Familjehem/jourhem sökes
Vivant Assistans AB
Socialsekreterare

Nu söker vi jour- och familjehem i hela Sverige! Trygga barn är en familje- och jourhemsverksamhet som tar emot placeringar av barn utsatta för olika typer av våld, allt från anknytningstrauma till akuta skyddsbehov. Barnen som placeras hos oss är i behov av att komma till en trygg och kärleksfull familj som står kvar vid barnets sida oavsett vad. Barnen som placeras hos oss kan uttrycka trauma och psykisk ohälsa på olika sätt, allt från självdestruktivt beteende, traumadiagnoser, otrygg anknytning och panikångest. Trygga Barn är den första familjehemsverksamheten i Sverige där alla barn som placeras hos oss får ett barnombud. Ett barnombud har sekretess mot familjehemmet för att tillgodose barnet god familjehemsvård och förhindra missförhållanden. Vi är också den första verksamheten i landet som har specialistkunskap om narcissistiskt våld och känslomässigt våld. I vår verksamhet utbildas alla familjehem utifrån certifierade utbildningar om olika typer av våld, barns känsloreaktioner vid våld, traumadiagnoser, psykosocialproblematik, barnkonventionen och mycket mer! Hos oss får alla familj kontinuerliga utbildningar, handledning samt avlastning i form av kontaktperson. Om uppdraget Nu söker vi engagerade människor som är villiga att öppna upp sitt hem för barn och vuxna i behov av ett kärleksfullt och tryggt hem för att tillgodose en gynnsam utveckling för den placerade.Vi arbetar utifrån mod, engagemang, självbestämmande, trygghet och kontinuitet. Vi är nu i behov av att rekrytera familjer som önskar att vara en del av en förändring för ett bättre Sverige för landets alla barn. Du som sökande behöver inte ha tidigare erfarenhet av uppdraget utan kommer handledas och utbildas av socionomen och verksamhetschefen Rebecca Lysholm som har flera års erfarenhet av våld i nära relationer Oavsett om du vill bli jourhem eller familjehem så garanterar Trygga Barn dig att du kommer erhålla ny kunskap och möjlighet till självutveckling. Vi tar emot alla typer av familjekonstellationer, både kärnfamiljer, ensamstående, stjärnfamiljer, samkönade par och familjer som redan har barn eller inte har haft barn! Vi har som krav att barnet kan få ett eget sovrum oavsett om ni vill ta emot ett spädbarn. För oss är barns integritet viktigt. Om det krävs att du ska vara tjänsteledig så kommer vi kompensera dig för inkomstbortfallet. Alla sökande familjehem genomgår en familjehemsutredning för bedömning av lämplighet. Om det framkommer utvecklingsområden ska sökande tillsammans med verksamhetschef skapa en planering för att utbildas och få stöd inom dessa områden. Familjehem Ett familjehem är ett hem som ett barn kan bo hos under en kortare tid eller resten av uppväxten. Ett familjehem är en familj som kan erbjuda en stabil och trygg tillvaro för det placerade barnet. Vi värdesätter mångfald och samtliga familjekonstellationer och åldrar (minst 18 år gammal) kan bli familjehem i vår verksamhet. Familjehemmet har friheten att bestämma vilken målgrupp familjehemmet önskar att ta emot samt komplexiteten på ärendet. Har du ingen tidigare erfarenhet av uppdraget får du möjlighet att successivt samla erfarenhet. Att vara familjehem innebär utmaningar och där av värdesätter vi kontinuerlig handledning och tillgång till stöd från verksamhetschef alla tider på dygnet. Dina personliga egenskaper bör vara att du är kärleksfull och har tillgång till dina känslor, motivation att utvecklas, självmedveten, prestigelös samt en trygg vuxen. En av de viktigaste uppgifterna för ett familjehem är att samarbeta med verksamhetschef, barnet, ursprungsfamiljen, socialtjänsten och andra viktiga aktörer i barnets liv. Jourhem Ett jourhem är ett hem som kan ta emot ett barn med kort varsel, oftast akutplaceringar. Det kan exempelvis handla om ett barn som har blivit omedelbart omhändertaget på grund av att socialtjänsten har fått information om att det förekommer fysiskt våld i hemmet. För att bli jourhem behöver du kunna erbjuda en trygg person som kan vara hemma på heltid, en egen stabil situation, plats i hemmet, ha körkort och inte förekomma i något register. Vissa jourhem väljer att gå över till att bli familjehem om socialtjänsten bedömer att barnet ska vara familjehemsplacerat under en längre tid. Alla jour- och familjehem får arvode för uppdraget samt omvårdnadskostnader för det placerade barnet. För att kunna bli familjehem/jourhem hos oss behöver du inlämna belastningsregister, misstankeregister, socialregister, LOB register samt register från Försäkringskassan och Kronofogden. Vid behov kan familjehemsutredaren begära in andra intyg om det finns behov av det. Familjehemmet ska även kunna tillgodose barnet skolgång och kontakt med vårdinsatser vid behov. Familjehemmet ska erbjuda barnet ett eget rum till det placerade barnet under placeringen. Vill du veta mera eller har frågor kan du alltid kontakta oss på [email protected] Med vänliga hälsningar Trygga barn Vivant

121 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Drifttekniker till KunskapsPorten
Bravura Sverige AB
Fastighetsförvaltare

Har du erfarenhet av tekniska serviceyrken och trivs i en roll där du självständigt tar ansvar för att lösa problem och säkerställa en trygg drift? Vi söker dig som är flexibel, har en hög servicekänsla och lätt för att samarbeta med både kollegor och leverantörer. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos KunskapsPorten. Om företaget KunskapsPorten är en fastighetskoncern som grundades 2007 och är idag närmre 100 anställda. Bolaget har från start haft en strategisk inriktning på profilfastigheter. Kunskapsporten förvärvar och bygger främst skolbyggnader, sportarenor och badhus. De har byggt upp ett kunnande kring lärande lokaler som gör att de går in i projekt med stor entusiasm avseende nya skolbyggnader eller andra lärande lokaler. Ambitionen är att skapa de bästa lokalerna i Sverige. KunskapsPorten har sitt huvudkontor i Malmö men i den här rollen arbetar du lokalt i Kristinehamn på Kristinehamn Arena. ”Att utveckla kreativa miljöer är drivkraften för oss. Vi vill vara engagerade i våra fastigheter och skapa liv och aktiviteter. Våra hus ska lyfta den verksamhet som ryms i dem.” Joakim Ollén, VD KunskapsPorten AB Arbetsuppgifter Som drifttekniker på Kristinehamn Arena har du en nyckelroll i att säkerställa anläggningens dagliga drift och underhåll. Med en mångsidig arbetsmiljö som inkluderar ett badhus, en stor fotbollshall och en padelhall, varierar dina uppgifter och kräver både teknisk skicklighet och problemlösningsförmåga. Dina arbetsuppgifter omfattar hantering av felanmälningar och serviceärenden, dagliga ronderingar samt både planerat och avhjälpande underhåll. Du ansvarar för att fastighetstekniska system fungerar optimalt och att försörjningssystem och installationer uppfyller både fastighetsägarens krav och hyresgästernas förväntningar. I rollen ingår också att hålla kontakt med leverantörer, följa underhållsplaner och ge teknisk support till fastighetsskötare. I den här rollen blir du en viktig del av teamet på Kristinehamn Arena och bidrar till att skapa en väl fungerande och trivsam miljö för besökare och verksamheter. • Tillsyn och ansvar för fastighetstekniska system • Kontakt med leverantörer • Följa underhållsplan för fastigheterna • Arbetstiden är normalt mellan 07:00-16:00, även obekväm arbetstid och jour kan förekomma Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Flera års arbetslivserfarenhet av en roll med liknande arbetsuppgifter eller inom liknande tekniskt serviceyrke Erfarenhet från arbete med kommersiella fastigheter eller inom industrin är meriterande Vi söker dig som är lösningsorienterad och har en stark förmåga att identifiera och åtgärda tekniska problem på ett effektivt sätt. Du är ansvarstagande och arbetar självständigt med ett tydligt fokus på att säkerställa en trygg och välfungerande drift. Din servicekänsla är hög, och du har en naturlig förmåga att samarbeta med kollegor och leverantörer på ett professionellt och hjälpsamt sätt. Vidare är du flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter samt har lätt för att anpassa dig till förändringar. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kristinehamn Lön: Enligt överenskommelse Övrigt: Arbetstiden är normalt mellan 07:00-16:00, även obekväm arbetstid och jour kan förekomma Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-14.

132 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Timvikarier på Sörby Akut HVB
Humana AB
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Hej, jag heter Mikael Eriksson och är verksamhetschef på HVB Sörby Akut i Gullspångs kommun. I min värld har vi ett av de viktigaste uppdrag som finns, att möta, stötta och hjälpa flickor som av någon anledning behöver placeras hos oss, och vi behöver fler timvikarier till vår verksamhet. Sörby Akut är ett litet HVB med plats för sju flickor mellan 12 - 18 år som placeras enligt LVU eller SoL. Vi arbetar utifrån LAB (lågaffektivt bemötande), TMO (traumamedveten omsorg) och har implementerat en metod som heter Connect somt handlar om att vi försöker förstå beteende utifrån anknytningsteori. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: - Omvårdnad i form av direkt behandlingsarbete/kp-samtal/upprättande av genomförandeplaner/aktiviteter m.m - Nätverkskontakter - Dokumentation- och utvecklingsarbete Vem är du? Önskvärt är att du har minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom socialt arbete eller annan som bedöms likvärdig. Det är även meriterande om du: - är engagerad och verkligen vill jobba med ungdomar - har erfarenhet av behandlingsarbete är meriterande - har goda kunskaper i svenska i tal och skrift - är van att dokumentera då dokumentation förekommer i hög omfattning Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt B-körkort är ett krav i tjänsten. Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett. Tjänstgöringsgrad och arbetstid: Timvikariat. Tjänsten innebär arbete vid behov utifrån ett ordinarie rullande dygnsschema dag/kväll/natt/helg med sovande jour samt vaken natt. Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Vi tillsätter tjänsterna löpande enligt överenskommelse. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Sista ansökningsdag är den 13 februari 2025. Vänta inte med din ansökan då vi kommer hantera ansökningarna löpande. Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Mikael Eriksson, [email protected] Biträdande verksamhetschef, [email protected] Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.

162 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025