Administratör med samordningsansvar till Infocenter
Linköpings Universitet
Kontorsreceptionister

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Vill du ge våra studenter, anställda och besökare ett gott bemötande och få dem att känna sig välkomna? Har du förståelse för service och dess möjligheter att skapa goda och trivsamma miljöer? Tycker du om att arbeta med administration och utveckla de administrativa processerna? Tycker du om att möta många människor och ge hög nivå av service? Då erbjuder vi ett spännande och omväxlande jobb i vårt Infocenter! Om jobbet Som administratör i Infocenter blir du en central del av universitetets ansikte utåt. Här möter du studenter, medarbetare och besökare i reception, telefonväxel och via vårt ärendehanteringssystem – och du är ofta den första kontakten med universitetet. Du arbetar lösningsfokuserat och kommunikativt i varje möte, oavsett kanal. Du söker information, vägleder, lyssnar och följer upp – och när du inte har svaret själv, ser du till att frågan hamnar rätt. Dina dagar är varierade och du anpassar ditt bemötande efter situation och individ. Du är också med och utvecklar våra arbetssätt genom att bidra med idéer och förbättringsförslag. Utöver det dagliga arbetet i Infocenter har du även ett särskilt uppdrag som campussamordnare. Det innebär att du har ett övergripande ansvar för att helheten fungerar smidigt på just ditt campus. Du är en viktig länk mellan medarbetare, ledning och andra delar av universitetet – och du bidrar till att vi arbetar mot gemensamma mål. I rollen ingår att samordna, stötta och tänka strategiskt kring både arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Du skapar sammanhang där teamet kompletterar varandra, där ansvar fördelas utifrån styrkor och där alla känner sig delaktiga och sedda. Du fungerar som ett kommunikationsnav, identifierar kompetensbehov och bidrar till teamets utveckling. Kort sagt – du är en drivande kraft i att skapa en hållbar, inkluderande och professionell arbetsmiljö.  Om dig Vi söker dig som ser möjligheter till förbättring – både i det dagliga arbetet och i verksamheten som helhet. Du har en god förmåga att möta människor utifrån deras behov och är samtidigt en lösningsorienterad och effektiv problemlösare. Du tar ansvar, arbetar strukturerat och kan prioritera när tempot växlar. Din kommunikativa förmåga är stark – du visar intresse för andra, ställer frågor, delar med dig av dina kunskaper och samarbetar gärna med kollegor. Du behåller lugnet även i pressade situationer och agerar med personlig mognad i kontakten med både kollegor och andra du möter. Vi tror att du har ett genuint engagemang för service. Du bemöter människor med värme, omtanke och professionalism – och du gör gärna det lilla extra när det behövs. Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, har ett öppet sinne och vågar tänka nytt. Med din positiva energi och sociala förmåga skapar du en välkomnande atmosfär där andra känner sig sedda, trygga och lyfta – oavsett om det gäller ett enkelt ärende eller en mer komplex fråga. Vi vill att du har: • arbetslivserfarenhet inom service/funktioner som har service som del i sitt arbete (exempelvis kundservice, telefonväxel eller reception) • erfarenhet av informationssökning • mycket goda kunskaper i både tal och skrift på svenska • goda kunskaper i både tal och skrift på engelska • god datorvana • gymnasieexamen eller motsvarande Det är meritande om du har: • erfarenhet av att arbeta som handläggare i ett ärendehanteringssystem • erfarenhet av digitala kundtjänstlösningar  • högskoleutbildning • deltagit i utvecklingsprojekt • erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet Din arbetsplats Infocenter är den naturliga ingången till Linköpings universitet. Infocenter finns på tre campus på två orter. Hit kan studenter, anställda, besökare och allmänhet vända sig för att få hjälp. Infocenter kan hjälpa till med studieadministrativa frågor, ge viss IT-support och ge allmän information om universitetet. Idag är Infocenters öppettider 8.00-16.30 vardagar. Du ingår i ett arbetslag enligt ett roterande schema för de tre huvuduppdragen: reception, växel ärendehantering. Din placering är Linköping, men du kan också arbeta från Norrköping vid behov. Vid speciella tillfällen kan arbete på kvällstid eller klämdagar förekomma. Om anställningen Heltid. Tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.  Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 9 juli 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Amanuenser till masterkurser inom maskininlärning och R-programmering
