Erfaren C-Chaufför med kunskap inom renhållning sökes!

Välkommen till en arbetsplats som tar hand om både miljön och varandra! Som chaufför hos vår kund får du en självständig, flexibel och varierad vardag. Bli en del av vår kunds familjära och hållbara framtid redan idag! Din kommande utmaning Som renhållningschaufför kommer du ansvara för att utföra miljöarbete ute hos våra kunder som främst innefattar privata hushåll. I arbetet behöver du hela tiden vara alert på din omgivning, på medtrafikanter, cyklister eller gångtrafikanter. Är det dig vi söker? Vi söker dig som är en erfaren chaufför med god lokalkännedom och lätt för att manövrera ditt fordon. För att passa till denna tjänsten krävs det att du har giltigt YKB och C-körkort. Liknande erfarenhet är meriterande. Arbetet ställer höga krav på god fysik. Arbetet är förlagt på dagtid, k l7-16 måndag-fredag. Ansök idag! För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta konsultchef Karin Ludvigsson, [email protected] om du har några frågor eller funderingar. Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Ambulerande truckförare - motviktstruck (dagtid)

Nu söker vi ambulerande truckförare till våra kunder i Halmstad och Laholm. Har du körkort, tillgång till bil samt körvana av motviktstruck?  Om tjänsten Som truckförare kommer ditt uppdrag innebära att köra truck inne i produktion hos våra kunder. Du kommer att ta emot leveranser, lasta och packa bilar för utgående leverans och förse olika avdelningar med material. Du kommer spendera större delen av arbetsdagen med att köra motviktstruck. Om dig Du som trivs med att arbeta i både team och självständigt kommer trivas i denna roll som ambulerande truckförare. Du är stresstålig och noggrann som person. Du har erfarenhet av att arbeta inom lager eller produktion samt god vana av att köra motviktstruck. Då arbetet sker i en produktion med många olika maskiner är det bra med ett tekniskt intresse. Truckkort B samt B-körkort är krav för tjänsten.  Arbetsplatsen finns i Halmstad och/eller Laholm hos två stora kunder på långsiktiga uppdrag. Arbetstiderna är måndag till fredag, dagtid. Hos en av kunderna är dagtiden förskjuten och du startar dagen kl 7, 9 eller 12 - enligt ett rullande schema. Då man anställs som ambulerande konsult är det viktigt att skiftgång funkar för dig.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om anställningen Tjänsten är en del av vår personaluthyrning med tillsättning omgående. Du är anställd av oss på Adecco Halland och arbetar ute hos våra kunder. Till att börja med är anställningen een visstidsanställning men för rätt person finns stora möjligheter till en förlängd anställning både på Adecco och hos kund.  Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Lisa Åberg 0736-847663. Välkommen med din ansökan!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Driven säljare inom solcellsbranschen sökes - Laholm kommun

Allt fler vill leva mer klimatvänligt och intresset för att investera i solenergi växer i Sverige. Det gör att vi på Solsystem Sverige nu söker fler säljare (som egen-företagare) till vårt team! Driver du, eller är du redo att starta, ett eget bolag inom försäljning? Brinner du för försäljning, är du intresserad av ny teknik och föredrar att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål? Då ska du läsa vidare! Denna annons avser 1 st säljare för följande distrikt: Laholm kommun. Lönen är 100% provisionsbaserad. ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi. Oavsett om det handlar om villor, gårdar, sommarstugor eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. Du gör det du är bäst på – försäljning! För att skapa en så sanningsenlig offert som möjligt sköter du även en enklare uppmätning av kundens tak som sker vid första kundbesöket. Det är denna uppmätning som ligger som grund för din offertpresentation. Vid en order laddar du upp ordern i vårt projektsystem inkl. alla väsentliga data. Monteringen och installationen av solcellsanläggningen sköter Solsystem centralt men du som säljare förväntas finnas vid kundens sida genom hela processen. Som säljare hos oss är du egen företagare samtidigt som du representerar Solsystem, med stöd och support från Solsystems ledning. Försäljning kräver förberedelse och din uppgift är att attrahera nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt där du finner kunder, utför hembesök, skapar intresse för att sedan leda affären i mål. Du har också möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi. Vem är du? Vi söker dig som driver, eller är redo att starta, ett eget bolag inom försäljning, som är mål- och resultatinriktad och som alltid strävar efter att utvecklas i din roll som säljare. Du trivs med att arbeta självständigt mot högt uppsatta mål och har ett intresse för miljö och ny teknik. Tidigare erfarenhet som utesäljare är meriterande. Har du drivit, eller driver, ett eget företag är detta också meriterande. Krav: · Obehindrad svenska i tal och skrift · Innehar B-körkort · God datorvana Det finns en enorm nyfikenhet på klimatsmarta alternativ och solenergi har en oerhört stark utvecklingskurva. Vill du bli en del av vår framgångsresa? Skicka ditt CV och personliga brev (gärna med ett foto på dig själv!) till oss så hör vi av oss!

