Cirkelledare Keramik, Kristianstad

Folkuniversitetets kursverksamhet erbjuder kurser och föreläsningar inom områden som språk, ekonomi, kreativt skapande, skrivande, hälsa och hållbar utveckling. En stor del av vår verksamhet består av studiecirklar och kulturarrangemang. Vi söker nu en cirkelledare i Keramik. Är förnyelse och viljan att pröva nya vägar viktigt för dig? Det är det för oss också. Välkommen till Folkuniversitetet – ett oberoende studieförbund med en stark koppling till universiteten. Om tjänsten Kursverksamheten erbjuder dag- och kvällskurser samt längre utbildningar och föreläsningar inom områden som språk, estet, ekonomi, kommunikation, skrivande, hälsa och hållbar utveckling. Våra kurser riktar sig främst till privatpersoner. Vi har kurser både på dag- och kvällstid januari-maj samt september-december.  I vår keramikverkstad bjuder vi in deltagare att prova och utvecklas i det keramiska hantverket under ledning av cirkelledare. Vår verkstad är utrustad med drejskivor, verktyg, lera, glasyrer och bränningsugnar samt allt annat man kan tänkas behöva inom ämnet.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  Som cirkelledare inom keramik kommer du arbeta med att undervisa och hålla kurser på främst kvällstid till nyfikna och intresserade deltagare. Ditt undervisningssätt varvas med både teori och praktiska genomgångar inom ämnet.  Din kompetens och bakgrund Vi söker dig som har goda kunskaper inom keramik och med ett intresse för människor och att lära ut. Det är meriterande om du har utbildning och erfarenhet av att undervisa vuxna eller har annan erfarenhet av att leda grupper. Vi lägger dock störst vikt vid personlighet och engagemang.  Kvalifikationer -Lärarutbildning/pedagogisk förståelse eller pedagogisk erfarenhet. -Sakkunskap i keramik eller arbetslivserfarenhet inom keramik Meriterande Erfarenhet av att undervisa vuxna är meriterande.   Som cirkelledare på Folkuniversitetet förväntas du ha förmågan att individanpassa undervisningen och locka fram varje individs potential. Det är viktigt att du tycker det är roligt att förmedla kunskap och att du ser det positiva i att kursdeltagare utvecklas. Du är flexibel, lyhörd och strukturerad och har vana av att arbeta självständigt. Vi förutsätter också att du delar vår syn på människors lika värde och rätt till kunskap. Om anställningen Timanställning/Objektsanställning  Tillträde höstterminen 2024 Placeringsort Kristianstad För ytterligare information och frågor Theresé Gill, Koordinator estetiska ämnen  [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via vårt rekryteringsverktyg. Sista dag för ansökan är 2024-06-01 Vi behandlar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

5 mars 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Personlig assistent sökes till kvinna i Kristianstad

Beskrivning av tjänsten Vi söker nu kvinnliga assistenter till en härlig 40-årig kvinna boendes i Kristianstad. Till kundens intresse hör bland annat att gå ut på dans och fixa i trädgården. Vi ser gärna att du som assistent delar liknande intressen. Vidare är kunden en djurälskare och då det ibland förekommer hundar i hemmet är det viktigt att du som söker inte är hundrädd. Arbetsuppgifterna innebär att i nära samarbete med kunden sköta om hemmet och hjälpa henne i hennes dagliga livsföring, exempelvis i hygiensituationer och att vara ett allmänt stöd i hennes vardag. Du som söker tjänsten behöver vara trygg, ansvarstagande och mogen. Du behöver även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ med kundens bästa i åtanke och samtidigt känna av när du behöver ta ett steg tillbaka. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har körkort och ett krav är att du behärskar svenska i tal och skrift. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information - Anställningsform: Behovsanställning/ sommarvikarie - Omfattning: Vid behov - Arbetstid: 15.10-12.00 - Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 240530 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Linda Laulumaa, verksamhetschef 010-1303082 Varmt välkommen med din ansökan!