Linköpings Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Amanuenser sökes till timarvoderade uppdrag vid Institutionen för datavetenskap. Om jobbet Vi söker upp till tio amanuenser som ska stödja examinatorer i masterkurser inom maskininlärning och R-programmering under höstterminen 2025 (med möjlighet till förlängning). De huvudsakliga arbetsuppgifterna består i att assistera studenter under laborationer och eventuellt övningar, samt att ge återkoppling på inlämningsuppgifter. Undervisningen sker på engelska. Vid en eventuell förlängning till vårterminen 2026 kan arbetsuppgifterna utökas till att omfatta stöd i ytterligare kurser inom statistik, programmering och maskininlärning. Om dig För att kunna anställas som amanuens måste du vara antagen till högskoleutbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Ett krav för att kunna erhålla anställning är att du kan visa upp dokumenterade goda ämneskurser inom de områden som de aktuella kurserna behandlar. Det är ett krav att behärska engelska i tal och skrift. Det är även meriterande om du studerar vid Linköpings universitet. Din arbetsplats Institutionen för datavetenskap (IDA) grundades 1983 men våra rötter går tillbaka till tidigt 1970-tal. Det är en av de största datavetenskapliga institutionerna i norra Europa. Vår forskning täcker ett brett spektrum av områden, från grundläggande datavetenskap till tillämpade områden. Den omfattande forskningen påverkar även vår grund- och forskarutbildning, vilket leder till att vi ger kurser inom flertalet civil- och högskoleingenjörsprogram, samt programmen inom innovativ programmering, kognitionsvetenskap och statistik. Läs mer: liu.se/ida  Du kommer arbeta tillsammans med en eller flera lärare på avdelningen STIMA (Statistik och maskininlärning) med att stötta studenter inom regression och tidsserieanalys. Om anställningen Omfattningen på arbetsuppgifterna samt starttid bestäms efter överenskommelse. En anställning som amanuens regleras i 5 kap. Högskoleförordningen. Lön och förmåner Lön enligt LiU:s centrala avtal om amanuenslön. Anställningen är timavlönad. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 9 juli, 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. ök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Amanuens inom statistik
Linköpings Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Amanuenser sökes till timarvoderade uppdrag vid Institutionen för datavetenskap. Om jobbet Vi söker upp till sex amanuenser, som vid behov och överenskommelse, kommer att assistera kursansvariga lärare i kurser inom statistik under HT 2025 (med möjlighet till förlängt uppdrag). Arbetsuppgifterna består främst av att stödja studenter i grundläggande kurser i statistik under laborationer, räknestugor, ev. seminarier samt av rättning av projektarbeten. Vid en eventuell fortsättning under vårterminen 2026 kan uppgifterna utökas till att assistera kursansvariga lärare i andra kurser inom statistik, programmering och maskininlärning Om dig För att kunna anställas som amanuens måste du vara antagen till högskoleutbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Ett krav för att kunna erhålla anställning är att du kan visa upp dokumenterade goda ämneskurser inom de områden som de aktuella kurserna behandlar. Det är meriterande att behärska svenska i tal och skrift. Det är även meriterande om du studerar vid Linköpings universitet. Din arbetsplats Institutionen för datavetenskap (IDA) grundades 1983 men våra rötter går tillbaka till tidigt 1970-tal. Det är en av de största datavetenskapliga institutionerna i norra Europa. Vår forskning täcker ett brett spektrum av områden, från grundläggande datavetenskap till tillämpade områden. Den omfattande forskningen påverkar även vår grund- och forskarutbildning, vilket leder till att vi ger kurser inom flertalet civil- och högskoleingenjörsprogram, samt programmen inom innovativ programmering, kognitionsvetenskap och statistik. Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/ida Du kommer arbeta tillsammans med en eller flera lärare på avdelningen STIMA (Statistik och maskininlärning) med att stötta studenter inom regression och tidsserieanalys. Om anställningen Omfattningen på arbetsuppgifterna samt starttid bestäms efter överenskommelse. En anställning som amanuens regleras i 5 kap. Högskoleförordningen. Lön och förmåner Lön enligt LiU:s centrala avtal om amanuenslön. Anställningen är timavlönad. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 9 juli, 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Sjuksköterska till psykiatriska kliniken
