IT- och digitaliseringsansvarig
Kårservice Östergötland AB
Övriga IT-specialister

Om Kårservice Kårservice uppdrag är att möjliggöra ett rikare studentliv. Vi ska tillsammans med studenterna vid Linköpings universitet skapa mötesplatser för ett studentliv i världsklass. Våra sex kårhus utgör de fysiska mötesplatserna, vart och ett med unika förutsättningar. Samtidigt är varje kårhus en del av ett större sammanhang; Kårservice AB och studentlivet vid LiU. Kårservice har uppdraget att bredda verksamheten, nå fler studenter och föreningar och erbjuda nya tjänster. Varje år engagerar sig cirka 700 studenter ideellt i vår verksamhet, och vi har 25 fast anställda medarbetare som tillsammans driver bolaget med en årsomsättning på cirka 45 miljoner kronor. Vill du veta mer om oss? Besök vår hemsida karservice.se och läs mer på studentlivet.se Din roll Vi söker dig som vill ta ansvar för att Kårservices digitala system och arbetssätt fungerar i vardagen – och som vill driva förbättring och utveckling steg för steg. Som IT- och digitaliseringsansvarig får du en nyckelroll i att skapa struktur, bygga ordning och förstärka vår tekniska grund. När basen sitter leder du vår digitaliseringsresa vidare. Du arbetar nära verksamheten för att förstå behov, samordna tekniska lösningar och kravställa mot leverantörer. Du är en brygga mellan drift, användare, studentteam och externa aktörer. Det här är en roll för dig som gillar ansvar, ordning och tydlighet – och som vill utvecklas i en miljö fylld av energi och framåtlut. Dina huvudansvarsområden 1. Stabil drift & teknisk struktur Säkerställa att system, nätverk och tekniska tjänster fungerar i vardagen Dokumentera strukturer, rutiner och lösningar Koordinera drift- och supportinsatser med vår IT-partnerHantera licenser, behörigheter och beställningar 2. Informationssäkerhet och struktur Arbeta utifrån vår cybersäkerhetsplan (framtagen 2023) Ansvara för dokumentation, struktur och rutiner kring IT-säkerhet Förbättra informationsflöden och tillgängliggörande av data internt 3. Digital utveckling & projektledning Fånga upp behov och utvecklingsförslag från verksamheten Initiera och projektleda förbättringar i digitala arbetssätt och system Kravställa och följa upp mot leverantörer Vidareutveckla www.studentlivet.se i samarbete med kommunikationsansvarig och ideella studentteam 4. Budget och planering Ta fram budgetunderlag för IT och digital utveckling Följa upp kostnader och balansera förvaltning med utveckling Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med IT, digitala system eller verksamhetsnära teknik. Du är strukturerad, analytisk och van att få saker att hända. Du har förmåga att skapa ordning och bygga långsiktiga arbetssätt i samarbete med andra. Erfarenhet från projektledning, kravställning eller teknisk samordning är meriterande. Har du dessutom erfarenhet av studentlivet, engagemang i ideella organisationer eller liknande kontext – då får du ett extra plus. Varför Kårservice? Hos oss får du en unik möjlighet att kombinera ansvar och utveckling i en miljö fylld av energi, kreativitet och möjligheter. Vi erbjuder flexibla arbetstider, möjlighet till hybridarbete, friskvårdsbidrag (3000 kr//år), friskvårdstid (3 h/vecka) samt personalaktiviteter och sommar-/julledighet när våra kårhus är stängda. Så ansöker du Skicka ditt personliga brev och CV till [email protected] Skicka din ansökan senast den 25 juli. Varmt välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kvalitetsingenjör till Saab Aeronautics i Linköping
SAAB AB
Planerare och utredare m.fl.

