Lediga jobb i Laholm

Sök totalt 124 lediga jobb i Laholm

Sommarjobb som Paketerare hos LPM Potatis i Laholm!

LPM Potatis söker en engagerad och tekniskt lagd paketerare för att ansluta till vårt team från början av juni. Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter: - Paketering av potatisprodukter enligt givna riktlinjer och standarder. - Etikettering med hög precision och noggrannhet. - Upprätthålla ett högt tempo och säkerställa kvalitet i arbetet. - Samarbeta med teamet för att säkerställa effektivitet och kvalitet. - Säkerställa att arbetet utförs med hög noggrannhet och hyfsad grundfysik. LPM Potatis söker en engagerad och tekniskt lagd paketerare för att ansluta till vårt team från början av juni till slutet av augusti på heltid, med möjlighet till förlängning för den som visar framfötterna. StudentConsulting ansvarar för rekryteringsprocessen och slutgiltig kandidat kommer bli anställd av oss som ambulerande konsult. Din profil Krav: - Erfarenhet av liknande arbete är meriterande men inte nödvändigt. - Tekniskt lagd med förmåga att arbeta självständigt. - Grundfysik och förmåga att hantera ett ganska högt tempo. - Körkort och tillgång till bil för enkel transport till arbetet. - Truckkort A. - Högt engagemang, hög arbetsmoral och förmåga att stanna till jobbet är färdigt. - Förmåga att se till gruppens bästa och bidra till ett positivt arbetsklimat. Välkommen med din ansökan! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

26 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Skolchef / förvaltningschef till Laholms kommun

Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme. Uppdraget Som förvaltningschef ansvarar du för Laholms kommuns utbildningsverksamhet inom förskola, förskoleklass, grundskola, fritidshem, gymnasieskola, vuxenutbildning, anpassad grund- och gymnasieskola samt kommunens aktivitetsansvar för ungdomar under 20 år. Du driver och utvecklar verksamheten så att barn och elever erhåller undervisning av god kvalitet. Du tänker utveckling och har modet att tänka i okonventionella banor. Att vara förvaltningschef i Laholms kommun kräver förståelse för kommunens förutsättningar och utmaningar med närhet till medarbetare, förtroendevalda och invånare. Arbetet som förvaltningschef innebär att du har fullt verksamhets-, personal- och budgetansvar för utbildningsförvaltningen. Förvaltningen består av följande verksamheter och enheter: Förskola, grundskola, frivilliga skolformer, enheten för barn och elevhälsa, enheten för flerspråkighet och integration samt enhet för administration, kvalitet och utveckling. Du är direktunderställd kommunchefen och ingår i kommunens ledningsgrupp, med uppdrag att bidra till den kommunövergripande utvecklingen. Genom samverkan tar du och dina medarbetare helhetsgrepp för Laholms kommuns fortsatta positiva utveckling. Att samverka externt och omvärldsbevaka är en given del i uppdraget, liksom att vara en god ambassadör för kommunen. Utbildningsförvaltningen gick vid årsskiftet 2023/2024 in i en ny organisation där vi numera omfattar utbildning från förskola till vuxenutbildning. Vi har flera utmaningar framför oss. Några av dem är anpassning av förskole- och skolorganisationen för att möta samhällets behov och förändringar i demografin, anpassningar utifrån det ansträngda ekonomiska läget, utveckling för att öka måluppfyllelse hos våra barn och elever samt arbetet med att skapa en hållbar arbets- och utvecklingsorganisation i vår nya förvaltning. Kvalifikationer För att lyckas med uppdraget har du en akademisk examen med inriktning på pedagogiskt arbete eller annan högskoleutbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har: - Chef/ledarskapsutbildning samt väl dokumenterad erfarenhet som chef/ledare - Erfarenhet inom skolväsendet - Erfarenhet av målstyrning där ekonomin är ett viktigt incitament och kunskap om adekvat lagstiftning. - Erfarenhet av visionsarbete och goda kunskaper om skolforskning nationellt och internationellt - Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Arbetslivserfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande - Förmåga att se helheter ur ett strategiskt perspektiv är lika viktigt som att engagera och motivera dina medarbetare att nå uppsatta mål För att bli framgångsrik i rollen som förvaltningschef bör du dessutom ha erfarenhet av att leda genom chefer, ha ett kommunikativt förhållningssätt och förståelse för vad det innebär att arbeta i en politikerstyrd organisation. Som person är du tydlig, lyhörd och trygg. Du har ett coachande och utvecklande ledarskap, ett inkluderande förhållningssätt och en förmåga att tänka analytiskt, strategiskt och visionärt. Låter uppdraget intressant och vill du vara en del i vår fortsatta utveckling? I denna rekryteringsprocess har Laholms kommun valt att samarbeta med TopHuman AB. Vi önskar därför att inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller andra säljare. För mer information om tjänsten och ansökningsprocessen, vänligen kontakta TopHuman AB. Du kan nå dem på telefonnummer 042-22 10 00 eller via e-post på [email protected]. Om du är intresserad av att söka denna position, skicka din ansökan till [email protected] eller besök vår hemsida på www.tophuman.se för att ansöka online. Varmt välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Musiklärare till Veingeskolan F-6

Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.  Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme Om tjänsten Undervisning i musik ca 50% i årskurserna 4-6. Du ingår i ett arbetslag med övriga lärare som undervisar i årskurs 4-6, där ni har tillgång till varandra som resurs, både i och utanför klassrummet. Mentorskap ingår också i tjänsten. Är du nyutexaminerad lärare ingår en introduktionsperiod där 10% av din tjänstgöring avsätts. Här ges du möjlighet att utveckla din undervisning och din kommunikativa förmåga tillsammans med din mentor. Är du den vi söker? Krav för tjänsten är att du är legitimerad musiklärare. Om anställningen Antal tjänster: 1 Tillträde 240808 Övriga upplysningar Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Distriktssköterska

Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla. Till Doktor.se Strandängshälsan söker vi nu en engagerad distriktssköterska som vill bli en del av ett härligt team och vill vara delaktig i att utveckla framtidens primärvård tillsammans med oss. Vi har ca 7 500 listade patienter på Strandängshälsan och mycket hög patientnöjdhet. Strandängshälsan består av två välfungerande enheter, Mellbystrand och Skummeslövstrand, och ligger utmed den halländska kusten i natursköna omgivningar med goda kommunikationer till bland annat Båstad. Vi är cirka 40 medarbetare, och utgör ett sammansvetsat team som jobbar för och med varandra. Vi lägger också stor vikt vid flexibilitet och medarbetarutveckling. Om rollen Som distriktsjuksköterska på Strandängshälsan arbetar du patientbaserat och evidensbaserat samt är professionell i ditt bemötande och värnar om att sätta patienten först. Exempel på arbetsuppgifter: Mottagningsarbete Triagering av patienter och akuta patientflöden Telefonrådgivning och bokning Om dig För att trivas i rollen så är du trygg i din yrkesroll och uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö där du får chans att påverka och bidra med nytänkande. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter i denna roll. Vi söker dig med följande kvalifikationer: Legitimerad distriktssköterska Erfarenhet inom Astma/KOL är meriterande Erfarenhet inom diabetes är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur! Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Mer praktiska detaljer Önskad start är så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till din uppsägningstid och önskemål Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning Din placering kommer vara på Doktor.se Strandängshälsan Kan det vara dig vi söker? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Specialistläkare i allmänmedicin

Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla. Vår ambition är att bli en av landets största digifysiska vårdgivare med målet att alltid ge rätt vård på rätt plats i rätt tid. Till Doktor.se Strandängshälsan söker vi nu en specialistläkare inom allmänmedicin som trivs i ett team där vi stöttar och hjälper varandra. I läkarteamet besitter vi kompetens inom olika specialistområden och det finns god möjlighet till särskilda medicinska intressen och utveckling mot olika ansvarsområden. Vi har ca 7 500 listade patienter på Strandängshälsan och mycket hög patientnöjdhet. Strandängshälsan består av två välfungerande enheter, Mellbystrand och Skummeslövstrand, och de ligger utmed den halländska kusten i natursköna omgivningar med goda kommunikationer till bland annat Båstad. Om rollen Som specialistläkare på vår vårdcentral kommer du träffa våra listade patienter som kommer på fysiska och digitala besök. Tjänsten innebär ett omväxlande arbete på vårdcentral där du får träffa allt från de yngsta patienterna till den äldre patientgruppen. Patientarbetet innebär både planerad verksamhet och akuta besök. God vårdkvalitet och patientsäkerhet är något vi värnar om och i rollen kommer du att ge god service och ett gott bemötande mot såväl patienter som kollegor. Du är en ambassadör och säkerställer därmed att Doktor.se:s vision och verksamhetsmodell för digifysisk vård implementeras och efterlevs på vårdcentralen. Exempel på arbetsuppgifter är: Mottagningsarbete där du får träffa våra listade patienter Hantera varierande primärvårdsärenden i form av fysisk sjukvårdsrådgivning och bedömning Handledning Hemsjukvård Akuta patientflöden Om dig Vi tror att du som söker har ett genuint intresse för primärvård och har god samarbetsförmåga. Som läkare är du kommunikativ och nytänkande i ditt sätt att arbeta och bemöter patienter med god kvalité. Kvalifikationer för tjänsten är: Specialistläkare inom allmänmedicin med svensk legitimation God erfarenhet av arbete inom primärvården Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska, ytterligare språkkunskaper ser vi som meriterande Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur! Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Möjligheten att kombinera fysiskt arbete på vårdcentralen med att arbeta digitalt hemifrån Mer praktiska detaljer Önskad start är så snart som möjligt, men självklart tar vi hänsyn till din uppsägningstid och önskemål Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning Din placering kommer vara på Doktor.se Strandängshälsan, Kustvägen 120 Kan det vara dig vi söker? Kul, då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är att fylla i dina kontaktuppgifter och svara på urvalsfrågor. Bifoga CV är frivilligt.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Verksamhetschef

