Chaufför CE - Tillsvidaretjänst
Nya Ottenby Åkeri AB
Lastbilsförare m.fl.

Nya Ottenby Åkeri är stationerat i Kalmar på Franska vägen. Vi levererar mat och dryck till butiker, restauranger, skolor, sjukhem, campingar, caféer och har även distribution av styckegods till butiker och byggarbetsplatser m.m. Nu söker vi fler kollegor för fjärrtrafik på natten. Du börjar och slutar din arbetsdag på vårt lager på Franska vägen. Rundan vi söker till är mellan Kalmar - Växjö - Kalmar. Tjänsten börjar omgående och är tillsvidare. Din profil: · Som person är du driven, positiv och glad. · Du är en lagspelare, flexibel och med en hög arbetsmoral. · Du har en god lokalkännedom och gillar att köra bil. · Att arbeta självständigt är en av dina styrkor. Vad erbjuder vi dig? · Marknadsmässig lön med kollektivavtal. · En grym arbetsplats med härliga arbetskamrater. B- och CE-kort krävs, truckkort och giltig YKB. Meriterande är om du har ADR intyg. Låter detta som jobbet för dig? Skicka in din ansökan med personligt brev samt CV till oss idag, vi anställer löpande! Välkommen!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Dagbarnvårdare i Kalmar

Som dagbarnvårdare arbetar du med en liten barngrupp i ditt eget hem. Dagbarnvårdare är ett alternativ till förskolan och du arbetar med barn i åldrarna 1-5 år. Du väljer själv hur du vill utforma verksamheten, om du vill ha någon specifik inriktning och vilka investeringar du vill göra för att skapa en lärorik och stimulerande miljö för barnen. Det krävs ingen utbildning för att arbeta som dagbarnvårdare men vårt koncept möjliggör för en fördelaktig lön. Detta medför att även många förskollärare väljer att arbeta som dagbarnvårdare i samarbete med oss. Denna tjänst kan man söka tillsammans med någon man vill arbeta tillsammans med. Ni skickar då in ansökan en och en, men anger under ”övrigt” vem du söker tillsammans med. Vi söker dagbarnvårdare inom hela kommunen. Om C Företaget C Företaget är ett alternativ till att starta eget företag. Hos oss får du samma frihet som en egenföretagare samtidigt som du får tryggheten i vår plattform med pedagogiskt stöd, handledning och ekonomihantering. Du får tiden att lägga på arbetet med barnen. Vi söker dig som: - Brinner för att arbeta med barn och vill utveckla en verksamhet utifrån dina egna pedagogiska tankar. - Är utbildad inom barnomsorg, har arbetat inom barnomsorgen eller har annan erfarenhet av att på ett tryggt och pedagogiskt sätt ta hand om barn. - Vill arbeta utifrån ditt egna hem och/eller i lokal. - Är engagerad och lyhörd inför barnens olika behov. - Du är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Om oss: C Företaget har funnits sedan 2002. I dagsläget samarbetar vi med 70 dagbarnvårdare i 20 olika kommuner. Vi driver även 9 förskolor och 1 öppen förskola i Uppsala län.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
18 september 2025
Fullstack.NET utvecklare
Kronofogdemyndigheten
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Ett jobb som räknas! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för all­män­het och företag. Vi söker nu en fullstackutvecklare som har ett stort intresse för front-end och Angular. Just nu anställer vi medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Kalmar. Vill du skapa samhällsnytta och bidra till att utveckla Kronofogdens it-avdelning? Vill du ha möjlighet att kombinera familjeliv/fritid med arbetsliv? Bra, läs vidare. Vi är närmare 200 kollegor på Kronofogden som arbetar med IT-utveckling och vi har en spännande resa framför oss med modernisering, digitalisering och automatisering. Våra främsta framgångsfaktorer är att vi arbetar tillsammans i agila team med verksamheterna inom myndigheten. Tycker du, precis som vi, att det låter spännande? Tveka inte att skicka in din ansökan för att bli en del av Kronofogdens utvecklingsteam! Om jobbet Som utvecklare hos oss kommer du att få medverka i hela livscykeln för system som är högt strategiskt prioriterade och samhällskritiskt. Tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor kommer du även att utveckla och stötta Kronofogdens kärnverksamhet. Du kommer att bidra till utveckling och förvaltning av det systemstöd som används för hantering av ärenden om betalningsföreläggande och handräckning inom den summariska processen. Vi arbetar med komplex verksamhetsprocess där användbarhet och rättssäkerhet är viktig. Summarisk process är ett snabbt och enkelt sätt för den som t.ex. vill ha betalt