Företagssäljare till växande bolag

På Telebyrån letar vi efter en talangfull och driven Account Manager som vill göra skillnad i våra kunders vardag. Vi är ett växande företag med ett entusiastiskt team, och vi värdesätter våra anställda lika mycket som vi värdesätter våra kunder. Vi erbjuder konkurrenskraftiga löner, bra förmåner och branschens vassaste produktportfölj. Telebyrån är idag marknadsledande leverantör av telekom tjänster i Kalmar Län och en av Sveriges snabbast växande återförsäljare av telekom tjänster och levererar idag tjänster till tusentals företag runt om i landet.- detta med stor hjälp av branschens bästa produktportfölj och kompetens inom branschen. Vi söker dig som värdesätter en långsiktig relation med din arbetsgivare och framtida kunder. Din roll som Account Manager är avgörande för våra kunders utveckling, där du är motorn och hjärtat i företaget. Telebyrån erbjuder många förmåner och utbildningsprogram för sina anställda i utbyte mot en engagerad, driven och motiverad kollega som vill stanna hos oss långsiktigt. Du kommer att ställas inför komplexa men roliga utmaningar som ditt team kommer att hjälpa dig att lösa på bästa möjliga sätt. Så brinner du för digitalisering, försäljning, att driva dina egna affärsprocesser och att ta på dig ett stort ansvar? Då är det här nästa jobb för dig! Vem är du som söker? Vi tror att du har erfarenhet som Account Manager, fältsäljare eller nykundsäljare och är en god kommunikatör som kan få fram ditt budskap och skapa förtroende och tillit. Våra kunder älskar långsiktiga relationer och vi som arbetsgivare ser gärna att vi får den relationen med dig. Då får du ut mest av denna tjänst. Att du tycker om och drivs av försäljning ser vi som en självklarhet och i gengäld får du en attraktiv lönemodell som vi hoppas ska stimulera till ett extra engagemang. Jobbet fodrar en genuin nyfikenhet för att lära sig om telekom och digitalisering som vi ser är framtiden. Du behöver vara redo för att lära dig produkter och tjänster i en bransch där nyheter lanseras i rasande takt. För att lyckas behöver du ha stort engagemang och driv att vilja se kundens behov, hitta en lösning och uppskatta den långsiktiga kundrelationen. Vi letar efter någon som har: * Gymnasieexamen eller motsvarande, helst någon form av eftergymnasial utbildning * Arbetat med proaktiv B2B-försäljning * En stark känsla av ansvar över både dina kunder och planeringen av ditt dagliga arbete * God organisationsförmåga och är noggrann * Ett starkt driv och värdesätter laganda och att arbeta tillsammans som ett team. Plats: Kalmar Är du intresserad? Är du intresserad av att höra mer om den här tjänsten? Tveka inte att höra av dig till oss - Aziz 0764770077 [email protected]. Sista ansökningsdag är den 31 Maj 2024. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, eftersom vi kommer att genomföra intervjuer på löpande basis. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Produktionsingenjör

Produktionsingenjör Da Vinci är ett konsultföretag som erbjuder tjänster inom Produktutveckling, Produktionsteknik och Projektledning. Vi jobbar främst mot tillverkande industri och våra kunder återfinns inom tågindustri, lastbilstillverkning, kärnkraft, tillverkande industri och processindustri. Vi är baserade i Kalmar och de flesta av våra kunder finns i regionen. Da Vinci har idag 20 anställda där flera av dessa är delägare. Vi söker nu en produktionsingenjör för att möta en ökad efterfrågan. Tidigare erfarenhet av produktionstekniskt arbete är inte ett krav, men vi ser gärna att du är intresserad av produktion, problemlösning och teknik. Som konsult lägger vi också stor vikt vid att du är självgående, som person och i arbetet. Vi värdesätter om du har en ingenjörsutbildning inom maskinteknik, produktionsteknik, industriell ekonomi eller liknande. Som produktionstekniker på Da Vinci kommer du att få ett varierande och utvecklande arbete där du får lösa problem i olika branscher, vilket ger dig en bred kunskap. Du kommer att få lösa tekniska problem och effektivisera produktionen för våra kunder. Som stöd har du alltid de andra produktionsteknikerna på Da Vinci. Våra kunder finns främst i Kalmar-regionen. Som anställd på Da Vinci får du relevanta utbildningar och utmanande arbetsuppgifter. Vi strävar efter långvariga relationer med såväl våra anställda som kunder, och lägger därför stor vikt vid att du som anställd ska få ett uppdrag som passar dig bra. Vi har en familjär stämning på företaget och träffas ofta på olika aktiviteter. Känns detta som ett jobb för dig? Skicka då CV och en kort text om dig om varför du vill ha jobbet

