 - 21 år placerade enligt Lagen om sluten ungdomsvård och Lagen om vård av unga. Institutionen har högsta säkerhetsklass och därför genomförs stora satsningar på både personaltäthet och arbetsmiljö för att öka tryggheten för både ungdomar och personal. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt.  I rollen som operativ ledare arbetar du brett inom säkerhetsområdet. I samråd med ansvariga chefer, säkerhetsamordnare och centralvakt ser du till att medarbetare på institutionen blir tilldelade säkerhetsrelaterade uppgifter och att säkerhetsrutiner och instruktioner följs på ett optimalt sätt i det dagliga arbetet. Tjänsten innefattar att planera särskilda visitationsinsatser, att planera och verkställa beslut om vård i enskildhet, förflyttningar mellan avdelningar och att hantera konstellationsrisker i den dagliga verksamheten. I tjänsten ingår även att planera och genomföra utbildningsinsatser för personal. Under jourtid ansvarar den operativa ledaren för arbetsledning av medarbetare, att säkerställa en trygg arbetsmiljö och att riskfyllt ensamarbete inte förekommer. Du bedömer även behovet av bemanning under jourtid och vid behov bemannar du vakanta tjänster. I rollen krävs det att du arbetar proaktivt för att identifiera risker för hot, våld och avvikning, ansvarar för incidentledning och vidtar nödvändiga åtgärder vid larmsituationer. Som operativ ledare har du i vissa åtgärder delegation att vara beslutsfattare. Vid verksamhetskritiska situationer som sker utanför kontorstid har den operativa ledaren kontakt med chefsberedskap och ansvarar för att samla den information som är nödvändig för att institutionschef i beredskap ska kunna fatta beslut som inte kan delegeras. Övriga uppgifter som ingår i rollen är exempelvis ansvar för upprättande av myndighetskort, brevgranskning och i förekommande fall att vidta åtgärder, genomföra planering och riskbedömning kring transporter och utevistelse och att under jourtid, när säkerhetssamordnaren inte är på plats, upprätta säkerhetsbedömningar och ansvara för placeringsmottagning. Operativ ledare ansvarar också för att samordna verksamheten vid inskrivningar, besök etc. och har ett särskilt ansvar för vårt nya inskrivningshus. Som operativ ledare förväntas du vid akuta situationer även kunna täcka upp bemanningen i vår centralvakt. Arbetstiden är förlagd enligt rullande schema dag, kväll, natt och helg. Kvalifikationer Ska-krav: • Fullständig gymnasieexamen • Erfarenhet från arbete inom säkerhetsområdet • Erfarenhet av att hantera incidenter/allvarliga händelser • Säkerhetsrelaterad kunskap som självskydd, incidentledning m.m. • God datorvana • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • Körkort B Meriterande: • Erfarenhet av arbetsledning på operativ nivå, t.ex. arbetsledande arbete inom SiS eller annan statlig myndighet • Erfarenhet av arbete i låst miljö, t.ex. att hantera larm, tekniska säkerhetssystem och verksamheter med strukturerad larmorganisation • Kunskap om förvaltningsrättsligt beslutsfattande • SiS basutbildning Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett intresse av att arbeta med ledarskap i en säkerhetsintensiv miljö. Du har lätt för att skapa relationer med människor i din omgivning och samarbetar bra med kollegor och andra professioner. Du har förmåga att arbeta lösningsfokuserat och gör korrekta avvägningar och prioriteringar i arbetet när det krävs. Arbetet ställer krav på din förmåga att självständigt hantera och ansvara för situationer/arbetsuppgifter relaterade till säkerhet, och du behöver ha förmåga att ställa om och prioritera dina arbetsuppgifter efter rådande förutsättningar. Anställning: Som anställd inom staten har du enligt avtal vissa förmåner som till exempel 28 – 35 semesterdagar beroende på din ålder, lönetillägg vid föräldraledighet samt ett årligt friskvårdsbidrag. Läs mer om våra förmåner här. Tjänsterna är semestervikariat juni - augusti på heltid. Vi ser gärna att du har möjlighet att introduceras i arbetet före semesterperiodens början. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Varmt välkommen med din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 24-05-02. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Vi söker Rektor till Innovitaskolan Kalix

Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Om skolan Innovitaskolan Kalix är en fristående F-9 skola med 220 elever och en integrerad förskola med 80 barn. Skolan har ett fritidshem med 60 inskrivna elever. Personalgruppen består av drygt 40 medarbetare. Skolan har funnits sedan 2008 och är en etablerad och välfungerande skola och förskola med en kompetent och engagerad personalgrupp som trivs bra ihop och som är stolta över sin skola och förskola. Vi värnar om att alla ska må bra och känna sig trygga i vår verksamhet. Skolan leds av rektor och biträdande rektor och i den pedagogiska utvecklingsgruppen ingår förstelärare och representanter från förskolan. Elevhälsoteamets arbete är en central del av Innovitaskolans arbete och på skolan finns samtliga professioner representerade. Skolan har utsedda förstelärare som på olika vis arbetar med utveckling av skolans undervisning kopplat till skolans prioriterade mål. Innovitaskolan pedagogiska idé kan beskrivas enligt följande: • Explore; barn och elever får utforska, testa och utveckla sina kunskaper inom olika framtidsteman. • Innovate; som syftar på att odla ett entreprenörskap som ger eleverna mod och kunskap att planera, genomföra och utvärdera projekt på egen hand och tillsammans med andra. • Balance; där vi fokuserar på att lära våra barn och elever vikten av en balanserad vardag där kost, rörelse och avslappning blir en naturlig del av vardagen. Om rollen Vi söker en rektor som vill leda, driva och utveckla Innovitaskolan Kalix in i framtiden tillsammans med medarbetare, elever, barn, vårdnadshavare och övriga rektorer inom Innovitaskolan och Pops Academys verksamhetsområde. Rektor har det övergripande ansvaret för barn och elever, medarbetare, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö. Som rektor är du Innovitaskolans företrädare i olika externa sammanhang och i myndighetskontakter. Rektorn leder skolan på ett närvarande, tydligt och omsorgsfullt sätt mot överenskomna mål för barnens och elevernas bästa. Rollen rapporterar till ansvarig Skolchef. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Rollen är placerad i Kalix. Tillträde enligt överenskommelse, gärna under våren/sommaren, senast i augusti 2024. Vi erbjuder Vi erbjuder ett roligt och utvecklande rektorsuppdrag där du tillsammans med kompetenta medarbetare utvecklar och driver verksamheten. Du får stöd av din skolchef och ett nätverk av rektorskollegor inom Innovitaskolan och Pops Academy. Därtill samverkar du med de centrala stabsfunktionerna inom kvalitet, ekonomi, HR, juridik, IT, kommunikation och marknadsföring. Du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling genom AcadeMedia Academy. Vi har kollektivavtal med Sveriges Lärare, Kommunal och Vision vilket bland annat innebär tjänstepension enligt ITP-planen och ett bra försäkringsskydd för dig som anställd. Hos oss får du även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Din profil Vi söker en erfaren skolledare, erfarenhet från grundskola är meriterande, med ett intresse för förskola och fritidshem. Du är en trygg, lyhörd och tydlig skolledare som trivs med att arbeta verksamhetsnära. Du är väl insatt i skolans styrdokument och är van att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete, har erfarenhet av arbete med elevhälsa samt erfarenhet av att hantera ekonomiskt ansvar. Du är trygg med att genomföra förändringsarbete och visar nyfikenhet på framtiden och vår omvärld. Du drivs av möjligheten att påverka, är handlingskraftig och lösningsinriktad. När tempot är högt har du förmågan att planera och prioritera din tid utifrån verksamhetens och elevernas bästa. Du levererar vad du lovar och strävar efter att nå resultat med bästa möjliga kvalitet. Vi söker dig med (i summering): • Erfarenhet som rektor/biträdande rektor med personalansvar, skolledarerfarenhet från grundskola är meriterande. • Intresse för fritidshem och förskola. • Erfarenhet från arbete med elevhälsa. • Erfarenhet av att leda skolutveckling och förändringsledning. • Erfarenhet av marknadsföring och externa samarbeten kopplat till skolverksamhet. • Genomförd eller påbörjad statlig rektorsutbildning. • Erfarenhet av personalansvar och ekonomiskt ansvar. • Ett nära, nyfiket och relationellt ledarskap med ett genuint intresse för barnen och eleverna. • Erfarenhet av att bygga en samarbetande, trygg, motiverande och engagerande kultur i personalgruppen. • Mod att fatta svåra beslut, att stå för de beslut som tas och att göra de avvägningar som krävs för att skapa den bästa möjliga verksamheten för våra barn, elever och medarbetare. Frågor och ansökan I den här rekryteringen har Innovitaskolan valt att samarbeta med Constatera Search & Interim. För frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Lotta Belfrage Palmqvist, [email protected], 0722-522 373. Om du vill läsa mer om Innovitaskolan Kalix så hittar du oss här: https://innovitaskolan.se/kalix/ Ansök snarast, senast 12 maj 2024, med CV och brev via www.constatera.se. Rollen är sökbar så länge annonsen är publicerad på nätet. Urval och intervjuer sker löpande. Svara på följande frågor i ditt brev: 1. Varför är du intresserad av tjänsten? 2. Hur passar du in mot kravprofilen i annonsen? Välkommen med din ansökan! ANSÖK HÄR

