Kurator till rehabenheten på Medicincentrum

Rehabenheten MC är en egen resultatenhet som ingår i Medicincentrum (MC). Enheten tillhandahåller arbetsterapeuter, fysioterapeuter och kuratorer för klinikerna inom Medicincentrum. Vi på Rehabenheten ska erbjuda patienterna: - bästa möjliga rehabilitering och psykosocialt stöd - insatser som ger förutsättningar och stöd för patientens eget ansvar för sin hälsa Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna mer om dina förmåner hos oss på Region Östergötland.  Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna som kurator hos oss innebär psykosocialt arbete bestående av stödsamtal med patienter och närstående samt rådgivning och vägledning i sociala frågor. Då vi arbetar med kroniskt sjuka patienter så är arbete med acceptans centralt. Arbetet är stimulerande och kräver egna initiativ och god samarbetsförmåga. Enheten består av fem kuratorer som arbetar mot olika enheter inom MC. Om dig Du som söker har en socionomexamen och är gärna legitimerad hälso- och sjukvårds kurator. Önskvärt är erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvård och andra former av socialt arbete. Även erfarenhet från reumatologiska området är meriterande. Som person är du trygg och stabil med välgrundade och tydliga värderingar som du baserar ditt agerande på. Du arbetar bra med andra, är bra på att lyssna och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, flexibilitet och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan och anställning Vi söker nu en kurator på 75% för vikariat till Rehabenheten med huvudsaklig placering på reumatologiska kliniken, inom öppenvård/slutenvård, på Universitetssjukhuset i Linköping. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Fullstackutvecklare till techbolag i framkant
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du vara en del av ett mindre utvecklingsteam där ansvar, innovation och samarbete står i fokus? Nu söker vi dig som vill bidra med din kompetens i ett bolag som ligger i teknologins framkant och arbetar med avancerade geospatiala lösningar – baserade på mjukvara, sensorer och AI. OM TJÄNSTEN Som fullstackutvecklare blir du en viktig del av teamet och får arbeta med varierande uppgifter – ibland fokuserar du på backendlogik och databashantering, andra gånger bidrar du med funktionalitet i moderna webbapplikationer. Här får du arbeta med modern teknik i spännande projekt som gör skillnad, samtidigt som du blir en del av ett engagerat team där man stöttar varandra och gärna delar med sig av sin kunskap. Du får stort inflytande över både teknikval och arbetssätt, och har möjlighet att påverka din egen utveckling och vardag. Närheten till verksamheten gör att du snabbt ser resultatet av ditt arbete, vilket bidrar till en stark känsla av mening. Här finns utrymme att testa nya idéer, ta egna initiativ och växa i din roll – både som utvecklare och kollega. Du kommer att trivas i den här rollen om du söker en arbetsplats där teknik, samarbete och personlig utveckling går hand i hand. 💻 Exempel på teknik du kommer jobba med: * Frontend: Angular, TypeScript, JavaScript, React * Backend: Java (Spring Boot), Express, Fastify, C++ * Databaser: MongoDB, PostgreSQL * DevOps & moln: Docker, Vultr Cloud * Miljöer: Linux- och Windowsservrar Du erbjuds - Möjlighet att arbeta med de senaste teknologierna i ett team av experter. - Goda utvecklingsmöjligheter. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utveckla och underhålla webbapplikationer * Skriva ren och effektiv kod * Delta i design- och arkitekturdiskussioner * Genomföra kodgranskningar * Felsöka och lösa problem i produktion * Arbeta med API-integrationer * Implementera automatiserade tester VI SÖKER DIG SOM - Har eftergymnasial utbildning inom exempelvis programmering, systemutveckling eller datateknik - Har erfarenhet av fullstackutveckling eller jobbat med delar av techstacken som presenterats ovan - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska - Är en nyfiken, ansvarstagande lagspelare som gillar problemlösning - Har ett prestigelöst förhållningssätt och trivs i ett team där man hjälps åt - Har ett öga för både detaljer och helhet, och gillar att förstå system på djupet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av GIS eller arbete med geodata För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: - ett personlighetstest - ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

10 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025
Central Planeringsingenjör Flygsäkerhetsmateriel
Försvarsmakten
