Specialistläkare i allmänmedicin till vårdcentralen Åseda
REGION KRONOBERG
Specialistläkare

Välkommen till Region Kronoberg! Här arbetar 6500 personer för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Primärvården omfattar 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 Vårdguiden, primärvårdsrehab, primärvårdens hälsoenhet, familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter så att Kronobergarna får rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå. Vårdcentralen Åseda ligger i Uppvidinge kommun och har cirka 3600 listade patienter. Här får patienterna vård och behandling genom hela livet, med särskilda mottagningar för barnavård/familjecentral, äldreomsorg, hypertoni, astma/KOL och diabetes. I vårt arbete har vi ett gott bemötande, en god tillgänglighet och arbetar alltid med patienten i centrum. Vi söker nu efter dig som är specialistläkare i allmänmedicin som vill vara med och forma framtidens nära vård tillsammans med oss! Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete på en arbetsplats med god stämning, bra laganda, där vi hjälps åt med patienten i centrum.  Vi arbetar utifrån målsättningen 1100 listade patienter per läkare och har siktet inställt på att skapa en god kontinuitet och tillgänglighet för våra patienter och en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Men kontinuiteten i primärvården kan inte vila på bara en person - teamarbete är därför centralt hos oss och samtliga yrkeskategorier i teamet delar ett gemensamt ansvar för att patienten blir väl omhändertagen. Här gäller laget framför jaget och vi arbetar med att skapa förutsättningar för teamet på vårdcentralen att finnas där för patienten. Vårdcentralen Åseda ger dig som specialistläkare goda förutsättningar för samverkan, kompetensutbyte och professionell utveckling inom Region Kronoberg. Läs gärna mer om vad vi erbjuder dig som specialist i allmänmedicin i Region Kronoberg: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/specialist-i-allmanmedicin/ Om du funderar på att flytta hit erbjuder vi dig inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ ARBETSUPPGIFTER Vi vill skapa förutsättningar för att du ska kunna fokusera på det du gör bäst - att vara specialist i allmänmedicin och göra gott för dina patienter. Vi arbetar enligt rätt använd kompetens (RAK) och utreder vilka uppgifter som kan göras av andra yrkesgrupper. Det har bland annat resulterat i att medicinska sekreterare bokar och kallar och håller ihop de medicinska processerna. Vi har även undersköterskemottagningar och sjuksköterskemottagningar som bland annat har som uppgift att följa upp patienterna. Just nu fokuserar vi bland annat på att utarbeta kliniska spår för de stora patientgrupperna och arbetar för att ta fram nya arbetssätt för att kunna ta hand om de patienter som behöver oss mest. Vi har även ett pågående arbete med att lista patienterna på fast läkarkontakt för att ytterligare förbättra kontinuiteten.  Förutom sedvanligt arbete som specialist i allmänmedicin kommer du att: • Vara drivande i att utveckla och bygga upp framtidens vårdcentral. • Få en viktig roll i att utveckla och integrera förebyggande och hälsofrämjande insatser i vården. • Handleda utbildningsläkare, AT-läkare och ST-läkare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin. Som person är du prestigelös, tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att strukturera och prioritera. Du är teamorienterad, lösningsfokuserad och har såklart ett genuint intresse för primärvården. Vi värdesätter att du kan möta olika människor utifrån deras behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Vi tillämpar löpande rekrytering.  Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

50 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Frukost kock
Ekerum Golf & Resort AB
Kockar och kallskänkor

Vad krävs för tjänsten som Frukostkock  på Ekerum   Trygg med att tillaga och förbereda frukost till 50-400 personer, lätt att jobba i team, gilla ordning & reda , morgonpigg .  Frukost dagens viktigaste mål enligt många

