Össur Nordic AB jobb

Lediga jobb hos Össur Nordic AB

Business Controller to Embla Medical

At Embla Medical, we are dedicated to improving people’s mobility. We do this with compassion and innovation, from how we design our award-winning mobility solutions to how we operate our network of patient care clinics. Embla Medical is home to Össur, a leading global provider of prosthetics and bracing and supports solutions; FIOR & GENTZ, an innovative developer of neuro orthotics; and College Park, creators of custom-built prosthetic solutions for people of all activity levels. Since 1971, we have produced more than 2,100 patents and numerous award-winning designs, renowned advancing the Orthotic & Prosthetic (O&P) industry. Our patient care clinics make up a vast network, spread across multiple countries. They are modern, comfortable spaces where patients have access to innovative solutions, expert guidance, and personalized care and support. Our core values are Honesty, Courage and Frugality. Your role Our Clinics finance team at Embla Medical in Stockholm are looking for a Business Controller for our Clinics in Denmark (Ortos) and to co-pilot our Central Production facilities in Jönköping. Our core strategic initiative is to improve our Clinics profitability and optimize operational efficiency, and you will be instrumental in driving financial performance of these entities. You will report to the Director Business Control in Stockholm and collaborate with your finance colleagues in Scandinavia, Iceland and Eindhoven (The Netherlands). You will be supported by a financial control group in Stockholm as well as Transactional accounting and data analytics center of excellence in Szczecin (Poland). Some of your key responsibilities: Guide performance review meetings Make practical recommendations based on analysis Constructively challenge business partner assumptions and goals Understand how different stakeholder needs different approach Develop practical and acceptable compromises when negotiating Effectively prioritize business problems based on urgency and relevance Clarifies decision trade-offs to internal customers Generates multiple options to solve a problem and identifies the most effective solution Who are you Bachelor or Master’s degree in (Business) Economics or Business administration At least 5 years of experience in a similar role Knowledge of IFRS and basic understanding in accounting Excellent communication skills in English It´s meritorious if you have language skills in any of the Scandinavian languages, and/or if you have logistics and manufacturing experience You are business driven and have a good understanding of business needs. You are skilled in building partnerships and influencing decisions. You enjoy working independently as well as collaborating with your team. To thrive at Embla Medical it is important that you are communicative, customer oriented, result driven and like to work in an innovative company that is continuously developing. The employment Full time, start according to agreement. Location Stockholm, hybrid/remote. Travelling is required 1-2 weeks per quarter to Denmark and within Sweden, and 1-2 travels per year within EMEA. Application You apply via our website, please click on the link to proceed: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/OssurCareersGlobal/job/Stockholm-Sweden/Business-Controller-to-Embla-Medical_REQ-3430 If you already work in the company, please apply internally via Workday Jobs hub. Last application date is 2024-05-31. Please submit your application as soon as possible, the selection is ongoing and the position may be filled before the last application date.

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ortopedingenjör till TeamOlmed SÖS

Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv? TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 anställda. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed ägs av Össurkoncernen, en global ledande aktör inom den ortopedtekniska branschen. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod. Vi söker nu en legitimerad ortopedingenjör till vår klinik på Södersjukhuset i Stockholm. Vi är en renodlad vuxenverksamhet som tar emot ca 450 patienter i veckan med såväl akuta som kroniska funktionshinder. I verksamheten ingår fullskalig produktion av ortopedtekniska hjälpmedel och ett flertal teammottagningar både på SÖS och i Stockholm. Vi är stolta över att i samverkan med Södersjukhuset nu följa det regionala vårdprogrammet för underbensamputerade, och som ett resultat av det har markant ökat andelen patienter som blir gångare efter sin amputation, att ha utvecklat nya typer av såravlastande ortoser ihop med SÖS regionala sårcentrum och ha en bred kompetens för alla typer av vuxna patienter. Dina arbetsuppgifter Som ortopedingenjör kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att ta emot patienter, göra analyser och förskriva hjälpmedel. Du kommer även träffa patienter i team med våra olika samverkanspartners, och få möjlighet att utveckla dig inom dina intresseområden inom ortopedteknik. Du erbjuds ett omväxlande arbete där användningen av digital teknik och moderna kliniska metoder genomsyrar det dagliga arbetet. Vårt mål är att behålla en bred grundkompetens hos alla våra kliniker samtidigt som det prioriteras att ha möjlighet att fördjupa sig inom något intresseområde. Vi arbetar löpande med att utveckla vår verksamhet, det kan vara allt från vårt sortiment till att förbättra våra processer, vilket du också kommer att vara delaktig i. Vem vi söker Vi söker dig som är legitimerad ortopedingenjör och vill vara en del av vårt utvecklingsfokuserade och engagerade team på SÖS. Du har god datorvana och behärskar svenska flytande i tal och skrift. Det är krav på B-körkort. Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, serviceinriktad och flexibel. Du är ansvarstagande och har lätt för att bygga goda relationer. Vi ser också gärna att du är självgående, kreativ och noggrann i ditt arbete. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du tycker om samarbete, variation och att du gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. Vi erbjuder Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt, tillgång till förmånsportal samt kollektivavtalad tjänstepension. Som ortopedingenjör hos oss på Teamolmed SÖS kommer du att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Vi på TeamOlmed erbjuder personlig utveckling och kliniska karriärmöjligheter både lokalt på kliniken och inom TeamOlmed Akademi. Vi har även ett utvecklingsprogram för nyutexaminerade Ortopedingenjörer och möjligheter till fördjupning inom ditt intresseområde under din yrkeskarriär. På TeamOlmed SÖS har vi som motto att ligga i framkant gällande ortopedteknik för vuxna patienter och utveckla processer och produkter som är relevanta för såväl vårt företag som för branschen. Anställningen Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Cecilia Fougelberg, [email protected] 08-658 79 75 Ansökan Vi tar emot ansökningar via Össurs hemsida, vänligen klicka på länken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/sv-SE/OssurCareersGlobal/job/Stockholm-Sweden/Ortopedingenjr-till-TeamOlmed-SS_REQ-3252 Om du redan är anställd hos TeamOlmed ber vi dig att ansöka internt via Workday.

3 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Ortopedingenjör till TeamOlmed Huddinge/Södertälje

Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv? TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 anställda. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed ägs av Össurkoncernen, en global ledande aktör inom den ortopedtekniska branschen. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod. Vi söker nu en Ortopedingenjör till TeamOlmed Huddinge/Södertälje. Avdelningen består av cirka 25 medarbetare med lång erfarenhet att arbeta med alla typer av ortopedtekniska hjälpmedel samt en butik som riktar sig mot privatkunder och sjukhuspersonal. Som ortopedteknisk klinik, med placering centralt inne på Huddinge sjukhus samt nyöppnade lokaler i Södertälje centrum, är vi en självklar och starkt efterfrågad samarbetspartner på tvärprofessionella mottagningar inom många diagnosområden. Vi har goda relationer med andra yrkesprofessioner och möjligheterna är stora att utveckla dessa relationer ytterligare. Dina arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att ta emot patienter, göra analyser och förskriva hjälpmedel. Du kommer att arbeta varierat med flera olika patientgrupper och ortopedtekniska hjälpmedel. Du erbjuds ett omväxlande arbete där användningen av moderna tekniska och kliniska metoder genomsyrar det dagliga arbetet. Vi arbetar löpande med att utveckla vår verksamhet, det kan vara allt från vårt sortiment till att förbättra våra processer, vilket du också kommer att vara delaktig i. Vem vi söker Vi söker dig som är utbildad legitimerad Ortopedingenjör. Du har god datorvana och behärskar svenska flytande i tal och skrift. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta kliniskt som Ortopedingenjör. Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, serviceinriktad och flexibel. Du är ansvarstagande och har lätt för att bygga goda relationer. Vi ser också gärna att du är självgående, kreativ och noggrann i ditt arbete. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du tycker om samarbete, variation och att du gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. Vi erbjuder Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt, tillgång till förmånsportal samt kollektivavtalad tjänstepension. Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Du kommer att arbeta tillsammans med ett tight gäng kunniga och härliga kollegor. Vi på TeamOlmed använder oss till stor del av digitala arbetssätt i vårt kliniska arbete och vi erbjuder personlig utveckling och kliniska karriärmöjligheter både lokalt på kliniken och inom TeamOlmed Akademi. Vi erbjuder även ett utvecklingsprogram för nyutexaminerade Ortopedingenjörer. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv! Anställningen Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal. Grundplaceringen är i Huddinge, men det finns även möjlighet att tjänstgöra i Södertälje om så önskas. För mer information om tjänsten vänligen kontakta [email protected], 070-3543769. Ansökan Vi tar emot ansökningar via Össurs hemsida, vänligen klicka på länken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/sv-SE/OssurCareersGlobal/job/Huddinge-Sweden/Ortopedingenjr-TeamOlmed-Huddinge-Sdertlje_REQ-3258 Om du redan är anställd hos TeamOlmed ber vi dig att ansöka internt via Workday.