Doktor.se:s vision är vara det självklara valet vid första vårdkontakt. Vår ambition är att bli en av landets största digifysiska vårdgivare med målet att alltid ge rätt vård på rätt plats i rätt tid. Nu söker vi en Verksamhetschef till Doktor.se Strandängshälsan då vår nuvarande går vidare mot nya utmaningar i koncernen. Vi har cirka 7 500 listade patienter på Strandängshälsan och mycket hög patientnöjdhet. Strandängshälsan består av två välfungerande enheter, Mellbystrand och Skummeslövstrand, som ligger utmed den halländska kusten i natursköna omgivningar med goda kommunikationer till bland annat Båstad. Vi är cirka 40 medarbetare, och utgör ett sammansvetsat team som jobbar för och med varandra. Vi lägger också stor vikt vid flexibilitet och medarbetarutveckling. Som verksamhetschef ingår du i ett nätverk tillsammans med våra andra verksamhetschefer inom Doktor.se koncernen. Du har även tillgång till våra stödfunktioner såsom ekonomi, HR, chefläkare, marknadsavdelning och IT-avdelning. Om rollen I uppdraget som verksamhetschef kommer du få möjlighet att arbeta med utveckling och struktur på en väletablerad vårdcentral. Uppdraget innebär dels att du leder din verksamhet, men även att du är en ambassadör för Doktor.se och därmed arbetar för att upprätthålla goda relationer med patienter, uppdragsgivare och myndigheter. Att arbeta på en vårdcentral med digifysiska arbetssätt innebär nya arbetsmetoder där flera av dem är under utveckling och uppbyggnad. Du och ditt ledarskap är därför en viktig förutsättning för verksamhetens utveckling och framgång. Ditt uppdrag är: Leda och fördela verksamheten genom dina medarbetare. Du har med detta ett ansvar för medarbetarresan på vårdcentralen och är ansvarig för att driva igenom Doktor.se:s årliga medarbetaraktiviteter samt eventuella förändringar. Ha resultat- och budgetansvar för din enhet med uppföljning och rapportering, både internt och till regionen. Ansvara för att det systematiska arbetsmiljö- och kvalitetsarbetet i verksamheten följs och därmed att god kvalitet levereras. Säkerställa att Doktor.se:s vision och verksamhetsmodell för digifysisk vård implementeras och efterlevs på vårdcentralen. Om dig Vi söker dig med ett tydligt och transparent ledarskap. Vi ser att du är trygg i din roll som ledare och har förmåga att skapa engagemang hos dina medarbetare i en föränderlig miljö. Du har en kommunikativ förmåga och hög social kompetens som hjälper dig att styra verksamheten mot de mål som avtal, föreskrifter och lagar föreskriver samt våra uppsatta koncernmål. Vi söker dig med följande kvalifikationer: God chefs- eller ledarskapserfarenhet inom primärvården eller likvärdig erfarenhet inom hälso- och sjukvård God förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska samt grundläggande kunskaper inom engelska Meriterande om du är specialistläkare inom allmänmedicin eller på annat sätt kan kombinera din ledarroll med att arbeta kliniskt Vi erbjuder dig Hos oss får du en arbetsplats att utvecklas på, fenomenala kollegor och att bli en del av en växande vårdkoncern med många kontaktytor. Tillsammans skapar vi härlig teamkänsla, fin gemenskap och stark kultur Vi erbjuder dig också: Kollektivavtal Tjänstepension Friskvårdsbidrag Mer praktiska detaljer Önskad start är så snart det går, men lämpligt datum pratar vi ihop oss om i slutet av processen Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning Din placering kommer vara på Doktor.se Strandängshälsan Kan det vara dig vi söker? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan utan skicka gärna in den redan idag – allt du behöver göra är fylla i dina kontaktuppgifter och svara på några urvalsfrågor. Bifoga CV är frivilligt. Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Projektledare införande e-handel Laholms kommun