50 dagar sedan
Sista ansökan:
25 oktober 2025
Glad 10årig tjej söker dig som älskar fart och fläkt!
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Är du en person som är framåt, utåtriktad, initiativtagande och påhittig? Då kan du vara den vi söker! Arbetet innebär att du hänger med vår glada tjej på 10 år som bor i Färjestaden. Tjejen älskar fart och fläkt och när det händer mycket saker, eftersom kunden är ett barn behöver du ha mycket energi, och vi ser gärna att du har en gnutta av barnasinnet kvar. Vår tjej har ingen kommunikation utan kommunicerar främst med kroppsspråk och ljudmelodier, samt vissa hjälpmedel - så här krävs det av dig att du är lyhörd och inkännande inför tjejens behov och önskemål. Tjejens största intressen är främst musik och dans, men det blir också många uteaktiviteter som att besöka lekplatser, bada, hoppa studsmatta och hitta på olika aktiviteter. Arbetet innebär att du och tjejen gör mycket aktiviteter tillsammans, men det kan också innebära en del häng i hemmet samt aktiviteter med hela familjen. Du som person är framåt, utåtriktad, initiativtagande och främst påhittig då jobbet kräver mycket eget initiativ och det krävs av dig att du kan vara självständig och hantera frihet under ansvar. På kunds önskemål söker vi en kvinna i åldern 20-40 år. Vi ser gärna att du som söker har körkort då vår tjej älskar att åka bil, men det är inget krav då det viktigaste är att du och tjejen fungerar tillsammans! Känner du igen dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar Omfattning: 81% Arbetstid: Främst kvällar mellan 13-10-22.00 samt en helg i månaden mellan 10.00-22.00 då kunden går i skolan på dagtid. Under sommar/lov/helgdagar brukar tiderna förändras till att man arbetar längre dagar, men färre. Tillträde: 19/6, inskolning kommer att ske tidigare. Finns även möjlighet att börja arbeta lite redan innan juni månad. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 31/5 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Magda Fahlén | 010 130 34 46 | [email protected]

51 dagar sedan
Sista ansökan:
24 oktober 2025
Undersköterska till vår provtagningsmottagning och hälsoverksamhet i Kalmar
MACC PEOPLE AB
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

MACC People har sedan 2021 vaccinerat över 450 000 personer i Skåne och efter en lyckad massvaccinering i Skåne öppnade vi upp i Västra Götaland på uppdrag av Regionen i augusti 2023. Vi täcker stora delar av både Skåne och Västra Götaland med både fysiska lokaler och mobila enheter och expanderar nu till kringliggande regioner. Vi söker därför förstärkning av undersköterska till vår kommande verksamhet i Kalmar. Allt började med erfaren akutvårdspersonal, från en värld där de räddade liv med sina händer, erfarenhet och kunskap till att nu rädda liv innan det blir akut. Värdegrunden kompetens, tillgänglighet, säkerhet, integritet, smittskydd och akutberedskap följde med. Vi arbetar för våra patienter när de behöver oss så väl i förebyggande syfte som när de redan är sjuka. Hos oss värdesätter vi personalens kompetens över ett vackert skal, patientsäkerheten får aldrig kompromissas och sker det ett misstag gör vi allt för att rätta till det misstaget och bygga rutiner för att det inte ska ske igen! Om tjänsten Du kommer ansvara för och arbeta med vår verksamhet i Kalmar där vi arbetar med provtagning, hälsokontroller och vaccinationer. Provtagning sker i regel självständigt i team om två undersköterskor och vaccinering i team med sjuksköterska som utför själva vaccinationen, visst egenarbete kan förekomma vid provtagning. Tjänsten lägger stor vikt vid den erfarenhet du bär med dig kring venprovtagning och sätter höga krav på mycket god förmåga av just detta. Arbetstiden är förlagd till vardagar kl. 7-1130 för provtagning, vaccination sker på eftermiddagen och bemannas i första hand med ensam sjuksköterska men vid högsäsong uppstår behov av undersköterska för att assistera vid vaccination.  Tjänsten är intermittent behovsanställd, dvs timanställning. Tjänsten lämpar sig till dig som önskar jobba med flexibla arbetstider ca 1-2 dagar per vecka. Start enligt överenskommelse, vi arbetar med löpande urval vid denna rekrytering. Du ansvarar för att: Venprovtagning Assistera vid vaccinering för ex. TBE, bältros, HPV, säsongsinfluensa och resevaccin Enklare vårdrådgivning Enklare journalföring Hantering av betalning Enklare inventering Rapportering av KPI:er Hälsokontroller Din kompetens: Vi söker dig som är självgående, trygg, flexibel, ansvarsfull, socialt utåtriktad och har en utmärkt samarbetsförmåga. Du ska känna dig trygg i momenten kring venprovtagning samt hantering av dessa prover. Resor i tjänsten kan förekomma i våra mobila enheter och ute hos kunder. Du behöver därför god körvana samt B-körkort. Vi ser att du delar våra värderingar kompetens, tillgänglighet, säkerhet, integritet, smittskydd och akutberedskap. Krav på skyddad yrkestitel som undersköterska Krav på mycket god erfarenhet av venprovtagning. Krav på B-körkort då resor i tjänsten kan förekomma Meriterande med erfarenhet av journalsystemet HLTHY samt Labportalen och Giddir. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande tjänst i en organisation i tillväxt som alltid sätter patienten och våra medarbetare främst. En arbetsmiljö som präglas av vilja att utvecklas där vi har roligt tillsammans med kollegor som brinner för sin yrkesroll. Värderingar vi som arbetsgivare står för och du som medarbetare kan vara stolt över. Bakgrundskontroller Som slutkandidat i vår rekryteringsprocess kan du komma att bli bakgrundskontrollerad. Vi genomför bakgrundskontroller för att säkerställa en trygg och rättvis anställning. Vi uppskattar om du vill granska ditt CV noggrant innan du skickar in din ansökan till oss. För att utföra dessa bakgrundskontroller har vi ett samarbete med 2Secure, ett internationellt säkerhetsföretag, för att säkerställa en trygg och rättvis process. Tack för din förståelse och ditt engagemang i att göra denna process så smidig och öppen som möjligt. Om oss Vi har vaccinerat över 450 000 människor sedan 2021, är ensamt upphandlad vaccinatör för stora delar av Västra Götaland och utvecklar just nu ett unikt koncept för mobil preventiv sjukvård via vår rullande klinik, MACC-bilen. Jägersrohälsan som är en del av MACC är navet i denna satsning på innovativ mobil sjukvård. Jägersrohälsan finns i rymliga lokaler på Derbyvägen vid Jägersro i Malmö där det bedrivits läkarmottagning i 30 år. Frågor besvaras av vår rekryteringsansvarige, Rebecka De Geer Paci, tel. 076-317 60 88. Är du den vi söker och vi den du söker? Vi ser fram emot att höra från dig så fort som möjligt! Ansök genom att klicka på länken, vi tar inte emot ansökningar via e-post.