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Affärschef ekonomi & redovisning, Kristianstad

Om du vill utvecklas i en ledande roll med fokus på medarbetare, kund och affär kan din nästa roll vara som Affärschef på Ludvig & Co i Kristianstad. Vi är inne i en förändringsresa där målet är att fortsätta vara det ledande rådgivningsföretaget och samtidigt skapa den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Kom och väx med oss på Ludvig & Co! Rollen som Affärschef Du leder en grupp om 8 medarbetare inom redovisning och ekonomi med målet att vara småföretagarens självklara partner. Som Affärschef har du det övergripande ansvaret för din grupp av medarbetare gällande kundleverans, kvalitét, försäljning, tillväxt, kompetensutveckling, samarbete och rekrytering. I rollen ingår även att proaktivt implementera moderna arbetssätt, och arbeta med förändringsledning. Du leder medarbetare inom din egen yrkeskompetens och du kombinerar ledarrollen med eget kundarbete, där fördelningen kommer anpassas efter kundernas och teamets behov. Du har personalansvar och ingår i ledningsgruppen för Marknadsområde Norra Skåne/Blekinge tillsammans med andra Affärschefer och din närmaste chef Marknadsområdeschef Susanne Lätt Utvecklas som ledare på Ludvig & Co Du är med och skapar den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare med ett ledarskap som utgår från våra ledarbeteenden: Vilja & Våga, Inspirera & Engagera, Lära & Utveckla. Genom återkommande ledarträffar och ledarutbildningar, i en organisation med fokus på ständigt lärande, fortsätter du växa i din roll. Vi söker dig som i den ledande rollen kan bidra med dina egna expertiskunskaper inom ekonomi. Du har erfarenhet av eget kundansvar och försäljning. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är affärsmässig, resultatorienterad och vill bidra med rådgivning som utvecklar våra kunders verksamhet. Du passar för rollen om du, precis som vi, tror att samarbete, affärsmässighet och utveckling är tre viktiga hörnstenar för att bygga starka team. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av ledaruppdrag, personalansvar och budgetarbete. Men det viktigaste är inte exakt vad du gjort, utan att du har viljan och potentialen att bli en riktigt bra ledare. Låter det intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och vi vill därför be dig söka så snart som möjligt. Bli en del av Ludvig & Co När du blir en del av Ludvig & Co bidrar du till trygghet & växtkraft för människor, samhälle och företagande i hela Sverige. Hos oss finns utvecklingsmöjligheterna oavsett var du bor och oberoende av om du vill vara specialist, rådgivare eller ledare. Därför kan du kombinera ett flexibelt och dynamiskt jobb hos oss med livet du vill leva. Vi är starkast tillsammans och genom samarbete, tillit & inkludering skapar vi den bästa arbetsplatsen. Det finns ett Vi i Ludvig. Väx tillsammans med oss!

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Personbilstekniker sökes

Har du ett stort tekniskt intresse och vill utvecklas tillsammans med några av världens starkaste varumärken? Nu söker vi en personbilstekniker till vår märkesverkstad på Moses Bil & Lack Tollarp AB. Tjänstebeskrivning Som personbilstekniker kommer du att utföra felsökning, service och reparation till kund. Tillsammans arbetar du i ett team med flera duktiga tekniker, reservdelsmän och servicerådgivare. Kvalifikationer Vi söker dig som har fordonsteknisk utbildning samt erfarenhet av service och reparationer, gärna med något av våra varumärken inom Volkswagen, SEAT, Skoda, Cupra. Utöver ditt tekniska kunnande är du lösnings orienterad och har god datorvana. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och har körkort. Personliga egenskaper Det viktigaste för oss är att du har ett engagemang och ett driv att utvecklas i din roll som tekniker då vi står i en förändring där digitalisering och elektrifiering är i fokus. Vi ser att vår nya kollega är en glad, energisk och ödmjuk person som bidrar med god stämning samt ett gott samarbete till teamet. Om oss Vi började 1991 med att reparera bil skador samt utförde lackering, sedan dess har det hänt massor, vi har gått från 2 anställda till över 50 och har växt oerhört de senaste åren. Vi har numera en av Skånes största Skadecenter, en serviceanläggning där vi tar hand om Volkswagen, SEAT, Skoda, Cupra samt Volkswagen Transport och utför diverse olika reparationer samt en allmän verkstad för service och reparationer som går under Mekopartner avtal. Ansökan Är det dig vi letar efter? I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan direkt då urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, tjänsten kan komma att tillsättas inom en 30 dagars period För frågor om tjänsten kontakta

