Platschef till Kamux – Linköping
Kamux AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vi söker nu en erfaren och driven platschef till vår anläggning i Linköping som vill utveckla och leda teamet till nya framgångar. I denna spännande roll kommer du att få möjlighet att optimera verksamheten, maximera försäljningsresultat och utveckla personalen genom ett aktivt och coachande ledarskap. Vår företagskultur präglas av passion, integritet och innovation, och vi strävar alltid efter att vara bäst i det vi gör. Vårt mål är enkelt: att göra det så smidigt som möjligt för våra kunder att hitta rätt bil till rätt pris. Vill du ta ledningen och bli en nyckelspelare i ett framgångsrikt företag med sikte på att bli Europas största begagnatbilshandlare? Då är det dig vi söker! Att jobba på Kamux Som platschef hos Kamux kommer du att ha en central roll där du ansvarar för att säkerställa att vår anläggning i Linköping överträffar sina försäljningsmål genom att noggrant analysera resultat och följa upp prestationer. Du arbetar kontinuerligt med att identifiera förbättringsmöjligheter och optimera verksamheten för att säkerställa att den följer Kamux processer och rutiner. En viktig del av ditt uppdrag är att se till att vårt lager är effektivt hanterat och att rätt antal bilar finns tillgängliga för försäljning.  Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Budget- och resultatansvar för anläggningen, inklusive uppföljning av ekonomiska rutiner och säkerställer att uppsatta försäljningsmål uppnås. Personalansvar där du leder, coachar och utvecklar teamet samt ansvarar för rekrytering och introduktion av ny personal. Säkerställande av en trygg och säker arbetsmiljö enligt lagar, regler och Kamux riktlinjer. Upprätthållande och utveckling av relationer med externa samarbetspartners för att främja affärsmöjligheter. Samarbeten med interna funktioner och andra anläggningar för att optimera verksamheten och skapa ett starkt resultat Är du den vi söker? För att lyckas i rollen som platschef ser vi att du minst 3 års erfarenhet av att arbeta i en ledande position med personalansvar, gärna inom försäljning eller verksamhetsdrivande roller. Det är meriterande om du har erfarenhet från bilbranschen, särskilt med fokus på begagnataffären, men det är inget krav. Du har ett coachande förhållningssätt till ditt team och dokumenterad erfarenhet inom försäljning, budget, ekonomi och planering och av att leda en eller flera anläggningar med goda resultat och lönsamhet. Vidare är du driven och resultatinriktad med förmågan att inspirera och leda andra samt har god förståelse för affärsutveckling och lagerhantering. Du arbetar strukturerat och tar egna initiativ. Vi ser även att kunskap inom arbetsmiljö och säkerhetsföreskrifter är viktigt i denna roll. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. B-körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten. Låter detta som en utmaning för dig? Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in ditt CV och personliga brev så fort som möjligt, dock senast 8 juli. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar på andra sätt än via vårt rekryteringssystem. För frågor om tjänsten kontakta regionchef [email protected].  Vi ser fram emot att höra från dig!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Undersköterska till Husläkare Linköping vårdcentral
Husläkare Linköping AB
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Om jobbet Husläkare Linköping vårdcentral. Husläkare Linköping Vårdcentral och BVC är en nyetablerad vårdcentral som öppnar den 1 november i Tannefors, Linköping. Husläkare Linköping är en ny start vårdcentral som bedriver primärvård enligt avtal med Region Östergötland. Vi ligger i Tannefors. I våra ljusa och moderna lokaler arbetar vi med patienten i centrum. Vi som arbetar här två specialistläkare i allmänmedicin, Planerar att anställa två sjuksköterskor, en undersköterska, en sekreterare. Om tjänsten: Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet av Provtagning på hälsocentralens Lab. Bistå läkare vid vissa undersökningar. Du kommer till viss del ha egna patienter med tex. såromläggning. öron spolningar, vissa injektioner. Handleda studenter. Har erfarenhet av journalsystemet Cosmic Receptions arbete: Arbete i vår reception.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Svetstekniker