51 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Ortopedingenjör | TeamOlmed Kalmar
Össur Nordic AB
Tandtekniker och ortopedingenjörer m.fl.

Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv? Vi söker nu en Ortopedingenjör till TeamOlmeds klinik i Kalmar. Sammanlagt är vi 20 medarbetare i länet varav 14 i Kalmar som genom vårt avtal med Region Kalmar län förser regionen med ortopedteknisk vård. Vi erbjuder även fotanalyser, skor, inlägg och ortoser till den privata sektorn via vår butik. Dina arbetsuppgifter Hos oss blir du en del av ett team med erfarna specialister som vill hjälpa människor att höja livskvalitén. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att möta patienter/privatkunder och förse dem med ortopedtekniska hjälpmedel. Du kommer att arbeta varierat med flera olika patientgrupper och förskriva hjälpmedel som skor, inlägg, ortoser samt proteser. Med hjälp av den senaste tekniken samt patenterade innovationer hjälper vi människor till ett aktivare liv. Vem vi söker Utbildad ortopedingenjör God datorvana Goda språkkunskaper i svenska Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta kliniskt som ortopedingenjör Som person är du kommunikativ, serviceinriktad, flexibel och har lätt för att bygga relationer. Du är mån om att hjälpa andra människor, är lösningsorienterad, självgående samt har en god kreativ förmåga. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du tycker om samarbete, är kundorienterad och gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt, tillgång till förmånsportal samt kollektivavtalad tjänstepension. Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Vi på TeamOlmed använder oss till stor del av digitala arbetssätt i vårt kliniska arbete och vi erbjuder kontinuerlig utbildning och personlig utveckling. Vi erbjuder även ett kliniskt utvecklingsprogram till nyutexaminerade ortopedingenjörer. Du kommer att arbeta tillsammans med ett tight och trevligt gäng kollegor i en verksamhet med korta beslutsvägar, där du får möjlighet att forma din egen arbetsdag. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv! Anställningen Heltid, tillsvidare. Vi tillämpar 6 månaders prövotid. Tillträde enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal. Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta klinikchef Caroline Gustafsson, 073- 06 13 886. Ansökan Klicka på ”Ansök” och följ instruktionerna. TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i åtta regioner och med cirka 320 medarbetare. Vi på TeamOlmed har som vision att vara möjliggöra ett liv utan begränsningar för våra patienter. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed är en del av Embla Medical - en ledande global leverantör av innovativa mobilitetslösningar. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.

