Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i Karlskrona med omnejd. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är att rekommendera. Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 30 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm) Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är 190kr/timme (gäller både resa till och från butik samt tiden som spenderas i butik) och milersättning. Alla ansökningar hanteras via hemsidan. Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/
Om Finansia Finansia, grundat 2014, är ett personligt alternativ till traditionella banker för små och medelstora företag. Vi är stolta över att ha finansierat över 7 miljarder kronor, vilket har hjälpt tusentals företagare att förverkliga sina drömmar och bidra till Sveriges tillväxt och välfärd. Vår framgång har uppmärksammats med tre Di Gasell-utmärkelser, vilket placerar oss i den prestigefyllda kategorin MästarGasell. Jobbet – perfekt för dig som är social och ambitiös! Är du en person som gillar att prata med människor och vill kickstarta din karriär inom försäljning? Som mötesbokare på Finansia blir du en del av vårt energiska innesäljteam och får en fantastisk möjlighet att utvecklas. Din roll blir att boka in kundmöten åt våra säljare – och om du briljerar finns det en tydlig väg vidare till att själv bli säljare! Vad innebär jobbet? Kontakta potentiella kunder och boka in möten för våra säljare Arbeta i ett högt tempo med tydliga mål och grym teamkänsla Utvecklas inom kommunikation, förhandling och försäljning Vem är du? Social och gillar att prata med människor Självständig och motiverad av att nå mål Tävlingsinriktad och gillar att se resultat Erfarenhet inom försäljning? Kul! Men inget krav – vi lär dig allt du behöver Vad får du hos oss? Fast lön + provision = du styr din egen lön En tydlig karriärstege och möjlighet att bli säljare Gymkort Frukost på jobbet – vi kickstartar dagen tillsammans Vill du ha ett roligt jobb där du kan växa, tjäna bra och ha kul på vägen? Sök nu och bli en del av Finansia!
På Nytida HVB Spjutsbygd kommer du att vara med och stötta ungdomarna i deras vardag med allt från behandlingsarbete till skola, vardagssysslor samt fritidssysselsättning. En viktig del i arbetet är att utgöra en trygghet för våra ungdomar. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar –respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Om rollen Vi söker nu två behandlingspedagoger till Nytida HVB Spjutsbygd med uppdrag att arbeta som kontaktperson. I rollen som kontaktperson på HVB Spjutsbygd ger du stöd till våra placerade ungdomar i den dagliga vardagen utifrån upprättad vårdplan från uppdragsgivaren och arbetar utifrån ett behandlade och pedagogiskt förhållningssätt. Du kommer vara ansvarig att upprätta en genomförandeplan efter vårdplanen från uppdragsgivare. Du som kontaktperson arbetar med arbetsuppgifter enligt Steg för Steg modellen och du kommer vara en viktig del av behandlingsarbetet. Du kommer att ha veckovisa enskilda samtal med ungdomen innehållande feedback, intervention, planering och ungdomens egna punkter. Dina arbetsuppgifter skiftar utifrån varje individuell planering och behov, vilket ställer krav på att du är flexibel och lösningsorienterad. I arbetet ingår dokumentation, behovsinventeringar och rapporter till våra uppdragsgivare. Du förväntas därför vara bekväm med att dokumentera och ha god datakunskap samt god kunskap i det svenska språket. I arbetet ingår även sysslor som är vanligt förekommande i ett hem. Som kontaktperson på HVB Spjutsbygd arbetar man utifrån ett schema som innebär dag, kväll, varannan helg och sovande jour. Om HVB Spjutsbygd Nytida Spjutsbygd är ett behandlingshem som ligger strax utanför Karlskrona. Verksamheten har tio platser men vi gör alltid en kvalificerad bedömning kring hur många ungdomar vi har placerade samtidigt. Målsättningen är att den unge efter avslutad behandling får en ökad livskvalité. HVB Spjutsbygd vänder sig till pojkar och flickor i åldern 13 till och med 18 år. De ungdomar som placeras på HVB Spjutsbygd har ofta en psykosocial problematik, riskbeteende och normbrytande beteende, relations- och skolproblematik. Ungdomarna kan också ha en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som försvårar problematiken. Vi har även sjuksköterska kopplad till verksamheten. De metoder och förhållningssätt vi arbetar med är: - Steg för steg - ACRA - Lågaffektivt bemötande - MI För att skapa förutsättningar för delaktighet hos nätverket är vi transparenta i vårt arbete, samverkan och återkoppling är ett regelbundet inslag. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har en pågående eller färdig utbildning som är: - Minst 2-årig eftergymnasial utbildning med relevant utbildning inom socialt arbete, behandlingspedagog, socialpedagogik eller beteendevetenskap eller annan relevant högskoleutbildning. Meriter - Erfarenhet från tidigare arbete på liknande verksamhet där du mött ungdomar med diagnoser inom NPF och/eller psykosocial problematik. - Utbildning inom KBT, ART, Repulse, MI eller Lågaffektivt bemötande. Personliga egenskaper Vi förväntar oss att du möter ungdomarna med respekt, förmedlar en känsla av trygghet och är närvarande i varje möte. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt gentemot våra placerade ungdomar och dess nätverk, uppdragsgivare och dina kollegor. Arbetet kräver att du är ansvarstagande och är prestigelös. Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter och ser det som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du lever våra värderingar: Respekt– Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar– Vi har medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder. Enkelhet– Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap– Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp vid intervjutillfället. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under rekryteringstiden. Körkort B är ett krav! Vi kontrollerar samtliga medarbetares körkort inför en anställning och följer upp detta varje år. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse men vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Sista ansökningsdag: 2025-04-30 För mer information kontakta: Gruppchef Bonnie Önnhagen, [email protected] Verksamhetschef Anette Edlund, anette.edlund@nytida. Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning. Du beställer det via polisens hemsida för HVB-verksamhet Körkort är ett krav Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, Mobil: 076-6217721 Mail: [email protected] Kommunal 010-442 90 32 Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Våra assistansanvändare runt om i Karlskrona söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
PROJECT MANAGER Hughes Power System AB in Nättraby is looking for a Project Manager with experience of electrical medium and high voltage systems within electricity distribution - transmission and railway electrification. Hughes Power System, is a leading Swedish manufacturer of environmentally friendly equipment for the electrification of railway systems and electricity distribution-transmission systems. We value high quality standards and innovative approaches in the development process. What we offer: - Opportunity to be part of a company that leads in environmentally friendly equipment for electrification. - A dynamic work environment where creativity and innovation are encouraged - Challenging projects and the opportunity to work with advanced technology - A dedicated and supportive work environment where your voice is heard and your competence is appreciated Who we are looking for: • Knowledge and experience in electrical equipment and high voltage systems and associated mechanical systems • Complete planning and supervision of production and deliveries • Technical English in speech and writing at a professional level • Ability to understand and interpret product requirements and standards • Strong problem-solving skills and accuracy in detail work As part of our team, you will have the opportunity to showcase our products and will be expected to communicate clearly and effectively with other team members to ensure our products meet our customers' expectations and needs. If you believe you have the skills and experience, we are looking for, please submit your application today with your resume and a cover letter outlining your experience and why you are the perfect candidate for this position. Hughes Power Systems The company's customers are from New Zealand, Africa, North America and central Europe. The customers are railway companies and electricity distribution companies. We have all imaginable electrical engineering equipment, climate simulation equipment, modern machine shop with several CNC controlled machines, 5-axis simultaneous milling, sheet metal workshop with laser cutting equipment, edge pressing and a robotic laser welding system in progress. We manufacture most of the details of our products. www.hughespowersystem.com https://www.youtube.com/@hughespowersystem
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Nu har du chansen som går kockskolan eller likande att få ett superkul extra jobb på helgerna. Vi är en amerikansk sportbar med stort fokus på mat. Hos oss samverkar stämningen, inredningen, maten, servicen och sporten för varje gäst en premiumupplevelse. Vi jobbar med kvalitet rakt igenom. Råvarorna vi jobbar med är dem bästa. Är du sugen på att jobbar med mat från USA på riktigt tveka inte att söka jobbet. Vi söker en driven och hungrig person till vårt köksteam. Du ska har en gymnasieutbildning inom matlagning. Kan även vara självlärd men erfarenhet inom restaurang. Du ska var med att utveckla vårt kök!Köket ansvara för kökets förberedelse ala carté upplagning samt se till att disk fungera. Du kommer mestadels jobbar kvällar och helger. Visar du fram fötterna så finns det stor utvecklingsmöjligheter.X Tveka inte att söka
Vi är en amerikansk sportbar med stort fokus på mat. Hos oss samverkar stämningen, inredningen, maten, servicen och sporten för varje gäst en premiumupplevelse. Vi jobbar med kvalitet rakt igenom. Råvarorna vi jobbar med är dem bästa. Är du sugen på att jobbar med mat från USA på riktigt tveka inte att söka jobbet. Vi söker en driven och hungrig person till vårt köksteam. Du ska har en gymnasieutbildning inom matlagning. Kan även vara självlärd men erfarenhet inom restaurang. Du ska var med att utveckla vårt kök!Köket ansvara för kökets förberedelse ala carté upplagning samt se till att disk fungera. Du kommer mestadels jobbar kvällar och helger. Visar du fram fötterna så finns det stor utvecklingsmöjligheter.