18 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Personliga assistenter, timvikarier omgående & sommarvikariat

Vi på Inre Kraft söker personliga assistenter till två stycken av våra kunder i Kalix. Info ang kund 1: Den ena kunden är en kvinna boendes i Börjelsbyn. Till henne behöver vi en personlig assistent som kan jobba heltid under veckorna 26-33. Samt 2 st timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen, här har du chans att få jobba mycket om du vill det.Har du erfarenhet av Peg så är detta meriterande. Körkort och bil är ett måste för att enkelt kunna ta sig till kunden. Önskvärt är att du kan påbörja introduktion så snart som möjligt. Hos denna kunden kommer endast kvinnliga sökanden att kallas till intervju. Info ang kund 2: Vår andra kund vi söker personliga assistenter till är en man boendes i centrala Kalix, där söker vi timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen. Hos denna kunden välkomnar vi både kvinnliga och manliga sökande. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv dom vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bla vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Dina arbetsuppgifter styrs av kundens hjälpbehov. Vi söker: - Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.- Du bör vara empatisk, handlingskraftig och lyhörd inför kundens behov.- Du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron. Meriterande: - Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent.- Körkort och tillgång till bil. Krav: - Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Arbetstid/varaktighet: Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och natt beroende på behov. Vardagar/helger. Tillträde: Introduktion påbörjas enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

18 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Sommarjobb Telefonist och Kundservice - Kalix Tele24 AB

Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 500 medarbetare hanterar årligen fler än 10 miljoner kundkontakter - åt mer än 3 500 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer. Vi har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix, Haparanda, Östersund, Arbrå samt Halden i Norge Välkommen med din ansökan idag! Vi söker nu ytterligare kollegor till Kalix för sommarvikariat. Med utbildningsstart inom kort har du nu möjlighet att erhålla en serviceinriktad tjänst.  Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av  inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl.  Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil - Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. - Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra.  - Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. - Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt en hög IT-mognad är ett krav. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice är det mycket meriterande. Vårt erbjudande Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter där vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel som ständiga förbättringsområden. Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling. Anställningsformer Sommarvikariat heltid med vissa kvällar och helger. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Varmt välkommen till oss!   Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation. Besök gärna vår hemsida eller våra sida på LinkedIn Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

18 april 2024
Sista ansökan:
25 april 2024
Lärare i Finska ref. nr. 41/24

Utbildningsförvaltningen ansvarar, på uppdrag av utbildningsnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för verksamheten inom förskola, grundskola, anpassade skolformer, gymnasium, kulturskola samt vuxenutbildning i kommunen. Utbildningsförvaltningens vision är ”landets bästa förskola och skola” där elever utbildas för att vara väl rustade för vidare studier och kommande arbetsliv. Fokus ligger på lärande i ett livslångt perspektiv och målet är en förskola och skola där varje barn och elev ges möjlighet att lyckas i en lugn och trygg miljö. Kalix kommuns F-6 skolor samt Manhemsskolan årskurs 7-9 Arbetsuppgifter Undervisning i finska som modersmål steg 1 och steg 2 årskurs F-9 samt undervisning i finska som modernt språk årskurs 7-9. Om möjligt kan även undervisning i annat behörigt ämne komma att ske. Kompetenser Vi söker dig som är legitimerad lärare i finska. Kunskaper i språket Meänkieli är extra meriterande. Extra meriterande är även om du även har behörighet och/eller erfarenhet av undervisning i annat ämne. Du som har relevant utbildning och goda ämneskunskaper är välkommen att skicka in din ansökan även om du inte är behörig lärare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är trygg och tydlig i din yrkesroll gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor. Du kan leda och organisera ditt pedagogiska arbete så en trygg och inkluderande lärmiljö skapas. Du ser det positiva i varje enskild elev och är övertygad om att alla har möjlighet att lära sig med rätt förutsättningar. Med utgångspunkt i elevernas resultat följer du upp undervisningens kvalitet, reflekterar och utvärderar i syfte att utveckla undervisningen. Du ger framåtsyftande återkoppling till eleverna med syfte till utveckling och stöttar varje elev optimalt i att nå sin fulla potential. Du har förmågan att uttrycka dig väl i det svenska språket, du har goda kunskaper och erfarenheter av digitala verktyg. Övrigt Tillsvidareanställning  på heltid med tillträdesdag 2024-08-12 eller enligt överenskommelse. Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-05-07 Välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontaktpersoner Rekryterande chef Ingegerd Dahlgren, rektor, tel. 070-676 64 66 Fackliga företrädare Sveriges lärare Dirk Fischer, tel. 073-072 26 31 Nina Huuva, tel. 070-595 24 13 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