4 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Enhetschef ordinärt boende, semestervikariat

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Arbete pågår med att fortsätta utveckla organisationen med fokus att stödja våra äldre till trygghet och meningsfull tillvaro hela livet ut! Vill du vara med oss på resan? Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett innovativt förändringsarbete och har sedan en tid tillbaka en funktionsindelad organisation, detta för att få full kraft i kvalitetsarbetet. Chef och ledarförsörjningsfrågor står högt upp på agendan i förvaltningens utvecklingsplan och vi jobbar därför ständigt med att förfina ledarprofilen. Vi har de senaste åren utvecklat och implementerat resurschefer i syfte att bland annat kunna ge strategiskt chefsstöd och mentorskap. Nytt för året är att vi har startat upp Trainee för enhetschefer vilket ger en möjlighet att succesivt tränas in i chefsrollen. För att minska sårbarheten i ordinärt boende över sommaren söker vi nu semestervikarierande enhetschefer. Som vikarierande enhetschef under sommaren har du ansvar för det dagliga operativa arbetet i enheten, med begränsat ansvar för ekonomi, personal och arbetsmiljö. Sannolikt är du i början av din karriär som chef, du brinner för ledarskapsfrågor och ser ett semestervikariat som en bra start och erfarenhet för din fortsatta utveckling. Där ansökan till Trainee kanske blir nästa steg. Vi erbjuder våra ledare varierande interna utbildningspaket och nätverksträffar som syftar till att uppnå arbetsglädje och livslångt lärande. Organisationen välkomnar och stöttar kreativa och innovativa ledare. HR, Ekonomi, IT och bemanningsfunktionen utgör ett stöd till dig som chef i det dagliga arbetet. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och vi kallar kontinuerligt sökande till intervju. Är du intresserad ber vi dig att skicka in din ansökan snarast, då anställning kan ske innan sista ansökningsdag om vi hittar rätt kandidat. Annonsen visas längst till och med 2024-05-31. ARBETSUPPGIFTER Du leder och följer upp arbetet inom din verksamhet och ansvarar för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Som stöd i ditt arbete har du chefskollegor samt stödfunktioner i form av HR, ekonomi samt kvalitetsutvecklare. Till din hjälp finns också en central schemasupport och bemanningsenhet. Det finns också en planeringsenhet med funktioner som MAS, MAR samt kompetens inom digital utveckling. Det huvudsakliga fokusområdet under sommaren förutom kundperspektivet är medarbetarnas arbetsmiljö där bemanningsfrågan är central. Men också att coacha dina medarbetare mot uppsatta mål. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har studerat minst fem terminer på en högskole-/universitetsutbildning relevant för området, till exempel socionomutbildning, hälso- och sjukvårdsutbildning eller annan likvärdig högskole-/universitet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Har du erfarenhet från politiskt styrd organisation är det meriterande. Arbetet kräver kommunikation och dokumentation och vi förutsätter att du har god datorvana, en god 31kommunikationsförmåga samt att du behärskar svenska i tal och skrift. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Som person är du prestigelös och utvecklingsinriktad. Du lyssnar, involverar och får människor med dig, coachar genom att motivera och stödja. Vidare kan du prioritera, planera och fatta beslut. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Eventsäljare för internationellt bolag inom Energi!

