Konsult uppdrag!! 2-3 månader Är du flexible apotekare/receptarie? Vi ställer oss för boende. Start omgående 2-3 månader med möjlighet till förlängning. Bra betalning, reseersättning och milersättning. Morano BemanningsExperten AB är konsult bolag och har erfarenhet i mer än 10 år i farmaci branschen. Vi söker dig som är legitimerad apotekare alternativt receptarie med extemporebehörighet. Du har flera års erfarenhet som tillverkningsfarmaceut samt erfarenhet av kvalitetsarbete. Som en av nyckelpersonerna under uppbyggnadsfasen av denna enhet behöver du vara en självgående person och trygg i din egen kompetens. Dina kompetenser: _Har god analytisk förmåga, kan identifiera felaktigheter och risker, och utifrån dessa finna orsak och lösning. _Är bra på att etablera goda relationer och välfungerande, förtroendefulla, samarbeten _Har ett strukturerat arbetssätt med förmåga att organisera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. _Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på de utmaningar som uppstår. _Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Start omgående 2-3 månader med möjlighet till förlängning. Vi ställer oss för boende. Bra betalning, reseersättning och milersättning. När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Obs! Fråga oss om andra uppdrag och följ oss på sociala medier via hemsidan så att du inte missar våra nyheter.
Välkommen till vårt fantastiska team i Lidköping på DOZ Apotek vid Änghagens handelsplats! Letar du efter en arbetsplats med bra laganda och möjlighet till omväxlande arbetsuppgifter som farmaceut? Vi är ett vinnande team som gillar att prestera i tävlingar och kundundersökningar. För oss är det viktigt med goda relationer både gentemot kunder och mot varandra i arbetsgruppen. Vi försöker alltid göra det ”lilla extra” och undrar om du vill bli en del av oss? Vi har ett gott kundflöde och vi fortsätter att växa för varje år. Vi letar efter dig som vill bli en del i vår fortsatta utveckling och som vill bidra till att apoteket når sina mål gällande försäljning, kvalitet och kundnöjdhet. Arbetsuppgifter I rollen som farmaceut arbetar du omväxlande med recepthantering, kvalificerad rådgivning av läkemedel och i egenvården, varuhantering, försäljning samt kvalitetsarbete. Vi har en hel del djurrecept så det är ett plus i kanten om du har en vana att med djurrecept. Har du egna önskemål om arbetsuppgifter är du välkommen att diskutera dessa. Du har en viktig roll i apoteket då du genom din kompetens bidrar med att ge bästa råd till våra kunder. En stor del av arbetet handlar om att skapa goda kundrelationer, ge service och arbeta med försäljning. Apotekets öppettider är: vardagar kl. 10:00-19:00, lördagar kl. 10:00-16:00 och söndagar kl. 11:00-16:00. Vi delar på arbetspassen så du får räkna med rullande helgschema. Vårt team består i dagsläget av fyra farmaceuter, en egenvårdsrådgivare och samt en apotekschef/farmaceut i drift. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller receptarie och som gärna vill skapa goda relationer både till kunder och kollegor. Har du tidigare erfarenhet av arbete som farmaceut i apotek är det meriterande men inte ett krav. Personliga egenskaper Som person är du mån om andra människor och du vill hjälpa kunder och arbetskamrater till bra relationer. Du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter och du tycker att det är inspirerande att arbeta på ett apotek med högt kundflöde. Du är noggrann, strukturerad och du har förståelse för att feedback är en del i din utveckling. Vi erbjuder Hos oss på DOZ Apotek får du möjligheten att vara med på en spännande resa där vi tillsammans hjälps åt att nå högre höjder, dagligen. DOZ Apotek är Sveriges nyaste apotek och vi har en vision om att alla ska få råd till en bättre hälsa och hos oss vill vi sänka trösklen till att må bra. DOZ Apotek - Råd med mera! Vår organisation präglas av korta beslutsvägar som ger dig som medarbetare möjlighet att vara med och påverka samt att utvecklas. Din personliga utveckling är viktig för oss, därför satsar vi på att alla medarbetare får den kompetensutveckling som behövs. Förutom digitala utbildningar erbjuder vi interna utbildningar inom rådgivning, egenvård, farmakoterapi, produktkunskap och ledarskap. Vi erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Tillsammans är vi Nytänkande, tar Ansvar, visar Respekt och har alltid Kunden i centrum. Låter det här som en utmaning för dig? Sök då tjänsten snarast, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten, kontakta Apotekschef Elin, 073 520 5290. Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt! DOZ Apotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. DOZ Apotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris, under åren 2013 – 2022 gick vi även under namnet LloydsApotek. Idag driver företaget ett 70-tal fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. DOZ Apotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos DOZ Apotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk. DOZ Apotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad, med huvudkontor i Amsterdam. CEPD grundades 2008 och förvaltar den tredje största apotekskedjan i Europa med över 1500 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Med modersmål menar man vanligtvis det eller de första språk som lärs in och som talas i hemmet. Modersmålet har stor betydelse för barns språk, identitets-, personlighets- och tankeutveckling. Ett välutvecklat modersmål ger bra förutsättningar att lära sig svenska och andra språk. Om jobbet Arbete som modersmålslärare för elever i åk F-9 samt eventuellt arbete som studiehandledare. Även arbete som modersmålslärare i förskolan kan bli aktuellt. Vem är du Du har svensk lärarexamen eller lärarexamen från utlandet som kan styrkas och har validerats av Universitet och högskolerådet alternativt påbörjad svensk lärarutbildning. Även annan pedagogisk utbildning ses som en tillgång. Erfarenhet av arbete i förskola och/eller av undervisning i grundskolan, gymnasiet och vuxenutbildningen ses som meriterande. Vi ser det som positivt att du behärskar fler språk än finska /meänkieli då våra barn och elever kommer från hela världen. Din svenska och ditt modersmål ska vara så pass god att du kan formulera dig i tal och skrift på en akademisk nivå. Du som söker ska ha god datavana. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet och stort ansvarstagande. Körkort och tillgång till bil krävs då man arbetar i alla kommunens förskolor, grundskolor, samt gymnasiet och vuxenutbildningen. Hänsyn tas till personlig lämplighet. Övrigt Timanställning i omfattning 10 % med start ht 2025. Vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta med barn och unga, enligt lag (2000:873), visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten kan hämtas på http://www.polisen.se/Service. Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat. Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Med modersmål menar man vanligtvis det eller de första språk som lärs in och som talas i hemmet. Modersmålet har stor betydelse för barns språk, identitets-, personlighets- och tankeutveckling. Ett välutvecklat modersmål ger bra förutsättningar att lära sig svenska och andra språk. Om jobbet Arbete som modersmålslärare för elever i grundskolan F-9 samt förskolan . Även arbete som studiehandledare kan bli aktuellt i alla skolformer. Vem är du Du har svensk lärarexamen eller lärarexamen från utlandet som kan styrkas och har validerats av Universitet och högskoleprovet alternativt påbörjad svensk lärarutbildning. Även annan pedagogisk utbildning ses som en tillgång. Erfarenhet av arbete i förskola och/eller av undervisning i grundskolan, gymnasiet och vuxenutbildningen ses som meriterande. Vi ser det som positivt att du behärskar fler språk då våra barn och elever kommer från hela världen. Din svenska och ditt modersmål ska vara så pass god att du kan formulera dig i tal och skrift på en akademisk nivå. Du som söker ska ha god datavana. Arbetet kräver god samarbetsförmåga, flexibilitet och stort ansvarstagande. Körkort och tillgång till bil krävs då man arbetar i alla kommunens förskolor, grundskolor, samt gymnasiet och vuxenutbildningen. Hänsyn tas till personlig lämplighet. Övrigt Tidsbegränsad ferietjänst 40% under läsåret 2025/2026 med start i augusti 2025. Vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta med barn och unga, enligt lag (2000:873), visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten kan hämtas på http://www.polisen.se/Service. Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat. Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Företagsbeskrivning Sugen på att bli del av vår laboratorieverksamhet, en arbetsplats med stark teamkänsla och högt tempo? Vilka är vi? Vi är kanske inte så kända för dig men allt vi gör har en positiv inverkan på ditt liv, din hälsa och på miljön. Vi analyserar maten du äter, luften du andas och medicinerna du behöver - vi jobbar för att du ska känna dig trygg, vi kallar det Testing for Life. Eurofins är en global ledare inom analystjänster med mer än 62 000 medarbetare runtom i världen. Visste du att i Sverige är vi nära 650 medarbetare? Hos oss finns ett 50-tal olika roller, bland annat labbingenjörer, systemutvecklare, miljövetare och kundsupportmedarbetare. Tillsammans jobbar vi utifrån våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism & Hållbarhet. På Eurofins Miljölabb i Lidköping jobbar cirka 40 engagerade medarbetare – från laboratorieassistenter till utvecklingskemister. Stark teamkänsla och inkludering är viktigt för oss. Tillsammans analyserar vi organiska ämnen i mark och vatten för att bidra till en renare miljö. Om rollen Vad du kommer att göra hos oss Vi söker dig som vill arbeta med upparbetning och analys av vatten‑ och markprover i vår moderna laboratoriemiljö. Vid vissa flöden sköter du upparbetning inför analys och vid andra flöden jobbar du med proven från upparbetning till färdigt resultat. Rollen innebär: Upparbetning av vattenprov för analys av oljeföroreningar Upparbetning av markprov för dioxinanalys Mätning av pH i mark Invägning, extraktion och enklare resultatutvärdering Samarbete i team men även arbete självständigt med planering och kvalitetsfokus Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss bidrar du till en renare miljö – det skapar både mening och motivation i vardagen. Dina kunskaper och din utveckling är vår största tillgång och grund för framgång, med möjligheter att växa i vårt globala nätverk. Att jobba hos oss innebär: Flexibla arbetstider (dagtid) Extra semesterdagar Friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar Karriärvägar och utvecklingsmöjligheter efter några års erfarenhet Skattefri flyttbonus om du flyttar mer än 8 mil för detta jobb Vi är stolta över att verka i Lidköping som 2024 för tredje året i rad hamnat i toppen för årets superkommun i kategorin mindre kommuner. Lidköping sticker ut tack vare en god barn- och äldreomsorg, bra ekonomi och arbetsmarknad, samt ett levande kulturliv och fina fritidsmöjligheter. Läs mer här! Kravspecifikation Vem är du som söker? Gymnasial naturvetenskaplig utbildning eller eftergymnasial laborantutbildning Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift Effektiv, noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten Flexibel vid skiftande arbetsuppgifter, tar egna initiativ och planerar väl Labbvana är meriterande Ytterligare information Tjänsten avser heltid, dagtid med anställningsform tillsvidare (provanställning 6 mån tillämpas). Urval och intervjuer sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag om du är intresserad! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Sommaren innebär semestertid och vi är därför tacksamma för överseende med att återkoppling kan ta något längre tid. Sista ansökningsdag 2025-08-31. För frågor om rollen kontakta PBU-chef Annette Carlsson, [email protected] För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-generalist Katrina Tillborn, [email protected]