Kundansvarig Säljare för systemlösningar inom arbetsmiljö Hos Miljödata får du möjligheten att göra skillnad samtidigt som du utvecklas i en strategisk säljroll med stort ansvar. Vi söker en driven och relationsskapande säljare som vill utveckla långsiktiga affärsrelationer och bidra till en hållbar arbetsmiljö. Om Miljödata Miljödata utvecklar digitala system som främjar hälsa och säkerhet på arbetsplatser i Sverige. Våra lösningar hjälper kunderna att minska risker, hantera sjukfrånvaro och underlätta rehabilitering och arbetsmiljöarbete. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med moderna kontor i centrala Karlskrona och flexibilitet för hybridarbete. Om rollen Som Kundansvarig Säljare kommer du att: Identifiera och utveckla affärsmöjligheter genom prospektering och relationsbyggande. Genomföra behovsanalyser för att koppla kundens utmaningar till relevanta lösningar. Presentera och sälja våra systemlösningar genom skräddarsydda presentationer och engagerande demos. Leda förhandlingar och hantera motstånd för att nå avtal som möter kundens behov och förväntningar. Bygga långsiktiga relationer med beslutsfattare inom HR, IT och ledningsgrupper i större organisationer. Samarbeta med interna team för att säkerställa kundnöjdhet genom hela säljprocessen. Följa upp och utveckla affären för att säkerställa långsiktig kundnöjdhet och identifiera framtida affärsmöjligheter. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att skapa värde genom långsiktiga affärsrelationer och som har en genuin vilja att förstå kundernas utmaningar. Du är inte bara en skicklig säljare utan också en naturlig relationsbyggare som vet hur man skapar förtroende och samarbete. Med din kommunikativa förmåga anpassar du ditt budskap efter mottagarens behov och bygger starka affärsrelationer. Du har en analytisk och lösningsorienterad inställning, vilket gör att du snabbt kan förstå komplexa affärsutmaningar och koppla dessa till våra digitala lösningar. Din tekniska förståelse gör det enkelt för dig att förklara tekniska funktioner på ett tydligt och pedagogiskt sätt, oavsett om du pratar med en IT-specialist eller en HR-chef. För att lyckas i rollen ska du ha: Dokumenterad erfarenhet av komplex B2B-försäljning, gärna inom IT, HR-tech, arbetsmiljö eller systemintegration. Erfarenhet av längre försäljningscykler och förmåga att navigera i stora organisationer med flera beslutsfattare. Strukturerad och ansvarstagande arbetsstil, där du hanterar flera uppgifter parallellt utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Teknisk förståelse och vana vid CRM-verktyg eller liknande för att effektivt hantera aktiviteter och kunddata. Meriterande är om du har: Erfarenhet av att leda utbildningar eller workshops. Bakgrund inom HR eller arbetsmiljöfrågor. Erfarenhet av teknisk anpassning och komplexa lösningar. Vi söker en kollega som inte bara är säljdriven utan också delar vår passion för att skapa tryggare och mer välmående arbetsplatser. Din inställning är avgörande för att lyckas i denna roll. Känner du igen dig i denna beskrivning och vill utvecklas hos oss? Då ser vi fram emot att träffa dig! Vad vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att: Bidra till välmående arbetsplatser för både privata och offentliga verksamheter i Sverige. Utvecklas i en strategisk säljroll som kombinerar försäljning och teknisk förståelse. Arbeta i en flexibel arbetsmiljö med möjlighet till hybridarbete. Bli en del av ett engagerat team som strävar efter att vara i framkant när det gäller att använda tekniska hjälpmedel för att effektivisera våra processer. Värdesätta samarbete och gemenskap där vi lägger stor vikt vid kontinuerlig träning och utveckling för att ständigt bli bättre. Delta i sociala aktiviteter och team-building evenemang som stärker sammanhållningen och arbetsglädjen. Påverka och forma hur kunderna upplever våra lösningar genom nära samarbete med produkt- och utvecklingsteamen. Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt engagerade team? Ansök redan idag och var med och skapa säkrare och mer välmående arbetsplatser med Miljödatas innovativa lösningar! Skicka in din ansökan genom att klicka på "Ansök" och registrera dig i vår databas för att följa GDPR-riktlinjerna. Glöm inte att motivera varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta: Stefan Frithiof Telefon: 0455-33 35 36 E-post: [email protected] Välkommen till Miljödata – där teknik möter välmående!
