UMS SKELDAR utvecklar en obemannad helikopter för att stötta marina, militära och public safety operationer. Vi har en snabb och dynamisk arbetsmiljö med entreprenörsanda. På UMS Skeldar får du den unika chansen att lämna ditt fotavtryck inom vår organisation med snabba reaktionstider och högt engagemang. Key word: Tekniker, Technician, Produktion, Production, Montör, El. Nu söker vi en ny kollega till produktionsteamet som fokuserar på markstationen till vårat system Skeldar V200! Kommande kundleveranser och nya kontrakt gör att vi behöver stärka upp teamet ytterligare med en montör som har intresse för elmontering och som trivs i en roll där samarbete är A och O. Montör hos oss: Du blir en del av Produktionsavdelningen som består av 13 personer med roller som logistiker, produktionsplanerare, materialplanerare och tekniker. Teamet har ett helhetsansvar för produktionen som innefattar planering och byggnation av helikoptrar samt markstationer. Du kommer att börja din tjänst med att gå bredvid en av våra tekniker som också fokuserar på montering av markstationen. I takt med att du blir mer och mer självgående kommer du att få möjlighet att ta ett större ansvar och på sikt självständigt kunna utföra alla arbetsmoment. I rollen som Montör till Produktion kommer du att: Montera markstationer och annan tillhörande utrustning till Skeldar V200 Arbeta med montering av el i form av inkoppling och dragning av el samt kablage Utföra funktionstester och felsöka olika delar i systemet Genomföra installationer av mjukvara Arbeta enligt instruktioner och ritningar Vara med och bidra till utvecklingen av produktionsverksamheten och våra arbetssätt samt jobba med ständiga förbättringar. På UMS Skeldar bjuder varje dag på nya utmaningar och här får du en unik möjlighet att bli en del av ett produktionsteam med hög arbetsmoral och samtidigt vara med och utveckla framtidens Unmanned Aerial Vehicle (UAV). Då avdelningen har ett nära samarbete med vår flygorganisation och deras helikoptertekniker kommer du även ha ett nära samarbete med dessa kollegor och stötta upp inom deras områden vid behov. Låter tjänsten intressant? Tveka inte att söka redan idag! Är du den vi söker? Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att du ska trivas så bra som möjligt söker vi efter dig som är ansvarstagande, kvalitetsmedveten och som har lätt för att samarbeta med andra. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har flera års arbetslivserfarenhet av montering, el eller teledata. Du är van vid att läsa ritningar och arbetsinstruktioner. Det är meriterande om du har erfarenhet av monteringsmoment på komplexa produkter. Tjänsten ställer höga krav på såväl engelska som svenska i tal och skrift. Tjänsten kräver att du har B-körkort och det är meriterande om du har lastbilskörkort. Vi erbjuder: en möjlighet att vara en del av ett dynamiskt företag som ständigt utvecklas, där din påverkan spelar en viktig roll en högteknologisk produkt som just nu ligger i framkant på marknaden en familjär arbetskultur som karaktäriseras av samarbete och högt engagemang aktiviteter som främjar både social gemenskap och hälsa, genom vår Festkommitté, Hälsokommitté, Brädspelskommitté och ett Kvinnligt Nätverk. Ytterligare information: Arbetsplats: Linköping. Tjänstgöringsgrad: Heltid. Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Resor: Förekommer sällan i tjänsten. För en anställning hos oss på UMS Skeldar krävs att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Roller där vi har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vi behandlar ansökningar löpande fram till slutet av juni och vid behov därefter igen i augusti. Vi ser fram emot din ansökan!