Är du en naturlig relationsbyggare med en vilja av stål? Drivs du av ständig utveckling och har en passion för att påverka din egen framtid? Då kan du vara den vi söker som ambassadör för Fortum i Malmö och omnejd. OM TJÄNSTEN Som eventsäljare blir du företagets ansikte utåt och en del av Europas ledande aktör på elmarknaden. Du kommer att arbeta på utvalda marknadsplatser, möta kunder face to face och vara en nyckelspelare i vårt framgångsrika team. VI SÖKER DIG SOM: - Vill påverka din egen verklighet och ta ansvar för din lön. - Är socialt kompetent, engagerad och tar ansvar för dina resultat. - Naturligt tar kontakt med människor och hanterar det med rätt attityd. - Är målmedveten och inte rädd för utmaningar. VI ERBJUDER DIG: - En arbetsplats du ser fram emot varje söndagskväll. - Målinriktade, ödmjuka och energifyllda kollegor. - Trygghet med garantilön, samt en attraktiv provisionsmodell. - Stora möjligheter till karriärutveckling i ett expanderande företag. - Kontinuerliga utbildningar inom försäljning och retorik för din personliga utveckling. VARFÖR JOINA VÅRT TEAM? - Gemenskap och Målmedvetenhet: Hos Impressive Relations är vi inte bara kollegor; vi är ett sammansvetsat team som strävar mot gemensamma mål. Varje individ spelar en nyckelroll, och vi vinner och växer tillsammans. - Karriärmöjligheter: Vårt företag är i expansionsfas, vilket skapar spännande möjligheter för personlig och professionell tillväxt. Ta kontroll över din egen framtid och utvecklas till ledande roller inom organisationen. - Unik Företagskultur: Inspirerad av idrottsvärlden tror vi på laganda och att varje individ är en viktig del av vårt framgångsrika "lag." Vi tar hand om varandra och strävar alltid efter att göra saker annorlunda och bättre. - Attraktiv Lönestruktur: Bortom en stabil grundlön erbjuder vi en attraktiv provisionsmodell som belönar din framgång. Ju mer du presterar, desto mer tjänar du - här finns ingen gräns för din ekonomiska potential. - Kontinuerlig utbildning och coachning: Vi investerar i din framgång genom kontinuerliga utbildningar inom försäljning och retorik. Du kommer att få verktygen och stödet för att uppnå din fulla potential och överträffa dina mål. Bli en del av vårt äventyr på Impressive Relations, där varje dag erbjuder nya möjligheter till personlig och professionell utveckling. Vi tror på att göra skillnad, och vi vill ha dig med på resan! Felicia Rullander, Rekryterare [email protected]

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Fibertekniker

Vi på Transtema underhåller framtidens nät och är ett nytänkande bolag i en spännande fas. Hos oss får du möjligheten att arbeta med ett starkt varumärke med goda möjligheter till utveckling. Vill du ansvara för installation, drift och underhåll? Är du på jakt efter en roll med frihet under ansvar? Välkommen in med din ansökan redan idag! Om tjänsten I rollen som fibertekniker kommer du att ansvara för kunder i hela regionen. Du behöver ha en kommunikativ ådra och ett eget driv som gör att kunderna blir nöjda och känner sig förstådda. Du som tekniker kommer att jobba med fiberrelaterade uppdrag inom service och installation. Några av dina främsta arbetsuppgifter kommer vara: - Nyinstallation av diverse fiberrelaterade utrustning/anläggningar. - Fibersvetsning - OTDR - mätning - Service och underhåll på befintlig anläggning och utrustning. - Viss del dokumentation samt lagerhantering kan förekomma i tjänsten. - Konfiguration och felsökning av utrustning. Beredskapsarbete kan förekomma på kvällar och helger. Du kommer att utgå från ditt hem och därefter åka ut på de olika uppdragen. Ditt huvudsakliga arbetsområde kommer vara Kristianstad och Blekinge men arbete på andra orter kan förekomma om behov finnes. Vi erbjuder Våra medarbetare är vår största tillgång och det är viktigt för oss att du trivs på jobbet. Vi är stolta över den drivkraft som finns inom Transtema och vi vill att alla medarbetare ska vara engagerade i att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Vår kultur genomsyras av våra värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar. Vi söker dig som har - Gymnasial utbildning - Fibercertifiering - Tidigare erfarenhet från arbete som fibertekniker och/eller ett tekniskt intresse och en teknisk förståelse. - Goda datakunskaper då en del av rollen innebär dokumentation i våra system. - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom telekom. Andra meriter är om du arbetat i ett transportnät. Vem är du? Rollen som fibertekniker innebär daglig kontakt med såväl kollegor som kunder och därför är det viktigt att du har god samarbetsförmåga. Som person är du engagerad och nyfiken med ett intresse att lära dig nya tekniker. För att trivas i rollen bör du även ha ett stort intresse för tekniskt arbete och att arbeta fysiskt till största delen utomhus. Vi tror att med rätt inställning och personliga egenskaper kommer man långt. En viktig del för oss är ditt engagemang och viljan att lära dig, tveka därför inte att ansöka tjänsten även om du inte uppfyller alla krav i annonsen. Vi på Transtema tror att mångfald bidrar till en mer dynamisk och kreativ arbetsmiljö som gör att fler trivs på jobbet. Vi hoppas därför att du som söker, med din bakgrund och kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Om oss Transtema ser till att nätet fungerar! Vi vill vara den naturliga partnern när det gäller att designa, bygga, underhålla och sköta driften av olika typer av kommunikationsnät. Vi finns över hela Sverige och Norge och våra tekniker är tillgängliga 24 timmar om dygnet för att se till att våra kunders nät alltid fungerar. Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang. Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling, inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla. Övrig information I denna rekrytering kommer vi att utföra en säkerhetsprövning och registerkontroll. Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan! Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi undanbeder ytterligare försäljning av rekryteringshjälp. Rekryterande chef Thomas Nordmark 0767-208168 Facklig företrädare Jesper Artling 46767208236

