Redovisningskonsult

Vi på Värmlands Revision är engagerade i att uppnå kompetens och utveckling inom redovisnings- och revisionsbranschen. Med fokus på kontinuerlig förbättring och strategisk tillväxt söker vi efter en talangfull redovisningskonsult att ansluta sig till vårt växande team. Vår ideal kandidat är någon som delar vår passion för kvalitet, integritet och beslutsamheten att bidra till en positiv inverkan i vår bransch. Vår verksamhet har kontor på följande platser i Värmland: Karlstad, 10 anställda. Molkom, 4 anställda. Filipstad, 4 anställda. Besök oss gärna på www.revab.se för vidare information. Rollsammanfattning: Som redovisningskonsult kommer du att spela en avgörande roll i att förbättra vårt företags operativa och ekonomiska processer. Din expertis inom revision, redovisning och processoptimering kommer att hjälpa oss att upprätthålla en hög standard av noggrannhet och effektivitet, vilket säkerställer kundernas tilltro, vår fortsatta framgång samt vårt rykte för spetskompetens. Huvudsakliga ansvarsområden: • Genomföra omfattande granskningar och revisioner av affärsprocesser och finansiella operationer för att säkerställa överensstämmelse med interna standarder och externa regler. • Identifiera områden för förbättring och rekommendera handlingsbara strategier för att förbättra effektiviteten, noggrannheten och överensstämmelsen. • Samarbeta med tvärfunktionella team för att implementera bästa praxis och initiativ för kontinuerlig förbättring. • Leda utbildnings sessioner och workshops för att utbilda personalen om reviderade procedurer och krav på efterlevnad. • Förbereda detaljerade rapporter inom redovisning och revision, inklusive riskbedömningar och rekommendationer för framtida åtgärder. • Hålla dig uppdaterad om branschtrender, regeländringar och bästa praxis för att säkerställa att våra processer förblir cutting-edge och i enlighet med kraven. Kvalifikationer, krav och färdigheter: • Kandidatexamen i redovisning, finans, företagsekonomi eller ett relaterat område. · Minst 3 års erfarenhet inom redovisning och revision. · Starka analytiska och problemlösningsförmågor, med stor uppmärksamhet på detaljer. · Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmåga, kapabel att arbeta effektivt med team på alla nivåer i organisationen. · Färdighet i relevanta programvaror och verktyg, inklusive avancerade Excel-färdigheter och bekantskap med redovisning och revisionsprogramvara. · Visad förmåga att hantera flera projekt samtidigt och möta strama deadlines. Arbetsplats Karlstad, Gjuterigatan 28 Körkort B fordras Varaktighet Tillsvidareanställning/ Provanställning Tillträde April – Juni 2024 Arbetstid Heltid/ Flextid Lön Fast månad/ Konkurrenskraftig, Kollektivavtal Varför ansluta sig till oss? • Möjlighet att vara en del av ett dynamiskt team i ett ledande företag känt för sitt åtagande, engagemang och kompetens. • Konkurrenskraftig lön och möjligheter till professionell utveckling. • Engagerad företagskultur som värdesätter mångfald, teamwork och en positiv balans mellan arbete och fritid. Hur man ansöker: Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till vårt företags framgång, vänligen skicka ditt CV och ett personligt brev som beskriver din relevanta erfarenhet och varför du är den perfekta kandidaten för rollen till [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig!

19 februari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Regionnätsmontör

Vill du arbeta med felavhjälpning, reparationer, underhåll samt nyanläggningsprojekt tillsammans med ett dynamiskt team? Nu söker vi kraftledningsmontörer för arbeten vid region- och stamnät 40-400 kV till vår stations- och teknikverksamhet i Värmland, Berg och Skaraborg. Vi finns etablerade i Torsby, Arvika, Karlstad, Hällefors, Örebro och Mariestad. Stationering är flexibel mellan etablering och hemmet. Som regionnätsmontör på ONE Nordic får du härligt kamratskap, kompetensutveckling och goda arbetsvillkor. Du kommer jobba med utmanande och varierade arbetsuppgifter på ett av Nordens ledande företag inom ditt område. Arbetsbeskrivning Vi söker till ONE Nordic AB en montör för arbeten vid region- och stamnät 40-400 kV. Du kommer få möjlighet att arbeta i ett av Nordens ledande företag med utmanande och varierade arbetsuppgifter. Vi söker dig som vill arbeta i ett dynamiskt team inom området felavhjälpning, reparationer och underhåll samt nyanläggningsprojekt. Tillsammans med projektledare och montageledare utför du kunduppdragen i fält. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Service och underhåll inom regionnätsanläggningar - Projektarbete inom regionnät och stamnät. - Felavhjälpning, där beredskap till viss del ingår. - Tjänsten innebär normalt mycket resor i veckorna, måndag - torsdag. Vem är du? Du har en avslutad gymnasieutbildning inom elprogram eller motsvarande. Vi ser det som en merit om du har en vidareutbildning som anläggningsmontör inom storkraftnät samt 2-3 års erfarenhet som linjemontör eller installatör. B-körkort är ett krav, och BE-körkort är meriterande. Du är utbildad inom AMS och talar och skriver svenska flytande. Som person är du social, initiativrik och strukturerad. Du har förmåga att kunna arbeta både självständigt och i grupp. För att uppfylla kravprofilen för tjänsten är det också viktigt att du har ett högt säkerhetstänk och är kommersiell i ditt agerande. Ansökan och frågor Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Simon Martinussen på telefon 0730-883840. Urval sker löpande. Facklig kontakt Anders Kristiansson, 0705-91 67 89 (SEF) Läs mer på www.one-nordic.se. (https://www.staffrec.se/www.one-nordic.se.)

