Lärare i Ma/NO för årskurs 4-9 på Axonaskolan
Thorengruppen AB
Grundskollärare

Ett tydligt målfokus och verkligt lärande förenat i en stark gemenskap. Våra ledord – Trygghet, Engagemang och Lärande genomsyrar allt vi gör. Axonaskolan i Tollarp är en F-9 skola med ca 190 elever. Som pedagog hos oss kommer du att spela en viktig roll för våra elever samtidigt som du får möjlighet att tillsammans med skolledningen och dina kollegor arbeta för att utveckla skolan. Axonaskolan är en del av Edukatus Alliance där vi arbetar aktivt med olika nätverk mellan våra skolor för att lära oss av och tillsammans med varandra och delar frikostigt med oss av vår kunskap och våra erfarenheter som präglas av kollegialt utbyte och samverkan. Vi har modet att ständigt utmana oss själva och utveckla vår undervisning.  Vi söker dig som - Har lärarexamen och som är behörig att undervisa i Ma/No i årskurs 4-9. - Drivs av att ge varje elev ett personligt bemötande och skapa en inlärningsupplevelse som är anpassad efter deras unika behov. - Har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i arbetslag. - Har ett reflekterande förhållningssätt och arbetar aktivt med att utveckla dina och skolans undervisningsmetoder. - Planerar, dokumenterar och genomför din undervisning i enlighet med våra styrdokument. - Besitter god kommunikativ förmåga och strävar efter att skapa goda relationer med både elever, kollegor och vårdnadshavare   KvalifikationerDu har lärarlegitimation i Ma/NO 4–9 och har tidigare erfarenhet av arbete inom skolan.  Det är meriterande om du även har behörighet att undervisa i svenska och teknik, samt erfarenhet av mentorskap.  Vill du vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i en organisation som ständigt utvecklas? Varmt välkommen med din ansökan så att vi får tillfälle att berätta vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig.  I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Kock Fjällbacka, vikariat
Kristianstads kommun
Kockar och kallskänkor