18 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Rektor Innovitaskolan Kalix

Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Om skolan Innovitaskolan Kalix är en fristående F-9 skola med 220 elever och en integrerad förskola med 80 barn. Skolan har ett fritidshem med 60 inskrivna elever. Personalgruppen består av drygt 40 medarbetare. Skolan har funnits sedan 2008 och är en etablerad och välfungerande skola och förskola med en kompetent och engagerad personalgrupp som trivs bra ihop och som är stolta över sin skola och förskola. Vi värnar om att alla ska må bra och känna sig trygga i vår verksamhet. Skolan leds av rektor och biträdande rektor och i den pedagogiska utvecklingsgruppen ingår förstelärare och representanter från förskolan. Elevhälsoteamets arbete är en central del av Innovitaskolans arbete och på skolan finns samtliga professioner representerade. Skolan har utsedda förstelärare som på olika vis arbetar med utveckling av skolans undervisning kopplat till skolans prioriterade mål. Innovitaskolan pedagogiska idé kan beskrivas enligt följande: Explore; barn och elever får utforska, testa och utveckla sina kunskaper inom olika framtidsteman. Innovate; som syftar på att odla ett entreprenörskap som ger eleverna mod och kunskap att planera, genomföra och utvärdera projekt på egen hand och tillsammans med andra. Balance; där vi fokuserar på att lära våra barn och elever vikten av en balanserad vardag där kost, rörelse och avslappning blir en naturlig del av vardagen. Om rollen Vi söker en rektor som vill leda, driva och utveckla Innovitaskolan Kalix in i framtiden tillsammans med medarbetare, elever, barn, vårdnadshavare och övriga rektorer inom Innovitaskolan och Pops Academys verksamhetsområde. Rektor har det övergripande ansvaret för barn och elever, medarbetare, kvalitet, ekonomi och arbetsmiljö. Som rektor är du Innovitaskolans företrädare i olika externa sammanhang och i myndighetskontakter. Rektorn leder skolan på ett närvarande, tydligt och omsorgsfullt sätt mot överenskomna mål för barnens och elevernas bästa. Rollen rapporterar till ansvarig Skolchef. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Rollen är placerad i Kalix. Tillträde enligt överenskommelse, gärna under våren/sommaren, senast i augusti 2024. Vi erbjuder Vi erbjuder ett roligt och utvecklande rektorsuppdrag där du tillsammans med kompetenta medarbetare utvecklar och driver verksamheten. Du får stöd av din skolchef och ett nätverk av rektorskollegor inom Innovitaskolan och Pops Academy. Därtill samverkar du med de centrala stabsfunktionerna inom kvalitet, ekonomi, HR, juridik, IT, kommunikation och marknadsföring. Du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling genom AcadeMedia Academy. Vi har kollektivavtal med Sveriges Lärare, Kommunal och Vision vilket bland annat innebär tjänstepension enligt ITP-planen och ett bra försäkringsskydd för dig som anställd. Hos oss får du även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Din profil Vi söker en erfaren skolledare, erfarenhet från grundskola är meriterande, med ett intresse för förskola och fritidshem. Du är en trygg, lyhörd och tydlig skolledare som trivs med att arbeta verksamhetsnära. Du är väl insatt i skolans styrdokument och är van att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete, har erfarenhet av arbete med elevhälsa samt erfarenhet av att hantera ekonomiskt ansvar. Du är trygg med att genomföra förändringsarbete och visar nyfikenhet på framtiden och vår omvärld. Du drivs av möjligheten att påverka, är handlingskraftig och lösningsinriktad. När tempot är högt har du förmågan att planera och prioritera din tid utifrån verksamhetens och elevernas bästa. Du levererar vad du lovar och strävar efter att nå resultat med bästa möjliga kvalitet. Vi söker dig med (i summering): Erfarenhet som rektor/biträdande rektor med personalansvar, skolledarerfarenhet från grundskola är meriterande. Intresse för fritidshem och förskola. Erfarenhet från arbete med elevhälsa. Erfarenhet av att leda skolutveckling och förändringsledning. Erfarenhet av marknadsföring och externa samarbeten kopplat till skolverksamhet. Genomförd eller påbörjad statlig rektorsutbildning. Erfarenhet av personalansvar och ekonomiskt ansvar. Ett nära, nyfiket och relationellt ledarskap med ett genuint intresse för barnen och eleverna. Erfarenhet av att bygga en samarbetande, trygg, motiverande och engagerande kultur i personalgruppen. Mod att fatta svåra beslut, att stå för de beslut som tas och att göra de avvägningar som krävs för att skapa den bästa möjliga verksamheten för våra barn, elever och medarbetare. Frågor och ansökan I den här rekryteringen har Innovitaskolan valt att samarbeta med Constatera Search & Interim. För frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Lotta Belfrage Palmqvist, [email protected], 0722-522 373. Om du vill läsa mer om Innovitaskolan Kalix så hittar du oss här: https://innovitaskolan.se/kalix/ Ansök snarast, senast 12 maj 2024, med CV och brev via www.constatera.se. Rollen är sökbar så länge annonsen är publicerad på nätet. Urval och intervjuer sker löpande. Svara på följande frågor i ditt brev: 1. Varför är du intresserad av tjänsten? 2. Hur passar du in mot kravprofilen i annonsen? Välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Ambulanssjukvårdare till Norrbotten

