Servicetekniker till ASM Foods
Bravura Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Är du tekniskt kunnig och trivs i en omväxlande roll där varje dag innebär nya utmaningar? Har du dessutom förmågan att tänka snabbt, lösa problem och kommunicera tydligt? I rollen som servicetekniker hos ASM Foods erbjuds du en varierande och utmanande vardag där du spelar en viktig roll i att hålla produktionen i toppform.  Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ASM Foods.   Om företaget ASM Foods AB är en del av Barry Callebaut-koncernen, som är världens största tillverkare av kakao- och chokladprodukter och levererar högkvalitativa ingredienser till livsmedelsindustrin över hela världen. ASM Foods i Mjölby ansvarar för produktion, lagerhållning och distribution till såväl den svenska som den globala marknaden. Här präglas arbetet av ett starkt fokus på kvalitet och effektivitet för att möta den växande efterfrågan på företagets produkter. ASM Foods erbjuder en utmanande, dynamisk samt internationell arbetsmiljö med stora utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter I rollen som servicetekniker hos ASM Foods har du en bred och varierad roll där du arbetar med förebyggande underhåll, felsökning och akuta reparationer av processutrustning. Du är delaktig i det ständiga förbättringsarbetet och har en viktig roll i att säkerställa hög driftsäkerhet. I dina arbetsuppgifter ingår även att genomföra riskbedömningar, följa upp säkerhetsrutiner samt hantera kvalitetsavvikelser. Du blir en viktig del av ett engagerat och sammansvetsat team inom underhållsavdelningen. Tillsammans arbetar ni för att optimera produktionstillgängligheten och delar ansvaret för både miljöarbete och kontinuerliga förbättringar inom verksamheten.  Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Tidigare arbetslivserfarenhet av liknande tekniskt arbete  Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift Meriterande med god förståelse för automatiserade processer och moderna system inom processindustrin Beredskapstjänst ingår i rollen Vi tror att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll och har ett stort tekniskt intresse. Du tar stort ansvar för ditt arbete, säkerställer att du förstår vad som förväntas av dig och är noggrann med att leverera högsta kvalitet. Vidare har du lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter, är serviceinriktad och skapar struktur. Du trivs i en roll där du får utvecklas och är inte rädd för att ta initiativ eller fråga om hjälp. Du är flexibel och stimuleras av en vardag med högt tempo, snabba förändringar och problemlösning.  Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Mjölby Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

19 dagar sedan
Sista ansökan:
22 november 2025
Modersmålslärare
Linköpings kommun
Grundskollärare