REGION ÖSTERGÖTLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Nyfiken på psykiatrin? Ta chansen att arbeta återhämtningsinriktat med dig själv som ditt främsta verktyg! Vill du vara en del av en verksamhet som är modig och personcentrerad? Psykiatriska kliniken erbjuder givande och spännande kliniskt arbete, bredd och fördjupning av kompetens samt en mängd olika utvecklingsvägar, för alla yrkesgrupper. Psykiatriska kliniken i Linköping är en universitetsklinik med många olika verksamheter. Kliniken består av öppen- och slutenvård samt en akutenhet samt våra mobila verksamheter. Du hittar vår verksamhet i det nybyggda Tinnerbäckshuset på sjukhusområdet, i garnisonsområdet och på Repslagaregatan inne i Linköpings centrum. Titta på klippet och lyssna vad våra medarbetare tycker om att arbeta hos oss längre upp i denna annons och nedan. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Våra slutenvårdsavdelningar är uppdelade utifrån olika specialiteter: Psykos, beroendesjukdomar samt en avdelning där personer med affektiva sjukdomar, ätstörningar och självskadebeteende vårdas. Utöver detta har vi även en utslussnings-avdelning. Som sjuksköterska har du därmed möjlighet att nischa dig inom det område du arbetar med. Det finns även möjlighet att rotera mellan de olika enheterna. Vårdtiderna varierar vilket gör att arbetet består av allt från akutsjukvård till planerade inläggningar. Patienterna har främst psykiatrisk problematik men somatisk samsjuklighet är vanligt förekommande vilket gör att medicintekniska moment är en del av det dagliga arbetet. Från och med vårterminen-2023 erbjuder vi för första gången möjligheten att läsa fristående universitetskursen ”Omvårdnad inom psykiatrisk vård” på arbetstid via Luleå universitet. Kursen som är på 7,5 högskolepoäng sträcker sig över en termin på 25 procent och riktar sig till legitimerade sjuksköterskor som vill fördjupa sina kunskaper i psykiatrisk omvårdnad. Som ny erbjuds du personligt anpassad introduktion samt mentorskap av erfaren sjuksköterska så länge behovet finns. Vi erbjuder ett närvarande ledarskap och du kommer ha stöd från närmsta chef som finns lättillgänglig inne på respektive avdelning. Som sjuksköterska finns många möjligheter att utvecklas och göra karriär inom kliniken. Du erbjuds som anställd både interna och externa utbildningar. Alla sjuksköterskor går till exempel 4 dagars bemötandeutbildning och har möjlighet att få betald vidareutbildning till specialistsjuksköterska i psykiatri via arbetsgivaren, med ett extra lönepåslag på 4 000 kr efter färdig utbildning. Här kan du läsa om vår karriärstege för sjuksköterskor och om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska har du en arbetsledande roll på avdelningen. Utöver dagliga rutiner/arbetsuppgifter som till exempel medicindelning, rond, rapport, och social planering så sker en stor del av jobbet i omvårdnadsarbetet tillsammans med patienterna. Arbetet är kreativt, vi jobbar nära patienten och utgår ifrån dennes resurser och färdigheter. Vår verktygslåda fylls ständigt på med nya redskap. Vi använder tekniker, metoder, förhållningssätt, åtgärder och handlingar som har sin grund i olika kompetensområden, till exempel psykologi, psykoterapi, fysioterapi och arbetsterapi.  Våra sjuksköterskor vill utvecklas och kliniken har därför satsat på stärkt omvårdnadskompetens. Vi har senaste åren låtit våra sjuksköterskor ta ansvar och styra utvecklingen av omvårdnad och arbetar för att den senaste forskningen ska vara begriplig och användbar i vår kliniska vardag. För att ständigt utvecklas både i vardagen och på längre sikt har vi flertalet forum för reflektion, däribland reflektionsträffar, handledning men också daglig spegling efter arbetspassets slut. Sedan ett år tillbaka arbetar vi med implementering av ett återhämtningsinriktat arbetssätt, och vi ser redan hur vården har gått från ett mer traditionellt förhållningssätt till att drivas av en alltmer flexibel och personcentrerad vård där patientens upplevelse och behov är alltid är vår utgångspunkt. Detta gör i sin tur att det vardagliga arbetet blir mer meningsfullt och utvecklande. Vi arbetar i en trygg och tillåtande miljö där både personal och patienter har kommit varandra närmare. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av psykiatrisk vård och/eller specialistsjuksköterskeexamen ses som meriterande, men tevka inte att söka även om du saknar psykiatrisk erfarenhet. Med nyfikenhet och en önskan om att göra det bästa för patienten kommer du utvecklas och lära tillsammans med oss! Du drivs av och värdesätter att få arbeta personcentrerat, är flexibel och tycker om att arbeta kreativt i omvårdnadsarbetet. Du vill arbeta där dina personliga egenskaper och resurser tas tillvara. Ansökan och anställning Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