Om Laholms kommun Det är i mötet med våra invånare som värdet av vårt arbete uppstår! Som medarbetare i Laholms kommun är du med och levererar tjänster och service till våra invånare – varje dag, året om. Laholms kommun rymmer allt från omsorg, stöd och utbildning för våra invånare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Vi tror på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke.  Som medarbetare i Laholms kommun har du kollegor med många olika yrken och bakgrund, men det som förenar oss är vårt uppdrag och vår gemensamma värdegrund med ledorden glädje, mod, delaktighet, engagemang och gott föredöme Om tjänsten Vi fortsätter vår utvecklingsresa inom upphandling och inköp i Laholm och söker nu en projektledare för införande av e-handel. E-handel innebär kortfattat att hela inköpsprocessen, från beställning till betalning, sker helt elektroniskt. Som projektledare är du den som leder e-handelsprojektet från start till projektslut. Du är den som informerar och återkopplar projektet internt i kommunen. I rollen ingår vidare att, tillsammans med medarbetare på enheten, planera och genomföra utbildning av kommunens beställare. Som projektledare för införandet av e-handel kommer du att tillhöra upphandlingsenheten. Upphandlingsenheten är placerad under verksamhet Ekonomi på Kommunstyrelsens förvaltning. Vi är ett mindre team på upphandling i Laholm som idag består av en upphandlingsansvarig och två upphandlare. Vid införandet kommer du att arbeta tillsammans med personer inom verksamheten ekonomi som t ex ekonom och systemekonom. På vår enhet har vi ett öppet och nära samarbete där vi stöttar och peppar varandra i allt, stort som smått. Vi tycker att det ska vara roligt och meningsfullt att gå till jobbet. Laholms kommun arbetar idag i ekonomisystemet Visma RoR och med införandet av ehandelslösningen Proceedo. Rollen som projektledare av införandet av e-handelslösning till Laholms kommun I din roll förväntas du att agera projektledare och hålla samman hela processen. Du har förmågan att skapa goda relationer. Då arbetet är förenat med många kontakter både internt och externt är det viktigt att du agerar professionellt, affärsmässigt samt har förmåga att kommunicera och samarbeta på ett förtroendeingivande sätt. För att lyckas i ditt arbete krävs att du har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att ha flera projekt på gång samtidigt. Rollen innebär också ett självständigt och varierande arbete med fokus på verksamheternas behov. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av: - Att införa e-handel tillsammans med medarbetare i Laholms kommun - Att utveckla det kommande e-handelssystemet internt och externt - Ekonomiskt sinne med förmåga att styra mot totalnytta och kundvärde - Administrera produkter/tjänster och prislistor i e-handelslösningen när detta är aktuellt. - Att utbilda och informera om e-handelsfrågor både externt och internt. Som projektledare för e-handel är du också den som tillsammans med införandegruppen vet hur bl a system och integration fungerar och du är den som ansvarar för kontakten gentemot systemleverantören. Är du den vi söker? Vi söker dig som har erfarenhet av att leda projekt vid systeminförande (ex inköpssystem, ekonomisystem, E-fakturalösningar) och som är nyfiken, prestigelös och som är van att arbeta i team. Har du erfarenhet av projektledning inom kommunal verksamhet är det ett plus. Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, lösningsorienterat och affärsmässigt. Du är såväl drivande som initiativrik och behöver ha förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten samt ha ett flexibelt förhållningssätt. För att lyckas i tjänsten behöver du också ha en analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du har förmågan att kunna kommunicera och samarbeta med många olika människor med olika bakgrund och kompetenser och du kan flexibelt anpassa dig efter situationen. Du har en för uppgiften relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som kommunen bedömer vara lämplig för tjänsten. Alternativt arbetslivserfarenhet samt utbildning, som vi bedömer som likvärdig. Meriterande är tidigare erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete och kunskap om e-handel. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att hålla utbildningar och presentationer samt om du har goda kunskaper i och intresse av digitalisering samt IT-utveckling. Du är en van IT-användare och uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift. Arbetet kräver att du är serviceinriktad och analytisk. För övrigt ser vi att du har - God projektledningsförmåga - God kunskap inom Office-paketet - Förmågan att hantera flera pågående processer/upphandlingar samtidigt och trivs med ett högt tempo Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det är viktigt att du är prestigelös i ditt sätt att samarbeta med andra. Om anställningen Det finns möjlighet till visst distansarbete utifrån verksamhetens behov. Efter slutfört projekt kan tjänsten övergå till en fast tjänst inom upphandlingsenheten. Då kan tjänstens innehåll och arbetsuppgifter förändras i och med att e-handelslösningen övergår i förvaltning.  Övriga frågor om anställning kontakta ansvarig rekryterare. Antal tjänster: 1 Tillträde enligt överenskommelse. Övriga upplysningar Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