3 april 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Leg. Ortopedingenjör/Fysioterapeut TeamOlmed Uppsala

Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv? TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 anställda. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed ägs av Össurkoncernen, en global ledande aktör inom den ortopedtekniska branschen. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod. Vi söker nu en Leg. Ortopedingenjör eller Fysioterapeut till TeamOlmeds klinik i Uppsala som i dagsläget har ett 15-tal medarbetare. Kliniken bedriver även en butiksverksamhet med försäljning av bland annat skor och inlägg. Verksamheten är placerad centralt nära Akademiska Sjukhuset i Uppsala Science Park. Dina arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att möta patienter och förse de med ortopedtekniska hjälpmedel. Du kommer att arbeta brett med ortoser, skor och inlägg samt delta i vår jourverksamhet gentemot Akademiska sjukhuset. Det kan finnas möjlighet att jobba med barnhabilitering. Vår enhet i Uppsala ligger i framkant vad gäller protesförsörjning och gånganalys. Vi arbetar löpande med att utveckla vår verksamhet. Det kan vara allt från vårt sortiment till att förbättra våra processer, vilket du också kommer att vara delaktig i. Vi har avtal med Region Uppsala och utvecklar verksamheten i nära samarbete med regionens övriga vårdpersonal. Vem vi söker Vi söker dig som är utbildad Leg. ortopedingenjör alternativt fysioterapeut. Du har god datorvana och behärskar svenska flytande i tal och skrift. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta kliniskt med patienter och ifall du har erfarenhet av behandlande korsetter och/eller barnhabilitering. Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, serviceinriktad och flexibel. Vi ser också gärna att du är självgående, kreativ och noggrann i ditt arbete. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du tycker om samarbete, variation, har ett intresse för digital teknik och gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. Vi erbjuder Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt, tillgång till förmånsportal samt kollektivavtalad tjänstepension. Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Vi på TeamOlmed använder oss till stor del av digitala arbetssätt i vårt kliniska arbete och vi erbjuder kontinuerlig utbildning och personlig utveckling. Vi erbjuder utvecklingsprogram för både nyutexaminerade ortopedingenjörer och för dig med annan vårdutbildning som vill jobba kliniskt med patienter. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv! Anställningen Heltid, tillsvidare. Start omgående eller enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal. Ansökan Vi tar emot ansökningar via Össurs hemsida, vänligen klicka på länken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/sv-SE/OssurCareersGlobal/job/Uppsala-Sweden/Leg-Ortopedingenjr-TeamOlmed-Uppsala_REQ-2544 Om du redan är anställd hos TeamOlmed ber vi dig att ansöka internt via Workday. Du hittar jobbet genom att logga in i Workday och klicka på ikonen ”Karriär”.