Montico Hr Partner AB
Svetsare och gasskärare

* Du arbetar idag som svetsansvarig, svetskoordinator eller liknande och nu söker du ett rörligt och omväxlande arbete där du får använda din erfarenhet och kunskap. Om tjänsten Montico växer och nu söker vi en svetstekniker till vår verksamhet i södra och mellersta Sverige. Drivs du av att prestera resultat samtidigt som du vill vidareutveckla dina kunskaper är du den vi söker för uppdraget. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med erfarna kollegor, där ni tillsammans delar kunskap, stöttar varandra och strävar efter högsta kvalitet i varje projekt. Arbetsbeskrivning Som svetstekniker arbetar du i en varierad miljö direkt ute hos våra kundföretag med svetsrelaterade uppgifter. I rollen som svetstekniker kommer du bland annat att: • Utbilda och validera inom svetsteknik • Styra svetsarbetet genom att verka som extern svetsansvarig • Genomföra kontroll och provning • Vara specialist och rådgivare Vi söker dig som Vi söker dig som är målinriktad, ambitiös och som har mycket god förmåga att driva på dig själv. Du har bred kunskap inom kvalitetsstyrning av svetsning enligt ISO 3834 och kunskap i utförande av stålkonstruktion enligt EN 1090. Du har en även en djup kunskap i själva svetsprocessen och vana vid att instruera/utbilda. Meriterande är om du innehar IWS/IWT/IWE, certifikat i oförstörande provning enligt ISO 9712 (VT, MT, PT) samt auktorisation för att övervaka svetsarprövningar enligt ISO 9606. Som medarbetare hos oss får du stor möjlighet att med dina egna insatser påverka både din och Monticos utveckling. Löpande kompetensutveckling för dig är en självklarhet. För att trivas i tjänsten behöver du kunna arbeta i en rörlig miljö där du har handlingsfrihet och befogenhet att själv fatta beslut. Det är viktigt att du kan samarbeta med andra och har ett intresse för samverkan och dialog. Då uppdraget innebär arbete hos våra kundföretag måste du vara beredd på en hel del resande. Våra kunder finns i södra och mellersta Sverige. Övernattningar på annan ort förekommer - antalet nätter beror på din bostadsort. Då dokumentation är en del av jobbet behöver du använda dator som ditt arbetsredskap och du uttrycker dig obehindrat på svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav för tjänsten. Då resor är en stor del i arbetet har du möjlighet att ta ut en tjänstebil. Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Vi påbörjar urvalsarbetet under vecka 32 och kontaktar därefter kandidater för telefonintervju.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Production Quality Engineer
SAAB AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Passionate about making ideas a reality? Join our welcoming world of tech and let your ideas soar. Your role Be a part of the global aerospace industry, working with production quality at Saab Aerospace Systems in Linköping. We supply both internal and external customers like Airbus and Boeing with wing structures, movables and doors. The Production Quality Engineer is responsible for quality assurance in Aerospace Systems production. The role includes planning, implementation and monitoring of quality related activities in order to maintain or improve the productions quality performance as well as handling non-conformities. The main tasks: * Develop and/or maintain the production quality performance * Secure compliance to quality requirements throughout production * Handling non-conformities * Corrective actions management * Continuously analyze, identify and initiate improvements to part design, industrial setup, internal work processes Your profile What we are looking for is someone with a high level of relevant education and/or experience from a very similar occupation. The big variety of products and parts calls for someone that has no problem of learning and understanding manufacturing techniques, products and customer requirements/expectations. Multiple interfaces, between organizations within Aerostructures, should feel exiting for someone applying for this position. Required skills: * Master degree or minimum five years of relevant experience (quality) * Excellent communication skills in English, verbal and written * Experience in using quality technology tools for problem solving (six sigma etc) * Experience in reading design data i.e. drawings, models etc Desired skills: * Experience from commercial aerospace * Experience in working close to production * Mechanical engineering background with focus on quality and manufacturing techniques * Certified Black Belt * Experience in First Article Inspection review This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ​ Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Farmaceut till sjukvårdsfarmaci

Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det handlar om att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Du kommer bland annat att arbeta med vårdnära farmaceutiska tjänster inom Verksamhets-område Läkemedel. Din tid spenderar du på en eller flera avdelningar och utformar ditt arbete utifrån klinikens behov. Arbetsuppgifterna kan bestå av bland annat läkemedelsbeställningar till läkemedelsförråden, sortimentsrevideringar tillsammans med avdelningens läkemedelsansvariga sjuksköterskor, bistå sjuksköterskor så att läkemedel finns tillgängliga vid tablettdelning och ge råd om läkemedel. Syftet är att avlasta sjuksköterskorna och öka patientsäkerheten samt ge utrymme för sjuksköterskorna att i större utsträckning finnas där för patienterna. Vi samarbetar inom hela Verksamhetsområde Läkemedel och arbetar tätt mellan enheterna. Detta kan innebära att du även jobbar med andra arbetsuppgifter som till exempel läkemedelsberedning eller administrativa arbetsuppgifter kopplat till regionens läkemedelshantering. Vid läkemedels-beredningen tillverkar vi individanpassade läkemedel, både cytostatika och övriga sterila läkemedel i form av till exempel infusioner, sprutor och ambulatoriska system. Vi söker nu efter medarbetare som har ett genuint intresse av att hjälpa kollegor inom vården och utföra tjänster med hög kvalitet. Vi utformar vårt arbete löpande efter vårdens behov i fokus. Dina närmsta kollegor som du delar arbetsuppgifter med är apotekare, receptarier och apotekstekniker. Du trivs bra med att jobba med människor och är engagerad och hjälpsam både i mötet med vårdens medarbetare och i samarbetet med dina kollegor. Utmaningar och förändringar ser du som möjligheter till förbättringar och utveckling. Tillsammans med erfarna medarbetare kommer du att växa i din roll som apotekare eller receptarie och fortsätta att driva vår verksamhet framåt i den hastighet som krävs för att möta vårdens krav. Arbetsgrupp Verksamhetsområde läkemedel har genomgått en lång rad förändringar under flera års tid och ökat flerfaldigt i omfång och uppdrag. VO läkemedel omfattar tre enheter: klinisk farmakologi, sjukvårdsfarmaci och sjukhusapoteket och har medarbetare på alla tre sjukhusen i länet. VO läkemedelsverksamhet omfattar även forskning och utbildning på både grund- och fortsättningsnivå, i linje med universitetssjukvårdens uppdrag. Om dig Du är legitimerad apotekare eller receptarie. Du har antingen jobbat några år eller är nyutexaminerad. Introduktion och upplärning anpassas utifrån din studie- och yrkesbakgrund. Flytande svenska, C1 eller C2 är ett krav. Ditt arbete kännetecknas av noggrannhet och kvalitetsmedvetenhet. Du är strukturerad och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt och noggrant sätt. Du kan se helheten och har lätt för att anpassa dig vid ändrade förutsättningar och är lösningsorienterad. I relation med andra är du uppmärksam och tillmötesgående, samt lyhörd för vårdens och andra verksamheters behov. Du har god samarbetsförmåga och kan på ett prestigelöst sätt arbeta i team samtidigt som du utan problem kan utföra arbetet självständigt. Du förväntas vara engagerad, initiativtagande och tillsammans med övriga medarbetare bidra till att utveckla verksamheten. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen. Det är meriterande om du jobbat vårdnära eller med läkemedelstillverkning tidigare. Det är även meriterande om du har erfarenhet som dialyssakkunnig. Ansökan och anställning Vi erbjuder två tjänster på 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Supplier Quality Engineer- Senior eller nyexaminerad?
