I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Nu söker vi på Karlskrona anpassade grundskola en vikarie i ämnena NO och Hem- och konsumentkunskap till våra elever i mellan- och högstadiet. Världens roligaste jobb! Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER NO och HKK-lärare för våra elever på mellan- och högstadiet. I arbetet ingår att ha stort fokus på elevernas lärande och utveckling. Som lärare inom Karlskrona anpassade grundskola är du med och ansvarar för att skapa en trygg och stimulerande lärmiljö och för att främja elevernas utveckling, i både din egen undervisning och i elevens hela skoldag. Du deltar i teamets planering för att skapa en helhetsbild av våra elevers skolgång. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i NO och HHK alternativt andra utbildningar eller erfarenheter som gör att du passar bra som lärarvikarie. Vi söker en problemlösare som kan analysera situationer, identifiera lösningar och tillsammans med eleverna genomföra lärorik undervisning med bra lärande för våra elever. Du är bra på att skapa och stärka samarbeten internt och externt. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och strävar efter gemensamma mål. Det är naturligt för dig att kompromissa samt att dela med dig av information och kunskap. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
Vill du arbeta med samhällsviktig verksamhet? 3.sjöstridsflottiljen är en arbetsplats där vi möter dagens och framtidens högt ställda krav i en ständigt föränderlig värld. Vår huvudsakliga uppgift är att upprätthålla beredskap samt att utbilda krigsförband. 3.sjöstridsflottiljen söker nu en Säkerhetshandläggare. Avdelningen har till uppgift att ta fram underlag till beslutsfattande chefer samt stödja direkt underställda chefer inom området underrättelser och säkerhetstjänst. Vidare är avdelningen funktionsansvarig avseende underrättelser och säkerhetstjänst. Som Säkerhetshandläggare jobbar du med diverse förekommande ärenden, framför allt lokalt i Karlskrona, men även på andra verksamhetsorter där Marinen har verksamhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja säkerhetschefen i säkerhetsrelaterade frågor. • Handlägger förordnanden inom ramen för säkerhetstjänst • Handlägger säkerhetsprövningar • Stödjer Säkerhetschefen med säkerhetsrapportering och uppföljning av säkerhetsrapporter • Stödjer Säkerhetschefen med hantering och handläggning av säkerhetsärende Kvalifikationer Dokumenterad säkerhetsutbildning för Säkerhetshandläggare för militär och civil personal genomförd på FM UndSäkC, eller annan relevant säkerhetsutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. God förmåga att uttala sig i skrift och tal på både svenska och engelska Meriterande • Erfarenhet av arbete inom säkerhetstjänst i Försvarsmakten • Erfarenhet av att arbeta i Försvarsmaktens säkerhetsklassade system • Erfarenhet från arbete inom säkerhetstjänst i annan myndighet • Erfarenhet att arbeta med säkerhetsskyddsklassad verksamhet och information • Civil utbildning inom säkerhetstjänst Personliga egenskaper Du bör vara en person som stimuleras av utmaningar och har en hög arbetskapacitet. Du är positiv, lösningsinriktad, ansvarstagande, har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt vara säkerhetsmedveten. Du sätter dig snabbt in i nya förutsättningar för att lösa arbetsuppgifter, ibland med begränsade ingångsvärden. Du har förståelse och intresse för marinens uppgifter samt betydelsen av det vi levererar inom ramen för territoriell integritet. Du kommer i din tjänst att representera både din närmaste organisationsenhet men även Försvarsmakten som helhet, både nationellt och internationellt. Vi ser därför att du är kommunikativ, pedagogisk och bra på att skapa och upprätthålla sociala relationer. Med anställning följer skyldighet att krigsplaceras, delta i utbildning, övningar och insatser, både inrikes och utrikes. Obekväma arbetstider förekommer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Anställnnigsformen är tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd vid myndigheten. Arbetsort är Karlskrona. Tjänsten avser heltid. Lönesättning sker i enlighet med FM lönestruktur och lokal lönemålbild. Tillträde enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Kontakta Johanna Ålöw, telefonnummer 