51 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig Assistent i Kalmar dag, kväll, natt!
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Vår kvinnliga kund i Kalmar söker dig!Du är engagerad, socialt mogen, vårdkunnig och en frisk fläkt. Vår kund är 20 år och bor i en egen lägenhet centralt i Kalmar. Hon har assistans dygnet runt och behöver ha hjälp med det mesta i sin vardag. vår kund går på daglig verksamhet och behöver ha sin assistent med sig där.Du behöver ha erfarenhet av vård och omsorg, gärna av epilepsi, sondmatning och vara van vid att hantera mediciner.Dina egenskaper är, kreativ, gillar att vara aktiv samtidigt som du kan vara stillsam när det behövs.  Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.   Övrig information  Anställningsform:  visstidsanställning så länge uppdraget varar och vikariat Omfattning:  heltid, deltid Arbetstid: Dag, kväll, natt i veckans alla dagar Tillträde: enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Sista ansökningsdag 20250610 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Linda Eliasson tel 010-1303006 eller mail: [email protected] eller verksamhetschef Katarina Weiman tel 010-1303157 eller mail: [email protected]   Varmt välkommen med din ansökan!

52 dagar sedan
Sista ansökan:
23 oktober 2025
Undersköterskor till Atlasvägen
Humana AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge våra äldre möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter passionerade och ansvarsfulla undersköterskor till Atlasvägen, som vill hjälpa oss att leva ut vår vision – ”Alla har rätt till ett bra liv”. Sök nu och bli en del av vårt fantastiska team! Om tjänsterna Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Atlasvägen  får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vi söker nu tre (3) undersköterskor med arbete under dagtid, kvällstid och helger enligt schema. Tjänstgöringsgrad 75% Lön: Sker enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Två (2) av tjänsterna med omgående tillträde. En (1) tjänst med tillträde 1/9-25. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg där kvalitets- och utvecklingsarbete är en del i din utveckling Yrkeshandledning av kompetenta sjuksköterskor    En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Arbetsbeskrivning Som undersköterska på Humana Atlasvägen har du ett varierande arbete där du bland annat certifieras som kontaktperson för att på ett professionellt sätt planera och genomföra veckoplanering tillsamman med din kontaktperson, hanterar läkemedel, planerar aktiviteter. Du kommer dagligen att dokumenterar och hanterar eventuella avvikelser för att på ett systematisk sätt delta i vårt kvalitetsarbete . Tillsammans med kollegor fördelar ni arbetsuppgifter och kommunicerar med HSL-personal såsom verksamhetens sjuksköterskor, rehab personal och joursjuksköterska. Exempel på arbetsuppgifter:  Vara kontaktperson och ansvara för dina kunders veckoplanering och genomförandeplan Följa upp dina kunders veckoplanering och genomförandeplan Erhålla delegering av läkemedel från sjuksköterska Genomföra roliga aktiviteter Hantera dokument och avvikelser Vem är du? Vi söker dig som är en lagspelare – en person som är ansvarstagande och som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du måste tycka om utvecklingsarbete och att  utveckla dig själv som undersköterska. Du har en förmåga att se helheten och du är inte rädd för att ta initiativ. Du är van vid dokumentation och arbetar med kvalitet som ledord. Erfarenhet av personcentrerat arbete är meriterande och vi tror att det är viktigt att du är en relationsbyggare med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt. Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska gärna med några års erfarenhet   Besitter goda kunskaper i Svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom Erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Aneta Nääf bitr. verksamhetschef    [email protected] Cecilia Strömberg  Verksamhetschef   [email protected]  Ulrika Regin Samordnade gruppledare   [email protected]