SAAB AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din Roll Bli en del av den globala flygplansindustrin och arbeta med vår leverantörskvalité inom Saab Aerospace Systems i Linköping! Vi arbetar med kunder som Airbus och Boeing och med leverantörer i bland annat USA, Indien, Europa. Vi söker nu erfarna medarbetare inom vår sektion för Leverantörskvalitet och eller nyexaminerade civilingenjörer inom tex maskinteknik med inriktning kvalitets- och verksamhetsutveckling. Som Supplier Quality Engineer är du ansvarig för att löpande förbättra och bibehålla kvalitén hos våra leverantörer och på våra artiklar. I din roll ingår bland annat att: * Arbeta proaktivt med att förutse och förhindra kvalitetsproblem hos leverantör genom att arbeta med ständiga förbättringar * Säkra efterlevnad av Saabs och våra kunders kvalitetskrav genom hela leverantörskedjan. * Hantera korrigerande åtgärder * Delta i leverantörsteam * Kontinuerligt analysera, identifiera och initiera förändringar med fokus på kvalité. * Tillsammans med Strategiskt inköp utvärdera, godkänna och välja leverantörer * Granska dokument vid första leverans. * Agera på avvikelser hittade på Saab som är leverantörsorsakade Din profil Vi letar efter dig som har en relevant utbildning alt. erfarenhet från en liknande roll. Den stora floran av inköpta artiklar kräver en person som vill lära sig att förstå tillverkningsprocesser, nya artiklar och nya kund- och Saabkrav. Att ha många gränssnitt både internt på Saab och med våra kunder ska kännas motiverande och spännande! Resor utomlands är ett inslag i rollen då du ibland behöver vara på plats hos våra leverantörer för att se deras verksamhet och förstå våra gemensamma utmaningar. Du är nyfiken, jobbar metodiskt och samtidigt som du är social, lyhörd och trivs att samarbeta med andra. I rollen som Supplier Quality Engineer behöver du ha förmågan att ta egna beslut och lyfta blicken för att se till helheten. Krav på kunskaper och färdigheter: * Relevant högskoleexamen alt. på annat sätt tillgodogjorda kunskaper för rollen * Utmärkta kommunikationsfärdigheter i tal och skrift i både engelska och svenska. * Förmåga att leda och genomföra grundorsaksanalyser * Erfarenhet av att använda verktyg för problemlösning - tex Six Sigma * Erfarenhet av att läsa designdata, tex ritningar och modeller Önskade kunskaper och färdigheter: * Erfarenhet från flygbranschen och EN9100. * Minst 5års erfarenhet från att jobba med internationell leverantörskedja * Erfarenhet av interna och externa revisioner. * Bakgrund inom maskinteknik med fokus på kvalitet och tillverkningsprocesser * Certifierad Black Belt * Erfarenhet av First Article Inspection Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad blir du en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Din placering blir på affärsenhet Aerospace Systems. Affärsenheten utvecklar, industrialiserar och tillverkar flygplansstrukturer med integrerade system för civila kunder såsom Airbus och Boeing samt tillsammans med Boeing för trainer T-7A. Sektionen för Leverantörskavlitet och industrialisering tillhör Inköp. Sektionen har i dag ca 11 medarbetare och kommer att växa under året. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Tekniker till Assemblin Säkerhet
Bravura Sverige AB
Installations- och serviceelektriker

Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Bedömer du att du har en grund att stå på inom brand, inbrott, passage, och/eller CCTV och är redo för nästa steg? I rollen som tekniker ansvarar du för hela processen i olika säkerhetsprojekt! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin Säkerhet. Om företaget Assemblin Säkerhet är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Hos Assemblin Säkerhet finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Assemblin Säkerhet söker nu flertalet tekniker med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som säkerhetstekniker ansvarar du för hela processen i säkerhetsprojekt – från installation, programmering och driftsättning till felsökning, dokumentation och serva säkerhetsanläggningar i service- och entreprenadprojekt. I rollen arbetar du självständigt och nära kunder, leverantörer och kollegor för att leverera lösningar som fungerar i praktiken. Ditt uppdrag handlar om att planera din insats efter uppdragets behov och säkerställa att arbetet följer