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Kontrollanläggningsingenjör Service Karlstad

Vill du vara med och bygga Sveriges starkaste Elkraftsgrupp? Är du lösnings- och kundorienterad? Prioriterar du din egen och andras säkerhet och välmående och tycker du om att lösa kundens problem i en ständigt utvecklande bransch? Gillar du modernt ledarskap, korta beslutsvägar och smidiga administrativa lösningar? Då har vi branschens bästa erbjudande till just dig! Vi söker nu provningsingenjörer och kontrollanläggningsingenjörer till vår stations- och teknikverksamhet i Värmland, Berg och Skaraborg. Vi finns etablerade i Torsby, Arvika, Karlstad, Hällefors, Örebro och Mariestad. Stationering är flexibel mellan etablering och hemmet. Tveka inte! Kom till oss och utveckla ONE Nordic! Arbetsbeskrivning Du kommer få möjlighet att arbeta i ett av Nordens ledande företag med utmanande och varierade arbetsuppgifter, i huvudsak och beroende av kompetens: - Underhållsprovning och konfiguration av reläskydd - Funktionsprov av leverans vid driftsättning - Felsökning/Felavhjälpning - Fjärrkommunikationsutrustning och RTU Vem är du? Du har högskoleingenjörsutbildning motsvarande minst gymnasieingenjör eller liknande med kompletterande utbildningar avseende elkraftsystem och systemuppbyggnad. Alternativt motsvarande dokumenterad arbetslivserfarenhet eller kunnande. Du har minst 3 års erfarenhet inom funktionsprovning och driftsättning av elanläggningar. Vi ser också att du har grundläggande kunskap inom på marknaden förekommande reläskydd, instrument och provningsutrustning. Vi erbjuder en självständig roll i ett härligt team med möjlighet att utvecklas. Du är duktig på att dela med dig av dina kunskaper. Du är bra på att bygga goda relationer både internt och externt i en varierande miljö. För att uppfylla kravprofilen för tjänsten är det också viktigt att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och är professionell i ditt agerande och i mötet med kunden. B-körkort är ett krav. Du talar och skriver svenska flytande. Om arbetsgivaren ONE Nordic utvecklar Sveriges energiinfrastruktur och bygger ”Det nya energisamhället”. ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av underhåll, entreprenader och tekniska konsulttjänster inom energis- och industrisektorn. Med vår rikstäckande organisation och lokala kännedom tar vi ansvar och högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, energidistributörer och energianvändare. Vi har marknadens bästa kompetens för att underhålla, bygga, utveckla, modernisera och optimera kundernas anläggningar. Vi arbetar bland annat med de största aktörerna i branschen och tillsammans utvecklar vi högteknologiska och hållbara energianläggningar. ONE Nordic har idag ca 1 500 medarbetare i Sverige. Huvudkontoret ligger i Malmö. Läs mer på www.one-nordic.se. (https://www.staffrec.se/www.one-nordic.se.) Ansökan och frågor Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Simon Martinussen på tel. 0730-883840 eller e-post [email protected] (mailto:[email protected]). Facklig kontakt Ola Skogström, 0705-64 84 92 (Unionen) Bengt Persson, 0705-925110 (Ledarna) Sista ansökningsdag är 2024-03-31. Intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Sommarvikarie till Klockargården i Väse

Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Klockargårdens gruppbostad. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är ett sommarvikariat på upp till 100% i ca 8 veckor. Om Klockargården Strax norr om sjön Panken ligger Klockargården som är en helt nybyggd gruppbostad med sex lägenheter. Gruppbostaden är lantligt belägen med skogen som närmaste granne och vänder sig till dig med autismspektrumtillstånd. På Klockargården finns vid intresse möjligheten att arbeta i trädgården och ambitionen är att ha djurhållning i mindre skala. Boendet ligger ca 2.5 mil från Karlstad och 2 mil från Kristinehamn i Värmland. Bussförbindelser från Karlstad går ca 1 gång i timmen. På Klockargården kan det bo 6 personer med beviljade beslut enligt LSS 9§9, boende med särskild service. Vi är en liten grupp på 5 personer som jobbar på Klockargården idag och i takt med att fler flyttar in och bor hos oss söker vi nu dig som vill komma och bli en del i vårt gäng. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en enhetschef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning, gärna inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med personer inom personkrets 1 och specifikt inom autismspektra. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: - Förmånsportal med rabatter och erbjudanden - Ledarskapsutbildade chefer nära dig - En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare - Karriär- och utvecklingsmöjligheter - Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Sommarvikariat med möjlighet till timanställning före och efter sommar. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 31 mars Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] / [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se (http://www.kommunal.se/) Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/). Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se (http://www.nytida.se/)

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Boendestödjare till Långenäsvägens gruppbostad

Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Långenäsvägen 310 i Karlstad. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är ett sommarvikariat på ca100% i 8 veckor. Om Långenäsvägen På vår LSS-gruppbostad Långenäsvägen i Karlstad ska du känna dig trygg och delaktig. Vi vill ge dig möjlighet att utvecklas som människa och vårt arbete utgår från dina önskemål, behov och förutsättningar. Vi driver verksamheten i samverkan med Karlstad kommun som har rätt till samtliga platser. På långenäsvägen bor det 6 personer som är beviljde insats LSS9§9, boende med särskild service. Vi är en liten personalgrupp på 9 personer och söker nu dig som vill bli en i vårt team över sommaren 2024. Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana, erfarenhet av dokumentation och kunskaper inom TAKK (tecken som stöd) är meriterande. Ditt CV är inte allt vi bedömer utan om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: - Förmånsportal med rabatter och erbjudanden - Ledarskapsutbildade chefer nära dig - En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare - Karriär- och utvecklingsmöjligheter - Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: 8 veckors sommarvikariat Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 15 april Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] / [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se (http://www.kommunal.se/) Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här (https://team.nytida.se/). Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se (http://www.nytida.se/)

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
CNC-operatörer till PartnerTech i Karlskoga