Är du redo att axla en utmanande yrkesroll där din insats kan vara av yttersta vikt? Vi erbjuder en unik möjlighet som sträcker sig bortom de konventionella arbetsplatserna. Just nu söker vi efter erfarna och högkvalificerade medarbetare till alla våra ambulansverksamheter i östra Norrbotten. Vi finns och verkar i runt om i hela Norrbotten och söker nu medarbetare till våra stationer i Haparanda, Övertorneå, Överkalix, Kalix, Pajala, Jokkmokk, Gällivare och Kiruna. Du kommer att arbeta i ett team av väletablerade och hängivna yrkesexperter som är fullt rustade för att hantera ansvarsfulla och krävande situationer. Vi söker För rollen ser vi att du har följande kvalifikationer: - Krav på relevant utbildning som ambulanssjukvårdare eller undersköterska. - Obligatoriskt B-körkort. Minst tre års sammanhängande körkortsinnehav. - God fysisk kondition, med förmåga att utföra tunga lyft som kan förekomma i arbetet. Fystester kommer att genomföras som en del av anställningsprocessen. Det är meriterande om du: - Meriterande om du har dokumenterad erfarenhet inom akut- eller ambulanssjukvård. - Talar finska Som person har du god samarbetsförmåga med kollegor och andra yrkesgrupper. Är Lyhörd och har förmåga att förstå och stödja patienter samt anhöriga i svåra situationer. Du är stresstålig och har god förmåga att upprätthålla ett lugn under stressiga förhållanden. Du är också professionell och förtroendeskapande i sitt bemötande. Vi uppmanar till kreativitet och nytänkande på Region Norrbotten där du tillsammans med andra har möjlighet att påverka ditt arbete. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper.  Det här får du arbeta med Inom ambulanssjukvården får du arbeta med en unik samhällsfunktion bestående av att dygnet runt arbeta med prehospital akutsjukvård där medarbetarna möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Ambulansbesättningen är ofta först på plats där du som ambulanssjukvårdare gör den första viktiga bedömningen, utför den mest akuta vården tillsammans med ambulanssjuksköterskan. Ni möter olika situationer och utmaningar där er insats kan vara avgörande för patienten och göra skillnad för andra människor. Som ambulanssjukvårdare arbetar ni i nära samarbete med varandra och andra yrkesprofessioner. Organisatoriskt är ambulanssjukvården en egen organisation men samverkar och integrerar med akutmottagningar och hälsocentraler. Det här erbjuder vi dig - Vi erbjuder introduktion och handledning inom ambulansen baserad på tidigare erfarenheter och personliga behov - Det genomförs två länsgemensamma introduktionsveckor där du tillsammans med andra lär dig grunderna inom ambulanssjukvård - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Vi erbjuder sommarvikariat i Haparanda, Övertorneå, Överkalix, Kalix, Pajala, Jokkmokk, Gällivare och Kiruna i olika omfattningar. Arbetstiden är förlagd på dag och natt tjänstgöring, Jour och beredskap förekommer. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Ange önskad ort i ansökan. Vid frågor konakta respektive enhetschef: Kalix Marjo Mourujärvi Enhetschef Telefon: 076-148 82 20 E-post: [email protected] Haparanda, Övertorneå och Överkalix Ann-Charlotte Paavola Enhetschef Telefon: 076-107 24 10 E-post: [email protected] Kiruna Peter Larsson Enhetschef Telefon: 076-125 77 72 E-post: [email protected] Gällivare Malin Jatko Enhetschef Telefon: 076-148 93 89 E-post: [email protected] Pajala, Jokkmokk Birgitta Emmoth Niemi Enhetschef Telefon: 076-125 31 64 E-post: [email protected] Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ambulanssjuksköterska till Norrbotten