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Stora delar av Kristianstads kommuns serviceverksamheter finns samlade i en egen organisation, Gemensam service. Här finns kommunens tjänster inom måltid, lokalvård, fordon, transport, intern service samt bemanning och rekrytering. Dagligen levererar över 400 medarbetare tjänster till såväl övriga förvaltningar som till våra medborgare. GS Måltid ansvarar för matlagning till vård- och omsorgsboende och matdistribution till enskilda hushåll samt till förskolor och skolor. Verksamheten består av 230 medarbetare uppdelade på 80 kök inom Kristianstads kommun. Våra 80 kök lagar tillsammans bland annat 14 000 lunchportioner varje dag. Vi är stolta över vår yrkesroll och vårt hantverk. Genom att ha fler ekologiska produkter, säsongsanpassa menyerna, öka andelen grönt och minska på svinnet arbetar vi för ett mer hållbart samhälle. Vi är 69 KRAV-certifierade kök på förskolor, skolor och äldreboenden och vi arbetar för att bli fler. Med hållbar utveckling som ledstjärna arbetar vi för lustfyllda måltider med maten i centrum! ARBETSUPPGIFTER Som kock kommer du att arbeta med kvalificerad matlagning. I arbetet ingår även att på ett säkert sätt kunna tillaga och hantera specialkoster och menyer till våra matgäster med behov av anpassad matsedel. Du planerar, organiserar och leder det dagliga arbetet i köket med dina kolleger. Vidare ingår traditionella arbetsuppgifter som förekommer i kök så som egenkontroll, beställningar, fakturahantering, diskning, städning med mera. Våra matgäster finns inom äldreomsorgen Du kommer att ha daglig kontakt med vårdpersonal och gäster och förväntas vara en god ambassadör för GS Måltids verksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänt betyg från restaurang- och livsmedelsprogrammet med inriktning kök och servering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i produktionskök, samt ha kunskap om och erfarenhet av specialkostmatlagning. Vidare har du goda kunskaper om livsmedelshygien och egenkontroll samt erfarenhet av beställningar och fakturahantering. Har du kunskap och erfarenhet i kostdataprogram är det meriterande. Du har god datorvana och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är flexibel, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, positiv, har driv och engagemang. Att kunna bidra med det lilla extra både till arbetskollegor och gäster är viktigt för dig. När du erbjudits anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen. ÖVRIGT Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden! I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Stödpedagog på elevhemmet i Kristianstad
Kristianstads kommun
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Nu söker vi stödpedagog till Riksgymnasiet i Kristianstad. Vi erbjuder individanpassad utbildning i en trygg miljö och en helhetslösning med stöd i skola, egen habilitering, boende och en aktiv fritid. Vi ger möjligheter som gör skillnad. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Från augusti 2025 till juni 2026 ska elevhemmet i Kristianstad ha en stödpedagog i verksamheten. Att arbeta som stödpedagog betyder att du aktivt ska arbeta för och säkra en hög kvalitet i omsorgen till den som behöver stöd. Som stödpedagog ska du bidra med en fördjupad pedagogisk kunskap och därmed kunna ta extra ansvar för frågor som handlar om det pedagogiska förhållnings- och arbetssättet med eleven i fokus och metodutveckling enligt evidens. Med dina specialistkunskaper ska du kunna använda och omvandla teoretiska kunskaper till ett professionellt yrkeskunnande där du utgår från ett salutogent synsätt. Målet är att den ökade kunskapen och kompetensen ska bidra till att kvalitén på innehållet i insatserna till den enskilde höjs. Som stödpedagog ingår du i verksamhetens baspersonal i det vardagsnära arbetet (undantag finns) och har inget arbetsledande ansvar. Som stödpedagog kan du exempelvis vara en resurs i arbetet med att implementera och utveckla pedagogiska metoder, arbetssätt och rutiner i det vardagsnära arbetet. Vara ett stöd i arbetet med att utforma det individuella, pedagogiska förhållnings- och arbetssättet som stödjer kundens delaktighet, självbestämmande och integritet och utgår från individens resurser. Vara ett stöd i kvalitets- och utvecklingsarbete bl a gällande social dokumentation och boendeplaner. Hålla dig uppdaterad kring pedagogisk och evidensbaserad kunskap av betydelse för det kundnära arbetet och informera och stödja arbetsgruppen kring detta. Vara en resurs i arbetet med att utforma en kommunikativ miljö utifrån alla människors rätt att kommunicera samt med att implementera alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Vara ett stöd i verksamheten så att teori och praktik kopplas samman. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har avslutad och godkänd eftergymnasial utbildning exempelvis stödpedagog, socialpedagog eller likvärdig, som omfattar minst 200 YH-poäng eller 60 högskolepoäng. Vi vill att du har erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariationer. Vidare har du goda kunskaper och erfarenhet av tydliggörande pedagogik, AKK, motiverande samtal och lågaffektivt bemötande. Eftersom arbetet innebär kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du har datorvana och behärskar svenska språket i tal och skrift. Har du erfarenhet av social dokumentation är det meriterande. Som person har du en god kommunikations- och samarbetsförmåga och lätt att skapa förtroende och goda relationer. Att du är flexibel, finner lösningar i vardagen och har ett professionellt bemötande är ett krav liksom förmågan att planera och strukturera arbetet utifrån ett helhetsperspektiv. Arbetet kräver att du kan fatta egna beslut samtidigt som du har förmåga att respektera fattade beslut och utföra arbete på uppdrag av andra. Du kan arbeta både själv och tillsammans med kollegor. Samverkan är något du brinner för och ser ett stort värde i. Du uppfyller självklart de formella kvalifikationerna, men vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och personliga lämplighet. Du behöver kunna uppvisa dina betyg i samband med intervju. Om du blir erbjuden anställning behöver du uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Lager/silomedarbetare
Wikan Personal AB
Maskinoperatörer, kvarn-, bageri- och konfektyrindustri