53 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Doktorand i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet bedriver forskning och utbildning i företagsekonomi, nationalekonomi, statistik samt rätts- och turismvetenskap. Vår uppgift är att få människor att växa med hjälp av kunskap som forskare, lärare och studenter skapar tillsammans. Vi bidrar med entreprenöriellt tänkande och hållbara lösningar på komplexa organisations- och samhällsproblem. Vi är stolta över vår långa tradition av samverkan med det omgivande samhället. Vi är ackrediterade genom AACSB. Ämnesområde för anställningen: Företagsekonomi Placeringsort: Växjö eller Kalmar. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar så ingår resor mellan orterna. Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Högskoleförordningen (kapitel 5, paragraf 2) säger att den som är anställd som doktorand främst ska ägna sig åt sin egen doktorandutbildning. En doktorand får dock i begränsad omfattning arbeta med utbildning, forskning, och administration. Sådant arbete får, innan doktorsexamen har avlagts, inte omfatta mer än 20 procent av full doktorandarbetstid. Startdatum: 1 november 2025 eller enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning För tjänsten förväntas doktoranden fullfölja sitt avhandlingsarbete inom området marknadsföring. Forskningen ska avse strategiska och operativa marknadsföringens roll i den teknikdrivna transformeringen av företag i syfte att öka konkurrenskraft och tillväxt samt hur nya såväl som befintliga företag tacklar teknisk förändring kopplad till strategisk och operativ marknadsföring respektive driver den. Relevanta teman är AI, automatisering och digital transformation. Fokus ska vara på små och medelstora företag i Småland, inom industrier såsom exempelvis finansiella teknologier, turism, service, detaljhandel och hållbarhet, men även aktörer såsom IKEA ska vara en huvudpart för den aktuella tjänsten. Se länken nedan för ytterligare information om vår forskning och utbildning:https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/Organisation/feh/ekonomihogskolan/forskning/  Forskarutbildningen i företagsekonomi vid Linnéuniversitetet omfattar fyra års finansierade heltidsstudier. Den studerande kommer att läsa totalt 240 högskolepoäng (hp), varav 90 hp är kurser och avhandlingsarbetet är 150 hp. Följande länk ger kompletterande information om vår forskarutbildning:https://lnu.se/forskning/forskarutbildning/foretagsekonomi/ Den sökande som blir antagen till doktorandstudier kommer att delta i en forskarskola GATE – Graduade School of Advanced Technology and Enterprising och arbeta med företag i Småland. Forskarskolan GATE är en unik tvärvetenskaplig satsning från Ekonomihögskolan och Fakulteten för teknik vid Linnéuniversitetet. Forskarskolans syfte är att hantera utmaningar som globalisering, ny teknik såsom automatisering, digitalisering och AI, samt miljö- och klimatproblemen medför för företag. Den praktiska relevansen av avhandlingsområdet och forskningsfrågorna kommer att diskuteras i samarbete med företag i Småland. Se länken för ytterligare information om GATE: https://lnu.se/en/research/PhD-studies/gate---graduate-school-of-advanced-technology-and-enterprising/ Behörighetskrav Grundläggande behörighet har den som 1. avlagt examen på avancerad nivå, 2. fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller 3. på annat sätt inom eller utom Sverige förvärvat motsvarande kunskap. Särskild behörighet har den som 1. har minst 90 högskolepoäng inom ämnet företagsekonomi, eller ämnen anknutna till forskarutbildning i företagsekonomi, eller har motsvarande på annat sätt, inom eller utom Sverige, förvärvade kunskaper 2. har minst 15 högskolepoäng på kandidatnivå eller avancerad nivå i ämnet företagsekonomi eller i ämnen som anknyter till utbildning på forskarnivå i företagsekonomi, inklusive att man skrivit ett självständigt arbete på kandidatnivå eller avancerad nivå 3. har påvisade goda kunskaper i engelska. Meriterande för tjänsten Påvisade goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska är meriterande. Bedömningsgrunder Urval görs med hänsyn till den sökandes förmåga att tillgodogöra sig utbildningen på forskarnivå. I bedömningen tas hänsyn till den vetenskapliga skickligheten dokumenterad i akademiska arbeten, kursbetyg, bedömning av sökandets förutsättningar att genomföra utbildningen på forskarnivå, samt avhandlingsplanens relevans, originalitet och genomförbarhet. Se annonsen i sin helhet på https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/jobba-hos-oss/lediga-jobb/

53 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Universitetsadjunkt i nautiska ämnen
Linnéuniversitetet
Övriga universitets- och högskolelärare

