Engagerade personliga assistenter sökes till kille Olofström
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille som snart fyller 18år, som behöver extra stöd i vardagen, jag är aktiv och gillar att vara igång, musik och att vara ute är två viktiga inslag i mitt liv. Jag bor i egen lägenhet i Olofström, men jag tillbringar även tid på mina föräldrars gård utanför Jämshög med mina syskon. På gården bor också våra fyrfotade vänner såsom hästar, får, kaniner, hund och katt. På dagarna går jag i skolan där jag även har med en assistent. På min fritid tycker jag mycket om att röra mig ute i skog och mark. Min ”rulle” har ett tredje hjul så att jag kan ta mig fram lite överallt. Jag kan även stå på mina ben och gåträna. Eftersom jag inte har ett talat språk blir det ibland mycket frustration. Därför är det viktigt att du ser tecken och kan avleda mig i tid. På skola och fritids kommunicerar jag med bilder. För mig är det viktigt att jag vet vad som ska hända och känner mig förberedd. När folk inte förstår mig blir jag blixt-arg och kan slänga något i golvet eller veva med armarna. Då är det viktigt att du som assistent håller dig lugn och inte blir rädd. Lika snabbt kan jag bli glad igen. Jag har alltid en räv bakom örat och gillar humor och skratt. Det bästa jag vet är musik. Mina syskon är trötta på att höra samma låtar hela tiden men jag blir glad och lugn av musik. Jag är en aktiv kille som tycker om att vara utomhus. Vem är du som söker jobbet? Kille som tjej är välkommen att söka. Du får gärna gilla att vara aktiv men viktigt att du även kan ta det lugnt. I jobbet är det av stor vikt att hitta balansen mellan aktivitet och vila. Det är meriterande om du har någon typ av vårdvana sen tidigare. Viktigast är att du står stadigt på marken och har hjärtat på rätt ställe. Här har du en chans att hjälpa en ung kille ut i vuxenlivet. Tiderna kan variera men det är kväll , sovande jour och helger eftersom kunden går på skola och fritids. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka med en gång.

37 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Servicehandläggare till statens servicecenter, Kristianstad (vikariat)
Statens Servicecenter
Övriga handläggare

På servicekontoret i Kristianstad är vi ca åtta medarbetare och ingår i kontorsområde Kristianstad. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel. Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare Kvalifikationer Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har • Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet • Arbetat minst två år, under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten. • B-körkort Vidare ska du ha följande förmågor: • Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt • Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt • Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska • Kommunicera muntligt på engelska • Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov • Hantera flera kunder samtidigt • Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete Övrigt Anställningen är visstidsanställning som längst till 2026-06-07 och heltid Startdatum efter överenskommelse Vi har ej möjlighet till distansarbete Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 29 juni. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 31 i Kristianstad. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

38 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Servicehandläggare till statens servicecenter, Kristianstad
Statens Servicecenter
Övriga handläggare

På servicekontoret i Kristianstad är vi ca åtta medarbetare och ingår i kontorsområde Kristianstad. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Du kan även komma att arbeta på andra servicekontor, vilket ibland sker med kort varsel. Här kan du se en film om rollen som servicehandläggare Kvalifikationer Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har • Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet • Arbetat minst två år, under de senaste fem åren inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten. • B-körkort Vidare ska du ha följande förmågor: • Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt • Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt • Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska • Kommunicera muntligt på engelska • Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov • Hantera flera kunder samtidigt • Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete Vidare är det meriterande om du: • Har erfarenhet som servicehandläggare på statens servicecenter Övrigt Anställningen är tillsvidare och heltid Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning Startdatum efter överenskommelse Vi har ej möjlighet till distansarbete Denna anställning kräver godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Som anställd kan du även komma att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 29 juni. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 31 i Kristianstad. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 500 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

38 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Personlig assistent, 2 tjänster på ca 70% samt vikarier. Refnr: 160-2025
Mejdej-Kooperativet
Personliga assistenter