eller få tillbaka ett föremål att få ett bevis om att hans krav är riktigt. Du kommer att få möjlighet att arbeta med komplexa miljöer och många integrationer, där vi samarbetar flitigt med flera andra myndigheter. Vi arbetar i Angular, .Net (C#), Entity Framework, MVC / Web-API, XML, MS SQL Server och TSQL. Andra ramverk, tekniker och verktyg vi gillar är NUnit, Git, Jenkins, TypeScript, Köhantering och REST-API. Du blir en del av ett agilt utvecklingsteam som tar helhetsansvar för plattform och lösning, vilket innefattar allt från förvaltning till nyutveckling samt kontinuerlig leverans (CI/CD). Vi önskar komplettera teamet med en fullstackutvecklare som har tyngd i frontend. Alla som arbetar på Kronofogden bidrar till arbetet mot brott. I dina arbets­upp­gifter ingår att identifiera och förhindra försök till brottslighet samt underrätta andra myndigheter om misstänkta brott.  Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss/medarbetarpolicy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd. Du har personliga egenskaper som innebär att du är ansvarstagande, tekniskt kreativ samt har förmåga att kommunicera och skapa goda relationer med kollegor samt leverantörer. Vi har utmanande uppgifter och problemställningar där vi utmanas, det kräver både kreativitet och en hög teknisk nivå. Vi arbetar agilt med tvärfunktionella team där var och ens bidrag är avgörande för om hela teamet lyckas. Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och kvalitetsmedveten. Dina kvalifikationer: - minst 5 års aktuell arbetslivserfarenhet av .Net (C#) de senaste 10 åren - minst 3 års aktuell arbetslivserfarenhet av utveckling i Angular de senaste 3 åren - minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet av SQL-server de senaste 5 åren - minst 3 års aktuellt arbete i agila team de senaste 5 åren - utbildning på minst gymnasienivå - goda kunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av - Git, Jenkins, AzureDevOps, Köhantering, REST-API, Entity Framework - automatiserad enhetstestning och tillhörande verktyg såsom nUnit, Moq, Jest och Cypress - att arbeta med kodgranskning och kontinuerlig förbättring av koden - arbete i förvaltning Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlings­kraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Bra att veta Ansök jobbet via följande länk: https://kronofogden.varbi.com/what:job/jobID:837621/ Du väljer sedan en eller flera möjliga placeringsorter i urvalsfrågorna. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. Du blir anställd som IT handläggare. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brotts­lighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och närings­förbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhets­prövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbets-uppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekry­teringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-22! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Smedbyskolan söker lärare i Sv/Ma/No
Kalmar kommun
Grundskollärare

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Utbildningsförvaltningens verksamheter har utvecklats starkt under de senaste tio åren, med ökande resultat för eleverna, höga värden när det gäller nöjdhet och trygghet, och inte minst en av Sveriges högsta lärarbehörigheter. Vi vill fånga alla barns och elevers lust att lära samt uppmuntra varje individ att vilja utvecklas.  Vi rekryterar nu en medarbetare som kan undervisa åk. 4-9 inom Svenska, Matematik och Naturorienterande ämnen som kemi, fysik och biologi. För att tjänsten ska kunna bli tillsvidare behöver du kunna uppvisa lärarlegitimation under läsåret 25/26. Om du är nyutexaminerad så är det en chans att få en anställning redan till hösten. Har du redan legitimation så är du välkommen att söka.   Tjänsten innefattar undervisning från åk. 4-9 inom ovan nämnda ämnen vilket kräver en bredd i din utbildning. Vi hoppas att du finns därute och vill ansluta till våra arbetslag.   Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Planering och genomförande av undervisning i helklass och i mindre sammanhang. Bedömning och betygsättning för dina undervisningsgrupper. Därutöver tillkommer lärarens arbete inom elevhälsa och andra skolrelaterade arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Utbildad lärare för klasserna 4-6, 7-9 eller 4-9 med behörighet inom Svenska, matematik och ämnen inom naturvetenskapen (Biologi, Fysik, Kemi) ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Socialsekreterare familjehemsenheten