1-2 postdoktorer i statsvetenskap
Linköpings Universitet
Universitets- och högskolelektorer

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Dina arbetsuppgifter Anställningen som postdoktor i statsvetenskap kommer att inrättas vid Avdelningen för statsvetenskap vid Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling. Innehavaren av anställningen ska i huvudsak bedriva och utveckla forskning som knyter an till ett nytt forskningsprogram vid avdelningen med namnet ”Offentliga institutioner på armlängds avstånd - garanter för demokratins överlevnad och utveckling”. I en tid där demokratiseringsprocesser runt om i världen avstannar och demokratiska normer är på tillbakagång även i väletablerade demokratier vänds i detta forskningsprogram blicken mot de offentliga institutionerna som har en viktig roll som ett skyddsvärn mot politisering och auktoritära krafter. Forskningsprogrammet är inriktat på att studera den roll som domstolar, universitet och offentlig förvaltning har i det demokratiska politiska systemet, både ur ett internationellt och svenskt perspektiv och med olika teoretiska och metodologiska ansatser. Anställningen som postdoktor inom detta program innefattar både egeninitierad forskning och samverkan med andra forskare på avdelningen. Den specifika inriktningen på anställningen kommer att fastställas i samråd mellan den kandidat som anställs och avdelningen. Som postdoktor kommer du i huvudsak att bedriva forskning. Även undervisning kan ingå i arbetsuppgifterna, dock till högst en femtedel av arbetstiden. Vi förväntar oss att du är aktiv inom forskningssamhället, deltar i avdelningens verksamhet – såsom medarbetarmöten, seminarier och workshops - deltar i forskningsprojekt och kommunicerar resultat via akademiska publikationer. Dina kvalifikationer För att vara behörig till anställning som postdoktor har du avlagt doktorsexamen i statsvetenskap eller närliggande samhällsvetenskapligt ämne eller har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen i någon av dessa ämnen. Din examen ska vara avlagd senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. Främst bör den komma ifråga som har avlagt doktorsexamen för högst tre år sedan. Vid beräkning av ramtiden om tre år är utgångspunkten sista ansökningsdag. Om det finns särskilda skäl kan den komma i fråga som avlagt doktorsexamen tidigare, exempelvis vid olika typer av lagstadgade ledigheter. Den primära bedömningsgrunden kommer att vara den sökandes dokumenterade vetenskapliga skicklighet samt kvaliteten på den planerade forskningsverksamheten, såsom den beskrivs i forskningsplanen. Vetenskaplig skicklighet visas genom egen forskning som resulterat i vetenskaplig publicering, genom planering och ledning av forskning och forskarutbildning samt genom förmåga att erhålla forskningsanslag. Vetenskaplig skicklighet kan därutöver visas genom förmåga att i forskning uppnå resultat genom samverkan med andra forskare samt genom förmåga att informera om forskning. Dokumenterad vetenskaplig skicklighet i statsvetenskap eller något närliggande samhällsvetenskapligt ämne är ett krav för anställningen. Då undervisning och/eller forskning sker på svenska och engelska är mycket goda kunskaper i både engelska och svenska i tal och skrift är ett krav.  Personliga egenskaper värderas högt vid tillsättningen. Vi söker en person som är strukturerad, initiativtagande och har en förmåga att arbeta såväl självständigt som med andra. Det är meriterande om den sökande har erfarenheter av empiriskt inriktad forskning som är relevant för den forskning som bedrivs inom forskningsprogrammet. Det är även meriterande om den sökande har erfarenhet av att undervisa inom samhällsvetenskapliga ämnen. Din arbetsplats Du kommer att arbeta på Avdelningen för statsvetenskap som är en del av Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling (IEI). Läs mer om vår verksamhet här: Statsvetenskap (STATSV) - Linköpings universitet Om anställningen Anställningen är en tidsbegränsad anställning på två år med möjlighet till förlängning med en sammanlagd anställningstid på högst tre år. Anställningen som postdoktor är på heltid.  Tillträde enligt överenskommelse. Lön och förmåner Universitetet tillämpar individuell lönesättning, lämna löneanspråk i din ansökan. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Du söker denna anställning genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Din ansökan ska vara Linköpings universitet tillhanda senast den 4 september 2025. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag beaktas ej. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
4 september 2025
Sektionschef till Miljötålighetsteknik
SAAB AB
IT-chefer

Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Vill du leda en verksamhet som säkerställer att ett av världens mest avancerade stridsflygplan klarar av de mest extrema miljöerna? Vi söker nu en chef till Miljötålighetsteknik - en sektion inom BU Gripen som har en central funktion i att stötta hela Aeronautics med miljötålighetsexpertis. Verksamhetsområdet Strukturanalys står inför en spännande och utmanande framtid - där vi fokuserar på att utveckla vår kapacitet långsiktigt, säkerställa framtida kompetens och samtidigt hantera flera parallella produktutvecklingsprogram i olika faser. Som ledare behöver du således både hantera det operativa arbetet och samtidigt ha förmågan att lyfta blicken för att arbeta långsiktigt och strategiskt. Som sektionschef inom miljötålighetsteknik verkar du i en komplex utvecklingsmiljö med många gränssnitt och kontaktytor. Du har en central roll i att koordinera och stödja din sektion i miljötålighetsarbetet över flera produktutvecklingsprogram, från tidiga faser till färdig produkt. Teknikområdet är brett och kräver en balans mellan spetskompetens och bred kunskap inom miljötålighet. Du säkerställer att din sektion har rätt kompetens, metodik och verktyg för att möta framtidens behov. Som en del av ledningsgruppen för Strukturanalys har du ett viktigt ansvar; att leda verksamheten inom din egen sektion samtidigt som du bidrar till utvecklingen av områdesövergripande frågor. Din profil Vi söker dig som är en erfaren och engagerad ledare med en teknisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå. Som person är du drivande, van vid att påverka och ta ansvar. Du har en god kommunikativ förmåga och är resultatorienterad. Du ser det som naturligt att tillsammans med dina medarbetare ständigt utveckla och förbättra verksamheten. Du har en förmåga att coacha, delegera och inspirera, vilket skapar en miljö där medarbetarna tar initiativ och ansvar och aktivt bidrar till verksamhetens framgång. Det är en stark fördel om du har tidigare kunskap och erfarenhet inom miljötålighet eller från komplex systemutveckling, gärna inom flyg- eller försvarsindustrin. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juli 2025
Geohandläggare till Flygsektionen vid Helikopterflottiljen
Försvarsmakten
Planerare och utredare m.fl.

Geohandläggare, flygoperationellt underlag.   Som anställd kommer du att jobba på Flygsektionen som tillhör helikopterflottiljstabens Genomförandeavdelning (A3). Avdelningen ansvarar för ledning av förbandsproduktionen inom Helikopterflottiljen samt leder flottiljens insats och beredskapsuppdrag. Flygsektionens uppgift är att utgöra ett stabsstöd åt de Lokala Flygcheferna. Du kommer att jobba inom flygfunktionen i nära samarbete med piloter som tjänstgör som flygsystemhandläggare inom sektionen.   Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Samordna dataförsörjningen till våra helikoptersystem, planeringsstationer och övriga plattformar. Stödja helikopterflottiljens enheter avseende det flygoperationella underlagets tillgänglighet. Stödja helikopterflottiljens enheter med geografisk information och utbildning. Producera kartor som underlag till planer och att tjäna som beslutsunderlag i helikopterflottiljstaben. Företräda och vara helikopterflottiljens kontakt med Luftfartsverkets och Lantmäteriets stödenheter. Företräda helikopterflottiljen som sakkunnig i frågor som rör dataförsörjning till våra helikoptersystem.     Kvalifikationer: Gymnasieexamen Svensk medborgare     Meriterande: Goda IT-kunskaper, gärna avseende digital geografisk information Kunskaper om luftfart generellt. Erfarenheter av administrativ tjänstgöring.   