6 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Yrkesutbildning till Husdjurstekniker med garanterad anställning!

Vill du arbeta med Sveriges mjölk- och köttproducenter, utveckla service och rådgivning kring nötkreaturens fruktsamhet och vara en del i Växa Sveriges team? Ansök då till Växas yrkesutbildning till Husdjurstekniker hösten 2024med start 16 september 2024. Utbildningen avslutas den 6 december2024. Du får en yrkesutbildning med formell kompetens att arbeta som Husdjurstekniker. Om du antas till utbildningen och blir godkänd i slutprov så har du en garanterad anställningi Växa. Som husdjurstekniker arbetar du främst med fruktsamhetsarbete och service till våra kunder. Hos Växa finns det goda möjligheter för dig att utvecklas och specialisera dig till exempel inom embryotransfer, robotprovmjölkning och ultraljudsundersökningar. Tjänsten kan även innebära avbytartjänster såsom djurskötsel. Vi arbetar i team kring våra kunder där vi kompletterar och stöttar varandra. Du får kollegor som har kompetens inom avbyteri, avel, djurhälsa, produktionsrådgivning, bygg och växtodling med mera. Utbildningen sker delvis digitalt, delvis på fysiska träffar. Du kommer att få all information vid eventuell intervju.Praktik ingår i kursen och ordnas lokalt av Växa. Utbildningen genomförs av specialister inom bl.a. fruktsamhet, djurhälsa, avel och håller hög kvalitet. Vi har lediga tjänster på ett flertal platser i Sverige: Gotland, Falkenberg, Laholm, Eksjö, Vimmerby, Flen, Uppsala, Röbäcksdalen (Umeå) och Söderköping. Är du flyttbar är det ett plus. För att klara arbetet som Husdjurstekniker är följande personliga egenskaper viktiga: Initiativrik Lyhörd God samarbetsförmåga God säljförmåga Målinriktad Ansvarstagande Intresse för människor och kor Serviceinriktad Du måste ha goda kunskaper i svenska språket både muntligen och skriftligen. Vi tar emot ansökningar fram till den 21 April 2024. Intervjuer görs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Kontaktperson för mer information är Renate Martín OlofssonVid frågor kontakta:[email protected] Krav Lantbruksutbildning Erfarenhet från arbete i mjölk- och/eller köttproduktion Godkänt B-körkort Normalt färgseende Goda kunskaper i svenska språket både muntligen och skriftligen Meriterande Djurägarseminutbildning Rådgivningserfarenhet Säljerfarenhet

3 april 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Driven, glad kock som vill rodda vår restaurang Norra Strand Kök & Bar

Vi söker en köksansvarig att leda teamet på Norra Strand Kök & bar sommaren 2024! Vi söker dig med erfarenhet som kock och som har ett gediget intresse för mat & dryck och förmågan att leda ett arbetslag i kök mot gemensam framgång för verksamheten gentemot våra gäster. Hos oss får du chansen att påverka utvecklingen av verksamheten tillsammans med campingledningen. Arbetsuppgifter - Leda restaurangverksamheten, arbetsflödet, och samarbetet för teamet i köket - Kostnadsmedvetet inköp av råvaror - Vidareutveckla och upprätthålla arbetsrutiner, utifrån effektivitet och hygienkrav Kvalifikationer - dina kunskaper, erfarenheter & förmågor - Du har längre erfarenhet av arbete i kök- och restaurang, gärna i en ledande roll - Du motiveras av ett högt arbetstempo där du får ha många järn i elden - Du har lätt för att lära och kort inkörningstid innan du kan driva arbetet självgående - Du har höga krav på renlighet och hygien i köket och hjälper dina kollegor att upprätthålla den standard våra gäster förtjänar Vilka är vi? Norra Strands Kök & Bar är en mötesplats för människor i Mellbystrand som erbjuder mer än god mat & dryck - här skapar vi sommarstämning och härliga minnen för hela familjen genom bland annat musikupplevelser och aktiviteter som frågesport. Vi öppnade dörrarna sommaren 2022 och strävar nu mot att vidareutveckla verksamheten mot nya höjder. Vår restaurang, café och bar spelar en viktig roll för den helhetsupplevelse som Mellbystrands Camping vill erbjuda inte bara sina campinggäster utan hela Mellbystrand med omnejd. Vår kultur präglas av att vi är ett litet team där vi hjälper och peppar varandra. Vi förstår att vi själva bidrar till att skapa en härlig arbetsplats. Vi löser möter utmaningar och löser problem tillsammans med ett tydligt mål i sikte - att få gästen att känna sig lika välkommen varje gång de besöker oss.