Om företaget KLF, Kristianstadsortens Lagerhusförening, är en ekonomisk förening som ägs av 660 lantbrukare i Skåne och Blekinge. Vår omsättning uppgår till ca 900 mkr och vi är 27 anställda. Vi säljer foder, utsäde, gödning, växtskydd och olja kombinerat med en hög grad av rådgivning och service. Vi köper in cirka 175 000 ton spannmål årligen som säljs både inom landet och på exportmarknaden. KLF är medlem i DLA-gruppen och gruppen omsätter tillsammans cirka 40 miljarder kronor. Dina arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Fyllning och tömning av magasin. - Lastning av lastbilar med spannmål. - Mottagning, lagring, torkning, kylning och förädling av spannmål. - Processtyrning via PC. - Tillsyn och underhåll av maskiner. - Dokumentation för att säkerställa spårbarhet enligt ISO-rutiner. - Städning och underhåll av anläggningen enligt fastställda rutiner. - Kundservice och logistik, samt utfärda följesedlar - Lastning och lossning av lastbilar med truck och hjullastare. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som är positiv, social och har lätt för att samarbeta! Du är inte rädd för att ta tag i saker, gillar att ha ordning och gör gärna jobbet noggrant från början. Flexibilitet och ansvar är något du känner dig hemma med, och du har inga problem att växla mellan olika uppgifter när det behövs. Har du dessutom ett par års erfarenhet av liknande arbete i bagaget? Då är det ett stort plus! Du är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett starkt ansvarstagande. Dessutom är du initiativrik och har lätt för att anpassa dig till olika arbetsuppgifter och miljöer. Vi ser gärna att du har minst två års relevant arbetslivserfarenhet. Krav för tjänsten: - B-körkort - Truckkort - Erfarenhet av att köra lastmaskin - Svets- och reparationskunskaper - God datorvana - Minst två års arbetslivserfarenhet - Ansvarstagande med god initiativförmåga - Noggrann och kvalitetsmedveten - Trivs i kontakt med kunder och leverantörer Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av en processtyrd verksamhet. Information och kontakt Arbetsplatsen omfattar samtliga av KLF:s anläggningar, med huvudsaklig placering i Karpalund och Rödaled. Tjänsten är på heltid, dagtid, med tillträde senast den 1 september eller enligt överenskommelse. Vid fler frågor eller funderingar - tveka inte att höra av dig till Hanna Nyberg, 044-590 65 14. Sista ansökningsdag är 11/7, vi tillämpar löpande urval. Tjänsten inleder med en provanställning som sedan förväntas övergå i en tillsvidareanställning. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

14 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Kundservicemedarbetare till Hemfint Group Kristianstad- Sommarjobb på he...
BHG Group AB
Kundtjänstpersonal

Kundservicemedarbetare sökes till Hemfint Group för sommaren Tjänsten är förlagd under sommaren med tillträde omgående till och med slutet av augusti. Goda chanser till förlängning. Arbetet sker på plats på vårt kontor beläget i Kristianstad med arbetstider måndag till fredag 07:00-15:30 Hemfint Group, bestående av de framgångsrika e-handelsbolagen Hemfint, Outl1 och Trendrum, söker nu en engagerad kundservicemedarbetare till vårt team över sommaren och vår högsäsong. Som en del av BHG Group, en ledande aktör inom heminredning och möbler, erbjuder vi en spännande arbetsmiljö med fokus på tillväxt och kundnöjdhet. Som kundservicemedarbetare hos oss kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Dina huvudsakliga uppgifter innefattar att besvara kundfrågor via telefon och e-post, förse kunder med detaljerad information om våra produkter, samt hantera beställningar och reklamationer med professionalism och omsorg. Vi söker en person med utmärkta kommunikationsförmågor på svenska, både i tal och skrift. Din serviceinriktade inställning och genuina vilja att hjälpa kunder är avgörande för denna roll. Vi värdesätter din förmåga att hantera olika typer av ärenden och lösa problem på ett kreativt sätt. Flexibilitet och förmåga att arbeta i ett högt tempo är viktiga egenskaper, liksom god datorvana. I gengäld erbjuder vi dig en nyckelposition i ett växande e-handelsföretag. Du får möjlighet att arbeta med tre starka varumärken: Hemfint, Outl1 och Trendrum. Hos oss finns goda chanser till både personlig och professionell utveckling, där du kan växa tillsammans med företaget och fördjupa din expertis inom kundservice och e-handel. Låter detta intressant? Vi ser fram emot att höra från dig!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
30 november 2025
Butiksmedarbetare Järn/Verktyg/El 30 h/vecka
Hornbach Byggmarknad AB
Butikssäljare, fackhandel