Kalmar kommun
Socialsekreterare

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Socialförvaltningens uppdrag är att främja människors sociala och ekonomiska trygghet, jämlikhet i levnadsvillkor och aktiva deltagande i samhällslivet. Vi arbetar därför processorienterat så att våra brukare får sitt behov av stöd och hjälp tillgodosett med god kvalitet – våra processer hjälper oss att skapa värde för dem vi finns till för. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta med barnhandläggning med fokus på placerade barn och unga. Vi erbjuder dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete tillsammans med en erfaren, engagerad och driven arbetsgrupp. Du kommer ingå i en enhet som består av barnhandläggare, familjehemssekreterare, rekryterare, två enhetschefer och två 1:e socialsekreterare. Vi har nära arbetsledning och arbetar enligt BBiC och med stöd av Signs Of Safety. Vi värnar om vårt goda arbetsklimat och stöttar och hjälper varandra i det dagliga arbetet.  Vi är uppdelade i tre team. Ett består av rekryterare och familjehemssekreterare och två av barnhandläggare samt 1:e socialsekreterare. Barnhandläggare och familjehemssekreterare har gemensamma behandlingskonferenser, vilket ger ett nära samarbete med stort fokus på det tredelade föräldraskapet och med barnet i centrum. I och med att vi arbetar i mindre team finns det god kännedom och stöttning i varandras ärenden och medhandläggare tillsätts alltid vid behov.  Arbetet är självständigt och resor är en del av arbetet, där vissa kan bli långväga.  Vi kommer att kalla aktuella kandidater till intervju löpande under ansökningstiden så tveka inte att skicka in din ansökan.  För anställning som socialsekreterare krävs godkänt registerutdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker en kunnig, engagerad och handlingskraftig socialsekreterare som vill göra skillnad. Du trivs med att arbeta i team men kan arbeta självständigt. Som person är du strukturerad och har förmåga att hantera komplexa och svåra ärenden. Ibland kan arbetet växla snabbt och det förutsätter att du har förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Du har förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift och har ett respektfullt bemötande till alla du möter.  Det är ett krav att ha en socionomexamen eller annan likvärdig utbildning enligt nuvarande behörighetskrav.  Det är meriterande med erfarenhet av handläggning och uppföljning av placerade barn. Har du tidigare erfarenhet av BBIC och Signs of Safety är det också meriterande.  Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Lärare förskoleklass - årskurs 3 Lindsdalsskolorna
Kalmar kommun
Förskollärare

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Utbildningsförvaltningens verksamheter har utvecklats starkt under de senaste tio åren, med ökande resultat för eleverna, höga värden när det gäller nöjdhet och trygghet, och inte minst en av Sveriges högsta lärarbehörigheter. Vi vill fånga alla barns och elevers lust att lära samt uppmuntra varje individ att vilja utvecklas. Lindsdalsskolorna är 1 enhet men består av 2 skolor: Lindsdal- och Sjöängsskolan. Vi finns i norra kommundelen av Kalmar. Här går över 1 100 elever och ca 140 personal arbetar här. Vi är en F-9 skola, 4-6 paralleller i alla årskurser. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER I förskoleklasserna arbetar lärare, förskollärare, fritidspedagog och pedagogisk assistent tillsammans för att alla barn ska trivas, må bra och utvecklas i vår verksamhet. Som lärare i förskoleklass ansvarar du, tillsammans med dina kollegor i arbetslaget, för att planera och utveckla förskoleklassens pedagogiska verksamhet så att eleverna får en undervisning som håller hög kvalitet och ger eleverna goda förutsättningar att utveckla sina förmågor i i enlighet med läroplanen. Utifrån läroplanens centrala innehåll ansvarar lärarna i förskoleklassen för olika delar och arbetar i båda förskoleklasserna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad och behörig att undervisa i förskoleklass kan omsätta förskoleklassens styrdokument till en högkvalitativ verksamhet. Som person är du engagerad, har god samarbetsförmåga, ett positivt förhållningssätt och ser förändringar som en naturlig del i vardagen. Du har god förmåga att skapa hållbara relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. I verksamheten möter du varje elev utifrån individuella förutsättningar och behov. Du har strukturerat arbetssätt och är duktig på att inspirera och motivera barnen till att själva upptäcka och lära. Vi söker dig som tillsammans med dina kollegor kan skapa en god lärmiljö för våra elever. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och samarbetsförmåga. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sektionschef Tjänsteutveckling till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av två enheter: verksamhet och produktledning, samverkansarkitektur och UX. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.   Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för att leda och samordna utvecklingsarbete och samverkansarkitektur för en fungerande nationell digital infrastruktur inom hälsa, vård och omsorg. Arbetet omfattar prioritering av utvecklingsinsatser, säkerställande av produktägarskap samt att skapa samordning mellan linjeorganisation och nätverksbaserade uppdrag. Sektionen hanterar både strategiska verksamhetskrav och arkitektoniska aspekter, såsom referens- och verksamhetsarkitektur, samt driver arkitekturrådet. Dessutom arbetar sektionen med UX-frågor genom prototyper, piloter och användningsfall. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning inom relevant område (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet)  • minst 5 års erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du har:  • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • erfarenhet av att samordna utvecklingsarbete och samverkansarkitektur • erfarenhet av rollen business owner inom det agila ramverket  SAFe (på minst tågnivå)  • erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50  Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Analytiker med erfarenhet av kostnadsberäkningar och ekonomisk analys
E-Hälsomyndigheten
Lednings- och organisationsutvecklare

Trivs du i en bred roll där du får arbeta med analys och utveckling? Vill du kombinera din kompetens som analytiker med ett samhällsengagemang där du skapar nytta för Sveriges invånare? Då kan det här vara en roll för dig. Myndigheten har genomgått en omorganisation. På avdelning Analys och statistik finns många professioner och kompetenser. I rollen som analytiker kommer du att arbeta både självständigt och i team med andra analytiker. Om tjänsten I den här rollen arbetar du med att stötta upp vårt team som arbetar med konsekvensanalyser i regeringsuppdrag med kostnadsberäkningar. Du kommer även att medverka i, ta initiativ till och driva analyser som utgör underlag för utvecklingen av digitaliseringen inom hälso- och sjukvård, tandvård och socialtjänst. Om dig Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Därför söker vi dig som är van att arbeta självständigt, gärna tar initiativ och kan driva processer framåt. Då du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor utgår vi från att du trivs med att arbete i team. I rollen kommer du att arbeta med komplexa frågor vilket kräver att du har en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.   Vi söker dig som har: • akademisk examen på minst magister- eller mastersnivå med tyngd i nationalekonomi eller motsvarande • erfarenhet av olika typer av kostnadsberäkningar • god förmåga att skriva och sammanfatta texter samt analysrapporter på svenska • erfarenhet av arbete på regeringskansliet. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av digitaliseringsfrågor • erfarenhet av hälso- och sjukvårdsfrågor. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Cecilia Enström Öst: 010-175 37 08 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 4 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 4/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Besiktningsingenjör till Vibre Termovision & Konsult