2 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Director of Consumer engagement to Embla Medical

At Embla Medical, we are dedicated to improving people’s mobility. We do this with compassion and innovation, from how we design our award-winning mobility solutions to how we operate our network of patient care clinics. Embla Medical is home to Össur, a leading global provider of prosthetics and bracing and supports solutions; FIOR & GENTZ, an innovative developer of neuro orthotics; and College Park, creators of custom-built prosthetic solutions for people of all activity levels. Since 1971, we have produced more than 2,100 patents and numerous award-winning designs, renowned advancing the Orthotic & Prosthetic (O&P) industry. Our patient care clinics make up a vast network, spread across multiple countries. They are modern, comfortable spaces where patients have access to innovative solutions, expert guidance, and personalized care and support. Our core values are Honesty, Courage and Frugality. Your role As the Director of Consumer engagement at Embla Medical, you will be responsible for developing and implementing consumer engagement and support initiatives that empower amputees to navigate their healthcare journey with confidence and ease. You will work with a dedicated team focused on delivering personalized support services, education, and resources to amputees, caregivers, and healthcare professionals. Reporting to the VP of Business Development, you will collaborate closely with cross-functional teams to enhance patient engagement, adherence, and satisfaction while driving positive health outcomes. Some of your key responsibilities: Develop and execute a comprehensive amputee support program strategy aligned with the Embla Medicals mission. Build our DtC engine incl. Consumer marketing and activation. Lead a team of professionals responsible for providing personalized support services, including patient education, product information, relevant funding assistance, and access to resources. Collaborate with global and local internal stakeholders, including IT, marketing, sales, and regulatory teams, to ensure alignment and integration of amputee support initiatives across the organization. Establish and maintain strong relationships with external partners, advocacy groups, healthcare providers, and payers to enhance program reach and impact. Oversee the development of amputee support materials, including educational resources, toolkits, and digital platforms, to facilitate empowerment and self-management. Implement processes and systems to track and measure program effectiveness, including key performance indicators (KPIs), consumer outcomes, and satisfaction metrics. Ensure compliance with regulatory requirements, industry standards, and ethical guidelines governing patient support programs. Stay informed about emerging trends, best practices, and advancements in patient support services and healthcare technology to drive continuous improvement and innovation. Provide leadership, guidance, and mentorship to the amputee support team, fostering a culture of collaboration, empathy, and excellence. Who are you Master’s degree in business administration or similar Extensive experience in consumer support, with a strong track record of leadership and program management Experience in Digital Marketing, DTC (Direct to Consumer), Data and Commercial Knowledge of the healthcare industry Excellent communication skills in English You are a strong leader with a demonstrated ability to inspire, motivate, and develop high-performing teams. You have strong project management skills with the ability to prioritize, plan, and execute multiple initiatives simultaneously. You also have an analytical mindset with the ability to leverage data and insights to evaluate program performance, identify areas for improvement, and drive informed decision-making. To thrive at Embla Medical it is important that you are collaborative, communicative, customer oriented, result driven and like to work in an innovative company that is continuously developing. The employment Full time, permanent employment. Start according to agreement. International travelling will be expected 30-60 days a year. Location either Sweden, Denmark or Netherlands. Application You apply via our website, please click on the link to proceed: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/OssurCareersGlobal/job/Remote-Denmark/Director-of-Consumer-to-Embla-Medical_REQ-3416 If you already work in the company, please apply internally via Workday Jobs hub. Last application date is 2024-05-31. Please submit your application as soon as possible, the selection is ongoing and the position may be filled before the last application date.