Jobbet finns i Finja. Vår medlem är en 30 årig kvinna med autism, intellektuell funktionsnedsättning, epilepsi och AD/HD. Hon kommunicerar bara med bilder. Hemma hos henne arbetar vi med lågaffektivt bemötande och noggrann struktur för att hjälpa henne att få en meningsfull och fungerande vardag. Arbetet består av att stötta henne i vardagen genom olika aktiviteter, rutiner och att sköta om hemmet. Vår medlem är intresserad av att bada, spela Ipad, laga mat, baka och att åka ut på utflykter eller bara en runda med bilen. Hon är aktiv och har ett högt tempo så det är därför viktigt att du som assistent är flexibel och anpassningsbar för att ta beslut och snabbt kunna ändra i planering av dagen. Vi söker sommarvikarier och timvikarier för ev. fast anställning till hösten när vårt schema ska läggas om. Vår medlem har fått fler timmar och efter sommaren läggs schemat om för att innefatta dubbelassistans alla timmar. Nattetid enstaka timmar jour. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav för att kunna ta sig till arbetsplatsen som ligger strax utanför Hässleholm. Under arbetspassen använder vi oss av medlemmens egen bil. Skicka din ansökan till [email protected] och ange refnr: 160-2025 i din ansökan. Rekrytering sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan.

38 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
PERSONLIG ASSISTENT KRISTIANSTAD - MED FRILUFTSVANA TIMANSTÄLLNING
Fmf Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker en personlig assistent till vår kund i Kristianstad som kan följa med på en vandring mellan Östersund-Åre 5/7–17/7. Kan du vara timvikarie under resten av sommaren är det ett plus, möjlighet finns till fortsatt anställning efter sommaren. Du som söker är kvinna då vår kund känner sig mest bekväm med kvinnor. Det vardagliga arbetet består av arbete i kundens hem, att följa med henne till sin arbetsplats, ideella uppdrag, samt fritidsaktiviteter. Kunden är doftkänslig och därför är det viktigt att tänka på att arbetsplatsen (där kunden befinner sig) är rök- och doft fri. Hon tycker om att vandra och sova i naturen och ska i väg på en vandring 5/7–17/7, vilket gör att detta uppdrag passar bra för den som själv älskar naturen. Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar sina assistenter. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner. Assistentens roll och erfarenhet Du som person är lugn, noggrann, lyhörd, flexibel, inkännande, ansvarstagande och positiv. Du har nära till skratt. Vi ser gärna att du har vana av övernattningar i skog och mark samt har god kondition och att du precis som vår kund uppskattar naturen. Att vara i naturen kräver ibland att man tar i och har förmåga att lösa situationer som uppkommer. Därför är du som söker lösningsorienterad. Du är inte allergisk mot pälsdjur och är heller inte rädd för hundar. Du ska kunna läsa av situationen och kunna ta ett steg tillbaka så att kunden får sitt utrymme när det behövs. Du är van att följa instruktioner men även bekväm i att invänta tills din hjälp behövs. Du behöver hjälpa kunden att undvika situationer med dofter som kunden inte tål. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Meriterande erfarenheter • Arbetslivserfarenhet som personlig assistent. Krav • Natur/frilufts van. • Ej pälsdjurs allergiker. • Svenska i tal och skrift. • B-Körkort med minst 2 års erfarenhet. • Rökfri, då kunden är doftkänslig. Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Timanställning. • Start omgående för att kunden och du ska lära känna varandra. Om lön • Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal. • Vi erbjuder friskvård och utbildningar. På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.

38 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Enhetschef till Ortopediavdelning Akut i Kristianstad
REGION SKÅNE
Chefer inom hälso- och sjukvård