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Har du erfarenhet av arbete inom flygmaterieltjänst? Är du ordningsam, van att planera, rapportera, leda samt utföra tekniska bedömningar? Är du prestationsorienterad samtidigt som du har förmåga att samarbeta med andra på ett lyhört och smidigt sätt? Nu har du chansen att söka ett utmanande och inspirerande jobb! Om befattningen TVA (Teknik- och Vidmakthållandeavdelningen) är Flygvapnets teknikkontor som ansvarar för att hålla samman fortsatt luftvärdighet och underhållsproduktion, modifieringsverksamhet och gemensamma tekniska frågor för alla flygmaterielsystem i Försvarsmakten (FM). En del av TVA utgörs av Teknik och Vidmakthållandesektionen för Helikopter- och flygsäkerhetsmateriel, 1.TVS i Linköping. Hit söker vi nu en Central Planeringsingenjör (CPI) till Flygsäkerhetsmaterielsystemet. Som CPI Flygsäkerhetsmateriel ansvarar du för central planering och ledning av Flygsäkerhetsmaterielen i syfte att möta FM behov. Du ansvarar för att ingångna underhållsavtal följs samt medverkar vid framtagning av nya. I arbetsuppgifterna ingår även budgetering och uppföljning av drift- och vidmakthållandeekonomi för materielsystemet. Du deltar i arbetet med underhållsfrågor och att regelverk inkl. fortsatt luftvärdighet bevakas och omhändertas under systemets hela livscykel. Inmatning och uppdatering av aktuella datasystem ingår i tjänsten. Du har en funktionsledande roll mot flygsystemsektioner på förband och arbetsleds av Vidmakthållandeledare och Teknisk Chef för Flygsäkerhetsmateriel. Arbetet bedrivs och leds i samverkan med industri, FMV och förband i FM. Internationella industrikontakter och samverkan med andra nationer/operatörer förekommer och då är arbetsspråket engelska. Huvudsakliga arbetsuppgifter  • Drift-, underhåll- och reservdelsplanering  • Budgetering och ekonomisk uppföljning • Uppföljning av underhållsavtal och deltagande vid upphandling av dessa • Funktionsleda Centrala Materielplanerare • Samordna reservmaterielförsörjningen för systemet dels genom ledning och styrning av planeringsingenjör och materielplanerare vid förband, dels genom att delta i upphandlingar av avtal avseende Flygsäkerhetsmateriel • Delta i analyser av underhållsprogrammets effektivitet för Flygsäkerhetsmateriel • Delta och hålla i möten inom ramen för vidmakthållandet av materielsystemet • CPI stödjer, tillsammans med CSI, vid underhållsberedning • Remissinstans avseende Tekniska order och andra publikationer • Materieluppföljning inom aktuellt flygsystems driftdatasystem • Inmatning och uppdatering av aktuella driftuppföljningssystem. KRAV Kvalifikationer • Utbildad ingenjör alt. motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Kunskap om bedrivande av flygmaterieltjänst (RML V6 D/V6 A eller EASA Part M/Part145) • Aktuell kunskap gällande framtagande av avtal/kontrakt • God förmåga att skriftligt rapportera och dokumentera ditt arbete • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift • B-körkort. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull, strukturerad, noggrann och har ett bra ordningssinne. Du har en god social kompetens och har lätt för att ta kontakt och samarbeta med andra människor. Du ser helheten och vet vad som behöver göras, är flexibel och tar initiativ. Vi söker dig som har förmåga att arbeta i team såväl som självständigt kunna driva frågor inom arbetsområdet. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Goda kunskaper om driftuppföljning/planering gällande flygmateriel • Erfarenhet från flygmaterieltjänst inom FM • Erfarenhet av ekonomisk uppföljning/rapportering • Kunskap och behörighet inom FM förekommande flygdriftsdatasystem (GDU, Fenix, PRIO, Lift, m.m.) • Erfarenhet av arbete med beredning och förvaltning av leverantörsavtal • Goda kunskaper om FM materielprocess • Kunskap om flygsystemuppbyggnad, underhållssystem och underhållsuppbyggnad • Familiseringskurs Flygsäkerhetsmateriel • FENIX-behörighet Övrigt Anställningsform: civil tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: 100 %. Arbetsort: Linköping Tillträdesdatum: enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Jour kan förekomma i samband med övning/insats. Tjänsteresor inom och utom landet förekommer. Upplysningar om befattningen Kontakta David Ågren Broberg eller Rickard Sandberg. Fackliga företrädare OFR/O Lars-Olof Wretling OFR/S Caroline Nilsson SEKO Jan Salomonsson SACO Johan Nyström Samtliga kontaktpersoner nås via FM växel 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-09. Din ansökan ska innehålla CV ochansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Projektledare Ombyggnad