17 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Postdoctoral position in Ecology

Welcome to Linnaeus University! Here you'll meet 2 200 staff members and 40 000 students, all united in following the vision to set knowledge in motion for a sustainable societal development. With us, research and education are conducted with an eye towards the future. Our proximity to the business world, both locally and globally, gives us a wide reach and the ability to create change that makes an impact. All that's needed is a place where ideas have the space to meet and grow. That's what we've created – and you are invited. Change starts here! The Department of Biology and Environmental Science is part of the Faculty of Health and Life Sciences. The research activities within this multidisciplinary department include the areas of aquatic ecology, cell and organism biology, evolutionary biology, microbiology, environmental science and environmental engineering as well as disease ecology. Subject area for the position: Ecology with focus on bioremediation and microalgal applications Location until further notice: Kalmar Hours and term: Employment according to post-doc agreement, full-time for 2 years Starting date: Starting date as agreed upon Job description Your work as a postdoc will primarily consist of research in aquatic ecology and industrial ecology. You will be expected to participate actively in the department’s knowledge environment and networks, both internally and externally. The Post Doc scholarship is part of the research group Marine Plankton Ecology and Applications and the multidisciplinary project ALGOLAND, which aims to develop biological solutions to address major societal challenges such as climate change, eutrophication and food/feed production in the Baltic Sea region. Microalgae are used to clean industrial waste streams, such as flue gas or process water and the biomass evaluated as animal feed supplement. The project is a close collaboration between academia and industry and has competence within biology, ecology, environmental science, sustainable development and economy. We seek a highly motivated Post Doc with a strong background in bioremediation, microalgal applications or biotechnology engineering. The work involves the evaluation of autotrophic, mixotrophic and heterotrophic cultivation to recover nutrients and CO2 from industrial waste streams, using existing pilot-scale photobioreactors. And in collaboration with regional energy- and pulp industry evaluate the feasibility and cost efficiency of implementing microalgal solutions within forest-based industry. The research will be conducted in collaboration with other scientist within the Centre for Ecology and Evolution in Microbial model Systems (EEMiS) at Linnaeus University Teaching and supervision, comprising no more than 20% of the total workload, may be included among your duties. Qualifications Anyone who has a doctorate in bioremediation, ecology or biotechnology engineering, or who has a degree from another country that is equivalent to a doctorate in bioremediation, ecology or biotechnology engineering, qualifies for the position. In accordance with the postdoc agreement, applicants who were awarded their degree no more than three years prior to the last application date for the present position should be considered first. An applicant must not previously have been employed as a postdoc for more than a year within the same or a related subject area at Linnaeus University. In order to qualify for the present position, the applicant must also have • Very high proficiency in academic writing and spoken Swedish and/or English • B-drivers license Assessment criteria Documented experience of bioremediation using microbial communities and/or algal solutions Documented experience in analytical methods, such as flow cytometry, biochemical analyses of biomass, metabolite screening, water quality assessment, molecular techniques Documented experience in data analyses and statistics A postdoc is part of a research team; consequently, flexibility and an ability to cooperate and collaborate are given great importance. When the university employs new teachers, the choice should fall on those applicants who, based on a qualitative holistic assessment of competence and skills, are considered most likely to successfully perform and develop relevant tasks and contribute to successful development of the organisation. Contact Head of Department Jonas Waldenström ([email protected]), +46-(0)480-446195 Research leader Dr. Elin Lindehoff ([email protected]) +46(0)-480-447359 Personnel Officer Marianne Palmer, +46-(0) 480-447303 Would you like to know more about the Dept of Biology and Environmental science? Learn more at Faculty of Health and Life Sciences | lnu.se Welcome with your application no later than May 16, 2024. The application in English must include a CV (with the applicant's phone number and email and contact details including the phone number and email address of two references), a cover letter describing the applicant's research interests, motivation for the project and experience relevant to the position, documentation of exams and grades, a copy of passport, a complete list of publications and any other documentation that the applicant wishes to present. Linnaeus University has the ambition to utilize the qualities that an even gender distribution and diversity brings to the organization. Please apply by clicking on the Apply button at the bottom of the ad. The credentials you invoke must be verified with certification and they must be attached digitally in your application. The application and other documents to be marked with the reference number. All documents cited must be received by the University no later than 24.00 (Local time in Sweden) on the closing day.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Postdoktor i ekologi med inriktning bioremediering med mikroalger

