Nordiska Energilösningar växer och söker en arbetsledare för att stärka vårt team. Vi levererar hållbara och kvalitativa lösningar inom solenergi och batterilagring och ser till att våra kunder får en trygg och effektiv solcellsinstallation. Vi är lokalt baserade i Karlskrona och är en helhetspartner till Affärsverken Energi AB. Om tjänsten Som arbetsledare hos oss kommer du att: Ha en flexibel roll där du utgår med bil hemifrån. Leda och samordna flödet kring våra installationer. Säkerställa hög laganda, en säker arbetsplats och kvalitativa installationer. Inslag av platsbesök, servicebesök och projektledning kan förekomma. Utöver arbetslagen så kommer du ha ha ett tätt samarbete med ledningsgrupp, mötesbokare och elektriker så god samarbetsförmåga är en förutsättning. Vi utför komplexa installationer på kommersiell nivå så en gedigen erfarenhet från yrket eller elektrikerbakrund är en förutsättning för att lyckas i denna rollen. Vi söker dig som: 🔹 Har erfarenhet av att leda montage av solcells och batterianläggningar 🔹 Är noggrann, självgående och lösningsorienterad 🔹 Trivs med fysiskt arbete utomhus i olika väderförhållanden 🔹 Har minst B-körkort (BE-körkort är meriterande) Meriterande kvalifikationer: ✔ Ställningskort ✔ Fallskyddsutbildning ✔ Säkra lyft ✔ Bas P/U ✔ Relevant certifiering inom solcellsinstallation eller el Vi erbjuder: En trygg och stabil arbetsplats med schyssta villkor och kollektivavtal Möjlighet att arbeta i ett företag som satsar på framtidens energilösningar En god möjlighet att växa in i rollen och avancera inom bolaget. Ett engagerat och trevligt team
Ledningssystemsavdelningen (N6) vid Marinbasens stab söker en Signalskyddschef! Om enheten Ledningssystemsavdelningen är ett litet team bestående av fyra medarbetare. Vi stödjer Marinbaschefen i att leda förbandet, genom att tillse att förbandets alla delar har rätt förutsättningar när det gäller IT-, signalskydd-, telefoni-, infrastruktur IT/tele- och ledningsstödssystem. Nu söker vi dig för att komplettera avdelningen med rätt kompetens inom signalskydd. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Signalskyddschef arbetsleds du under Ledningssystemschefen. Du är funktionsansvarig för signalskyddstjänsten vid Marinbasen. Du leder, samordnar och administrerar signalskyddstjänsten vid förbandet. Alltifrån: • Daglig administration såsom handläggning av inkomna ärenden och frågor • Ansvarar och driver aktiviteter och projekt inom signalskydd; materiel, utbildning och kontroller, utlämning • Vidmakthåller och reviderar vid behov, förbandets lokala rutiner och instruktioner, samt annan väsentlig dokumentation för verksamheten • Utbildar personal på signalskydd och signalskyddsystem • Samordnar årligen förbandets inventering gällande signalskydd • Förekommande administration av telefoni; fasta- och mobila abonnemang • Deltar på förekommande utbildningar och möten kopplat till tjänsten, resor förekommer • Samt övrigt förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen I tjänsten samarbetar man med många medarbetare både inom och utom sin egen organisationsenhet. KRAV Kvalifikationer • Lägst treårig gymnasial utbildning med högskolebehörighet • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort (manuell växellåda) • Goda kunskaper i MS-officepaketet Personliga egenskaper Du är prestigelös, har god social kompetens, är serviceinriktad och flexibel gentemot såväl interna som externa intressenter då du har att göra med mycket människor. Du är säkerhetsmedveten och kan hantera känslig information på ett förtroligt sätt. Du är en person som tar ansvar och är drivande i dina arbetsuppgifter. Du kan arbeta självständigt och föreslår nya lösningar inom givna ramar och regelverk, när du stöter på utmaningar i arbetet. Inom ditt kompetensområde kan du föreslå och fatta egna beslut. Du kan prioritera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan kommunicera tydligt och effektivt med kollegor, chefer och externa parter i skrift och tal. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Utbildad FM Signalskyddschef av Totalförsvarets Signalskyddsskola (TSS) • Civil signalskyddschef enligt TSS utbildningsplan • Utbildad till nyckel- och kort-administratör, samt system såsom ISUS • Utbildad i FM grundläggande säkerhetsskydd och signalskydd grund • Utbildad till systemoperatör i FM förekommande signalskyddssystem • Tidigare varit telefoniansvarig • Tidigare anställning i Försvarsmakten, alternativt fullgjord värnplikt För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Arbete under helg och obekväm arbetstid kan förekomma. Upplysningar om befattningen Amalia Abrahamsson 076-632 69 44 Upplysningar om rekryteringsprocessen Ewa Remskog 070-634 13 97 Fackliga företrädare OFR/O Johnas Mård OFR/S Jimmy Svensson SEKO Andreas Emilsson alt Jan Anders Nilsson SACO Mikael Olsson Samtliga nås via 010 82 85000 SEKO: Jan-Anders Nilsson telnr 010 82 47100 Under semestertider kan det finnas begränsningar i nåbarheten till kontaktpersonerna, skicka ett sms till någon av ovanstående personer. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda. Vill du vara med och bidra till en ökad livskvalitet och självständighet för personer med funktionsnedsättning? Sök dig till oss! Karlskrona kommuns social- och funktionsstödsförvaltning söker dig som vill ha ett givande och lärorikt sommarjobb där du får möjlighet att göra skillnad för andra. Målet med ditt arbete är att ge personer med en fysisk, psykisk eller intellektuell funktionsnedsättning möjlighet att leva som andra. Förvaltningen har ungefär 100 arbetsplatser i hela kommunen med flera olika verksamheter så som särskilda boenden, personlig assistans, daglig verksamhet, korttidsplatser/barn- och ungdomsverksamheter och boendestöd. Vi ger stöd till personer i alla åldrar, dygnet runt, årets alla dagar. De personer vi ger stöd har olika behov. Stöd kan behövas med omvårdnad och personlig hygien. Det kan behövas stöd i att kommunicera och göra sig förstådd. Det kan även betyda att du ger stöd i vardagliga sysslor såsom matlagning, tvätt och handling. Det kan också innebära att göra eller följa med brukaren på olika aktiviteter. Vilket stöd som ska ges har man kommit överens om tillsammans med brukaren och det finns nedskrivet i en genomförandeplan. Vad krävs för att arbeta hos oss? Du behöver ha ett genuint intresse av att hjälpa andra. Erfarenhet av omvårdnad/pedagogiskt arbete är en merit, men inget krav. Vi ger dig de praktiska kunskaper du behöver, och de utmaningar du möter löser vi tillsammans. Du bör ha fyllt 18 år innan semestervikariatet börjar för att få jobba i social- och funktionsstödsförvaltningen. Körkort är önskvärt, men inget krav. Du behöver god svenska i tal och skrift för att kunna kommunicera och dokumentera. När behöver vi dig? Våra semesterperioder är från mitten av juni till mitten av augusti men det kan finnas behov även innan och efter semesterperioden. Dina arbetstider varierar beroende på var du kommer att få arbeta. Behovet av vår service finns alla dagar och alla dygnets timmar. Ditt schema kan därför innefatta arbetspass dag-kväll och/eller nattetid. Vi arbetar både på vardagar och helger. Tycker du att ett sommarjobb hos oss låter spännande? Lämna in din ansökan redan idag genom att klicka på ”sök tjänsten”. Vill du ha mer information om sommarjobbet kan du höra av dig till kontaktpersonen eller den fackliga företrädaren. Kallelse till intervju skickas till din angivna mail och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Maskiningengör Huges Power System AB i Nättraby söker en Maskiningenjör med erfarenhet av 3D-ritningar av olika elektromekaniska produkter. Hughes Power System, är en ledande svensk tillverkare av miljövänlig utrustning för elektrifiering av järnvägssystem- och eldistributionssystem. Vi värdesätter höga kvalitetsstandarder och innovativa tillvägagångssätt i utvecklingsprocessen. Vad vi erbjuder: - Möjlighet att vara en del av ett företag som leder inom miljövänlig utrustning för elektrifiering av masstransportsystem - En dynamisk arbetsmiljö där kreativitet och innovation uppmuntras - Utmanande projekt och möjlighet att arbeta med avancerad teknik - En dedikerad och stöttande arbetsmiljö där din röst hörs och din kompetens uppskattas Vem vi söker Erfarenhet av 3D-modellering av elektromekaniska produkter Kunna Solidworks eller liknande 3D ritsystem Du kan vara en person med lång erfarenhet eller en duktig