Kock Fjälkinge skola
Kristianstads kommun
Kockar och kallskänkor

Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet. Stora delar av Kristianstads kommuns serviceverksamheter finns samlade i en egen organisation, Gemensam service. Här finns kommunens tjänster inom måltid, lokalvård, fordon, transport, intern service samt bemanning och rekrytering. Dagligen levererar över 400 medarbetare tjänster till såväl övriga förvaltningar som till våra medborgare. GS Måltid ansvarar för matlagning till vård- och omsorgsboende och matdistribution till enskilda hushåll samt till förskolor och skolor. Verksamheten består av 230 medarbetare uppdelade på 80 kök inom Kristianstads kommun. Våra 80 kök lagar tillsammans bland annat 14 000 lunchportioner varje dag. Vi är stolta över vår yrkesroll och vårt hantverk. Genom att ha fler ekologiska produkter, säsongsanpassa menyerna, öka andelen grönt och minska på svinnet arbetar vi för ett mer hållbart samhälle. Vi är 69 KRAV-certifierade kök på förskolor, skolor och äldreboenden och vi arbetar för att bli fler. Med hållbar utveckling som ledstjärna arbetar vi för lustfyllda måltider med maten i centrum! ARBETSUPPGIFTER Som kock kommer du att arbeta med kvalificerad matlagning. I arbetet ingår även att på ett säkert sätt kunna tillaga och hantera specialkoster och menyer till våra matgäster med behov av anpassad matsedel. Du planerar, organiserar och leder det dagliga arbetet i köket med dina kolleger. Vidare ingår traditionella arbetsuppgifter som förekommer i kök så som egenkontroll, beställningar, fakturahantering, diskning, städning med mera. Våra matgäster finns inom inom äldreomsorgen, skola och förskola. Du kommer att ha daglig kontakt med vårdpersonal, pedagoger, elever och gäster och förväntas vara en god ambassadör för GS Måltids verksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har godkänt betyg från restaurang- och livsmedelsprogrammet med inriktning kök och servering eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i produktionskök, samt ha kunskaper om specialkostmatlagning. Vidare har du goda kunskaper om livsmedelshygien och egenkontroll samt erfarenhet av beställningar och fakturahantering. Har du kunskap och erfarenhet i kostdataprogram är det meriterande. Du har god datorvana och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är flexibel, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, positiv, har driv och engagemang. Att kunna bidra med det lilla extra både till arbetskollegor och gäster är viktigt för dig. När du erbjudits anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen. ÖVRIGT Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden! I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Servicetekniker
Jobway AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Är du en erfaren servicetekniker inom entreprenad- och lantbruksbranschen som är ute efter nya möjligheter? Är du en serviceinriktad person med intresse för teknik och maskiner? Vill du ha möjlighet att växa i en fri roll som servicetekniker i ett familjärt och välmående företag? Då kan det vara dig vi söker! Rinkaby Maskin AB söker just nu en servicetekniker till verksamheten i Rinkaby. Ansök här!  Som servicetekniker hos Rinkaby Maskin AB kommer du arbeta med service på lantbruksmaskiner och entreprenadmaskiner. Du kommer hantera planerade och akuta problem på diverse maskiner och utföra båda små och stora reparationer. Rollen innebär mycket kundkontakt och arbete både i verkstad och ute på fält. För att lyckas i denna roll har du: Minst två års erfarenhet som servicetekniker på lantbruksmaskiner. God datakunskap. B-körkort. Svenska och engelska i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför att du är en strukturerad och lättsam person. Utöver detta är du naturligt serviceinriktad och lösningsorienterad samt trivs med att hålla en nära dialog med både kunder och kollegor.   Rinkaby Maskin AB erbjuder dig: Varierande arbetsdagar med stor frihet. Fortlöpande utbildningar. En tjänst i ett stabilt och utvecklande företag. En trygg anställning med goda anställningsvillkor i form av kollektivavtal, friskvårdsbidrag och försäkring. Låter detta som rätt möjlighet för dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Rinkaby Maskin AB med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare David Nyrén, [email protected] / 070 290 51 16. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om Rinkaby Maskin AB: Rinkaby Maskin AB säljer och servar flertalet världsledande varumärken som bland annat Case IH, Komatsu, Bomag, McHale och Amazone samt service och reservdelar på Grimme potatismaskiner. Företagets målsättning är att kunna erbjuda marknadens bästa maskiner och bistå med traktens bästa service. På platsen i Rinkaby har man bedrivit maskinverksamhet sedan 1940-talet. Företagets agenturer är ledande tillverkare i branschen vars produkter väl täcker behoven för skandinaviska lantbrukare och entreprenadkunder.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Fysioterapeut/Rehabkoordinator till Kristianstadskliniken