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Institutionen för biologi och miljö är en del av fakulteten för hälso- och livsvetenskap vid Linnéuniversitetet. Forskningsaktiviteterna inom denna multidisciplinära institution inkluderar områden som akvatisk ekologi, cell och organismbiologi, evolutionär biologi, mikrobiologi, miljövetenskap, miljöteknik och sjukdomsekologi. Ämnesområde för befattningen: Ekologi med inriktning bioremediering med mikroalger Placeringsort tillsvidare: Kalmar Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställning med stöd av postdoktoravtalet. Heltid i 2 år. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna består i huvudsak av forskning inom akvatisk ekologi och industriell ekologi. I din anställning förväntas du aktivt delta i institutionens miljö och nätverk såväl internt som externt. Tjänsten ingår i forskargruppen marina växtplanktons ekologi och tillämpning och det multidisciplinära projekteten i ALGOLAND som har fokus på biologiska lösningar för att lösa samhälleliga problem som klimatförändring, övergödning och foderproduktion i Östersjöregionen. Mikroalger används för rena industriella avloppsströmmar, så som rökgas och processvatten. Den skördade biomassan utvärderas som djurfoder. Projektet är ett nära samarbete mellan akademi och industri med kompetens inom biologi, ekologi, miljövetenskap, hållbar utveckling och ekonomi. Vi söker en engagerad postdoktor med stark bakgrund inom bioremediering, odling av mikroalger eller bioteknologi. Arbetet kommer att innebära drift och utvärdering av autotrof, mixotrof och heterotrof odling i odlingsreaktorer av pilotskala för att återvinna näring och CO2 från industriellt avfall och i samverkan med industri utvärdera möjligheterna att implementera mikroalger som bioremediering inom skogsbaserad industri. Forskningen utförs i samarbete med andra forskare inom Centre for Ecology and Evolution in Microbial model Systems (EEMiS) vid Linnéuniversitetet. Undervisning och handledning omfattande högst 20 % av heltid kan ingå i arbetsuppgifterna. Behörighetskrav Behörig att anställas som postdoktor är den som har avlagt doktorsexamen i bioremediering, ekologi eller bioteknologi eller har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen i bioremediering, ekologi eller bioteknologi. I enlighet med postdoktoravtalet bör i första hand den komma ifråga som har avlagt doktorsexamen tidigast tre år innan sista ansökningsdag för denna anställning. Examen ska vara avlagd senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. Sökande får inte tidigare ha varit anställd som postdoktor under mer än ett år inom samma eller närliggande ämnesområde vid Linnéuniversitetet. För behörighet till denna anställning krävs dessutom god talad svenska och/eller engelska och B-körkort. Bedömningsgrunder Meriterande i övrigt är hög skicklighet i akademiskt skrivande Dokumenterad erfarenhet av forskning inom bioremediering med mikroalger eller mikrober Dokumenterad erfarenhet av analytiska metoder tex. flödescytometri, biokemiska analyser av algbiomassa, analys av metaboliter, vattenkvalité och molekylära metoder Dokumenterad erfarenhet av dataanalys och statistik Arbetet sker i en forskargrupp varför samarbetsförmåga och flexibilitet tillmäts stor betydelse. När universitetet anställer nya lärare ska de sökande väljas som genom en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter samt bidra till en framgångsrik utveckling av verksamheten. Kontaktpersoner Prefekt Jonas Waldenström ([email protected]), +46-(0)480-446195 Forskningsledare Dr. Elin Lindehoff ([email protected]), +46(0)-480-447359 HR-partner Marianne Palmér ([email protected]), +46-(0) 480-447303 Vill du veta mer om Fakulteten för hälso- och livsvetenskap? Läs mer på: https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/Organisation/fakulteten-for-halso--och-livsvetenskap/ Välkommen med din ansökan senast 2024-05-16. Ansökan ska vara skriven på engelska och innehålla ett CV (med sökandens telefonnummer och e-post samt kontaktuppgifter innehållande telefonnummer och e-post till två referenspersoner), ett följebrev som beskriver den sökandes forskningsintressen, motivation för projektet och erfarenhet som är relevant för tjänsten, dokumentation av tentor och betyg, kopia på pass, en fullständig lista över publikationer samt eventuell annan dokumentation som den sökande vill visa upp. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Projektör Anslutnings- och Serviceaffärer