Teknikinformatör till Berg Marin Vill du vara med och påverka framtidens teknikinformation inom marin- och industrisektorn? Berg Marin, ett ledande teknikinformationsbolag i Karlskrona, söker nu en teknikinformatör som vill vara en del av vårt växande team. Vi tillhandahåller detaljerade beskrivningar, manualer och utbildningar för marina enheter och industriella anläggningar. Vår expertis gör det möjligt för våra kunder att säkerställa installation, drift, underhåll och uppstart av sina system. Berg Marin är en del av koncernen Ö-borgen, som står inför fortsatt tillväxt. Nu söker vi en driven och engagerad teknikinformatör till vårt kontor i Karlskrona. Här får du chansen att arbeta i en kompetent och stöttande arbetsmiljö där dina kollegor spelar en avgörande roll i din dagliga utveckling. Vi på Berg Marin tror på långsiktighet och hållbarhet i allt vi gör. Vår företagskultur präglas av kvalitet, miljömedvetenhet och en god arbetsmiljö – och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper när vi rekryterar. Hoppa ombord och var med och bidra till bland annat svensk försvar. Se mer på vår introduktionsvideo Om rollen: Som teknikinformatör hos Berg Marin kommer du att vara en nyckelperson i arbetet med tekniska beskrivningar och manualer för marina system. Du samlar in och bearbetar information om reparationer och underhåll ombord på fartyg och översätter denna till tydlig och användbar dokumentation. Du kommer även att ansvara för manualer om reservdelar och underhållsbehov. Informationsinsamling görs via datablad, leverantörsmanualer samt genom samtal med varvspersonal och projektledare. Därefter raffinera du och omvandlar informationen till högkvalitativa tekniska dokument. Då du arbetar i flera projekt samtidigt, krävs det att du är flexibel och kan anpassa dig snabbt till förändrade prioriteringar. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarstagande, självständig och prestigelös i ditt arbete. Du har ett tekniskt och marint intresse, och trivs med att hitta och bearbeta information för att skapa högkvalitativa dokument. Vi tror att du kanske har erfarenhet av marin verksamhet och söker en ny riktning mot mer administrativt arbete, eller så har du redan arbetat med teknisk dokumentation och har ett stort marint intresse. Dina kunskaper och erfarenheter kan inkludera: Skrov och inredning Framdrivning och maskinella installationer En av våra största kunder är FMV, vilket innebär att du kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning (SUA). Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka. Ett kompetent och engagerat team som arbetar mot gemensamma mål. Konkurrenskraftig lön och bra arbetsvillkor. Möjligheter för både personlig och professionell utveckling. Låter detta som något för dig? Tveka inte att söka och bli en del av vårt framgångsrika team! Om Jobwise Vi tror att ledarskap är kärnan i att attrahera, behålla och noggrant vårda begåvade individer. Att avancera i våra rekryteringsprocesser ger dig möjlighet att ta ditt nästa karriärkliv i en utvecklande miljö där vi, som rekryteringsföretag, ger chefer och ledare insikter för en effektiv onboarding och värdefulla verktyg för arbetstagarens långsiktighet. Därav blir omsorgsfulla samarbeten med duktiga ledare nyckeln till din, vår partners och vår framgång. Med denna filosofi och metodik, erbjuder vi de optimala förutsättningarna för din framgång och utveckling. Vi fokuserar inte enbart på rekrytering av kompetens, utan även på att skapa rätt villkor när våra kandidater tar nästa karriärsteg och hittar den nivå som ger nya anställda känslan av att hela tiden utvecklas.
Välj ett jobb för att visa detaljer