2 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ortopedingenjör till TeamOlmed Barn&Ungdom Solna

Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv? TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 anställda. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed ägs av Össurkoncernen, en global ledande aktör inom den ortopedtekniska branschen. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod. Vi söker nu efter en Ortopedingenjör till TeamOlmeds klinik Barn & Ungdom i Solna som i dagsläget består av cirka 70 medarbetare. Vi är en högspecialiserad utvecklingsklinik för ortopedtekniska hjälpmedel till barn och unga vuxna och är en av de största klinikerna i landet. Dina arbetsuppgifter Som ortopedingenjör kommer du att ta emot och hjälpa barn & ungdomar med ortopedtekniska hjälpmedel. Du kommer att arbeta varierat från ax till limpa med flera olika typer av hjälpmedel, med störst fokus på specialanpassade ortoser. Vi har ett nära samarbete med behandlande team och vi har genom vårt stora upptagningsområde stor erfarenhet av ortoser för gång, stående, sittande såväl som förbättrad handfunktion. Vid förskrivning av gångortoser använder vi ett systematiskt arbetssätt vilket underlättas av vårt gånganalyssystem med två kameror och kraftplatta. Vi har även stor erfarenhet inom behandlande ortoser. Du kommer därmed att få möjlighet att lära dig ortoser inom hela det ortopedtekniska området, och ha ett tätt samarbete med ortopedläkare, fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Vem vi söker Vi söker dig som är utbildad ortopedingenjör. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta kliniskt som ortopedingenjör men det är inget krav. Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad, kommunikativ och flexibel. Vi ser också gärna att du är självgående, kreativ och noggrann i ditt arbete. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du tycker om samarbete, variation, har ett intresse för digital teknik och gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. Vi erbjuder Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Vi på TeamOlmed använder oss till stor del av digitala arbetssätt i vårt kliniska arbete och vi erbjuder kontinuerlig utbildning och personlig utveckling. Vi erbjuder även ett utvecklingsprogram för nyutexaminerade ortopedingenjörer. Du kommer att arbeta tillsammans med ett tight och trevligt gäng kollegor i en verksamhet med korta beslutsvägar, där du får möjlighet att forma din egen arbetsdag. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv! Anställningen Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Klinisk Chef Åsa Eliasson 072-395 79 91, [email protected] Ansökan Vi tar emot ansökningar via Össurs hemsida, vänligen klicka på länken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/sv-SE/OssurCareersGlobal/job/Solna-Sweden/Ortopedingenjrer-TeamOlmed-Barn-Ungdom-Solna_REQ-2509 Om du redan är anställd hos TeamOlmed ber vi dig att ansöka internt via Workday. Du hittar jobbet genom att logga in i Workday och klicka på ikonen ”Karriär”.

6 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Director Finance Business Partner Clinics

At Össur, we work in an industry that changes lives every day and we take great pride in everything we do as we strive to enable Life Without Limitations. A leading global provider of innovative mobility solutions, we improve people's mobility through our offering of prosthetics and bracing & supports products, and provide optimal clinical outcomes through our extensive network of patient care facilities. We are looking for an experienced Director Finance Business Partner to join our EMEA & APAC team Your role You will play a key role in overseeing the financial operations and strategic financial planning for the clinics within Össur. You will be responsible for ensuring financial stability, accuracy, and compliance with regulations while providing financial guidance and support to senior management. Your Tasks: Financial Strategy and Planning: Co-pilot on the implementation of EMEA Clinics strategies and plans aligned with organizational goals and objectives. Monitors Clinics FBP’s performance. Builds/monitors business cases that support strategic decision making. Primary finance stakeholder in regional Clinics M&A. Performance Management and Collaboration: Attends and prepares performance review meetings in close collaboration with business leaders. Proactively suggests business problems to address to Centers of Excellence (“COE”). Constructively supports and, if needed, challenges business partner strategic assumptions and goals. Communication and Stakeholder Management: Effectively communicates the story behind the numbers in terms business partners understand. Understands how different stakeholders need a different approach. Clarifies decision trade-offs to internal customers. Redirects poor business assumptions. Problem-Solving and Decision Making: Makes practical recommendations based on analysis. Asks questions that efficiently lead to identification of the root cause of problems. Develops practical and acceptable compromises when negotiating. Effectively prioritizes business problems based on urgency and relevance. Generates multiple options to solve a problem and identifies the most effective solution (quality decision). Who are you Solid educational background in (Business) Economics or Business admin, preferably including post graduate controllers degree/CPA degree Minimum 10 years of experience in a similar role Ability to guide, challenge and provide context on statistical methodology. Strategical thinker and able to be a critical stakeholder in strategic decision making; Professional verbal and written communication skills Eager to gain strong understanding of the business Driver of integrated partnerships, Collaborative, influencer and able to challenge decisions Maintains flexibility in fast-paced environment and continuously evolves to meet changing business needs Initiates changes where necessary, innovator in finance business partnering