Prima Vård Sverige AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut som även vill ta dig an rollen som rehabkoordinator. En hybrid roll där du får vara med och bidra till våra patienters väg tillbaka till hälsa och arbete! Vill du arbeta i en verksamhet där du får kombinera kliniskt arbete som fysioterapeut med det viktiga uppdraget som rehabkoordinator? Nu söker vi dig som är legitimerad inom fysioterapi och vill arbeta med både behandling och samordning av rehabilitering. Har du inte erfarenhet i rollen som Rehabkoordinator – ingen fara, vi erbjuder dig utbildning! Dina arbetsuppgifter Som fysioterapeut kommer du att arbeta med att: - Bedöma, behandla och följa upp patienter - Utformning av individuellt anpassade behandlingsplaner med fokus på att stärka patientens funktion och självständighet. - Samverkan med övriga yrkesprofessioner såsom läkare, psykolog och rehabkoordinator för en helhetssyn i patientens vård Som rehabkoordinator kommer du att: - Träffa sjukskrivna patienter, ofta med psykisk ohälsa eller stressrelaterad problematik. - Genomföra kartläggningssamtal och upprätta rehabiliteringsplaner i dialog med patient, behandlande läkare och andra aktörer. - Delta i samverkan med vårdcentralens läkare, psykologer och övrig personal kring komplexa ärenden. - Samordna kontakter med externa aktörer som Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och arbetsgivare. - Hålla flerpartssamtal och följa upp patientens väg tillbaka till arbete eller annan sysselsättning. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Är legitimerad fysioterapeut med minst två års erfarenhet. - Gärna erfarenhet inom primärvård. - Har vana av att arbeta både självständigt och i team. - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Det är viktigt att du har ett professionellt bemötande med god servicekänsla och kommunikationsförmåga. Vi värdesätter att du är lyhörd för patienternas individuella behov. Vidare ser vi gärna att du är positiv, engagerad och öppen för nya utmaningar. För att trivas i rollen är det bra att du är flexibel och har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Anställning och ansökan: Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi applicerar provanställning. Vi hanterar ansökningar löpande, så passa på att sök redan idag! Har du frågor?  Välkommen att kontakta Verksamhetschef Lena Klingsand, telefon :073-1448490 eller [email protected] alternativt Malin Andersson, [email protected]. Mottagning Kristianstadkliniken slog upp portarna den 4 september 1994 på Östra Boulevarden 56. Idag finns vi på Döbelnsgatan 9 på tre våningsplan. Sedan den 1 maj 2009 är vi en del av Hälsovalet och har i dagsläget över 13 500 listade patienter. Vi på Kristianstadkliniken har som mål att genom ett professionellt bemötande erbjuda vård av högsta kvalitet. Vi arbetar för en bättre hälsa och värnar om en miljömässigt hållbar utveckling. Hälso- och sjukvårdsnämnden i Region Skåne har utsett Kristianstadkliniken till Skånes bästa vårdcentral 2021. Genom en hög andel listade till fast läkarkontakt, goda resultat när det gäller nationella patientenkäten samt ett arbetssätt med fokus på kvalitet är ambitionen att fortsätta vara en vårdcentral av högsta klass. För mer information om oss besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/kristianstadkliniken Om företaget Prima Vårds filosofi bygger på det lokala engagemanget och att den bästa kvalitetsutvecklingen sker genom lokalt engagemang. Prima Vård är ett familjegrundat vårdbolag med verksamhet inom primärvård, barn-och kvinnosjukvård, psykiatri samt företagshälsovård. I bolaget ingår omkring 100 lokala vårdenheter med stor bredd. Intresserad om att läsa mer om Prima Vård? Slå oss gärna en signal eller besök gärna vår hemsida: https://primavard.se/om-prima-vard

