Vi söker dig med lärarexamen och som vill undervisa blivande lärare inom ämnesområdet naturvetenskapernas och teknikernas didaktik. Vid fakulteten för lärarutbildning bedrivs forskning och utbildning inom ett brett fält av områden. För att ta del av fakultetens forskning se https://www.hkr.se/forskning/ eller respektive forskningsmiljö nedan Arbetsuppgifter Som universitetsadjunkt i naturvetenskapernas och teknikernas didaktik kommer du företrädesvis att arbeta i förskollärarutbildning, grundlärarutbildning, ämneslärarutbildning och i uppdragsverksamhet. Ytterligare arbetsuppgifter inom andra program och kurser kan tillkomma. I arbetsuppgifterna ingår administrativa uppgifter i anslutning till undervisningen samt besök hos och examination av studenter i verksamhetsförlagd utbildning. Samverkan med det omgivande samhället är också en del av arbetsuppgifterna. Som anställd vid Högskolan Kristianstad har du möjlighet att delta i olika typer av kollegiala verksamheter som utvecklar dig professionellt, som till exempel forskningsseminarier och kurslag. Du har också möjlighet att i samråd med avdelningschef och programområdesansvarig kompetensutveckla dig inom för verksamheten centrala områden. Behörighet och kvalifikationer Vi söker dig som har lärarexamen eller motsvarande, med behörighet att undervisa i de naturvetenskapliga ämnena och om du har påbörjad doktorandexamen ses det som meriterande. För tjänsten krävs det att du har yrkeserfarenhet från högskola/universitet samt att du har undervisningserfarenhet inom naturvetenskap och naturvetenskapernas didaktik inom grundlärarutbildning, Om du dessutom ar erfarenhet av handledning och bedömning, ser vi det som meriterande. Meriterande är även om du har undervisningserfarenhet inom grundskola. Tjänsten kräver att du har en god datorvana och förmåga att använda digitala undervisningsverktyg och digitala administrativa system. Om du har erfarenhet av Canvas eller Ladok, ses det som meriterande. Vidare ska du kunna uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som engelska. Stor vikt läggs på personliga egenskaper och vi söker dig som kan arbeta självständigt och strukturerat. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Givetvis värderar du ett gott samarbete och arbetar bra med andra människor samt besitter en god pedagogisk insikt och kan anpassa ditt sätt att förmedla ditt budskap. Övrigt Tjänsten är en visstidsanställning på 50 % med start enligt överenskommelse, fram till och med 2026-01-31. Placering är i Kristianstad på Näsby med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. Viss undervisning kan förläggas till kvällstid eller helger och även till annan ort än Kristianstad. Ansökan Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är 2025-07-01. Arbetsplats Högskolan Kristianstad Högskolan Kristianstad är en av Sveriges mest sökta högskolor med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Kristianstad utses till årets studentstad 2024 av Sveriges förenade studentkårer. Vi är stolta över våra 500 medarbetare och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 250 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Vi har forskarutbildningsrättigheter i vårdvetenskap och pedagogiskt arbete. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan. Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om tjänsten Ikett Personalpartner söker nu efter dig som trivs med varierande arbetsuppgifter till en av våra kunder i Kristianstad. Vi söker efter dig som trivs i en omväxlande arbetsmiljö! Du kommer att arbeta med svetsning tillsammans med förekommande verkstadsarbete så som montering, borrning, kapning av rör etcetera. Du kommer att arbeta både inne i verkstan men också ute hos kund. Arbetet är förlagt på dagtid. Start enligt överenskommelse. Din profil Vi söker efter dig som har tidigare erfarenhet inom industriell arbetsmiljö. Du har kunskaper inom flera svetsmetoder och trivs att arbeta i en verkstad med förekommande arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen ser vi också att du har erfarenhet, kunskap i ritnigsläsning. Vidare ser vi att du som söker trivs att arbeta fysiskt. - Du behärskar svenska i såväl skrift som tal. - Du arbetar självgående som i team. - Körkort B. Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as