1 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Leg. Ortopedingenjör till TeamOlmed i Uppsala

Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv? TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 anställda. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed ägs av Össurkoncernen, en global ledande aktör inom den ortopedtekniska branschen. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod. Vi söker nu en Leg. Ortopedingenjör till TeamOlmeds klinik i Uppsala som i dagsläget har ett 15-tal medarbetare. Kliniken bedriver även en butiksverksamhet med försäljning av bland annat skor och inlägg. Verksamheten är placerad centralt nära Akademiska Sjukhuset i Uppsala Science Park. Dina arbetsuppgifter Som Leg. Ortopedingenjör kommer din huvudsakliga arbetsuppgift vara att möta patienter och förse de med ortopedtekniska hjälpmedel. Du kommer att arbeta brett med ortoser, skor och inlägg samt delta i vår jourverksamhet gentemot Akademiska sjukhuset. Det kan finnas möjlighet att jobba med barnhabilitering. Vår enhet i Uppsala ligger i framkant vad gäller protesförsörjning och gånganalys. Vi arbetar löpande med att utveckla vår verksamhet. Det kan vara allt från vårt sortiment till att förbättra våra processer, vilket du också kommer att vara delaktig i. Vi har avtal med Region Uppsala och utvecklar verksamheten i nära samarbete med regionens övriga vårdpersonal. Vem vi söker Vi söker dig som är utbildad Leg. Ortopedingenjör. Du har god datorvana och behärskar svenska flytande i tal och skrift. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta kliniskt som Leg. Ortopedingenjör och ifall du har erfarenhet av behandlande korsetter och/eller barnhabilitering. Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, serviceinriktad och flexibel. Vi ser också gärna att du är självgående, kreativ och noggrann i ditt arbete. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du tycker om samarbete, variation, har ett intresse för digital teknik och gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. Vi erbjuder Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt, tillgång till förmånsportal samt kollektivavtalad tjänstepension. Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Vi på TeamOlmed använder oss till stor del av digitala arbetssätt i vårt kliniska arbete och vi erbjuder kontinuerlig utbildning och personlig utveckling. Vi erbjuder ett utvecklingsprogram för nyutexaminerade Ortopedingenjörer. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete som Leg. ortopedingenjör - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv! Anställningen Heltid, tillsvidare. Start omgående eller enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Verksamhetschef Benny Östling 070-367 79 57, [email protected] Ansökan Vi tar emot ansökningar via Össurs hemsida, vänligen klicka på länken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/sv-SE/OssurCareersGlobal/job/Uppsala-Sweden/Leg-Ortopedingenjr-TeamOlmed-Uppsala_REQ-2544 Om du redan är anställd hos TeamOlmed ber vi dig att ansöka internt via Workday. Du hittar jobbet genom att logga in i Workday och klicka på ikonen ”Karriär”.

8 november 2023
Sista ansökan:
30 april 2024