Om enheten 31. jägarbataljonen är ett lätt konventionellt jägarförband med uppgift att stödja Försvarsmaktens specialförband. Bataljonen är ett stående förband med hög tillgänglighet och är tränat för insatser med kort om tid till förberedelser. Förbandet löser uppgifter i hela konfliktskalan, såväl inom Sveriges gränser som i resterande delar av världen. Som yrkesofficer vid bataljonen skall du vara beredd att genomföra internationell tjänst då detta är ett naturligt inslag i vår verksamhet. Dimensionerande profil för bataljonen är främst förmågan att genomföra snabba förflyttningar och strid till fots med burna vapensystem. Bataljonen är välövad och har utvecklade metoder att lösa dessa uppgifter tillsammans med helikopter- och transportflygförband. Bataljonen verkar i uppgiftsanpassade stridsgrupper över stora ytor och ofta i en annan riktning än övriga förband vilket ställer stora krav på personalens fysiska och psykiska förmåga. Detta ställer vidare stora krav på enskilda soldatfärdigheter samt förmågan att som individ kunna prioritera uppdraget och gruppen före sina egna behov. Utöver soldatfärdigheterna krävs god samarbetsförmåga, initiativtagande samt hög stresstålighet, vilka är förutsättningar för att yrkesofficeren tillsammans med gruppen ska kunna verka i samtliga situationer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Yrkesofficerens uppgift vid bataljonen kan vara allt ifrån högintensiv strid till förnödenhetsförsörjning, upprätthållande av bataljonens ledningsresurser samt stabstjänst. Bataljonens enheter verkar under kortare perioder självständigt, vilket ställer stora krav på förståelse för uppgiften och initiativkraft på samtliga ledningsnivåer. Inom samtliga yrkesofficersbefattningar på bataljonen ställs höga krav på fysisk prestationsförmåga, samarbetsförmåga samt viljan att agera i de situationer man ställs inför. Sökbara inriktningar vid bataljonen Beroende på vilka kompetenser och erfarenheter den sökande har kan bataljonen erbjuda en stor bredd av befattningar inom bataljons-, skvadrons- och plutonsnivå. För mer information om lediga och aktuella befattningar kontakta: [email protected] Krav för tjänsten • Genomförd och godkänd militär grundutbildning • Genomförd och godkänd yrkesofficersutbildning • Godkända anställningstester vid 31.Jägarbataljonen Meriterande • B-körkort, manuell växellåda • C-körkort • Militärt förarbevis (TGB16, LTGV, TGB14/15, TGB17) • Utbildning farligt gods • Tidigare internationell tjänstgöring • Tidigare tjänstgöring vid jägarförband Personliga egenskaper Framträdande egenskaper som vi söker är självständighet, initiativförmåga och flexibilitet. Vidare bör du vara lösningsorienterad och strukturerad i ditt sätt att hantera olika situationer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Anställningskategori: Yrkesofficer (OFF/K & SO/K) Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Karlsborg Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lön Urval: Urval och intervjuer sker löpande Intervjuer samt tester kommer att ske löpande i Karlsborg. En kallelse med mer information kommer att skickas till den e-post du angivit i din ansökan. Ansökan Din ansökan ska innehålla: • CV • Personligt brev med beskrivning av dig själv samt en levnadsbeskrivning både civilt och militärt. • CV inklusive kontaktuppgifter till två referenter. • Examensbevis, YO. • Gymnasiebetyg. • Relevanta betyg & intyg för tjänsten. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-09-04. För information om rekryteringsprocessen kontakta: HR-avd/S1 31.Jbat Mejl: [email protected] Fackliga företrädare OFR/O, [email protected] SACO, 0505 45 10 00 (växel) OFR/S, Mikael Ekelund, 0505 45 10 00 (växel) SEKO, Jon Sjöberg , 0505 45 10 00 (växel) Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Livregementets husarer, K 3, har snabba och slagkraftiga förband samt en lång erfarenhet inom underrättelseområdet. K 3 utbildar en jägarbataljon och en underrättelsebataljon. Jägarbataljonen är ett förband med hög rörlighet som ska kunna vara först på plats vid en insats. Underrättelsebataljonen levererar underrättelser genom att använda avancerad teknik, personal på marken och obemannade luftfarkoster (RPAS). Vid K 3 finns också Försvarsmaktens överlevnadsskola och Flygenheten som ansvar för fjärrstyrda flygsystem samt militär fallskärmstjänst. Här finns också stödfunktionerna Garnisonsenheten och Logistikenheten. Läs gärna mer på denna sida. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Om enheten Vill du vara en del av ett viktigt uppdrag där du får möjlighet att utvecklas? Som personaladministratör i Försvarsmakten utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Varmt välkommen med din ansökan. 31. jägarbataljonen är ett jägarförband med uppgift att stödja Försvarsmaktens specialförband. Bataljonen är ett stående förband med hög tillgänglighet och är tränat för insatser med kort om tid till förberedelser. Förbandet löser uppgifter i hela konfliktskalan, såväl inom Sveriges gränser som i resterande delar av världen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som skvadronsadministratör på 31.Jägarbataljon så kommer din placering att vara på en av 31.Jägarbataljonens två skvadroner. Du kommer att vara direkt underställd skvadronchefen, men du kommer att sitta tillsammans med bataljonsstabens personalfunktion. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att utgöra skvadronchefens och plutonchefernas administrativa stöd. Det innebär bland annat att stödja chefer i personaladministration exempelvis vid anställning, avslut, uppföljning och tidsredovisning. I din roll som administratör kommer du att ansvara för arbetet med arkivering, bemanningslistor och skiftplanering. I uppdraget ingår även att skapa rapporter och presentera statistik kopplat till personal. Ditt uppdrag innebär att du kommer att ha ett tätt samarbete med bataljonens egen personalfunktion S1. Personliga egenskaper Vi söker dig som är driven, ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du är serviceinriktad med en hög integritet. Du har en förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor, mot högt uppsatta mål. I kontakten med andra är du lyhörd och förtroendeskapande. För att passa på befattningen så bör du trivas i en miljö som kännetecknas av högt arbetstempo och motiverade kollegor, med en blandning av rutinärenden och nya utmaningar. Du har ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt. Det är också viktigt att du är flexibel och mottaglig för snabba förändringar och omprioriteringar. Vad erbjuder vi? Försvarsmakten erbjuder fördelaktiga förmåner, exempelvis träning på arbetstid (3h/ vecka), utbildningar, möjlighet till personlig utveckling samt en flexibel arbetstid. Kvalifikationskrav • Aktuell och relevant erfarenhet av administrativt arbete • Goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. • Goda kunskaper i Microsoft Office. • Godkänt excel-prov Meriterande kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten • Erfarenhet av att arbeta i Försvarsmaktens stödsystem, exempelvis PRIO & VIDAR • Tidigare erfarenhet från statlig myndighet • Goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området • Erfarenhet av publikationstjänst / myndighetsstyrande dokument Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För information om rekryteringsprocessen kontakta: Mejl: [email protected] Begränsad tillgänglighet under veckorna v29-31. Dokument att bifoga i ansökan • CV, inklusive minst två referenser • Personligt brev – beskriv varför du är lämplig för tjänsten • Gymnasieexamensbevis • Övriga intyg & betyg relevanta för tjänsten Anställningsform: Civil tjänsteman, tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Karlsborg Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Tjänsten inleds normalt med en provanställning om 6 månader som därefter övergår i en tillsvidaretjänst. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-06. Fackliga företrädare: SACO: OFR/O: [email protected] OFR/S: Mikael Ekelund SEKO: Daniel Andersson Samtliga nås via växeln, förutom OFR/O, 0500-45 10 00. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Livregementets husarer, K 3, har snabba och slagkraftiga förband samt en lång erfarenhet inom underrättelseområdet. K 3 utbildar en jägarbataljon och en underrättelsebataljon. Jägarbataljonen är ett förband med hög rörlighet som ska kunna vara först på plats vid en insats. Underrättelsebataljonen levererar underrättelser genom att använda avancerad teknik, personal på marken och obemannade luftfarkoster (RPAS). Vid K 3 finns också Försvarsmaktens överlevnadsskola och Flygenheten som ansvar för fjärrstyrda flygsystem samt militär fallskärmstjänst. Här finns också stödfunktionerna Garnisonsenheten och Logistikenheten. Läs gärna mer på denna sida. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Teknisk chef bataljon (OR7/8) till 31.jägarbataljonen, K 3 Om enheten 31. jägarbataljonen är ett lätt konventionellt jägarförband med uppgift att stödja Försvarsmaktens specialförband. Bataljonen är ett stående förband med hög tillgänglighet och är tränat för insatser med kort om tid till förberedelser. Förbandet löser uppgifter i hela konfliktskalan, såväl inom Sveriges gränser som i resterande delar av världen. Som yrkesofficer vid bataljonen skall du vara beredd att genomföra internationell tjänst då detta är ett naturligt inslag i vår verksamhet. Dimensionerande profil för bataljonen är främst förmågan att genomföra snabba förflyttningar och strid till fots med burna vapensystem. Bataljonen är välövad och har utvecklade metoder att lösa dessa uppgifter tillsammans med helikopter- och transportflygförband. Bataljonen verkar i uppgiftsanpassade stridsgrupper över stora ytor och ofta i en annan riktning än övriga förband vilket ställer stora krav på personalens fysiska och psykiska förmåga. Detta ställer vidare stora krav på enskilda soldatfärdigheter samt förmågan att som individ kunna prioritera uppdraget och gruppen före sina egna behov. Utöver soldatfärdigheterna krävs god samarbetsförmåga, initiativtagande samt hög stresstålighet vilka är förutsättningar för att jägarsoldaten tillsammans med gruppen ska kunna verka i samtliga situationer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som teknisk chef bataljon så tillhör du sektionen S4 vid bataljonsstaben och du utövar funktionsledning inom den tekniska tjänsten. Den tekniske chefen är bataljonens främste företrädare inom teknisk tjänst och representerar bataljonen vid funktionsmöten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: • Stödjer högre chef och DUC inom det tekniska området • Följer löpande upp tillgängligheten på bataljonens materiel • Leder bataljonens årliga vårdomgångar • Bereder och delger utgivna tekniska ordrar • Följer upp och mentorerar tekniska chefer på skvadronsnivån inom bataljonen • Stödjer med planering och genomförande av övrig logistik • Stödjer sektionschefen med förbandsutveckling inom området teknisk tjänst • Företräder bataljonen inom tex elsäkerhet och elarbeten Krav för tjänsten • Godkänd specialistofficersutbildning med inriktning teknisk tjänst • Erfarenhet som teknisk chef kompani/skvadron • B-körkort, manuell växellåda Meriterande • Arbetat i FM datasystem LIFT och PRIO • Förarbevis personterrängbil, tungt släp, tung lastbil • Erfarenhet av stabsarbete på bataljonsnivå • Erfarenhet av förbandsutveckling • Goda kunskaper i engelska motsvarande STANAG. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som teknisk chef bataljon så bör du som person vara strukturerad, ansvarfull, noggrann och ha god förmåga att kunna arbeta självständigt. Du bör ha god förmåga att förstå hur den militära verksamheten påverkar din roll och ditt ansvarsområde. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Anställningskategori: Yrkesofficer (OR7/8) Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Karlsborg Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lön Intervjuer samt tester kommer att genomföras i Karlsborg enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande. En kallelse med mer information kommer att skickas till den mejl du angivit i din ansökan om du uppfyller kraven. ANSÖKAN Din ansökan ska innehålla: • CV • Personligt brev, där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning • Utbildningsintyg, ex. gymnasiebetyg • Examensbevis YO • Övriga betyg/intyg Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-09-04. För information om rekryteringsprocessen kontakta: HR-avd/S1 31.Jbat Mejl: [email protected] Fackliga företrädare OFR/O, [email protected] SACO OFR/S, Mikael Ekelund, 0505 45 10 00 (växel) SEKO, Jon Sjöberg , 0505 45 10 00 (växel) Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Livregementets husarer, K 3, har snabba och slagkraftiga förband samt en lång erfarenhet inom underrättelseområdet. K 3 utbildar en jägarbataljon och en underrättelsebataljon. Jägarbataljonen är ett förband med hög rörlighet som ska kunna vara först på plats vid en insats. Underrättelsebataljonen levererar underrättelser genom att använda avancerad teknik, personal på marken och obemannade luftfarkoster (RPAS). Vid K 3 finns också Försvarsmaktens överlevnadsskola och Flygenheten som ansvar för fjärrstyrda flygsystem samt militär fallskärmstjänst. Här finns också stödfunktionerna Garnisonsenheten och Logistikenheten. Läs gärna mer på denna sida. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker just nu en timvikarie till ett uppdrag i Tibro. Krav: erfarenhet av sond och epilepsi samt körkort och tillgång till bil. Meriterande om du är undersköterska
Vill du vara med och leda förändring i en globalt framstående organisation? Hos Nammo Sweden i Karlsborg får du en central roll i att driva vår produktionsavdelning framåt. Vi söker en erfaren och driven Produktionschef som har en dokumenterad förmåga att leda genom andra chefer och skapa en stark, engagerad och resultatorienterad kultur. Denna strategiskt viktiga position innebär stort ansvar och en möjlighet att påverka på hög nivå. Din vardag Som Produktionschef på Nammo Sweden leder du inte bara den dagliga produktionen – du ansvarar för att utveckla och stötta dina teamledare och avdelningschefer. Du arbetar nära hela ledningsgruppen och rapporterar direkt till Sitechefen. Du är en del av ett team som ständigt strävar efter att förbättra våra processer och skapa en kultur av ständig utveckling. I rollen ingår bland annat: Ansvara för produktionen med ett starkt fokus på kvalitet, effektivitet och säkerhet Leda och stötta teamledare och avdelningschefer för att säkerställa ett effektivt och engagerat arbetssätt Budgetansvar och bemanningsplanering för att säkerställa att produktionsmål uppnås Utveckla och följa upp mål och nyckeltal för att optimera verksamhetens resultat Leda och implementera förbättringsarbete genom en LEAN-baserad kultur Säkerställa en god arbetsmiljö samt att alla lagar och riktlinjer efterlevs noggrant Vi söker dig som har Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att vara chef inom tillverkningsindustrin, gärna med erfarenhet av att leda andra chefer. Du är strategisk, strukturerad och har en förmåga att kombinera ett operativt närvarande ledarskap med ett långsiktigt helhetsperspektiv. För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du har: Minst 3 års erfarenhet som 2:a linjens chef inom tillverkningsindustri Dokumenterad erfarenhet av att leda andra chefer/teamledare och driva förändringsarbete Högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet Stark LEAN-kompetens och vana att leda förbättringsarbete Mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska B-körkort Som ledare är du förtroendeingivande, beslutsam och skapar engagemang i din organisation. Du har förmågan att fatta beslut i komplexa situationer och leder med tydlighet och integritet. Vill du veta mer? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Nammo med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-06-05. Om kunden Nammo-koncernen har ca 3.300 anställda och finns representerade i 11 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på tre orter i Sverige och har ca 500 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en lekfull och busig person? Då är det kanske dig jag söker som en av mina kvinnliga assistenter. Jag är en 16-åring tjej som bor i utkanten av Tibro men min familj. Jag behöver hjälp med toalettbestyr, vaka över mig när jag sover, intag av mina mediciner, hjälpa mig så jag kommer iväg till olika aktiviteter och vara mitt stöd i vardagen, där mitt funktionshinder sätter gränser helt enkelt. Jag har en muskelnedsättning som gör att jag måste göra stretchövningar regelbundet. Jag har inget talat språk utan kommunicerar med hjälp av bilder, kroppsspråk, gester, min kommunikationsbok PODD och mitt digitala kommunikationshjälpmedel. Har även en peklampa till min hjälp. Jag har även epilepsi så jag behöver ha hjälp om och när jag får anfall. Jag äter via en sond/knapp på magen och det är bra om du har erfarenhet av det, annars lär jag dig det. Har du erfarenhet eller utbildning är det ett plus. Vi önskar att du som söker är en kvinna som har lätt för att samarbeta och har förmågan att hantera många uppgifter samt. Du ska självklart tycka att det är roligt att jobba med barn. Vi ser helst att du har minst undersköterskeutbildning eller motsvarande och även tidigare erfarenhet av att arbeta med barn. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av autism, knapp och sondmatning. Teamet kring vår kund är viktig, därför kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att det ”klickar” mellan dig och vår kund. Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Vill du vara med från början och forma en nyckelroll i ett växande industriföretag? Hos Nammo i Karlsborg får du möjlighet att kliva in i en helt ny tjänst där du kombinerar teknik, IT och verksamhetsutveckling, mitt i hjärtat av vår moderna produktion. Vi söker dig som vill ta ett helhetsgrepp om våra produktionsnära IT-system och se till att de används till sin fulla kapacitet. Det här är en unik möjlighet att vara med från start och sätta din prägel på både rollen och våra tekniska lösningar. Samtidigt blir du en del av ett tryggt och stabilt företag i stark tillväxt, med framtiden i fokus och stora möjligheter till utveckling. DIN VARDAG I rollen som systemansvarig inom produktionsteknik hos Nammo får du en unik möjlighet att påverka och utveckla hur våra produktionsnära IT-system används. Du kommer att ansvara för drift, utveckling och optimering av flera centrala system, däribland driftuppföljningssystemet Baltazar, SPS-systemet Rekton, underhållssystemet Effecto samt affärssystemet Microsoft D365. Du blir en nyckelperson i kopplingen mellan produktion, teknik och IT. En viktig del i rollen blir att säkerställa att systemen används fullt ut och integreras effektivt med varandra, exempelvis genom datalake- eller molnlösningar. Det är en bred roll där du får arbeta nära både IT, produktionsteknik, processchefer och underhållsavdelningen, alltid med verksamhetens effektivitet och framtida utveckling i fokus. Du kommer att: Utveckla och förvalta våra Manufacturing Information Systems (MIS) Se till att systemen kommunicerar effektivt med varandra Stötta användarna med utbildning och support Arbeta som superuser, utvecklare och utbildare i våra produktionsnära system Säkerställa IT-säkerhet och driftsäkerhet i systemen Identifiera förbättringsområden och driva teknisk utveckling Det här är en ny roll som du får vara med och forma – med stort utrymme att påverka både arbetssätt och teknisk utveckling. VEM ÄR DU? Vi söker dig som är analytisk, lösningsorienterad och självgående. Du har ett genuint intresse för hur teknik kan bidra till smartare produktion, och du gillar att ta dig an nya system och processer. Du behöver inte kunna allt från start, det viktigaste är din nyfikenhet, vilja att lära och engagemang! Vi ser gärna att du har: Erfarenhet av driftuppföljningssystem, automation, MES, SCADA, OEE eller ERP Kunskaper inom databashantering och användargränssnitt (t.ex. Microsoft Fabric) Tidigare arbetat i en industriell miljö, gärna produktionsnära God kommunikativ förmåga och samarbetsvilja Utbildning inom IT, automation, systemvetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. VILL DU VETA MER? Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Nammo med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Karlström via e-post: [email protected] eller telefon +46703020273 eller Amanda Eksell via e-post: [email protected] eller telefon +46707434173. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-05-25. OM KUNDEN Nammo-koncernen har ca 3.300 anställda och finns representerade i 11 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på tre orter i Sverige och har ca 500 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet.
Befattningen erbjuder Vill du vara en del av Försvarsmaktens utveckling där du får möjlighet att stödja huvuddelen av Sveriges förband? Trivs du med att hålla många bollar i luften? Är du en person som sporras av en stor bredd av uppgifter? Då kan du vara rätt person för oss! Om befattningen Som skjutfältsofficer vid övnings- och skjutfältsdetaljen Karlsborg ingår du i ett arbetslag där du kommer att utgöra en viktig kugge. Att jobba på ett skjutfält innebär väldigt varierande arbetsuppgifter, där huvuddelen av uppgifterna riktar sig mot att förbanden ska kunna genomföra kvalitativa övningar. Då vi är en liten arbetsplats där vi löser en stor mängd varierande arbetsuppgifter är det viktigt att man är öppen för att lösa uppgifter som även ligger utanför sitt ansvarsområde. Detaljen jobbar som ett lag med förbandens verksamhet i centrum. För att alltid kunna leverera stöd till förbandens verksamhet strävar vi efter hög grad av redundans vad gäller kompetenser inom arbetslaget. Detta medför att det finns stor möjlighet till personlig utveckling mot önskade kompetenser. Några av arbetsuppgifterna som landar på skjutfältsofficeren är stötta förbanden med befattningen biträdande säkerhetschef, ansvara för övervaknings- samband- och säkerhetssystemen under skjutning. Om Övnings- och skjutfältsdetaljen Karlsborg Detaljen lyder under övnings- och skjutfältsavdelningen som finns vid Garnisonsenheten vid Skaraborgs regemente i Skövde. Avdelningen består av fem geografiskt spridda underställda övnings- och skjutfältsdetaljer vilka stödjer Försvarsmaktens förband med bland annat övningsfält, skjutfält, skjutbanor och övriga anordningar för att utveckla krigsförbanden. För ytterligare information om Garnisonsenheten, vänligen se annons på www.forsvarsmakten.se/lediga jobb Övnings- och skjutfältsdetaljen Karlsborg består av tre specialistofficerare och fem civilanställda. Detaljens uppgift är att stödja förband med förutsättningar för att kunna bedriva övning och skarpskjutningar på Försvarsmaktens fält runt Karlsborg. Det innefattar att stödja med övervakning vid skarpskjutning med radar och/eller båt samt tillse att det finns tillgång till målmateriel. Hålla god ordning på de två skjutfält, två skjutbanor, fyra övningsfält, ett övningshus, brandbana och handgranatsbana samt flertalet värmestugor som finns på övningsfälten ingår också i uppdraget. Kvalifikationer ·Yrkesofficer ·B-körkort ·God fysisk hälsa – arbetsplatsen tränar enligt FMFysS och har fastställda fyskrav Meriterande ·God förmåga i skjutgränsdator ·God förmåga i FUSA ·Förarbevis arbetsmaskiner Personliga egenskaper Som person bör du vara ansvarstagande, ordningsam och lösningsfokuserad. Du måste ha god samarbetsförmåga, personlig mognad och vara analytisk i säkerhetsarbetet. Du är lojal mot fattade beslut och agerar prestigelöst. Befattningen passar dig som kan förstå och analysera komplexa situationer och problem. Du har lätt för att kommunicera och skapa kontaktnät, såväl inom Försvarsmakten som utanför. Du växlar på ett självklart sätt mellan självständigt arbete och lagarbete. Vårt mål är att ge bästa möjliga stöd till förbanden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Kvälls- och helgtjänst förekommer regelbundet. Tjänsteresor såväl med som utan övernattning förekommer, både för att stödja inom egen avdelning och för att stödja Försvarsmaktens övningsverksamhet. Fysisk träning genomförs under arbetstid mot utsatta mål och krav. Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Kråks skjutfält, Karlsborg Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-28 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. För upplysningar om befattningen kontakta C Övnings- och skjutfältsdetaljen Karlsborg Daniel Långh, tfn 010-826 50 00, begär koppling till mobiltelefon För information om rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Eva Emanuelsson, tfn 010-826 50 00 (ledig v 527-531) Facklig företrädare: OF Skaraborgarna Niclas Sköld, tfn 010-826 50 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Skaraborgs regemente, P 4 har verksamhet från Älvdalen i norr till Remmene i söder. Ledningen sitter i Skövde där huvuddelen av värnpliktsutbildningen sker. Regementets uppgift är att rekrytera och utbilda värnpliktiga och personal till två pansarbataljoner, ett tungtransportkompani och ett brigadspaningskompani. P 4 ansvarar också för en brigadstab som vid kris och krig ska leda stora delar av arméns förband. Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/p4 Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan såväl som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
MR Kastanjen ligger i hjärtat av Karlsborgs fästning. Vi har öppet 365 dagar om året. Vi serverar frukost, lunch, middag, kvällsmål under året till våra soldater. Vi jobbar vardagar som helger. Eftersom vi befinner oss inne på försvarsanläggning så måste du vara en svensk medborgare. Kort om tjänsten Vi söker en flexibel, snabbfotad och glädje spridande kollega till vårt team som skall arbeta i matsalen med löpande restaurangarbete. Är du rätt person för jobbet så finns stora möjligheter till utveckling inom Nordrest! Vad säger kollegorna om Nordrest? ”På vår enhet har vi gemensam frukost varje morgon och en gång i månaden gör vi den extra mysig! Vi kör även lite spontana AW:s lite då och då och ibland mer uppstyrda.” Fler saker som gör livet extra trevligt på Nordrest Kollektivavtal med tjänstepension och avtalsförsäkringar samt friskvårdsbidrag Möjlighet att delta i motionslopp Stor kick-off för alla varje år Möjlighet till kompetensutveckling Korta beslutsvägar och stora möjligheter till egna initiativ Vem är då vår nya drömkollega? Vi tror att du är en glad filur med oemotståndlig personlighet som är en fena på att handskas med gäster. Samtidigt är du en av de där utvalda som har den närmast magiska förmågan att bjuda på det där lilla extra som gör restaurangbesöket till en upplevelse i en klass för sig. Vi vill att du har: Intresse för mat och dryck Tidigare erfarenheter från restaurang Kassa- och datavana Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Goda kunskaper i engelska Körkort B Svensk Medborgare Utdrag ur belastningsregister kommer efterfrågas Låter det som du? Bra! Uppfyller du även följande punkter måste vi verkligen ta en kaffe: Ett gediget intresse och gärna kunskap och erfarenhet av hållbarhetsarbete då restaurangen är KRAV-certifierad och både kvalitet- och miljöcertifierad enligt ISO 9001 och ISO 14001 Om Nordrest Nordrest är Sveriges uppstickare inom restaurangbranschen, ett renodlat restaurangföretag som arbetar med restauranger, cateringuppdrag, på skolor och inom omsorgen. Låter det intressant? Då är du välkommen med din ansökan snarast. Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning:100% Tillträde: Efter överenskommelse Lön: Enligt avtal Nästa steg i rekryteringsprocessen När du sökt tjänsten så kommer du få tillgång till en länk för en digital intervju med chat-roboten Hubert som tar ca 20-30 minuter. Vi ser gärna att du svarar på intervjun inom 48 timmar för att snabbt komma vidare i processen. Syftet med Hubert-intervjun är att vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju.
Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant
Välj ett jobb för att visa detaljer