010-82 510 00 Information om rekryteringsprocessen Kontakta Wilhelm Tornerhjelm, telefonnummer 010-82 510 00 Facklig företrädare OFR/O (Kustflottans officersförening) Jonas Rydmarker, telefon 010-82 510 00 OFR/S (Försvarsförbundet förening 51) Jan Wasberg, telefonnummer 010-82 866 24 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-07-18. Din ansökan bör innehålla CV och referenser samt personligt brev där du motiverar varför du är lämplig för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Tredje sjöstridsflottiljen är ett insatsförband i den svenska marinen. Flottiljen har förmåga att kontrollera havsområden, sjövägar och sjöfart, genomföra insatser på och under ytan samt röja minor i hamnområden, kustnära farvatten och på öppet hav. Förbandet verkar såväl nationellt som internationellt. Fartyg och stab utbildar och tränar såväl sjömän som officerare till omedelbart insatsberedda förband. Flottiljen bidrar också löpande med personal till olika internationella insatser. Året om och dygnet runt bidrar flottiljen till säkerhet genom att patrullera och övervaka det svenska sjöterritoriet. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningens organisationsstruktur består av en nationell ledning för hela verksamheten med sex avdelningar som arbetar med ett nationellt perspektiv. Flygenheten tillhör den operativa avdelningen och är lokaliserad vid Skavsta flygplats, Nyköping. Under flygenheten finns flygkuststationen, som är en egen organisatorisk enhet bestående av en stationschef samt personal som utgör flygplanens besättningar. Som chef för Flygenheten kommer du att vara placerad vid flygkuststationen på Skavsta, alternativt vid något av Kustbevakningens kontor i Stockholm, Karlskrona eller Göteborg. Inom Flygenheten arbetar ett 40-tal personer. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Arbetsuppgifter Som chef för Flygenheten innefattar dina huvudsakliga ansvars- och arbetsområden ledning, uppföljning, förvaltning och utveckling av verksamheten. Du har ett särskilt ansvar att säkerställa att verksamheten utförs med flygsäkerheten i fokus och att det råder balans mellan uppgifter och resurser. Som arbetsgivarrepresentant bedriver du ett tillitsbaserat ledarskap och verkar för att agera efter Kustbevakningens värdegrund. I anställningen ingår budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp där du förväntas ta en aktiv roll för helheten och i synnerhet bidra med kompetens i frågor som rör den flygande verksamheten. Du arbetar även nära den biträdande enhetschefen, flygkuststationschefen och med övriga chefer i den operativa avdelningen för att nå målen med verksamheten. Enheten är även delvis organiserad som ett flygbolag där enhetschefen har en tillikauppgift som Accountable Manager. Den dagliga operativa verksamheten sker i samverkan med övriga enheter på operativa avdelningen, övriga myndigheten och i samverkan med andra myndigheter. Flygenhetens medverkan i internationella aktiviteter medför att nationella och internationella kontakter är en naturlig del av verksamheten. Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikesresor. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten, alternativt likvärdig utbildning eller erfarenhet som vi på Kustbevakningen bedömer som relevant. Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att vara chef eller ledare. Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. B-körkort. Det är meriterande om du har: Genomförd grundutbildning inom Kustbevakningen. Relevant arbetslivserfarenhet inom Kustbevakningens flygverksamhet, alternativt annat likvärdigt arbete inom flygbranschen som har innefattat luftfartssystem, kvalitetssystem och ledningssystem. Relevant arbetslivserfarenhet som Accountable Manager. Relevant erfarenhet av personal- och budgetansvar. Erfarenhet av att genomföra eller delta i förändringsarbete. Vi söker dig som kan arbeta strategiskt och målinriktat för att åstadkomma engagemang och resultat samt har god förmåga att driva förändring och fatta beslut i pressade situationer. Du är analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har en fallenhet för att planera och organisera. Du arbetar med helhetssyn och motiveras av att tillsammans med andra ta ansvar för utvecklingen av Kustbevakningens hela verksamhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och förmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas. Villkor Anställningen är tillsvidare och kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Annonsering kommer pågå under semestermånaderna, och vi beräknar påbörja urval av kandidater i början av augusti. För anställning krävs svenskt medborgarskap, godkänt drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. För rollen krävs även godkännande från Transportstyrelsen som Accountable Manager. Kustbevakningen erbjuder möjlighet till utbildning inom detta. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. ARBETSUPPGIFTER Som lärare har du en central uppgift i att utveckla undervisningen genom att använda varierade arbetssätt. Du förväntas integrera digitala verktyg som en naturlig del av din undervisning för att skapa en modern och engagerande lärmiljö. En viktig del av ditt arbete är att etablera en trygg och studiemiljö i klassrummet, där eleverna känner sig säkra och motiverade att lära. Du kommer också att arbeta aktivt med att bygga starka professionella relationer med elever, vårdnadshavare, samt med dina kollegor, för att främja en positiv och samarbetsinriktad atmosfär på skolan. KVALIFIKATIONER Lärarlegitimation och behörighet att undervisa i årskurs 7-9 . Vi söker dig som har svenska och SVA i din behörighet. Erfarenhet av att ha arbetat som lärare inom skolverksamhet är önskvärt. Vi söker dig som har förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du kan anpassa dig till förändringar och hantera utmaningar för att nå resultat och uppsatta mål. Vi söker söker dig är bra på att skapa och stärka samarbeten internt och externt, samt bygga nya relationer och vårda befintliga. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och strävar efter gemensamma mål. Det är naturligt för dig att kompromissa samt att dela med dig av information och kunskap. Vi söker dig som är kommunikativ och tydlig. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
Blekinge Tekniska Högskola är en plats för nyfikenhet och uppfinningsrikedom med campus mitt i den blekingska skärgården. Här erbjuder vi utbildning från grund- till doktorsnivå och bedriver tillämpad forskning i världsklass. Vi förändrar och gör skillnad. Vill du bli en av oss?Institutionen för programvaruteknik omfattar ca. 50 personer från 20 olika länder. Vår tradition inom programvaruteknik sträcker sig tillbaka till 1990 då vi startade Sveriges första utbildning inom området. Institutionens forsknings- och utbildningsmiljö, SERL Sweden ‒ Software Engineering Research and Education Lab Sweden, har sedan dess expanderat och är nu positionerad som världsledande när det gäller forskning inom mjukvaruutveckling. Institutionen ansvarar för utbildningar i programvaruteknik från kandidatnivå upp till forskarutbildning. Arbetsbeskrivning I anställningen ingår forskning, undervisning och handledning inom programvaruteknik. Den sökande förväntas delta aktivt i att leda och utveckla institutionens forsknings- och utbildningsverksamhet samt i att söka externa forskningsmedel, nationellt och internationellt. Fokus för forskningen är att använda och utveckla (generativ) AI för att förbättra processer för mjukvaruutveckling samt kvaliteten på mjukvaruartefakter (t.ex. kod eller design). Vi söker därför en kandidat med erfarenhet från kvantitativ och kvalitativ forskning och från verktygsutveckling för insamling och analys av mjukvaruutvecklingsdata. Vi värdesätter också erfarenhet från empirisk forskning i nära samarbete med industri eller myndigheter. Undervisningen omfattar föreläsningar, praktiska moment och kursutveckling på grund- och avancerad nivå inom programvaruteknik. Dessutom ingår handledning av examens- och projektarbeten på grund- och avancerad nivå. Det finns även möjlighet till handledning av doktorander. Inledningsvis är andelen forskning garanterat minst 60 % av anställningen. I anställningen finns även resurser för att finansiera en doktorand. Anställningen är en del av det strategiska forskningsområdet inom IT och mobil kommunikation ELLIIT, som är ett samarbete mellan Linköpings universitet, Lunds universitet, Halmstads universitet och BTH. Du förväntas bidra till ELLIIT:s bredare mål inom forskning, forskarutbildning och samverkan. Undervisningen