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Sjöfartshögskolan vid fakulteten för teknik ligger vid havskanten mitt i Kalmar och har omkring 500 studenter, på plats och på distans. Med engagemang, ny teknik och erfarenhet formar vi morgondagens ledare inom sjöfart och drift. Vi erbjuder bland annat moderna utbildningar till sjökapten och sjöingenjör samt inom drift- och underhållsteknik. För oss är det viktigt att skapa möten mellan studenter, forskare och näringsliv, och vi arbetar aktivt för en ökad jämställdhet inom lärarkåren och branschen. I vår forskning är det en viktig målsättning att kunna ta fram lösningar för en sjöfart som är ren och långsiktigt hållbar för miljö och anställda. Vem kan jobba på Sjöfartshögskolan? Ett jobb på Sjöfartshögskolan kan öppna möjligheter för dig som vill verka kvar i yrket även om du inte vill vara kvar på sjön, och som ämnesspecialist får du träffa motiverade och intresserade studenter och kursdeltagare varje dag. Vårt erbjudande Du kommer till en arbetsplats som präglas av dynamik och där individen kan växa i rollen som lärare. I tjänsten ingår kompetensutvecklingstid för att vidareutveckla din kompetens pedagogiskt och ämnesmässigt. Det finns många förmåner med att arbeta på Linnéuniversitetet. Friskvårdsbidrag, generös semester och läkemedelsersättning är bara några i raden. Läs mer på lnu.se (Dina förmåner). Ämnesområde för befattningen: Nautiska ämnen med inriktning stabilitet, lasthantering och farligt gods Placeringsort tillsvidare: Placeringsort Kalmar. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar kan resor mellan orterna förekomma. Anställningens omfattning: 100 % tillsvidare. Tillträde: Tillträde snarast, med 6 månaders provanställning. Arbetsbeskrivning Som anställd lärare undervisar du i programutbildningar och fristående kurser. Du kan även undervisa i uppdrags- och fortbildningskurser. Du har kompetens att undervisa inom grundläggande nautiska ämnen med specialområde stabilitet, lasthantering inom olika segment med fokus på torra laster och farligt gods. Undervisningen bedrivs såväl på campus som på distans. I dina arbetsuppgifter ingår administration kopplad till undervisning, handledning och examination. Du samarbetar med studenter, kollegor inom institutionen och Linnéuniversitetet. Likaså samarbetar du med myndigheter, organisationer och företag inom sjöfartsnäringen som exempelvis Transportstyrelsen, rederier och andra utbildningsanordnare både nationellt och internationellt. Som lärare inom Linnéuniversitetet är det också viktigt att följa utvecklingen både inom de egna ämnesområdena och i samhället i övrigt när det gäller sådant som har betydelse för arbetet vid universitetet. Du kommer att beredas möjlighet till kompetensutveckling inom tjänsten, bland annat högskolepedagogisk utbildning om sökande inte innehar detta. För att läsa mer om rollen samt ansöka klicka här.    Upplysningar lämnas av Prefekt för Sjöfartshögskolan, Fredrik Hjorth, [email protected], 0480 – 49 76 21. Studierektor Magnus Hofvander 0480 – 49 76 84, HR-partner Karolina Arvidsson 0470-70 81 77 Facklig företrädare nås via universitetets växel 0772-288000. Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2025. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Din ansökan ska utformas enligt Mall för ansökan som du hittar i Kompletterande riktlinjer - Anställningsordning under rubriken "viktiga dokument" längst ned under annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Övriga handlingar, t ex olika typer av vetenskapliga arbeten, ska skickas in digitalt tillsammans med ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället.

53 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Timvikarie till Rackarungarnas förskola

Rackarungarnas förskola är en mindre, fristående förskola för barn mellan 1-5år. Förskolan är belägen i Tegelviken ca 2km från länssjukhuset. Nu söker vi dig som med engagemang och ansvarskänsla vill arbeta som timvikarie i vår verksamhet. Dina arbetsuppgifter som vikarie innebär att ge barnen en trygg och stimulerande miljö samt stötta ordinarie personal i deras dagliga arbete. Det förekommer både öppning och stängning av förskolan vilket innebär viss tid av ensamarbete. Du behöver kunna komma med kort varsel när ordinarie personal är borta, därför är det bra om du bor i Kalmar alternativt har körkort och tillgång till bil. Vi förutsätter att du arbetar utifrån en helhetssyn på barnet med respekt för dennes individuella behov. Viktigt för oss är att du: har en positiv attityd. är lugn, omtänksam och mån om att barnen ska ha det bra. är ansvarsfull både när det gäller dina arbetsuppgifter och relationer till barn, vårdnadshavare och kollegor. är kommunikativ och har lätt att både göra dig förstådd och att förstå andra, oavsett ålder, därför behöver du ha goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. är respektfull och värnar om varje människas integritet. att du ha nära till ett leende och skratt! För att arbeta hos oss krävs det examensbevis för barnskötarutbildning och utdrag från polisens belastningsregister som du kan begära ut via följande länk redan innan du ansökt https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ eftersom handläggningstiden kan vara upp till 2 veckor lång. Vi går igenom alla intresseanmälningar och intervjuar löpande under ansökningstiden. Vi tar endast emot ansökningar via vår mail, på svenska och med personligt brev och CV. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

53 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025