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du göra en viktig skillnad och bidra till att göra Linköping till en bättre plats. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Modersmålsundervisning är ett frivilligt ämne med en egen kursplan. Undervisningen ska syfta till att eleverna utvecklar kunskaper i och om modersmålet. Eleverna ska ges möjlighet att utveckla sitt tal- och skriftspråk, få kunskaper om modersmålets uppbyggnad och modersmålets betydelse för det egna lärandet i olika skolämnen. Undervisningen ska ske i sådana former att elevernas personliga utveckling främjas och att deras självkänsla stärks. Modersmålsläraren ansvarar för planering, genomförande, uppföljning och bedömning av kunskaper utifrån kursplan och betygskriterier. Digitala verktyg är en naturlig del av undervisningen och i dokumentationen kring elevens kunskapsutveckling. Från årskurs 6 får eleverna betyg i ämnet modersmål. Din arbetsplats Flerspråkighetsverksamheten tillhör Verksamhetsområde special och stödverksamhet och har ett kommunövergripande ansvar för modersmålsundervisning samt studiehandledning i grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Vi har tillsammans med skolorna uppdraget att ge elever möjlighet att utveckla sin flerspråkighet, mångkulturella identitet och kompetens och öka sin måluppfyllelse. Vi är organiserade i arbetslag, lärgrupper och språkgrupper. Där kan vi tillsammans utveckla verksamheten, byta erfarenheter och stödja nya medarbetare. Vi söker modersmålslärare i bulgariska, estniska, isländska, makedonska, pashto, slovakiska och tjeckiska. Uppdragen är visstidsanställningar under läsåret 2025-2026 och innebär arbete med modersmålsundervisning och studiehandledning på olika skolor i Linköpings kommun. Du som söker Det är meriterande om du som söker tjänsten har behörighet i modersmål enligt Skolverkets definition, lärarexamen och om den pedagogiska utbildningen är utländsk ska den vara validerad av högskoleverket. Det är även meriterande om du som söker har 30 hp i modersmålet. Du ska även ha dokumenterat goda kunskaper i tal och skrift gällande det specifika modersmålet. Du som söker tjänsten ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska språket motsvarande SVA B, då arbetet innebär att kunna sätta sig in i styrdokument, ta del av planeringar, dokumentation och undervisningsmaterial på svenska. Samarbete och kommunikation med lärare på skolorna sker på svenska. Du ska ha erfarenhet av undervisning i svensk skola och ha förtrogenhet med läroplanens mål och värdegrund. Du ska ha vana och kunskap att dokumentera och utvärdera ditt arbete och kunna använda olika digitala verktyg. Behörighet i fler av skolans ämnen är meriterande. Då denna tjänst innebär att arbeta i olika sammanhang krävs att du har god samarbetsförmåga och har god förmåga att skapa kontakter. Du tar ansvar för dina uppgifter och är tillmötesgående i ditt bemötande. Du har god förmåga att arbeta systematiskt, planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vidare har du förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan behålla lugnet i stressade situationer. Att anpassa sättet du förmedlar ditt budskap till mottagaren är självklart för dig och du strävar efter att vara en kunskapsresurs för andra. Du har förmågan att se alla elevers olika behov, tar hänsyn till deras individuella förutsättningar och får elever att växa. Du kan bygga goda relationer till såväl elever och vårdnadshavare som kollegor.   Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: 2025-08-08 Anställningsform: Visstidsanställning Sysselsättningsgrad: 5-30% Antal lediga befattningar: 7 Ref. nr: 15473 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Tillsammans formar vi framtidsstaden Linköping är en av Europas mest innovativa städer och möjligheternas kommun. Med energi, mod och hjärta gör vi vår stad ännu bättre. Vi drivs av nyfikenheten och viljan att hitta nya lösningar. Och av att förgylla vardagen och förbättra livskvaliteten för våra invånare.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Appikationstekniker Grease FV
SAAB AB
Nätverks- och systemtekniker m.fl.

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Du kommer att arbeta inom avdelningen Business Applications inom Group IT och tillhöra sektionen Software Solutions. Sektionen arbetar med IT-lösningar, metodstöd och strategiska frågor kopplade till verktyg och processer som används vid utveckling av programvara. Som applikationstekniker kommer du att ha rollen som förvaltare och utvecklare av våra IT-verktyg och tjänster. Du kommer även hantera krav, metodstöd och teknisk användarsupport mot våra internkunder. Baserat på dina kunskaper kommer du att få vara delaktig i IT-projekt för att införa nya tekniska lösningar samt ingå i ett förvaltningsteam som har uppdraget att se till att applikationerna körs med upprätthållen system- och informationssäkerhet. Det finns stora möjligheter att växa i rollen. Din profil För att trivas i den här rollen tror vi att du är en teamspelare med ett intresse för IT- och informationssäkerhet samt erfarenhet inom mjukvaruutveckling eller systemadministration. Vidare ser vi gärna att du som person drivs av kontinuerligt lärande och vill utvecklas inom olika IT-lösningar. För att lyckas i rollen tror vi att du har: * God erfarenhet av Linux * Förmågan att kommunicera med kund och IT-leverantör * Erfarenhet av programmering (exemplvis Bash och/eller Python) Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av: * CentOS * AlmaLinux * Puppet * Bash * Python Anställningsort: Linköping Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Vi söker trygga och lyhörda assistenter till kvinna i Linköping
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till kund som bor i Linköping. Om jobbet som personlig assistent Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter  Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som:  Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Du behöver vara rökfri. Du måste ha körkort och kunna framföra kundens bil i tjänsten. Om anställningen  Anställningsformen är För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, vardag som helg.  Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