Riksbyggen ekonomisk förening
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Vår ombyggnadsverksamhet i Linköping vill nu hitta en ny kollega, är det kanske du? Vi söker dig som tillsammans med oss vill vara med och driva och förverkliga många av de underhålls- och ombyggnadsprojekt som våra förvaltade bostadsrättsföreningar står inför. Ett jobb inom ombyggnad på Riksbyggen är utvecklande och varierande. Projekten varierar stort i art, komplexitet och längd. Exempel på projekt är ombyggnad av lokaler till nya lägenheter, stambyten, klimatskal, hissar, nya gårdar, ventilation och diverse energiåtgärder såsom solceller och laddstolpar. Inför varje projekt sätter projektledaren ihop ett team av konsulter som tillsammans projekterar fram handlingar och handlar upp entreprenad. Projektledaren driver sedan vidare i produktionsfasen till godkänd slutbesiktning och under hela garantitiden. Under alla skeden sker detta i tät dialog med kunden som oftast är en bostadsrättsförening. Detta är en roll där projektledaren verkligen får jobba från ax till limpa med stor frihet. Hos oss gör du skillnad En projektledare hos Riksbyggen har en viktig roll där man/vi får ett stort förtroende från våra kunder. Du är en del av underhålls- och ombyggnadsprojekten från start till mål. Det innebär att du är med redan från analysfasen av kundens boendemiljö och ekonomi, införsäljning till kund, myndighetskontakter, projektering och genom hela byggprocessen med slutbesiktning och överlämning, ända tills garantitiden har gått ut. Du driver med andra ord dina egna projekt under alla skeden och har ansvar för så väl genomförande som resultat. När du inte är ute på byggarbetsplatser, träffar kunder eller entreprenörer kommer du att arbeta från vårt kontor i Linköping tillsammans med dina kollegor. Hos oss har du en fri roll där du själv ges möjlighet att planera din tid och dina projekt. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang Vi söker framför allt rätt person för att ingå i vårt team och som kontakt till våra kunder. Någon som tycker att det är kul att driva projekt och som vill driva flera projekt samtidigt i flera olika skeden. Flerårig erfarenhet av projekt- och produktionledning inom fastighetsbranschen och kunskap om bostadsrättsföreningar är meriterande. Du är utbildad högskoleingenjör, civilingenjör och/eller har erforderlig kompetens och erfarenhet från fastighetsbranschen. Det är meriterande om du har lett projekt från analys och projektering till genomförande och avslut, samt ansvarat för budget och prognos. Du är kvalitetsmedveten och har förmåga att hantera helhet i affären mellan dig och kund. Du har en säljande och förtroendegivande sida och trivs med att både jobba självständigt och nära dina kollegor. Det är viktigt att du tycker om att leda mot mål, har bra samarbetsförmåga och är lyhörd inför dina kunder. Den medarbetare vi söker är van att jobba digitalt och i en ständigt varierande miljö. Din drivkraft och kommunikativa förmåga är nyckeln till ett gott samarbete med såväl kunder som kollegor. För detta uppdrag med många återkommande och komplexa arbetsuppgifter krävs både branschkunskap och noggrannhet. Det är meriterande om du har kunskaper om entreprenadjuridik, PBL och arbetsmiljö BAS-P och U. Vad kan Riksbyggen erbjuda dig? Du får tillsammans med ett engagerat och trevligt team vara med om spännande projekt, med stor möjlighet att vara med och påverka dess genomförande, och med många kontaktytor. Vi erbjuder dig utmanande, stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter i ett kreativt arbetsklimat och god kompetensutveckling. Vi förbättrar ständigt vårt arbetssätt där man som medarbetare kan påverka fortsatt utveckling av vår affär, hållbarhet, effektivisering och digitalisering mm. Tjänsten är på heltid och kräver körkort samt tillgång till bil. Tjänsten är placerad i Linköping men även projekt på andra orter inom marknadsområdet kan förekomma. Riksbyggen ser mångfald som en styrka och strävar efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö. Riksbyggen tillämpar provanställning. Din ansökan skickar du till oss via RIO och Lediga Jobb senast den 2025-08-17. Under tiden 14 juli till och med 15 augusti kommer inga intervjuer göras.  Vid frågor kontakta leveranschef Kjell Ottosson, telefon: 011-21 95 36 eller epost: [email protected] Välkommen med din ansökan! Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Barnskötare i fritidshem till Nya Rydsskolan, vikariat.