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll I rollen som Kvalitetsingenjör blir du en del av affärsenheten Aviation Services kvalitetsstab. Aviation Services är en affärsenhet inom affärsområdet Aeronautics. Vi arbetar i huvudsak med supportlösningar inom civil och militär luftfart. Det innebär bland annat underhåll och modifieringar av helt luftfartyg, underhåll av komponenter, utveckling och framtagning av materiel och tjänster kopplat till underhåll och operation av luftfartyg. Kvalitetsstaben tillhandahåller Kvalitetsroller både inom våra luftfartstillstånd och våra övergripande Kvalitetsledningssystem. Ditt fokusområde kommer vara inom affärsenhetens luftfartstillstånd för initial luftvärdighet, produktion och design. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av följande; * Planera och genomföra internrevisioner mot gällande kravställningar (EASA Part 21 J och G, SE-EMAR 21 J och G samt EN9110. * Medverka vid externa revisioner * stödja Design- och Produktionsverksamheterna i olika typer av kvalitetsfrågor * Stötta verksamheten teoretiskt och praktiskt vid problemlösning, kundklagomål, tolkning av regelverk etc. * Delta i utveckling, planering och utförande av utbildningar inom tillstånden * Fungera som backup till Quality Manager/Compliance Monitoring Manager/Head of Independent System Monitoring I din roll kommer du ha kontakter med många olika funktioner inom Saab och samarbeta med både andra staber och den operativa verksamheten. Vi välkomnar dig till ett arbete med spännande utmaningar och stora möjligheter till utveckling i ett prestigelöst, kompetent, engagerat och lösningsorienterat team. Din profil Som person är du prestigelös, bra på att kommunicera och har lätt att samarbeta med andra människor. Du är drivande, analytisk, har ett självgående arbetssätt och en stor vilja att hitta lösningar. Du brinner för att jobba med kvalitetsfrågor och ständiga förbättringar. Vi söker dig som har en god kvalitetskunskap, antingen från relevant akademisk utbildning eller från arbetslivserfarenhet. Kunskap inom luftfartsregelverk är meriterande men inte ett krav. Krav * God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska * God datorvana och behärskar Office-paketet * Resor inom och utanför Sverige kan förekomma och B- körkort är därför ett krav. * Erfarenhet av luftfartsregelverk eller kvalitetsstyrning inom annan myndighetsreglerad verksamhet Meriterande kvalifikationer: * Kunskap om kvalitetsstandarder som ISO 9001, EN9100/9110 * Kunskap om civila och militära luftfartsregler EASA och SE-EMAR * Kunskap om revisionsteknik och erfarenhet från kvalitetsrevisioner * Erfarenhet av Systematisk Problemlösning/Grundorsaksanalys Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, det medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Aviation Services, en affärsenhet inom affärsområdet Aeronautics. Vi arbetar inom område flyg och har en bred och djup supportverksamhet på många orter inom Sverige, men har även en omfattande internationell verksamhet. Vi arbetar med både flygplan och helikoptrar i form av helhetslösningar (turn-key) så väl som fristående lösningar till försvarsmakter, civila myndigheter, operatörer och OEM-leverantörer (Original Equipment Manufacturer). Inom Aviation Services funktion Stab Kvalitet arbetar vi med att vidmakthålla och utveckla affärsenhetens verksamhetsledningssystem. Inom våra myndighetstillstånd förser vi verksamheten med rollerna Quality Manager/Head of Independent System Monitoring/Safety manager samt ger övrigt kvalitetsstöd till våra verksamheter. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Skicka in din ansökan redan idag - vi ser fram emot den! Placeringsort: Linköping Kontaktinformation: Ingela Mellword, rekryterande chef), E-mail: [email protected]

23 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Medarbetare kunddisk och låsverkstad
AB Byggbeslag
Butikssäljare, fackhandel