företagets riktlinjer, policys och affärsplan. Som säkerhetstekniker har du mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet och ska aldrig utföra uppgifter som inte kan göras på ett säkert sätt. Du är en viktig del i vårt systematiska arbetsmiljöarbete och rapporterar risker och incidenter. Du rapporterar till projektledare eller närmaste chef beroende på hur organisationen ser ut där du arbetar. Vi söker dig som har ett starkt säkerhetstänk, är noggrann i ditt arbete och gillar att lösa problem tillsammans med andra. För att trivas i rollen behöver du kunna planera ditt arbete proaktivt och agera affärsmässigt för att skapa värde både för kunden och för oss. Ansvarar för hela processen från installation, programmering och driftsättning till felsökning, dokumentation och serva säkerhetsanläggningar i service- och entreprenadprojekt Självständigt arbete i nära samarbete med kunder, leverantörer och kollegor Planera arbetet efter uppdragets behov och säkerställa att arbetet följer gällande riktlinjer, policy och affärsplan Mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet för att säkerställa kvalitet i resultatet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom el, teknik, larm, säkerhet, data, tele eller IT Erfarenhet av installationsarbete för brand, inbrott, passage, och/eller CCTV Kunskaper i AutoCAD, MagiCAD och ElproCAD B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att lyckas i rollen är du en person som har förmågan att planera och driva dina uppgifter framåt och att du värdesätter en hög grad av självständighet i ditt arbete. Du har en väl utvecklad förmåga att lösa problem och har en lösningsfokuserad inställning, där ditt intresse för att samarbeta med andra innebär att du vill bidra till att hjälpa dina kollegor. Vi tror också att du har förmågan att skapa struktur i ditt arbete och att vidhålla det du planerat, vilket skapar möjlighet för dig att förhålla dig till ändringar som sker under arbetsdagen och att revidera din struktur. Övrig information Start: Enligt överenskommelse  Plats: Kontoret i Jönköping, Linköping, Ljungby, Norrköping, Nyköping, Skövde, Södertälje och Värnamo Lön: Enligt överenskommelse  Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin Säkerhet och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin Säkerhet som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.  Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

17 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2025
CNC-operatör inom komposit
SAAB AB
Övriga maskin- och processoperatörer vid stål- och metallverk

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll I rollen som CNC-operatör på kompositavdelningen kommer du tillsammans med ditt team utföra arbete i CNC-maskiner. Avdelningen ansvarar för tillverkning, kvalitet och leverans av artiklar. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av NC-bearbetning samt verifiering av artiklar, gradning och övervakning. I rollen ingår det även truckkörning. Teamet ansvarar för kvalitet, leverans och effektivitet kopplat till våra produkter. Tillsammans är du och teamet också en viktig del i vårt arbete med ständiga förbättringar. Rollen kräver också ett tätt och prestigelöst samarbete med närstående avdelningar och stödfunktioner. Din profil Vi söker dig med intresse för teknik och tillverkning och ser gärna att du har verkstadsvana sedan innan. Vi söker dig som är en lagspelare som värdesätter en god stämning. Som person ser vi att du kan ta egna initiativ, är ansvarsfull, noggrann och värdesätter god kvalitet på ditt arbete. Ett krav för tjänsten är utbildning och/eller erfarenhet av CNC-tillverkning. Meriterande för tjänsten är även truckbehörighet A+B. Du har god datavana, meriterande är erfarenhet av affärssystemet ERP. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska. Tjänstort är Tannefors i Linköping och arbetstiden kommer vara förlagd på tvåskift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här Med tanke på den kommande semesterperioden kan du förvänta dig återkoppling på din ansökan efter sommaren. Om du tycker att tjänsten låter intressant är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Konstruktör till Assemblin Säkerhet