Thread AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vibre Termovision & Konsult AB är en nyetablerad aktör på marknaden med stora ambitioner och en stark framtidstro. Nu finns en unik möjlighet att få vara med och bygga något från scratch. Vi söker en besiktningsingenjör för en heltidstjänst. Du kommer att utgå från Kalmar men arbeta på uppdrag som sträcker sig över hela Sydsverige, det är därför av högsta vikt att du trivs med ett flexibelt arbete där majoriteten sker på distans ute hos kund. Om oss Vibre Termovision & Konsult AB grundades i augusti 2024 och har sedan dess haft en flygande start vilket är anledningen till varför vi nu behöver förstärkning på flera led. Vibre är experter inom termografering och besiktning av elanläggningar samt certifierade inom mättjänster. Vi kombinerar det lilla företagets flexibilitet och personliga engagemang med den höga kvalitet och professionalism som branschen kräver. Med fokus på noggrannhet, förtroende och kundnytta hjälper vi våra kunder att upptäcka dolda problem innan de blir kostsamma. Vårt arbete gör skillnad – på riktigt. I rollen som besiktningsingenjör kommer du att bli en del av vårt engagerade team, där samarbete och kunskapsutbyte värderas högt. Närmsta chef kommer vara vår operativa ledare som ger dig stöd och vägledning i det dagliga arbetet. Vi erbjuder dig möjligheten till personlig och professionell utveckling inom ett snabbväxande företag.  Som besiktningsingenjör kommer du bland annat Utföra termografi på elanläggningar för att identifiera fel, brister & avvikelser Genomföra besiktningar och dokumentation av elnät, fastigheter och industrier Samverka med tekniker och kunder för att implementera förbättrings-och förebyggande åtgärder Visuell och teknisk inspektion med hjälp av bl.a. värmekamera, pd och el-analysinstrument Läcksökning, exempelvis kontroll av tryckluftssystem och bedömning av energiförluster Dokumentation av utfört arbete, sammanställning och rapportering till kund Krav Grundläggande elkompetens B-körkort  Flytande svenska i tal & skrift  God datorvana samt erfarenhet av office-paketet Meriterande  Relevant utbildning inom el AL-behörighet Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med besiktningar & kontroller Relevant erfarenhet är meriterande, exempelvis inom el, kraft, elnät eller industri. Skulle du ha arbetat som elektriker tidigare är det ett stort plus i kanten Kunskaper i engelska & tyska Vi söker dig som Har ett starkt öga för detaljer och en naturlig förmåga att lösa problem. Med hjälp av din sociala kompetens och kommunikativa förmåga är du en skicklig relationsbyggare som alltid sätter kunden i fokus. Du trivs med frihet under ansvar och gillar att arbeta självständigt  men du vet också hur viktigt det är med god kommunikation och samarbete. Du är plikttrogen, genuin och har ett naturligt ordningssinne. Att hålla struktur och leverera med kvalitet är en självklarhet för dig. Samtidigt är du flexibel och prestigelös – du hugger i där det behövs och ser värdet i att jobba brett. För att trivas hos oss tror vi att du uppskattar omväxling, gillar att vara ute på uppdrag och inte har något emot att "flänga runt" lite och njuta av landskapet – det är en naturlig del av vardagen då vi är ett företag under uppstartsfas. Är du driven och nyfiken, och gillar tanken på att vara en del av ett mindre, jordnära företag där man hjälps åt och utvecklas tillsammans? Då kommer du att känna dig hemma här hos oss.  Övrigt Start: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Förtroendearbetstid Placering: Kalmar med omnejd Anställningsform: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning om 6 månader. Sista ansökningsdag: 2025-08-24 Rekryteringsprocessen: Vänligen notera att ett obligatorisk steg i rekryteringsprocessen om man går vidare till anställning är ett utdrag ur belastningsregistret. Då du kommer att arbeta i högriskanläggningar behöver du ha ett rent belastningsregister för att vara aktuell.  Notera att urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.  Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Tillväxtinitiativet Kalmars partner Thread AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxtinitiativet Kalmar för att hitta just dig.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Javautvecklare i början av karriären
Kronofogdemyndigheten
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Ett jobb som räknas! Hos oss bidrar du till ett välfungerande samhälle för all­män­het och företag. Vi söker dig som är i början av din karriär som java-utvecklare och som vill fortsätta växa i rollen hos oss. Du har grunderna och vill utvecklas vidare med oss, vi erbjuder stöd i form av erfarna kollegor och kompetensutveckling. Just nu anställer vi medarbetare i Göteborg, Malmö och Kalmar/Karlskrona.  Om jobbet I rollen som Java-utvecklare blir du en del av något av våra utvecklingsteam där du får möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Du kommer att arbeta med systemutveckling i en miljö där vi värdesätter samarbete, kreativitet och kontinuerligt lärande.  