19 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Servicetekniker
Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vill du ha ett fritt och varierande jobb med mycket eget ansvar? Trivs du med att arbeta praktiskt, tekniskt – och gärna på vägarna? Då kan det här vara rätt roll för dig! Om företaget Kardex är en global marknadsledare inom automatiserade lager lösningar. Deras system effektiviserar lagerhantering hos kunder över hela världen. I Sverige är dom ett erfaret serviceteam från Malmö till Gävle– och nu vill dom växa ytterligare. Deras produkter är utformade för att öka produktiviteten, optimera lagringsutrymme och förbättra effektiviteten hos deras kunder. Kardex erbjuder kunder alltifrån enskilda lagerautomater till stora system, integrerade mot t ex robotar och transportörer. Om tjänsten Kardex söker en servicetekniker till deras svenska serviceteam, med utgångspunkt från Linköping med omnejd. Du kommer att arbeta med service och support av deras lagerautomater ute hos kund, vilket innebär att du kommer att resa mycket inom Sverige – med hotellövernattningar som en naturlig del av tjänsten. Hos dom arbetar du både självständigt och i nära samarbete med kollegor över hela landet. Underhåll, felsökning och reparationer Nyinstallationer och flyttar av våra automatiserade lagerlösningar Kundkontakt och teknisk support Du utgår hemifrån och bör bo i eller runt Linköping för att snabbt kunna vara på plats hos kund vid behov. Du kommer vara på resande fot cirka 1 vecka per månad Vi söker dig som Du är tekniskt nyfiken, självgående och trivs med att ta ansvar. Det är meriterande om du har erfarenhet från industrin, särskilt inom hissar. Du har ett naturligt service tänk och uppskattar en roll där kundkontakt är en central del. Då tjänsten innebär en del fysiskt arbete ser vi gärna att du är i god fysisk form. Erfarenhet inom servicetekniker/ hisstekniker / hissmontör B-körkort God fysik (tunga lyft förekommer) God datavana och grundläggande förståelse för nätverkskommunikation Svenska och engelska i tal och skrift  Meriterande Truckkort / saxliftkort Erfarenhet av arbete på höjd Kunskap om PLC-styrningar Bakgrund inom industriservice Erfarenhet från kundnära tekniska roller Intresse för logistik och automation Övrigt Kardex erbjuder dig ett fritt och omväxlande arbete där du får stort eget ansvar och möjlighet att växa i din roll. Hos dom blir du en del av en global och växande organisation med goda utvecklingsmöjligheter. Du får tillgång till servicebil/förmånsbil, dator och telefon, och dom lägger stor vikt vid att skapa en trevlig, informell och stöttande arbetsmiljö där du trivs och kan göra skillnad. Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Stein på [email protected] I denna rekrytering samarbetar Kardex med Kraftsam Rekrytering och Bemanning. Externa rekryteringsbolag och säljare undanbedes vänligen men bestämt.

19 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Produktionstekniker till Sammanbyggnad Robot 15
SAAB AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som produktionstekniker är du en viktig del i länken mellan konstruktion och produktion inom avdelning Engineering. Vår avdelning ansvarar för utveckling, industrialisering och teknisk support av flygande strukturer inklusive systeminstallation till affärsenhetsexterna kunder. Detta uppdrag riktar sig till att förstärka teamet som arbetar med sammanbyggnad Robot 15. I rollen ingår uppgifterna: * Implementera produktförändringar och upprätta arbetsinstruktioner * Utveckla effektiva produktionsmetoder och arbetssätt. * Arbeta med ständiga förbättringar av utrustningar och processer i form av konstruktionslösningar, effektivisering och kvalitetssäkring av processer * Optimera produktionsflöden för effektivitet och kostnadseffektivitet. * Säkerställa hög kvalitet på produkterna. * Samarbeta med kollegor inom Dynamics och andra team. Din profil Vi söker en driven och självgående produktionstekniker med gedigen erfarenhet av produktionsteknik. Har du dessutom erfarenhet från flygindustrin är det meriterande. Du har tidigare arbetat med processoptimering och projektledning inom produktionsteknik. Rollen kräver mycket god datorvana samt goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Erfarenhet av system såsom IFS, 3D Experience Delmia och Catia V5 är meriterande, likaså kunskap inom taktad produktion. För att trivas i rollen ser vi att du är initiativrik, ansvarstagande och har förmågan att driva projekt självständigt. Du är lösningsorienterad, kreativ i ditt arbetssätt och har ett högt kvalitetstänk. Du har en god kommunikativ förmåga och lätt för att skapa och upprätthålla relationer med olika intressenter. Noggrannhet är en självklar del av ditt arbetssätt och du strävar alltid efter att leverera med högsta möjliga standard. Vidare är du en lagspelare som värdesätter gott samarbete och bidrar till en positiv och professionell arbetsmiljö. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