Linköpings kommun
Barnskötare

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter I arbetet på fritidshemmet är ditt uppdrag, enligt läroplanen, att stimulera elevernas utveckling och lärande samt erbjuda eleverna en meningsfull fritid. Tillsammans med arbetslaget planerar, genomför och dokumenterar du det pedagogiska arbetet i fritidshemmet. Som barnskötare har du kunskap om fritidshemmets läroplan och övriga aktuella styrdokument. Du följer de normer och värden som läroplanen anger och bidrar till att genomföra verksamhetens uppdrag. Verksamheten ska utgå från elevernas behov, intressen och erfarenheter men också att eleverna kontinuerligt utmanas ytterligare genom att de inspireras till nya upptäckter. I undervisningen ska eleverna erbjudas en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer som integrerar omsorg och lärande. Vi söker dig som vill ge stöd till en elev med medicinska behov under skoltid, samtidigt som du tar dig an de sedvanliga och viktiga arbetsuppgifterna en barnskötare har. I din roll som barnskötare förväntas du kunna arbeta både mot elevgrupp och enskilda elever. I ditt uppdrag ingår det även att föra fortlöpande samtal med elevernas vårdnadshavare om elevernas trivsel, utveckling och lärande.  Din arbetsplats Nya Rydsskolan är en F-6 skola med tillhörande fritidshem och ligger i stadsdelen Ryd med närhet till både aktivitetspark, Gamla Linköping och Rydsskogen. På skolan arbetar ca: 50 medarbetare för att rusta ca: 230 elever inför framtiden. Inom årskurserna F-3 är det två klasser per årskurs fördelat på tre lärare och en fritidspersonal. Inom årskurserna 4-6 är det i nuläget en klass per årskurs. Då klasserna är större inom 4-6 använder vi oss i största möjliga mån av tvålärarskap för att möta elevernas behov på bästa sätt i respektive ämne. Vi arbetar språk- och kunskapsutvecklande i alla ämnen och ser flerspråkighet som en resurs. Vidare har vi goda strukturer för samverkan och kollegialt arbete både genom årskursteamen med undervisande lärare samt tillhörande fritidspersonal, men också genom våra tre arbetslag; F-3, 4-6 och Fritidshem. På skolan finns också en välutvecklad elevhälsa med kurator och specialpedagogisk kompetens där skolsköterskan har en given roll i det kompensatoriska elevhälsouppdraget. Våra ledord trygghet, kunskap och framtidstro präglar vårt dagliga arbete och leder vårt arbete framåt med att låta varje elev nå just sin potential! Du som söker Det är ett krav att du som söker har en utbildning som barnskötare från vuxenutbildning eller har gått Barn-och fritidsprogrammet på gymnasiet. Det är också ett krav att du som söker har erfarenhet av att jobba med barn i läroplansstyrd verksamhet som anställd, via praktik eller ideellt. Vidare är det ett krav att du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift i det svenska språket. Detta för att du enligt läroplanen (Lgr22) ska organisera och genomföra arbetet så att barnet får stöd i sin språk- och kommunikationsutveckling. Du ansvarar för att varje barn ska kunna använda det svenska språket på ett rikt och nyanserat sätt. I din roll som barnskötare skapar du goda relationer och samarbetar väl med barn, kollegor, vårdnadshavare och andra kontakter som förekommer i din yrkesroll. Du har en god förståelse för människors olikheter och förhåller dig till dem på ett lyhört sätt i undervisningen och skolans vardag. Du leder arbetet med barnen genom motivation, engagemang och delaktighet. Rollen innebär också att du tillsammans med dina kollegor ska arbeta med gällande mål och kvalitetsstandard för skolan. I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av tester i urvalet. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 2025-08-11 Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med 2026-02-06 Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 15434 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev. Du som har slutfört en utbildning som barnskötare eller har en gymnasieutbildning inom barn- och fritid, vänligen bifoga examensintyg samt slutbetyg, samlat betygsdokument eller utdrag ur betygskatalogen som filer tillsammans med dina ansökningshandlingar när du söker tjänsten.  Ditt engagemang gör oss bättre Inom Linköpings kommun finns många möjligheter, massor av kunskap och olika ansvarsområden. Vi jobbar tillsammans där din ansvarskänsla är en värdefull drivkraft. Med ditt engagemang är du med och bidrar till att göra Linköping ännu bättre.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Kvalificerat administrativt stöd vid behov till myndighetsledning

När du jobbar på länsstyrelsen får du använda din kunskap på landets bredaste myndighet. Länsstyrelsen är statens företrädare i länet och ser till att nationella mål får genomslag. Med hänsyn till regionala förutsättningar gör vi avvägningar mellan olika samhällsintressen. Detta genom samarbete mellan experter inom en rad olika områden och i samverkan med myndigheter, kommuner och organisationer. På länsstyrelsen skapar vi samhällsnytta och påverkar samhällsutvecklingen, varje dag. Det är ett viktigt uppdrag, ett stort ansvar och en inspirerande möjlighet. Låt din kunskap bli en kraft för Östergötland. Du kommer att tillhöra enheten för ledningsstöd, lokaler och service inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten arbetar med olika typer av stöd både till ledningen och till myndighetens enheter och medarbetare, såsom administrativt och strategiskt ledningsstöd, lokalförvaltning, lokalförsörjning och kontorsservice samt extern representation. Den här tjänsten ingår i funktionen för administrativt ledningsstöd.   Dina arbetsuppgifter är att vara ett kvalificerat administrativt stöd för landshövding och länsråd. Du kommer främst bistå länsrådet med planering och koordinering av representationsuppdrag och möten. Du sammankallar och förbereder underlag, skriver protokoll och diarieför handlingar. Du hanterar e-post, svarar på telefonsamtal och sköter beställningar och fakturor i e-handelssystemet. Arbetet är i hög grad händelsestyrt och ställer krav på stresstålighet samt stor skicklighet i att snabbt och med finess hantera administrativa stödsystem.   Ska-krav för tjänsten:  - Du har gedigen erfarenhet och under minst fem år har du varit administrativt stöd, sekreterare eller koordinator till myndighetschef eller annan person i den högsta ledningen av företag eller organisation. - Du är administrativt skicklig och du sparar tid för dig själv och andra genom att använda administrativa stödsystem effektfullt. - Du är förtroendeingivande och representativ.   Som person är du: Trygg, stabil och självgående och har lätt för att samarbeta med andra. Du bör också ha en positiv grundinställning, vara uthållig, lojal och ha ett serviceinriktat arbetssätt. Det är viktigt att du har förmågan att väga samman komplex information för att göra väl avvägda prioriteringar i ditt arbete och att ditt arbete i grunden styrs av en sund etisk kompass. För att lyckas i uppdraget som behöver du dessutom ta egna initiativ och vara duktig på att kommunicera, både muntligt och i skrift. Vi lägger vikt vid den personliga lämpligheten.   Anställningen är: En behovsanställning vilket innebär arbete vid vakanser och tillfälliga toppar. Denna anställning bör därför inte uppfattas som huvudsaklig försörjning för sökande.    Vill du veta mer kontakta: Enhetschef Linda Berglund, tel. 010-223 52 21. Fackliga företrädare: - SACO, v.26-28 Andrea Ståhl telefon: 010-2235582 - SACO v. 29 Ingegerd Wallin telefon: 010-2235614 - ST v.26-29 Nina Stenmark, telefon: 010-223 53 04 - ST v.30 Annelie Ingmar, telefon: 010-2235299    Välkommen med din ansökan Som du skickar via www.varbi.com. Din ansökan ska ha inkommit senast 25 juli, ange ref nr: 11675.   Läs mer om att jobba hos oss, vår värdegrund och våra förmåner: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/jobba-hos-oss.html Inom staten rekryterar vi efter principen om förtjänst och skicklighet. Det innebär att vi gör en helhetsbedömning och arbetar efter kompetensbaserad rekrytering som en kvalitetssäkring för objektivitet och icke-diskriminering. Följ oss i sociala medier: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/sociala-medier.html Läs mer om Länsstyrelsen i Östergötland: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/om-lansstyrelsen-i-ostergotlands-lan.html Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras innan anställning.  Så hanterar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/om-oss/om-webbplatsen/sa-hanterar-vi-dina-personuppgifter.html

10 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Teknisk systemoperatör (TSOP)
Försvarsmakten
Drifttekniker, IT

Flygvapnets Utvecklingsenhet Luftstrid (UTV Luft) rekryterar civil teknisk systemoperatör (TSOP) till Taktikutvecklingsavdelningen JAS39 (TU JAS) Vill du ha möjligheten att vara med och utveckla Flygvapnets förmågor för framtiden? TU JAS utvecklar taktik och stridsteknik för JAS 39 Gripen och söker nu en teknisk systemoperatör. Befattningen innebär att du ansvarar för drift och underhåll av de tekniska stödsystem som finns på avdelningen och därigenom blir en integrerad del av TU JAS och den flygtjänst som bedrivs. Arbetsmiljön varierar från kontorsmiljö i Linköping till utemiljö på övningar och insatser i såväl Sverige som utomlands. Kort om enheten UTV LUFT: För att vidmakthålla Flygvapnets operativa förmåga kräver flygstridskrafternas insatsförband kontinuerlig utveckling både på kort och lång sikt. UTV LUFT tillhör Luftstridsskolan (LSS) och genomför Flygvapnets förmågeutveckling vad avser teknik, taktik och metod för samtliga Flygvapnets förband och funktioner.  Verksamheten spänner över såväl materielutveckling som konceptutveckling till förmågeintroduktion vid insatsförbanden. Sökande avdelning: LSS UTV LUFT, TU JAS TU JAS är en del av UTV LUFT. Avdelningen driver utvecklingen av stridsflyg i Försvarsmakten. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Drift, underhåll och uppföljning av planerings- och utvärderingssystem till JAS39 • Drift, underhåll och uppföljning av sambands- och IT-system • Stöd till användarna av de olika systemen • Stöd i samband med övningar och insatser • Felsökning i avdelningens system, samt felavhjälpande åtgärder   Kvalifikationer: • Godkänd gymnasieutbildning med inriktning mot el/tele/data eller motsvarande • God förmåga att utrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer likvärdigt • B-körkort, manuell växellåda   Meriterande: • Erfarenhet av utveckling av militära system • Tidigare anställning i Försvarsmakten eller Försvarets materielverk • Erfarenhet från underhåll av datorsystem, systemadministration • Förmåga att sätta sig in i och felsöka i komplexa tekniska system • Kunskaper om UNIX, Windows, nätverk, databaser och elektronik   Personliga egenskaper: • Verksamheten på en TU JAS är ofta varierad och bedrivs i högt tempo vilket kräver att du klarar att hantera sena ändringar och har förmågan att snabbt kunna prioritera mellan uppgifter • Dina personliga egenskaper präglas av att du är noggrann, flexibel, initiativrik och har en god förmåga att samarbeta och bemöta andra människor. Det är viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt med eget ansvar Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Övrigt: • Civil befattning • Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning om 6 månader tillämpas • Arbetsort: Linköping • Beräknat startdatum/tillträde: Efter överenskommelse, dock tidigast 2025-09-15 • Tjänsten är placerad i säkerhetsklass varvid säkerhetsprövning kommer att genomföras • Tjänsten innebär att du kommer att krigsplaceras med vilket det följer krav på fysisk förmåga • Resor inrikes och utrikes samt övningar förekommer regelbundet   Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Övlt Johan Jeppsson, chef UTV Luft, 070-211 92 23 För Information om rekryteringsprocessen kontakta: HR-generalist Olivia Liw, 076-641 42 67 Fackliga företrädare: OFR/O Ärna Tim Björklund, tfn 070-649 65 59 OFR/S & Försvarsförbundet Helena Lemnell, tfn 070-836 10 28 SEKO Åsa Karlsson nås via vx 018-19 60 00 SEKO nås via vx 018-19 60 00   Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Luftstridsskolan är flygvapnets gemensamma kompetenscentrum för utveckling och utbildning. Luftstridsskolan har fyra flygvapengemensamma skolor och utbildar bland annat framtida piloter inom Försvarsmakten. Luftstridsskolan har verksamhet på sju orter spridda över hela landet och har sitt huvudsäte i Uppsala. Luftstridsskolan strävar ständigt efter att utveckla hur vi löser ställda uppgifter och vi är alltid beredda att klara nya utmaningar. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Verksamhetschef till Active Omsorg en del av Viljan