på grundnivå är huvudsakligen på svenska, medan undervisningen på avancerad- och forskarnivå nivå huvudsakligen är på engelska. Vi förväntar oss att en icke-svensktalande anställd inom tre år förvärvar tillräckliga kunskaper i svenska för att kunna undervisa och kommunicera med högskolans olika enheter/funktioner på svenska. Behörighetskrav Behörig att anställas som biträdande lektor är den som har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. Främst bör den komma i fråga som har avlagt doktorsexamen eller har nått motsvarande kompetens högst fem år innan tiden för ansökan av anställningen som biträdande lektor har gått ut. Även den som har avlagt doktorsexamen eller har uppnått motsvarande kompetens tidigare kan dock komma i fråga om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet eller andra liknande omständigheter (HF 4 kap., 4a §). Behörighetskraven och bedömningskriterierna beskrivs i detalj i BTH:s Riktlinjer för anställning och befordran av lärare, som finns i slutet av sidan Lediga tjänster (https://www.bth.se/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-tjanster/). Meriterande kompetenser och erfarenheter Utöver kraven som beskrivs i arbetsbeskrivningen och behörighetskraven anses följande examina, kompetenser och erfarenheter meriterande: • Publikationer i internationellt högt rankade konferenser eller tidskrifter inom programvaruteknik. • Dokumenterad erfarenhet inom området explainable AI. • God förmåga i skriftlig och muntlig kommunikation på engelska. • Förmåga att arbeta självständigt såväl som i ett team. Stor vikt läggs på hög social kompetens och hög yrkesetik. Tjänstgöringsort: Karlskrona. Tjänstgöringsomfattning: 100%. Tillträde: Efter överenskommelse. Varaktighet: Tidsbegränsad anställning i 4 år, med rätt till prövning för tillsvidareanställning som universitetslektor. En ansökan om befordran får skickas in närhelst under anställningstiden som biträdande universitetslektor, dock senast 6 månader innan den går ut. Sista ansökningsdag: 2025-08-01. Du ansöker via vårt rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte registrera din ansökan i vårt rekryteringssystem. Kontakta istället HR-specialisten som står som kontaktperson i annonsen för mer information. Anvisningar till sökande finns på https://www.bth.se/om-bth/lediga-tjanster. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och anvisningarna. BTH välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi arbetar aktivt för att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi har valt medier för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare för rekryteringstjänster.
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. ARBETSUPPGIFTER Som lärare har du en central uppgift i att utveckla undervisningen genom att använda varierade arbetssätt. Du förväntas integrera digitala verktyg som en naturlig del av din undervisning för att skapa en modern och engagerande lärmiljö. En viktig del av ditt arbete är att etablera en trygg och studiemiljö i klassrummet, där eleverna känner sig säkra och motiverade att lära. Du kommer också att arbeta aktivt med att bygga starka professionella relationer med elever, vårdnadshavare, samt med dina kollegor, för att främja en positiv och samarbetsinriktad atmosfär på skolan. KVALIFIKATIONER Lärarlegitimation och behörighet att undervisa i årskurs 7-9 . Vi söker dig som har matematik, svenska och engelska i din behörighet. Erfarenhet av att ha arbetat som lärare inom skolverksamhet. Vi söker dig som har förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du kan anpassa dig till förändringar och hantera utmaningar för att nå resultat och uppsatta mål. Vi söker söker dig är bra på att skapa och stärka samarbeten internt och externt, samt bygga nya relationer och vårda befintliga. Vi söker dig som trivs med att arbeta i team och strävar efter gemensamma mål. Det är naturligt för dig att kompromissa samt att dela med dig av information och kunskap. Vi söker dig som är kommunikativ och tydlig. Du har förmåga att lyssna aktivt för att förstå andras perspektiv och ge och ta konstruktiv feedback. ÖVRIGT I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag, möjligheten att gratis simma i någon av kommunens simhallar och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal.