Är du en utåtriktad och händig person? Trivs du med ett omväxlande och mångsidigt jobb? Då kan det här passa dig! Som medarbetare i butik och verkstad hos oss tar du hand om försäljning och rådgivning varvat med tillverkning, produktion och service av lås- och säkerhetsprodukter. OM DIG För att lyckas i jobbet bör du vara strukturerad och lösningsorienterad. Du gillar kundmötet och att ge en så bra kundservice som möjligt i olika situationer. Du kan beskriva dig själv som engagerad, nyfiken och intresserad av att lära nytt. Om du saknar erfarenhet från låsverkstad så hjälper vi dig att komma i gång, det viktigaste är att du har viljan att utvecklas tillsammans med oss. Det är självklart meriterande om du har någon form av erfarenhet av mekanisk låsning, finmekanik, bygghandel eller fastighetsskötsel. I DIN TJÄNST INGÅR DESSA ARBETSUPPGIFTER: Butiksförsäljning och rådgivning inom främst lås & säkerhet Tillverkning av nycklar, cylinderläggning och låssystemshantering Administrera nyckelhantering Underhåll och service av vårt produktsortiment FÖR TJÄNSTEN GÄLLER: Goda datakunskaper Du behärskar svenska och engelska, då du har kund- och leverantörskontakter Du får inte förekomma i belastningsregistret. VI ERBJUDER DIG Friskvårdsbidrag och gemensamma friskvårdsaktiviteter Företagshälsovård Möjlighet till vårdförsäkring Du arbetar i en rikstäckande verksamhet med cirka 300 kollegor runt om i landet, som tillsammans bidrar till en positiv arbetsmiljö. Byggbeslag har ett etablerat förtroende hos bygg- och fastighetsbranschen i Östergötland. Du blir en viktig del av vårt team i Linköping och vår utveckling framöver och den här tjänsten ger dig möjlighet att växa både som person och i din yrkesroll. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Gruppledare butik, Angelica Björkdahl, på [email protected]

23 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Systemingenjör | Software
Together Tech AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en skicklig utvecklare som trivs med både kod och samarbete? Vill ha en central roll  i utvecklingsprocessen, från kravställning till färdig produkt och bidra till framtidens teknik? Hos Together Tech får du arbeta med avancerade tekniska system i spännande kunduppdrag, där du inte bara skriver kod utan också har en viktig roll i att koordinera och driva utvecklingsarbetet framåt tillsammans med andra. Som systemingenjör blir du en central del av ett agilt utvecklingsteam där ni tillsammans driver projekt från start till mål. Här finns möjligheten att vara med i hela kedjan, från kravformulering tillsammans med olika stakeholders till design, implementation och verifiering. Systemarbetet fokuserar på att utveckla delsystem i nära samarbete med angränsande team. I rollen kommer du att: Utveckla mjukvara i C++ med fokus på robusta och effektiva system Arbeta i ett agilt team med korta utvecklingscykler och kontinuerliga förbättringar Definiera krav och designa funktioner i nära samarbete med olika parter Arbeta med buggsökning, verifiering och validering av system Kravställning av system och se över befintliga systemlösningar Eventuellt ansvara för projektledning och teknisk koordinering Din tekniska bakgrund Master-/kandidatexamen inom datateknik, elektronik eller närliggande område. Mjukvaruutvecklare med över 2 års arbetslivserfarenhet inom C++ och python. Erfarenhet av arbete med krav, design och verifiering i tekniskt komplexa miljöer. God kommunikationsförmåga, flytande i svenska och engelska. En del av våra uppdrag finns inom säkerhetsklassade områden och för dessa krävs en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Svenskt medborgarskap är krav gällande säkerhetsklassat område. Dina personliga egenskaper Att vara konsult kräver en flexibel och nyfiken grundinställning, ett självständigt arbetssätt och förmågan att bygga starka relationer med kunder och kollegor. Du är intresserad av de senaste teknikerna inom mjukvaruområdet och är motiverad att utvecklas tillsammans med oss. Together Tech för hållbar produktutveckling Vi ger möjligheter till att kunna utvecklas genom en variation av uppdrag inom olika branscher och områden, i uppdrag hos kund eller i något av våra spännande in-houseprojekt. Hos oss på Together Tech arbetar du tillsammans med andra ingenjörer som brinner för miljö och hållbarhet, alla med en vilja att skapa bestående lösningar med hjälp av teknik – eller som vi säger: Better World Tech! Din utveckling & vårt stöd Din utveckling och ditt välmående är viktigt för oss varpå vi erbjuder förmåner som stöttar dig och din karriär på bästa sätt. Vi värdesätter vikten av trygg anställning och fast lön, och är kollektivanslutna. För att främja din hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och även hälsoundersökning, bidrag till aktiviteter och friskvårdsrabatter. Vi gillar att umgås med varandra i olika sociala aktiviteter, som passar alla! Alltifrån afterworks, sportaktiviteter och 5-kamp till företagskonferenser. Vi strävar efter att ge dig förutsättningar att växa genom olika uppdrag och projekt samt individuella utvecklingsplaner. Vi erbjuder även kurser inom hållbarhet och andra områden inom ramen för din roll och dina mål. Vi är stolta över att vara utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2024 och 2025 av Karriärföretagen! Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida www.togethertech.com För frågor kring den aktuella tjänsten, kontakta rekryterande ledare Peter Warlich på telefon +46 700 88 97 33