HORNBACH Byggmarknad AB Om rollen Som medarbetare hos oss representerar du Hornbach och är ett föredöme vad gäller engagemang, driv och kundservice. Nu söker vi en butikssäljare till vår järn/verktyg-och el-avdelning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst att bestå av försäljning och rådgivning till kunderna. Tack vare din produktkännedom och säljkunskap ser du till att kunden kan slutföra sitt projekt. Exempel på förekommande arbetsuppgifter * Aktiv försäljning av produktsortimentet inom järn, verktyg och framförallt el  * Möjligheter till att inspireras, lära dig av kollegor och utbyta gedigen kunskap och erfarenhet inom varuområdet * Ansvarar för inkommande varor och exponering men även för upp- och ombyggnationer på avdelningen * Analysera avdelningens varupresentation * Vid behov vara behjälplig på andra avdelningar Din profil * Gymnasieutbildning eller motsvarande samt erfarenhet av detaljhandeln * Erfarenhet inom järn och verktyg är meriterande  * Goda kunskaper från tidigare yrkeserfarenhet/eller utbildning inom el är ett krav * Brinner för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service * Genom professionell rådgivning av vårt breda produktsortiment förverkliga kundens projekt * Som person är  du stresstålig, flexibel och lösningsorienterad * Meriterande om du har truckkort (A1-A4 & B1-B4)   Vi erbjuder * Strukturerad inarbetningsplan * Interna möjligheter till kvalificering och utvecklingsmöjligheter * Möjlighet till vinstandel Arbetstid/Varaktighet: Tillsvidare. Deltid 30 timmar/veckan. Schemalagd arbetstid månd-fre samt varannan helg.  Lön: Lön enligt kollektivavtal. Tillträde: 1/7-2025

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Förskollärare till Kiaby förskola
Kristianstads kommun
Förskollärare

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Förskolan är en av våra förskolor i Område Östra som ligger på "landet". En liten förskola med tre avdelningar där vi arbetar för att möta barns olika behov utifrån Förskolans Läroplan i vår lärmiljö ute och inne. Vi använder närområdet som en naturlig del i vår pedagogiska verksamhet där vi står inför spännande utmaningar. På Kiaby förskola bedriver vi undervisning med Språk och kommunikation som den röda tråden. Att samarbeta med varandra på vår förskola är en förutsättning för en god arbetsmiljö och skapar goda förutsättningar för Framgångsrik undervisning. Barnen stimuleras både i sina spontana och i strukturerade undervisningssituationer och barnens trygghet leder till utveckling och inlärning utifrån varje barn och deras förmåga. Arbetssättet anpassas efter barnets/gruppens utveckling och vi arbetar i både större och mindre grupper. För den drivne finns olika möjligheter att delta i att utveckla förskolan, arbetslaget och individuellt. Vill du vara med på vår resa? Vår förskola väntar på dig som vill utmanas tillsammans med oss i Område Östra. ARBETSUPPGIFTER Du skapar en pedagogisk miljö som utmanar och stimulerar barns utveckling och lärande samt erbjuder barnen en trygg omsorg och lärandemiljö. Den pedagogiska verksamheten utgår från varje barns förutsättningar och bygger på undervisning som utformas i enlighet med läroplanens mål. Arbetet organiseras utifrån ett helhetsperspektiv som bygger på bedömning och dokumentation av det enskilda barnets behov i kombination med hela förskolans kvalité. Du är en tydlig och entusiasmerande ledare som hanterar förändrade situationer och olika människors agerande. Det är viktigt att du skapar en relation till barn, vårdnadshavare och kollegor som karaktäriseras av ömsesidig respekt och förtroendefullt förhållningssätt samt positiva förväntningar. På ett systematiskt sätt reflekterar du över det praktiska arbete enskilt och tillsammans med andra samt håller dig uppdaterad och tar tillvara på ny forskning och händelser i omvärlden. Du är delaktig i arbetslaget och bidrar till en god arbetsmiljö och kollegialt lärande. KVALIFIKATIONER Du som söker har förskollärarlegitimation med behörighet att bedriva undervisning i förskolan samt har pedagogisk förmåga och tydligt pedagogiskt syfte att skapa en lärande, lustfylld och utvecklande lek-/lärmiljö. Din förmåga att leda och stimulera barn i deras utveckling och att anpassa den pedagogiska verksamheten efter varje barns förutsättningar och behov krävs för arbetet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som förskollärare eller har erfarenhet av annat arbete inom skola eller omsorg. Vidare är det en fördel om du besitter ledarerfarenhet från barnverksamhet. Vi ser gärna att du har utbildning i teckenkommunikation, TAKK. Du är väl förtrogen med och lever upp till de yrkesetiska principerna för lärare och är väl insatt i förskolans läroplan och Barnkonventionen samt har förmåga att omsätta dessa i praktiken. Med engagemang möter du barn, vårdnadshavare och kollegor på ett lyhört, respektfullt och professionellt sätt. Kunskap kring barns språkutveckling och andra uttrycksformer såsom bild, musik, rörelse är en förutsättning för arbetet. Du kan integrera digital teknik i den dagliga verksamheten och använda som redskap i ditt eget arbete. Vidare har du kunskap om den pedagogiska dokumentationen och det systematiska kvalitetsarbetet samt förmåga att ta egna initiativ, finna lösningar och hantera förändrade situationer. Du bör naturligtvis ha förmåga att hantera vanligt förekommande arbetsuppgifter för åldersgruppen 1-6 år. Möjlighet att kunna arbeta både vid öppning och stängning av förskolan är en förutsättning för arbetet. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis samt lärarlegitimation. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. ÖVRIGT Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden! I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Arbetsmarknadskonsulent till Kristianstad
Arbetslivsresurs Ar AB
Arbetsförmedlare