19 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Holmgrens Hyrbil söker biluthyrare

Är du en serviceinriktad person som trivs i en varierande och kundorienterad miljö? Vi söker nu en biluthyrare som vill vara en del av vårt team på Holmgrens Hyrbil.  Om dig Vi söker dig som på ett naturligt sätt skapar goda relationer och är lyhörd och nyfiken gentemot kundens behov. Du är duktig på att skapa mervärde för kunden och har förmågan att behålla fokus och ett gott humör även under mer intensiva stunder. Att vara en god lagspelare är givet för dig, då levererad kvalité är ett kollektivt ansvar vid varje Holmgrens Hyrbil station. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med människor och kundservice. Erfarenhet inom bilbranschen är meriterande men inget krav. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Om jobbet Som Biluthyrare på Holmgrens Hyrbil bistår du med förstklassig kundservice och försäljning på vår biluthyrningsverksamhet.  Arbetsuppgifter   Skapa en optimal kundupplevelse genom att maximera sälj- och servicemöjligheter vid varje kundmöte   Säkerställa att det dagliga arbetet samt uppföljningsarbetet leder till Holmgrens Hyrbils försäljningsmål   Genomföra noggranna fysiska inspektioner av inkomna fordon samt säkerställa att skador registreras och presenteras för kunden Tvätt och underhåll av hyrbilarna  Omfattning: Heltid, 100% med sex månaders provanställning Placeringsort: Linköping Tillträde: Omgående Holmgrens Hyrbilar och vad vi erbjuder Du kommer vara en del av Holmgrens Hyrbil som erbjuder biluthyrning och bildelningstjänster. Holmgrens Hyrbil tillhör Holmgrens Bil koncernen och finns vid Holmgrens Bils anläggningar i södra Sverige. Visionen är att vara en ledande aktör och samarbetspartner i den utveckling som nu sker inom personlig mobilitet. Som anställd hos Holmgrens Hyrbil erbjuds en rad personalförmåner, allt ifrån friskvårdsbidrag till möjligheten att nyttja en fjällstuga i Björnrike. Som anställd hos oss kan du känna dig trygg- vi är anslutna till kollektivavtal! Ansökan Ansök senast 20 juli  2025. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Operativ chef Philip Edholm på mejl [email protected] eller telefon 036-39 58 75 Välkommen med din ansökan!

19 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Attendo Hemtjänst Nykil söker sommarvikarier
Attendo Sverige AB
Vårdbiträden

I Attendo Äldreomsorg är vi över 9 000 medarbetare som arbetar inom hemtjänst och äldreboende i Skandinavien. Vi är en del av Attendo, Nordens ledande privata vård- och omsorgsföretag som även har verksamhet inom individ- och familjeomsorg, omsorg till personer med funktionsnedsättning samt sjukvård. Hos oss kommer du arbeta med vår vision Att stärka individen och alltid utgå från den enskildes behov och förutsättningar. Vi söker härliga medarbetare till Sveriges bästa arbetsgrupp! Vi på Attendo Nykil erbjuder insatser inom hemtjänst, både i servicelägenheter och i ordinärt boende, samt hushållsnära tjänster. Kvalifikationskrav för tjänsten är att du är utbildad undersköterska och talar och skriver god svenska. Andra språk är meriterande.  Körkort och tillgång till egen bil för att ta sig till arbetet är ett krav.  Vi fäster även stor vikt vid personlig lämplighet och letar efter dig som har driv, positiv attityd och är lyhörd för våra brukares behov.   Beskrivning av tjänsten Vi söker nu undersköterska/vårdbiträde som vill vara med i vårat fantastiska team samt vara med och göra skillnad på riktigt. Vi begär utdrag ur polisens belastningsregister. Hör gärna av dig om du har några frågor. Intervjuer hålls löpande så det finns ingen anledning att vänta med att skicka in din ansökan! Stämmer denna beskrivning in på dig? Sök redan idag! Du trivs med att skapa goda relationer med kunder och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du skulle beskriva dig själv som en självständig och ansvarsfull person som brinner för vården av äldre.  Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+, i samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