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Utbildad barnskötare

På Magleladans förskola erbjuder vi en unik miljö, förskolan ligger vackert beläget i utkanten av Maglehem. I väst betar korna och mot öst skymtar havet. Hos oss har barnen sällskap av kaniner, höns och våra två grisar. I denna härliga miljö får våra barn på förskolan spendera sina dagar som vi hjälps åt att måna om. För oss är det viktigt att alla barn har en trygg miljö med plats att utvecklas och lära. Magleladan är en ekonomisk förening som drivs av en styrelse bestående av personal på förskolan. Föreningen skall verka för en kvalitativ och stimulerande förskoleverksamhet, samt tillgodose barnens individuella behov av trygghet och varaktiga relationer. Du som söker ska vara en utbildad barnskötare med erfarenhet av att arbeta på förskola. Du är en tydlig och engagerad barnskötare som kan hantera förändrade situationer, vara flexibel i ditt arbete, vara transparant, se möjligheter och ha ett intresse för att arbeta både med barn, djur utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Det är viktigt att du skapar en relation till barn, vårdnadshavare och kollegor som karaktäriseras av ömsesidig respekt och förtroendefullt förhållningssätt samt positiva förväntningar. Du som söker har pedagogisk förmåga och tydligt pedagogiskt syfte att skapa en lärande, lustfylld och utvecklande lek-/lärmiljö. Din förmåga att leda och stimulera barn i deras utveckling och att anpassa den pedagogiska verksamheten efter varje barns förutsättningar och behov krävs för arbetet. För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan ska du bifoga examensbevis på din barnskötarutbildning. När vi vill erbjuda dig tjänsten krävs det att du visar upp ett utdrag ur polisens belastningsregister för att vi ska kunna anställa dig, enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ i skollagen. Tjänsten är på 75% men eventuellt mer beroende på barngruppens behov. Tillträde 11 augusti till den 21 december, ev förlängning över vårterminen.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Gjuteriarbetare till företag i Sölvesborg!

Om företaget Vår kund i Sölvesborg är inne i en expansiv period och behöver förstärka sin produktionsenhet med en gjuteriarbetare. Företaget vi hjälper att rekrytera till är en pålitlig legotillverkare av kompletta system. I Sverige finns den 5 000 m² stora anläggningen i Sölvesborg. Här arbetar ca 50 medarbetare med pressgjutning, bearbetning, ytbehandling och montering. Med ett unikt koncept kontrollerar de hela kedjan, från tillverkning av formverktyg till leverans av kompletta system, i små och stora kvantiteter. Kundens produkter återfinns bland annat inom de medicintekniska områdena och hos tillverkare av professionella utrustningar för restauranger/storkök. Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att hålla i gång maskinerna, förbereda och smälta material och att utföra kontrollmätning samt justeringar på detaljer. Du kommer i kontakt med både små och stora verktyg. Arbetet innefattar även traverskörning. Arbetstiden är förlagd till 2-skift alternativt ständig natt. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har en verkstadsteknisk utbildning och/eller några års arbetslivserfarenhet inom området. Du har ett tekniskt intresse och en vilja att lära dig. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett genuint intresse för maskiner. Skruvar och mekar du också på fritiden är det ett plus. Som person är du självgående, samtidigt som du har förmåga att arbeta i team. Du har en hög arbetsmoral och är engagerad. Viktigt är att du är noggrann och tar ansvar för dina egna arbetsinsatser. Du har även goda kunskaper i det svenska språket. Det är meriterande om du har truck och traverskort. Information och kontakt Anställningen börjar med en visstidsanställning om 6 månader hos oss på Wikan Personal som sedan förväntas övergå till anställning hos vår kund. Tillträde sker efter överenskommelse. Bor du utanför Sölvesborg är B-körkort ett krav. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Sista ansökningsdag är den 29/6. Vid funderingar kontakta Hanna Nyberg 044-590 65 14. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 17 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 700 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

16 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Arbetsterapeut Kristianstad
Arbetslivsresurs Ar AB
Arbetsterapeuter