student som precis avslutat sin utbildning Förmåga att förstå och tolka produktkrav och standarder Stark problemlösningsförmåga och noggrannhet i detaljarbete Som en del av vårt team kommer du att ha möjlighet att visa upp våra produkter och förväntas kommunicera tydligt och effektivt med andra teammedlemmar för att säkerställa att våra produkter uppfyller våra kunders förväntningar och behov. Om du tror att du har de färdigheter och den erfarenhet vi letar efter, skicka in din ansökan idag med ditt CV och ett personligt brev som beskriver din erfarenhet och varför du är den perfekta kandidaten för denna position. Hughes Power System Bolagets kunder finns från Nya Zealand, Afrika, Nord Amerika och till central Europa. Kunderna är järnvägsbolag och eldistributionsbolag. Vi har all tänkbar elektrotekniks utrustning, klimat simulerings utrustning, Modern maskinverkstad med ett flertal CNC styrda maskiner, 5-axlig simultan fräsning, plåtverkstad med laser skärtutrustning, kantpressning och ett robotiserat laser svetssystem på gång. Vi tillverkar de flesta av detaljerna i våra produkter. www.hughespowersystem.com https://www.youtube.com/@hughespowersystem
Om oss Vuxenpsykiatrin i östra Blekinge verkar för kommunerna Karlskrona och Ronneby med ett upptagningsområde med ca 95 000 invånare. Kliniken består förutom av heldygnsvården, som är belägen på sjukhusområdet i Karlskrona, även av öppenvård i Karlskrona och Ronneby. Att arbeta som legitimerad sjuksköterska/legitimerad specialistsjuksköterska i heldygnsvården innebär ett spännande, utvecklande och stimulerande arbete. Arbetet sker utifrån ett helhetsperspektiv, där grunden är fokus på patienten och ett professionellt bemötande i nära samverkan med anhöriga/närstående och vårdgrannar. Alla medarbetare är viktiga lagspelare och vi erbjuder dig ett arbete som innebär att vara en del i vårdlaget kring patienten och hens vårdprocess. Vi erbjuder utbildning i Terma, en metod som syftar till att förebygga och bemöta hot och våld inom vården samt bemötandeutbildning. Om jobbet Arbetsuppgifterna kan t.ex. bestå av medicinhantering/medicin administrering, provtagning, dokumentation, telefonkontakt med vårdgrannar, patienter och anhöriga/närstående. Heldygnsvården har 15 vårdplatser och ca 30 medarbetare så som skötare, legitimerade sjuksköterskor och legitimerade specialistsjuksköterskor samt läkare knuten till avdelningen. Avdelning 28 är en psykiatrisk allmänvårdsavdelning där patienterna är 18 år fyllda och uppåt du ges möjlighet att möta patienter med stor variation av problematik och diagnoser. Vården bedrivs utifrån HSL (frivillig vård), LPT (tvångsvård) och LRV (rättspsykiatrisk tvångsvård). Om dig Vi välkomnar till vårt team Dig som är: Noggrann och ansvarsfull i din profession som legitimerad sjuksköterska/legitimerad specialistsjuksköterska psykiatri. Du är intresserad av att både utvecklas och lära, men även av att kunna bidra till utveckling för kollegor och för verksamheten. Du ser dig själv som en del i teamet samt kan inta en roll där arbetsledande- och omvårdnadsansvar ingår. Du verkar för ett gott arbetsklimat både inom den egna arbetsgruppen och i relation till vårdgrannar. Nyfikenhet och flexibilitet är egenskaper som vi gärna ser hos dig men även förmåga att hålla en struktur och planering. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal Sökande som är aktuell för anställning ska uppvisa utdrag från Polismyndighetens belastningsregister före anställning. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Erfaren taktisk inköpare till vår kund i Karlskrona AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Det är inte alltid det syns, men bakom varje fungerande leverans, varje bit teknik som når sin plats i tid, finns en inköpare som lagt sitt pussel. Någon som inte bara beställt – utan tänkt, förhandlat och fått allt att klaffa. Nu söker vi dig som har erfarenheten och lugnet som krävs för att göra just det. Din framtida utmaning I ett av Sveriges mest teknikintensiva och säkerhetskritiska industrikluster pågår arbetet som aldrig får stanna upp. Här behöver varje del vara på plats – ofta snabbt, alltid korrekt. Som taktisk inköpare blir du en nyckelperson i det maskineriet. Du