🚀 Challenge the Impossible About Beyond Gravity Headquartered in Zurich, Switzerland, Beyond Gravity is not your typical space company. We're a unique blend of agility, speed, and innovation, fusing a start-up mindset with decades of industry expertise and a track record of 100% mission success. Our dynamic team of over 1700 professionals, spread across 13 locations in six countries, is dedicated to pushing the boundaries of what is technically feasible. We're not just building crucial products for the satellites and launchers industry, we’re helping to improve life on earth. Your crew You will be part of the team that ensures that materials and processes standards are developed, made available and maintained. This includes both internally developed standards and procedures as well as the use of harmonized external standards. Your Mission • Develops Material standards to cover all aspects from material data/characteristics, material testing, technical delivery requirements and handling storage conditions. • Identifies and implements Harmonized standards where applicable. • Monitors and implements revised external standards. • Supports the organization with compliance statements related to materials and processes. • Supports the organization with requirements for Special Processes (definition per AS9100). • Active part in preparing quotations. • Supports the organization to identify reasons for non-conformances in correlation to Materials and Processes (NC’s). Your Story: Must’s: • University degree in material science • Specific acquired experience in at least one of the following; metallic materials, fiber reinforced plastics, special processes such as surface treatments, non-destructive and destructive testing • Good knowledge in quality management systems and experience from high quality industries (Automotive, Aerospace or Medical industries) • Aerospace or Space experience related to M&P • ERP experience (IFS, SAP or similar) • Good office software skills Nice to have’s: • REACH, ETCHA knowledge • ISO 9001, ISO 14000, AS9100 knowledge • Material Lab experience • Cooperate and communicate in an open and respectful manner • Ability to identify the need for improvement in a structured way and to take action to implement them • Drive/Ambition Why Beyond Gravity? • To work in a growing high technology company with career opportunities within the site or internationally. • You will be a part of an engaged team with the ambition to innovate space! • We offer a hybrid work situation, high flexibility and autonomy, and a great team to develop and have fun with! • Overtime and travel compensation and you have the right to 25 days of vacation/year. • Wellness allowance of 3000 SEK/year via the benefits portal Epassi. • Lunch subsidy via Edenred, which means you are offered a card loaded with 1520 SEK/month. 🌌Are you ready for lift-off? Our core values - Passionate, Together, and Curious - transform challenges into opportunities. Embark on a journey to transcend the ordinary with us. We‘re actively reviewing candidates and will promptly select the ideal fit for our team. For questions regarding the position, please contact: Michael Thuswaldner For questions regarding the recruitment process, please contact: Breno Silva | [email protected] Beyond Gravity is proud to be an Equal Opportunity Employer. We welcome and encourage applications from all qualified individuals, regardless of race, color, religion, sex, gender, national origin, disability, protected veteran status, or any other legally protected categories. Applications by e-mail cannot be considered. We do not accept dossiers from recruitment agencies for this position.
Are you a developer — early in your career or already experienced — with an interest in Big Data and cloud-based solutions? We're looking for a new teammate in Linköping to join our team! Whether you’re just starting out or have years of experience, we offer responsibilities and support tailored to your level — from learning and mentoring to technical leadership. Your team and daily work You will join a skilled team that focuses on developing and delivering cloud solutions with agile working principles. The team develops services with data from connected vehicles in our backend cloud platform. We use technologies such as AWS, Kubernetes, Kafka, Flink, ML, Java, Python, GitHub and React. The role will focus on general application development leaning a bit towards frontend. We offer you a workplace with dedicated and easy-going people, and a great flexibility as long as it works for the team and work gets done. You will be involved in several of the following tasks: Design, plan, and develop new services. Maintain and improve current services. Analyze existing and new data to enhance and create new services. Support customer integrations. Visualization to support customer use cases. Who are you? We're looking for a driven colleague who is motivated by executing and getting things done. To succeed in this role, you like to take initiative and are a true team player. We also believe that you are curious and want to try and develop new solutions. We also see that you have a BSc degree or higher in computer science, or equivalent practical experience. You should be comfortable with: Basic skills in Python React with Typescript Fluency in English Basic knowledge in Swedish and willingness to learn more Preferred qualifications within some of the following fields: Familiarity to deploy, manage, and run applications on cloud platforms like AWS, Azure or Google Cloud Working experience with data analysis Experience of working in an agile manner Java Figma Spring Boot PostgreSQL CI/CD pipelines Recruitment process The recruitment process will be continuous, which means we might close the process before the set ending date. If this position is of interest, please do not wait to send us your application! Please note that due to summer holidays, you can expect our contact earliest week 32. About NIRA We at NIRA believe in making roads safer by developing sophisticated software solutions. The Road Surface Information portfolio holds all products related to road surface information both related to road safety and road maintenance. Target customers are road authorities, road entrepreneurs as well as automotive industry and customers developing applications consuming road surface related data. Our customers include some of the world’s leading car manufacturers, such as Audi, Volkswagen, Geely, Seat, Skoda, Volvo, and Renault. With over 130 co-workers, a global presence and software running in over 100 million vehicles, NIRA Dynamics is a worldwide industry leader in its segment.