Arbetsmarknadskonsulent - Hjälp människor att nå sina mål! Vill du vara med och skapa förändring? Hos Arbetslivsresurs får du möjligheten att göra en verklig skillnad i människors liv genom att vägleda och stötta dem på vägen mot varaktigt arbete eller utbildning. Vår vision är att minska arbetslösheten och utanförskapet, och vi söker nu dig som vill vara en del av denna resa! Om tjänsten I rollen som arbetsmarknadskonsulent kommer du huvudsakligen att arbeta inom Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Du kommer att möta arbetssökande med olika bakgrunder, inklusive de med funktionsnedsättningar, och hjälpa dem att kartlägga sina arbetsmöjligheter samt stödja dem i att prova sina färdigheter i verkliga arbetsmiljöer. Du arbetar både enskilt och i grupp för att coacha, stötta och motivera deltagarna till framgång. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Genomföra individuella kartläggningar och vägledning. Hålla föreläsningar och gruppaktiviteter. Ordna prövningsplatser i riktiga arbetsmiljöer. Föra motiverande samtal för att stärka individens förutsättningar att nå sina mål. Vem är du? Vi söker dig som är driven, lösningsorienterad och brinner för att stötta människor. Du är en god kommunikatör med en coachande inställning och har en stark vilja att skapa förändring, både för individer och på gruppnivå. Kravprofil: Minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom exempelvis sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin. Minst ett års erfarenhet av individuell eller grupphandledning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa eller funktionsnedsättning. Erfarenhet av att arbeta strukturerat och administrativt samt vana att använda datorer i ditt dagliga arbete. God kännedom om den lokala arbetsmarknaden är meriterande. Vad vi erbjuder Hos oss får du möjligheten att arbeta kreativt och flexibelt. Arbetet är varierat och varje dag bjuder på nya utmaningar där du får planera och strukturera ditt arbete självständigt. Utöver din roll i Steg till arbete finns möjlighet att vara delaktig i andra spännande projekt och tjänster inom organisationen. Vi söker dig som är prestigelös, utåtriktad och duktig på att skapa och underhålla nätverk. Om du gillar att arbeta i en dynamisk miljö och vill se konkreta resultat av dina insatser, är detta rätt plats för dig! Ansökan och tillsättning sker löpande – skicka in din ansökan så snart som möjligt! Varmt välkommen med din ansökan! Anställningsvillkor Tillträde omgående. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Heltid Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför sända in din ansökan, via mail. För eventuella frågor vänligen kontakta Suna Cicek 0724-010955 på [email protected] Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-31. Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Bifoga följande dokument till din ansökan CV Examensbevis eller betyg Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Hässleholm

14 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Familjebehandlare till Prisma
Kristianstads kommun
Socialsekreterare