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om Jobbet Solhaga Äldreboende ligger centralt i Lidköping. Äldreboendet är fördelat på fyra avdelningar med 10 lägenheter vardera. Nu söker vi en undersköterska som vill arbeta tillsammans med oss och vara en i vårt arbetslag på Solhaga äldreboende. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas i din roll och göra skillnad för människor varje dag. För oss är respekten för människors självbestämmande och integritet grunden i vårt arbete. Vi har olika kompetenser och erfarenheter, vilket också är vår styrka. Våra olikheter är viktiga i vårt gemensamma arbete inom enheten. Vi gör varandra bra och tillsammans är vi som bäst! Arbetsuppgifter Som undersköterska hos oss bidrar du till en god vård och omsorg för brukarna i deras hem. Du kommer att arbeta med omvårdnad som är anpassad efter individens behov. Det kan bland annat handla om sociala och fysiska aktiviteter, både enskilt och i grupp. I arbetet hjälper du brukaren med hälso- och sjukvårdande insatser samt rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Du arbetar självständigt men har en god samarbetsförmåga då du förväntas delta aktivt i teamarbetet. Ett sammanhållet nära stöd är viktigt för våra boenden. I arbetet ingår löpande dokumentation och du planerar och ansvarar för ditt arbete via genomförandeplaner. Du får ta del av många personers livssituationer vilket kan vara både intressant och utmanande. Dokumentation är en viktig del i arbetet. All social dokumentation sker digitalt. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Social Välfärd får utbildning i dessa som en del av din introduktion. Vem är du Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter med brukarens bästa i fokus och som är mån om att slutföra det arbete du påbörjat. Som person har du förmåga att ta initiativ och skapa tillitsfulla relationer som bygger på omtanke och empati. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga då du deltar aktivt i teamarbetet. Krav: För att kunna anställas i rollen som undersköterska behöver du med din ansökan bifoga bevis för skyddad yrkestitel alternativt ett intyg från din nuvarande arbetsgivare som styrker att du 1 juli 2023 har/hade en tillsvidareanställning som undersköterska. - Behärska svenska i tal och skrift samt god läsförståelse. - Grundläggande digital kompetens. Meriterande: - Vård- och omsorgscollegediplom. - Erfarenhet av liknande arbete och/eller utbildning inom demens. - Erfarenhet av dokumentation. Övrigt Vi söker en undersköterska till ett vikariat på 3 månader med ev förlängning. Du kommer arbeta schemalagd tid såsom dag, kväll, helg. Din anställning blir inom Social Välfärd Lidköpings kommun med placering på Solhaga äldreboende, vilket innebär att det kan förekomma att du får arbeta inom andra enheter. Urval, intervjuer och referenstagning sker kontinuerlig under rekryteringsperioden. Välkommen med din ansökan redan idag! Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Du söker nya utmaningar och ett meningsfullt arbete som gör skillnad för människor och samhället. Vi letar efter såna som du, som är fulla av engagemang, nyfikenhet och energi. För att leva och bo behöver vi en infrastruktur, förutsättningar för ett fungerande samhälle. Vi är det kommunalägda bolaget som förser Lidköpings kommun med det som kan kallas den osynliga infrastrukturen. Det handlar om vatten och avlopp, bredband och elnät men också om avfallshantering. Elnätet drivs i dotterbolaget Lidköping elnät AB. Våra medarbetare har hög kompetens inom allt från teknik, drift och säkerhet till ekonomi och miljö. Vårt uppdrag har en betydande roll i kommunens arbete med att forma ett hållbart samhälle och att erbjuda god service till medborgarna. Vi hoppas att du vill vara med på resan att forma just det samhället och att erbjuda den servicen till våra kunder i Lidköping – varmt välkommen med din ansökan till Lidköping miljö och teknik! Beskrivning Vi söker en engagerad medarbetare till vår kundgrupp inom Affärsområde Vatten-Avlopps enhet Kund- och verksamhetsstöd. Är du en person som ser värdet i att ge förstklassig service och vill utvecklas i din roll? Gillar du också att utveckla och förbättra processer och rutiner för kundadministration? Då kan du vara den vi letar efter! Enheten består idag av 9 medarbetare som lyder direkt under Affärsområdeschefen. Idag är det tre av dessa som arbetar med kundtjänstfrågor på olika sätt. Det finns även ett nätverk