26 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
C-chaufförer för sommaruppdrag!

TopWork söker nu C-chaufförer för uppdrag över sommaren! Vi söker dig som är intresserad av sommaruppdrag och vill utvecklas som chaufför tillsammans med vår kund i Laholm! Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande och inkludera körning samt en del stopp där du behöver gå av för att arbeta tungt med kroppen. Vår kund är verksam inom renhållning och det är vad ditt arbete kommer vara fokuserat på. Körningarna kan vara längre med få stopp samtidigt som de kan vara lite kortare men med fler stopp längs vägen, vilket ställer krav på dig som chaufför att vara flexibel då varje dag inte är den andra lik.  Arbetet kommer vara från vecka 26-32 med upplärning från vecka 22 och framåt. Vi söker dig som har: C-behörighet Giltigt YKB Intresse av att utvecklas som chaufför Tidigare erfarenhet som chaufför Att du behärskar det svenska språket i tal och skrift är ett krav för denna tjänst. Är du ute efter nya erfarenheter som chaufför? Ansök då idag! Rekryteringsarbetet sker löpande. Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
CNC-operatör för uppdrag hos kund!

TopWork söker nu CNC-operatörer för uppdrag hos kunder i Laholm med omnejd! Vi söker CNC-operatörer med erfarenhet av svarv och fräs. Du behöver inte kunna båda metoderna men det är självklart ett plus i kanten om så är fallet! Vi söker dig som är utbildad CNC-operatör och har hunnit samla på dig arbetslivserfarenhet inom yrket. Vidare ser vi att du är van vid att ställa in och köra CNC-svarvar/fräsar då detta är en förutsättning för att bli en nyckel hos våra kunder!   Som person ser vi att du är samarbetsvillig, ansvarstagande och en problemlösare! Arbetet sker nära övriga kollegor men med mycket eget ansvar.   Dina arbetsuppgifter: Ställa in CNC- svarvar/fräsar Köra CNC- svarvar/fräsar Dagligt underhåll av maskinerna Ritningsläsning Måttkontrollera Kan du programmera och/eller har truckkort/traverskort är det meriterande.  Arbetstiderna kan vara under dagen såväl som på kvällen. Vi ser gärna att du som söker har B-körkort och tillgång till bil för att smidigt kunna ta dig till ditt framtida arbete! Vid fler frågor är du välkommen att ringa till mig så pratar vi om det!   Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan redan idag! Rekryteringsarbetet sker löpande.   Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Personlig assistent sökes till härlig tjej i Våxtorp

Om dig   För vår kunds räkning i Våxtorp, Laholms kommun, söker vi en mogen personlig assistent som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål med en hög arbetsmoral.    För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet.     Kunden är en ung kvinna som bor med sina föräldrar. Hon går på daglig verksamhet på vardagarna.    Vi söker nu dig som vill jobba extra som timvikarie och vikarie under sommaren. Du som studerar till undersköterska eller sjuksköterska skulle passa bra för uppdraget och samtidigt få gedigen erfarenhet att ta med till dina studier. Det kan också finnas möjlighet till en fast schemarad efter sommaren.    Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar.  Har du erfarenhet av personlig assistans är det bra men inte nödvändigt för att du ska bli bli aktuell för tjänsten. Du blir en del av ett team som jobbar tillsammans med och för kunden.   Dina arbetsuppgifter   För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet.  Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024