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
SÄLJARE TILL JYSK LAHOLM, SEMESTERVIKARIAT DELTID

Är du peppad på försäljning? Och vill du erbjuda JYSK Sveriges bästa kundservice tillsammans med ditt team? Gillar du variation och en fartfylld miljö? 💪 Då kan du vara den säljare vi söker! 🙋 VAD VI ERBJUDER DIG Du får chansen att bli en del av ett företag som vill vara kandidaternas förstahandsval när de väljer arbetsgivare. Vi är dynamiska och hos oss blir din röst hörd, du blir involverad och din utveckling är viktig. Dessutom får du som JYSK-ambassadör följande: En tidsbegränsad anställning på deltid, 50-75% Möjligheter till egen utveckling och ansvar – vår ambition är att rekrytera våra tillsvidareanställda från de bästa semestervikarierna Semester enligt gällande kollektivavtal Avtalspension ‎20% rabatt hos JYSK och företag inom Lars Larsen Group ‎ Interna tävlingar mellan butiker med attraktiva priser Sociala aktiviteter och en rolig arbetsplats ‎ Ett flexibelt arbetsschema VAD DITT NÄSTA JOBB KOMMER INNEBÄRA Du ansvarar för försäljning i butiken: du erbjuder våra kunder toppservice med ett leende! Säkerställa en butik som är 100% välfylld med våra produkter Du kavlar gärna upp ärmarna och hjälper till med att ta emot, packa upp och leverera in varorna, både på lagret och i butiken Ha den spännande möjligheten att få ditt eget ansvarsområde i butiken Möt en av våra säljare och lär dig mer om hur JYSK är som arbetsgivare här. VAD DU SKA BIDRA MED Du är utåtriktad, tar initiativ och ger våra kunder den bästa kundupplevelsen de kan tänka sig Du har en smittande entusiasm och tycker om att prata med kunder Du är en bra kollega för ditt team – tillsammans gör ni det lilla extra för att uppnå fantastiska resultat Du älskar variationen och är flexibel: både vad gäller arbetsuppgifter och arbetstider Du jobbar gärna någon helg i månaden så att du får vara på plats när vi har störst kundtillströmning. Då är du i stället ledig en dag mitt i veckan. REKRYTERINGSPROCESSEN Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Rekryteringsprocessen innehåller alltid intervjuer. I nästa steg kommer du få ett mail från oss och vår samarbetspartner HireVue där vi ber dig att genomföra en videointervju genom att svara på fyra frågor. Efter det kommer du att få genomföra två tester som du gör genom att spela två olika spel. Vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet! OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång, från en butik 1979 till mer än 3 300 butiker över hela världen idag. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. Våra tre grundläggande JYSK-värderingar – Köpman, ‎Kollega och Kåranda – beskriver det beteende och den attityd som vi kan förvänta oss av varandra. Vi litar på varandra och vi tror på delegering och frihet under ansvar. På JYSK vill vi inkludera alla oavsett ålder, könsidentitet, sexuell läggning, etnicitet och erfarenhet. Tillsammans jobbar vi hårt för att säkra vår inkluderande kultur, som uppmuntrar, stödjer och hyllar våra medarbetares olika röster. Vi tror att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. För mer information, besök vår karriärsida.

19 mars 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Teamledare till spännande uppdrag

Om tjänsten Vi söker en Teamledare för ett spännande uppdrag hos vår kund utanför Laholm. Kunden är verksamma inom e- handel och står nu inför en spännande framtid med hög tillväxt. Du kommer vara en viktig del och fungera som en förlängd arm från Boxflows kontor till vårt lagbygge hos kunden. Arbetstiderna är förlagda dagtid. Arbetsuppgifter Som Teamledare kommer du arbeta på kundens lager och vara både operativ i det dagliga arbetet med bland annat containertömning men också arbeta administrativt, cirka 20-40 procent. Du jobbar dagligen i driften samtidigt som du kommer att ha en coachande roll för ditt team. Där du ständigt arbetar för att ni tillsammans ska uppnå och överträffa uppsatta mål. Arbetsuppgifter kan exempelvis vara: Arbetsledning Viss del av personalplanering Uppföljning av KPI:er Truckkörning Packning Inleverans Returhantering Profil & bakgrund Vi tror att du som söker framförallt är en driven och lösningsorienterad person, där du sätter teamet och uppgiften först. För att lyckas i arbetet söker vi dig som har ett prestigelöst förhållningssätt, är positiv, effektiv och ordningsam. Du tycker om att arbeta i team och har lätt för att fördela arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du som söker behöver nödvändigtvis inte ha tidigare erfarenhet av operativt ledarskap. Vi ser gärna att du har: God erfarenhet av Lagerarbete Truckkort A + B Körkort B God Svenska och Engelska i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1000 anställda. Välkommen med din ansökan!