23 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Kundrådgivare till Danske Bank!
Academic Work Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Är du en driven person med stort kundfokus och en vilja att utvecklas? Vi söker nu dig som motiveras av samarbete och har en förmåga att sprida positiv energi till dina kollegor. Hos Danske Bank erbjuds du ett arbetsklimat med stor variation och högt tempo. Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Danske Bank söker nu fler kundrådgivare till deras verksamhet Kundservice Privat, som är en del av Customer Relations i Linköping. Som kundrådgivare arbetar du i ett stort team av medarbetare med olika kompetenser och erfarenheter som tillsammans arbetar mot att skapa en positiv kundupplevelse. Kunderna möter du främst via telefonen men även via chatt och mail. Du erhåller en gedigen introduktion där du skuggar befintlig kollega för att få bästa möjliga start. Hos Danske Bank är det viktigt med en positiv och öppen kultur, vilket genomsyrar hela teamet och dess arbetsuppgifter. Uppdraget sträcker sig över 6 månader, med goda möjligheter till förlängning. Du erbjuds - Certifiering inom informationsgivning - Stort ansvar och en viktig roll i banken - Personlig och professionell utveckling - En dedikerad konsultchef och karriärspartner ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Kommunicera med kund genom framförallt telefon men även via mail och chatt * Arbeta och navigera i olika system * Arbeta med målstyrning för nyckeltal * Genomföra proaktiva behovsanalyser för att erbjuda mervärde för kunderna * Aktivt arbeta med self-service i varje kundkontakt * Bidra med nya idéer och förslag som genererar ett effektivare arbetssätt * Arbetsuppgifter som har störst inverkan på affärsresultatet. VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasieutbildning - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då arbetsuppgifterna kräver detta - Har ett intresse för ekonomi - Har god dator- och systemförståelse Det är meriterande om du har - Arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter - En eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ordningsam - Ansvarstagande - Optimistisk Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Danske Bank är en stor nordisk bank med starka lokala rötter och verksamhet i 12 länder över hela världen. Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur och söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och affären. Idag arbetar drygt 22 000 medarbetare inom koncernen. Utöver traditionella banktjänster erbjuder Danske Bank också försäkring och pension, bolånekredit, förmögenhetsförvaltning, fastighetsfinansiering och leasingtjänster.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Ledig tjänst ca 75-90% i Linköping samt vikarier
Akria Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

En man bosatt i Linköping tillsammans med sin fru, söker en assistent till schemarad på ca 75-90 %.Tjänsten kan tillsättas före ansökningsdatumet har gått ut!  Arbetspassen är förlagda från morgon till kväll och vaken natt   För att du ska vara aktuell har vi som krav att du tidigare har erfarenhet av diabetes typ 1.Har du ingen tidigare erfarenhet av diabetes typ 1 har du tyvärr inte de kvalivikationer som krävs för denna tjänst!  Du kan ha både privat eller arbetsrelaterad erfarenhet av diabetes typ 1, alternativt tidigare ha haft insulindelegering.   Kunden har en förvärvad hjärnskada. Pga. hjärnskadan behöver han ha kontinuerligt muntlig och fysisk guidning av en person i alla vardagliga aktiviteter. Det är viktigt att man håller hans tider under dagen, speciellt vid måltider pga. diabetes.   Han kan förflytta sig själv gåendes kortare sträckor men han har alltid en person vid sin sida pga. fallrisk.   Kunden behöver också hjälp vid måltider, personlig hygien, mindre hushållssysslor mm.   I följande moment är det viktigt att stötta och motivera honom att utföra så mycket som möjligt samt att han får känna sig delaktig.     Företagsinformation Vi på Akria personlig assistans erbjuder personlig assistans för barn och vuxna, med fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för varje individs unika behov. Vårt arbete vilar på värderingarna glädje, trygghet och gemenskap, och vi strävar alltid efter att bemöta varje person med respekt för deras integritet och självbestämmande. För oss är kvaliteten på assistansen avgörande. Vi ser till att våra medarbetare får rätt stöd och förutsättningar för att utföra sitt arbete med stolthet och engagemang. Som anställd hos oss får du en uppdragschef som nära stöd, kollektivavtal, utbildning och friskvårdsbidrag. Vi vill att både våra kunder och medarbetare ska känna sig trygga och värderade.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Windows Serverexpert för säkerhetskritisk IT i Linköping
JP IT-Konsult i Stockholm AB
Systemadministratörer

Om företaget Avaron AB är ett svenskt konsultbolag som hjälper organisationer inom både privat och offentlig sektor att lösa komplexa IT-utmaningar. Vår kultur präglas av nyfikenhet, kunskapsdelning och en stark vilja att leverera värde — alltid med kvalitet och säkerhet i fokus. Hos oss får du kliva in i tech-expertens finrum, samtidigt som du behåller den familjära stämningen i ett växande bolag. Arbetsuppgifter I rollen som systemadministratör blir du navet i kundens Windows Server-miljö. Du kommer att: drifta, underhålla och vidareutveckla Windows Server-plattformar med hög tillgänglighet arbeta aktivt med Active Directory, DNS och andra Microsoft-tjänster skapa och automatisera deployment-flöden med MDT samt skript i PowerShell bevaka och felsöka system via SCCM, SCOM och liknande övervakningsverktyg säkerställa att infrastruktur och dokumentation följer strikt säkerhets- och kvalitetsstandard samarbeta tätt med arkitekter och andra specialister i ett säkerhetsklassat team på plats i Linköping Kvalifikationer (Ska-krav) Minst 4 års erfarenhet av drift / systemadministration i Windows Server-miljö Djup kunskap om Active Directory, DNS och relaterade Microsoft-produkter God vana av MDT och skript­automation i PowerShell Erfarenhet av övervaknings- och distributions­verktyg som SCCM och SCOM Erfarenhet av automatiserad konfigurationsstyrning Flytande svenska och engelska i tal och skrift Svenskt medborgarskap Möjlighet att genomgå och godkännas i säkerhetsprövning nivå 2 (kräver svenskt medborgarskap) Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet av virtualiserings- eller hybrid-molnplattformar (t.ex. VMware, Azure) Certifieringar som Microsoft Certified: Windows Server Hybrid Administrator Associate eller liknande Kunskaper inom nätverkssäkerhet och PKI Erfarenhet av Infrastructure as Code-verktyg (t.ex. Ansible, Terraform) Vana av ITIL-processer och dokumentations­standarder Ansökan Våra tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag eftersom vi behandlar ansökningar löpande. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Mejla ditt personliga brev och CV till [email protected] och märk ämnesraden med “Windows Serverexpert för säkerhetskritisk IT i Linköping (13621)”. Vi ser fram emot att höra från dig!