inom bolaget för alla som jobbar med kundfrågor där man har ett samarbete och utbyter erfarenheter mellan de olika affärsområdena. I rollen ingår arbetsuppgifter som systemförvaltning, verksamhetsutveckling och hantering av kundfrågor. Du rapporterar till Affärsområdeschef VA, Vatten-Avlopp. Arbetsuppgifter Du kommer ansvara för - Systemförvaltning av vårt debiteringssystem EDP Future - Systemförvaltning av vårt mätvärdesinsamlingssystem Ready Manager - Utveckling av kundnära tjänster (Självservice, E-tjänster, instruktioner, mallar) I rollen ingår även exempelvis - Kundkontakter i olika frågor och utredningar, huvudsakligen via telefon och mail - Hantering av inkomna kundärenden och skrivelser - Handläggning av servisanmälningar och anläggningsavgifter tillsammans med ansvarig VA-ingenjör - Insamling och kvalitetssäkring av statistik till interna och externa rapporter - Administration av VA-lager (rörförråd), med registrering av inköp och uttag, samt inventering - Delaktighet i framtagande av informationsmaterial och broschyrer, samt underlag i taxearbete - Aktivt utveckla och förbättra processer och rutiner i vår kundadministration. - Administrativt stöd inom affärsområdet Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och har erfarenhet av kundservicerelaterade VA-frågor och systemförvaltning, samt förståelse för tekniska frågor. Det är också viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och ett gott bemötande då du i mångt och mycket blir ett ansikte utåt mot våra kunder i många frågor. Du trivs med att jobba både självständigt och i team. Vidare ser vi att du har lätt för att skapa och bevara goda relationer och en fallenhet att snabbt sätta dig in i nya uppdrag. Du har en förmåga att planera, strukturera och organisera ditt eget arbete. Du kan formulera dig väl i både tal och skrift på svenska. Du är noggrann, har ordning och reda, samt tycker om att arbeta med såväl utveckling som handläggning. Du har god datorvana och är van vid att arbeta i olika system. Du har lätt för att samarbeta med andra och kan arbeta självständigt. Du är flexibel och anpassningsbar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har - vana av att hantera kunder - erfarenhet av att jobba i debiteringssystem och med systemförvaltning - viss juridikkunskap (vi har vattentjänstlagen, ABVA och VA-taxan att förhålla oss till) - ett visst teknikintresse och kan sätta dig in i frågor som rör t ex vattenmätning Personliga egenskaper - Driven och målinriktad - Trygg och stabil i utmanande situationer - Positiv och lösningsorienterad - Sätter kunden i fokus (serviceminded) - God samarbetsförmåga - Noggrann och ordningssam - Vilja till verksamhetsutveckling och förbättringar - God dokumentationsförmåga Villkor Heltid, tillsvidareanställning. Övrigt Första intervju planeras ske via teams 11-13 augusti. En andra intervju planeras fysiskt till 20 augusti. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Lidköping miljö och teknik AB? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Lidköpings miljö och teknik vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (tex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Flügger är en stolt leverantör till målaryrket och kvalitetsmedvetna konsumenter. Vi går i spetsen i rörelsen mot en grönare byggindustri, och stöttar den professionella målaren genom partnerskap, kvalitetsprodukter och inspirerande design. Vårt jobb är att utveckla, producera, marknadsföra och sälja färg, träskydd, tapeter, målarverktyg och mycket mer i professionell kvalitet, samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta de bästa lösningarna. Vi är inte nöjda förrän våra kunder är nöjda. Team, Time & Trust Är du vår nya Store Assistant/butikssäljare till butiken i Lidköping, en av våra många butiker? Här är vi ett proffsigt team som tycker om att arbeta tillsammans och för varandra. Är du redo att ge det där lilla extra för en försäljning? Vill du arbeta i en positiv miljö med stora möjligheter till personlig utveckling? Då är du den vi söker. Som Butikssäljare på Flügger har du ansvaret för att tillsammans med dina kollegor utveckla