Vi söker nu flera distributörer till sommaren, så tveka inte på att skicka in en ansökan! Att vara distributör är ett självständigt arbete med många fördelar. I arbetsuppgifterna ingår att dela ut tidningar, paket, post, reklam och samhällsinformation till alla typer av boenden och företag. Distributionen sker utomhus på natten. Det är ett fysiskt krävande arbete med högt tempo, många trappuppgångar och med varierande väderlek. För utdelningen använder vi företagsbilar, elmopeder, elcyklar eller gångvagnar beroende på geografi. Du bör bo i eller nära det område där du arbetar. Arbetstiden är schemalagd någon gång mellan kl. 23.00 och 07.00. Den faktiska arbetstiden kan variera från natt till natt. Vid försening kan arbetet pågå till 07:30 på vardagar och 08:30 på helger. Kvalifikationer Vi söker dig som vill bli den lokala hjälten genom att leverera hem värden till människor. Du är ansvarsfull, passar tider och har en hög servicekänsla. Bland våra distributörer finns studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst. Mångfalden är vi stolta över. Krav - för att kunna jobba hos oss måste du: - Vara minst 18 år - Ha goda kunskaper i svenska eller engelska - Inneha ett personnummer eller samordningsnummer - Inneha ett giltigt arbetstillstånd - Trivas med att arbeta natt - Klara av fysiskt krävande arbete utomhus - Bildistrikt kräver svenskt eller EU-körkort - Paxsterdistrikt kräver AM-körkort **** Information om rekryteringsprocessen Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess som möjligt, har vi i denna process valt att samarbeta med Hubert.ai. Om du väljer att skicka in en ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Vi på Point logistik är experter på last-mile-distribution och finns i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. Vårt huvuduppdrag är att dela ut tidningar. I vårt distributionsnät erbjuder vi företag tjänster för leverans av tidskrifter, post och paket. Tillsammans med Early Bird, ett bolag som ägs av Sveriges största mediehus, når vi fram med leveranser hem till människor i hela landet. Vi vill vara de lokala hjältarna som hjälper e-handlare att överleva och förenklar vardagen för de många människorna. Vi är också den lokala partnern som hjälper andra att lyckas och kan vår omgivning. Vår vision är att ge människor en bättre start på dagen. Det är också en vision som spinner vidare på vår ägare mediekoncernen Gota Media AB:s ambition om att vara med och skapa ett bättre samhälle. En dag börjar bra när brevlådan fylls med förväntningar, överraskningar, viktiga försändelser i form av tidningar, post och paket. För distributörer kan en dag börja bra när ditt deltidsarbete hos Point skapar möjligheter!
Blekinge Tekniska Högskola är en av Sveriges tydligast profilerade högskolor, där samhällets digitalisering och hållbarhet står i fokus. Vi söker nu en ny medarbetare som vill vara med att utveckla vår verksamhet. Låter det som din framtid?HR-avdelningen är en avdelning om 11 personer. Avdelningen har ett strategiskt och operativt ansvar för att stödja chefer och verksamhet i frågor som rör personal, arbetsmiljö och organisation. Avdelningen är rådgivande i arbetsrättsliga frågor, hanterar avtal och samverkan med de fackliga organisationerna. Därtill ansvarar HR för personal- och löneadministration, i enlighet med de krav som ställs på en statlig myndighet. I uppdraget ingår även att vidareutveckla BTH som en attraktiv arbetsgivare. Detta omfattar hela rekryteringsprocessen, inklusive introduktion av nya medarbetare och stöd vid internationella rekryteringar. HR-avdelningen samordnar och driver det systematiska arbetsmiljöarbetet samt arbetet med jämställdhet och lika villkor. Vi söker nu en HR-partner till vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som HR-partner arbetar du rådgivande i personalfrågor till prefekt och chefer. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med bl a rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering och arbetsrättsliga frågor. Du kommer även att hantera löpande personaladministrativa uppgifter. I rollen som HR-partner kombinerar du både operativt och strategiskt arbete i nära samarbete med kollegor inom avdelningen. Vår verksamhet attraherar medarbetare från olika delar av världen. Den mångfald som internationella kollegor tillför berikar både vår arbetsmiljö och vår kompetensbas. Därför är det viktigt för oss att erbjuda ett professionellt, tillgängligt och individanpassat stöd genom hela rekryteringsprocessen. I detta arbete kommer du att ha ett särskilt ansvar för att tillhandahålla ett kvalitativt stöd till introduktion, med särskilt fokus på internationella kandidaters behov. Arbetet omfattar även att aktivt bidra till en smidig etablering och integration av nya medarbetare från andra länder, inklusive praktiska frågor som rör omlokalisering och vägledning i samband med flytt och bosättning. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom HR-området eller motsvarande. Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat stödjande till chefer inom HR- och rekryteringsadministration. Du ska ha mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande med ytterligare språkkunskaper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är ansvarstagande, nyfiken på andra människor och har ett genuint intresse för utveckling, både i ditt eget arbete och i organisationen som helhet. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer. Du trivs med att kombinera operativa och administrativa uppgifter med ett rådgivande arbetssätt. Tjänstgöringsort: Karlskrona Tjänstgöringsomfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Varaktighet: Vikariat, 1 år Sista ansökningsdag: Välkommen med din ansökan senast 15 augusti 2025 Du ansöker via vårt rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte registrera din ansökan i vårt rekryteringssystem. Kontakta istället HR-specialisten som står som kontaktperson i annonsen för mer information. Anvisningar till sökande finns på https://www.bth.se/om-bth/lediga-tjanster. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och anvisningarna. BTH välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi arbetar aktivt för att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi har valt medier för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare för rekryteringstjänster.
Har du ett stort matintresse och drivs av att vara kreativ i ditt arbete? Är du nyfiken och gillar att leverera kundservice av högsta nivå? Vi på Maxi ICA Stormarknad Karlskrona söker dig som är trygg i dina kökskunskaper och vill utveckla måltiden tillsammans med oss, vi söker just nu en kock för att utöka vårt team. Varken CV eller personligt brev krävs! Lycka till och välkommen med din ansökan! Kockutbildning
Kvalitetstekniker till produktionskvalité Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll I sektionen Production Quality, ingår QA/QC som har två huvudsakliga ansvarsområden förutom att stödja produktionen och sprida den kvalitetskultur som är en självklar framgångsfaktor för att lyckas. Quality Control * Identifiera kvalitetsärenden. * Att gentemot våra kundprojekt ansvara för att förbereda, planera, resursförsörja och genomföra kvalitetskontroller på produkter. * Granska ingående kravställningar och standarder. * Genomföra kontroller i ankomst och produktion, både planerade och stickprov. Quality Assurance * Vara processorienterad och förebygga kvalitetsärenden. * Kartlägga ingående krav och standarder och säkerställa tillämpning av dessa i tillverkningsprocesser. * Driva metoder för löpande kvalitetsutveckling och kontinuerligt driva förbättringsarbete, genom både förebyggande arbete och avvikelsehantering. * Initiera och leda team som tillsätts för att lösa svåra kvalitetsutmaningar. Din profil Vi söker nu dig som har en dokumenterad erfarenhet av kvalitetsarbete och/eller utbildning inom detta område. Du bör vara drivande och innovativ i ditt arbete samt ha ett stort intresse av att lära dig verksamheten. Förmågan att kommunicera och kompromissa med din omgivning ser vi som en av de största framgångsfaktorerna. Meriterande * Högre utbildning inom kvalitetsteknik. * Engelska är koncernspråk och bör därför behärskas väl, både muntligt och skriftligt. * Kompetens inom plåtslageri, svets eller komposittillverkning Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryterande chef, Haris Turkanovic, [email protected] Vid frågor gällande rekryteringen kontakta ansvarig rekryterare, Caroline Persson, [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer