Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Vill du ha ett spännande och utvecklande arbete där du gör skillnad för människor varje dag? I kommunens Rehaborganisation arbetar 33 medarbetare. Organisatoriskt är samtliga fysioterapeuter/sjukgymnaster och arbetsterapeuter anställda på samma enhet vilket skapar en möjlighet till kollegial handledning, erfarenhets- och kunskapsutbyte. Som nyanställd kommer en av våra erfarna fysioterapeuter/sjukgymnaster att vara din mentor. Vårt mål är en rehabiliteringsverksamhet med god kvalitet, där den enskildes behov och förutsättningar står i centrum. Vi har en väl utbyggd hemrehabilitering. För att uppnå detta utgår all rehabpersonal i sitt vardagliga arbete från våra olika enheter inom äldreomsorg, demens och funktionsstöd. Du bildar tillsammans med enhetschef, sjuksköterska och arbetsterapeut ledningsteamet på enheten. Arbetsuppgifter Som fysioterapeut/sjukgymnast kommer du att arbeta med bedömning och insatser för att öka och bevara den enskilde brukarens funktionsförmåga. Du kommer att arbeta antingen inom äldreomsorgen eller vår verksamhet för funktionsstöd. Du prioriterar och planerar själv din dag utifrån ärenden och teamets behov. Du kommer att vägleda, guida och handleda omvårdnadspersonal och genom ert nära samarbete kommer ni säkerhetsställa så den enskilde får rätt stöd utefter sina behov. Du skapar goda relationer med såväl brukare, deras närstående som med övrig personal. Mycket av arbetet kommer att vara förlagt till den enskilde brukarens hem. Vem är du? Du är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Du har förmåga att skapa trygghet samt att bemöta och förstå brukarens behov. För dig är det självklart att ha ett professionellt förhållningsätt i ditt arbete och du sätter alltid brukaren i centrum. Det är också viktigt att du har förmåga att planera och strukturera ditt arbete samt har en god samarbetsförmåga. Eftersom dokumentation och kommunikation är viktigt i ditt arbete, behöver du ha goda kunskaper i svenska samt god datavana. Transporter mellan vårdtagare görs med cykel eller bil. Det krävs därför att du har B-körkort och förmåga att cykla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tjänsten är tillsvidaretjänster på 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Urval kan påbörjas under ansökningstiden. Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Då en av våra medarbetare går på föräldraledighet söker vi dig med ett genuint intresse för socialt arbete med vuxna och som vill vara en del av Ekonomiskt bistånd och Rådgivnings Löpande biståndsteam. Tjänsten är ett vikariat till och med 2026-12-31. Om jobbet Arbetet med ekonomiskt bistånd sker enligt ett arbetssätt med fokus på att den enskilde får stöd i att nå självförsörjning genom arbete eller studier. Det innebär bland annat att merparten av personer som ansöker om ekonomiskt bistånd anvisas till Arbetsmarknadsenheten där coach tillsammans med deltagaren gör upp en planering med lämpliga åtgärder mot självförsörjning. De som arbetar med ekonomiskt bistånd är uppdelade i tre team, ett Löpande biståndsteam, ett Rehabteam och ett Mottagningsteam. Löpande biståndsteamet handlägger bland annat ärenden aktuella på Arbetsmarknadsenheten. Ekonomiskt bistånd och Rådgivning ansvarar för handläggning av ekonomiskt bistånd, handläggning av dödsboärenden och samordnar delar av Sektor social välfärds arbete med boendefrågor. Till enheten hör också ansvaret för Sektor social välfärds reception på Fiskaregatan samt kommunens budget- och skuldrådgivning som på avtal även levererar tjänsten till Götene, Skara och Grästorps kommuner. Vi erbjuder ett utvecklande och betydelsefullt arbete i en kompetent arbetsgrupp, en god introduktion, intern och extern handledning samt trevlig arbetsmiljö. Arbetsuppgifter Arbetet som socialsekreterare i Löpande biståndsteamet består framförallt i att bedöma behovet av ekonomiskt bistånd. Det innebär att utreda, bedöma, besluta och verkställa utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. Vid varje ansökan undersöker handläggare om den enskilde följt sin planering med exempelvis Arbetsförmedlingen och Arbetsmarknadsenheten då det är grund för rätten till bistånd. Vem är du? Vi förutsätter att du är en empatisk och trygg person med mycket god personlig mognad och samarbetsförmåga samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du ska vara intresserad av att arbeta utifrån individens egna möjligheter och resurser samt bidra till att utveckla verksamheten