Dina arbetsuppgifter omfattar: •    Utveckling och förvaltning av våra Java-baserade system •    Samarbete i agila team för att utveckla användarvänliga lösningar •    Delta i kod-reviews och kunskapsdelning med kollegor •    Medverka i förbättringsarbete och teknisk utveckling Du arbetar dagligen i högt prioriterade och strategiskt viktiga IT-system tillsammans med kompetenta kollegor som du delar ditt intresse för teknik med. Du kommer att vara med och utveckla nya system och vidareutveckla samt förvalta befintliga system. Vår nyutveckling görs i Spring Boot.  Vad kan vi erbjuda dig? Som medarbetare på vår IT-avdelning är du en del av en miljö med hög kompetens, hjälpsamma och erfarna kollegor. Vi erbjuder bra möjligheter till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Våra medarbetare har avsatt tid för kompetensutveckling och som nyanställd kommer du få en gedigen introduktion. Här finns goda möjligheter att utvecklas som systemutvecklare, men även möjlighet att så småningom prova andra roller inom IT-organisationen.  Kronofogden bidrar till att motverka brottslighet genom att arbeta mot den kriminella ekonomin och samarbeta med andra myndigheter Vi är närmare 200 medarbetare på Kronofogden som genom IT-utveckling ser till att utforma de bästa tekniska förutsättningarna för våra 2100 kollegor. Vi har många pågående IT-projekt av skiftande karaktär: allt från att ersätta äldre, komplexa system till projekt med automatiseringsfokus och moderna e-tjänster för medborgarna. Om dig Som medarbetare på Kronofogden förväntas du leva upp till vår medarbetar-policy. Du tar initiativ, är engagerad och tar ansvar för att målen nås. Du bidrar till verksamhetens utveckling och hjälper dina kollegor att lyckas. Du bemöter andra med respekt, vänlighet och lyssnar aktivt på andra och visar positiv attityd.  Du har ett genuint intresse för att utveckla dina kunskaper och färdigheter. Du reflekterar över dina erfarenheter och tar tillvara på lärdomar för att kontinuerligt förbättra ditt arbete. Du bidrar aktivt i teamet och samverkar effektivt med andra. Du delar med dig av information och kunskap, och du stöttar dina kollegor för att nå gemensamma mål. Dina kvalifikationer: Vi söker dig som har: - examen från högskola/universitet eller YH-utbildning inom systemvetenskap, datateknik eller motsvarande - 2-3 års aktuell arbetslivserfarenhet av utveckling i Java - mycket goda kunskaper i svenska och engelska Det är önskvärt om du har: - arbetslivserfarenhet av arbete i databaser, SQL och JPA - arbetslivserfarenhet av Spring Boot v2 eller v3 - arbetslivserfarenhet av utveckling baserat på Openshift Container Plattform eller annan Kubernetesbaserad plattform - arbetslivserfarenhet av agil kravhantering - erfarenhet av REST - erfarenhet av testdriven utveckling Om oss Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag. Vi jobbar nära människor i utsatta situationer. Vi hjälper den som inte har fått betalt och vägleder den som ska betala. Vi ger medborgare och företag information och god service, så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut. Det kräver kunskap, handlingskraft, omtanke och mod. Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag – ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt.  Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. När du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig. Bra att veta Ansök jobbet via följande länk: https://kronofogden.varbi.com/what:job/jobID:831427/ Du väljer sedan en eller flera möjliga placeringsorter i urvalsfrågorna. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. Du blir anställd som IT-handläggare. Kronofogden erbjuder möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med arbetsgivaren. Att arbeta i staten innebär att du följer den statliga värdegrunden. Det ställs också särskilda krav på omdöme, säkerhetstänkande och att du följer gällande lagar. Vi ställer frågor vid intervju om tidigare eventuell brottslighet och brister i tidigare anställning. För slutkandidater ställs även dessa frågor till referenspersoner. Vi tar även in uppgifter om skulder registrerade hos Kronofogden, konkurs och näringsförbud. Framkomna uppgifter vägs in vid helhetsbedömningen av din lämplighet för den aktuella anställningen.  En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/jobba-hos-oss. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-31! Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan. Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025