Engagerad Arbetsterapeut! Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som vill vara med och stärka styrkor. Arbetet kommer i huvudsak vara att arbeta i Arbetsförmedlingens upphandlade tjänst Steg till arbete. Målgruppen som du kommer att möta i uppdraget är arbetssökande, personer med eller utan kända funktionsnedsättningar, som behöver få sina förutsättningar för arbete utredda för att sedan prövas i reell miljö. Du kommer att arbeta både i grupp och enskilt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat följande: Samordna och genomföra uppdraget att bedöma arbetsförmåga Handleda deltagare samt kartlägga arbetsförmåga Genomföra observationer och dokumentera i skriftlig rapport Stärka och utveckla deltagaren mot att finna en lämplig yrkesinriktning samt därefter finna lämplig arbetsplats. Utföra administration som tillhör uppdraget Bidra till övrig utveckling av vår verksamhet Bidra till nöjda deltagare Vi söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut och har kompetens att arbeta med de arbetsterapeutiska instrumenten: Model of Human Occupation Screening Tool (MOHOST), Dialog om arbetsförmåga (DOA), Worker Role Interview (WRI), Assessment of Work Characteristics (AWC), Assessment of Work Performance (AWP). Som person är du är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Vi önskar också att du är duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Arbetsterapeut kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt förmågan att ha en god arbetsmarknadskunskap samt kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. VI ERBJUDER: Nya spännande utmaningar varje dag! Härliga, hjälpsamma och lättsamma kollegor – vi har roligt på jobbet! En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete Möjlighet att göra skillnad – hjälpa människor till sysselsättning Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kan vara på hel- eller deltid beroende på vad som passar dig, vi erbjuder flexibla anställningsmöjligheter. Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se Varmt välkommen med din ansökan

16 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Ögonsjuksköterska till ögonmottagning i Kristianstad
REGION SKÅNE
Övriga specialistsjuksköterskor

Gör skillnad. Varje dag. Är du en person som gillar en arbetsplats som kännetecknas av höga patientflöden som ställer krav på planering, framförhållning och att snabbt kunna ställa om till nya förutsättningar? Då ska du söka rollen till vårt fantastiska team! Verksamhetsområde Ögon är ett spännande och roligt medicinskt område att arbeta inom. Vi har både ögonmottagning och egen operationsverksamhet som ryms i våra egna lokaler. Hos oss arbetar läkare, sjuksköterskor, ortoptister, optiker, undersköterskor, medicinska sekreterare, administratörer samt förrådsbiträde. I verksamheten finns en bred kompetens och goda möjligheter till handledning och kompetensutveckling. Vi sätter patienten i fokus och vill att våra patienter ska få den bästa möjliga vården och ett gott bemötande. Vi siktar på att bli framtidens mottagning och arbetar aktivt med olika förändringsprojekt. För oss är det viktigt att vår personal är välutbildad. Då vi har hög kompetens internt tar vi tillvara på den genom kontinuerlig utbildning till våra medarbetare inom olika områden inom verksamheten. ARBETSUPPGIFTER Vi erbjuder ett dynamiskt och varierat arbete tillsammans med våra kollegor inom verksamheten. Som ögonsjuksköterska kommer du att möta patienter med en rad olika ögonsjukdomar. Du kommer att utföra olika undersökningar, ha egna mottagningar, förbereda patienter inför läkarbesök, administrera behandlingar och ge rådgivning. När du börjar hos oss erbjuds du ett introduktionsprogram som utgår ifrån dina tidigare erfarenheter samt att du får en utsedd mentor. För oss är det betydelsefullt att du som medarbetare ges möjlighet att växa och utvecklas med verksamheten. Arbetet är förlagt måndag till fredag och vi har jourverksamhet mellan klockan 8:00 och 17:00. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning med inriktning ögonsjukvård oftalmologisk omvårdnad eller likvärdig utbildning med behörighet att verka inom svensk sjukvård samt är nyfiken och intresserad av ögonsjukvård. Språkkunskaper i svenska språket motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. För att passa in hos oss ser du samarbete som en självklarhet och ser teamet som en betydelsefull del i arbetet. Vi vill att du, precis som vi, värdesätter ett arbete som präglas av det egna ansvaret, delaktighet och att du har ett positivt förhållningssätt. Du bidrar till ett öppet och trivsamt arbetsklimat. Därtill ser vi gärna att du är noggrann, kreativ, strukturerad, har förmåga att tänka nytt och kan förmedla förslag och nya idéer. Du tar även hand om patienterna utifrån deras behov och ger dem ett gott bemötande. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Shop Manager (vikariat) - C4
Rituals Cosmetics Sweden AB
Chefer inom handel