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Vi söker en driven och innovativ verktygsberedare som vill vara med och utveckla produktionsunderlaget för våra verktyg. Hos oss blir du en del av ett engagerat team där samverkan mellan konstruktion, logistik och produktion är en central del av vardagen. I denna roll får du arbeta med projekt där du utför produktionstekniskt arbete för verktyg och testutrustning till flygplan och andra produkter i världsklass. Ditt arbete innebär att hantera konstruktionsunderlag, bedöma tillverkningsbarhet samt optimera både ledtider och materialåtgång. Du får dessutom en viktig roll i att förbättra och utveckla våra arbetssätt för att säkerställa en effektiv och högkvalitativ produktion. Som verktygsberedare har du även en nära dialog med inköp för att identifiera och samarbeta med rätt leverantörer. Detta är en möjlighet för dig som vill kombinera teknisk expertis med processutveckling i en innovativ och framåtblickande miljö. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av produktionstekniskt arbete, gärna med inriktning mot verktyg. Du har antingen en produktionsteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som har gett dig rätt kompetens för rollen. Du är van att arbeta med 3D- och CAD-verktyg och har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem, såsom IFS eller ERP, vilket är meriterande. Som person är du driven, nyfiken och har en stark vilja att utvecklas. Du arbetar noggrant och systematiskt samt tar självständigt initiativ till att söka den information som behövs för att lösa dina uppgifter på bästa sätt. Eftersom rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, är det viktigt att du är skicklig på att skapa relationer och har en god kommunikativ förmåga. För rollen krävs det att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Har du dessutom en bakgrund som operatör inom verkstad och vill ta nästa steg i karriären, eller har erfarenhet från inköpsroller, ser vi det som meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Är du en erfaren konstruktör som trivs av att arbeta i gränsen mellan produkt och produktion? Vill du vara med att utveckla morgondagens produktionssystem? Med lean och byggbarhet i fokus tar våra konstruktörer fram verktygskoncept och strategier av smarta och nytänkande lösningar. Intresse och driv finns genom hela kedjan av verktygets livslängd, från idé och fullföljt designarbete till färdigproducerade verktyg och underhåll i pågående produktion. Ett tätt samarbete och stort engagemang genomsyrar hela vår organisation där vi med förtroende jobbar tillsammans för att tillverka och leverera produkter med hög, teknologisk mognadsgrad I arbetet ingår bl.a. att: * Definiera verktyg och ta fram tillverknings-/verktygskoncept * Dialog med kunder och leverantörer. * Skapa, granska och godkänna verktygsunderlag * Hantera kundkrav på verktygssats och underlag * Teknisk support till verktygsleverantörer * Säkerställa att vald industrialiseringslösning uppfyller krav på byggbarhet och ergonomi Ovanstående innebär ett tätt samarbete med företagets produktions- och inköpsavdelning likväl som med de leverantörer som företaget arbetar tillsammans med. Ansvaret innefattar både att införa ny teknologi som att stötta den befintliga produktionen. Din profil Du är en erfaren ingenjör inom maskinteknik/konstruktion/produktion, alternativt har motsvarande kompetens. För att vara framgångsrik i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i CAD. Du bör ha förmågan att leda och fördela arbete tillsammans med erfarenheter att genomföra granskningar av konstruktion och verktygsdesign. Erfarenheter inom automation ses som en merit. Goda kunskaper i engelska är ett krav då flera av våra befintliga projekt/program bedrivs i nära samarbete med externa kunder, samarbetspartners och internationella leverantörer. Du är nyfiken, noggrann, jobbar metodiskt och håller ordning och reda. Du är social, lyhörd och trivs att samarbeta med andra. Arbetet sker både i flera stora och små projekt där du förväntas att verka i en roll för verktygsdesign. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Din placering blir på affärsenhet Aerospace Systems. Affärsenheten utvecklar, industrialiserar och tillverkar flygplansstrukturer för den civila och militära marknaden. Aerospace Systems ansvarar för utveckling, industrialisering, tillverkning och teknisk support av flygande strukturer, inklusive system för affärsenhetens externa kunder som t.ex. Airbus och Boeing. Affärsenheten ansvarar för samarbetet, genomförandet och vidareutvecklingen av Boeing-Saab T-7A trainer. Affärsenheten har totalt 360 anställda. Inom sektionen för Industrialisering arbetar vi med verktygskonstruktion, forskning och teknikutveckling samtidigt som vi stöttar vår produktion inom teknikområden så som komposit, sammanbyggnad, skärteknik och automation. Vi ansvarar för design av verktyg vilket inkluderar formverktyg, fixturer, jiggar, kompositutbredningar och laserprojiceringar. Dessutom bidrar sektionen med kompetens gällande produktionsteknisk utveckling av nya produkter och tillverkningstekniker inom komposit, sammanbyggnad och skärteknik. Sektionen verkar inom civila affärsprojekt samt ändringshantering avseende befintlig serietillverkning. Sektionen bidrar också med kravställning och tekniskt stöd till framtagning av motsvarade underlag i leverantörsledet (interna och externa leverantörer). Sektionen är även involverad i tekniska utredningar samt kalkylering av utvecklings- och tillverkningskostnad inom teknikområdet. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din Roll Vill du ta chansen att jobba med ett företag som har en lång historia av att hålla människor och samhället säkra? Som Security Duty Officer på Saab Security Center kommer du att spela en avgörande roll för att säkerställa säkerheten för Saabs verksamhet och personal. Du kommer att ansvara för att följa upp pågående och planerade aktiviteter, med särskilt fokus på att följa upp rese- och transportsäkerheten. Du kommer att få möjlighet att bidra till utvecklingen och tillväxten i Saab Security Center. I nära samarbete med andra team inom Saab Security Center och rapporterande till Saabs säkerhetsfunktion kommer du att bedöma incidenter, fatta kritiska beslut i samarbete med andra enheter samt leda utveckling och implementering av säkerhetsprocesser och -procedurer. Du kommer att ingå i en högt professionell säkerhetsfunktion med personal med olika bakgrund och kompetens. Vi arbetar främst inom områdena fysisk säkerhet, informationssäkerhet och personalsäkerhet, inklusive resesäkerhet. Du kommer att vara med och utveckla både säkerhetsarbetet samt vara en viktig del av hela funktionen. Du kommer även att arbeta nära säkerhetsteamen i hela Saab samt många andra funktioner, inklusive koncernen. Din Profil För att trivas i rollen ser vi att du har ett genuint säkerhetsintresse, är trygg i dig själv och har förmågan att agera lugnt och tydligt i pressade situationer. Du är strukturerad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med olika människor. Du har även en god teknisk förståelse för övervakningssystem och känner dig bekväm med att fatta beslut som rör både människor och verksamhet. För att lyckas i rollen har du: * Relevant utbildning eller motsvarande kombination av utbildning och arbetslivserfarenhet * Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska * Stark integritet och gott omdöme * God hälsa och fysisk kondition * Svenskt medborgarskap * Giltigt B-körkort Det är meriterande om du har: * Erfarenhet från arbete i säkerhetsoperationscenter, larmcentral eller krisledningsroll * Erfarenhet som vakthavandebefäl inom Försvarsmakten, Polisen eller annan relevant myndighet Tjänsten är placerad i Linköping och innebär främst resor inom Sverige, men även resor utomlands kan förekomma. På sikt innebär tjänsten arbete enligt schema med skiftgång. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du kommer att vara en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Vänligen observera att urvalet för denna roll kommer att hanteras först efter semesterperioden, i mitten av augusti.
VÅR KUND Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch! OM ROLLEN I rollen som Kundsupportmedarbetare skapar du en positiv kundupplevelse och är ansiktet utåt för Stena Recycling. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under deras pågående systembyte med chans till förlängning. Din primära uppgift är att hantera inkommande ärenden, samtal och mail, via ärendehanteringssystem. Du strävar efter att lösa kundens ärende redan vid första kontakt eller vid behov kopplar ihop kunden med rätt kollega internt och följer kundens ärende från start till slut med löpande återkoppling. Du kommer också att kontakta företagets kunder proaktivt via telefon för att säkerställa kundnöjdhet och potentiell utveckling av samarbetet. Dagligen hjälper du kunder att få en god hantering av sitt avfall samt utvecklar kundens affär genom att arbeta med merservice där du ser helheten och hittar långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov. I rollen som Kundsupportmedarbetare arbetar du nära kollegor i andra roller på filialen samt har ett tätt samarbete med dina närmsta kollegor i supportteamet. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare! Exempel på andra arbetsuppgifter du kommer att utföra: Orderläggning för inleveranser via affärssystemet Lägga upp nya kunder via affärssystemet Hantera och dokumentera kundreklamationer Delta och aktivt bidra till verksamhetens förbättringsarbete genom att samla insikter om kundens behov och upplevelse Proaktivt arbeta med att digitalisera kunderna via kundportalen OM DIG För att lyckas i rollen som Kundsupport ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att bygga och förvalta relationer. Du har lätt för att kommunicera, är lyhörd i ditt bemötande och gör ditt yttersta för att skapa en god kundupplevelse. Som person är du självständig samtidigt som du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt. Vidare är du en person som gärna tar ägarskap och har god förmåga att prioritera samt skapa struktur i ditt arbete. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande. KVALIFIKATIONER Flerårig arbetslivserfarenhet av service och löpande kundkontakt samt arbete med ärendehanteringssystem Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhet av innesälj ÖVRIG INFORMATION Start: Enligt överenskommelse i augusti eller september Plats: Arbetet sker från Stenas filial på Bangårdsgatan 3 i Linköping Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16 Anställningsform: Konsultuppdrag via A-hub Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Linköping hemtjänst söker nu en biträdande verksamhetschef! Attendo Linköping hemtjänst består av hemtjänst, trygghetsboenden och två SÄBO. I området har vi även hemsjukvård och hemrehabilitering. Medarbetarna i verksamheten är biträdande verksamhetschefer, undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor samt planeringsledare. Attendo Linköping hemtjänst består av områdena Lambohov, Nykil, Ulrika, Vikingstad och Skäggetorp där placeringen kommer vara på delar av området. I din roll som biträdande verksamhetschef arbetar du självständigt och i team med verksamhetschef med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Verksamhetschef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer, biträdande verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way. Beskrivning av tjänsten Som biträdande verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter tillsammans med verksamhetschef. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider dagtid, jour 1 vecka per ca 6 månader Tillträdesdatum är överenskommelse Vi erbjuder Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig med minst 180 hp. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet. Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten. Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör. Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Uppdraget som verksamhetschef i Attendo I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll. Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Linköping hemtjänst söker nu en verksamhetschef! Attendo Linköping hemtjänst består av hemtjänst, trygghetsboenden och två SÄBO. I området har vi även hemsjukvård och hemrehabilitering. Medarbetarna i verksamheten är biträdande verksamhetschefer, undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor samt planeringsledare. Attendo Linköping hemtjänst består av områdena Lambohov, Nykil, Ulrika, Vikingstad och Skäggetorp där placeringen kommer vara på delar av området. I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way. Beskrivning av tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider dagtid, jour 1 vecka per ca 6 månader Tillträdesdatum är överenskommelse Vi erbjuder Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig med minst 180 hp. Tjänsten kräver att du har minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, meriterande inom privat omsorg. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet. Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten. Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör. Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Uppdraget som verksamhetschef i Attendo I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll. Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters. Your role Are you ready to contribute to Saab's mission of keeping people and society safe through technical excellence? We are now looking for a skilled and driven Technical Security Specialist to join our team. In this role, you will take a leading position in the development, management and continuous improvement of Saab's Technical Security Systems. As a System Owner, you will carry responsibility for one or more technical security systems, ensuring their effectiveness, integrity and alignment with security best practices. Your responsibilities include: * Defining and managing system requirements aligned with business needs and security standards * Leading the entire lifecycle of the systems - from design to implementation and ongoing management * Establishing and developing a maturity model for system performance and improvements * Acting as a key contact and expert within the area, collaborating with Group IT and other stakeholders * Monitoring and evaluating new technical security solutions to keep Saab at the forefront of innovation * Ensuring compliance with all regulations regarding security-sensitive assets (e.g. keys, cards, codes, cylinders) * Keeping accurate records of sensors and monitoring their operational status * Staying informed on regulations, standards and industry best practices related to technical security You will report to Head of Site Security and work in close collaboration with other members in the team as well as with other adjacent functions within the company. Main tasks include: * Acting as system owner for one or more technical security systems (e.g. VMS, EACS) * Supporting the security area with a focus on technical security systems * Performing systematic reviews and audits to ensure system accuracy and effectiveness * Collaborating with Security, Group IT, Group Property and business operations * Participating in national and international travel as required This is a unique opportunity to contribute to a company with a strong legacy of protecting people and society through technological innovation. If you are passionate about security and ready to make a difference - we encourage you to apply. Your profile To thrive in this role, you are a team player with strong interpersonal skills and the ability to build trust and effective collaboration both internally and externally. You are proactive, structured and passionate about technical security, staying updated on trends, regulations and system advancements. You likely have experience working with technical security systems and internal requirements as well as audits. You have performed trainings within the area of Site Security and are familiar with modern Technical Security processes. You understand best practices in technical security and have strong IT knowledge, including the need for robust network structures. You are aware of the threats faced by a company like Saab and the importance of secure infrastructures in reducing risk. We believe you have: * 10+ years of relevant professional experience * 5+ years working with systems such as VMS, EACS, IDS etc. * Excellent verbal and written communication skills in English * Strong analytical ability and a structured approach * Good self-awareness and personal integrity * A trustworthy character - able to pass a background screening It is a plus if you also have: * Experience as a Technical Security Specialist * Certifications in technical security (e.g. SSF 1061, 1016 & SBF 1007) * Experience working with Swedish and international security standards * Experience working with security service providers This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here If you are interested in the benefits available to employees at Saab in Sweden, you can read about them here. Please note that the screening and interview process will begin after the summer holidays, in mid-August.
Välj ett jobb för att visa detaljer