Bravura Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Har du dessutom arbetat med konstruktion och är redo för nästa steg? I rollen som konstruktör ansvarar du för projektering av brandtekniska liksom säkerhetssystem i allt från kommersiella fastigheter till industribostäder där du får kombinera teknisk precision med praktiskt ansvar.  Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin Säkerhet. Om företaget Assemblin Säkerhet är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Hos Assemblin Säkerhet finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Assemblin Säkerhet söker du flertalet konstruktörer med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som konstruktör tar du fram tekniska lösningar för brand- och säkerhetsinstallationer i olika typer av byggprojekt – nyproduktion, ombyggnad och tillbyggnad där du ansvarar för att upprätta ritningar och handlingar. Du omvandlar beställarens behov till genomförbara lösningar och har ett öga för både funktion och ekonomi. I rollen ingår att ta fram teleregistrering, installationsunderlag och slutdokumentation i projekten. Du samverkar med projektledare och tekniker för att ta fram lösningar och föreslå förbättringar där det finns utrymme att optimera. Du ser till att arbetet följer gällande normer och standarder, och kvalitetssäkrar konstruktionen mot projektets ursprungliga krav. Du arbetar nära projektledare, tekniker och kunder – både i det dagliga arbetet och vid projektspecifika möten. Rollen kräver noggrannhet, teknisk förståelse och en förmåga att samarbeta. I rollen rapporterar du till filial-, plats- eller avdelningschef beroende på hur teamet är organiserat. Vi söker dig som trivs i rollen som teknisk problemlösare, som vill ha ansvar och som vill bidra till att våra installationer håller hög kvalitet – både på ritbordet och i verkligheten. Ta fram tekniska lösningar för brand- och säkerhetsinstallationer i projekt för nybyggnation, ombyggnation och tillbyggnation Omvandlar beställarens behov till genomförbara lösningar med öga för funktion, ekonomi och energieffektivitet Ta fram teleregistrering, installationsunderlag och slutdokumentation i projekten Säkerställer att arbetet följer normer och standarder samt kvalitetssäkrar konstruktionen mot projektets ursprungliga krav Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från säkerhetsbranschen Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Kunskaper i AutoCAD, EasyCAD, MagiCAD, ElproCAD och ELKODA Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift För att lyckas i rollen är du självgående och har förmågan att planera och strukturera ditt eget arbete. Du hanterar flera uppgifter samtidigt och är en nyfiken problemlösare som uppskattar samarbete och drivs av nya utmaningar. Rollen kräver en stark förmåga att utveckla kundanpassade lösningar och att arbeta självständigt även om du ingår i ett team som leds av kunden. Flexibilitet, affärssinne och vilja att bidra till kundens framgång är också viktiga egenskaper för denna tjänst. Övrig information Start: Enligt överenskommelse  Plats: Kontoret i Lidköping, Linköping, Ljungby och Värnamo Lön: Enligt överenskommelse  Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin Säkerhet och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin Säkerhet som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

17 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2025
Jobba inom äldreomsorgen i Linköping i höst!
Dedicare Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Dedicare söker sjuksköterskor   Just nu söker vi flertalet sjuksköterskor för arbete inom äldreomsorgen i Linköping i höst. Vi söker dig som kan jobba kväll och dag. Heltid eller delad period.  Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål?Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.   Kvalifikationer  Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet.  Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.  Erfarenhet av arbete inom äldreomsorg Personliga egenskaper  God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo.   Vi erbjuder  Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:  Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag  Du får en lön som är synonym med dina prestationer  Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens  Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef  Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter  Ansökan  Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025