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Veterinär på smådjursklinik

Jobbeskrivning Arbetsuppgifter: Vi på Lillö Djurklinik vill erbjuda dig ett utvecklande och roligt jobb, där du kommer att känna dig välkommen och uppskattad. Vi har trogna kunder som gärna ser att de får träffa sin veterinär. Du kommer att lära känna dina patienter och deras djurägare, och du får följa din patient genom hela besöket. Det är betydelsefullt för oss att du är en utåtriktad person som har lätt för att prata med våra djurägare. Hos oss finns det stora möjligheter till individuell utveckling samtidigt som vi hjälps åt med många utmanande och intressanta fall. Din bakgrund: Vi söker dig som har veterinärlegitimation. Som person fungerar du väl i samverkan med dina kollegor, samtidigt som du utan problem arbetar självständigt. Du har ett lösningsfokus och drivs av att hitta den bästa vägen mot ett bra resultat. Du är bekväm i din kommunikation med djurägare och kollegor och är bra på att planera och ta ansvar för din arbetsdag. Tjänsten är heltid, men möjlighet till alternativ sysselsättningsgrad kan finnas. Dagtid. För frågor eller ansökan; [email protected] Alternativt telefon 044 - 781 87 18 (fråga efter Jenny) Läs mer på hemsidan! http://www.lillodjurklinik.se/ Lillö Djurklinik är den mindre kliniken med de stora resurserna. Vi står för trygghet, närhet och ansvar. Vi erbjuder regionens bästa service och kvalité med stort personligt engagemang. 2015 etablerades Lillö Djurklinik i Kristianstad. Vårt mål är att vara det bästa för djuren och att dedikerat förse patienter och klienter med utmärkt vård inom veterinärmedicin. Kliniken på Lillö i Kristianstad är välutrustad med digitaliserad röntgen, tandröntgen, eget blodlabb och operationsavdelning. Vi erbjuder modern, professionell frisk- och djursjukvård samt Ortopedi. Vi utvecklar kontinuerligt personalens kompetens och håller oss uppdaterade med den senaste tekniken och utrustningen. Varmt välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

20 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024
Sommarjobb-Distributör Kristianstad