kommer inte att sitta och vänta på direktiv – du tar initiativ, driver processer och vet exakt hur du får saker att hända. Du kommer in i ett team där teknik, affär och samarbete går hand i hand. Där din kompetens möts med förtroende, och där din förmåga att hålla struktur även i pressade lägen är det som gör skillnad. Exempel på arbetsuppgifter: - Hämta in och utvärdera leverantörsofferter. - Förhandla och kontraktera leverantörer. - Skapa och hantera NDA, ramavtal och kommersiella villkor. - Arbeta nära teknik, logistik och juridik i kategori- och upphandlingsteam. - Ansvara för uppdaterad information i affärssystemet. - Följa upp leveranser och agera vid avvikelser. - Utveckla och förvalta kontaktytor med leverantörer. Låter det som en roll där du skulle trivas? Hör av dig – vi ser fram emot att prata vidare. Är du den vi söker? Uppdraget passar dig som har några års erfarenhet, som förstår taktiskt inköp på djupet och som inte ryggar för att både ringa, jaga och förhandla där det behövs. Du trivs när det händer saker, men du förstår också att detaljerna måste stämma. Du vet vad ett bra avtal innehåller, du har jobbat i affärssystem, och du har koll på hur ett inköpsflöde ska se ut – från behov till leverans. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Christian Martinsson: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. I en värld där tid, precision och planering är helt avgörande för att få hjulen att snurra, spelar inköp en avgörande roll. Nu söker vi på AxÖ Consulting en operativ inköpsassistent till ett längre konsultuppdrag i Karlskrona. Det här är inte ett jobb där du sitter och väntar. Här kliver du in i ett flöde som aldrig står still. Där varje beställning, varje leverans och varje uppdatering bidrar till att verksamheten flyter på smidigt – och säkert. Din framtida utmaning Du kommer att arbeta nära taktiker, godsmottagning och andra nyckelfunktioner i ett team som är beroende av att inköp fungerar som det ska. Det är ett operativt arbete där du håller i många trådar samtidigt, och där din förmåga att se detaljer, tänka framåt och agera snabbt blir ovärderlig. Exempel på arbetsuppgifter: · Leveransbevakning och hantering av sena eller saknade leveranser. · Avrop av lagermaterial och uppföljning av lagerorder. · Uppdatering av artiklar med leveranstid, pris och annan information. · Utskick av KPI:er och analys av leveransprecision. · Daglig kontakt med taktiker och stöd vid eskalering. · Uppdatering av prislistor. · Samarbete med godsmottagningen för att förebygga och lösa avvikelser. Vill du se till att rätt sak finns på rätt plats – i rätt tid? Då är du välkommen att söka denna tjänst! Vem är du? Vi söker dig som nyligen tagit dina första steg inom inköp, eller som har med dig grundläggande teoretisk kunskap och vill bygga vidare i en operativ roll. Du gillar ordning och reda. Du vet att det ofta är de små detaljerna som avgör om en produktion kan fortsätta som planerat – eller stannar upp. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Uppdraget är på heltid och beräknas pågå i 1–2 år med start enligt överenskommelse. Du kommer att vara anställd av AxÖ Consulting och arbeta som konsult ute hos vår kund i Karlskrona – ett företag med en viktig roll i samhället och stora krav på tillförlitlighet, säkerhet och kvalitet. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: · Christian Martinsson: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
I Karlskrona är vi ett härligt gäng som värnar om vår härliga gemenskap! Hos oss kommer du att arbeta med smarta och duktiga utvecklare, projektledare och andra experter. Även om du kommer tillhöra vårt kontor i Karlskrona får du möjlighet att jobba med flera andra spännande kunder och trevliga kollegor runt om i landet. För att utveckla din kompetens har vi bland annat en mängd utbildningar via Nexer Academy, Udemy och learning lunches. Allt för att du ska känna att du går framåt i din utveckling hos oss! Just nu behöver vi förstärka vårt team med fler vassa systemutvecklare med några års erfarenhet av att ha utvecklat i Java. Som person ser vi gärna att du är öppen, kommunikativ, kvalitetsmedveten och brinner för att lösa problem. Är du nyfiken på nya områden och har en stark vilja av att dela med dig av dina kunskaper till andra samt att lyssna och lära, kommer du passa väl in hos oss! Sitter du dessutom och kodar litet egna projekt på din fritid ser vi det som positivt. Du har passion för det du gör och vi tror att du, precis som vi andra, tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet. Periodvis kan resor förekomma upp till ca tre dagar i veckan. Du har flytande språkkunskaper i både svenska och engelska. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka! Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Jaern Ekengren, [email protected]. OM NEXER GROUP Nexer är ett globalt teknikföretag med rötter i svensk entreprenörsanda och innovationskraft. I en digital värld ser vi till att våra kunder ligger steget före. Med en stark värderingsgrund och fokus på mångfald och inkludering är Nexer Group en attraktiv arbetsplats, och vi blev utsedda till årets Karriärföretag 2024 av Karriärföretagens expertpanel. Några av världens största och mest krävande bolag förlitar sig på vårt engagemang och expertis inom digital transformation, artificiell intelligens, IT och FoU. Vi säkrar deras fortsatta utveckling genom att utforska banbrytande teknik, utmana oss själva att tänka i nya banor och dela med oss av vår kompetens inom strategi, teknik och kommunikation. Nexer har drygt 2 500 experter i 15 länder. Företaget är en del av Danir-gruppen, ett svenskt privatägt företag med över 10 000 medarbetare i 18 länder. Före 2021 hette vi Sigma IT. #LI-MJ1
Om oss Är du serviceinriktad, ansvarstagande och tycker om att möta människor i vardagen? Då kan du vara den vi söker! Regionservice inom Region Blekinge söker nu en kallskänka till vårt team inom café- och butiksverksamheten, och konferensverksamheten på Wämö Center. Hos oss är arbetsdagarna varierande och innefattar allt från beredning av enklare rätter till konferensfika och försäljning över disk. Vår verksamhet finns vid huvudentrén på sjukhuset i Karlskrona samt på Wämö Center och riktar sig till både medarbetare inom regionen, besökare och konferensgäster. Vi erbjuder ett brett utbud av lättare luncher, smörgåsar, fika samt butikssortiment med frukostfrallor, mellanmål, och konfektyr. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, trivsel och ett hälsofrämjande arbetssätt. Nu ser vi fram emot att välkomna dig till vårt team! Om jobbet Som kallskänka kommer du att arbeta med tillredning och förberedelse av sallader, smörgåsar, och andra enklare rätter. Du möter våra gäster med ett leende i caféverksamheten och ansvarar även för försäljning, kassahantering och enklare redovisning. En del av tjänsten innebär att ansvara för beställningar till våra leverantörer samt iordningsställande av konferensfika på Wämö Center. Arbetet utförs enligt gällande rutiner och egenkontroll, med fokus på livsmedelssäkerhet, kvalitet och god kundservice. Du blir en del av ett team som tillsammans arbetar för att utveckla hållbara och uppskattade servicelösningar inom Region Blekinge. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585) Om dig Vi söker dig som: Är över 18 år vid anställningens start. Har dokumenterad utbildning som kallskänka eller kock – alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande, flexibel och har ett genuint intresse för service. Du tycker om att arbeta i team och har en positiv inställning till att möta nya människor. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo, är noggrann och lösningsfokuserad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urvalsarbetet kommer påbörjas vecka 30, med anledning av semester. Men vi ser fram emot din ansökan redan nu! Om regionservice Region Blekinges organisation är indelad i sex ansvarsområden, ett av dem är regionservice. Här finns samlade resurser för regionfastigheter, fastighetsteknik, lokalvård, logistik, måltidsservice, centrallager och kundservice. Regionservice främsta uppdrag är äga, förvalta och utveckla Region Blekinges fastigheter och inhyrda lokaler. Området tillhandahåller och utvecklar också servicetjänster inom lokalvård, måltids-, material- och textilförsörjning. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