19 dagar sedan
Sista ansökan:
5 december 2025
Business Transformation Analyst
Azets Insight AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 350 + medarbetare i Sverige och 9000 globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och växa vårt tjänsteutbud inom revision.  Vill du vara en nyckelspelare i ett företag i utveckling – där strategi möter verklighet och där ditt arbete får genomslag i hela organisationen? Nu söker vi på Azets en Business Transformation Analyst som vill vara med och driva vår förändringsresa, både i Sverige och inom Azets Group.  Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 350 + medarbetare i Sverige och 9000 globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och växa vårt tjänsteutbud inom revision.  Vill du vara en nyckelspelare i ett företag i utveckling – där strategi möter verklighet och där ditt arbete får genomslag i hela organisationen? Nu söker vi på Azets en Business Transformation Analyst som vill vara med och driva vår förändringsresa, både i Sverige och inom Azets Group.  Det här är en roll för dig som kombinerar stark analytisk förmåga med känsla för samarbete och struktur. Du gillar när det händer mycket, och trivs i skärningspunkten mellan strategi, projektledning och förändringsarbete. Som Business Transformation Analyst är du en central del av vårt transformationsteam. Du arbetar nära ledningsgrupp, affärsområden och olika stödfunktioner för att stötta organisationen i att förverkliga vår strategi. Du kommer arbeta både operativt och strategiskt – med allt från analys och planering till facilitera workshops och uppföljning av transformationsinitiativ.  Tillsammans med kollegor i Business Transformation-funktionen är du med och skapar rätt förutsättningar för att vi som organisation ska lyckas – på riktigt.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  * Stötta strategiprocessen genom analys, förberedelse och samordning.  * Identifiera nuläge, framtida målbild och möjligheter till förbättring.  * Projektleda och driva förändringsinitiativ inom olika delar av verksamheten.  * Koordinera arbete mellan olika funktioner, team och externa intressenter.  * Ta fram underlag till workshops, möten och kommunikation.  * Samla in och analysera data som stöd för prioriteringar och beslutsfattande.  * Skapa uppföljnings- och rapporteringsmaterial för ledning och intressenter.  Erfarenhet och kvalifikationer  Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har ett öga för både detaljer och helhet. Du har tidigare arbetat med transformation, strategi eller förändringsledning – gärna i en roll som managementkonsult, affärsanalytiker eller projektledare.   Du är kommunikativ, trygg i samarbeten på olika nivåer, och får saker att hända även i komplexa sammanhang.  Vi tror att du har:  * Kandidatexamen inom ekonomi, teknik eller liknande  * Minst 5 års erfarenhet av affärsanalys, strategiimplementering eller förändringsarbete  * Erfarenhet av transformation från t.ex. konsultbolag eller större organisation  * Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint  * Vana av att arbeta i högt tempo med flera parallella initiativ  * Meriterande med kunskap i Power BI, Jira eller certifieringar inom projektledning/förändringsledning  Bli en del av Amazing Azets   Hos Azets får du möjlighet att växa både personligt och professionellt i en kultur som präglas av självledarskap och engagemang. Vi värdesätter work-life balance och skapar gemenskap genom sociala aktiviteter, både på och utanför kontoret. Som ett värderingsdrivet företag vill vi att våra medarbetare ska trivas, utvecklas och känna stolthet över sitt arbete.  Placering är på Azets kontor i Linköping och tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, tillträde enligt överenskommelse. Vi kallar till intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Har du några funderingar innan du söker?   Kontakta:   Mikaela Forsblom, Talent Acquisition & Employer Branding [email protected]  Sara Franklin, Head of Business Transformation, [email protected] #LI-Hybrid #LI-MK1

19 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Timvikarie till HVB för våldsutsatta kvinnor med beroendeproblematik
ÖSTERGÖTLANDS STADSMISSION
Behandlingsassistenter och socialpedagoger m.fl.