Vi hanterar mer än leveranser, vi hanterar mening. PostNord är Sveriges kanske mest kända varumärke - och vi finns överallt. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta brevet eller paketet ända fram. Vi är länken mellan människor och företag, och har en ambition att genom vårt jobb göra vardagen enklare för alla i Sverige. Du & Vi & Jobbet Som brevbärare är du pulsen i allt vi gör. Vi förändras med världen, men vårt samhällsuppdrag är detsamma idag som igår. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje och stolthet är vår kultur. Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 75% eller 100%. Anställningen startar 1/9 2025 och pågår fram till och med 31/12 2025. Dina arbetstider kommer att vara förlagda på dagtid inom spannet mellan kl. 07.15 - 16.30, måndag till fredag. Du kommer att utgå från Karpalundsvägen 39J. Vad du kommer att göra - Sortera post - Dela ut brev, mindre paket, tidningar och reklam med cykel, elcykel, högerstyrd bil, elfordon, moped, eller gåvagn - Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån dagens rutt Vem du är - Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. - Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. - Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för att säkerställa en god leverans i rätt tid. - God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av dagen. - Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. - Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig - Vana att arbeta självständigt och i team - God servicekänsla - Svenska i tal och skrift - B-Körkort: Van att köra och trygg i trafiken - Gymnasieexamen Varför vi finns PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag, att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se. Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV. Se till att ha betyg redo från gymnasiet alternativ från högre utbildning när du påbörjar ansökan, dessa ska laddas upp i din ansökan och är viktigt för att du ska kunna gå vidare i processen. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord. Dygnet runt är vi på väg – från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig – post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka! PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder. Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Vi arbetar utifrån vår vision Möjlighet att lyckas och vår värdegrund som utgår från de fem begreppen: Respektfull, Delaktighet, Resultatinriktad, Professionell och Tillitsfull. Orden är grunden i vårt varumärke och de beskriver hur förvaltningen vill uppfattas av dem vi är till för. Verksamheten Utredning försörjning har cirka 85 medarbetare som arbetar för att nå målet att ha en etablerad och självförsörjande befolkning. Verksamheten är fördelad i fyra enheter med team och teamledare. Arbetet är klientnära och omväxlande. Eventuella utvecklingsmöjligheter i tjänsten • Utföra arbetsuppgifter, till en början med stöd av teamledare mentor och kollegor, sedan mer självständigt. • Delta i introduktionsprogram arrangerat av teamledarna. • Delta i handledning och samråd. • Gå på studiebesök arrangerade i förvaltningen. • Digitala utbildningar i Utbildningsportalen, samt andra utbildningar genomförda av kommunen. • Läsa handboken, rutiner och riktlinjer. • Lära sig JP • Delta i Försäkringskassans utbildning om sammansatt bastjänst ekonomiskt bistånd. • Regelbunden avstämning med teamledare och enhetschef med utrymme för reflektion. • Delta i samverkan. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Arbetet som socialsekreterare utredning försörjning innebär att du: • Ansvarar utifrån delegation med rättssäker handläggning och beslut i enskilda ärenden samt att upprättade rutiner följs. • Möter invånare med respektfullhet och professionalitet. • Handlägger och dokumenterar ärenden enligt gällande lagstiftning, rutiner och riktlinjer. • Tar del av, hålla sig uppdaterad och följa arbetsgivarens policys och rutiner gällande för anställningen. • Upprättar genomförandeplaner med aktivt arbete mot självförsörjning. • Håller dig uppdaterad kring verksamhetens mål. Dina ansvarsområden blir: • Individerna i hushållen på den egna tjänsten med stöd av teamledare mentorer och kollegor. • Att bidra till den psykosociala arbetsmiljön. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan jämförbar examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har utbildning i socialrätt och vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning samt handläggning av ekonomiskt bistånd. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i dina arbetsuppgifter behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Kan du kommunicera på något annat språk är det meriterande liksom att du har kulturkompetens. Vi vill att du har goda kunskaper i Office-paketet och hanterar digitala verktyg i ditt dagliga arbete. B-körkort är ett krav. För oss är det viktigt att du står för god etik och sunda värderingar. Du försvarar lika möjligheter både inom organisationen och samhället i stort. Vi vill att du har förmågan att arbeta med andra människor, att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Vidare är du bra på att skapa och bibehålla goda relationer och samarbetar du väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du behöver kunna både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut men också ha en god initiativförmåga. Att noggrant analysera och bedöma olika typer av data för att dra väl genomtänkta slutsatser samt för att skapa fungerande lösningar krävs i rollen. Förmåga att planera och organisera ditt arbete krävs liksom att du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policys är en självklarhet för dig. ÖVRIGT Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Säljare omgående Om du är ute efter ett roligt fritt omväxlande jobb med ansvar så är detta något för dig. Vi är ett glatt gäng som växer och är i behov av fler medarbetare. Du kommer åka ut på förbokade kundbesök (främst privatpersoner på dagtid vardagar) och presentera våra olika städtjänster vi har att erbjuda. Då man som säljare är ansiktet utåt vill vi att du är noggrann, positiv, serviceinriktad , gillar ett rörligt jobb där du ger kunden ett smakprov på våra tjänster och har ett driv att göra våra kunder nöjda. Du måste ha en bra vilja och vara beredd att jobba hårt för att uppnå uppsatta försäljningsmål. Då vi jobbar hemma hos kunder som kan ha hund och katt är det viktigt att du inte har några sådana allergier. Vi ser fram emot din ansökan.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Öllsjö förskola har 5 avdelningar. Här finns 2 småbarnsavdelningar och 3 storbarnsavdelningar. Vi arbetar med lek, språk, trygghet och rörelse som metoder för att nå läroplansmålen och målen i plan för kränkande behandling, trakasserier och diskriminering. Undervisningen sker på ett lekfullt sätt där vi använder oss av olika skapande former som sång , musik, drama, olika rörelselekar, utevistelse och projektarbete, temaarbete mm. Vi vill att barnen ska lära sig genom lek, socialt samspel, samtal och reflektion. Vi vill ge barnen utrymme för egna initiativ, tankar och åsikter samt utveckla sin förståelse för allas lika värde. Bemötande, relationer och kamratskap ges stort utrymme i undervisningen. Välkommen att bli en del av vår verksamhet! ARBETSUPPGIFTER Du skapar en pedagogisk miljö som utmanar och stimulerar barns utveckling och lärande samt erbjuder barnen en trygg omsorg och lärandemiljö. Den pedagogiska verksamheten utgår från varje barns förutsättningar och bygger på undervisning som utformas i enlighet med läroplanens mål. Arbetet organiseras utifrån ett helhetsperspektiv som bygger på bedömning och dokumentation av det enskilda barnets behov i kombination med hela förskolans kvalité. Du är en tydlig och entusiasmerande ledare som hanterar förändrade situationer och olika människors agerande. Det är viktigt att du skapar en relation till barn, vårdnadshavare och kollegor som karaktäriseras av ömsesidig respekt och förtroendefullt förhållningssätt samt positiva förväntningar. På ett systematiskt sätt reflekterar du över det praktiska arbete enskilt och tillsammans med andra samt håller