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra. Om oss I vårt team Kundleverans Kalmar som går under Anslutnings- & Serviceaffärer är vi tolv medarbetare som jobbar och ansvarar för samtliga kunddrivande projekt inom lokalnätet. Vi arbetar engagerat och gränsöverskridande tillsammans med våra kunder och entreprenörer för att driva utvecklingen mot framtidens elnät och ett hållbart samhälle. Hos oss får du vara en del av en kreativ och innovativ miljö där vi arbetar framåtriktat för att utvecklas. Din roll Vi söker nu en Projektör till vårt team som kommer att driva projekteringen av våra investeringar inom kundleverans men samtidigt stötta i reinvesteringsprojekt och större underhållsprojekt. I rollen som projektör har du ansvar för att designa och planera nätet för kundanslutningar vilket du gör genom att ta fram förberedande dokumentation såsom tekniska beskrivningar och ekonomiska kalkyler. Genom projektens gång har du tät dialog med projektledare inom gruppen och du ansvarar slutligen även för uppföljning av projekten. Dina erfarenheter Vi söker dig som har god förståelse för elnätets uppbyggnad och tidigare erfarenhet inom projektering eller beredning. Vi tror att du har en teknisk utbildning med inriktning mot elkraft, eldistribution eller likvärdigt men du kan även ha införskaffat dig dessa kunskaper på annat sätt. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du ser positivt på breda kontaktytor såväl internt som externt eftersom rollen innefattar löpande kontakter med bland annat exploatörer. För att ha rätt förutsättningar tror vi också att du har ett utpräglat självledarskap, förmågan att arbeta strukturerat och ett högt affärs- och leveransfokus.  Hur är det hos oss? Vi välkomnar dig till ett engagerat och prestigelöst team där vi respekterar och är lyhörda för varandra. Vi hjälper den som behöver och har roligt tillsammans! I varierade roller som projektörer, projektledare och nättekniker driver vi tillsammans kundinitierade åtaganden från förfrågan till slutförande i nära samarbete med varandra och våra entreprenörer. På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas. Vi arbetar för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin personliga hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill! Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 30 april. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef: Annelie Jonsson, +46 768 372338 För fackliga frågor, vänligen kontakta:  Unionen, [email protected] Akademikerna, [email protected] Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

17 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Medicinsk sekreterare till Stensö HC