Vårt erbjudande till dig Vill du göra en verklig skillnad i människors liv och samtidigt få värdefull arbetslivserfarenhet inom social omsorg? Sedan 1993 har vårt behandlingshem, Östergötlands Stadsmissions HVB för kvinnor i centrala Linköping varit en exklusiv fristad för kvinnor från hela landet med beroendeproblematik och våldsutsatthet. Med medmänsklig värme och professionell behandling hjälper vi kvinnorna att bearbeta sin våldsutsatthet, bryta sitt missbruk och öka deras egenmakt till ett självständigt liv. Vår behandling består av evidensbaserade metoder enligt Socialstyrelsens riktlinjer och utförs av ett team bestående av socialpedagoger, behandlingsansvariga och terapeuter. Vi söker timvikarier som kan jobba vid behov under ordinarie personals ledighet och frånvaro.   Om jobbet Som timvikarierande socialpedagog arbetar du i ett team tillsammans med kollegor med olika professioner, som gemensamt leder behandlingsprocesserna framåt. Du kommer att arbeta nära kvinnorna under deras behandling, motivera dem att förändra sina liv och stödja dem i att skapa en trygg och stabil vardag. Med fokus på ett miljöterapeutiskt förhållningssätt kommer du att arbeta relationellt för att stötta kvinnorna när svåra känslor och reaktioner uppstår. Du hjälper till att skapa en boendemiljö präglad av stabilitet, trygghet och omsorg samt stöttar kvinnorna i att hantera vardagens rutiner samt planera för livet efter behandlingen. Som socialpedagog kommer du att möta kvinnorna i enskilda stödjande samtal och i grupp. I uppdraget ingår dokumentation.   Är det här du? Vi söker dig som är kommunikativ och inspirerande i ditt sätt att vara och som har lätt för att skapa goda relationer. Du har god förmåga att sätta dig in i klienters upplevelser och utifrån det förstå beteenden. Du ser möjligheter i mötet med varje människa och hitta vägar framåt. För dig är det en självklarhet att vara flexibel i ditt arbete utifrån verksamhetens, kollegors och kvinnornas behov. Du kan arbeta självständigt, har förmågan att ta initiativ och samarbeta med kollegor och externa aktörer. Du har ett normkritiskt perspektiv och delar vår värdegrund och människosyn.    Vi söker dig som har: - är utbildad alternativt pågående utbildning inom det beteendevetenskapliga fältet så som socionom, socialpedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,  - har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift och har vana av journalföring,  - B-körkort   Det är meriterande om du har någon av nedanstående kompetens - Pågående högskolestudier inom socialt arbete - Dokumenterad kunskap om och/eller erfarenhet av arbete med människor i utsatta livssituationer, beroendeproblematik, psykisk ohälsa samt funktionsvariationer - Vidareutbildning i CRA, MI, ÅP, ASI, TMO. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.    Övrigt Välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande (med semesteruppehåll under v. 26-29), så tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut. Arbetstider förlagda dag, kväll, helger med sovande jour. Inför en nyanställning i denna verksamhet begär vi utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. Övrigt En utannonserad anställning kan vid behov föregås av en sex månaders provanställning. I flera av våra verksamheter begär vi utdrag ur belastningsregistret inför en nyanställning Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster Stadsmissionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om Stadsmissionen Östergötlands Stadsmission är inte bara en organisation, det är en rörelse för förändring. Vi tror på att vara närvarande och aktiva i samhället för att skapa en meningsfull påverkan. Genom vårt sociala arbete och vårt starka engagemang strävar vi efter att vara en kraft som ger stöd och hopp till dem i behov. Att arbeta hos oss innebär att vara en del av en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv. Vi vill att våra arbetsplatser ska vara en plats att trivas och utvecklas på, och att varje enskild medarbetare ska känna stolthet över sitt arbete och Stadsmissionen. Hos oss får du möjlighet att växa både professionellt och personligt, samtidigt som du bidrar till ett mänskligare samhälle. Läs gärna mer om oss på vår https://www.stadsmissionenost.se/

19 dagar sedan
Sista ansökan:
1 september 2025