Vi på PartnerTech Karlskoga AB är stolta över att vi har en av Sveriges modernaste och största anläggningar för avancerad skärande bearbetning. Vår mission är att vi ska vara våra kunders strategiska och prioriterade partner och tillhandahålla hög kompetens inom vårt affärsområde. PartnerTech Karlskoga AB är just nu inne i en expansiv period och söker nya medarbetare. PartnerTech Karlskoga AB växer och anställer nya medarbetare till verksamheten i Karlskoga. Vi söker just nu nya medarbetare med olika kompetens till vår tillverkning och som vill vara med och växa tillsammans med företaget.  Rollen Vi erbjuder dig intressanta och stimulerande arbetsuppgifter i ett företag som står inför en spännande framtid där din insats kommer att spela en viktig roll för vår framgång. Du kommer att jobba tillsammans med ett trevligt, kunnigt och dedikerat team där du också blir en viktig del för att arbetet ska flyta på så smidigt som möjligt. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att innebära: - Svarvning, fräsning, omriggning/omställning mellan nya och gamla artiklar och övervakning av företagets CNC-maskiner - Analysera och utvärdera mätresultat - Rapportering av utfört arbete - Utföra daglig skötsel och underhåll av maskiner/utrustning, byta verktyg Vi arbetar i flera olika styrsystem så som Mazatrol, Mazaks m.m. Vårt affärssystem är Monitor. Erfarenhet och kunskaper Vi ser gärna att du har en CNC-utbildning, några års arbetslivserfarenhet, erfarenhet av att arbeta med datorer och goda kunskaper i svenska. Du bör ha körkort, då det kan förekomma arbetsfördelning mellan våra orter. Har du dessutom ett truckkort så är det meriterande. Är du den vi letar efter? Vi söker dig som är en serviceinriktad, ansvarstagande och ordningsam person med ett stort engagemang och förmåga att prioritera uppgifter. Du är den som presterar det lilla extra, drivs av goda resultat, är kvalitetsmedveten och noggrann. Vidare är du en person som är serviceinriktad och som kommunicerar väl på svenska i tal och skrift.  Om anställningen Arbetsort: Karlskoga Tjänsten innebär arbete som innehåller försvarssekretess och krav på svenskt medborgarskap. PartnerTech Karlskoga AB Våra produktionsanläggningar finns i Karlskoga och Filipstad och består av ca 85 CNC styrda bearbetningsmaskiner med upp till 15 axlar. Till det består våra anläggningar av moderna utrustningar för oförstörande provning och optisk mätning. Vi jobbar ständigt med att utmana oss för att utvecklas och lever i en värld där förändringar ses som förbättringar. Vi levererar produkter främst till försvarsindustrin, men även inom energisektorn samt fordonsindustrin, vilket ställer höga krav på oss som leverantör, varvid vi är certifierade enligt ISO 9001och ISO 14001. Vi är idag ett medelstort företag som redan gjort första delen av tillväxtresan, vi vet vad som krävs och har investerat mycket senaste åren. PartnerTech – där framtiden och framgång knackar på dörren! Låter detta intressant och du vill fortfarande söka jobbet? Bra! Vi ser fram emot att läsa din ansökan och eventuellt få möjlighet att träffas i en intervju – du som lyckas knipa platsen blir en del av PartnerTechs framtids- och framgångsarbete! Ansökan och kontakt https://partnertechab.varbi.com/se/what:job/jobID:699238/ Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev med en kort motivering till varför du söker tjänsten senast 2024-05-31.   Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan! VI undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.  Önskar du mer information är Du är välkommen att kontakta oss: Produktionschefer: Daniela Wallgren Fälth, 076-2714656  Peter Andersson, 070-8741539 Armin Mustafic,070-7631233 Andreas Petersen, 070-8849507 Facklig företrädare, IF Metall: Ari Niittymäki, 070–5603719 För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-Ansvarig: Åsa Nyström, 073-0837197 PartnerTech Karlskoga AB jobbar för att främja hälsa hos våra medarbetare och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag. I lokalen i Karlskoga finns ett eget gym som alla medarbetare har fri tillgång till. Vi har också en aktivitetskommitté som jobbar med olika koncept för att ge alla medarbetare en chans att tillsammans med kollegor prova på olika hälsofrämjande och roliga aktiviteter och utmaningar.

7 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Receptionist Scandic Klarälven, extra vid behov

Scandic Klarälven ligger mycket riktigt vid Klarälven och nära E18. Här kan våra gäster stilla sin hunger i vår restaurang Köksbaren eller ta ett dopp i vår pool. Hotellet har både nära till både naturen och Karlstads stadskärna. Vi är inte bara stolta över vårt läge precis vid den vackra älven, vi är främst stolta över den service vi alltid levererar till våra gäster. Vi vill att alla våra medarbetare ska trivas och få vara med i utvecklingen av vårt arbete, både på hotellet och i Karlstad som stad. Vi är säkra på att gott samarbete gör att vi når vårt bästa resultat. Nu söker vi en Receptionist till Scandic Klarälven. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Du som arbetar i receptionen är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i bakfickan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i receptionen innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar ,helger och natt ). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på extra vid behov. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

7 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Sommarvikarie till Kanalgatans serviceboende

Nu söker vi på Kanalgatans serviceboende sommarvikarier till rollen som boendestödjare. Kul att du hittade hit! Vi tror att du tycker om att möta människor och att du är intresserad av att förstå vad som ligger bakom olika beteenden. Du brukar förmodligen hitta nya sätt att lösa en situation. Det löser sig oftast för du är trygg i dig själv, nyfiken, lyhörd, och närvarande. Om det här stämmer in på dig kanske du vill jobba med oss i sommar? Vad gör vi? Hos oss på Nytida får du möta människor som har olika behov av stöd och omsorg. Det handlar om att stötta barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Tillsammans lagar vi mat, städar, går på utflykter, tränar, samtalar och mycket mer. Vi söker dig som vill lära känna, förstå och vara en del av en annan persons liv. Till dig från oss... - Introduktion - Förmånsportal med rabatter - Vi har kollektivavtal samt tillhörande försäkringar. - Coachande och stöttande chefer nära dig - Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Du får även... - genuina möten och erfarenheter som rustar dig för framtiden, oavsett var den är. - möjlighet att visa vem du är. Ofta är sommarjobbet en ingång till en tillsvidareanställning hos oss efter din utbildning/examen. - en arbetslivserfarenhet som gör stor skillnad på ditt CV. Att ha jobbat med människor som behöver stöd, visar dina kommande arbetsgivare att du har erfarenhet av att möta många olika personer utifrån deras behov. Det behövs i alla branscher. Om Kanalgatan Kanalgatan är ett LSS-serviceboende för vuxna beläget längs pråmkanalen mitt i Karlstad som vänder sig till personer från 18 år med autismspektrumtillstånd och andra neurppsykiatriska funktionsvariationer. Vi arbetar tillsammans med våra boende för att skapa så stor självständighet som möjligt i vardagen och för att nå individens egna mål. I vårt arbete tar vi tillvara på individens styrkor och intressen. Vi hjälper till att planera vardag, skolgång, praktik eller annan sysselsättning som passar individen. Vi har även vikariebehov övriga delar av året och att börja som sommarvikarie kan vara en väg in för en längre anställning. Du har en chef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Din erfarenhet och kunskap Vi tror att du som söker till oss: - lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap målgruppen och tycker mycket om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. Vi ser gärna att du utbildar dig till eller är undersköterska, behandlingsassistent eller liknande. Erfarenhet av målgruppen är meriterande, likaså god datorvana samt erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Löpande Sista ansökningsdag: 31/3 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Daniel Simonsson [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se (http://www.kommunal.se) Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nytida så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här (https://team.nytida.se/). Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. nytida.se (www.nytida.se)