Om rollen Som Rituals nya butikschef ansvarar du för butikens kundupplevelse och försäljningsmål. Detta innebär bland annat att du: Har ett nära samarbete med Area Manager för att driva butikens försäljning, uppsatta KPI:er och framgång i din butik. Månadsvis utveckla planer baserade på produktivitetsmål. Säkerställer optimal butiksadministration (HR och rekrytering, schemaläggning kassakontroll och säkerhet), samt hantera butikens budget. Hanterar produktsaldo och vardagliga butiksrutiner som att hålla ordning på lagret och se till att butiken är ren och fräsch. Driver välmående och engagemang bland anställda genom regelbundna, personliga möten som skapar genuina relationer med butiksteamet. Du organiserar även butiksmöten för att fira framgångar och reflektera över punkter som kan utvecklas vidare. I gengäld vårdar vi din utveckling genom att kontinuerligt utbilda dig utefter din kunskapsnivå för att ta dina ledaregenskaper till nästa nivå. Du kommer vara omringad av dedikerade, positiva och serviceinriktade kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul. Kravspecifikation Som butikschef är du en inspirerande, stöttande och resultatinriktad ledare. Du förstår vikten av utmärkt kundservice och brinner för att stötta och driva andra att nå sin fulla potential. Utöver detta har du: Minst 3 års relevant butikschefs - erfarenhet inom detaljhandel eller kundservice. Kunskaper inom ledarskap (t.ex. kommunikation och coachning samt utveckla andra). Förmåga att vara lösningsorienterad och fatta beslut. Samarbetsvillig, lyhörd och kommunikativ. Goda system- och datakunskaper. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Du är 18 år eller äldre. Ytterligare information Är du intresserad? Vi erbjuder ett vikariat på heltid. Tidsbegränsad anställning: 1/9-25 - 1/10-26 Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam [email protected]. Stort lycka till i vår rekryteringsprocess! I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Star Assistant Mercedes Kristianstad
Hedin Göteborg Bil AB
Övriga förmedlare

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Star Assistant på vår Mercedes anläggning i Kristianstad. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Som Star Assistant är du, det första ansiktet våra besökare möter. Din huvudsakliga uppgift består i att säkerställa att våra besökare får hjälp av rätt person i rätt tid. I arbetet ingår även andra administrativa uppgifter såsom bland annat ansvar för utställningsområdet, vara behjälplig med provkörningar, digitala in- och utcheckningar samt stötta säljare och servicepersonal i deras arbete.  Nyckelkompetenser/förmågor: Förmåga att hantera stressiga situationer med lugn och beslutsamhet Vara lösningsorienterad Förmåga att engagera och entusiasmera kunder och personal Positiv och ha förmågan att se och utföra uppgifter som behövs Grundläggande kunskaper inom Microsoft Office 365 samt generell IT-kompetens Öppen för flexibla arbetstider Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

16 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig assistent till man i Kristianstad
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Personlig assistent sökes till man i KristianstadVi söker dig som vill göra verklig skillnad – varje dag. Vår kund är en man i 70-årsåldern som bor i Kristianstad. Han lever med en obotlig muskelsjukdom som gör att han behöver hjälp med allt i sin vardag – från personlig hygien och medicinering till matlagning, hushållsarbete och förflyttningar. På grund av sjukdomen har han begränsad energi, och det är därför viktigt att du kan arbeta lugnt, tyst och med stor lyhördhet. Du fungerar som hans förlängda armar och ben – när han signalerar att han behöver hjälp, är du där. Det är inte en social roll i första hand, utan en praktisk och närvarande sådan. Kunden är en välvuxen man och vissa moment kräver att du är fysiskt stark och inte rädd för att ta i. Under tyngre delar av arbetet sker dubbelbemanning. Kunden har även diabetes, vilket du behöver kunna ta hänsyn till i det dagliga stödet. Vi söker dig som: Har god fysik och är trygg i att ge praktiskt stöd Är lyhörd, lugn och respektfull Har förmåga att arbeta självständigt, men även i team Gärna har erfarenhet av personlig assistans eller liknande vård- och omsorgsarbete (meriterande, men inte ett krav) Är rökfri och pratar god svenska Arbetstid: Tjänsten omfattar varierande arbetstider – dag, kväll och natt. Under natten ingår 5 timmar jour.  Tjänstgöringsgrad: heltid/deltid. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse, löper så länge assistansuppdraget varar. Vilka är vi? Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men våra kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid ett utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
28 november 2025