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Nya socialtjänstlagen är i antågande, vi behöver bli fler! Vi är ett glatt gäng som är måna om varandra och tar ett stort gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö. Är du vår nya kollega? Som i så fall blir vår pusselbit som fattas. Vi fram emot din ansökan! Vi har fortlöpande intag till tjänsten Prisma ligger i framkant med att möta varje individs och familjs unika behov utifrån en evidensbaserad praktik. Prisma är en arbetsplats med mycket erfarenhet och kunskap. Vi har tillsammans skapat en tydlig enhet med givna ramar. Dessa ramar skapar frihet och möjlighet att som familjebehandlare utvecklas i sitt behandlingsarbete. Du kommer att vara delaktig i att ständigt utveckla nya metoder och arbetssätt i vår verksamhet i syfte att nå uppsatta mål. Du kommer att arbeta med familjebehandling utifrån våra olika metoder och tillvägagångsätt. ARBETSUPPGIFTER Som familjebehandlare arbetar du med psykosocialt förändringsarbete tillsammans med barn, ungdomar, deras familjer och med andra för familjen viktiga personer. Arbetet utförs genom kvalificerade familjesamtal i olika konstellationer. Målet med familjebehandling är att stärka föräldraförmågan och/eller samspelsförmågan, lösa relations-, känslomässiga och beteendemässiga problem i hela eller delar av familjen. Familjerna får hjälp med att använda sina egna kompetenser och förmågor för att klara sitt livs pussel. Detta sker i Prismas lokaler, i familjernas hem eller annan plats. Vårt arbete utgår alltid ifrån ett systemiskt perspektiv vilket innebär att vi arbetar med hela nätverket. Som familjebehandlare förvaltar du detta uppdrag du får från familjen och skapar mål som familjen är delaktig i. Oavsett vilken teknik eller metod du utgår ifrån så är det relation och kommunikation i huvudsak som vi förstärker i familjeinterventionerna. Oregelbunden arbetstid på kväll och helg kan förekomma utifrån planering. Du kommer att ges möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling i arbetet. KVALIFIKATIONER Du som söker har socionomexamen eller annan universitet/högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och relevant. Det är meriterande om du har någon vidareutbildning inom familjebehandling. Vidare krävs några års erfarenhet av psykosocialt behandlingsarbete med barn, föräldrar och familjer. Dokumentation och kommunikation är en stor del av arbetet, därför krävs det att du behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Du behöver även ha B-körkort för manuell växellåda. Prismas arbete kräver att du är duktig på att inom givna ramar använda egna resurser för bästa resultat. Som person har du förmåga att arbeta med andra människor vilket innebär att du kan lyssna, vara prestigelös, visa respekt. Du uppmärksammar och belönar andras insatser. När sökande erbjudits anställning ska den som i sitt arbete direkt och regelbundet kommer i kontakt med barn visa ett registerutdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2013:852 Socialtjänstlagen. ÖVRIGT Möt framtiden med oss i arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen. Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025
Manuell svarvare till Göinge Arnimek AB
Wikan Personal AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Är du en noggrann och kreativ manuell svarvare med en passion för problemlösning? Vill du vara en värdefull del av ett engagerat team där varje dag bjuder på nya utmaningar? Då kan detta vara jobbet för dig! Om företaget Göinge Arnimek grundades 1983 och har sedan dess specialiserat sig på att tillverka högkvalitativa metallkomponenter för olika branscher. Företaget har en modern anläggning och erfaren personal som arbetar tillsammans för att bland annat producera skräddarsydda lösningar för kundernas behov. Vi har hög efterfrågan på våra tjänster och expanderar därför verksamheten med en ny medarbetare. Vi söker dig som vill arbeta som manuell svarvare. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Hos oss får du möjlighet att arbeta i en modern verkstad med fokus på skärande bearbetning i manuell svarv, kombinerat med allmänt verkstadsarbete. Här får du använda din tekniska kompetens för att skapa, reparera och anpassa komponenter – allt med stor frihet att lösa problem på innovativa sätt. Ritningsläsning, mätning och kvalitetskontroll är viktiga delar av din vardag. Din bakgrund/Dina egenskaper För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har: • en utbildning eller erfarenhet inom svarvning, arborrverk och/eller fräsning. • erfarenhet av allmänt verkstadsarbete. • god svetskännedom, (tex. TIG) och förmåga att läsa ritningar noggrant. • ett öga för detaljer och kvalitet – du är en person som strävar efter perfektion i ditt arbete. • B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav, medan truck- och traverskort är meriterande. Som person är du är en positiv, lösningsorienterad lagspelare som trivs med att arbeta både effektivt och noggrant. Du är driven, engagerad och har en stark vilja att utvecklas och lära dig mer i ditt yrke. Information och kontakt Arbetstiden är förlagd till dagtid och tjänsten är placerad i Göinge Arnimeks lokaler i Hanaskog. Tillsättning sker snarast möjligt efter överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval, men sista ansökningsdag är 6 juli. Tjänsten är en hyrrekrytering, där du efter en inledande hyrperiod via Wikan Personal förväntas övergå i en tillsvidareanställning hos Göinge Arnimek. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Tomas Nilsson på 0451-70 74 81 eller Kristoffer Svensson på 044-590 65 08. Välkommen med din ansökan! Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

15 dagar sedan
Sista ansökan:
6 juli 2025