butiken, skapa inspiration, och möta kunden på ett professionellt sätt. Häng med på resan Det viktigaste är att du är service-minded och proaktiv. I våra butiker ställer vi upp för varandra, vi hjälper varandra, håller ihop och har tilltro till varandra. Vi är också del av ett större team som hjälps åt tvärs över landet. Vi har alltid våra värdeord med oss som ledstjärnor - Team, Time & Trust. Din palett Är du den • som har erfarenhet från färgbranschen eller handel? • som drivs av försäljning och har tidigare erfarenhet av sälj? • som är bra på att kommunicera och samarbeta? • som kan ta egna initiativ? • som är resultatinriktad, ambitiös och drivs av att överträffa förväntningar? • som har en hög energinivå och trivs i en hektisk vardag? Vi erbjuder • Ett av marknadens starkaste varumärken inom färg och tillbehör. • Ett företag med fokus på miljö och hållbarhet genom strategiska mål. • Många omväxlande arbetsuppgifter och en vardag där sällan en dag är den andra lik. I dina arbetsuppgifter ingår att serva kunder med hög energinivå, att ta emot, packa upp och lägga beställningar på varor. Du bidrar med att komma med lösningar, att ge rådgivning och inspiration både internt till dina kollegor och till våra kunder. Du förväntas också lära dig om de verktyg vi har och genomföra andra förekommande arbetsuppgifter. Deadline: Ansök så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Senast 23 juli Arbetsplats: Lidköping Sysselsättningsgrad: 50 % Varaktighet: Vikariat t.o.m 31 augusti 2026 Flügger ser enbart på kombinationen av personliga och professionella kvalifikationer när vi bedömer en kandidats behörighet. Vi värdesätter mångfald hos människor, där alla har friheten att vara sig själva med lika möjligheter. Om Flügger Flügger Group är ett internationellt börsnoterat bolag med en omsättning på ca. 2,2 miljarder DKK och ca. 1700 anställda över gränserna. Vi är ett familjegrundat och familjelett företag, stort nog att göra skillnad, men ändå litet nog att behålla vår entreprenörsanda. Vårt team består av dedikerade och skickliga människor som verkligen engagerar sig och skapar en enastående expertis tillsammans.
Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Har du dessutom arbetat med konstruktion och är redo för nästa steg? I rollen som konstruktör ansvarar du för projektering av brandtekniska liksom säkerhetssystem i allt från kommersiella fastigheter till industribostäder där du får kombinera teknisk precision med praktiskt ansvar. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin Säkerhet. Om företaget Assemblin Säkerhet är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Hos Assemblin Säkerhet finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Assemblin Säkerhet söker du flertalet konstruktörer med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som konstruktör tar du fram tekniska lösningar för brand- och säkerhetsinstallationer i olika typer av byggprojekt – nyproduktion, ombyggnad och tillbyggnad där du ansvarar för att upprätta ritningar och handlingar. Du omvandlar beställarens behov till genomförbara lösningar och har ett öga för både funktion och ekonomi. I rollen ingår att ta fram teleregistrering, installationsunderlag och slutdokumentation i projekten. Du samverkar med projektledare och tekniker för att ta fram lösningar och föreslå förbättringar där det finns utrymme att optimera. Du ser till att arbetet följer gällande normer och standarder, och kvalitetssäkrar konstruktionen mot projektets ursprungliga krav. Du arbetar nära projektledare, tekniker och kunder – både i det dagliga arbetet och vid projektspecifika möten. Rollen kräver noggrannhet, teknisk förståelse och en förmåga att samarbeta. I rollen rapporterar du till filial-, plats- eller avdelningschef beroende på hur teamet är organiserat. Vi söker dig som trivs i rollen som teknisk problemlösare, som vill ha ansvar och som vill bidra till att våra installationer håller hög kvalitet – både på ritbordet och i verkligheten. Ta fram tekniska lösningar för brand- och säkerhetsinstallationer i projekt för nybyggnation, ombyggnation och tillbyggnation Omvandlar