genom ditt engagemang. Du är flexibel, ska kunna arbeta självständigt och ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav: - Socionomexamen, socialpedagogexamen, socialpsykologexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att man har läst socialrätt i sin utbildning. - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd och erfarenhet av arbete med personer i utsatta situationer är meriterande. Övrigt Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Vi söker nu noggranna och ansvarsfulla timvikarier för industristäd på Moelven i Lovene. Som städare hos oss kommer du att ansvara för att hålla produktionslinjen ren efter arbetstid samt bidra till en säker och trivsam arbetsmiljö. OBS! För att vara aktuell för denna tjänst behöver du ha annan huvudsaklig sysselsättning om minst 51 %. Dina arbetsuppgifter i huvudsak -Städningen avser maskiner i målerilinjen såsom sprutboxar, valsmaskiner och banor -Städning av området kring målerilinjen kan förekomma Detta arbete kräver härdplastutbildning som bekostas av företaget. Arbetsuppgifter såsom packning av mellangolv kan också förekomma, truckkort är därför meriterande. Arbetet kommer vara förlagt efter arbetstid i lokalerna, dvs mellan ca 17-19. Vem är du? Vi ser att du är: - Noggrann och ansvarstagande - Har en positiv inställning och kan arbeta självständigt - Har erfarenhet av städning, gärna inom industri eller liknande miljöer (det är meriterande men inget krav) - Behärskar svenska, både muntligt och skriftligt Om verksamheten Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Vi söker dig som vill ha ett spännande och utvecklande arbete inom funktionsstöd. Som stödassistent hos oss får du ett varierat arbete som innefattar många kontaktytor. Målet är att den boende ska kunna skapa ett eget hem och leva ett liv på egna villkor utifrån sina egna förutsättningar. Dagen ska vara begriplig för den enskilde där struktur, tydlighet och trygghet är hörnpelare. För oss är respekten för människors självbestämmande och integritet grunden i vårt arbete. Boende vuxna LSS 3 består idag av tre gruppbostäder och ett serviceboende. Dessa boenden styrs av lagen om särskilt stöd och service och finns inom Lidköpings kommun. Våra boende har funktionsnedsättningar i varierad grad, intellektuell funktionsnedsättning och utvecklingspsykologisk funktionsnedsättning som ADHD/Autism. Som medarbetare hos oss kan arbete ske på mer än ett boende då vi garanterar alla medarbetare heltid. Arbetsuppgifter Som stödassistent hos oss ger du omvårdnad och social omsorg med utgångspunkt från den bondes individuella behov och önskemål. Det kan bland annat handla om sociala och fysiska aktiviteter, både enskilt och i grupp. I arbetet hjälper du brukaren med hälso- och sjukvårdande insatser samt rehabiliterande insatser på ordination från sjuksköterska, fysioterapeut/sjukgymnast och arbetsterapeut. Kontaktmannaskap är en del i ditt arbete och det innebär att du har ett särskilt ansvar för en eller flera individer. Du är med och skapar goda relationer till kollegor, brukare och anhöriga. I ditt arbete ingår även kontinuerlig dokumentation och ansvar för att upprätta, följa upp och revidera genomförandeplaner. Arbetstider är dag, kväll, helger och sovande jour. Vem är du? Vi söker dig som tar ansvar för dina arbetsuppgifter med brukarens bästa i fokus och som är mån om att slutföra det arbete du påbörjat. Som person har du förmåga att ta initiativ och skapa tillitsfulla relationer som bygger på omtanke och empati. Du arbetar självständigt och har en god samarbetsförmåga då du deltar aktivt i teamarbetet. Du ska ha lätt för att snabbt kunna ställa om dig till olika förutsättningar och kunna möta de situationer som kan uppkomma. Tillsammans med dina kollegor utvecklar du det pedagogiska arbetet som utgår ifrån brukarnas genomförandeplaner och aktivitetsbeskrivningar. Krav: - Godkända betyg från någon av följande utbildningar - Barn och fritidsprogrammet med socialt arbetet som inriktning, Fritidsledarutbildning med inriktning och/eller erfarenhet av arbete inom funktionsnedsättningsområdet eller Vård- och omsorgsprogrammet - Behärska svenska i tal och skrift samt god läsförståelse - Grundläggande digital kompetens - B-körkort för manuell växellåda Meriterande: - Vård- och omsorgscollegediplom. - Erfarenhet av ett lågaffektivt arbetssätt - Erfarenhet av liknande arbete - Erfarenhet av dokumentation. Övrigt I vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta inom funktionsstöd enligt lag(2010:479) visa upp ett utdrag från belastningsregistret för anställande chef. Den blankett som ska användas kan hämtas på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat, skall visas före anställning för anställande chef. Du kommer arbeta schemalagd tid såsom dag, kväll, helg samt sovande jour. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Din anställning blir inom Sektor social välfärd Lidköpings kommun vilket innebär att det kan förekomma att du får arbeta på andra enheter. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Urval sker kontinuerligt under rekryteringsperioden. Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Hemvården är en verksamhet som kräver god planering och snabb omställningsförmåga. Där spelar du som enhetssamordnare en viktig roll. Hemvården har de senaste två åren infört digital planering för våra hemvårdsenheter. Syftet med digital planering är att kvalitetssäkra insatsplaneringen och frigöra tid för brukarnära personal. Arbetsuppgifter Som enhetssamordnare inom hemvården bidrar du aktivt till att enheten utvecklas, att den följer ramarna och att enheten når uppsatta mål. I rollen som enhetssamordnare i hemvården kommer du bland annat att ansvara för att insatser till brukarna planeras enligt beslut. Du kommer att koordinera och planera den dagliga verksamheten. Det är du som planerar den de dagliga rutterna, vilka medarbetare som ska hjälpa vilka brukare och när. Det gör du med en kombination av brukar-kvalité, medarbetarnas arbetsmiljö och enhetens ekonomi i fokus. Som enhetssamordnare kommer du att vara spindeln i nätet och arbeta mycket med samordning och samverkan i daglig kontakt med brukare, anhöriga, medarbetare, chef och andra professioner inom vår verksamhet. Du kommer att ha daglig kontakt och samarbete med enhetssamordnare på övriga hemvårds-enheter, för att uppnå högsta möjliga kvalité för brukarna och för att nå en ekonomi i balans. Som enhetssamordnare kommer du även att bevaka ärenden i SAMSA (samarbete med sjukvården gällande brukare). Det ingår också andra förekommande administrativa uppgifter i rollen. Precis som alla medarbetare inom Sektor social välfärd har enhetssamordnaren individen i fokus. För att utföra ditt arbete kommer du arbeta med olika verksamhetssystem. Systemen ska underlätta för dig i ditt dagliga arbete samt hjälpa dig att få ut statistik, som används för att utveckla enheten framåt. Vem är du? Vi söker dig som har en: - God administrativ förmåga och kan strukturera och planera arbetet på ett effektivt sätt. - God förmåga att använda olika digitala verktyg och sätter dig snabbt in i olika system. - Tydlig kommunikation i svenska, både i tal och skrift. Du har god förmåga att möta och bemöta olika typer av människor. - Relevant utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg. Gärna erfarenhet av personalplanering, insatsplanering, schemaläggning eller annat administrativt arbete. - Förmåga att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. - Bra problemlösningsförmåga samt är flexibel och kan ställa om till nya förutsättningar. Detta krävs eftersom verksamheten varierar mycket från dag till dag. Övrigt Tjänsten är ett vikariat till augusti, med möjlighet till förlängning. Start så snart som möjligt. Arbete dagtid måndag-fredag, varierade arbetstider mellan kl 5.45 -16.00. Arbete på storhelger förekommer. Din chef kommer att vara enhetschefen på Tofta hemvård. Det är hen du kommer att rapportera till. Din primära arbetsplats kommer att vara Tofta hemvård men din anställning är inom hela Sektor Social välfärd Lidköpings kommun. Det innebär att det kan förekomma arbete även på andra hemvårdsenheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt Tester kan komma att utföras i samband med rekryteringen. Urval och intervjuer sker kontinuerlig under ansökningstiden. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så sök redan idag! VI SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN! Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