Vi är alltid på jakt efter nya distributörer, så tveka inte att skicka in en spontanansökan här! Att vara distributör är ett självständigt arbete med många fördelar. I arbetsuppgifterna ingår att dela ut tidningar, paket, post, reklam och samhällsinformation till alla typer av boenden och företag. Distributionen sker utomhus på natten. Det är ett fysiskt krävande arbete med högt tempo, många trappuppgångar och med varierande väderlek. För utdelningen använder vi företagsbilar, elmopeder, elcyklar eller gångvagnar beroende på geografi. Du bör bo i eller nära det område där du arbetar. Arbetstiden är schemalagd någon gång mellan kl. 02.00 och 06.30 på vardagar och mellan kl. 02.00 och 07.00 på helgerna. Den faktiska arbetstiden kan variera från natt till natt. Vid försening kan arbetet pågå till 07:30 på vardagar och 08:30 på helger. Kvalifikationer Vi söker dig som vill bli den lokala hjälten genom att leverera hem värden till människor. Du är ansvarsfull, passar tider och har en hög servicekänsla. Bland våra distributörer finns studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst. Mångfalden är vi stolta över. Krav - för att kunna jobba hos oss måste du: - Vara minst 18 år - Ha goda kunskaper i svenska eller engelska - Inneha ett personnummer eller samordningsnummer - Inneha ett giltigt arbetstillstånd - Trivas med att arbeta natt - Klara av fysiskt krävande arbete utomhus - Bildistrikt kräver svenskt eller EU-körkort - Paxsterdistrikt kräver AM-körkort Vi på Point logistik är experter på last-mile-distribution och finns i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. Vårt huvuduppdrag är att dela ut tidningar. I vårt distributionsnät erbjuder vi företag tjänster för leverans av tidskrifter, post och paket. Tillsammans med Early Bird, ett bolag som ägs av Sveriges största mediehus, når vi fram med leveranser hem till människor i hela landet. Vi vill vara de lokala hjältarna som hjälper e-handlare att överleva och förenklar vardagen för de många människorna. Vi är också den lokala partnern som hjälper andra att lyckas och kan vår omgivning. Vår vision är att ge människor en bättre start på dagen. Det är också en vision som spinner vidare på vår ägare mediekoncernen Gota Media AB:s ambition om att vara med och skapa ett bättre samhälle. En dag börjar bra när brevlådan fylls med förväntningar, överraskningar, viktiga försändelser i form av tidningar, post och paket. För distributörer kan en dag börja bra när ditt deltidsarbete hos Point skapar möjligheter!

14 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Produktionspersonal - Blandningsavdelningen

Vi söker medarbetare för visstidstjänster till vår produktionsanläggning på Culinar i Fjälkinge, strax utanför Kristianstad. Vi kommer succesivt att ta in medarbetare från februari för att vara fullt bemannade till sommaren. Arbetsuppgifter Som operatör på blandningsavdelningen är du med i arbetet med att producera olika smaksättningar. Vi hanterar runt 3000 artiklar, allt från den lilla kryddburken du ser i hyllan i din livsmedelsaffär, till stora säckar med blandningar som våra företagskunder köper för att smaksätta egna produkter. Dofterna kan vara helt fantastiska, en härlig del i jobbet här hos oss. Exempel på arbetsuppgifter läsa och följa recept ladda våra blandare med olika råvaror räkna antal och stämma av rätt mängd enligt recept ställa in och övervaka teknisk utrustning såsom packmaskin/robot rengöring och tvätt av utrustning Vi förväntar oss inte att du kan arbetsuppgifterna när du kommer till oss men att du vill lära dig och är intresserad av att kunna ge ett så bra resultat som möjligt. Arbetet kan stundtals vara fysiskt tungt, vilket du måste vara beredd på. Vem är du? Vi söker dig som har fyllt minst 18 år. Du har en verkstadsteknisk utbildning och/eller gymnasieutbildning. Det är meriterande, men inget krav om du har arbetat i livsmedelsbranschen eller i produktion tidigare. Du är tekniskt intresserad. För oss är kunderna väldigt viktiga och vi har hela tiden fokus på att leverera i rätt tid och med hög kvalitet. Där fyller du som ska jobba hos oss en viktig funktion. Som person är du självgående, ansvarstagande och du vill leverera kvalitet i det du gör. Vi ser att du har en positiv inställning till arbetet och till dina kollegor. Du har lätt för att kommunicera och samarbetar väl med andra. Du har goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt då detta krävs i det dagliga arbetet. B-körkort är ett krav. Anställningen Anställningen är tidsbegränsad på heltid. Vi kommer anställa löpande med start i februari och tar sedan in medarbetare i jämna intervaller fram till sommaren, därefter är det sysselsättning till slutet av augusti. Vi söker medarbetare till 2-skift och nattskift. Vi erbjuder ett självständigt arbete i ett stabilt, expansivt företag med god lönsamhet. Du ingår i ett team med kollegor som hjälps åt i det dagliga arbetet samtidigt som du jobbar med frihet under ansvar. Rekryteringen sker löpande, vi tar gärna emot din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 31 maj.

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024