1 februari 2024
Sista ansökan:
20 juli 2024
Integrationsarkitekt

Vi söker nu en integrationsarkitekt som vill vara med på en spännande tillväxtresa. Vår kund arbetar med att utveckla pålitliga tjänster som inte bara förenklar människors vardag och arbetsliv, utan också bidrar till samhällets framsteg och välbefinnande. Deras kultur genomsyras av tillit, flexibilitet samt gemenskap. Här har du en trygg arbetsplats som precis gjort sitt starkaste år hittills! Om tjänsten Som integrationsarkitekt kommer du att ha en central roll i vår kunds integrationsaffär. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara att utveckla och driva integrationserbjudandet samt ta fram lösningsförslag och utföra uppdrag åt både nya och befintliga kunder. Du kommer även att vara med och formulera visioner med tydliga mål för både kort och långsiktig framgång samt vara drivande i att målen uppnås. Du får möjlighet att coacha och utveckla dina kollegors Azure-kompetens samt kunskap inom integrationsteknik för att ytterligare stärka integrationserbjudandet. Din kompetens Vi ser att du har flera års erfarenhet av integrationslösningar inom Azure, en djup teknisk förståelse och är redo för nästa steg i din karriär där du har möjlighet att växa ytterligare. Som person tror vi att du är framåttänkande, har en stark kommunikationsförmåga, trivs med att arbeta nära både kund och kollegor samt engagerat tar för dig de uppgifter och utmaningar du ställs inför. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlstad Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards 2022 och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag (20-49 anställda) och Årets Raket (Rekrytering). Läs mer om utmärkelserna här (https://www.procruitment.se/arets-raket-och-arets-rekryteringsfoeretag).

31 januari 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
Servitör/Servitris, Scandic Klarälven, extra vid behov

Scandic Klarälven ligger mycket riktigt vid Klarälven och nära E18. Här kan våra gäster stilla sin hunger i vår restaurang Köksbaren eller ta ett dopp i vår pool. Hotellet har både nära till både naturen och Karlstads stadskärna. Vi är inte bara stolta över vårt läge precis vid den vackra älven, vi är främst stolta över den service vi alltid levererar till våra gäster. Vi vill att alla våra medarbetare ska trivas och få vara med i utvecklingen av vårt arbete, både på hotellet och i Karlstad som stad. Vi är säkra på att gott samarbete gör att vi når vårt bästa resultat. Nu söker vi en skicklig Servitör/Servitris till Scandic Klarälven. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som Service Host? Du som arbetar med ansvarsområdet Waiter Services är den första gästen möter i vår restaurang, därför är det av stor vikt att du har ett varmt bemötande och är uppmärksam på detaljer samt gästens behov. Du har ett brinnande intresse för mat och dryck samt gillar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk måltidsupplevelse. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att servera mat och dryck och att ansvara för egen kassa. Du stöttar dessutom förstås upp teamet på hotellet med andra arbetsuppgifter vid behov. Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har minst två års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och presigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Information om tjänsten: Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov. Vi söker extrapersonal för kvällar och helger med möjlighet till sommarvikariat! Vi ser gärna att du är minst 20 år och har serveringsvana på minst 1 år! Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och hur det är att arbeta på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

30 januari 2024
Sista ansökan:
27 juli 2024