TRANSPORT OCH OMHÄNDERTAGANDE AV AVLIDNA & BEREDSKAP När en person avlider behöver kroppen transporteras ett antal gånger. Den avlidne ska hämtas från platsen för dödsfallet och föras till närmsta bårhus i väntan på begravning. Den avlidne ska inför begravningen bäddas ner i kistan och kanske kläs i egna kläder som anhöriga valt. Som transportör hos oss är du därför delaktig i samtliga moment som ingår i omhändertagandet av den avlidne. Arbetsmoment utförs som oftast i Västra Götaland men även uppdrag på andra orter kan förekomma. Av naturliga skäl kan arbetsbelastningen ibland vara ojämn och arbetstiderna oregelbundna. Din dag kan t ex bestå av hämtning/svepning/kistläggning av en avliden. Tunga lyft förekommer. Det ingår även viss beredskap. PERSONLIGA EGENSKAPER Arbetsuppgifterna är människoorienterade och därför söker vi dig som är av flexibel natur, tycker om att ge god service i alla lägen och har förmågan att skapa förtroende hos andra. För att kunna hantera alla arbetsuppgifter behöver du ha B-körkort och grundläggande datavana. Hos oss arbetar du självständigt under eget ansvar men är en del av en positiv gemenskap. I vårt team litar vi på varandra och ställer upp för varandra. Du får en praktisk introduktion och vi gör handledda gemensamma besök för att både du och vi ska känna trygghet. För oss är det viktigt att anhöriga kan känna sig trygga i att den avlidne hanteras med stor värdighet och omsorg av våra egna medarbetare. Söker du ett meningsfullt extra arbete på kvällar, helger och nätter är du varmt välkommen med din ansökan till tjänsten som transportör. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har gymnasieutbildning eller motsvarande samt tidigare erfarenhet av arbete inom vården är meriterande. I arbetsuppgifterna förekommer tunga lyft vilket förutsätter en god fysik. Att du har B-körkort är ett krav. Du ska även vara bekväm i trafiken och att hantera en stor bil. TJÄNSTENS OMFATTNING Anställningsform: Timanställning/vid behov. Vi söker dig som vill arbeta hos oss vid behov, med möjlighet till fler timmar under vissa perioder. Är du rätt person har vi goda möjligheter att anpassa arbetstider efter både verksamhetens och dina önskemål. Välkommen med din ansökan, för att ansökan skall gå vidare i vår uttagnings process skall den innehålla CV, Personligt brev, foto. Vid anställningens start kommer vi begära utdrag ur belastningsregistret.
Trafikområde Skaraborg 530 medarbetare som består av 12 bussdepåèr och vi kör varje dag 220 bussar där vi kör 1 varv runt jorden varje dygn. Våra nya avtal i Skaraborg juni 2025 – juni 2035 med vår uppdragsgivare Västtrafik ansvarar vi för att driva och utveckla busstrafiken i område Skaraborg. Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss. Vill du bli vår kollega? Sök jobbet som bussförare hos oss! Personliga egenskaper och kvalifikationer Som bussförare är du utåtriktad, flexibel och tycker om både service och kundkontakter. Du möter stressiga situationer och miljöer på ett lugnt och tryggt sätt. Du har ett säkert körsätt och kör miljövänligt. Vidare ser vi att du: Du har D-körkort och giltigt YKB. Vi har även möjlighet med fortbildningar. Har goda svenska kunskaper i tal och skrift. Kan arbeta oregelbunda tider Som ny medarbetare på Nobina får du en 3 veckors gedigen introduktion och möjlighet till fortsatt kompetensutveckling. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig värdefull. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation. Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsidentitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar alla! Om tjänsten Vi erbjuder anställningsform heltid. Även deltid samt tim anställning finns. Lön enligt kollektivavtal. Som en del i rekryteringsprocessen genomförs digitala tester. Testerna skickas till dig per e-post. För att gå vidare i processen så måste du få ett godkänt resultat. Observera att vi inte alltid har möjlighet att ge återkoppling på testerna om du inte går vidare till intervju. *Nobina tillämpar sex månaders provanställning för alla typer av tjänster på den här sidan. Innan provanställningen påbörjas tas alltid ett utdrag ur belastningsregistret och ett alkohol- och drogtest genomförs. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig [email protected] Gällande fackliga frågor kontakta kommunals kontaktperson [email protected] Ansökan Vi vill ha din ansökan senast: datum 20250731. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Flytta till Skaraborg? Här får du tips, inspiration och svar på frågor kring livet här i SkaraborgI Skaraborg blir livet enkelt. Mellan Sveriges största sjöar, Vänern och Vättern, ligger ett landskap med täta skogar, öppna slätter och ståtliga platåberg. Här finns lugnet, pulsen, jobben, fritiden och platsen för allt du älskar. I Skaraborg har du alltid möjligheterna inom räckhåll. Välkommen till städerna, skogarna, sjöarna och människorna - välkommen till Skaraborg! Ta gärna hjälp av en inflyttarguide för att få veta mer om hur det är att bo här.