Teknikinformatör till Berg Marin Vill du vara med och påverka framtidens teknikinformation inom marin- och industrisektorn? Berg Marin, ett ledande teknikinformationsbolag i Karlskrona, söker nu en teknikinformatör som vill vara en del av vårt växande team. Vi tillhandahåller detaljerade beskrivningar, manualer och utbildningar för marina enheter och industriella anläggningar. Vår expertis gör det möjligt för våra kunder att säkerställa installation, drift, underhåll och uppstart av sina system. Berg Marin är en del av koncernen Ö-borgen, som står inför fortsatt tillväxt. Nu söker vi en driven och engagerad teknikinformatör till vårt kontor i Karlskrona. Här får du chansen att arbeta i en kompetent och stöttande arbetsmiljö där dina kollegor spelar en avgörande roll i din dagliga utveckling. Se mer på vår introduktionsvideo Om rollen: Som teknikinformatör hos Berg Marin kommer du att vara en nyckelperson i arbetet med tekniska beskrivningar och manualer för marina system. Du samlar in och bearbetar information om reparationer, påbyggnationer eller nybyggnationer av fartyg och översätter denna till tydlig och användbar dokumentation. Du kommer även att ansvara för manualer om reservdelar och underhållsbehov. Informationsinsamling görs via datablad, leverantörsmanualer samt genom dialog med varvspersonal och projektledare. Därefter raffinerar du och omvandlar informationen till högkvalitativa tekniska dokument. Då du arbetar i flera projekt samtidigt, krävs det att du är flexibel och kan anpassa dig snabbt till förändrade prioriteringar. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarstagande, självständig och prestigelös i ditt arbete. Du har ett tekniskt och marint intresse, och trivs med att hitta och bearbeta information för att skapa högkvalitativa dokument. Vi tror att du kanske har erfarenhet av marin verksamhet och söker en ny riktning mot mer administrativt arbete, eller så har du redan arbetat med teknisk dokumentation och har ett stort marint intresse. Vi ser gärna att du har: Teknisk bakgrund, gärna inom marinteknik eller maskinteknik. Erfarenhet av att arbeta med teknisk dokumentation. Förmåga att samla in och bearbeta teknisk information Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta i marin verksamhet. Kunskap om system som används i marina och industriella anläggningar. Förmåga att kommunicera med tekniska och icke-tekniska parter. En av våra största kunder är FMV, vilket innebär att du kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning (SUA). På Berg Marin tror vi på långsiktighet och hållbarhet i allt vi gör. Vår företagskultur präglas av kvalitet, miljömedvetenhet och en god arbetsmiljö, där vi aktivt arbetar för att varje medarbetare ska kunna växa både personligt och professionellt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper när vi rekryterar och tror på öppen kommunikation och gemenskap i vårt team. Här får du chansen att aktivt påverka framtida teknikinformation och bidra till viktiga projekt, bland annat inom svenskt försvar. Hoppa ombord och bli en del av vår framgångsrika resa! Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka. Ett kompetent och engagerat team som arbetar mot gemensamma mål. Konkurrenskraftig lön och bra arbetsvillkor. Möjligheter för både personlig och professionell utveckling genom utbildningar Friskvårdsbidrag Låter detta som något för dig? Tveka inte att söka och bli en del av vårt framgångsrika team! Om Jobwise Vi tror att ledarskap är kärnan i att attrahera, behålla och noggrant vårda begåvade individer. Att avancera i våra rekryteringsprocesser ger dig möjlighet att ta ditt nästa karriärkliv i en utvecklande miljö där vi, som rekryteringsföretag, ger chefer och ledare insikter för en effektiv onboarding och värdefulla verktyg för arbetstagarens långsiktighet. Därav blir omsorgsfulla samarbeten med duktiga ledare nyckeln till din, vår partners och vår framgång. Med denna filosofi och metodik, erbjuder vi de optimala förutsättningarna för din framgång och utveckling. Vi fokuserar inte enbart på rekrytering av kompetens, utan även på att skapa rätt villkor när våra kandidater tar nästa karriärsteg och hittar den nivå som ger nya anställda känslan av att hela tiden utvecklas.
Välj ett jobb för att visa detaljer