Är du intresserad av att arbeta som medicinsk sekreterare på Stensö hälsocentral? Som medicinsk sekreterare kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av journalskrivning, receptionsarbete samt andra administrativa arbetsuppgifter. I arbetet ingår nära samarbete med övriga yrkeskategorier på hälsocentralen för att tillsammans kunna ge våra patienter den bästa vården. Tjänsten är ett vikariat på 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.  Om dig Vi söker dig som har en medicinsk sekreterarutbildning alternativt vårdadministratörsutbildning. Vi ser att du har en god datorvana och har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Du är en positiv och flexibel person som har lätt för att samarbeta. Du trivs även med att ge god service till både kollegor och patienter. Erfarenhet av arbete i journalsystemet Cosmic är meriterande, liksom tidigare erfarenheter av arbete i primärvård. Din framtida arbetsplats Stensö hälsocentral är en medelstor hälsocentral med 8200 listade patienter. På enheten arbetar distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, specialister i allmänmedicin, ST-läkare, AT-läkare, utbildningsläkare, medicinska sekreterare och psykologer. Arbetsplatsen har en rad resurs- och stödfunktioner genom centraladministrativ nivå som behövs för att vi ska kunna driva verksamheten på ett bra sätt. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen som erbjuder hälso- och sjukvård i hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Tillsammans är vi cirka 900 medarbetare som jobbar med att främja hälsa i alla möten. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Extrajobb som Mystery Shopper - Kalmar-området

Var med och skapa bättre kundmöten i Sverige – viktigt extrajobb Nu söker vi mystery shoppers och intervjuare för kortare uppdrag i hela landet. Custitude utför flera typer av kundundersökningar; Mystery Shopping, Store checks, exitintervjuer men även coaching på plats i butik. Vi skulle bli glada om du vill vara en del av vårt kundmötesteam som mystery shopper. Vi samarbetar med flera kedjor och företag som vill utveckla sitt kundmöte i olika kanaler. Då är en viktig del att förstå vad man är bra på och vad som är utvecklingsbart, både på kedjenivå men även på butiksnivå. Genom mystery shopping gör vi anonyma besök där vi utvärderar servicen och ser hur du blir bemött som kund. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Våra förväntningar på dig är att du är: • Förberedd: Du har alltid läst på instruktioner och manualer innan du gör dina uppdrag. • Ansvarsfull: Du ser till att dina uppdrag utförs enligt plan och i tid. • Pålitlig: Du förstår syftet med det du och Custitude gör, du är intresserad av resultaten och vill att kunden ska kunna utvecklas av dina svar. Du kan kommunicera väl på svenska både skriftligt och muntligt. Genom att du registrerar dig i vår databas kommer du bli en del av Custitudes kundmötesteam. Du kommer bli tillfrågad om uppdrag och kan välja att tacka ja/nej vid varje givet tillfälle. En observation tar oftast, inklusive rapportering, 1 timme. Ofta är tiderna för uppdragen väldigt flexibla vilket gör detta till ett mycket bra extrajobb.Ersättning är per uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan. #jobbjustnu

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Medicinsk sekreterare

Som medicinsk sekreterare kommer du framför allt att arbeta inom slutenvården, mottagning och geriatriska rådgivningsteamet på Geriatriska kliniken på länssjukhuset i Kalmar. Vi erbjuder varierande arbetsuppgifter såsom journalskrivning i Cosmic, administrativa arbetsuppgifter runt patientjournalen, statistik- och registreringsarbete, remisshantering, kodning, webbhantering samt bokning av patienter. Du bör vara intresserad av att göra andra medicinska sekreteraruppgifter utöver diktatskrivning som t ex behörighetsansökningar och annat administrativt stöd till avdelningschef. Vi tror på samarbete och hjälpsamhet som en viktig del av arbetet för våra mest sköra äldre. Om dig Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, läkarsekreterar-/vårdadministratör. Det är meriterade med tidigare erfarenhet inom hälso- och sjukvård samt erfarenhet av journalsystemet Cosmic. Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift och goda kunskaper i medicinsk terminologi. Som person är du engagerad, noggrann, har ett gott bemötande med såväl medarbetare som patienter. Du har en vilja att samarbeta för att skapa bästa resultat för patienten och medarbetarna på kliniken. Arbetet innebär ett varierat arbetstempo, kunna prioritera och vara flexibel. Du bör besitta förmågan att växla mellan självständigt arbete och arbete i team samt engagemang kring ständiga förbättringar av verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!  Din framtida arbetsplats Geriatriska kliniken består av tre vårdavdelningar, minnesmottagning, strump- och ödemmottagning, lasarettsansluten hemsjukvård, rådgivningsteam för palliativ vård och ett geriatriskt rådgivningsteam. Vi behöver bli fler i vårt härliga team som utgörs av kunniga, engagerade medarbetare som är nyfikna på framtiden och som trivs med att arbeta med äldre. Du delar vår vision om bra bemötande och delaktighet kring vården av de mest sköra äldre. Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi är en arbetsplats som gillar att förändra vår verksamhet till det bättre, testa, utvärdera och införa. Vi strävar efter att se och utveckla det friska hos de mest sköra äldre. Vi vill erbjuda ett geriatriskt team till alla som behöver det och en trygg vård. Vi hoppas att just Du vill komma till oss och vara en del av vårt glada gäng. Vi är en del av Länssjukhuset i Kalmar, där 2300 personer arbetar för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset har moderna lokaler och ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Länssjukhuset i Kalmar är ett av Sveriges 20 länssjukhus och Region Kalmar läns största arbetsplats. Sjukhuset är tillräckligt stort för att ha de flesta specialiteter representerade samtidigt som det är tillräckligt litet för en bra och personlig kontakt över klinikgränserna. Tack vare engagerade och kunniga medarbetare har vi under lång tid visat upp goda nationella resultat – detta är vi stolta över! Vår arbetsmiljö kännetecknas av arbetsglädje, delaktighet, öppenhet och trygghet. Vi är 7000 medarbetare i Region Kalmar län som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Tillsammans arbetar vi för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Välkommen att bli en av oss! Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

17 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Personlig assistent i kalmar

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Kvinna i Kalmar söker personlig assistent, semestervikarie Jag är en tjej på 34 år, jag bor i en lägenhet i Kalmar och söker en personlig assistent som stöd i min vardag. Jag behöver tid att göra saker i min egen takt och få mycket uppmuntran. Det är viktigt att du har tålamod och är flexibel. Att du gillar att röra på dig och tar dig an utmaningen som få mig att röra på mig. Att du är en positiv person, med nära till skratt, som är bra på att uppmuntra och inspirera till olika aktiviteter och praktiska göromål. Förmåga att känna in vad som är bäst för mig och att du kan arbeta självständigt, under stort ansvar. På fritiden cyklar jag, går på promenader varje dag. Besöker museer och naturen, som ligger på cykelavstånd från min lägenhet. Tycker mycket om att bada. Jobbar med måleri ett par gånger i veckan. Gillar musik i alla former och att titta på film. Som assistent hos mig gör du skillnad i mitt liv. Hjälper mig att hålla kontakt med kompisar och familj. Jag förflyttar mig mestadels med tandemcykel, buss eller färdtjänst. Har inte daglig verksamhet, utan som assistent, stöttar och inspirerar du mig igenom mina planerade dagar. Har du tidigare arbetat som personlig assistent, eller med människor på något sätt är meriterande. Extra plus om du har en pedagogisk utbildning och/eller erfarenhet av att möta personer inom autismspektrat. Tecken som stöd, TAKK, är meriterande, då jag har svårt att uppfatta enbart det verbala språket. Jag kan själv kommunicera med enstaka ord så du behöver vara bra på att läsa in andra signaler såsom kroppsspråk. Jag ser gärna att du är kvinna. Ett krav är att du är rökfri. Anställning med varierande arbetstid dag, kväll och natt. Vissa pass är dygnspass. Annonsens ID nummer: 233395 Som en del av vår rekryteringsprocess kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning” Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024