Viljan Individ och Familj AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Active Omsorg, en del av Viljan Active Omsorg bedriver HVB verksamheter med individanpassad behandling för ungdomar.  Vårt koncept skiljer sig från traditionella HVB-hem då våra ungdomarna bor i en egen fullt utrustad lägenhet med personal nära till hands dygnet runt.  Hos oss får du som medarbetare en arbetsplats präglad av engagemang, kompetens och viljan att vara med på en ung människas nästa positiva steg i livet. Vi är en del av Viljan, det bredaste utbudet av specialiserad omsorg, med bästa effekt för individ och samhälle. Nu söker vi efter en verksamhetschef till vår verksamhet Ungdomsboendet och Ugglegatan i Linköping. Om Verksamheterna Ugglegatan och Ungdomsboendet HVB Ugglegatan är ett mindre boende i Linköping med fem lägenheter som erbjuder en trygg och individanpassad miljö. Målgruppen är flickor och transpersoner i åldern 14–20 år. Till detta HVB tillhör även 4 stödboendeplatser. På Ungdomsboendet behandlar vi ungdomar mellan 16-22 år med psykosocial och/eller neuropsykiatrisk problematik, boendet har 10 platser. I målgruppen ingår även personer som tidigare fått behandling för drogmissbruk, och som idag är drogfria. Dessa boenden ligger på 10 minuters gångavstånd från varandra i stadsdelen Tannefors. Om rollen Som verksamhetschef har du ett helhetsansvar för verksamheten, och din huvuduppgift är att leda och driva arbetet på boendet. I rollen ansvarar du för den dagliga driften, verksamhetsplaneringen och ger medarbetarna de bästa förutsättningarna för att bidra med en kvalitativ vård- och omsorg. Med ansvar för personal, ekonomi och kvalitet följer du upp verksamhetens mål samt bidrar i det systematiska kvalitetsarbetet. I rollen är du tillståndsbärare för enheten och har arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till Regionchef. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Ansvara för inskrivningsbeslut för klienterna och bedriva ett gott samarbete med kund, beställare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med säljfunktionen och övriga stödfunktioner Vem är det vi sökerVi söker dig som gillar verksamhetsutveckling och aktivt bidrar med dina kunskaper. Du har erfarenhet av arbete inom HVB barn och ungdomar och har tidigare arbetat i rollen som ledare. Du lyfter blicken och arbetar målfokuserat och proaktivt hittar lösningar. Vidare är du självständig, anpassningsbar och van vid att driva ditt arbete framåt med fokus på kvalitet och effektivitet. Som ledare är du trygg med att fatta beslut mot bakgrund av de mål som ställs upp, och utifrån de ramar som finns för uppdraget. Då du har en coachande funktion gentemot dina medarbetare, lägger vi stor vikt vid att du är teamorienterad och en relationsskapande person. Kvalifikationer Krav: Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) Grundläggande utbildning i socialrätt minst 7,5 hp Arbetat som chef och ledare i minst 2 år Tidigare erfarenhet av arbete inom HVB-vård för barn och ungdomar Erfarenhet från budgetarbete och ekonomisk analys B-körkort Vi ser det även som meriterande om du har: Utbildningar inom metodik för socialt arbete, ex. lågaffektivt bemötande och MI Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Sammanfattning Roll: Verksamhetschef Anställningsform: Vi tillämpar 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Arbetstid: Vardagar 8-17 Tillträde: Enligt överenskommelse Kollektivavtal: Ja Har du frågor om tjänsten: Varmt välkommen att kontakta Emelie Thörnvall, [email protected] Vad kan vi erbjuda dig? Viljan är en del av Attendo, en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-07-19 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Viljan är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom IOF. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Om du vill vara med och hjälpa människor att ta nästa positiva steg i livet så är Viljan arbetsplatsen för dig. Välkommen med din ansökan! Tillsammans för en bättre morgondag!

10 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Chef till expansivt bolag
Servistore AB
Verkställande direktörer m.fl.