23 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Barberare sökes

The Gentleman’s barbershop söker barberare med erfarenhet av yrket. Vi söker dig som är engagerad, gillar att kommunicera och har erfarenhet. Ring gärna för att boka tid för intervju. Ha med cv till plats. 072-7645456

23 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Head of Project Office
SAAB AB
Produktionschefer inom tillverkning

Want to influence the bigger picture? At Saab, you can realise amazing innovations that keep people and societies safe. Together, we can truly make an impact - and your part matters. Your Role As Head of Project Office within Fighter Aircraft Armament, you will lead and develop a team of project managers to ensure projects are delivered on time, within budget, and to high quality standards. You will drive operational excellence by coordinating activities, streamlining processes, and fostering continuous improvement. A key part of your role is to build your team's intercultural competence for effective collaboration with international suppliers. You will mentor project managers, helping them confidently manage complex international projects. Additionally, you will maintain strong relationships with stakeholders, ensuring clear communication and collaboration. You will provide hands-on support to project managers and lead project steering, planning, and follow-up. Key responsibilities: * Lead and mentor your team with value-driven leadership. * Coordinate operational activities and drive improvements. * Build strong stakeholder relationships domestically and internationally. * Support project managers in complex project delivery. * Promote a diverse and inclusive team culture. Your Profile You are an experienced leader with a strong track record in managing complex projects and developing teams. You have a passion for project management and mentoring, and thrive in international, cross-cultural environments. Your leadership is values-driven, promoting a positive and ethical work climate. You have solid expertise in delivering projects on time, within budget, and with high quality. You know various project management methodologies like Agile and Waterfall and can adapt to project needs. Your risk management and problem-solving skills are strong, and you focus on process efficiency and continuous improvement. Excellent communication skills enable you to clearly convey project status and risks to all stakeholders. You are skilled at building and maintaining relationships internally and externally. You also meet requirements for necessary security clearance. Your qualifications include: * Proven leadership in project environments. * Strong mentoring and team development skills. * Experience working with international, diverse teams. * Values-driven and ethical leadership. * Expertise in complex project delivery. * Knowledge of multiple project management methods. * Proactive risk and problem management. * Focus on efficiency and continuous improvement. * Excellent communication and relationship-building skills. * Ability to obtain required security clearance. What you will be a part of Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ​ Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe. Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 25,500 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world. Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Saab Dynamics söker Kompositarbetare!
SAAB AB
Övriga maskin- och processoperatörer vid stål- och metallverk

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din Roll Som kompositarbetare kommer du medverka i framställandet av militära detaljer i komposit tillsammans med dina framtida kollegor. Du kommer arbeta med flera olika moment i tjänsten och dina dagar kommer därmed vara varierade. Du kommer även samarbeta med dina kollegor för att lösa dessa moment och arbetsuppgifter. Moment som kommer att ingå i arbetet kan exempelvis vara montering, slipning, injiceringsarbete med och uppläggning av kompositartiklar. Du kommer ingå i ett mindre sammansvetsat team, med bred erfarenhet, där tankar och idéer bollas prestigelöst. Tjänsten kommer att vara placerad i Linköping och arbetstiden är förlagd på dagtid. Din profil Detta är en tjänst för dig som har tidigare erfarenhet av praktiskt arbete och ett öga för detaljer. Oavsett om du har ett mekaniskt intresse eller tidigare arbetslivserfarenheter av att arbeta med kompositmaterial, så är detta något som kan passa dig! Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper där du som person är noggrann, lösningsorienterad och lättlärd. Meriterande för tjänsten: * Tidigare arbete med kompositmaterial. * Tidigare erfarenhet av mekanisk ritningsläsning. I och med kommande semesterperiod kommer din ansökan hanteras från augusti och framåt. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

23 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025