Gör skillnad. Varje dag. Drivs du av att arbeta med ledarskap och vill anta utmaningen att leda och utveckla vår Ortopediavdelning Akut tillsammans med engagerade medarbetare? Tveka då inte att söka dig till oss! Inom verksamhetsområde Kirurgi drivs Ortopediavdelning Akut på Centralsjukhuset Kristianstad (CSK). Den ortopediska verksamheten på CSK innefattar akuta operationer, mottagningsverksamhet och akutvårdsavdelning. På sjukhuset i Hässleholm drivs den elektiva ortopediska verksamheten. Vårt ortopediska verksamhetsområde är en universitetssjukvårdsenhet. Ambitionsnivån är hög och vi strävar mot det gemensamma målet om att leverera en hög kvalitet. Ortopediavdelning Akut ligger i framkant vad gäller vårdutveckling och omtanke för patienten. Arbetet på avdelningen är omväxlande där ingen dag är den andra lik. Våra medarbetare har varierade arbetsuppgifter där både pre- och postoperativ omvårdnad samt rehabilitering ingår. Vi sätter patienten i fokus och för att göra det möjligt är kompetensutveckling och utbildning prioriterat. Hos oss finns både utbildningssjuksköterska och utbildningsundersköterska som är knutna till vår avdelning, vars uppgifter är att identifiera kompetensutvecklingsbehov och planera, genomföra samt följa upp kompetensutveckling för sjuksköterskor och undersköterskor. Dessutom erbjuds handledning i komplexa omvårdnadssituationer och det finns alltid en erfaren kollega tillhands. Utbildningssjuksköterskan och utbildningsundersköterskan anordnar även strukturerad reflektion i yrkesgrupperna, där det finns möjlighet att reflektera med kollegorna kring ämnen som rör yrket. Vi har även kliniska utbildningssalar (KUS), vilket stödjer en god lärandemiljö. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne: https://bit.ly/4eUQt8a ARBETSUPPGIFTER Den här tjänsten är för dig som är en engagerad ledare med lust och vilja att fortsätta utveckla och skapa en attraktiv arbetsplats, där medarbetarnas engagemang tas tillvara på bästa sätt. I rollen som enhetschef har du helhetsansvar för personal och arbetsmiljö, ekonomi och resultat samt för att utveckla och driva verksamheten. Din medarbetargrupp består av undersköterskor och sjuksköterskor, vilket omfattar cirka 50 personer. Tillsammans med dina medarbetare skapar du goda relationer och ett gott samarbetsklimat. En stor del av arbetet innebär att coacha, utveckla och motivera medarbetarna. Som enhetschef hos oss förväntas du ha ett nära ledarskap där du tydliggör och kommunicerar visioner, mål och strategier samt organiserar verksamheten på ett strukturerat och resurseffektivt sätt där uppdraget och patienten är i fokus. Ditt arbete ställer stora krav på samarbete, då du samverkar med övriga enheter och chefer på såväl CSK som på Hässleholms sjukhus. Ditt fokus ligger i att ni gemensamt utvecklar och förbättrar. Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för verksamhetsområdet och du är direkt underställd områdeschefen. Till stöd har du även chefsstöd, HR, medicinskt ledningsansvarig läkare och controller. I rollen finns det bra utvecklingsmöjligheter med kompetensutveckling när det gäller ytterligare förkovran inom ledar- och chefskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant högskole-/universitetsutbildning inom hälso-och sjukvård med legitimation och behörighet att verka inom svensk sjukvård alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav för tjänsten. Du behöver ha chefserfarenhet från liknande arbete inför denna roll. Har du en ledarskapsutbildning ser vi detta som meriterande. Vi ser gärna att du har vana från ortopediverksamhet och/eller kirurgi. Du som söker har ett stort intresse för ortopedi samt ett nära ledarskap som präglas av prestigelöshet. Du främjar delaktighet, skapar engagemang, uppmuntrar feedback och är en god kommunikatör. Ditt arbetssätt präglas av tillit och tydlighet och är en självklarhet för dig. Du står stadigt på Region Skånes värdegrund: välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Därtill är du trygg i ditt ledarskap, skapar dialog och är lyhörd samtidigt som du entusiasmerar andra och ser sammanhang i komplexa situationer. Vi är måna om att hitta rätt kandidat för tjänsten och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att lära känna dig. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

39 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Hästtjej söker assistent i Kristianstad
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Jag är en tjej i 27-årsåldern som har en cp-skada med synnedsättning, vilket innebär begränsad syn. Jag söker en personlig assistent som kan hjälpa mig i min vardag. Jag behöver hjälp med olika sysslor, såsom hushållsarbete, inköp, matlagning, vägledning i min omgivning och stöd vid personlig hygien.  Jag bor i Kristianstad och lever ett aktivt liv med många intressen - jag älskar ridning, simning, shopping och umgås med vänner och familj. Smink och hår är också något jag tycker är roligt, så jag ser gärna att du kan hjälpa mig med det. Jag jobbar 2 dagar i veckan på en ridskola, där jag behöver stöd och assistans. Eftersom ridning är en stor passion för mig, vore det fantastiskt om du har hästvana och känner dig bekväm med att vara runt hästar. Tjänsten innebär arbetspass under följande arbetstider vardag som helg: Dagpass 7:30-13:30, 9:00-13:00 Kvällspass 14:00-18:00, 18:00-22:00 Omfattning: 60% Antal tjänster: 1 deltid Tillträde: Enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Vi söker dig som är lyhörd, ansvarstagande, har goda kunskaper i det svenska språket, god kommunikativ förmåga samt vana vid hjälpmedel och stöttning. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet inom personlig assistans. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Krav på att du Har tidigare erfarenhet inom personlig assistans Har manuellt körkort Har stor hästvana Inte är pälsdjursallergiker. Meriterande om du  Har tillgång till egen bil Är rökfri Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag!  Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.  Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