Är du redo att axla en utmanande yrkesroll där din insats kan vara av yttersta vikt? Vi erbjuder en unik möjlighet som sträcker sig bortom de konventionella arbetsplatserna. Just nu söker vi efter erfarna och högkvalificerade sjuksköterskor till alla våra ambulansverksamheter i Norrbotten. Vi finns och verkar i hela Norrbotten och söker nu kollegor till våra stationer i Kiruna, Gällivare, Pajala, Jokkmokk, Överkalix, Övertorneå, Kalix, Haparanda. Du kommer att arbeta i ett team av väletablerade och hängivna yrkesexperter som är fullt rustade för att hantera ansvarsfulla och krävande situationer. Vi söker För rollen ser vi att du har följande kvalifikationer: - Utbildad sjuksköterska. - Obligatoriskt B-körkort. Minst tre års sammanhängande körkortsinnehav. - God fysisk kondition, med förmåga att utföra tunga lyft som kan förekomma i arbetet. Fystester kommer att genomföras som en del av anställningsprocessen. Det är meriterande om du: - Om du har specialistutbildning och tidigare erfarenhet av akutsjukvård eller ambulanssjukvård, är det ett stort plus. - Talar finska Dina personliga egenskaper är avgörande. Vi älskar människor som kan samarbeta, är lyhörda och kan hantera även de mest stressiga situationerna. Du måste vara stresstålig, ha en förmåga att fatta snabba och kloka beslut samt kunna behålla ditt lugn i stressiga ögonblick. När du möter människor börjar du sprida förtroende och du gör allt med en professionell och förtroendeskapande attityd Vi uppmanar till kreativitet och nytänkande på Region Norrbotten där du tillsammans med andra har möjlighet att påverka ditt arbete. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper.  Det här får du arbeta med Inom ambulanssjukvården får du arbeta med en unik samhällsfunktion bestående av att dygnet runt arbeta med prehospital akutsjukvård där medarbetarna möter patienter i alla åldrar som drabbats av akut sjukdom eller skada. Ambulansbesättningen är ofta först på plats där du som ambulanssjuksköterska gör den första viktiga bedömningen, utför den mest akuta vården och har det medicinska ansvaret. Ni möter olika situationer och utmaningar där er insats kan vara avgörande för patienten och göra skillnad för andra människor. Som ambulanssjuksköterska arbetar ni i nära samarbete med varandra och andra yrkesprofessioner. Organisatoriskt är ambulanssjukvården en egen organisation men samverkar och integrerar med akutmottagningar och hälsocentraler. Det här erbjuder vi dig - Introduktion och handledning inom ambulansen baserad på tidigare erfarenheter och personliga behov - Det genomförs två länsgemensamma introduktionsveckor där du tillsammans med andra lär dig grunderna inom ambulanssjukvård - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Vi erbjuder sommarvikariat i olika omfattningar beroende på ort. Tjänsten är heltid och deltid. Arbetstiden är förlagd på dag- och natt tjänstgöring med jour. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor konakta respektive enhetschef: Kalix Marjo Mourujärvi Enhetschef Telefon: 076-148 82 20 E-post: [email protected]  Haparanda, Övertorneå och Överkalix Ann-Charlotte Paavola Enhetschef Telefon: 076-107 24 10 E-post: [email protected]  Kiruna Peter Larsson Enhetschef Telefon: 076-125 77 72 E-post: [email protected]  Gällivare Malin Jatko Enhetschef Telefon: 076-148 93 89 E-post: [email protected]  Pajala, Jokkmokk Birgitta Emmoth Niemi Enhetschef Telefon: 076-125 31 64 E-post: [email protected]  Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Välkommen med din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024