dig uppdaterad och tar tillvara på ny forskning och händelser i omvärlden. Du är delaktig i arbetslaget och bidrar till en god arbetsmiljö och kollegialt lärande. KVALIFIKATIONER Du som söker har förskollärarlegitimation med behörighet att bedriva undervisning i förskolan samt har pedagogisk förmåga och tydligt pedagogiskt syfte att skapa en lärande, lustfylld och utvecklande lek-/lärmiljö. Din förmåga att leda och stimulera barn i deras utveckling och att anpassa den pedagogiska verksamheten efter varje barns förutsättningar och behov krävs för arbetet. Vi vill att du har erfarenhet av arbete som förskollärare. Erfarenhet av arbete inom skola eller omsorg samt ledarerfarenhet från barnverksamhet är meriterande. Du är väl förtrogen med och lever upp till de yrkesetiska principerna för lärare och är väl insatt i förskolans läroplan och Barnkonventionen samt har förmåga att omsätta dessa i praktiken. Med engagemang möter du barn, vårdnadshavare och kollegor på ett lyhört, respektfullt och professionellt sätt. Kunskap kring barns språkutveckling och andra uttrycksformer såsom bild, musik, rörelse är en förutsättning för arbetet. Du kan integrera digital teknik i den dagliga verksamheten och använda som redskap i ditt eget arbete. Vidare har du kunskap om den pedagogiska dokumentationen och det systematiska kvalitetsarbetet samt förmåga att ta egna initiativ, finna lösningar och hantera förändrade situationer. Naturligtvis kan du arbeta både vid öppning och stängning av förskolan. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis samt lärarlegitimation. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden! I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Sommarjobb Säljare omgående Om du är ute efter ett roligt fritt omväxlande jobb med ansvar så är detta något för dig. Vi är ett glatt gäng som växer och är i behov av fler medarbetare. Du kommer åka ut på förbokade kundbesök (främst privatpersoner på dagtid vardagar) och presentera våra olika städtjänster vi har att erbjuda. Då man som säljare är ansiktet utåt vill vi att du är noggrann, positiv, serviceinriktad , gillar ett rörligt jobb där du ger kunden ett smakprov på våra tjänster och har ett driv att göra våra kunder nöjda. Du måste ha en bra vilja och vara beredd att jobba hårt för att uppnå uppsatta försäljningsmål. Då vi jobbar hemma hos kunder som kan ha hund och katt är det viktigt att du inte har några sådana allergier. Vi ser fram emot din ansökan.
Säljare omgående Om du är ute efter ett roligt fritt omväxlande jobb med ansvar så är detta något för dig. Vi är ett glatt gäng som växer och är i behov av fler medarbetare. Du kommer åka ut på förbokade kundbesök (främst privatpersoner på dagtid vardagar) och presentera våra olika städtjänster vi har att erbjuda. Då man som säljare är ansiktet utåt vill vi att du är noggrann, positiv, serviceinriktad , gillar ett rörligt jobb där du ger kunden ett smakprov på våra tjänster och har ett driv att göra våra kunder nöjda. Du måste ha en bra vilja och vara beredd att jobba hårt för att uppnå uppsatta försäljningsmål. Då vi jobbar hemma hos kunder som kan ha hund och katt är det viktigt att du inte har några sådana allergier. Vi ser fram emot din ansökan.
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Saveko och Cykelomsorgen är en stor daglig verksamhet för personer med intresse för återbruk, montering, cykelservice och butik. Verksamheten är förlagd på Snårarp, kommunens återvinningstation. Deltagarna arbetar med att ta tillvara på och demontera inkomna saker från allmänheten, sekretessmalning av papper och även insamling och försäljning i vår secondhandbutik. På Saveko har vi också Cykelomsorgen där vi reparerar vi cyklar och gräsklippare och vi har försäljning i butiken. Verksamheterna ingår i det vi kallar producerande verksamheter vilket innebär att vi arbetar med leveranser mot kunder. På Saveko och Cykelomsorgen har vi en fantastisk och kreativ arbetsmiljö där vi alla arbetar tillsammans! ARBETSUPPGIFTER Hos oss arbetar personer som har fått beslut om daglig verksamhet enligt LSS och SOL. Sysselsättningen utförs efter individuell förmåga som ska leda till ökad självkänsla och självkännedom. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik i form av struktur och alternativ kommunikation som bildstöd och tecken som stöd. Att deltagarna ska vara delaktiga i utformandet av sin dagliga sysselsättning är en självklarhet. Det sker genom arbetsplatsmöten, upprättande av genomförandeplaner men också i det dagliga samtalet och arbetet. Arbetsuppgifterna består främst i att ge våra deltagare: - Praktiskt och teoretiskt stöd i sina arbetsuppgifter på den dagliga verksamheten, både individuellt och i grupp. - Utveckla och upprätthålla förmågor och kommunikation med hänsyn till funktionsnedsättningen. - Stödja deltagarnas delaktighet på alla olika nivåer, individ, grupp och samhällsnivå. - Stödja deltagarnas självbestämmande och personliga integritet. - Svara för social dokumentation enligt gällande riktlinjer. - Vara kontaktman och i denna roll svara för att genomförandeplan upprättas och följs upp. - Andra ansvarsområden kopplat till verksamheten. - Körning med bil och truck förekommer i hög utsträckning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som ser styrkor och förmågor och kan hjälpa våra deltagare att bygga på dem. Du är positiv och socialt kompetent med en god samarbetsförmåga. Vidare behöver du även vara flexibel, stresstålig och kan utföra arbete på uppdrag av andra men du kan även fatta egna beslut och arbeta individuellt tillsammans med deltagare. Det är viktigt att du har intresse och förmåga att hantera vår verksamhet och dess innehåll dvs praktiskt arbete med cykelservice, montering, demontering och returbruk. Det kan vara fysiskt tungt och stundtals stressigt med olika saker att hantera samtidigt. Du har kunskap inom AKK (bildstöd och tecken som stöd) och social dokumentation. Eftersom arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du behärskar svenska i tal och skrift. Arbetet kräver B-körkort och det är en fördel om du har truckkort samt vana av att köra truck. Du har utbildning från barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete, eller pedagogiskt arbete eller vård- och omsorgsprogrammet med yrkesutgång funktionshinder eller psykiatri eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta med människor med intellektuella funktionsnedsättningar. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Sommarvikarie vecka 28-33 till en ung häst-tjej i gårdsmiljö! Hej du positiva och djurintresserade assistent som vill jobba extra några veckor i sommar! Vi söker dig som kan jobba dygnspass (dubbelbemannat) under vecka 28-32 och som kan följa med på ridläger under något dygn vecka 31, tillsammans med fler kollegor. Vi erbjuder: En fin, mysig, trevlig och lantlig arbetsplats med fina kollegor som tillsammans jobbar för att få vardagen funka för vår härliga assistansberättigade tjej. Lite mer om arbetsplatsen: Vår medlem är i 30-års åldern, bor i en egen lägenhet hemma hos föräldrarna på gård i Östra Göinge kommun. Du behöver ha bil och körkort för att jobba hos vår medlem och du kan inte ha allergi mot pälsdjur då djur är en del av medlemmens vardag. Vår medlem har en omfattande funktionsnedsättning och behöver hjälp med allt i sin vardag. Din personlighet väger tyngre än erfarenhet och du erbjuds den bredvdgång du behöver för att känna dig trygg i arbetet. Det är viktigt för oss att du är en omtänksam och lyhörd assistent, gärna kvinna, som kan tolka, kommunicera och föra vår medlems talan. Du behöver kunna planera och strukturera dagen så att den blir så bra som möjligt för vår medlem. Det kan handla om allt från att göra träning och förflyttning lite roligare, till att gå en promenad med vagnen i skogen till att rida och åka till daglig verksamhet. Vi har behov av dig snarast så vänta inte med din ansökan. Varmt välkommen till oss! Lön, ersättning och förmåner: Individuell lönesättning. Fremias kollektivavtal för personliga assistenter. Friskvårdbidrag utgår med 250 kronor/månad Brevidgång och utbildning efter behov. Ansökan ska innehålla: personligt brev, CV, referenser och lönekrav. Vi önskar se utdrag ur polisens belastningsregister vid eventuell anställning. Ange refnr: 190-2025
Välj ett jobb för att visa detaljer