39 dagar sedan
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Skadetekniker
Hedin Göteborg Bil AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att bli en del av vårt team i rollen som Skadetekniker på vår anläggning i Kristianstad. Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Hedin Automotive består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Arbetsuppgifter Som skadetekniker får du en varierad och utvecklande roll där du arbetar med allt från plåtskador och karossreparationer till riktbänksarbeten och glasbyten. Med fokus på kvalitet och noggrannhet levererar du fackmässigt utförda reparationer och ser till att kundens behov och önskemål blir tillgodosedda på bästa sätt.  Vem är du?  Som skadetekniker hos oss är det viktigt att du är noggrann och har ett sinne för detaljer. Du tar ansvar för ditt arbete där du alltid vill överträffa kundens förväntningar. Du trivs med att arbeta självständigt, men har också lätt för att samarbeta och bidra till teamets gemensamma mål.  Vidare ser vi att du har:  Fordonsteknisk utbildning med fokus på karosseri Erfarenhet som bilplåtslagare på skadeverkstad Tekniskt kunnande och erfarenhet av skadekalkylering B-körkort Även om du inte har lång erfarenhet inom yrket, uppmuntrar vi dig att skicka in din ansökan. För oss är din inställning och nyfikenhet det viktigaste – har du viljan och drivet att utvecklas och lära dig mer, ser vi gärna att du blir en del av vårt team.  Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön, hobbykvällar och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

39 dagar sedan
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Vikariat Lärare 4-6 Sv/SO
AcadeMedia Support AB
Grundskollärare

Montessori Mondial bedriver en modern och resultatinriktad montessoripedagogik med specialistutbildade lärare och optimala lärmiljöer. Montessori Mondial är en del av AcadeMedias grundskolor. Är du rätt person för tjänsten? Vi är en F-9 skola med montessoripedagogik belägen i centrala Kristianstad. Vi söker en ny kollega på ett vikariat 2025/26 till vårt mellanstadium där relationen mellan elever och personal är viktig. På mellanstadiet går det ca 120 elever. Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern montessoripedagogik. I en Montessori Mondialskola förväntas läraren ha förberett lärmiljön för eleverna eller den elevgrupp läraren ansvarar för. Det innebär; • att säkerställa att det material eleverna behöver finns på plats. • att miljön är tilltalande och tydlig d.v.s. det är ordning och reda. • att lärmiljön innehåller olika möjligheter till arbetsplatser. • att miljön ska tillåta att eleverna rör sig i klassrummet utan att störa sina kamrater. Du som pedagog ska bygga tydliga och professionella relationer med alla dina elever, agera ledare i klassrummet och har höga förväntningar på elevernas lärande. Vi söker nu dig som är behörig att undervisa på mellanstadiet. Du behöver vara lugn, systematisk, tydlig och lågaffektiv i ditt bemötande av eleverna och verkligen tro på att de gör rätt om de kan. Du är väl förtrogen med våra styrdokument och elevernas lärande och undervisningens utveckling är ditt första och största fokus i samklang med elevernas välmående. Att samarbeta i arbetslag är för oss en självklarhet och vi gör varandra bra. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i mellanstadiet i Sv/SO. Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Välkommen med ansökan! För oss är det viktigt att rätt person vill arbeta med oss. Är du denna personen, sök till oss! Har du några frågor kontakta Martin Stenberg, 044-204371 eller Gustav Kjällqvist

40 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Skolchaufför

Kristianstad Taxi & Buss AB bedriver samhällsbetalda körningar, så som färdtjänstresor, sjukresor, skoltransporter och har regioner och kommuner som uppdragsgivare. Vi har verksamheter i hela Skåne län med ca 150 fordon och 250 medarbetare. Nu söker vi fler chaufförer som kör skolskjuts. Även färdtjänstförare i Kristianstad! Är du serviceminded och tycker om att träffa nya människor? Då är detta ett yrke för dig! Du får en trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och du har stora möjligheter att påverka din lön i ett stimulerande och rörligt arbete. Vi har lediga tjänster omgående, både på hel- och deltid i Kristianstad! Du måste ha taxiförarlegitimation, en merit om du har D-behörighet och/eller Skånetrafikens förarcertifikat. #jobbjustnu

42 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025