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Offsettryckare

Vi på Mellby Pac söker en noggrann och engagerad arkoffsettryckare med erfarenhet från den grafiska branschen. Om jobbet: Vi söker dig som är utbildad tryckare eller motsvarande som vi bedömer likvärdigt. Dina arbetsuppgifter: Ansvar för den dagliga driften av vår tryckpress Produktionsarbete vid tryckpress Ställa in och anpassa tryckpressen för ett optimalt flöde Utförande av kvalitetskontroller Vad vi erbjuder: Vi har tryckt kartongförpackningar sedan 1986 och erbjuder en unik kompetens inom området. Bra att veta: Den här rollen är det bra om du har flerårig erfarenhet av offsettryckning ManRoland 705 + lackverk. Arbetet utförs på dagtid. Urval sker löpande och tjänsten kommer tillsättas hösten 2024.

15 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Omvårdnadspersonal till Nyby SäBo

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobbet som omvårdnadspersonal i vårt särskilda boende Nyby, i Laholm. Vi söker dig som är intresserad av en timanställning, för att komplettera personalgruppen.  Om tjänsten Nyby är ett särskilt boende med 6 platser. Vi har kompetens och erfarenhet av att bemöta människor med psykiatrisk problematik. Varje boende har en egen lägenhet med 2 rum och egen uteplats. Vi söker dig som är undersköterska, stödpedagog, behandlingspedagog eller har annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med personer med psykiatrisk problematik och ha ett starkt intresse och engagemang för målgruppen.  Du kommer att tillsammans med ditt team ansvara för att de boende på Nyby får högkvalitativ vård och omsorg. Vi arbetar med kontaktmannaskap vilket innebär att du kommer att ha extra ansvar för en eller ett par boende.  Som omvårdnadspersonal på Nyby arbetar du bland annat med: - att upprätta genomförandeplaner för de boende och arbeta löpande utifrån dessa  - att hjälpa, stödja och bistå de boende i sin vardag med målet att den enskilde ska nå en hög grad av självständighet utifrån sin förmåga.  - att vara en del av ett arbetslag som skapar trivsel, kontinuitet och trygghet för de boende på Nyby.  Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timanställning Lön: Lön sätts enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Tillträdesdatum diskuteras under rekryteringsprocessen.  Vem är du? Vi söker dig som är undersköterska, stödpedagog, behandlingspedagog eller har annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du ska ha erfarenhet av att arbeta mot personer med psykiatrisk problematik och ha ett starkt intresse och engagemang för målgruppen. Vi ser gärna att du har kunskap kring, och erfarenhet av att arbeta utifrån ett lågaffektivt bemötande. Vi söker dig som är lösningsorienterad, är beredd att ta stort ansvar, är strukturerad men samtidgt flexibel. Du behöver kunna möta en målgrupp med komplex problembild och ha vana av att möta ett utåtagerande beteende. Då det är en enhet med ett relativt litet arbetslag är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och en god förmåga att kommunicera både internt och externt. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift.   -Du ska ha minst 2 års erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Erfarenhet av psykiatri är meriterande -B-körkort är ett krav  Att jobba på Humana På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.

15 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024
Teamledare till spännande uppdrag

Om tjänsten Vi söker en Teamledare för ett spännande uppdrag hos vår kund utanför Laholm. Kunden är verksamma inom e- handel och står nu inför en spännande framtid med hög tillväxt. Du kommer vara en viktig del och fungera som en förlängd arm från Boxflows kontor till vårt lagbygge hos kunden. Arbetstiderna är förlagda dagtid. Arbetsuppgifter Som Teamledare kommer du arbeta på kundens lager och vara både operativ i det dagliga arbetet med bland annat containertömning men också arbeta administrativt, cirka 20-40 procent. Du jobbar dagligen i driften samtidigt som du kommer att ha en coachande roll för ditt team. Där du ständigt arbetar för att ni tillsammans ska uppnå och överträffa uppsatta mål. Arbetsuppgifter kan exempelvis vara: Arbetsledning Viss del av personalplanering Uppföljning av KPI:er Truckkörning Packning Inleverans Returhantering Profil & bakgrund Vi tror att du som söker framförallt är en driven och lösningsorienterad person, där du sätter teamet och uppgiften först. För att lyckas i arbetet söker vi dig som har ett prestigelöst förhållningssätt, är positiv, effektiv och ordningsam. Du tycker om att arbeta i team och har lätt för att fördela arbetet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, du som söker behöver nödvändigtvis inte ha tidigare erfarenhet av operativt ledarskap. Vi ser gärna att du har: God erfarenhet av Lagerarbete Truckkort A + B Körkort B God Svenska och Engelska i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1000 anställda. Välkommen med din ansökan!

14 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024