Personliga egenskaper: Som person trivs du i stabsmiljö, är självgående och tar ansvar för din uppgift. Du har lätt för att lära dig nya programvaror och en fallenhet för problemlösning. Din kontakt med andra myndigheter och underställda enheter sker med god social kompetens och du har förmåga att kunna se helheten.   God samarbetsförmåga och god pedagogisk förmåga är av vikt i tjänsten. Du relaterar till dina medarbetare på ett lyhört och situationsanpassat sätt samt kommunicerar och löser utmaningar på ett konstruktivt vis.   Vi erbjuder: Självständigt arbete som lämnar stort utrymme för bra balans mellan arbete och privatliv.   Möjlighet att utbilda sig inom den geografiska informationstjänsten och dess programvaror.   En resultatinriktad arbetsplats med stor öppenhet. Övrigt: Anställningen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse och inleds med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid, schemalagd arbetstid Arbetsort: Linköping Nivå: Civil   Fackliga företrädare OFR/O, Mats Häggström Försvarsförbundet, Christoffer Willers Saco-S, Suzanne Ericsson SEKO, Urban Hellqvist   Samtliga nås via växel: 013283000   Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt. Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer. Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Enhetschef
Falck Ambulans AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Falck Ambulans erbjuder tjänster inom prehospital akutsjukvård och utför ambulansverksamhet i Östergötland. Våra verksamheter kännetecknas av att alltid sätta patientens bästa i centrum, en hög kvalitet, en väl utvecklad arbetsmiljö och fokus på utveckling av ambulanssjukvården. Är du en trygg och erfaren ledare som vill utveckla en viktig verksamhet? Drivs du av att stötta människor och företag att nå sin fulla potential? Låter det spännande att jobba med ett nära och coachande ledarskap i en händelserik och omväxlande operativ verksamhet? Nu söker Falck en engagerad Enhetschef till Östergötland! Som enhetschef på Falck ambulansverksamhet i Östergötland är du del av en Skandinavisk organisation och en verksamhet med korta beslutsvägar, möjlighet att bidra till utveckling av verksamhet, arbetsmiljö och arbetssätt. I tjänsten ingår personal-, ekonomi-, kvalitets-, drifts-och arbetsmiljöansvar. Ditt uppdrag är att säkerställa en resurssmart, optimerad och kvalitetssäkrad leverans i en 24/7 verksamhet där du jobbar nära tre andra enhetschefer, en bemannings-och schemaplanerare samt en controller och HR. En viktig del av rollen är att skapa en säker och utvecklande arbetsmiljö för Falcks medarbetare samt leda arbetet med att ständigt förbättra enhetens nyckeltal och leveransen av tjänsterna enligt uppdragsgivarens krav och förväntningar. Vi söker dig som har: En akademisk examen inom vård och omsorg, HR, socialt arbete, ekonomi eller annat som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt och som kan passa för rollen. Du ska ha några års chefserfarenhet med personalansvar, gärna från liknande verksamhet. Vi ser det som starkt meriterande om du har en ledarskapsutbildning, erfarenhet av verksamhetsstyrning och arbetsrätt. • God kunskap inom arbetsmiljö och systematiskt arbetsmiljöarbete gärna från 24/7 verksamhet. Arbetsmiljö kommer bli ett av dina fokusområden i chefsgruppen. • Erfarenhet av förändringsledning inklusive arbete med team- och grupputveckling • Erfarenhet och god kunskap av ekonomi/budgetarbete • Förståelse av schemaplanering och bemanning kopplat till ekonomi och arbetsmiljö • God vana och kunskap att hantera olika systemstöd • Erfarenhet av kvalitets och utvecklingsarbete gärna från en ISO certifierad organisation. • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift För att lyckas i rollen tror vi att du: • Drivs av att utveckla, stödja och coacha/motivera dina kollegor och medarbetare och samarbeta för att nå verksamhetens mål • Lätt sätter dig in i nya arbetsuppgifter, du är strukturerad och kan prioritera och trivs att arbeta i en aktiv och varierande miljö med mycket medarbetarkontakt • Skapar och utvecklar goda relationer genom att vara kommunikativ, engagerad, positiv och lyhörd, men också beslutsam och tydlig i ditt ledarskap • Är lösningsfokuserad och trygg vid att fatta egna beslut, samtidigt som du förstår att du är en del av en organisation med riktlinjer och processer. • Delar våra värderingar: - Vi bryr oss om - Vi bygger förtroende - Tillsammans skapar vi mer värde Vi erbjuder dig • Att vara med och påverka i ett globalt ledande bolag inom hälsa -och akutinsatser med privata ägare som säkrar