Om Servistore Servistore erbjuder sedan 2006 Self Storage till både privatpersoner och företag och idag har vi över 30 anläggningar runt om i Sverige. Vårt team i Linköping arbetar med alla anläggningar, så det finns ingen fast bemanning ute i landet. Vår onlinebokning lanserades 2016 och vi var då först ut i världen med att digitalisera hela flödet för kund från bokning, betalning till tillträde. Din roll I rollen som Verksamhetschef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten från nuläge som en av marknadens största aktörer till att bli störst inom vår bransch i Sverige. Du har ett brett uppdrag där ansvar för kundsupport, försäljning, fastighetsförvaltning och expansion ingår. Du rapporterar till Vd och har din arbetsplats på kontoret i Linköping. Idag består teamet av sju medarbetare, men det kommer att växa då vi just nu bygger den organisation vi behöver för kommande tillväxt. Vår digitala lösning innebär samtidigt att vi aldrig kommer att ha en jättestor organisation, trots att storleken på bolaget kommer att öka.  Din profil Vi söker dig som i dina tidigare roller har haft personal- och budgetansvar. Vi tror att din drivkraft ligger i att utveckla affären och att du hittat ditt sätt att leda och samverka med ditt team för att nå uppsatta mål. Det är en fördel om du har arbetat i verksamheter under tillväxt, eftersom det ger insikt i behovet av struktur, standardisering och kulturarbete för att möjliggöra framgång. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i medelstora/stora bolag. Du har lätt att kommunicera både på svenska och engelska och din nyfikenhet gör att du hela tiden lär dig och tar reda på ny kunskap för att ta dig framåt. Som person har du lätt att förhålla dig till olika sammanhang och anpassa dig efter situationen. Du kommer att hamna i såväl formella sammanhang där du representerar bolaget, som i mer informella samtal med kollegorna och du behöver känna dig bekväm i det och allt däremellan. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och sätter verksamheten främst, vilket också visar sig genom att du är trygg i att uttrycka vad du behöver för att lyckas. Varför Servistore? Servistore har just gått in i en kraftig tillväxtfas i samband med att vi precis fått nya ägare i form av en av världens största VC-firmor. Att vara med i en ledande roll när vi går från det medelstora Linköpingsföretaget till att bli största aktören i Sverige är en unik möjlighet för rätt person.  Samtidigt så präglas fortfarande vardagen av entreprenörsandan och fördelarna med att inte vara så många, så du kommer att uppleva närhet till dem du jobbar med och att vi jobbar tillsammans för att göra det som behövs.  Ansökan Vi ser fram emot din ansökan och sista ansökningsdag är 3 augusti 2025. Vårt mål är att ta beslut om anställning under augusti 2025 för att sedan starta anställningen under hösten. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025
Teamleader/ Försäljare
Mh Enterprises AB
Företagssäljare

Har du en stark vilja att ta nästa kliv inom försäljning och ha möjligheten att ansvara över ditt eget team? Då har du hittat rätt! Som arbetsledare hos oss arbetar du med fältförsäljning, där du ansvarar för att etablera goda kundrelationer och presentera våra uppdragsgivares produkter och tjänster på ett engagerande sätt. Du ansvarar över ditt eget försäljningsmål och coachar dina medarbetare till att nå framgång. Vad vi erbjuder: En attraktiv lönemodell med goda förtjänstmöjligheter. Motiverande tävlingar– vinn resor, teknikprylar och andra spännande priser. Snabba utvecklingsmöjligheter i ett företag som växer snabbt. Utbildning och coaching inom försäljning och personlig utveckling. En energifylld företagskultur med roliga aktiviteter och en stark teamkänsla. Vi söker dig som: Är ambitiös, social och målmedveten. Har ett positivt driv och gillar att träffa nya människor. Vill utvecklas och bygga erfarenhet inom försäljning. Uttrycker dig väl på svenska. Trivs med struktur och ett organiserat arbetssätt. Vi erbjuder en gedigen försäljning- och ledarskapsutbildning som följs upp i flera steg. Våra coacher finns dagligen här för att hjälpa dig utvecklas och för att ditt team ska nå sina mål. Det är viktigt att du har lätt för att inleda en professionell men lättsam interaktion med nya människor. Meriterande är om du har tidigare erfarenheter inom eller som account manager, försäljning, ledarskap eller kundservice. Praktisk information: Tjänsten är en heltidstjänst och arbetsorten är Linköping. Du utgår från vårt kontor i Linköping. Om MH Enterprises: MH Enterprises är ett ungt och innovativt företag som arbetar med några av marknadens starkaste varumärken. Vi består idag av ca 70 medarbetare och fortsätter att växa. Kreativitet, kvalitet och passion för service är grunden till vår framgång. Skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande! Krav: B-körkort Erfarenhet inom försäljning Lön: 30 000,00kr - 75 000,00kr per månad

10 dagar sedan
Sista ansökan:
26 juli 2025