beställarens behov till genomförbara lösningar med öga för funktion, ekonomi och energieffektivitet Ta fram teleregistrering, installationsunderlag och slutdokumentation i projekten Säkerställer att arbetet följer normer och standarder samt kvalitetssäkrar konstruktionen mot projektets ursprungliga krav Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från säkerhetsbranschen Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Kunskaper i AutoCAD, EasyCAD, MagiCAD, ElproCAD och ELKODA Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift För att lyckas i rollen är du självgående och har förmågan att planera och strukturera ditt eget arbete. Du hanterar flera uppgifter samtidigt och är en nyfiken problemlösare som uppskattar samarbete och drivs av nya utmaningar. Rollen kräver en stark förmåga att utveckla kundanpassade lösningar och att arbeta självständigt även om du ingår i ett team som leds av kunden. Flexibilitet, affärssinne och vilja att bidra till kundens framgång är också viktiga egenskaper för denna tjänst. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kontoret i Lidköping, Linköping, Ljungby och Värnamo Lön: Enligt överenskommelse Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin Säkerhet och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin Säkerhet som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Nu söker vi en ny kollega till vårt härliga gäng i lyftgruppen. Helgtjänst innebär att din arbetstid är förlagd på helg. Arbetsuppgifter Inom personlig assistans har vi två lyftgrupper. Man utgår från vår lokal på Sockerbruket men åker i varsin bil och på olika körscheman. Lyftgruppen arbetar i första hand med att hjälpa till hos brukare inom personlig assistans där det krävs dubbelbemanning vid förflyttningsmoment. Det kan också ingå att hjälpa till med tex dusch och träning. Man jobbar ensam och stöttar ordinarie assistenter hemma hos brukaren. Under ett arbetspass hjälper man flera olika brukare enligt ett körschema. I arbetet ingår också att rycka ut på larm som uppstår. Lyftgruppen är bemannad 06.30-21.30 varje dag men nu söker vi dig som vill vara med och stärka upp vårt team på helgerna, tjänsten innebär att man arbetar varje helg. Vem är du Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter med brukarens bästa i fokus och som är mån om att slutföra det arbete du påbörjat. Som person har du förmåga att ta initiativ och skapa tillitsfulla relationer som bygger på omtanke och empati. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga då du deltar aktivt i teamarbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som har avslutad utbildning från Vård och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Bifoga dina betyg i ansökan. Du har ett bra bemötande gentemot brukare och assistenter. Kunskap och erfarenhet av förflyttningsteknik är meriterande. Vi förutsätter att du är stresstålig, lösningsfokuserad, flexibel och har en god fysik då arbetat innebär mycket lyft. Eftersom det används flera digitala verktyg, behöver du ha goda kunskaper i svenska samt datavana. B-körkort för manuell växellåda krävs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Vi söker en undersköterska som vill arbeta helgtjänst, vilket innebär arbete varje helg och minst 10 arbetspass/4 veckor som är förlagda på helg. Helgarbete innefattar arbetspass fredag kväll till söndag kväll. Veckoarbetstiden för helgtjänsten är 32 timmar/vecka och 10 arbetspass motsvarar en sysselsättningsgrad på 62,5%. Finns önskemål om högre sysselsättningsgrad så förläggs fler arbetspass på helg eller på vardagar utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Tjänsten är en tillsvidaretjänst i grunden men med ett vikariat på 1 år på helgtjänst med möjlighet till förlängning. Din anställning blir inom Social Välfärd, Lidköpings kommun med placering inom funktionsstöd/personlig assistans/lyftgruppen. Samplanering med andra enheter kan bli aktuellt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Provanställning kan bli aktuellt. Välkommen med din ansökan redan idag! Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Välj ett jobb för att visa detaljer