fortsatt utveckling och expansion samtidigt som de stödjer oberoende vetenskaplig forskning. • Att bli en del av Falcks förändringsresa där vi jobbar aktivt med att utveckla områden som ledarskap och arbetsmiljö. Du kommer att få delta Falcks globala ledarskapsutvecklingsprogram som rustar dig för ett värderingsstyrt ledarskap enligt modern organisationsteori. • En kultur som genuint genomsyras av hjärta och omsorg samtidigt som du jobbar målstyrt mot verksamhetskritiska resultatindikatorer • Ett tillitsbaserat och inkluderande ledarskap • Kollektivavtal med bra förmåner Övrigt Du rapporterar till Regionchef Anna Sandstedt. Tjänsten är placerad i Linköping/Åtvidaberg men innebär viss mobilitet mellan enheterna i Östergötland, vilket innebär att du måste ha körkort och tillgång till egen bil. Tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Tjänstgöringsgrad 100%. Är du intresserad? Vid frågor är du välkommen att kontakta Regionchef Anna Sandstedt på [email protected] Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan. Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Teletekniker Radio
Försvarsmakten
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Om tjänsten Vi söker en ny medarbetare som Teletekniker inom Radio till FMTIS genomförandeavdelning (GA) i Linköping.  Om enheten Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband (FMTIS) har ett samlat ansvar för drift, underhåll och förvaltning av ledningsstödsystem i Försvarsmakten. FMTIS verkar kontinuerligt i fred, kris och krig och vi finns på fler än 30 orter över hela Sverige. Du kommer att tillhöra Genomförandeenhet Syd (GE Syd) med placering Linköping vid Linköpings Garnison, och verka inom genomförandeavdelning Linköping. Genomförandeavdelningen har i dagsläget ca 30 medarbetare och är uppdelade i verksamhetsområdena IT, Tele och Teknisk bevakning. Då Försvarsmakten växer och vi får fler och mer komplexa uppgifter behöver vi utöka vår avdelning med ytterligare tekniker inom tele området. Huvudsakliga arbetsuppgifter  Som tekniker inom Radio ingår du i Telesektionen inom GA Linköping och är direkt underställd sektionschefen. Arbetet innebär bla: • Utföra tillsyner, reparationer, avhjälpande- och förebyggande underhåll på Försvarsmaktens olika radiosystem såsom tex marinradio och flygradio. • Utföra arbeten enligt tekniska ordrar. • Stötta övriga teknikområden inom FMTIS vid behov. • Genomföra utbildningar och delta i samverkansmöten. • Delta i Försvarsmaktens och FMTIS övningsverksamhet. • På sikt utvecklas inom ytterligare teknikområde. Resor och övernattningar i tjänsten förekommer då arbetet utförs till stor del vid Försvarsmaktens yttre anläggningar. Arbetet utförs till viss del i master och torn, klätterutbildning för höjdarbete kommer att genomföras under provanställningen. Läkarundersökning med godkänt krav genomförs innan anställning Kvalifikationer • Arbetslivserfarenhet och utbildning inom aktuellt teknikområde eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. • Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift • B-körkort manuell växling. • God fysisk förmåga • God datorvana  Meriterande • Militära förarbevis • Genomförd militär grundutbildning • Tidigare erfarenhet av höjdarbete i torn & mast • Arbetslivserfarenhet och utbildning inom el/mekanik/telekommunikation/hydralik eller motsvarande • Erfarenhet av radiokommunikation  Personliga egenskaper Vi söker en driven, teknisk intresserad person med god samarbetsförmåga som är van att ta stort ansvar. Du är serviceinriktad, stresstålig och har förmågan att kunna sätta dig in i olika tekniska system. Du kan samarbeta och även arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Vi erbjuder dig En omväxlande och dynamisk verksamhet där du kan göra skillnad för Sveriges säkerhet En expanderande arbetsplats med stora krav på säkerhet vilket innebär goda utvecklingsmöjligheter och öppnar för intern karriärrörlighet En arbetsplats som värnar om vår värdegrund, Öppenhet, Resultat och Ansvar. Vi slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter. Våra anställda har flera förmåner, bland annat: • Fysisk träning på arbetstid, fria träningskläder och skor samt tillgång till flera träningslokaler och möjlighet att deltaga i tävlingar • Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärönskemål • Bra balans mellan arbete och fritid • Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB samt möjlighet att växla semesterdagar mot pensionsavsättning • Upp till 35 semesterdagar beroende på ålder Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 mån provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Linköping Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse   Upplysningar För upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta Anders Lewander Sektionschef Genomförandeavdelning Linköping För upplysningar angående anställningsvillkor kontakta Rebecca Thörnberg Samtliga nås via vx 08-788 75 00. Fackliga företrädare: OFR/S Martin Sparr OFRO Heikki Videll SACO Agnetha Landquist SEKO Matz Felix Samtliga nås via Försvarsmaktens växel, 08-788 75 00   Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-07-20. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
TechOps Manager

TechOps Manager till Pitch Technologies Vill du ta nästa steg i karriären och leda IT-driften i ett högteknologiskt bolag med internationell räckvidd? Pitch Technologies söker nu en TechOps Manager som vill ta ett helhetsansvar för den interna IT-miljön och samtidigt vara med och forma både rollen och strukturen i en ny organisationsfas. Det här är en möjlighet för dig som idag arbetar som IT- eller driftchef, men också för dig som jobbat några år och är redo att ta steget in i din första chefsroll. Om Pitch Pitch Technologies utvecklar mjukvara och lösningar för simulering - ett sätt att testa, träna och förstå komplexa situationer innan de händer i verkligheten. Genom deras teknik kan människor, system och organisationer samarbeta och fatta bättre beslut. Företagets lösningar används inom områden som försvar, flygtrafikledning, sjukvård, transport och energi. Målet är att hjälpa kunder att skapa en helhetsbild och vara bättre förberedda inför framtiden. Pitch har sin bas i Linköping men verkar internationellt. Den svenska verksamheten omfattar även kontor i Frankrike och England. Företaget har kunder i över 40 länder och har levererat fler än 130 000 licenser världen över. Om rollen Som TechOps Manager har du det övergripande ansvaret för Pitch Technologies interna IT-drift. Du ser till att systemen fungerar stabilt och säkert varje dag och leder ett mindre IT-team. Du samarbetar nära utvecklingsteamen och andra delar av verksamheten, och ser till att IT-stödet bidrar till både effektivitet och innovation. Rollen omfattar både drift och vidareutveckling av infrastruktur, nätverk, lagring och molntjänster. Du leder större förändringsprojekt, säkerställer att IT-policyer och säkerhetsrutiner följs. Du får stort handlingsutrymme och möjlighet att påverka hur IT avdelningen ska fungera framåt. Vem vi söker Vi söker dig som har bred teknisk kompetens och trivs i roller där du får kombinera strategiskt ansvar med operativt arbete. Du har erfarenhet av IT-infrastruktur, nätverk, virtualisering och systemadministration gärna i både Windows- och Linuxmiljöer. Du är trygg i att fatta beslut, har god säkerhetsförståelse och ett lösningsorienterat arbetssätt. Du är van att leda eller koordinera tekniska team och har arbetat nära verksamheten. Det är särskilt meriterande om du tidigare arbetat i en organisation med mjukvaruutvecklingsmiljöer. Förståelse för behov kopplade till utvecklingsverktyg, kodhantering, byggservrar och CI/CD-flöden är värdefull i rollen. Du behöver inte nödvändigtvis ha haft personalansvar tidigare men du har viljan, mognaden och förmågan att växa in i chefsrollen. Arbetsuppgifter I rollen förväntas du: Fatta beslut inom IT-driften för att förebygga eller hantera incidenter. Tilldela roller inom systemadministration. Hantera inköp av IT-utrustning, licenser och tjänster. Bevilja policyundantag där det är tillåtet, i samråd med övriga ledningen. Du har även ett ansvar att delta i säkerhetsarbetet, inklusive att prioritera och agera på Risk Treatment Goals (RTG) som identifieras i interna säkerhetsrevisioner. Vad Pitch erbjuder dig Du får en nyckelroll i ett teknikdrivet bolag där du är med och bygger upp en modern och hållbar IT-struktur. Du arbetar nära både tekniken och verksamheten och är en viktig del i företagets framtida utveckling. Kulturen präglas av samarbete, nyfikenhet och högt förtroende. Placering och ansökan Tjänsten är placerad i Linköping, med möjlighet till hybridarbete. Tillträde sker enligt överenskommelse. Är du nyfiken och vill veta mer? Skicka in din ansökan eller hör av dig för ett första samtal. Vi ser fram emot att höra från dig. Ansvarig rekryterare är Daniel Ekeroth, [email protected]

19 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025