Vi söker just nu en ekonomichef till Ponova Nordic AB! Är du en nyfiken, initiativrik och prestigelös civilekonom med erfarenhet av redovisning och finansiell analys? Lockas du av att vara med och driva ekonomifunktionen i ett expansivt och entreprenörsdrivet företag med både nationella och internationella aspirationer? Vi söker nu en ekonomichef till Ponova Nordic i Lidköping. Här erbjuds du en dynamisk tjänst inom en platt och affärsinriktad organisation där du i rollen som ekonomichef utgör en nyckelroll i verksamhetens fortsatta tillväxt. Kanske är det dig vi söker? Läs mer på www.ponova.se Dina arbetsuppgifter Som ekonomichef på Ponova Nordic AB ansvarar du för ekonomiavdelningen och rapporterar direkt till VD. Rollen är en del av ledningsgruppen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Personalansvar för ekonomiavdelningen Säkerställa att finansiella kontroller och redovisningsförfaranden följer legala krav Säkerställa transparens i företagets resultat och verksamhet Ansvar över budget, löneprocess, leverantörs- och kundreskontra Likviditetsprognoser, finansiell analys och rapportering Stöd till VD och övrig organisation i ekonomiska frågor Tjänsten är på heltid, dagtid med start enligt överenskommelse. För den här tjänsten värdesätter vi lokal förankring. Din profil Vi tror att en civilekonomexamen är en god förutsättning för att lyckas i rollen. Du har troligtvis flerårig relevant arbetslivserfarenhet där du både arbetat med redovisning, löner och finansiell rapportering. Du har dessutom gedigen erfarenhet av att analysera data och trender. Vi ser positivt på tidigare erfarenheter av att arbeta inom entreprenörsdrivna företag. Vidare besitter du gedigna kunskaper inom framförallt Excel som är ett viktigt verktyg för rollen, utöver goda kunskaper inom Office-paketet. Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten samt B-körkort. För att trivas i rollen som ekonomichef så tror vi att du du är en förändringsbenägen och analytiskt lagd person som lockas av att arbeta i en snabbfotad organisation i nära samarbete med engagerade och skickliga kollegor. Genom ditt strukturerade och prestigelösa arbetssätt skapar du god tydlighet i rollen och bidrar till en effektiv och attraktiv arbetsmiljö. Du har ett starkt affärsintresse och bidrar gärna med idéer för nya strategier och förbättringar, både inom ekonomifunktionen i sig och för företaget som helhet. Stämmer ovanstående information in på dig? Välkommen med din ansökan till Ponova Nordic som står inför en spännande och expansiv fas där du i rollen som ekonomichef kommer ha en stor påverkan både på din egen och företagets fortsatta utveckling. Här har du möjligheten att bli en del av ett redan starkt team hos en arbetsgivare vars arbetsmiljö präglas av engagemang, tillit och hög kompetens. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Professionals Nord. Vid frågor eller mer information, vänligen kontakta Staffan Arkelöv på [email protected] eller 070-377 77 12. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag! Om Ponova Nordic AB Ponova Nordic AB är ett entreprenörsdrivet företag som verkar inom trading och produktion av produkter och tjänster för väg och anläggning. Företaget har en stark marknadsposition i Sverige och Norge och fortsätter att växa. Företagskulturen präglas av högt engagemang, snabba beslut och en stark vilja att ständigt förbättras.
Välkommen till Lidköping! Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Nu söker vi dig som vill bli semestervikarie inom personlig assistans! I arbetet som personlig assistent ingår arbete med personlig omvårdnad, förflyttningar, matlagning och diverse andra hushållssysslor samt att följa med på olika aktiviteter. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara lugn och trygg med ensamarbete. Du har ett professionellt förhållningssätt och du sätter brukaren i centrum. Du är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga. I rollen som assistent är det viktigt att vara lyhörd och kunna läsa av situationer. Omvårdnaden och stödet ges utifrån den enskildes behov, integritet och självbestämmande. Du har ett lagstadgat och yrkesmässigt ansvar för fastställda arbetsuppgifter enligt LSS (Lag om stöd och service till vissa funktionsnedsatta), och HSL (Hälso- och sjukvårdslagen). Dokumentation och läkemedelshantering ingår i uppdraget. Vi använder flera digitala verktyg. Krav Det är önskvärt att du har en godkänd vård och omsorgsutbildning och/eller utbildning från barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Vi söker flertalet personliga assistenter som vill arbeta hos oss i sommar. Varierande arbetstider, helgarbete och tjänstgöring dygnspass med sovande jour kan ingå. I vår verksamhet ska alla som anställs för arbete inom funktionsnedsättningsområdet enligt lag (2010:479) visa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten som ska användas hämtas på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ (polisen.se) Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se
Välj ett jobb för att visa detaljer